ICF 5X5 is stronglifts plus wat extra oefeningen maar je staat wel 2 uur in de gym als je compounds hoger komen en je langer moet rusten.quote:Op donderdag 12 februari 2015 11:55 schreef 1299 het volgende:
Iemand ervaring met Stronglifts 5x5 programma? (http://stronglifts.com/5x5/#Introduction)
Ik ben nu een maandje of 9 a 10 bezig met een schema wat ik zelf met mijn neef in elkaar geflanst heb en af en toe aanpas. Maar ik wil eens wat anders om mijn spieren een nieuwe impuls te geven.
Ik vraag mij af of het programma complex genoeg is om ook bv alle schouderskoppen goed te trainen.
Ben nog maar sinds augustus/september ongeveer serieus bezig. Daarvoor keihard gebroscienced en nul gains gemaakt. Stelde vraag omdat ik zacht muziek aan het luisteren was en shrugs deed, en iemand tegen zn maat fluisterde ja die jongen doet het helemaal verkeerd.quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:33 schreef Cataclyst het volgende:
Komt omdat mensen denken dat je daarmee meer groei stimuleert, maar dit is simpelweg gewoon broscience wat in de gym rondgaat waarschijnlijk.
Shruggen moet je gewoon met moeilijk veel gewicht doen en keihard losgaan, high reps high weight baby
Dat is het probleem als mensen het verkeerd uitgelegd/aangeleerd krijgen. Die denken dan dat ze het goed doen, en je krijgt er geen speld meer tussen helaas.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:41 schreef FreezePop het volgende:
[..]
Ben nog maar sinds augustus/september ongeveer serieus bezig. Daarvoor keihard gebroscienced en nul gains gemaakt. Stelde vraag omdat ik zacht muziek aan het luisteren was en shrugs deed, en iemand tegen zn maat fluisterde ja die jongen doet het helemaal verkeerd. [ afbeelding ]
Ik heb het een tijdje gedaan, toen ik echt net begon (ben nog steeds maar 9 maanden bezig).quote:Op donderdag 12 februari 2015 11:55 schreef 1299 het volgende:
Iemand ervaring met Stronglifts 5x5 programma? (http://stronglifts.com/5x5/#Introduction)
Ik ben nu een maandje of 9 a 10 bezig met een schema wat ik zelf met mijn neef in elkaar geflanst heb en af en toe aanpas. Maar ik wil eens wat anders om mijn spieren een nieuwe impuls te geven.
Ik vraag mij af of het programma complex genoeg is om ook bv alle schouderskoppen goed te trainen.
Haha gewoon focussen op de 100 kg dan, op lange termijn doelquote:Op donderdag 12 februari 2015 11:52 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het duurt even, maar BW komt langzaam dichterbij. Hoewel ik nu weer rond de 98 - 100 kilo BW zit en dus langzaam weer wat zwaarder wordt. Zo kom ik er nooit natuurlijk.
Pcies 80 doe ik dan voor reps.quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:27 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
[..]
Haha gewoon focussen op de 100 kg dan, op lange termijn doel:D ga je wel halen
Ben toevallig van plan om hier binnenkort ook mee te beginnenquote:Op donderdag 12 februari 2015 11:55 schreef 1299 het volgende:
Enig idee waardoor die last veroorzaakt wordt?quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:28 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Ben toevallig van plan om hier binnenkort ook mee te beginnen. Een vriend van mij is hier een maand geleden mee begonnen en is er tot nu toe erg tevreden mee. Probeer me nu vooral goed in te lezen over de oefeningen die je met dat programma doet. Heb snel last van mijn onderrug en wil het natuurlijk niet erger maken door die oefeningen niet goed te doen
Denk het wel, ben 1,98 en zoals veel lange mensen is mijn houding niet altijd even goed. Nu let ik er steeds meer op en heb ik er zelden last van, maar als ik er een paar dagen niet op let of lang sta met uitgaan bijv en er dan ook niet op let, is het niet zo prettigquote:Op donderdag 12 februari 2015 17:36 schreef Snakey het volgende:
[..]
Enig idee waardoor die last veroorzaakt wordt?
Heb je een voorbeeld?quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:39 schreef FreezePop het volgende:
Ik kan ICF 5x5 aanraden. Dat is stronglifts 5x5 met minder deadlift en wat extra oefeningen als curls en wat shrugs. Zo ga je minder op een t-rex lijken door 3 keer per week alleen te squatten.
goede brosciencequote:Op donderdag 12 februari 2015 17:39 schreef FreezePop het volgende:
Ik kan ICF 5x5 aanraden. Dat is stronglifts 5x5 met minder deadlift en wat extra oefeningen als curls en wat shrugs. Zo ga je minder op een t-rex lijken door 3 keer per week alleen te squatten.
Yep, het is geen blessure waar je last van hebt, maar iets waar veel mensen last van hebben. Waarschijnlijk sta je, zeker als je lang stil staat, met een holle rug. De meeste mensen gaan na verloop van tijd steeds slapper staan ipv hun spieren gebruiken om te staan. Dat kan pijnlijk worden na verloop van tijd.quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:39 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Denk het wel, ben 1,98 en zoals veel lange mensen is mijn houding niet altijd even goed. Nu let ik er steeds meer op en heb ik er zelden last van, maar als ik er een paar dagen niet op let of lang sta met uitgaan bijv en er dan ook niet op let, is het niet zo prettig. Mede door te lezen op die site van stronglifts ben ik gemotiveerd om eraan te beginnen, hij benadrukt dat het juist je onderrug sterker kan maken en dat spreekt mij wel aan natuurlijk
In leken taal. Met shrugs train je de bovenkamt van je trapezius ook wel monnikskapspier genoemd. Deze spier train je door het heffen van de schouders, tevens zorgt deze voor beweging in de nek. Verder zorgt de rest van de spier (midden en onderste gedeelte) voor retractie en depressie (schouders naar açhteren of beneden).quote:Op donderdag 12 februari 2015 13:06 schreef FreezePop het volgende:
[..]
ICF 5X5 is stronglifts plus wat extra oefeningen maar je staat wel 2 uur in de gym als je compounds hoger komen en je langer moet rusten.
Post hier normaal nooit maar kan iemand mij vertellen waarom zoveel mensen hun dumbell shrugs draaien? Dat is toch vet slecht voor je gewrichten?
Dus, wat is nou wel of niet handig. Wel cardio of geen cardio? In acht nemen dat ik dus nog gewoon wel wat vet moet droppen.quote:6) Increase frequency of aerobic exercise
If you’re already doing long aerobic workouts, continuing to increase your duration beyond 45-60 minutes may be counterproductive and very exhausting physically. At this point, one option is to increase your frequency. You should always start with a minimum of three days per week of aerobic exercise. To break a plateau or increase the rate of fat loss, incrementally add one day per week until you reach six or seven days per week. Some people believe that aerobics seven days per week is excessive. When maintained for months on end, this is probably true. But as a method of breaking through a plateau, a period ranging from one to twelve weeks of daily cardio can work wonders for getting you lean.
Most bodybuilders and fitness competitors do cardio seven days a week for three months prior to competition. When the competition is over, most return to a moderate level of three to four days per week.
Dit en het is opgelost. Zware bent over rows,pull ups en wat chins. Biceps al in geen jaren meer geisoleerd. Vindt het ook geen ruk aan isolatie....quote:Op donderdag 12 februari 2015 18:11 schreef Cataclyst het volgende:
SL heeft eigenlijk iets te weinig nadruk op pulls. 9/10 mensen die klaar zijn met SS/SL hebben onderontwikkelde bi's/back/rear delts ten opzicht van de legs en front delts bijvoorbeeld. Zou persoonlijk chin-ups/pull ups toevoegen aan StrongLifts.
Zover ik weet zorgt cardio alleen voor spiermassa verlies als je de calorieën die je hierbij verbrand, niet opnieuw aanvult. Ik doe een beetje cardio voor mezelf. Het is heel goed voor de algehele gezondheid.quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:22 schreef Qwea het volgende:
Hallo.
Ik ga mee doen aan een openclubkampioenschap. Niet zo streng qua regels als een echte wedstrijd, maar ook geen bullshit. Nu heb ik een paar kleine vraagjes..
Zaterdag eerste meeting met de coach en zondag poseerlessen. Via de mail al even wat contact met de coach. Zij claimt dat ik cardio beter kan laten.. ivm spiermassa verlies. Maar is dat tegenwoordig niet achterhaalt? Stukje uit een boek wat ik momenteel aan het lezen ben (burn the fat feed the muscle) :
[..]
Dus, wat is nou wel of niet handig. Wel cardio of geen cardio? In acht nemen dat ik dus nog gewoon wel wat vet moet droppen.
Daarnaast zei ze dat ik laag in KH's moest gaan zitten en hoog in eiwitten, dit om massa te behouden. Logisch.. maar wat is laag in KH's? Ik heb nu een 40/35/25 ratio. Soms is het 40/40/20. Ik zit sowieso rond de 2.4/2.5g per kg lichaamsgewicht aan eiwitten. Vandaag op 3.
Iemand van jullie die hier wat nuttigs over wil zeggen?Thnx alvast.
Ja oke. Dus dat zou betekenen dat je in een cut beter de cardio kan laten... right?quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:27 schreef FreezePop het volgende:
[..]
Zover ik weet zorgt cardio alleen voor spiermassa verlies als je de calorieën die je hierbij verbrand, niet opnieuw aanvult. Ik doe een beetje cardio voor mezelf. Het is heel goed voor de algehele gezondheid.
Gewoon wat wide neutral grip pull downs doen, knallen je bi´s er ook uit.quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:23 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Dit en het is opgelost. Zware bent over rows,pull ups en wat chins. Biceps al in geen jaren meer geisoleerd. Vindt het ook geen ruk aan isolatie....
BTFFTM is al een verouderd boek qua opvattingen. Weet niet op wat voor vetpercentage je zit, maar voor informatie lees ik liever boeken van Lyle Mcdonald. Deze heeft er een aantal geschreven van ketose (laag in koolhydraten) rapid fat loss(onder de 12% voor mannen) en stubborn fat solution ( onder de 10%)quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:22 schreef Qwea het volgende:
Hallo.
Ik ga mee doen aan een openclubkampioenschap. Niet zo streng qua regels als een echte wedstrijd, maar ook geen bullshit. Nu heb ik een paar kleine vraagjes..
Zaterdag eerste meeting met de coach en zondag poseerlessen. Via de mail al even wat contact met de coach. Zij claimt dat ik cardio beter kan laten.. ivm spiermassa verlies. Maar is dat tegenwoordig niet achterhaalt? Stukje uit een boek wat ik momenteel aan het lezen ben (burn the fat feed the muscle) :
[..]
Dus, wat is nou wel of niet handig. Wel cardio of geen cardio? In acht nemen dat ik dus nog gewoon wel wat vet moet droppen.
Daarnaast zei ze dat ik laag in KH's moest gaan zitten en hoog in eiwitten, dit om massa te behouden. Logisch.. maar wat is laag in KH's? Ik heb nu een 40/35/25 ratio. Soms is het 40/40/20. Ik zit sowieso rond de 2.4/2.5g per kg lichaamsgewicht aan eiwitten. Vandaag op 3.
Iemand van jullie die hier wat nuttigs over wil zeggen?Thnx alvast.
Ik gebruik een voorbeeldje. Je kunt 1700 calorieën eten en geen cardio óf je eet 2000 calorieën en verbrand er 300 door cardio te gaan doen. Het effect met de cardio zal echter zijn dat je een betere conditie en cardiovasculaire gezondheid krijgt.quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja oke. Dus dat zou betekenen dat je in een cut beter de cardio kan laten... right?
Nope. Zo simpel is het niet.quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja oke. Dus dat zou betekenen dat je in een cut beter de cardio kan laten... right?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |