Hier is het geen probleem. Bij een klein tekort of zelfs geen tekort van kcals kan je gerust cardio uitvoeren om af te vallen. Wanneer er grote te korten worden gecreëerd werkt cardio juist nadelig door een grotere afname in je metabolisme.quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:30 schreef FreezePop het volgende:
[..]
Ik gebruik een voorbeeldje. Je kunt 1700 calorieën eten en geen cardio óf je eet 2000 calorieën en verbrand er 300 door cardio te gaan doen. Het effect met de cardio zal echter zijn dat je een betere conditie en cardiovasculaire gezondheid krijgt.
Zo ff lezen thnx. Want als je zoals freeze zegt redeneerd moet je ook weten wat je met cardio verbrand. En die apparaten zijn erg onnauwkeurig.quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:45 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Hier is het geen probleem. Bij een klein tekort of zelfs geen tekort van kcals kan je gerust cardio uitvoeren om af te vallen. Wanneer er grote te korten worden gecreëerd werkt cardio juist nadelig door een grotere afname in je metabolisme.
Hier wordt uitgebreid ingegaan op een groot tekort met veel cardio en de nadelige effecten:
http://www.bodyrecomposit(...)-hurt-fat-loss.html/
Rond de 22/23% morgen ff huidplooimeting laten doen. Zal die boeken ff opsnorrenquote:Op donderdag 12 februari 2015 19:30 schreef Verbosity het volgende:
[..]
BTFFTM is al een verouderd boek qua opvattingen. Weet niet op wat voor vetpercentage je zit, maar voor informatie lees ik liever boeken van Lyle Mcdonald. Deze heeft er een aantal geschreven van ketose (laag in koolhydraten) rapid fat loss(onder de 12% voor mannen) en stubborn fat solution ( onder de 10%)
Niet dat je ze op de letter moet volgen. Maar het geeft genoeg ideen en basisprincipes die je als richtlijn kan gebruiken.
Let er wel op dat het behoorlihk de diepte in gaat bij een aantal topics. Maar qua vetpercentage zit je dan goedquote:Op donderdag 12 februari 2015 19:49 schreef Qwea het volgende:
[..]
Rond de 22/23% morgen ff huidplooimeting laten doen. Zal die boeken ff opsnorren
Geeft niks. Leuk leesvoer.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:12 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Let er wel op dat het behoorlihk de diepte in gaat bij een aantal topics. Maar qua vetpercentage zit je dan goed
22%? Niet slecht.quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:49 schreef Qwea het volgende:
[..]
Rond de 22/23% morgen ff huidplooimeting laten doen. Zal die boeken ff opsnorren
http://www.reddit.com/r/F(...)r_doing_ss_for_four/quote:
Jup bij 100 kg ohp deed ik ongeveer 9 x 80 telkens net geen 10quote:
Das praktisch hetzelfdequote:Op donderdag 12 februari 2015 20:26 schreef FreezePop het volgende:
[..]
http://www.reddit.com/r/F(...)r_doing_ss_for_four/
EDIT: Nu ik het lees gaat het hierbij om starting strength en niet stronglifts. Mijn fout. Weet niet hoe het bij stronglifts zit qua rare verhoudingen.
Even jou mening/ advies nodig.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:12 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Let er wel op dat het behoorlihk de diepte in gaat bij een aantal topics. Maar qua vetpercentage zit je dan goed
High bar squats toch?quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:57 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
[..]
Even jou mening/ advies nodig.
Ik heb nog altijd dat ik met zwaardere sets als ik meerdere reps wil doen dat mijn linkerknie gaat caven zeg maar.
Nu doe ik op advies al hipabductor zwaar.
Wilde stance boxsquats.
Offcourse ook gewoon knieën naar buiten drukken maar hoe kan ik die kutzooi sterk krijgen.
Vandaag ook wou 5 x 3 met 210, qua kracht kan het gewoon maar na de 3e rep zo'n kutform dat ik het maar bij die 3 repa hield.
Op telefoon getypt dus beetje warrig waarschijnlijk
Voeten staan idd al op 45 graden bijnaquote:Op donderdag 12 februari 2015 21:41 schreef Verbosity het volgende:
[..]
High bar squats toch?
If so, probeer je voeten eens wat naar buiten te draaien. Zorgt ervoor dat knieën wat beter naar buiten blijven. Ben dan zelf ook een stuk stabieler in die positie.
Een andere optie is banded squats waarbij je de band net onder je knie plaats zodat je actief de knieen naar buiten moet duwen.
Lengte zou op zich niet uit moeten maken. Waarschijnlijk heb je andere verhoudingen van torso/ledematen of een andere heup dan de mensen in die filmpjes.quote:Op donderdag 12 februari 2015 22:29 schreef FreezePop het volgende:
Ik merkte omdat ik 1.96 ben, dat als ik squattips ging volgen op YouTube van wat kleinere Amerikanen in de 180 range, het niet werkte. Ik moest mn voeten stuk verder naar buiten draaien om een natuurlijke houding te krijgen.
Andere lange squatters?
ik zou je ook gek aankijken jaquote:Op donderdag 12 februari 2015 23:38 schreef Snorrenbaard het volgende:
Iemand anders die ook zijn traps aanspant bij de bench press? Iedereen kijkt me gek aan als ik het ze vertel.
Probeer eens 90 gradenquote:Op donderdag 12 februari 2015 22:09 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
[..]
Voeten staan idd al op 45 graden bijna
Kan idd de banded squats nog proberen, wel irritant kut knieën
Ik zorg voor ik de bar unrack altijd voor een aangespannen rug (voornamelijk lats). Zodra de bar unracked is, merk ik echter dat die spanning verdwijnt tijdens de oefening en krijg ik die spanning moeilijk terug. Heb je daar tips voor?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 01:00 schreef Verbosity het volgende:
De bovenrug aanspannen terwijl je de schouders laag houdt is wat ik doe. Maar de upper traps zelfs zijn niet goed aan te spannen omdat ze voornamelijk voor elevatie zorgen. Dus de gehele rugmusculatuur proberen aan te spannen en op je bovenste traps gaan liggen om hoger/steviger te liggen.
Oefenen met dumbbell BP. Niet te zwaar gaan en vooral de focus op je lats houden. Maar het kan ook aan je grip wujdte liggen. Hoe wijder hoe moeilijker het is om spanning op je kats te houden.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 10:28 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ik zorg voor ik de bar unrack altijd voor een aangespannen rug (voornamelijk lats). Zodra de bar unracked is, merk ik echter dat die spanning verdwijnt tijdens de oefening en krijg ik die spanning moeilijk terug. Heb je daar tips voor?
Hoe lang ben je? Als je lang bent is het wat moeilijker om tot je borst te zakken. Het ligt er ook aan hoe/wat je traint.BB of PL?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 10:47 schreef Kerol het volgende:
Moet je echt je borst aanraken met bench? Ik houd altijd een vuistlengte ertussen aan..
Altijd net onder parallel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |