Maar die mensen moeten hun eerste dodelijke slachtoffer nog maken....(oeps klein verschilletje). Ook zullen zij andere mensen niet proberen te dwingen om zich net zo te gedragen als zijzelf....(oeps, nog een klein verschilletje).quote:Op zondag 15 februari 2015 11:58 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Niet-moslims hebben anders ook bijzonder veel zeer verwerpelijke en abjecte normen. Ik word niet vrolijk van agressieve rap-muziek, dames buiten in uiterst bedenkelijke niemendalletjes, de ouderenzorg die niet echt meer door de kinderen gedaan wordt, de drank- en drugscultuur. Afgrijselijk gewoon.
Ja, daar gaan we weer. Religie is geen sprookje. Maar goed, daar zijn we het toch nooit over eens.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De Holocaust is zo'n beetje het enige, en veel Nederlanders/westerlingen zijn ook resoluut tegen dat verbod. Daarnaast is een verbod op het ontkennen van historische feiten wel even iets anders dan een verbod op het belachelijk maken van metafysische sprookjes.
Nou, gelijk maar beginnen over of ik iets wel of niet snap, vind ik nogal aanmatigend overkomen. Een discussie voeren is niet per definitie iemand iets laten 'snappen'.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:32 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Maar die mensen moeten hun eerste dodelijke slachtoffer nog maken....(oeps klein verschilletje). Ook zullen zij andere mensen niet proberen te dwingen om zich net zo te gedragen als zijzelf....(oeps, nog een klein verschilletje).
Tja, je snapt het of je snapt het niet/wil het niet snappen.
Maar aanvaard je ook, dat anderen het niet met je eens zijn. OOK al ben je de discussie aangegaan. Soms moet je ook kunnen aanvaarden dat "parties can agree to disagree". En elke mening, ook als die conflicteert met die van jou, heeft het recht om te bestaan en geuit te mogen. Vrijheid van meningsuiting is geen vrijheid, als die niet absoluut is.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:00 schreef Geralt het volgende:
Maar je moet geen terrorshit uit gaan halen omdat je boos bent. Als je het ergens niet mee eens bent in de moderne beschaving dan ga je de discussie aan. Met woorden. En niet met duizend bommen en granaten.
Zolang je geen mensen gaat neerschieten mag je boos zijn over alles waar je boos over wilt zijn. Mooi tochquote:Op zondag 15 februari 2015 12:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, gelijk maar beginnen over of ik iets wel of niet snap, vind ik nogal aanmatigend overkomen. Een discussie voeren is niet per definitie iemand iets laten 'snappen'.
De westerse mentaliteit is niet altijd benijdenswaardig. Onder het mom van 'vrijheid van meningsuiting' wordt de meest grove troep de wereld in geslingerd. Nou, daar ben ik blij mee zeg! NOT.
Hoe dan precies?quote:Op zondag 15 februari 2015 12:33 schreef Boca_Raton het volgende:
Alleen: hier worden dat soort grove dingen door je strot geduwd
Ze hoeven hier niet te zijn.quote:Op zondag 15 februari 2015 11:13 schreef Smack10 het volgende:
Lijkt mij moeilijk om dit probleem op te lossen...
Het is niet verboden om te vinden dat iets te ver gaat. Het is ook niet verboden om ergens aanstoot aan te nemen. Maar dat doen deze mensen niet. Ze eisen dat alles waar zij aanstoot aan nemen, verboden wordt. Dat is wel problematisch, aangezien zij aanstoot nemen aan dingen waarvan de meeste Nederlanders vinden dat het moet kunnen. Homoseksualiteit bijvoorbeeld, of Jodendom. Of die cartoons.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:33 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja, daar gaan we weer. Religie is geen sprookje. Maar goed, daar zijn we het toch nooit over eens.
Overigens: die cartoons van die Hebdo konden mij als gelovige, ook niet bepaald bekoren. Die waren bij mij in de kattenbak geëindigd. Alleen: hier worden dat soort grove dingen door je strot geduwd en is het raar als je zegt: dit vind ik te ver gaan.
Maar ik vond dat dus te ver gaan. En in die zin ben ik het eens met alle mensen die er aanstoot aan hebben genomen.
Dus zo denkt een onderdrukker in spé.quote:Op zondag 15 februari 2015 11:13 schreef Smack10 het volgende:
Verbied cartoons
Volgens Pala wordt daarmee de vrijheid van meningsuiting beperkt, in die zin dat deze niet consistent wordt doorgevoerd. Als het aan hem ligt, zou er veel strenger opgetreden moeten worden tegen beledigende uitingen jegens moslims, zoals bijvoorbeeld cartoons waarop de profeet wordt afgebeeld. 'Je kan niet aan mij vragen om samen te leven met mensen die mijn profeet en dierbaren beledigen. Dat is onderdrukking', aldus Pala.
Dat is ook fantastisch. Alleen zijn hier dingen normaal die ik idioot vind. Neem rap-muziek. Daar zit me toch een partij agressiviteit in. En dat wordt gewoon in je gezicht geblaft. Gewoon, alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat je iemand 50 keer 'motherfucker' danwel 'bitch' noemt! Is toch krankzinnig?quote:Op zondag 15 februari 2015 12:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zolang je geen mensen gaat neerschieten mag je boos zijn over alles waar je boos over wilt zijn. Mooi toch.
Niemand dwingt je om die rapmuziek te luisteren.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:42 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat is ook fantastisch. Alleen zijn hier dingen normaal die ik idioot vind. Neem rap-muziek. Daar zit me toch een partij agressiviteit in. En dat wordt gewoon in je gezicht geblaft. Gewoon, alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat je iemand 50 keer 'motherfucker' danwel 'bitch' noemt! Is toch krankzinnig?
Maar dat is hier normaal.
Dat maakt hun RELIGIE dus wél minder belangrijk, totaal onbelangrijk zelfs. Want het was niet omdát ze moslim waren, maar eerder dankzij, dat ze hun ontdekkingen konden doen. Het is volkomen waar dat de islam minder beperkingen oplegde aan wetenschappers dan de kerk, maar dat er beperkingen waren, dat staat zonder meer vast.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:19 schreef starla het volgende:
[..]
En dan nog? Dat maakt hen niet minder belangrijk. Zo kun je ook doodredeneren dat Einstein niet zo veel voorstelde omdat hij zijn ideeën kreeg van de Maxwell's equations en de Lorentztransformaties.
Verbieden... verbieden... laat het westen eens tot zich doordringen dat het continu trappen op andermans ziel, niet de bedoeling is. Dáár begint het mee.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het is niet verboden om te vinden dat iets te ver gaat. Het is ook niet verboden om ergens aanstoot aan te nemen. Maar dat doen deze mensen niet. Ze eisen dat alles waar zij aanstoot aan nemen, verboden wordt.
Ja. En dat is nou iets waarvan ik zeg: daarvan kan de moslimcultuur van het westen juist leren.quote:Dat is wel problematisch, aangezien zij aanstoot nemen aan dingen waarvan de meeste Nederlanders vinden dat het moet kunnen. Homoseksualiteit bijvoorbeeld, of Jodendom. Of die cartoons.
Dus ook met de mensen die er aanstoot aan hebben genomen en ze hebben vermoord?quote:Op zondag 15 februari 2015 12:33 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja, daar gaan we weer. Religie is geen sprookje. Maar goed, daar zijn we het toch nooit over eens.
Overigens: die cartoons van die Hebdo konden mij als gelovige, ook niet bepaald bekoren. Die waren bij mij in de kattenbak geëindigd. Alleen: hier worden dat soort grove dingen door je strot geduwd en is het raar als je zegt: dit vind ik te ver gaan.
Maar ik vond dat dus te ver gaan. En in die zin ben ik het eens met alle mensen die er aanstoot aan hebben genomen.
Wat is dit nou voor een antwoord? Dit is helemaal geen antwoord.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:43 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Niemand dwingt je om die rapmuziek te luisteren.
Zat mensen die vinden dat je de holocaust mag ontkennen, als je dat zo graag wilt. Sta je wel enorm mee voor paal, maar goed. Vrijheid van meningsuiting is pas echte vrijheid, als die absoluut is.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:22 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, de holocaust moet je ook niet gaan ontkennen. Volgens mij staan daar ook straffen op.
Dus het westen heeft ook zijn heilige huisjes. Daar moet je ook niet tegenaan gaan trappen.
En moslims hebben die dus ook.
Dit, ik zie vrijwel nooit die cartoons.quote:
Ik vind hetzelfde van de Bijbel. Als iemand dat voorleest, krijg je als ongelovige wel 50 keer te horen dat je vreselijk slecht bent en het verdient om voor eeuwig gemarteld te worden. Voor de Koran idem. Oh, en mijn moeder is minderwaardig omdat ze een vrouw is.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:42 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat is ook fantastisch. Alleen zijn hier dingen normaal die ik idioot vind. Neem rap-muziek. Daar zit me toch een partij agressiviteit in. En dat wordt gewoon in je gezicht geblaft. Gewoon, alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat je iemand 50 keer 'motherfucker' danwel 'bitch' noemt! Is toch krankzinnig?
Maar dat is hier normaal.
Aanstoot nemen aan iets wat jouw leven op geen enkele manier beïnvloed, dat is pas helder.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:45 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor een antwoord? Dit is helemaal geen antwoord.
Nou, wat denk je.... moet ik dat er nog bijzeggen?quote:Op zondag 15 februari 2015 12:45 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dus ook met de mensen die er aanstoot aan hebben genomen en ze hebben vermoord?
Jij gaf een mening over rapmuziek, alleen het met jou eens zijn is een antwoord?quote:Op zondag 15 februari 2015 12:45 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor een antwoord? Dit is helemaal geen antwoord.
Zo rollen religieuzen nou eenmaal.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:47 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Jij gaf een mening over rapmuziek, alleen het met jou eens zijn is een antwoord?
Volgens haar argumentatie wel.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik vind hetzelfde van de Bijbel. Als iemand dat voorleest, krijg je als ongelovige wel 50 keer te horen dat je vreselijk slecht bent en het verdient om voor eeuwig gemarteld te worden. Voor de Koran idem. Oh, en mijn moeder is minderwaardig omdat ze een vrouw is.
Moeten we de Bijbel en de Koran dan ook maar verbieden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |