abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 13 februari 2015 @ 11:02:59 #276
58789 Snakey
-||||--------||||-
  vrijdag 13 februari 2015 @ 11:09:43 #277
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_149628848
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 10:58 schreef Snakey het volgende:

[..]

Oefenen met dumbbell BP. Niet te zwaar gaan en vooral de focus op je lats houden. Maar het kan ook aan je grip wujdte liggen. Hoe wijder hoe moeilijker het is om spanning op je kats te houden.
Iets breder dan schouder wijdte. Ben máánden terug afgestapt van wijde grip, daar kreeg ik echt last van :')
Deathlift or Die.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 11:13:20 #278
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_149628942
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 11:09 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Iets breder dan schouder wijdte. Ben máánden terug afgestapt van wijde grip, daar kreeg ik echt last van :')
Dan is het een kwestie van oefenen lijkt mij. Ik zou er geen fix voor kunnen bedenken.

Ik oefen het soms met een lege bar. Als je dan goed aanspant voelt het alsof je de bar naar je borst moet trekken.
pi_149629416
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 11:01 schreef Snakey het volgende:

[..]

Hoe lang ben je? Als je lang bent is het wat moeilijker om tot je borst te zakken. Het ligt er ook aan hoe/wat je traint.BB of PL?
1.95. Klopt ik vind het behoorlijk lastig om hem zo laag te krijgen. Zwak punt. Sorry, BB/ PL? :P
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_149629534
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 11:35 schreef Kerol het volgende:

[..]

1.95. Klopt ik vind het behoorlijk lastig om hem zo laag te krijgen. Zwak punt. Sorry, BB/ PL? :P
Bodybuilding/Powerlifting.

Ga je voor massa of kracht?
Geen referral hier.
pi_149631249
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 11:40 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Bodybuilding/Powerlifting.

Ga je voor massa of kracht?
Combinatie. Maar meer massa.
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_149631332
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 23:38 schreef Snorrenbaard het volgende:
Iemand anders die ook zijn traps aanspant bij de bench press? Iedereen kijkt me gek aan als ik het ze vertel.
Ik zou echt niet weten hoe je nog alles kan aanspannen als je de focus op je traps legt. Dan vliegt bij mij toch echt de bar alle kanten uit en trek ik m'n schouders een blessure in.

Redelijke arch, lats zo strak als wat, shoulderblades naar achter en 'naar onder'. Valt de bar bijna vanzelf op de borst. :D

Wat mij wel opvalt bij powerlifters die daarna bodybuilding gaan doen, is dat de traps van de powerlifter erg uit verhouding en sterk (over) ontwikkelt zijn en dus groter dus who knows. Hoe dit komt? Geen idee. Maar zal denk ik wel te maken hebben met het verschil tussen BB en PL benchen.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 12:56:36 #283
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_149631427
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 12:51 schreef Lightweight het volgende:

[..]

Ik zou echt niet weten hoe je nog alles kan aanspannen als je de focus op je traps legt. Dan vliegt bij mij toch echt de bar alle kanten uit en trek ik m'n schouders een blessure in.

Redelijke arch, lats zo strak als wat, shoulderblades naar achter en 'naar onder'. Valt de bar bijna vanzelf op de borst. :D

Wat mij wel opvalt bij powerlifters die daarna bodybuilding gaan doen, is dat de traps van de powerlifter erg uit verhouding en sterk (over) ontwikkelt zijn en dus groter dus who knows. Hoe dit komt? Geen idee. Maar zal denk ik wel te maken hebben met het verschil tussen BB en PL benchen.
Focus bij PL ligt veel meer op de rug. Ook bij BP. Bekend PL gezegde is; I don't train my chest, I train my BP. :P
pi_149631499
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 12:56 schreef Snakey het volgende:

[..]

Focus bij PL ligt veel meer op de rug. Ook bij BP. Bekend PL gezegde is; I don't train my chest, I train my BP. :P
Dave Tate? :D 13:22

  vrijdag 13 februari 2015 @ 13:01:49 #285
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_149631561
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 12:51 schreef Lightweight het volgende:

[..]

Ik zou echt niet weten hoe je nog alles kan aanspannen als je de focus op je traps legt. Dan vliegt bij mij toch echt de bar alle kanten uit en trek ik m'n schouders een blessure in.

Redelijke arch, lats zo strak als wat, shoulderblades naar achter en 'naar onder'. Valt de bar bijna vanzelf op de borst. :D

Wat mij wel opvalt bij powerlifters die daarna bodybuilding gaan doen, is dat de traps van de powerlifter erg uit verhouding en sterk (over) ontwikkelt zijn en dus groter dus who knows. Hoe dit komt? Geen idee. Maar zal denk ik wel te maken hebben met het verschil tussen BB en PL benchen.
En je denkt niet dat zware deads iets met die traps te maken hebben? ;)
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
  vrijdag 13 februari 2015 @ 13:37:35 #286
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_149632399
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 13:01 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:

[..]

En je denkt niet dat zware deads iets met die traps te maken hebben? ;)
Dat inderdaad. Ik doe niet eens zulk zware deads en hoef geen traps meer te trainen.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 13:48:49 #287
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_149632635
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 13:37 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dat inderdaad. Ik doe niet eens zulk zware deads en hoef geen traps meer te trainen.
En nogal afhankelijk van de aanhechtingen. Bij mij zitten ze vrij laag dus van voren zie je ze al een stuk minder dan bij iemand waar ze relatief hoog zitten
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_149647709
Net begonnen met het stronglift 5x5 verhaal. Het voelt allemaal nogal licht, omdat ik normaliter met een stuk meer gewicht train. Maar je schijnt het snel op te bouwen dus ik ben benieuwd.

Voor ik goed en wel begonnen was, was ik alweer klaar. Ik ben gewend om ongeveer 90 minuten met een workout bezig te zijn. Ik trainde zelf ook al 3x per week.

Klinkt misschien flauw, maar als ik de gast van het programma zelf zie is het nogal een mager scharminkel :+ , niet het fysiek wat ik nastreef tbh. Is er echt zo'n groot verschil tussen functional strength en massa?


Hoe verstandig is het om dit programma te volgen als je al een klein beetje ervaring hebt? En wederom heb ik het gevoel dat het te simplistisch is, hoe train je bijvoorbeeld je triceps fatsoenlijk op deze manier? Normaal doe ik skull crushes, kickbacks, dipsets en overhead lifts.

Squats ben ik momenteel ronduit slecht in, dus daavoor lijkt mij dit wel een prima kans om daar eens stappen mee te zetten.

Ik ben bang om de progressie te verliezen die ik inmiddels heb gemaakt :o
  vrijdag 13 februari 2015 @ 21:52:57 #289
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_149648419
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 21:37 schreef 1299 het volgende:
Net begonnen met het stronglift 5x5 verhaal. Het voelt allemaal nogal licht, omdat ik normaliter met een stuk meer gewicht train. Maar je schijnt het snel op te bouwen dus ik ben benieuwd.

Voor ik goed en wel begonnen was, was ik alweer klaar. Ik ben gewend om ongeveer 90 minuten met een workout bezig te zijn. Ik trainde zelf ook al 3x per week.

Klinkt misschien flauw, maar als ik de gast van het programma zelf zie is het nogal een mager scharminkel :+ , niet het fysiek wat ik nastreef tbh. Is er echt zo'n groot verschil tussen functional strength en massa?


Hoe verstandig is het om dit programma te volgen als je al een klein beetje ervaring hebt? En wederom heb ik het gevoel dat het te simplistisch is, hoe train je bijvoorbeeld je triceps fatsoenlijk op deze manier? Normaal doe ik skull crushes, kickbacks, dipsets en overhead lifts.

Squats ben ik momenteel ronduit slecht in, dus daavoor lijkt mij dit wel een prima kans om daar eens stappen mee te zetten.

Ik ben bang om de progressie te verliezen die ik inmiddels heb gemaakt :o
SL is niet bedoeld om veel spiermassa op te bouwen. Het doel is een toename in kracht en daarbij wat spiermassa als beginner zijnde.

Voeg eventueel wat (weighted) pull/chin ups en dips toe voor meer belasting. Dan kan je ze op het eind van de training inplannen.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 22:36:02 #290
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_149650149
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 21:37 schreef 1299 het volgende:
Net begonnen met het stronglift 5x5 verhaal. Het voelt allemaal nogal licht, omdat ik normaliter met een stuk meer gewicht train. Maar je schijnt het snel op te bouwen dus ik ben benieuwd.

Voor ik goed en wel begonnen was, was ik alweer klaar. Ik ben gewend om ongeveer 90 minuten met een workout bezig te zijn. Ik trainde zelf ook al 3x per week.

Klinkt misschien flauw, maar als ik de gast van het programma zelf zie is het nogal een mager scharminkel :+ , niet het fysiek wat ik nastreef tbh. Is er echt zo'n groot verschil tussen functional strength en massa?


Hoe verstandig is het om dit programma te volgen als je al een klein beetje ervaring hebt? En wederom heb ik het gevoel dat het te simplistisch is, hoe train je bijvoorbeeld je triceps fatsoenlijk op deze manier? Normaal doe ik skull crushes, kickbacks, dipsets en overhead lifts.

Squats ben ik momenteel ronduit slecht in, dus daavoor lijkt mij dit wel een prima kans om daar eens stappen mee te zetten.

Ik ben bang om de progressie te verliezen die ik inmiddels heb gemaakt :o
Dacht op zijn website gelezen te hebben dat je, als je al enige ervaring hebt met goede form, op 50% van je max kan beginnen. Train je je triceps niet met die overhead press, of zeg ik nu iets heel raars?
pi_149650780
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 21:37 schreef 1299 het volgende:
Net begonnen met het stronglift 5x5 verhaal. Het voelt allemaal nogal licht, omdat ik normaliter met een stuk meer gewicht train. Maar je schijnt het snel op te bouwen dus ik ben benieuwd.

Voor ik goed en wel begonnen was, was ik alweer klaar. Ik ben gewend om ongeveer 90 minuten met een workout bezig te zijn. Ik trainde zelf ook al 3x per week.

Klinkt misschien flauw, maar als ik de gast van het programma zelf zie is het nogal een mager scharminkel :+ , niet het fysiek wat ik nastreef tbh. Is er echt zo'n groot verschil tussen functional strength en massa?


Hoe verstandig is het om dit programma te volgen als je al een klein beetje ervaring hebt? En wederom heb ik het gevoel dat het te simplistisch is, hoe train je bijvoorbeeld je triceps fatsoenlijk op deze manier? Normaal doe ik skull crushes, kickbacks, dipsets en overhead lifts.

Squats ben ik momenteel ronduit slecht in, dus daavoor lijkt mij dit wel een prima kans om daar eens stappen mee te zetten.

Ik ben bang om de progressie te verliezen die ik inmiddels heb gemaakt :o
Als jij geen mager scharminkel wilt zijn (wat ik Mehdi overigens totaal niet vind) moet je meer vreten.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_149651038
De OHP is veel tricepswerk.
Feyenoord Rotterdam
pi_149651154
Idd, met benchen en OHP'en pak je de triceps (zeker OHP) wel degelijk bij de lockouts. Burn je triceps maar met een tricep rope en probeer dan nog is te OHP'en... gaat niet lukken. :')


Lekker aan het einde van de workout doen! als je dan je triceps nog niet goed pakt...
pi_149656417
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 21:37 schreef 1299 het volgende:
Klinkt misschien flauw, maar als ik de gast van het programma zelf zie is het nogal een mager scharminkel :+ , niet het fysiek wat ik nastreef tbh. Is er echt zo'n groot verschil tussen functional strength en massa?
Ach, Mehdi lift met SL gewoon mee met het succes van SS. Hij heeft weinig meer gedaan dan SS aangepast (eenvoudigere versie) en het online gezet.
pi_149660665
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 04:17 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Ach, Mehdi lift met SL gewoon mee met het succes van SS. Hij heeft weinig meer gedaan dan SS aangepast (eenvoudigere versie) en het online gezet.
Als je überhaupt je ook maar iets had verdiept weet je dat hij z'n programma niet op SS heeft gebaseerd maar op Reg Parks 5x5.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zaterdag 14 februari 2015 @ 13:24:43 #296
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_149661641
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 12:47 schreef Beach het volgende:
Reg Parks 5x5.
Eeuwig respect voor degene die deze drie fasen kan afronden zonder een training over te slaan. :P

http://www.t-nation.com/f(...)eg_parks_5x5_program
pi_149671861
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 13:24 schreef Snakey het volgende:

[..]

Eeuwig respect voor degene die deze drie fasen kan afronden zonder een training over te slaan. :P

http://www.t-nation.com/f(...)eg_parks_5x5_program
Wow...ik heb simpelere schemas gezien van zijn 5x5.
Dan vraag ik me af wat de echte originele is.
Met fase 3 sta je zeker minstens 2 uur in de gym :')
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zaterdag 14 februari 2015 @ 21:15:36 #298
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149675204
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 13:24 schreef Snakey het volgende:

[..]

Eeuwig respect voor degene die deze drie fasen kan afronden zonder een training over te slaan. :P

http://www.t-nation.com/f(...)eg_parks_5x5_program
Mijn god. Front squat, back squat en daarna nog eens deadliften. Dat is moordend.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 21:35:47 #299
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_149675993
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:43 schreef Beach het volgende:

[..]

Wow...ik heb simpelere schemas gezien van zijn 5x5.
Dan vraag ik me af wat de echte originele is.
Met fase 3 sta je zeker minstens 2 uur in de gym :')
2 tot 3 uur was de norm in die tijd.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 22:44:13 #300
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_149678699
2 uur is toch ook geen gekke tijd om in de gym te zijn
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')