Niet-moslims hebben anders ook bijzonder veel zeer verwerpelijke en abjecte normen. Ik word niet vrolijk van agressieve rap-muziek, dames buiten in uiterst bedenkelijke niemendalletjes, de ouderenzorg die niet echt meer door de kinderen gedaan wordt, de drank- en drugscultuur. Afgrijselijk gewoon.quote:Op zondag 15 februari 2015 11:37 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Je kan niet aan mij vragen om samen te leven met mensen die op basis van een verhaaltje zichzelf zo superieur achten aan homo's/andersdenkenden/vrouwen/joden, dat die zich moeten onderwerpen aan hun (zeer verwerpelijke en abjecte) normen.
Hun plaats kennen? Ze mogen gewoon naast me staan hoor. Ik voel me niks beter of meer dan een willekeurig ander mens, ongeacht zijn of haar afkomst of geloof.quote:Op zondag 15 februari 2015 11:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het was ook niet serieus, maar een beetje meer respect richting onze samenleving en het kennen van de plaats daarin zou deze jankerds absoluut niet misstaan. Net als die 100k petitieondertekenaars in het VK.
Oh dat ben ik helemaal met je eens.quote:Op zondag 15 februari 2015 11:44 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik had gehoopt dat er dit zou staan:
[..]
Maar als er inderdaad - omwille van het rekening houden met hun gevoelens - een verbod (wettelijk of niet wettelijk, alleen sociaal) is op het beledigen van Mo, dan wordt er per definitie een ongelijkheid gecreëerd tussen groepen mensen, ergo: onderdrukking.quote:Op zondag 15 februari 2015 11:32 schreef Smack10 het volgende:
Zij voelen dat inderdaad zo, tegenstanders zien juist het verbieden van beledigen als onderdrukking.
Je kan juist heel goed bepalen wat beledigend is, dan stap je naar de rechter en vraag je het. Je kunt niet bepalen waardoor ze zich beledigd voelen, dat is dus ook niet relevant.quote:Op zondag 15 februari 2015 11:58 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Blijkbaar wel. Je kan niet voor anderen bepalen wat beledigend is en wat niet net zozeer ik dat niet voor je kan doen.
Ik had het niet gedacht, maar ik ben het volkomen met je eens! Goeie post!quote:Op zondag 15 februari 2015 11:34 schreef Aloulu het volgende:
Meneer Okay Pala als voorman van een organisatie die streeft naar een kalifaat in Moslimlanden waar afvalligen de doodstraf krijgen, homoseksualiteit de doodstraf op staat en democratie per definitie als "ongeloof" wordt bestempeld met alle gevolgen van dien voor pro-democraten, en waar niet-Moslimminderheden niet volwaardige gelijk burgerschap kennen maar dhimmis zijn.... hij meent echter wel dat Moslims waaronder hijzelf gestigmatiseerd worden in NL![]()
Ja, in zijn geval met zulke denkbeelden wordt je wel gestigmatiseerd ja in een liberaal-seculiere samenleving die weinig op heeft met religie. Net zoals seculier-liberalen in Afghanistan of Saudie Arabie ook als knettergek worden gezien, gestigmatiseerd en "enigzins" gedemoniseerd worden ("ze hebben geen moraal", "goddelozen" etc).
Om het even in het juiste perspectief te zetten. Of je bent zelf fundamenteel van het gelijkheidsdenken en tegen discriminatie en streeft niet een staat na waar alles wat niet Islamitisch is wordt gediscrimineerd. Of gewoon je smoel houden en niet piepen als toevallig jouw clubje wordt gediscrimineerd maar je zelf wel het recht meent te hebben een staatsinrichting na te streven waar je alles en iedereen tot op het bot discrimineert en zelfs mensen niet eens vrijlaat om Moslim af te zijn want dan krijgen ze de doodstraf volgens je.
De rechter bepaalt in principe niet of het beledigend is. De rechter bepaalt of de gevoelens van belediging opwegen tegen het belang van de uitingen die de belediging veroorzaken.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:05 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je kan juist heel goed bepalen wat beledigend is, dan stap je naar de rechter en vraag je het. Je kunt niet bepalen waardoor ze zich beledigd voelen, dat is dus ook niet relevant.
Gros van die lui waren leden van onderworpen volken die zich (al dan niet onder dwang) tot moslim hadden bekeerd of kregen hun ideeën uit het oosten aangevoerd.quote:Op zondag 15 februari 2015 11:39 schreef starla het volgende:
[..]
Nee joh, lezen, gewoon even goed lezen zonder aannames..Zo heb ik het woord 'wetenschap' bijvoorbeeld nergens genoemd.
-edit- oh wacht:
-edit 2- voor de grap even kijken bij hoeveel Moslims er staat: 'founder of...' of 'pioneer'.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_Muslim_scientists
Je kunt er niet omheen dat ze ontiegelijk veel betekend hebben voor, ja, wetenschap in haar algemeenheid.
Hun plaats kennen als in dat de wereld niet om hen draait en dat wij in het Westen vrijheid van meningsuiting kennen. Wij hebben dus de vrijheid om hun profeet te "beledigen". Deze huilers kunnen niet verwachten dat er constant maar rekening met hun tere zieltje wordt gehouden. Er zijn belangrijker zaken. En plaats kennen gaat ook over het feit dat het bijzonder ongepast is om te janken over een slachtofferrol t.a.v. cartoons als om diezelfde cartoons krap een maand geleden bijna twintig mensen zijn afgeknald door je geloofsgenoten. Daar kan en wil je pas niet mee samenleven.quote:Op zondag 15 februari 2015 11:59 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hun plaats kennen? Ze mogen gewoon naast me staan hoor. Ik voel me niks beter of meer dan een willekeurig ander mens, ongeacht zijn of haar afkomst of geloof.
We zijn allemaal mensen en er is geen beter of minder ras.
De hypocrisie is nog erger. Grote bek en demonstratie voor 3 slachtoffers van een uit de klauwen gelopen burenruzie omtrent parkeerplaatsen, maar doodse stilte als het gaat om de zoveelste aanslag op moslims die nét even anders geloven. Want hé, moslims vermoorden geen moslims en de ummah is één grote gelukkige familie, right.quote:Op zondag 15 februari 2015 11:48 schreef Geralt het volgende:
Echt ongelofelijk dat ze met geen enkel woord hun steun aan de nabestaanden uitspreken en zich openlijk distantiëren van de aanslagen die gepleegd worden door moslims. Nee het gaat over een paar tekeningetjes en hoe erg dat wel niet is.
Vertel dat eens aan de kinderen van al die onschuldige slachtoffers. Dat papa en/of mama dood geschoten zijn omdat iemand een tekeningetje had gemaakt en dat daarom de dader boos was en dat het dus terecht was dat ze finaal kapot geschoten werden.
Godsklere man. Weer lekker in de slachtofferrol. Achterlijke klapmongool.![]()
![]()
Het draait in deze samenleving ook niet alleen om het westen. Wij hebben ook heilige huisjes. En terecht.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hun plaats kennen als in dat de wereld niet om hen draait en dat wij in het Westen vrijheid van meningsuiting kennen.
En dan nog? Dat maakt hen niet minder belangrijk. Zo kun je ook doodredeneren dat Einstein niet zo veel voorstelde omdat hij zijn ideeën kreeg van de Maxwell's equations en de Lorentztransformaties.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:09 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Gros van die lui waren leden van onderworpen volken die zich (al dan niet onder dwang) tot moslim hadden bekeerd of kregen hun ideeën uit het oosten aangevoerd.
Heilige huisjes die rustig aangevallen mogen worden, zonder angst voor vervolging (of erger).quote:Op zondag 15 februari 2015 12:18 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het draait in deze samenleving ook niet alleen om het westen. Wij hebben ook heilige huisjes. En terecht.
Hoe komt het dat dit soort foute figuren in die rol kúnnen stappen? Mensen als Aboutaleb, die een ander geluid laten horen, worden bedreigd en uitgejouwd. Maar deze schertsvertoning (en soortgelijke paljassen) heeft daadwerkelijk een aanhang, dus hoeveel medelijden moet je precies met hen hebben?quote:Op zondag 15 februari 2015 11:52 schreef jamesdeen het volgende:
Ik heb echt medelijden met moslims dat mensen als Okay Pala zogenaamd de moslimgemeenschap representeren in evenementen zoals deze.
Nou, de holocaust moet je ook niet gaan ontkennen. Volgens mij staan daar ook straffen op.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Heilige huisjes die rustig aangevallen mogen worden, zonder angst voor vervolging (of erger).
Ow zo. Ja dan ben ik het met je eens hoorquote:Op zondag 15 februari 2015 12:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hun plaats kennen als in dat de wereld niet om hen draait en dat wij in het Westen vrijheid van meningsuiting kennen. Wij hebben dus de vrijheid om hun profeet te "beledigen". Deze huilers kunnen niet verwachten dat er constant maar rekening met hun tere zieltje wordt gehouden. Er zijn belangrijker zaken. En plaats kennen gaat ook over het feit dat het bijzonder ongepast is om te janken over een slachtofferrol t.a.v. cartoons als om diezelfde cartoons krap een maand geleden bijna twintig mensen zijn afgeknald door je geloofsgenoten. Daar kan en wil je pas niet mee samenleven.
Het is anders wel een mythe die gekoesterd wordt en waar ze zwaar (door foute geldschieters gesubsidiëert) propaganda voor maken. Jammer voor ze, maar iemand die zich wérkelijk voor de materie interesseert, weet allang dat het een leugen is.quote:Op zondag 15 februari 2015 11:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Echt he? Perzen, Grieken, Indiërs, Joden. Wat nou de basis voor de wetenschap
De Holocaust is zo'n beetje het enige, en veel Nederlanders/westerlingen zijn ook resoluut tegen dat verbod. Daarnaast is een verbod op het ontkennen van historische feiten wel even iets anders dan een verbod op het belachelijk maken van metafysische sprookjes.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:22 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, de holocaust moet je ook niet gaan ontkennen. Volgens mij staan daar ook straffen op.
Dus het westen heeft ook zijn heilige huisjes. Daar moet je ook niet tegenaan gaan trappen.
En moslims hebben die dus ook.
Als je denkt dat de Arabieren de geneeskunde uit het oosten jatten, heb je er zelf ook niet veel kaas van gegeten.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:25 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Het is anders wel een mythe die gekoesterd wordt en waar ze zwaar (door foute geldschieters gesubsidiëert) propaganda voor maken. Jammer voor ze, maar iemand die zich wérkelijk voor de materie interesseert, weet allang dat het een leugen is.
Ook dat druk maken om een tekening.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hun plaats kennen als in dat de wereld niet om hen draait en dat wij in het Westen vrijheid van meningsuiting kennen. Wij hebben dus de vrijheid om hun profeet te "beledigen". Deze huilers kunnen niet verwachten dat er constant maar rekening met hun tere zieltje wordt gehouden. Er zijn belangrijker zaken. En plaats kennen gaat ook over het feit dat het bijzonder ongepast is om te janken over een slachtofferrol t.a.v. cartoons als om diezelfde cartoons krap een maand geleden bijna twintig mensen zijn afgeknald door je geloofsgenoten. Daar kan en wil je pas niet mee samenleven.
Zou een rechter dat wel kunnen? Want waaraan moet hij toetsen?quote:Op zondag 15 februari 2015 11:58 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Blijkbaar wel. Je kan niet voor anderen bepalen wat beledigend is en wat niet net zozeer ik dat niet voor je kan doen.
Maar daar staat eigenlijk niet in 'wanneer' iets opzettelijk beledigend is.quote:Artikel 137c
1
Hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, opzettelijk beledigend uitlaat over een groep mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
2
Indien het feit wordt gepleegd door een persoon die daarvan een beroep of gewoonte maakt of door twee of meer verenigde personen wordt gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie opgelegd.
Wel in juridische zin. Of mensen zich beledigt voelen moeten ze helemaal zélf weten, maar of ze ook in juridische zin beledigt zijn, is iets heel anders. En nee, vinden dat Mo een achterlijke woestijnrover was, is géén belediging, dat is slechts een mening. En gelukkig hebben wij hier vrijheid van meningsuiting.quote:Op zondag 15 februari 2015 11:58 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Daar denk ik toch anders over.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
De rechter bepaalt in principe niet of het beledigend is.
http://www.juridischkenni(...)en-is-beledigend.htmquote:In HR NJ 2002, 129 is nog weer eens herhaald dat een uitlating beledigend is wanneer zij de strekking heeft een ander bij het publiek in een ongunstig daglicht te stellen en hem in zijn eer en goede naam aan te randen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |