SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Sets & RepsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroïdenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VersiebeheerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doelstellingen van de leden voor 31-12-2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Beste,
Nu ben ik al een tijdje aan het sporten (lees 4/5 maanden, 1-2 keer per week) Ik was niet zo kieskeurig bij het uitzoeken van een sportschool dus heb ik destijds gewoon een abonnement op de dichtstbijzijnde sportschool genomen. Netjes van de sportschool een op maat gemaakt schema gekregen en ben dat maar netjes elke week gaan afwerken. Nu ben ik toch wel vaardig met alle apparaten die er zo'n beetje staan en vind de vooruitgang maar pijnlijk langzaam gaan.
Dat zal ongetwijfeld wel komen omdat ik een leek ben op het gebied van voeding en de 'bankdrukoefeningen' die schijnbaar, na de OP gelezen te hebben toch vrij belangrijk blijken te zijn. Dus daarom ben ik hier gekomen voor tips
Qua voeding, zoals ik al zei, heb ik géén idee. Aangezien ik ook nog een beetje groei en overdag vrij veel beweeg eet ik vrij stevig, vooral als ontbijt. Ik heb het idee dat ik vooral erg veel koolhydraten eet (bruin brood) Veder eet ik 's avonds gewoon warm, verschillend eten (al ben ik een liefhebber van pasta's) Maar ik denk dat ik lang niet aan het aanbevolen 2 gram eiwitten per kilogram lichaamsgewicht kom.
Veder hoor ik vaak dat het zeer verstandig is om kwark oid. te eten voor/na het sporten, vanwege de eiwitten neem ik aan? Nu ben ik natuurlijk bereid om dat te doen, maar is het dan beter om dat dagelijks, dus ook op rustdagen, aan te houden of alleen voor/na het sporten? En welk eten bevat nog meer eiwitten?
En hoe kan ik mijn ontbijt vervangen wat meer voldoet aan de eisen van m'n lichaam? Of wordt bruin brood gewoon aangeraden?
Tenslotte de oefeningen in de sportschool zelf; nu train ik vooral volgens het schema nog. Wat veel vertrouwt op apparaten, terwijl ik ook heb gehoord dat het beter is om meer met losse gewichten aan de gang te gaan en bank te drukken etc. Wat raden jullie aan?
Misschien zijn wat lichamelijk gegevens handig bij zo'n vraag:![]()
Man, 187cm, ±88kg
Zoals ik al zei ben ik niet nieuw met het sporten, maar ik kan wel wat hulp gebruiken
iig. bedankt voor het lezen
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers![]()
Dat zou ik ook zeggen als ik hem was.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 12:47 schreef Beach het volgende:
[..]
Als je überhaupt je ook maar iets had verdiept weet je dat hij z'n programma niet op SS heeft gebaseerd maar op Reg Parks 5x5.![]()
Ja tell mequote:Op zondag 15 februari 2015 13:56 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Boh, 5/3/1 met BBB is best slopend..
Ik doe op 5/3/1 deadlift dag 5x10 65% squats. Als een pasgeboren veulentje naar huis
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Hebben jullie het gevoel bij 531 BBB dat je genoeg (frequent) benched? Squats en Deadlifts gingen bij mij hard, maar benchen kwam niet echt de grond af met 1x per week + wat BBB op OHP de dag.![]()
Dan doe je toch wat extra assistance op OHP dag. Decline bp naast normale bp of dumbell presses of flyes.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:20 schreef Lightweight het volgende:
Hebben jullie het gevoel bij 531 BBB dat je genoeg (frequent) benched? Squats en Deadlifts gingen bij mij hard, maar benchen kwam niet echt de grond af met 1x per week + wat BBB op OHP de dag.
Of je pakt op squat of deadlift dag de bench nog een keer mee.Behulpzaam als een waterkraan.
Kan ik nog geen antwoord op geven, vandaag was dag 1.
Ik heb op deadlift dag trouwens geen squats, welk schema gebruik je fathank? Ik heb hem op strstd opgesteld.Geen referral hier.![]()
Ik heb een sheet van Yuri gehad en een beetje aangepast.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:25 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Kan ik nog geen antwoord op geven, vandaag was dag 1.
Ik heb op deadlift dag trouwens geen squats, welk schema gebruik je fathank? Ik heb hem op strstd opgesteld.
1: deadlift 5/3/1, squat BBB 5*10
2: bp 5/3/1, ohp BBB 5*10
3: squat 5/3/1, deadlift BBB 5*10
4: ohp 5/3/1, bp BBB 5*10.
Voor de rest meestal wat random assistance / isolatie. Ligt eraan hoeveel energie k nog hebBehulpzaam als een waterkraan.
Ah, bij mij is het zo:quote:Op zondag 15 februari 2015 14:30 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik heb een sheet van Yuri gehad en een beetje aangepast.
1: deadlift 5/3/1, squat BBB 5*10
2: bp 5/3/1, ohp BBB 5*10
3: squat 5/3/1, deadlift BBB 5*10
4: ohp 5/3/1, bp BBB 5*10.
Voor de rest meestal wat random assistance / isolatie. Ligt eraan hoeveel energie k nog heb
1. OHP 5/3/1, OHP BBB 5*10 en 5*10 Chinup (eerste set lukt nog net 10 reps chinup, daarna vul ik ze aan met latpulldown close grip)
2. Deadlift 5/3/1, Deadlift BBB 5*10 en 5*10 Hanging Leg raises
3. Bench 5/3/1, Bench 5*10 en 5*10 Dumbell Row
4. Squats 5/3/1, Squat 5*10 en 5* 10 Leg curlsGeen referral hier.![]()
Ik sta altijd 4 uur in de gym. Rich Piana style ftw.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
quote:Op zondag 15 februari 2015 16:22 schreef Atemno het volgende:
Ik sta altijd 4 uur in de gym. Rich Piana style ftw.Volledig afhankelijk van wat je doet. Als je een zware PL training doet met redelijk lange rusttijden ben je al snel anderhalf uur bezig. Bijvoorbeeld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja het is niet zo zwart wit idd.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:52 schreef Snakey het volgende:
[..]
Volledig afhankelijk van wat je doet. Als je een zware PL training doet met redelijk lange rusttijden ben je al snel anderhalf uur bezig. Bijvoorbeeld.![]()
Haai!![]()
Ik kom even jullie mening vragen. Na een periode van ongeveer 9 maanden door omstandigheden niet meer in een gym te zijn geweest, ga ik weer eens beginnen met liften.
Vóór mn break volgde ik strak een push/pull/legs schema. M'n lifts rond die periode:
Bench Press 5x95
Overhead Press 5x45
Squat 5x110
Deadlift 5x130
Ik wil beginnen met 3 keer in de week, maar door verplichtingen kan ik soms maar 2 keer. Ook wil ik geen uren pwr training in de gym doorbrengen. Naar binnen, knallen, weer naar buiten. Ik wil dan ook liften volgens een no-nonsense schema dat een klein beetje ruimte laat en niet al te strak is.
Ik twijfel tussen stronglifts 5x5, Wendler 5/3/1 en Texas Method. Wat denken jullie?I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.![]()
Nette stats. Ik zou een maand SS doen en dab weer PPL of meteen PPL. Dat win je snel terug. Wel goed blijven eten?![]()
Dat blijven eten heeft me de afgelopen maanden een buikje opgeleverd.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:37 schreef Atemno het volgende:
Nette stats. Ik zou een maand SS doen en dab weer PPL of meteen PPL. Dat win je snel terug. Wel goed blijven eten?![]()
Ik denk er zelf over om te beginnen met stronglifts: korte tijd in de gym, simpel schema, snelle progressie. Even wat anders dan PPL. En daarnaast: lekker veel squatten. Ik heb nog getwijfeld met 5/3/1/, maar dat is in mijn ogen toch meer geschikt voor lifters die echt gevorderd zijn: langzame progressie.I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.![]()
Daarom ben ik de afgelopen 4-5 weken 2/3/4 keer geweest, dat had ik er misschien nog wel bij mogen zettenquote:Op zondag 15 februari 2015 11:23 schreef Xa1pt het volgende:
Met 1/2x per week trainen moet je ook niet teveel vooruitgang verwachten.
-Harry Jekkers![]()
Dat bench press je favoriete oefening is. Besteed meer aandacht aan je achterkant en benenquote:Op zondag 15 februari 2015 18:09 schreef MagnumPI het volgende:
Haai!![]()
Ik kom even jullie mening vragen. Na een periode van ongeveer 9 maanden door omstandigheden niet meer in een gym te zijn geweest, ga ik weer eens beginnen met liften.
Vóór mn break volgde ik strak een push/pull/legs schema. M'n lifts rond die periode:
Bench Press 5x95
Overhead Press 5x45
Squat 5x110
Deadlift 5x130
Ik wil beginnen met 3 keer in de week, maar door verplichtingen kan ik soms maar 2 keer. Ook wil ik geen uren pwr training in de gym doorbrengen. Naar binnen, knallen, weer naar buiten. Ik wil dan ook liften volgens een no-nonsense schema dat een klein beetje ruimte laat en niet al te strak is.
Ik twijfel tussen stronglifts 5x5, Wendler 5/3/1 en Texas Method. Wat denken jullie?Behulpzaam als een waterkraan.
DL en SQ zijn best redelijk imoquote:Op zondag 15 februari 2015 20:16 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat bench press je favoriete oefening is. Besteed meer aandacht aan je achterkant en benen![]()
Het is behoorlijk uit balans. Met zo´n bench zou zijn squat en DL een stuk hoger moeten zijn.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:21 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
DL en SQ zijn best redelijk imo![]()
Niet met zo'n bench press. Dan ben je een Fido Dido. Met zo'n bp zou je net gemak 160 kg deadliften als je in verhouding bent.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:21 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
DL en SQ zijn best redelijk imoBehulpzaam als een waterkraan.
Ik heb bijna dezelfde stats, alleen m'n ohp is hoger, en DL ook wat (150x5)quote:Op zondag 15 februari 2015 20:24 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het is behoorlijk uit balans. Met zo´n bench zou zijn squat en DL een stuk hoger moeten zijn.
Leg inderdaad wel wat meer nadruk op upperbody work tegenover leg/back.Geen referral hier.![]()
OHP ligt normaal gesproen tussen de 65 en iets minder dan 70% van je bench. Mits je OHP genoeg traint uiteraard. Niet iedereen doet dat.![]()
Da's waar. Altijd al wat problemen gehad met de form bij squat en deadlift.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:16 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat bench press je favoriete oefening is. Besteed meer aandacht aan je achterkant en benen
Maar goed, stroglifts dus. Veel squatten en daarbij van begin af aan mn form perfectioneren.I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.![]()
Toevoeging:
Je zult vast vooruitgang boeken maar 'een niet zo strak schema' volgen past meer in t fitness-topic imho.
Of fuckaroundities.Behulpzaam als een waterkraan.
Neenee, absoluut geen fuckaroundities. Wat ik bedoel is: of ik train 3 keer, soms 2 keer per week, of ik train niet. Dan train ik liever onregelmatig (maar wel serieus). En dan kan ik geen schema gebruiken waarbij ik per sé 3 keer per week moét trainen.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:58 schreef fathank het volgende:
Toevoeging:
Je zult vast vooruitgang boeken maar 'een niet zo strak schema' volgen past meer in t fitness-topic imho.
Of fuckaroundities.I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.![]()
Zou dan gewoon full body doen.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:11 schreef MagnumPI het volgende:
[..]
Neenee, absoluut geen fuckaroundities. Wat ik bedoel is: of ik train 3 keer, soms 2 keer per week, of ik train niet. Dan train ik liever onregelmatig (maar wel serieus). En dan kan ik geen schema gebruiken waarbij ik per sé 3 keer per week moét trainen.![]()
Stronglifts dus. Opgelost.quote:I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.![]()
Mijn deadlift is dan ook absurd uit balans met 145 vs een 60kg paused benchquote:Op zondag 15 februari 2015 20:26 schreef fathank het volgende:
[..]
Niet met zo'n bench press. Dan ben je een Fido Dido. Met zo'n bp zou je net gemak 160 kg deadliften als je in verhouding bent.![]()
Is voor mij de leukste oefening, maar gaat nog niet zoals ik wil. Heb het idee dat m'n rug te weinig buff is om boven de 90 te gaan reppen met de bench. Meer massa en latkussentjes nodig daar.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:26 schreef Ethanolic het volgende:
Bench is ook gewoon een kut oefening.![]()
![]()
Ik denk dat bij mij de squat en deadlift vooral ook tussen de oren zit. Meer deadliften bijvoorbeeld zou ik vast wel lichamelijk aan moeten kunnen, maar mentaal blokkeer ik ergens.I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.![]()
Dat is wel een disbalans. Hoe kan dat?quote:Op zondag 15 februari 2015 21:22 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Mijn deadlift is dan ook absurd uit balans met 145 vs een 60kg paused bench![]()
Niet genoeg benchenquote:Op zondag 15 februari 2015 21:34 schreef Atemno het volgende:
[..]
Dat is wel een disbalans. Hoe kan dat?![]()
full body idd.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:11 schreef MagnumPI het volgende:
[..]
Neenee, absoluut geen fuckaroundities. Wat ik bedoel is: of ik train 3 keer, soms 2 keer per week, of ik train niet. Dan train ik liever onregelmatig (maar wel serieus). En dan kan ik geen schema gebruiken waarbij ik per sé 3 keer per week moét trainen.
Of een ub/lb als je trainingsdagen achter elkaar liggen. Aangezien mijn trainingsdagen ook redelijk onregelmatig zijn combineer ik die twee nog wel eensDat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Elke derde dag benchen
Elke vierde dag squatten en deadliften (oftewel om de dag squat/DL cyclen, nooit op dezelfde dag)
Elke zesde dag OHP'en
Dus bv dag 1 t/m 12:
1 Bench Squat
2 Rust
3 Deadlift
4 Bench OHP
5 Squat
6 Rust
7 Bench Deadlift
8 Rust
9 Squat
10 Bench OHP
11 Deadlift
12 Rust
Repeat
Voor de rest supportive lifts die een beetje rondom die compound dagen heen kunnen, bv tricep pushdowns op bench dag, laterals op OHP, gmornings op squat etc.
Werkt aardig so far!![]()
Bedenk wel dat je zelf je accessory kunt invullen (je laatste rij), afhankelijk van je zwakke punten, en je main lifts kunt omdraaien (zoals fathank aangeeft).quote:Op zondag 15 februari 2015 14:35 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ah, bij mij is het zo:
1. OHP 5/3/1, OHP BBB 5*10 en 5*10 Chinup (eerste set lukt nog net 10 reps chinup, daarna vul ik ze aan met latpulldown close grip)
2. Deadlift 5/3/1, Deadlift BBB 5*10 en 5*10 Hanging Leg raises
3. Bench 5/3/1, Bench 5*10 en 5*10 Dumbell Row
4. Squats 5/3/1, Squat 5*10 en 5* 10 Leg curls
Een betere calculator is overigens hier te vinden, als je dit een tijdje gedaan hebt kun je met de opties (joker, fsl, etc) spelen om je programma aan te passen.![]()
Thanks voor de tip, ik ga eerst een paar maanden dit doen, en dan zal ik nog eens goed naar jouw link kijken.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:49 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Bedenk wel dat je zelf je accessory kunt invullen (je laatste rij), afhankelijk van je zwakke punten, en je main lifts kunt omdraaien (zoals fathank aangeeft).
Een betere calculator is overigens hier te vinden, als je dit een tijdje gedaan hebt kun je met de opties (joker, fsl, etc) spelen om je programma aan te passen.Geen referral hier.![]()
Weet je zeker dat je precies hetzelfde eet, drinkt en doet?quote:Op maandag 16 februari 2015 07:38 schreef BredeBroeder het volgende:
Gewicht laatste 2 weken elke dag gestegen, en nu ineens gaat er elke dag 0.1 of 0.2 KG af, dafuq
Mijn gewicht is in de periode vrijdag-zondag/maandag ook altijd totaal anders dan doordeweeks. Doordeweeks heb ik een vast ritme (door m'n werk) waardoor ik hetzelfde eet en vooral ook precies hetzelfde drink (vul mijn bidon op vaste tijdstippen met water). In het weekend hou ik me minder aan mijn drinkschema, waardoor mijn gewicht altijd anders is. Bovendien doe ik in het weekend hele andere dingen dan doordeweeks, waardoor ik ook meer of minder verbrand.
Die afwijking in (de trend van) het gewicht trekt altijd weer bij doordeweeks en als ik alle dagen plot in een schema, dan zie ik wel een trend (omhoog in de bulk en omlaag in de cut).
Verder: als je steeds bent aangekomen, moet je op een gegeven moment ook meer gaan eten als je zwaarder wilt worden. Je verbruikt meer."On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."![]()
Is ook gewoon vochtbalans en maaginhoud. Je valt geen 0.1kg vet en spieren af als je gewoon nog tegen onderhoud aan zit.quote:Op maandag 16 februari 2015 11:00 schreef yozd het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je precies hetzelfde eet, drinkt en doet?
Mijn gewicht is in de periode vrijdag-zondag/maandag ook altijd totaal anders dan doordeweeks. Doordeweeks heb ik een vast ritme (door m'n werk) waardoor ik hetzelfde eet en vooral ook precies hetzelfde drink (vul mijn bidon op vaste tijdstippen met water). In het weekend hou ik me minder aan mijn drinkschema, waardoor mijn gewicht altijd anders is. Bovendien doe ik in het weekend hele andere dingen dan doordeweeks, waardoor ik ook meer of minder verbrand.
Die afwijking in (de trend van) het gewicht trekt altijd weer bij doordeweeks en als ik alle dagen plot in een schema, dan zie ik wel een trend (omhoog in de bulk en omlaag in de cut).
Verder: als je steeds bent aangekomen, moet je op een gegeven moment ook meer gaan eten als je zwaarder wilt worden. Je verbruikt meer.AFCA
Qui audet adipiscitur![]()
Bij mij juist andersomquote:Op maandag 16 februari 2015 12:46 schreef Questular het volgende:
Benchen is echt mn favo oefening, heerlijke oefening. OHP vind ik persoonlijk weinig aan.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Deadlift > squat > bp > ohp.quote:Op maandag 16 februari 2015 12:46 schreef Questular het volgende:
Benchen is echt mn favo oefening, heerlijke oefening. OHP vind ik persoonlijk weinig aan.
Benchpress is wel echt een sjonnie-oefening.![]()
DL BP en OHP zijn mijn favo's. Squats minder maar dat is vooral omdat de progressie daarmee nogal afhankelijk is van m'n been. Dat gaat in een golfbeweging waardoor progressie maken behoorlijk moeilijk is, wat nogal demotiverend is uiteraard.![]()
OHP vind ik juist minder. Doe het na bench en incline BP en door mn semi chronische schouder blessure kan ik maar 30 OHP doen. Miss meer als ik ervoor niet bench en incline BP doe.quote:Op maandag 16 februari 2015 13:09 schreef Snakey het volgende:
DL BP en OHP zijn mijn favo's. Squats minder maar dat is vooral omdat de progressie daarmee nogal afhankelijk is van m'n been. Dat gaat in een golfbeweging waardoor progressie maken behoorlijk moeilijk is, wat nogal demotiverend is uiteraard.AFCA
Ik zou BP en OHP ver van elkaar weg houden. Nadat je hebt gebench pressed hoef je geen zware OHP meer te verwachten.quote:Op maandag 16 februari 2015 14:27 schreef Smoofie het volgende:
[..]
OHP vind ik juist minder. Doe het na bench en incline BP en door mn semi chronische schouder blessure kan ik maar 30 OHP doen. Miss meer als ik ervoor niet bench en incline BP doe.![]()
Dat heb ik inderdaad gemerkt, in mn push/pull schema heb ik BP OHP en Squat op 1 dag en BP is de oefening die ik meestal als 1ste doe, mn OHP gaat dan ook niet echt vooruit qua gewicht.quote:Op maandag 16 februari 2015 14:37 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik zou BP en OHP ver van elkaar weg houden. Nadat je hebt gebench pressed hoef je geen zware OHP meer te verwachten.![]()
Ik doe een up/lb schema dus om mn schouders zo goed mogelijk te belasten in dat schema doe ik het na borst.quote:Op maandag 16 februari 2015 14:37 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik zou BP en OHP ver van elkaar weg houden. Nadat je hebt gebench pressed hoef je geen zware OHP meer te verwachten.AFCA
Hou eens je eten bij door het in te voeren in een tracker. Bijvoorbeeld MyFitnessPal of Cron-o-meter. Dan kom je erachter of je dicht bij de 185 gram eiwitten komt, wanneer je meerdere dagen hebt bijgehouden qua eten/drinken. Van daaruit kan je aanpassingen doen zoals kwark toevoegen of andere eiwitrijke producten als dat nodig blijkt te zijn.quote:Op zondag 15 februari 2015 01:34 schreef Nelvalhil het volgende:
Qua voeding, zoals ik al zei, heb ik géén idee. Aangezien ik ook nog een beetje groei en overdag vrij veel beweeg eet ik vrij stevig, vooral als ontbijt. Ik heb het idee dat ik vooral erg veel koolhydraten eet (bruin brood) Veder eet ik 's avonds gewoon warm, verschillend eten (al ben ik een liefhebber van pasta's) Maar ik denk dat ik lang niet aan het aanbevolen 2 gram eiwitten per kilogram lichaamsgewicht kom.
Niet zo zeer kwark. Het zijn de eiwitten die je moet nuttigen rondom je training. Of dit nou in de vorm is van vlees, vis of melkproducten is maakt niet veel uit. Eiwitten heb je ook op rustdagen nodig vanwege het herstel. Dus hou ze op deze dagen ook hoog.quote:Veder hoor ik vaak dat het zeer verstandig is om kwark oid. te eten voor/na het sporten, vanwege de eiwitten neem ik aan? Nu ben ik natuurlijk bereid om dat te doen, maar is het dan beter om dat dagelijks, dus ook op rustdagen, aan te houden of alleen voor/na het sporten? En welk eten bevat nog meer eiwitten?Kijk eerst wat je te kort komt of juist niet. Van daaruit kan je aanpassingen doen. Het zou nogal raar zijn om allemaal aanpassingen door te voeren terwijl je geen eens weet of dit nodig is of niet. En wat/hoeveel je eet hangt ook van je doel af. Bij afvallen of aankomen heb je nog een verschil in hou je de kcals gaat invullen. Want bij aankomen heb je veel meer kcals om aan je benodigde eiwitten te komen. Dus kijk naar je doel, hoe je er op het moment voor staat(voeding tracken) en ga dan pas tweaken.quote:En hoe kan ik mijn ontbijt vervangen wat meer voldoet aan de eisen van m'n lichaam? Of wordt bruin brood gewoon aangeraden?Kan hier van alles gaan roepen, maar belangrijk is wat jezelf als doel voor ogen hebt. Dan kan je op basis van dat doel een schema opstellen/volgen. Dus wat wil je ermee bereiken?quote:Tenslotte de oefeningen in de sportschool zelf; nu train ik vooral volgens het schema nog. Wat veel vertrouwt op apparaten, terwijl ik ook heb gehoord dat het beter is om meer met losse gewichten aan de gang te gaan en bank te drukken etc. Wat raden jullie aan?Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.![]()
Je kan ook de ene UB dag nadruk op de BP, en de andere UB dag de nadruk op je OHP leggen. Maar dat moet je zelf weten uiteraard.quote:Op maandag 16 februari 2015 17:13 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik doe een up/lb schema dus om mn schouders zo goed mogelijk te belasten in dat schema doe ik het na borst.![]()
the way to go imoquote:Op maandag 16 februari 2015 17:16 schreef Snakey het volgende:
[..]
Je kan ook de ene UB dag nadruk op de BP, en de andere UB dag de nadruk op je OHP leggen. Maar dat moet je zelf weten uiteraard.![]()
Zeker als je een sterke OHP wil. En die wil je in principe, want een sterkere OHP betekent ook een sterkere BP, en vice versa.quote:![]()
Shit, ik weeg nu 1 kilo meer dan vanochtend!quote:Op maandag 16 februari 2015 07:38 schreef BredeBroeder het volgende:
Gewicht laatste 2 weken elke dag gestegen, en nu ineens gaat er elke dag 0.1 of 0.2 KG af, dafuq
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Bedankt voor de uitgebreide reactiequote:Op maandag 16 februari 2015 17:15 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Hou eens je eten bij door het in te voeren in een tracker. Bijvoorbeeld MyFitnessPal of Cron-o-meter. Dan kom je erachter of je dicht bij de 185 gram eiwitten komt, wanneer je meerdere dagen hebt bijgehouden qua eten/drinken. Van daaruit kan je aanpassingen doen zoals kwark toevoegen of andere eiwitrijke producten als dat nodig blijkt te zijn.
[..]
Niet zo zeer kwark. Het zijn de eiwitten die je moet nuttigen rondom je training. Of dit nou in de vorm is van vlees, vis of melkproducten is maakt niet veel uit. Eiwitten heb je ook op rustdagen nodig vanwege het herstel. Dus hou ze op deze dagen ook hoog.
[..]
Kijk eerst wat je te kort komt of juist niet. Van daaruit kan je aanpassingen doen. Het zou nogal raar zijn om allemaal aanpassingen door te voeren terwijl je geen eens weet of dit nodig is of niet. En wat/hoeveel je eet hangt ook van je doel af. Bij afvallen of aankomen heb je nog een verschil in hou je de kcals gaat invullen. Want bij aankomen heb je veel meer kcals om aan je benodigde eiwitten te komen. Dus kijk naar je doel, hoe je er op het moment voor staat(voeding tracken) en ga dan pas tweaken.
[..]
Kan hier van alles gaan roepen, maar belangrijk is wat jezelf als doel voor ogen hebt. Dan kan je op basis van dat doel een schema opstellen/volgen. Dus wat wil je ermee bereiken?![]()
Ik wist niet dat er zoiets bestond als zo'n website om alles bij te houden, meteen maar een account aangemaakt! Zal het de komende dagen goed bij houden, zal ook even informeren bij m'n sportschool voor een eventueel uitgebreid schema.1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers![]()
Bij fysio geweest. Inderdaad weer een rib die verschoven is. Kut bench, dar gong het vorige keer ook door misDat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Succes ermeequote:Op maandag 16 februari 2015 17:43 schreef Nelvalhil het volgende:
[..]
Bedankt voor de uitgebreide reactie![]()
Ik wist niet dat er zoiets bestond als zo'n website om alles bij te houden, meteen maar een account aangemaakt! Zal het de komende dagen goed bij houden, zal ook even informeren bij m'n sportschool voor een eventueel uitgebreid schema.
Weet nu nog steeds niet wat je doel is qua training of voeding. Waar wil je de focus op leggen? Kracht, uithoudingsvermogen, spiermassa, afvallen etc.?Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Kortingscode voor https://www.bulkpowders.nl die ik bij m'n bestelling kreeg: BLVH15
Onbeperkt te gebruiken geloof ik, voor 5 euro korting vanaf 15 euro besteding. Prima winkel.Geen referral hier.![]()
Gaan kracht en spiermassa niet samen? Spiermassa is iig. wel mijn doelquote:Op maandag 16 februari 2015 17:50 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Succes ermee
Weet nu nog steeds niet wat je doel is qua training of voeding. Waar wil je de focus op leggen? Kracht, uithoudingsvermogen, spiermassa, afvallen etc.?1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers![]()
Kracht en spiermassa gaan inderdaad samen, alleen kan je de focus op een van de twee leggen. Zo zijn er een aantal verschillende takken in de krachttraining.quote:Op maandag 16 februari 2015 18:01 schreef Nelvalhil het volgende:
[..]
Gaan kracht en spiermassa niet samen? Spiermassa is iig. wel mijn doel
Bodybuilder: Puur op spiermassa gericht. Zo groot, symmetrisch en estetisch zijn is meestal het doel.
Powerlifter: Zo sterk mogelijk op de volgende 3 oefeningen: Squat, Bench Press en Deadlifts. Dit zijn namelijk de onderdelen welke voorbij komen in een wedstrijd.
Strongman: Net als de powerlifter is het doel zo sterk mogelijk zijn, maar dan over meerdere oefeningen/onderdelen zoals Yoke runs, Atlas stones, Farmer Carries, Overhead press etc.
Olympisch Gewichtheffen: Er zijn slechts twee oefeningen waar ze op worden beoordeeld. De Clean & Jerk en de Snatch. Bedoeling hierbij is om het gewicht zo explosief mogelijk te bewegen terwijl je er zelf onder duikt.
Crossfit: Al het bovenstaande gecombineerd. Zodat ze overal goed in zijn. Het nadeel is tegelijk dat ze nergens in uitblinken. Het doel hierbij is om zowel het uithoudingsvermogen, kracht, flexibiliteit etc allemaal te vergroten.
All deze groepen zullen zich richten op meer kracht & spiermassa. Echter is het einddoel telkens andersOp vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Dan denk ik dat mijn doelen wel liggen bij 'Crossfit' Maar dan niet hardcore 4 uur per dag trainen, maar met mate. Gewoon een gespierder lichaamquote:Op maandag 16 februari 2015 18:20 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Kracht en spiermassa gaan inderdaad samen, alleen kan je de focus op een van de twee leggen. Zo zijn er een aantal verschillende takken in de krachttraining.
Bodybuilder: Puur op spiermassa gericht. Zo groot, symmetrisch en estetisch zijn is meestal het doel.
Powerlifter: Zo sterk mogelijk op de volgende 3 oefeningen: Squat, Bench Press en Deadlifts. Dit zijn namelijk de onderdelen welke voorbij komen in een wedstrijd.
Strongman: Net als de powerlifter is het doel zo sterk mogelijk zijn, maar dan over meerdere oefeningen/onderdelen zoals Yoke runs, Atlas stones, Farmer Carries, Overhead press etc.
Olympisch Gewichtheffen: Er zijn slechts twee oefeningen waar ze op worden beoordeeld. De Clean & Jerk en de Snatch. Bedoeling hierbij is om het gewicht zo explosief mogelijk te bewegen terwijl je er zelf onder duikt.
Crossfit: Al het bovenstaande gecombineerd. Zodat ze overal goed in zijn. Het nadeel is tegelijk dat ze nergens in uitblinken. Het doel hierbij is om zowel het uithoudingsvermogen, kracht, flexibiliteit etc allemaal te vergroten.
All deze groepen zullen zich richten op meer kracht & spiermassa. Echter is het einddoel telkens anders1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers![]()
Ik denk dat niemand hier je zal aanraden om 4 uur per dag te trainen. Tenzij je een marathon wil gaan lopen ofzo, maar dan zit je in dit topic sowieso verkeerd.quote:Op maandag 16 februari 2015 18:30 schreef Nelvalhil het volgende:
[..]
Dan denk ik dat mijn doelen wel liggen bij 'Crossfit' Maar dan niet hardcore 4 uur per dag trainen, maar met mate. Gewoon een gespierder lichaam![]()
![]()
\O/ Ik val in de fitness catagorie. Vet was geen 22/23 maar 20.7%. Donderdag beginnen met een confusion schema. Ik zit momenteel veel te achterlijk lang in de gymEn fasted cardio, morgen mee beginnen.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-![]()
Confusion schema? Om je lichaam in de war te brengen ofzo?
If So;
quote:Op maandag 16 februari 2015 18:57 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand hier je zal aanraden om 4 uur per dag te trainen. Tenzij je een marathon wil gaan lopen ofzo, maar dan zit je in dit topic sowieso verkeerd.Zal waarschijnlijk wel zo zijn. Maar je begrijpt m'n punt
-Harry Jekkers![]()
Ja, want spieren raken naar 6 weken gewend aan een oefening. Dat weet toch iedereen?
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Nope. Zelfde naam, maar niet dat schema. Heb hem ook nog niet gezien trouwens. Morgen had ze het allemaal klaar.quote:Op maandag 16 februari 2015 19:26 schreef fathank het volgende:
Confusion schema? Om je lichaam in de war te brengen ofzo?
If So;
Zondag definitieve klasse indeling door Desiree Dumpel en dan maar eens kijken hoe verder.-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-![]()
Nu is me nog steeds niet duidelijk wat een confusion-schema is..quote:Op maandag 16 februari 2015 19:40 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nope. Zelfde naam, maar niet dat schema. Heb hem ook nog niet gezien trouwens. Morgen had ze het allemaal klaar.
Zondag definitieve klasse indeling door Desiree Dumpel en dan maar eens kijken hoe verder.Behulpzaam als een waterkraan.
Geblinddoekt circuitjes doen?quote:Op maandag 16 februari 2015 19:48 schreef fathank het volgende:
[..]
Nu is me nog steeds niet duidelijk wat een confusion-schema is..![]()
Ik train wel eens rug op maandag. IN DE WAR DAT MIJN SPIEREN ZIJN!! Echt dikke shock gains of peace.quote:Deathlift or Die.![]()
Zelfs Arnold S. geeft het advies om dat te doen(muscle confusion). Sinds ik ze confuse door xxl whey te nemen ipv b&f maak ik de gains van mn leven.quote:Op maandag 16 februari 2015 20:03 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ik train wel eens rug op maandag. IN DE WAR DAT MIJN SPIEREN ZIJN!! Echt dikke shock gains of peace.![]()
Brotip: tellen in een andere taal kan helpen. Niet met verwarring of zo, maar omdat je dan rustiger je reps doet en je je hersenen kunt afleiden. Voor mij werkt het vrij aardig.quote:![]()
Dat is gewoon luiheid. Verder dan drie kom je niet in een andere taal.quote:Op maandag 16 februari 2015 20:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Brotip: tellen in een andere taal kan helpen. Niet met verwarring of zo, maar omdat je dan rustiger je reps doet en je je hersenen kunt afleiden. Voor mij werkt het vrij aardig.![]()
Wut? Ik kan in het Frans tot 69 tellen.quote:Op maandag 16 februari 2015 20:21 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat is gewoon luiheid. Verder dan drie kom je niet in een andere taal.
Un deux trois soixante-neuf![]()
Ik ben al die grappen en grollen beu. Ik stop met fok.
Aub geen pm/dm ik lees ze toch niet.Behulpzaam als een waterkraan.
Johquote:Op maandag 16 februari 2015 20:32 schreef Snorrenbaard het volgende:
Carnaval en fitness gaat niet zo lekker samen![]()
![]()
Ik moet echt eens stoppen met zware rackpulls dubbel overhand pakken. Nu al de zoveelste keer dat en een dag of een paar dagen later wakker wordt met een pijnlijke stijve nek. Kan bijna geen auto meer rijden.![]()
Oh, is dat het.quote:Op maandag 16 februari 2015 21:15 schreef Snakey het volgende:
Ik moet echt eens stoppen met zware rackpulls dubbel overhand pakken. Nu al de zoveelste keer dat en een dag of een paar dagen later wakker wordt met een pijnlijke stijve nek. Kan bijna geen auto meer rijden.Deathlift or Die.![]()
![]()
Bovenstaande ( 44:25 ) tricep oefening vandaag gedaan. Voelt zo goed! Permanente aanvulling op m'n schedule. Helemaal uitgeblust.![]()
![]()
Wat is het verschil met gewoon staand? Dat je niet kunt zwaaien met je lichaam?quote:Op maandag 16 februari 2015 22:36 schreef Lightweight het volgende:
Bovenstaande ( 44:25 ) tricep oefening vandaag gedaan. Voelt zo goed! Permanente aanvulling op m'n schedule. Helemaal uitgeblust.![]()
Staand doet het voor mij veel minder, maar kan ook zijn dat ik wellicht teveel met de rest van m'n lichaam compenseer wat door een incline bench (gedeeltelijk) wordt voorkomen/opgevangen.quote:Op maandag 16 februari 2015 22:38 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Wat is het verschil met gewoon staand? Dat je niet kunt zwaaien met je lichaam?![]()
Man man man wat heb ik een pleurishekel aan squatten.
Ik kan het gewoon niet
BW: 79kg
Deadlift: 3x6x135kg
Bench: 3x8x80kg
Squat: 3x8x85kg dafuq. Moet minstens 100 zijn.
En ik probeer het al een behoorlijke tijd...
Aan het eind van leg day doe ik tegenwoordig maar lekker zware leg presses,anders krijgen mijn benen simpelweg geen goede workout.
Squatten ligt me niet."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Hebben ze geen fatsoenlijke trainers in je gym die je kunnen helpen? Was toch een behoorlike gym waar je traint (Zo'n Madonna-gym toch?)quote:Op dinsdag 17 februari 2015 07:57 schreef star_gazer het volgende:
Man man man wat heb ik een pleurishekel aan squatten.
Ik kan het gewoon niet
BW: 79kg
Deadlift: 3x6x135kg
Bench: 3x8x80kg
Squat: 3x8x85kg dafuq. Moet minstens 100 zijn.
En ik probeer het al een behoorlijke tijd...
Aan het eind van leg day doe ik tegenwoordig maar lekker zware leg presses,anders krijgen mijn benen simpelweg geen goede workout.
Squatten ligt me niet.Behulpzaam als een waterkraan.
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
Forum Opties Forumhop: Hop naar: