Dat bench press je favoriete oefening is. Besteed meer aandacht aan je achterkant en benenquote:Op zondag 15 februari 2015 18:09 schreef MagnumPI het volgende:
Haai!![]()
Ik kom even jullie mening vragen. Na een periode van ongeveer 9 maanden door omstandigheden niet meer in een gym te zijn geweest, ga ik weer eens beginnen met liften.
Vóór mn break volgde ik strak een push/pull/legs schema. M'n lifts rond die periode:
Bench Press 5x95
Overhead Press 5x45
Squat 5x110
Deadlift 5x130
Ik wil beginnen met 3 keer in de week, maar door verplichtingen kan ik soms maar 2 keer. Ook wil ik geen uren pwr training in de gym doorbrengen. Naar binnen, knallen, weer naar buiten. Ik wil dan ook liften volgens een no-nonsense schema dat een klein beetje ruimte laat en niet al te strak is.
Ik twijfel tussen stronglifts 5x5, Wendler 5/3/1 en Texas Method. Wat denken jullie?
DL en SQ zijn best redelijk imoquote:Op zondag 15 februari 2015 20:16 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat bench press je favoriete oefening is. Besteed meer aandacht aan je achterkant en benen
Het is behoorlijk uit balans. Met zo´n bench zou zijn squat en DL een stuk hoger moeten zijn.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:21 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
DL en SQ zijn best redelijk imo
Niet met zo'n bench press. Dan ben je een Fido Dido. Met zo'n bp zou je net gemak 160 kg deadliften als je in verhouding bent.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:21 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
DL en SQ zijn best redelijk imo
Ik heb bijna dezelfde stats, alleen m'n ohp is hoger, en DL ook wat (150x5)quote:Op zondag 15 februari 2015 20:24 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het is behoorlijk uit balans. Met zo´n bench zou zijn squat en DL een stuk hoger moeten zijn.
Da's waar. Altijd al wat problemen gehad met de form bij squat en deadlift.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:16 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat bench press je favoriete oefening is. Besteed meer aandacht aan je achterkant en benen
Neenee, absoluut geen fuckaroundities. Wat ik bedoel is: of ik train 3 keer, soms 2 keer per week, of ik train niet. Dan train ik liever onregelmatig (maar wel serieus). En dan kan ik geen schema gebruiken waarbij ik per sé 3 keer per week moét trainen.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:58 schreef fathank het volgende:
Toevoeging:
Je zult vast vooruitgang boeken maar 'een niet zo strak schema' volgen past meer in t fitness-topic imho.
Of fuckaroundities.
Zou dan gewoon full body doen.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:11 schreef MagnumPI het volgende:
[..]
Neenee, absoluut geen fuckaroundities. Wat ik bedoel is: of ik train 3 keer, soms 2 keer per week, of ik train niet. Dan train ik liever onregelmatig (maar wel serieus). En dan kan ik geen schema gebruiken waarbij ik per sé 3 keer per week moét trainen.
Stronglifts dus. Opgelost.quote:
Mijn deadlift is dan ook absurd uit balans met 145 vs een 60kg paused benchquote:Op zondag 15 februari 2015 20:26 schreef fathank het volgende:
[..]
Niet met zo'n bench press. Dan ben je een Fido Dido. Met zo'n bp zou je net gemak 160 kg deadliften als je in verhouding bent.
Is voor mij de leukste oefening, maar gaat nog niet zoals ik wil. Heb het idee dat m'n rug te weinig buff is om boven de 90 te gaan reppen met de bench. Meer massa en latkussentjes nodig daar.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:26 schreef Ethanolic het volgende:
Bench is ook gewoon een kut oefening.
Dat is wel een disbalans. Hoe kan dat?quote:Op zondag 15 februari 2015 21:22 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Mijn deadlift is dan ook absurd uit balans met 145 vs een 60kg paused bench
Niet genoeg benchenquote:Op zondag 15 februari 2015 21:34 schreef Atemno het volgende:
[..]
Dat is wel een disbalans. Hoe kan dat?
full body idd.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:11 schreef MagnumPI het volgende:
[..]
Neenee, absoluut geen fuckaroundities. Wat ik bedoel is: of ik train 3 keer, soms 2 keer per week, of ik train niet. Dan train ik liever onregelmatig (maar wel serieus). En dan kan ik geen schema gebruiken waarbij ik per sé 3 keer per week moét trainen.
Bedenk wel dat je zelf je accessory kunt invullen (je laatste rij), afhankelijk van je zwakke punten, en je main lifts kunt omdraaien (zoals fathank aangeeft).quote:Op zondag 15 februari 2015 14:35 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ah, bij mij is het zo:
1. OHP 5/3/1, OHP BBB 5*10 en 5*10 Chinup (eerste set lukt nog net 10 reps chinup, daarna vul ik ze aan met latpulldown close grip)
2. Deadlift 5/3/1, Deadlift BBB 5*10 en 5*10 Hanging Leg raises
3. Bench 5/3/1, Bench 5*10 en 5*10 Dumbell Row
4. Squats 5/3/1, Squat 5*10 en 5* 10 Leg curls
Thanks voor de tip, ik ga eerst een paar maanden dit doen, en dan zal ik nog eens goed naar jouw link kijken.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:49 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Bedenk wel dat je zelf je accessory kunt invullen (je laatste rij), afhankelijk van je zwakke punten, en je main lifts kunt omdraaien (zoals fathank aangeeft).
Een betere calculator is overigens hier te vinden, als je dit een tijdje gedaan hebt kun je met de opties (joker, fsl, etc) spelen om je programma aan te passen.
Weet je zeker dat je precies hetzelfde eet, drinkt en doet?quote:Op maandag 16 februari 2015 07:38 schreef BredeBroeder het volgende:
Gewicht laatste 2 weken elke dag gestegen, en nu ineens gaat er elke dag 0.1 of 0.2 KG af, dafuq
Is ook gewoon vochtbalans en maaginhoud. Je valt geen 0.1kg vet en spieren af als je gewoon nog tegen onderhoud aan zit.quote:Op maandag 16 februari 2015 11:00 schreef yozd het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je precies hetzelfde eet, drinkt en doet?
Mijn gewicht is in de periode vrijdag-zondag/maandag ook altijd totaal anders dan doordeweeks. Doordeweeks heb ik een vast ritme (door m'n werk) waardoor ik hetzelfde eet en vooral ook precies hetzelfde drink (vul mijn bidon op vaste tijdstippen met water). In het weekend hou ik me minder aan mijn drinkschema, waardoor mijn gewicht altijd anders is. Bovendien doe ik in het weekend hele andere dingen dan doordeweeks, waardoor ik ook meer of minder verbrand.
Die afwijking in (de trend van) het gewicht trekt altijd weer bij doordeweeks en als ik alle dagen plot in een schema, dan zie ik wel een trend (omhoog in de bulk en omlaag in de cut).
Verder: als je steeds bent aangekomen, moet je op een gegeven moment ook meer gaan eten als je zwaarder wilt worden. Je verbruikt meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |