Wat kunnen wij in godsnaam van de islamitische cultuur leren? Dat vrouwen hoeren zijn? Dat dieven hun hand moeten kwijtraken? Dat besnijdenis best oké is?quote:Op zondag 15 februari 2015 12:44 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Verbieden... verbieden... laat het westen eens tot zich doordringen dat het continu trappen op andermans ziel, niet de bedoeling is. Dáár begint het mee.
[..]
Ja. En dat is nou iets waarvan ik zeg: daarvan kan de moslimcultuur van het westen juist leren.
We kunnen van elkaars cultuur léren. De middenweg zou niet eens zo gek zijn.
Mijn leven op geen enkele manier beïnvloedt? Wat zit jij nou een partij te neuzelen jongen. Ik zie die mensen toch op TV? Ik hoor die taal toch buiten? Ik lees die taal toch op het web? 'Fuck' dit, 'fuck' dat.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:46 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Aanstoot nemen aan iets wat jouw leven op geen enkele manier beïnvloed, dat is pas helder.
Grieken, Egyptenaren, Perzen ring a bell? Feit blijft: in cultureel of wetenschappelijk opzicht hebben de arabieren geen reet bijgedragen, behoudens een gewelddadige ideologie en slecht geschreven poesiealbum. Vrijwel alle kennis was ofwel afkomstig van onderworpen volken, ofwel dmv de handel verkregen.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als je denkt dat de Arabieren de geneeskunde uit het oosten jatten, heb je er zelf ook niet veel kaas van gegeten.
Oh wauw, je bent nog dommer dan ik dacht. Deze discussie heeft geen zin.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:49 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Mijn leven op geen enkele manier beïnvloed? Wat zit jij nou een partij te neuzelen jongen. Ik zie die mensen toch op TV? Ik hoor die taal toch buiten? Ik lees die taal toch op het web? 'Fuck' dit, 'fuck' dat.
Denk je dat ik hier aan kan ontkomen? Nee.
Jeetje mina zeg, doe niet zo dom.
Wel even in het perspectief plaatsen; het gros van de Europese Moslims plegen inderdaad geen aanslagen nee. Anders zou het een veel grotere teringzooi zijn in Europa op dit moment. Alleen zijn er net iets teveel enkelen die dat wel doen om noch te ontkennen dat er toch een probleem is. Dat probleem is dat er blijkbaar toch ergens een voedingsbodem ligt dat tot dit soort excessen leidt. En volgens mij is er wel enigzins een kritiek en debat op gang gekomen waarin zowel Moslims als niet-Moslims proberen die voedingsbodem aan te wijzen en te benoemen.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:30 schreef PizzaMizza het volgende:
Gelukkig zijn moslims zo vriendelijk en doen ze niks. Nee, al die terroristische aanslagen...
Sinds wanneer wonen de Grieken in het oosten?quote:Op zondag 15 februari 2015 12:49 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Grieken, Egyptenaren, Perzen ring a bell? Feit blijft: in cultureel of wetenschappelijk opzicht hebben de arabieren geen reet bijgedragen, behoudens een gewelddadige ideologie en slecht geschreven poesiealbum. Vrijwel alle kennis was ofwel afkomstig van onderworpen volken, ofwel dmv de handel verkregen.
Hoe kom je erbij dat mensen als Aboutaleb minimale dan wel minder aanhang hebben in vergelijking met mensen als Okay Pala?quote:Op zondag 15 februari 2015 12:21 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Hoe komt het dat dit soort foute figuren in die rol kúnnen stappen? Mensen als Aboutaleb, die een ander geluid laten horen, worden bedreigd en uitgejouwd. Maar deze schertsvertoning (en soortgelijke paljassen) heeft daadwerkelijk een aanhang, dus hoeveel medelijden moet je precies met hen hebben?
Eh nee, dat zeker niet. Daarin ben ik het compleet met je eens.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat kunnen wij in godsnaam van de islamitische cultuur leren? Dat vrouwen hoeren zijn? Dat dieven hun hand moeten kwijtraken? Dat besnijdenis best oké is?
Ok maar dan moet het wel een mate van reciprociteit in zitten. Trouwens er is een beperking op de almachtige vrijheid van meningsuiting. Ook in de juridische zin.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:29 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Wel in juridische zin. Of mensen zich beledigt voelen moeten ze helemaal zélf weten, maar of ze ook in juridische zin beledigt zijn, is iets heel anders. En nee, vinden dat Mo een achterlijke woestijnrover was, is géén belediging, dat is slechts een mening. En gelukkig hebben wij hier vrijheid van meningsuiting.
Oh gelukkig, dan houdt mijn discussie met jou op. Allemachtig.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:49 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Oh wauw, je bent nog dommer dan ik dacht. Deze discussie heeft geen zin.
Je bedoelt die familiecultuur waarvan de zonen massaal ontsporen en in de zware criminaliteit terechtkomen?quote:Op zondag 15 februari 2015 12:51 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Eh nee, dat zeker niet. Daarin ben ik het compleet met je eens.
Wel: ingetogener kleding, respect voor ouderen, zorg voor ouderen, sterke familie-cultuur en tradities (vind ik best belangrijk), geen doorgesnoven samenleving willen. Dat soort dingen.
Nu kun je wel over die cartoons gaan huilen, maar juist door dat te doen heb je alleen maar het tegendeel bereikt; iedereen heeft ze nu kunnen zien. Als men er niet zoveel ophef over had gemaakt en geen aanslagen had gepleegd (dat was al eerder gebeurd), dan was het blaadje failliet gegaan en had men het alleen in kleine kring gezien.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:33 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja, daar gaan we weer. Religie is geen sprookje. Maar goed, daar zijn we het toch nooit over eens.
Overigens: die cartoons van die Hebdo konden mij als gelovige, ook niet bepaald bekoren. Die waren bij mij in de kattenbak geëindigd. Alleen: hier worden dat soort grove dingen door je strot geduwd en is het raar als je zegt: dit vind ik te ver gaan.
Maar ik vond dat dus te ver gaan. En in die zin ben ik het eens met alle mensen die er aanstoot aan hebben genomen.
Opzet is wel makkelijk te herkennen hoor.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:27 schreef Montagui het volgende:
[..]
Zou een rechter dat wel kunnen? Want waaraan moet hij toetsen?
Art. 137c?
[..]
Maar daar staat eigenlijk niet in 'wanneer' iets opzettelijk beledigend is.
Jij discussieert niet. Jij neuzelt.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:52 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Je bedoelt die familiecultuur waarvan de zonen massaal ontsporen en in de zware criminaliteit terechtkomen?
Jij discussieert ook niet. Jij roept wat en blijft naderhand roepen dat je gelijk hebt.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:52 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Jij discussieert niet. Jij neuzelt.
Die discussies hebben alleen geen enkele nut, aangezien er genoeg andere mensen een podium hebben / krijgen die het tegenovergestelde proberen te bereiken. Of dat nu een Wilders is, of een Hizb ut Tahrir. Dan kan je discussiëren tot je een ons weegt.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:50 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Wel even in het perspectief plaatsen; het gros van de Europese Moslims plegen inderdaad geen aanslagen nee. Anders zou het een veel grotere teringzooi zijn in Europa op dit moment. Alleen zijn er net iets teveel enkelen die dat wel doen om noch te ontkennen dat er toch een probleem is. Dat probleem is dat er blijkbaar toch ergens een voedingsbodem ligt dat tot dit soort excessen leidt. En volgens mij is er wel enigzins een kritiek en debat op gang gekomen waarin zowel Moslims als niet-Moslims proberen die voedingsbodem aan te wijzen en te benoemen.
Het gaat er om dat het aanvaardbaar is volgens de westerse normen. En dat vind ik héél bedenkelijk. Zelf vind ik het namelijk onaanvaardbaar. Niet alles wat je denkt hoef je uitvergroot te ventileren. Omdat het intens kwetsend kan zijn.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:52 schreef drexciya het volgende:
[..]
Nu kun je wel over die cartoons gaan huilen, maar juist door dat te doen heb je alleen maar het tegendeel bereikt; iedereen heeft ze nu kunnen zien. Als men er niet zoveel ophef over had gemaakt en geen aanslagen had gepleegd (dat was al eerder gebeurd), dan was het blaadje failliet gegaan en had men het alleen in kleine kring gezien.
Fuck dat, ik heb niemand nodig die zulke dingen voor mij bepaalt. Ik bepaal zelf wel hoe ik mij kleed, voor wie ik respect heb, met wie ik een sterke band heb en welke gewoonte ik huldig. Daar heb ik geen cultuur voor nodig.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:51 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Eh nee, dat zeker niet. Daarin ben ik het compleet met je eens.
Wel: ingetogener kleding, respect voor ouderen, zorg voor ouderen, sterke familie-cultuur en tradities (vind ik best belangrijk), geen doorgesnoven samenleving willen. Dat soort dingen.
Eisen van een ander dat die zich met je samenleeft maar ondertussen klappen uitdelen werkt niet.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:05 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je kan juist heel goed bepalen wat beledigend is, dan stap je naar de rechter en vraag je het. Je kunt niet bepalen waardoor ze zich beledigd voelen, dat is dus ook niet relevant.
Doe eens even normaal man, opgewonden standje.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dat jij zo'n domme kut bent die zich graag laat vertellen dat ze zich niet als een hoer moet kleden, is jouw probleem. Val mij daar a.u.b. niet mee lastig.
Je zou je uit kunnen spreken om te voorkomen dat alleen de stem van de randdebielen gehoord wordt. Randdebielen blijf je toch houden, wat je ook doet. De vraag is of je ze vrij spel wilt geven of niet.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die discussies hebben alleen geen enkele nut, aangezien er genoeg andere mensen een podium hebben / krijgen die het tegenovergestelde proberen te bereiken. Of dat nu een Wilders is, of een Hizb ut Tahrir. Dan kan je discussiëren tot je een ons weegt.
Je ziet hier al mensen claimen en roepen dat hetgeen Hizb ut Tahrir roept meteen al het standpunt van 'de moslims is'. Waarom zou jij als moslim uberhaupt nog moeite doen om dat tegen te spreken. Immers, stel je spreekt het vandaag tegen of je neemt er afstand van - de kans is groot dat morgen een andere randdebiel weer iets roept. Begin je weer van voor af aan.
Kijk, dit is dus precies de mentaliteit waar ik zo'n grafhekel aan heb. 'Ik doe wat ik wil en flikker maar op als het je niet bevalt'.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Fuck dat, ik heb niemand nodig die zulke dingen voor mij bepaalt. Ik bepaal zelf wel hoe ik mij kleed, voor wie ik respect heb, met wie ik een sterke band heb en welke gewoonte ik huldig. Daar heb ik geen cultuur voor nodig.
Dat jij zo'n domme kut bent die zich graag laat vertellen dat ze zich niet als een hoer moet kleden, is jouw probleem. Val mij daar a.u.b. niet mee lastig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |