Bart | donderdag 12 februari 2015 @ 13:15 |
![]() Factorio is een game waarbij je fabriekjes moet maken. Je begint met de hand, het mijnen van kolen en ijzererts. Daarmee maak je je eerste mijn en je eerste smelterij. Het daarin gesmolten ijzer gebruik je weer voor het maken van andere zaken zoals transportbanden om de materialen automatisch te transporteren. Van daaruit ga je steeds verder. Je maakt science, waarmee je research kunt doen en nieuwe technieken ontwikkelt. Je maakt wapens, want er zijn aliens op de planeet, die jou aanvallen. Je kunt treinen maken voor transport over grote afstand. Olieraffinaderijen, laser turrets, batterijen, smeermiddel, alles wordt geleidelijk aan uitgebreid. ![]() Het spel wordt van bovenaf weergegeven. De kunst van het spel is om je productie te automatiseren en optimaliseren, zorgen dat alles soepel loopt, om uiteindelijk (als je dat wil) het einddoel te behalen, het bouwen van een raket. Dat is echter niet noodzakelijk, je kunt gewoon eeuwig doorspelen als je wil, de map waarop je speelt is namelijk oneindig groot. Het bevat ook een coop-multiplayer dus je kunt met vrienden samen aan één basis werken! Het spel is nog in ontwikkeling, officieel is het nog een alpha. Daar merk je echter weinig van. Soms heb je wat bugs, maar niets ernstigs, de gemiddelde game van EA of Ubisoft die gereleased wordt, is erger. Voor ¤15,- koop je het al en heb je echt tientallen uren plezier van. Of zelfs honderden, als je er verslaafd aan raakt. En die kans is niet gering. Hier te koop: https://www.factorio.com/ Er is op die site ook een gratis demo beschikbaar die best een aardige indruk van het spel geeft. Bazenspel ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Bart op 25-02-2016 20:19:43 ] | |
Fylax | donderdag 12 februari 2015 @ 13:18 |
Ziet er vet uit, lijkt op Prison architect | |
Bart | donderdag 12 februari 2015 @ 13:20 |
Maar dan tien keer toffer. Ik heb in tijden geen game meer gespeeld waarbij ik tot 04.00 uur 's nachts aan het spelen ben. Tot factorio ![]() | |
Fylax | donderdag 12 februari 2015 @ 13:20 |
Oeps ahhaha dat wordt wat als ik t ga spelen | |
Bart | donderdag 12 februari 2015 @ 13:24 |
Iedere keer ontdek je weer een nieuwe geniale optie. Iedere keer ben je weer trots op jezelf als je een nieuwe werkende productielijn hebt gebouwd. Maakte je eerst nog laserturrets traag en handmatig? Als je dan een fabriekslijntje hebt opgezet waarbij die dingen met tientallen van de lopende band rollen, dat is vet ![]() | |
SosuaCafe | donderdag 12 februari 2015 @ 13:34 |
Tvp ![]() | |
cablegunmaster | donderdag 12 februari 2015 @ 13:39 |
Nog een topic over Factorio? | |
Bart | donderdag 12 februari 2015 @ 13:40 |
Was er al een ![]() | |
cablegunmaster | donderdag 12 februari 2015 @ 13:42 |
Dit topic loopt beter dan het andere ![]() GAM / Factorio | |
Bart | donderdag 12 februari 2015 @ 13:42 |
Mijn OP is ook mooier ![]() ![]() | |
mschol | donderdag 12 februari 2015 @ 13:47 |
klinkt intressant | |
Bart | donderdag 12 februari 2015 @ 13:52 |
Iedereen die Transport Tycoon/OpenTTD geniaal vond/vindt, vindt dit ook geniaal ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 12 februari 2015 @ 15:07 |
Ik zie het nog niet echt zitten. De graphics zijn nog lelijker dan die van OpenTTD.Of is dit ook een oud spel? | |
Bart | donderdag 12 februari 2015 @ 15:37 |
Graphics ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 12 februari 2015 @ 15:39 |
Nouja het lijkt mij gewoon niks, ben nu weer openttd aan het spelen, dat bevalt voorlopig wel ![]() | |
Bart | donderdag 12 februari 2015 @ 15:40 |
Het lijkt je niets omdat de graphics op basis van één screenshot je niets lijken, maar je speelt wel OpenTTD. Nou ja, als je het niets vindt dan niet he, ik dwing je niet om het te spelen. Maar ik zou gewoon die demo even proberen als ik jou was. Dan hoor ik je daarna wel weer ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 12 februari 2015 @ 15:41 |
Wellicht... | |
GekkePoes | donderdag 12 februari 2015 @ 16:54 |
Als je in de jaren 90 uren kon doorbrengen achter simcity en dat soort games is dit natuurlijk onweerstaanbaar ![]() | |
Saninl | donderdag 12 februari 2015 @ 23:20 |
Goede tip vanuit het OpenTTD-topic, ik ga het zeker proberen van het weekend ![]() | |
Bart | vrijdag 13 februari 2015 @ 12:14 |
Gisteren toch weer lekker gespeeld. Hele productielijn voor printplaten aangepast. In plaats van koperdraad per lopende band aanleveren, gewoon een koperdraadfabriek per printplaatfabriek, die dan rechtstreeks aanlevert. Band is te langzaam. | |
Saninl | vrijdag 13 februari 2015 @ 12:47 |
Klinkt erg technisch, ik hoop dat ik het spel überhaupt snap ![]() Ik wil het eigenlijk eerst ff testen, maar weinig piraten die de mac-uitvoering delen ![]() | |
Bart | vrijdag 13 februari 2015 @ 12:49 |
Het gaat vrij geleidelijk qua leercurve. Je begint met slechts een paar apparaten. Het wordt in kleine stapjes meer. Gewoon demo downloaden om te testen. Vind je die tof dan is het die 12,50 zeker waard. | |
Saninl | vrijdag 13 februari 2015 @ 13:51 |
Die demo doet het niet ![]() Al tweemaal geprobeerd, na installeren: " factorio is onverwacht gestopt " . | |
Bart | vrijdag 13 februari 2015 @ 13:57 |
Welke versie? Oudere proberen. 0.11.14 bijvoorbeeld | |
Peter | vrijdag 13 februari 2015 @ 14:13 |
Ik heb in mijn bouwscherm wel de mogelijkheid voor een geschutskoepel ( automatisch beestjes afschieten), maar kan er geen munitie voor maken. Welke onderdelen heb ik daar voor nodig? ![]() | |
Bart | vrijdag 13 februari 2015 @ 14:46 |
Krijg je te zien als je met de cursor erboven hovert ![]() | |
Peter | vrijdag 13 februari 2015 @ 14:46 |
Maar de benodigde munitie staat niet eens in het lijstje.. ook niet grijs/vaag ![]() | |
Bart | vrijdag 13 februari 2015 @ 14:49 |
Al wel ontwikkeld? | |
Bart | vrijdag 13 februari 2015 @ 14:51 |
Staal is trouwens alleen nodig voor armor piercing. Gewone munitie kun je altijd maken. http://www.factorioforums(...)tle=Regular_magazine | |
Peter | vrijdag 13 februari 2015 @ 14:52 |
Denk het dan niet. De geschutstoren staat er wel bij.. Hoe ontwikkel ik die munitie? | |
Bart | vrijdag 13 februari 2015 @ 14:52 |
Moet je dus gewoon kunnen maken. Military tabblad in je bouwscherm. | |
Peter | vrijdag 13 februari 2015 @ 14:53 |
Hoe laad ik de munitie in die gun-turret? Hij staat rechtsonder en niet in een voorradenvakje.. | |
Bart | vrijdag 13 februari 2015 @ 14:54 |
Op de turret klikken zodat ie opent, en dan de ammo uit je eigen vakje oppakken en dan in je turret plaatsen. Of de snelle methode, iets dat je in je hand hebt plaats je direct ergens in met ctrl-klik. | |
Peter | vrijdag 13 februari 2015 @ 15:29 |
Gelukt. tnx! | |
Bart | vrijdag 13 februari 2015 @ 15:33 |
![]() | |
Bart | vrijdag 13 februari 2015 @ 16:53 |
https://www.factorio.com/demo/experimental Daar dus. | |
Saninl | zaterdag 14 februari 2015 @ 14:22 |
Uiteindelijk inderdaad gelukt met een andere versie. Verdorie wat een mooi spel inderdaad. Best wel wat overeenkomsten qua netwerken e.d. met OpenTTD. 1 vraagje die ik toch aan jou vraag (de meeste andere vragen kom ik wel uit met proberen enzo); -De 'Stone Furnace' gebruik ik voor van alles (jij ook neem ik aan? ![]() | |
Bart | zaterdag 14 februari 2015 @ 14:25 |
Gewoon een lopende band langs de stone furnaces met kolen, inserter ernaast en je kunt los ![]() | |
Bart | zaterdag 14 februari 2015 @ 14:29 |
Of zit je met het probleem van ruimte? Een band voor aanvoer van erts, en een band voor afvoer van plaatjes, dus geen ruimte voor een band met kolen? Probeer dan te kijken hoe je de erts en kolen op één band kunt krijgen, wel zorgen dat één kant van de band erts is en de andere kant kolen, niet mixen dus. | |
Saninl | zaterdag 14 februari 2015 @ 14:29 |
Oh ![]() Gewoon zoals bij de boilers dus ![]() | |
Bart | zaterdag 14 februari 2015 @ 14:30 |
![]() | |
Bart | zaterdag 14 februari 2015 @ 14:31 |
Burner inserters droppen trouwens ook kolen in zichzelf als ze bijna zonder zitten. Mits ze kolen overzetten uiteraard. | |
Saninl | zaterdag 14 februari 2015 @ 15:36 |
![]() Hier niet hoor? | |
Marcus_Zaagius | zaterdag 14 februari 2015 @ 15:42 |
Ziet er verslavend uit.... | |
Euribob | zaterdag 14 februari 2015 @ 15:46 |
Je moet ook zo snel mogelijk overgaan op een elektriciteitsnetwerk. Dan hoef je nog maar twee boilers te vullen en kan je alles gewoon draaiende houden. | |
Euribob | zaterdag 14 februari 2015 @ 15:47 |
Wat een kolenveld trouwens. | |
Paxlie | zaterdag 14 februari 2015 @ 15:51 |
Ik vind prison architect toffer dan dit spel overigens ![]() | |
Euribob | zaterdag 14 februari 2015 @ 15:52 |
Dit lijkt echt nauwelijks op Prison Architect. | |
Paxlie | zaterdag 14 februari 2015 @ 17:03 |
Beiden een hoop management. Verder geen vergelijking inderdaad | |
Bart | zaterdag 14 februari 2015 @ 17:06 |
Je mijn dropt het rechtstreeks op de band, inserter weghalen en bandje doortrekken. Inserter andersom ernaast zetten zodat je mijn automatisch van kolen voorziet wordt ![]() | |
Bart | zaterdag 14 februari 2015 @ 17:06 |
n00b | |
Euribob | zaterdag 14 februari 2015 @ 18:14 |
Maar serieus, wie doet dat nou? Met een infrastructuur van dergelijk niveau is alles op kolen laten branden toch verschrikkelijk inefficiënt? | |
Bart | zaterdag 14 februari 2015 @ 18:28 |
In het begin heb je weinig anders. En voor je energieproductie is het slim om je input van kolen onafhankelijk van stroom te maken. | |
Euribob | zaterdag 14 februari 2015 @ 21:30 |
Het begin, je bedoelt de eerste tien minuten? Want met minimale kosten een klein research productienetwerkje opzetten om de twee benodigde delen te ontgrendelen is het eerste wat je doet lijkt me. ![]() | |
Bart | zaterdag 14 februari 2015 @ 21:33 |
Hangt van je speeltempo en researchkeuze af he ![]() | |
Marcus_Zaagius | zondag 15 februari 2015 @ 17:35 |
Nog niet op Steam verkrijgbaar zag ik. ![]() | |
Bart | dinsdag 17 februari 2015 @ 12:03 |
Weet ook niet of dat gaat gebeuren. Zolang het een alpha is sowieso niet. Maar boeit op zich toch ook niet veel? | |
Marcus_Zaagius | dinsdag 17 februari 2015 @ 17:46 |
Nee zeker niet. Maar zoek meestal games op Steam op. Vind het handig werken. | |
mschol | dinsdag 17 februari 2015 @ 18:03 |
dat is geen garantie hoor ![]() genoeg alpha's in steam greenlight-dinges | |
mschol | dinsdag 17 februari 2015 @ 22:18 |
zo, nu wat langer in het spel: tis wel een leuk concept.. wel vrij uitdagend lijkt het... [ Bericht 4% gewijzigd door mschol op 19-02-2015 00:09:31 ] | |
Bart | donderdag 19 februari 2015 @ 10:55 |
Uitdagend op welke manier bedoel je? | |
mschol | donderdag 19 februari 2015 @ 11:34 |
uitdagend in de zin van een efficiente manier van produceren creeeren Zo heb ik nu wel een productiechain, maar die is verre van efficient: (ik zit hier in de sandbox te rommelen) efficient vind ik het persoonlijk pas als er weinig materialen op de banden liggen.. | |
Bart | donderdag 19 februari 2015 @ 11:41 |
1 waterpomp is genoeg voor een heleboel boilers en steam engines. Optimaal is trouwens 1 waterpomp, 14 boilers en 10 steam engines in één keten. Met alt kun je weergeven wat assemblers maken, en je ziet dan je vervuilingsgraad op de kaart, en je ziet welke kant op inserters werken. Handig ![]() Alle science labs moeten van alle kleuren science packs voorzien worden die voor het huidige onderzoek nodig zijn, willen ze meedoen in de research. Groene printplaten maakt wel eer rare bocht, je had ook in je gele inserters een tunneltje kunnen maken zodat je je printplaatjes direct rechstaf kan laten slaan ![]() En zoals je misschien ziet, blijven er 2 items aan het eind van de band liggen zonder dat de inserter ze oppakt. Dat komt omdat items door de band aan het einde in het volgende vakje gedropt worden. Lastig te zien, maar het is echt zo. Die kan een inserter dus nooit oppakken. De truc is om een band één vakje korter te maken, dus dat die eindigt vóór het vakje waar de inserter zijn spullen vandaan pakt. Het bijkomende voordeel is dat de inserter een kortere bocht maakt en dus nog sneller is ook. | |
Bart | donderdag 19 februari 2015 @ 11:43 |
Efficient is als de band vol is, want anders is er een tekort en lopen de assemblers aan het eind van de productielijn niet continu te draaien ![]() ![]() | |
mschol | donderdag 19 februari 2015 @ 11:53 |
de efficientie van een steam engine ging omhoog zodra ik er 2 pompen op aansloot.. das wel handig om te weten ja ![]() i know, en 1 staat inderdaad volledig buiten de productie, de 2 onder elkaar worden zowel van groen als rode science packs voorzien (al is het met een omweg), de productie van groene science packs is imho precies goed in de huidige opstelling: een lab heeft er 1 op voorraad en wordt aangevuld op het moment die wordt gebruikt zoals ik zei: niet echt efficient ![]() ik had het idee dat het dan te verweg was om op te pakken.. dit is vooral een probeersel, o.a. om te kijken hoe het een en ander werkt (2 kanten van een band b.v.) en hoe bepaalde onderdelen werken | |
Bart | donderdag 19 februari 2015 @ 11:57 |
http://www.factorioforums(...)ction/Optimal_ratios | |
mschol | donderdag 19 februari 2015 @ 11:58 |
ik neem mijn kolen band als voorbeeld: ik wil van beide zijden kolen kunnen oppakken, maar het liefst zou ik, tegelijkertijd, ook in het eerste stuk gebruik willen maken van de band voor transport van koper, die dan met een smart inserter eruitgefiltert worden op het juiste moment en dat kan niet als hij vol ligt ![]() | |
Bart | donderdag 19 februari 2015 @ 12:01 |
Dat zou het mooiste zijn, maar het is tegelijk de uitdaging in het spel. Je zult slimmigheidjes moeten toepassen om de verdeling op je bandhelften gelijk te houden als je de capaciteit hoog wil houden. Twee dingen op één band kan handig zijn uit ruimte-overwegingen, maar het halveert je capaciteit. Verderop in het spel pas ik het eigenlijk niet toe, één band is dan voor één itemsoort. Beter zet je je basis wat ruimer op in het begin ![]() Hoe bedoel je? Ene kant kolen die vol ligt, andere kant koper die niet vol ligt, dan kun je toch gewoon filteren wat je wil? | |
mschol | donderdag 19 februari 2015 @ 12:07 |
ik voer nu op allebei de kanten kolen aan, alleen gaat dit zo hard dat de band volledig volloopt en ik hem dan niet meer kan vullen met kopen.. imho is juist het gebruik van beide kanten een mogelijkheid om effecientie in te bouwen in je productie: een aanvoer van 2dezelfde artikelen is vaak niet altijd efficient (dan ligt er 1 ongebruikt op de band, te wachten tot hij gebruikt kan worden) maarja, vanmiddag klooi ik wel verder ![]() | |
Bart | donderdag 19 februari 2015 @ 12:09 |
Ah zo. Ja, dan gaat het niet. Net na je kolenmijn(en) een bochtje maken zodat de band op de zijkant van een andere band uitkomt, en die dan verder laten lopen. Dan ligt het allemaal netjes aan één kant. Dat is het gunstigst ja. En op zich ook mogelijk. Gewoon je fabriekjes aan beide kanten van de band bouwen ![]() | |
mschol | donderdag 19 februari 2015 @ 15:00 |
die splitters zijn wel leuk voor intressante constructies: wat ik wilde heb ik nu wel voorelkaar![]() op de aanvoer band komt links coal en rechts ore,die worden vervolgens gesplitst. kolen worden daarna nogmaals gesplitst om ze op een aparte band te krijgen (gewoon omdat het kan, had nu geen zin om ook dat helemaal om te bouwen) vervolgens worden ze door een splitter op beide kanten van een band gegooid ja geinig spelletje.. dat hij maar gauw op steam verschijnt ![]() | |
Fylax | donderdag 19 februari 2015 @ 16:15 |
![]() Leuk spelletje. | |
Drebbelman | donderdag 19 februari 2015 @ 21:56 |
Overzicht:![]() heb mijn hele gebied omringd met turrets en een band die constant munitie aanvoert ![]() beetje ingezoomd ![]() nog meer ingezoomd: ![]() het kan uiteraard vele malen efficienter, maarja dat is in dit spel natuurlijk een ongoing process. | |
mschol | donderdag 19 februari 2015 @ 22:02 |
tip voor de steam gebruikers: voeg factorio toe als non steam game: kan je screenshots via steam overlay maken en online plaatsen ![]() | |
Bart | donderdag 19 februari 2015 @ 22:09 |
nice ![]() | |
Bart | donderdag 19 februari 2015 @ 22:18 |
Ik heb overigens mijn turrets altijd met de hand gevuld. 25 ammo erin, op plekken met veel aanvallen later 50 en uiteindelijk 100. Werkt ook wel maar je moet toch af en toe je basis rond. Op een gegeven moment over op laser turrets. Ideaal, tot je van drie kanten tegelijk aangevallen wordt en je opeens geen power meer hebt ![]() | |
Fylax | donderdag 19 februari 2015 @ 22:19 |
Die kut beesten irriteren me echt. | |
Bart | donderdag 19 februari 2015 @ 22:22 |
turrets jonguh | |
Drebbelman | donderdag 19 februari 2015 @ 22:28 |
heb er al tijden geen omkijken naar ![]() | |
mschol | zaterdag 21 februari 2015 @ 12:27 |
tip, voor zover nog niet bekend, voor de mensen die graag een grid willen zien: druk F4, zet "show_tile_grid" aan eventueel "show_detailed_info", "Show_enviroment_sound_info" , "Show_fluid_box_fluid_info" uitzetten druk weer F4 en vervolgens kan je met F5 het grid aan of uit zetten.. | |
Saninl | zaterdag 21 februari 2015 @ 13:25 |
Goede tip ![]() | |
mschol | zaterdag 21 februari 2015 @ 13:41 |
heeft iemand hier al met treinen gewerkt? ik heb nu een hele simpele A-B track aangelegd, een trein met dubbele locomotieven (voor en achter) stations neergezet en toegevoegd aan het schema. vervolgens druk ik op "run the train" en krijg ik de "no path" error Een rondje maken schijnt, volgens een tutorial, niet nodig te zijn omdat ik aan 2 kanten een loc heb.. tevens stoppen mijn inserters niets in mijn wagons.. ![]() | |
Bart | zaterdag 21 februari 2015 @ 13:49 |
Dat is het enige waar ik nog geen ervaring mee heb, treinen ![]() | |
mschol | zaterdag 21 februari 2015 @ 14:21 |
na wat kutten is het wel gelukt.. plaatsing van de stations (links of rechts v/d track) had het mee te maken.. | |
Bart | zaterdag 21 februari 2015 @ 16:15 |
![]() Stukje van mijn fabriek. | |
mschol | zaterdag 21 februari 2015 @ 22:41 |
ziet er goed uit.. ![]() ik heb nu wel een aantal een irritant iets meegemaakt.. dan valt een hele productielijn zonder echte reden stil, de inserter voert de fabriek niks meer terwijl de band helemaal vol ligt.. plaats ik vervolgens de inserter opnieuw werkt het wel weer.. Net een productie lijntje toegevoegd die de science pack 3 creeert... hij produceert nu nog te weinig maar dat komt wel ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door mschol op 21-02-2015 23:21:25 ] | |
RaXz | zondag 22 februari 2015 @ 00:43 |
Geniaal spel, ik kan mij moeilijk voorstellen dat het pas een alpha is, het voelt meer aan als een complete versie, vooral qua bugs. [ Bericht 0% gewijzigd door RaXz op 22-02-2015 21:36:11 ] | |
Bart | zondag 22 februari 2015 @ 07:49 |
Ik heb dat dacht ik twee keer gehad, maar alleen wanneer ik de productie van de fabriek wijzig. Nooit echt spontaan uit zichzelf. Blauwe science is best complex te maken, nice ![]() ![]() | |
mschol | zondag 22 februari 2015 @ 13:14 |
Voor een alpha vind ik het een vrij goede score, 1 bug. Ik denk dat ik dat hele gebied eens opnieuw ga opbouwen, het is ooit opgezet met alleen rood en groen in gedachte, blauw kan ik dus eigenlijk niet kwijt Een nieuw spelletje starten is ook wel een idee, dit keer niet peaceful... | |
Saninl | zondag 22 februari 2015 @ 15:39 |
Ook mijn map dan maar eens laten zien. Hiermee ook begonnen ooit, toen dus gekozen voor gruwelijk grote mining-area's ![]() Ondertussen begin ik het steeds meer te begrijpen, maar door alle research-mogelijkheden ben ik er nog láng niet. Ook zal het allemaal vast en zeker efficiënter kunnen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Bart | zondag 22 februari 2015 @ 15:41 |
plaatjes werken niet... probeer anders imgur.com | |
Saninl | zondag 22 februari 2015 @ 15:44 |
Jep, had het al door, was al via andere opties aan het proberen ![]() ![]() edit: nu trouwens begonnen met Oil. Dat gaat me weer een hoop vrije tijd kosten ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door Saninl op 22-02-2015 16:48:07 ] | |
Bart | zondag 22 februari 2015 @ 17:05 |
Probeer zo veel mogelijk ondergrondse buizen te gebruiken. Als het druk wordt kun je nergens meer lopen met bovengrondse buizen. | |
mschol | zondag 22 februari 2015 @ 17:21 |
heb je steam? Voeg hem dan toe als non steam game, dan kan je vervolgens screenshots via steam nemen en ook daar online opslaan | |
Saninl | zondag 22 februari 2015 @ 17:51 |
Beide goede tips, thnx ![]() | |
Bart | zondag 22 februari 2015 @ 21:25 |
![]() Mijn olieproductie ![]() | |
mschol | zondag 22 februari 2015 @ 21:49 |
wat ik mij afvraag bij jou: doe je dat gestructureerde aanleggen standaard of is het eerst een rommel (zoals bij mij) en daarna geoptimaliseerd? | |
gamergirl96 | zondag 22 februari 2015 @ 23:14 |
Dit klinkt als een heel leuk spel. Ik ga direct de demo downloaden. | |
Bart | maandag 23 februari 2015 @ 08:35 |
Ik vind dit nou juist een van de minder gestructureerde delen van mijn huidige spel ![]() ![]() Dit is het eerste spel waar ik gebruik heb gemaakt van een main bus. Heeft voor en nadelen. Het is makkelijk uit te breiden en op te schalen. Maar sommige grondstoffen zijn aan het eind van je bus gewoon op, doordat er in totaal meer verbruikt wordt dan de totale capaciteit van de band aan het begin van de bus. Dan moet je ergens halverwege gaan invoegen. Zal kijken of ik er vanavond wat plaatjes van kan posten. [ Bericht 2% gewijzigd door Bart op 23-02-2015 08:41:52 ] | |
Saninl | maandag 23 februari 2015 @ 11:07 |
Wat is een main bus? ![]() | |
Bart | maandag 23 februari 2015 @ 11:15 |
![]() In dit voorbeeld loopt de main bus naar links. Alle productie van onderdelen voeg je toe op banden, twee banden naast elkaar en dan twee ruimte ertussen en dan weer twee banden naast elkaar. Zo kun je met splitters en tunnels aftakkingen maken voor fabrieken die de materialen nodig hebben. Die productielijnen laat je vervolgens weer naar boven en beneden lopen, waardoor je die weer makkelijk kunt uitbreiden door gewoon meer fabrieken naar boven of beneden te bouwen. De productie van die fabrieken voeg je vervolgens weer toe aan je main bus. | |
Bart | maandag 23 februari 2015 @ 17:42 |
Paar plaatjes.![]() IJzerproductie. ![]() Deel van de koperproductie. ![]() Ander deel van de koperproductie, met wat zonnepanelen en accu's ![]() ![]() Staalproductie. ![]() Nog een klein deel ijzerproductie, en groene en rode printplaten. ![]() Rode, groene, blauwe, en paarse science. ![]() Blauwe transportbandjes. Ik gebruik niets anders meer ![]() ![]() Blauwe underground belts, blauwe splitters, zonnepanelen, accu's, repair kits, medium poles, en de blauwe (of paarse?) printplaten. ![]() Overzicht van de kaart. Denk dat het main bus idee wel duidelijk is ![]() | |
Houtenbeen | maandag 23 februari 2015 @ 22:52 |
De demo was leuker dan ik had gedacht, nu wachten tot het uitkomt op steam | |
mschol | dinsdag 24 februari 2015 @ 00:24 |
waarom? ![]() | |
mschol | dinsdag 24 februari 2015 @ 02:46 |
zo, wat structuur aangebracht aan mijn science labs.. en morgen opzoek naar een ander deel van een ondergrondse transport band.. ![]() heb er nu 1, maar weet niet waar de andere helft nou gebleven is ![]() | |
SuperHarregarre | dinsdag 24 februari 2015 @ 02:55 |
Spelen jullie trouwens op peaceful of niet? Zitten wel zeven nesten vlak rond de basis hierboven. ![]() Heb twee maps lopen op dit moment. Eentje peaceful en eentje normaal. Het verschil is echt gigantisch qua bouwstijl en resources. Bij die peaceful is het wel redelijk compact te houden met goede layout. Bij normale map echt constant aanvallen waardoor een groot deel van de iron consumptie naar ammo gaat. Probleem is ook dat ik nog niet helemaal snap hoe ik die nesten het best kan vernietigen. Heb ook de pech dat het meest dichtstbijzijnde nest een big worm heeft. ![]() Wel tof spel maar combat is nog wat rusty imo. ![]() | |
mschol | dinsdag 24 februari 2015 @ 02:58 |
ik speel a.t.m. peaceful niet peaceful wil ik binnenkort wel een map mee starten, maar denk dat ik het daar niet lang uithou ![]() | |
SuperHarregarre | dinsdag 24 februari 2015 @ 03:12 |
Ik denk dat ik ook het liefst peaceful speel omdat je dan gewoon kunt knutselen aan de fabriek zelf. Op normaal heb je constant waarschuwingen op je scherm dat dingen worden aangevallen. ![]() Aan de andere kant heeft het ook wel weer wat. Constant dat gevaar. En langzaam ook die evoluerende beesten die alleen met clusters turrets te stoppen zijn. ![]() ![]() Edit: Heel stiekem hoop ik op een mod waarbij je niet één mannetje bestuurt en je gewoon kunt bouwen en je tevens barakken hebt. Daar kun je dan space marines bouwen die je basis kunnen verdedigen en nesten kunnen aanvallen. ![]() ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door SuperHarregarre op 24-02-2015 03:22:57 ] | |
Bart | dinsdag 24 februari 2015 @ 09:05 |
![]() Je kunt het gewoon kopen en spelen hoor. Kan nog wel een hele tijd duren voor het op Steam komt. Zonde om te wachten. Als het op Steam komt krijg je gewoon een key. | |
Bart | dinsdag 24 februari 2015 @ 09:08 |
Nee niet peaceful. Gewoon lekker knallen ![]() Big Worms zijn echt hoerig. Die kun je pas later in het spel doodmaken, als je een power armor hebt. Of je moet met een tank kunnen omgaan ![]() Op een gegeven moment heb je wel minder ammo nodig. Zodra je laser turrets kunt bouwen. Zorg wel voor genoeg stroom want bij een paar aanvallen tegelijkertijd wordt je hele energieproductie leeggezogen ![]() Dat moet en gaat ook nog verder uitgewerkt worden. Eventueel kun je mods gebruiken om het allemaal wat uit te breiden en/of spannender te maken. | |
Bart | dinsdag 24 februari 2015 @ 09:12 |
Ik heb trouwens gisteren een productielijn gemaakt voor destroyer drones. Ik had al een power armor Mk2 met drie partable fusion reactors en acht shields Mk2, en nu met een paar destroyer drones bij me kan ik echt iedere alien basis aan. Geen uitdaging meer in ![]() Aliens komen af op vervuiling. Die moet je dus zo laag mogelijk houden. Zodra het kan overstappen op solar panels in plaats van steam engines, en echt in elke fabriek, mijn en smelter efficiency modules plaatsen. Je ziet op mijn screenshot van de map vrij weinig vervuiling ![]() | |
Saninl | dinsdag 24 februari 2015 @ 11:42 |
Potverdomme zeg ![]() ![]() ![]() Kom er door jouw screens achter dat iron en koper gewoon met een fabriek kan worden versmolten? ![]() ![]() ![]() | |
Bart | dinsdag 24 februari 2015 @ 11:43 |
Ore kan alleen in een oven worden gesmolten hoor ![]() | |
Bart | dinsdag 24 februari 2015 @ 11:44 |
Oh je wil van kolen af. Ja, op een gegeven moment ontwikkel je een elektrische oven. Geen kolen meer nodig, wel veel stroom ![]() ![]() Kolen blijf je trouwens nodig hebben hoor, voor plastic en explosieven ![]() | |
Saninl | dinsdag 24 februari 2015 @ 11:45 |
Oooh, sorry. Zag de elektrische ovens als fabrieken ![]() | |
Bart | dinsdag 24 februari 2015 @ 11:46 |
Zijn andere dingen ![]() | |
Saninl | dinsdag 24 februari 2015 @ 14:21 |
Jep, weer één van de ontelbare mogelijkheden geleerd ![]() | |
SuperHarregarre | dinsdag 24 februari 2015 @ 14:21 |
Was nieuwe map begonnen en liep wel lekker. Had in omgeving geen enkel nest gezien dus ik ging alles even ruim uitmeten en geen verdediging ontwikkeld. ![]() ![]() Ik moet ook maar eens een auto maken. Was aan de andere kant van de map wat dingen zoeken, gaat het alarm af terwijl ik nog het idee had dat de nesten vrij ver weg waren. Hele pleuriseind weer terug lopen. ![]() Dat overschakelen op solar panels vind ik eigenlijk wel weer klote. Neemt enorm oppervlak in beslag en ik zit altijd te kutten met de precieze indeling. Misschien dat ik ze maar weer allemaal uit de grond trek en ergens kijk naar wat designs. | |
Bart | dinsdag 24 februari 2015 @ 14:25 |
![]() Deze gebruik ik. | |
Houtenbeen | dinsdag 24 februari 2015 @ 16:44 |
Toch maar gekocht | |
Silv | dinsdag 24 februari 2015 @ 17:05 |
Oeh dat ziet er tof uit. Binnenkort maar eens kopen. | |
mschol | dinsdag 24 februari 2015 @ 17:19 |
voor de cheaters onder ons: http://www.factorioforums(...)ommands_.28cheats.29 en dan is vooral deze handig om te voorkomen dat je heel snel naar andere grondstoffen op zoek moet
| |
Bart | dinsdag 24 februari 2015 @ 18:11 |
Cheaten verpest dit spel zo hard | |
mschol | dinsdag 24 februari 2015 @ 18:23 |
ligt eraan hoe je het spel speelt, in sandbox verpest het vrij weinig imho (dan ben je toch aan et klooien) [ Bericht 3% gewijzigd door mschol op 24-02-2015 18:29:07 ] | |
Maanvis | woensdag 25 februari 2015 @ 23:55 |
Ik speel dit spelleke sinds eind 2013, leuk dat er nu een topique voor is ![]() | |
Maanvis | donderdag 26 februari 2015 @ 00:03 |
ik zie dat ik nog versie 0.9.8 heb (van ergens april 2014..) waar zat die updater ook alweer? ik kan hem niet meer vinden, en automatisch update ie 'm ook niet. | |
BarryOSeven | donderdag 26 februari 2015 @ 08:07 |
Heel erg gaaf spel! Gisteren begonnen, meteen multiplayer gedaan op LAN. Jezus wat is dat gaaf hoor, samen fabrieken bouwen. Alien bases raiden. Gigantische turret wall bouwen. Maar er gaat zoooo veel tijd in zitten haha. | |
Bart | donderdag 26 februari 2015 @ 08:42 |
Ergens bij de opties... | |
SuperHarregarre | donderdag 26 februari 2015 @ 09:19 |
Eens. Al ben ik na m'n tiende map beginnen met niks en dan het eerste half uur rondrennen wel aan het denken om me bij de volgende map gewoon een grotere starter kit te geven. ![]() | |
Bart | donderdag 26 februari 2015 @ 11:29 |
Zo, gisteren het potje uitgespeeld waar de screenshots van waren. 40 uur mee bezig geweest. Gelijk maar begonnen aan een nieuwe game, die gaan we nog wat grootser opzetten ![]() | |
Bart | donderdag 26 februari 2015 @ 14:15 |
![]() Lastig zo ![]() | |
Maanvis | donderdag 26 februari 2015 @ 14:18 |
goeden spawn | |
TigerXtrm | vrijdag 27 februari 2015 @ 04:37 |
Zag op Steam een screenshot voorbij komen van dit spel, heeft toch mn interesse gewekt. Binnenkort maar eens kopen ![]() | |
SuperHarregarre | vrijdag 27 februari 2015 @ 05:21 |
Wel weinig accumulators voor tijdens de nacht of bouw je die ergens anders? Hehe. Ik had een keer een spawn waar ik tussen vier nesten inzat op echt minimale afstand. Ik zet de eerste burner miner neer en ben gelijk door m'n ammo heen. ![]() | |
Bart | vrijdag 27 februari 2015 @ 08:23 |
Accu's bouw ik ergens anders naast elkaar ja. Hier wel een beetje te zien: ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Bart op 27-02-2015 09:20:32 ] | |
SuperHarregarre | vrijdag 27 februari 2015 @ 11:28 |
Ah, oke. Ik gebruik nu zeg maar die vorm die lijkt op een chip van het forum van factorio. Vier substations op precies de goede afstand in een vierkant. Midden opvullen met solar, dan dat midden insluiten met accumulators. En dan rondom weer solar precies binnen het blok wat bereik heeft onderbroken door accumulators. ![]() Inzet is de stroomvoorziening van een uur. Blauw is solar, oranje is stoom en groen is accumulator. Durf de stoommachines nog niet weg te halen omdat ik dan denk ik in de nacht te weinig stroom heb. Denk dat er eerst nog een blok bijmoet. Of eventueel puur een blok accumulators ergens aan de rand. Aanvallen van rechtsonder beginnen ook steeds heviger te worden dus ben nu bezig met muur en turrets die automatisch voorzien worden van ammo. Chronisch gebrek aan ijzer ook echt altijd. ![]() | |
Bart | vrijdag 27 februari 2015 @ 12:35 |
Kolen langzaam afbouwen, paar steam engines per keer weghalen en goed in de gaten houden of je accu's 's nachts niet leeg raken. Ook goed in de gaten houden of ze overdag wel volledig opgeladen worden. Want als dat niet het geval is, dan weet je zeker dat ze binnen een paar nachten leeg zijn. | |
SuperHarregarre | zaterdag 28 februari 2015 @ 02:10 |
Goed plan ja. Research op dit moment ook even niet zodat ik even een hele berg van de snelste transport belts kan maken. Eerste keer dat ik dit doe op een map. Dacht altijd dat het verschil niet zo groot was maar die blauwe zijn echt ziek snel. ![]() Maar goed, heerlijk spel blijft het waarbij je elke map net een stukje beter gaat. ![]() Denk dat ik trouwens nog wel een blok of twee van die solar panels aanleg zodat ik ook wat laser turrets kan bouwen. | |
Bart | zaterdag 28 februari 2015 @ 08:18 |
Voor laser turrets moet je echt veel accu's hebben 's nachts. | |
BarryOSeven | zaterdag 28 februari 2015 @ 08:25 |
Is het eigenlijk mogelijk om in te stellen dat resources niet opgaan? Zit te twijfelen, want dit spel is het vetste spel dat ik ooit gedaan heb. Verneukt dit niet de spelervaring? Heb er namelijk een bloedhekel aan als ik een mooie goed lopende fabriek heb gebouwd, en dan blijkt er gaandeweg weer een grondstof op te zijn geraakt en kun je niet eens meer een nieuwe drill betalen en moet je met de hand een nieuwe drill bij elkaar sprokkelen. ![]() | |
Bart | zaterdag 28 februari 2015 @ 08:49 |
Er is een mod voor dacht ik. Maar hoe kan je geen drill meer maken? Je pakt toch de oude op die op de lege oreplek staan? Plus zorg voor kisten met voorraad. Langs de band met resources een kist zetten, gooi hem grotendeels dicht op een paar vakjes na en laat hem vullen met een inserter. Dan heb je altijd wat je nodig hebt. | |
Nyloner | zaterdag 28 februari 2015 @ 09:04 |
Ik heb denk wel 300 uur openttd gespeeldd dus ik denk dat dit dan het kopen waard is | |
SuperHarregarre | zaterdag 28 februari 2015 @ 09:35 |
Is wel irritant ja maar zelfs als je te laat anticipeert is het niet echt een probleem. Gewoon een tweede plek zoeken om te minen en dan lopende banden aanleggen naar je oude gebied met ovens. Scheelt heel even om op gang te komen maar dan loopt 't weer. Je kunt trouwens ook bij het starten van de map instellen dat de resources very rich zijn. Dan zit je per goed geplaatste miner op ongeveer 60-100k in plaats van 20-30k normaliter. Heb je dus in principe 3x zoveel tijd voor je de boel moet verplaatsen. En als je je eigen map maakt kun je nog meer plaatsen maar dan kun je net zo goed cheaten met de console. | |
mschol | zaterdag 28 februari 2015 @ 11:11 |
een oude drill kan je altijd verwijderen en opnieuw plaatsen | |
SosuaCafe | zaterdag 28 februari 2015 @ 11:52 |
Grappig dit spel. Erg kort kunnen spelen tho. | |
SuperHarregarre | zaterdag 28 februari 2015 @ 14:53 |
Heb het iets teveel gespeeld afgelopen week. ![]() ![]() | |
Marsenal | zaterdag 28 februari 2015 @ 16:22 |
Heb een extreem grote en efficiënte fabriek gebouwd, alles gedaan, en dan is de lol er weer vanaf. Als het eindproduct er is, ga ik weer verder. ![]() | |
jogy | zaterdag 28 februari 2015 @ 19:17 |
Nog best moeilijk ![]() | |
Bart | zaterdag 28 februari 2015 @ 20:01 |
Eerste keer deed ik zonder aliens, zodat ik rustig de gameplay onder de knie kon krijgen. | |
mschol | zaterdag 28 februari 2015 @ 21:12 |
ik ben nu bezig met de ingebouwde missies en daar merk ik dat ik eigenlijk niet goed ben in vooruit plannen ![]() zie hier: een productie cheat-sheet zou ook wel fijn zijn ![]() [ Bericht 19% gewijzigd door mschol op 28-02-2015 21:39:44 ] | |
SuperHarregarre | zondag 1 maart 2015 @ 12:51 |
Dit ja. Denk dat de main bus wel makkelijk is maar niet het meest efficiënt om zo snel mogelijk uit te breiden. Een main bus die al vroeg wordt opgesplits naar twee of drie in gelijke delen, dat is beter denk ik. Maar dan zou je alle halfproducten moeten checken qua resources. | |
Bart | zondag 1 maart 2015 @ 13:04 |
https://bitbucket.org/Nicksaurus/foreman/downloads ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Bart op 01-03-2015 13:11:17 ] | |
TigerXtrm | zondag 1 maart 2015 @ 15:12 |
Beetje zitten spelen inmiddels maar moet nog even in de mindset van automatiseren komen. Ik heb nog veel de neiging om alles met de hand te doen. Voornamelijk omdat je na 15 fabrieken en ovens en banden die overal heen gaan al snel het overzicht begint kwijt te raken ![]() | |
mschol | zondag 1 maart 2015 @ 15:49 |
thnx ![]() dat olie gebeuren erbij vind ik ook een klote productie chain t.b.h. ![]() | |
Bart | zondag 1 maart 2015 @ 21:57 |
Ja en nee. Het voordeel is dat als je wil uitbreiden, je gewoon een product kan aankoppelen aan een bestaande pijp met hetzelfde product, dan komt het vanzelf goed. | |
jogy | maandag 2 maart 2015 @ 09:28 |
Een productielijn voor steen is wel enigszins overkill zie ik nu eigenlijk. Ik heb 3 smelters continue laten produceren maar kwam erachter dat ik het eigenlijk niet nodig heb. Ik denk dat ik het terugschaal naar 1 smelter en een volle krat, kan ik de lijn ergens anders voor gebruiken of zo. Maar ik begin het te begrijpen, dat is wel fijn ![]() | |
SuperHarregarre | maandag 2 maart 2015 @ 11:01 |
Steen is wel lekker als je veel last hebt van aliens. M'n hele basis heeft een gigantische muur. Overigens was een tip van iemand om de muur aan de buitenkant af te schermen met houten kisten. Zodat de muur uiteindelijk vier breed is zeg maar. En daar dan turrets achter. | |
jogy | maandag 2 maart 2015 @ 11:49 |
Ik heb nu voor de vorm inderdaad overal een muur neergegooid maar ik heb geen aliens (beginnerspotje, even alles uitvogelen) dus het is wel handig om het erin te zetten maar alleen relevant wanneer ik aliens daadwerkelijk aan zet. Kijken hoe ik een turret verdediging neer kan zetten met autmatische kogel-toevoer ![]() | |
Bart | maandag 2 maart 2015 @ 12:22 |
Ik heb nooit gebruik gemaakt van automatische kogelaanvoer, aangezien je toch af en toe alles langs moet gaan voor reparaties, dan kun je net zo goed gelijk even de ammo bijvullen waar nodig. Op een gegeven moment krijg je ook laserturrets, die hebben alleen maar stroom nodig ![]() | |
jogy | maandag 2 maart 2015 @ 12:33 |
Alles moet geautomatiseerd worden. Alles. | |
Bart | maandag 2 maart 2015 @ 12:34 |
Mwa, dit is wel erg veel moeite, zeker bij een grote basis, voor dat beetje wat er gebruikt wordt ![]() | |
jogy | maandag 2 maart 2015 @ 12:34 |
True enough, hopelijk gaan ze op een gegeven moment ook een soort zelf-reparatie mogelijkheden invoeren of zo ![]() | |
Bart | maandag 2 maart 2015 @ 12:35 |
Ik heb gewoon repair drones rondvliegen die alles fixen. | |
jogy | maandag 2 maart 2015 @ 13:20 |
Ooohh, daar ben ik nog lang niet. Ik ben al blij dat ik het voor elkaar heb gekregen om de production chain van groene en rode lab units te bouwen ![]() | |
jogy | maandag 2 maart 2015 @ 13:59 |
Maar automatisch muur reparaties is nog niet mogelijk of zou je dat in theorie met zo'n armpje kunnen doen die het automatisch plaatst wanneer deze verdwenen is of zo? | |
Bart | maandag 2 maart 2015 @ 14:26 |
Nee dat werkt niet. Bouwen, afbreken en repareren moet door construction drones. | |
jogy | maandag 2 maart 2015 @ 14:29 |
Ah ok, maar die kunnen dus ook muren doen, tof. Ik ben hier nog zo lang niet klaar mee merk ik alweer ![]() | |
SuperHarregarre | maandag 2 maart 2015 @ 16:13 |
Drones vind ik maar niks. De lol is juist de lopende band managen. ![]() | |
Bart | maandag 2 maart 2015 @ 16:21 |
Drones die automatisch je muur repareren en je eigen voorraad automatisch aanvullen zijn echt super relaxt. | |
jogy | maandag 2 maart 2015 @ 17:06 |
En dan natuurlijk de grote test om dat ding dan gewoon onbeheerd een paar uur te laten draaien en kijken wat er van je basis over is naderhand. ![]() | |
Bart | maandag 2 maart 2015 @ 19:40 |
Met laserturrets en repair drones heb je echt geen omkijken meer naar je verdediging. Wel zorgen dat een fabriek automatisch repair packs in een drone port stopt, en dat je genoeg drones hebt (kan ook automatisch geproduceerd worden uiteraard). | |
TigerXtrm | maandag 2 maart 2015 @ 21:18 |
Wanneer duiken alliens eigenlijk op, want ik zit nou al een tijdje te bouwen en heb er nog geen één gezien ![]() | |
SuperHarregarre | dinsdag 3 maart 2015 @ 00:54 |
Als je vervuiling erger wordt. Heb je alt ingedrukt tijdens het spelen? Dan kun je namelijk zien wat er in je fabrieken gebouwd wordt en tevens wordt alle vervuiling weergeven op de kaart. Als je op peaceful speelt heb je wel aliens maar ze vallen je niet aan. Op normale moeilijkheid kun je vrij lang zonder problemen bouwen waardoor je denkt dat je veilig bent. En dan plotseling is daar het alarm dat je basis wordt aangevallen... Maak dus altijd turrets bij je belangrijkste en meest vervuilende gebouwen. Dus turrets bij de stoommachines, bij de ijzer/koper mijnen en ovens. Ook als je een outpost hebt wat ver lopen is moet je dat wat turrets bouwen anders ben je altijd te laat. | |
SuperHarregarre | dinsdag 3 maart 2015 @ 05:46 |
Ik heb alleen wat last van OCD en als ik dan drones in 't wilde weg rond zie vliegen trek ik 't niet. ![]() | |
jogy | dinsdag 3 maart 2015 @ 11:09 |
Hahaha, dan bezorg ik je waarschijnlijk een paniekaanval als ik een screenshot laat zien van mijn verneukte chaos ![]() | |
mschol | dinsdag 3 maart 2015 @ 11:58 |
doe maar posten dan ![]() | |
Bart | dinsdag 3 maart 2015 @ 12:00 |
Hehe ![]() Ik vind het echt geniaal die drones. Paar dingen met de hand gebouwd, zijn je ijzerplaatjes op, hoppa, 50 drones komen op je af om je weer van ijzerplaatjes te voorzien. | |
jogy | dinsdag 3 maart 2015 @ 12:23 |
Is goed, ik upload het vanavond wel ![]() | |
Sejt | dinsdag 3 maart 2015 @ 13:58 |
Leuk spel ![]() Vooral voor efficiency fanaten zoals ik. "Het kan altijd beter" vermaak. Dit is mijn 3e probeersel, waar ik de eerste 2 zo'n 5 tot 6 uur gespeeld heb. Waar ik nu voornamelijk rekening mee hou, is het makkelijk kunnen toevoegen van extra fabrieken per onderdeel. ![]() | |
jogy | dinsdag 3 maart 2015 @ 14:22 |
Nice, met dat rekening houden met en ideale plaatsingen/combinaties heb ik altijd moeite ![]() | |
TigerXtrm | dinsdag 3 maart 2015 @ 14:45 |
Beginnetje gemaakt om research te automatiseren ![]() | |
Sejt | donderdag 5 maart 2015 @ 17:01 |
Ondertussen ziet het er bij mij zo uit:![]() Toch een gerommel met de pijpen en naar mijn gevoel teveel gepruts aan de rechterkant. | |
TigerXtrm | vrijdag 6 maart 2015 @ 14:23 |
Ik heb de aliens gevonden. Ze zaten achter stuk dicht bos en konden niet bij me komen ![]() ![]() | |
Bart | vrijdag 6 maart 2015 @ 14:27 |
Flink opgepropt allemaal ![]() | |
Exentric90 | vrijdag 6 maart 2015 @ 18:25 |
Oh cool flink wat updates gekregen sinds de eerste alpha. Ook maar weer eens geupdate. Flink lastig geworden ook met allerlei nieuwe producten en items. Leuk! Zal even kijken of ik straks een screen van mijn fabriekje kan uppen. (Y) | |
mschol | vrijdag 6 maart 2015 @ 19:00 |
Vanaf Dinsdag komt dit spel in de ijskast te staan bij mij... Cities skylines komt dan uit ![]() | |
Bart | maandag 9 maart 2015 @ 21:38 |
En? | |
TigerXtrm | maandag 9 maart 2015 @ 21:42 |
Gewoon dit ![]() | |
mschol | maandag 9 maart 2015 @ 22:03 |
gewoon, huishoudelijke mededeling ![]() | |
Bart | maandag 9 maart 2015 @ 22:06 |
Oh nee ik dacht dat je hem al aan het spelen was, was benieuwd hoe het was ![]() ![]() | |
mschol | maandag 9 maart 2015 @ 22:26 |
helaas pas morgen ja.. ![]() maar de streams van quill en etalyx hebben mij wel erg gehypt ![]() | |
Jump | dinsdag 10 maart 2015 @ 22:34 |
Ik heb nog ergens een 0.5.x setup staan ergens. Het spel was toen al verslavend, nu nog steeds. Meestal is het een paar weken volop spelen naar een zo goed mogelijk ontwerp, om daarna een paar maand niet meer aan te raken. Meestal ben ik aan laser turrets voordat de echte grote aanvallen komen. Daarvoor kan je gerust alles op het gemak aanvoeren. Dit is een van mijn laatste spellen: http://images.internix.be/factorio/ | |
Bart | woensdag 11 maart 2015 @ 09:14 |
Nice, ziet er goed uit ![]() | |
Kreator | woensdag 11 maart 2015 @ 09:22 |
Klinkt goed dit. Misschien eens wat tijd aan besteden. Was altijd gek op TTD en Simcity enzo. Thx voor de tip. | |
Jump | woensdag 11 maart 2015 @ 09:53 |
In het begin in een enkele baan meer dan voldoende, maar dan zit je met 50 splitters en heb je op het einde bijna niks meer over. Zeker eenmaal je advanced circuits begint te maken. Je kan nooit van alles genoeg hebben ![]() | |
Kreator | donderdag 12 maart 2015 @ 15:22 |
Wat een kutspel. ![]() | |
mschol | donderdag 12 maart 2015 @ 16:21 |
![]() | |
Bart | donderdag 12 maart 2015 @ 16:36 |
Onmogelijk. | |
Maanvis | donderdag 12 maart 2015 @ 16:38 |
tis alleen voor intelligente mensen dat wel | |
Kreator | donderdag 12 maart 2015 @ 16:42 |
Ik deed eerst een 'vrij' spelletje maar snapte er geen hol van. Toen maar aan de missies begonnen en nu snap ik het wel, maar het kon me nog niet boeien. Misschien moet ik het langer dan een half uur spelen. Daarom speel ik het ook niet met je moeder. ![]() ![]() ![]() | |
Maanvis | donderdag 12 maart 2015 @ 16:47 |
Als het je niet boeit maakt het het nog geen slecht spel hè ![]() | |
Bart | donderdag 12 maart 2015 @ 17:04 |
Er is gewoon een tutorial he ![]() | |
NewHorizon | zaterdag 14 maart 2015 @ 16:31 |
Wat gaaf, een Factorio topic ![]() Ben in mijn sandboxgame langzaam door mijn resources heen aan het raken, dus druk bezig met het inrichten van outposts met treinverbindingen. En teveel splitters inderdaad, dus ik moet de grondstoffen op meerdere locaties mijn fabriek binnen gaan laten komen. Genoeg uitdagingen in ieder geval ![]() | |
Jump | maandag 29 juni 2015 @ 21:17 |
Voor de mensen die het al gespeeld heb ben, jullie wetne hoe veel resources je nodig hebt voor de Rocket Defense. Hier eem album van een fabriekje die er 1 per minuut maakt!! http://imgur.com/a/xcYxk (bron). ![]() | |
Bart | maandag 29 juni 2015 @ 22:02 |
Wat? ![]() Tering ![]() | |
Jump | maandag 29 juni 2015 @ 22:11 |
Dat was ook mijn eerste reactie ![]() Aangezien jij er ook al wat uren hebt in zitten, weet je ook hoeveel werk dat is. | |
Bart | maandag 29 juni 2015 @ 22:14 |
Ik ben al 40 uur bezig voor ik een fabriek heb om überhaupt 1 rocket defense te maken ![]() | |
Maanvis | maandag 29 juni 2015 @ 22:36 |
dus; waar defendt die rocket defense dan tegen? | |
Jump | maandag 29 juni 2015 @ 23:10 |
Voorlopig is dat het doel van het spel. Als je het bouwt en activeert komen die aliens je aanvallen. Je moet die aanval dan 5 minuten (?) ophouden. Maar meestal stelt dat niet voor, aangezien ik alle aliens in de buurt uitgemoord heb. Later zou daar een reis naar een andere planeet bijkomen en nog wat stuff in de ruimte en zo. Maar over de nieuwe endgame is nog niet alles beslist. | |
Maanvis | maandag 29 juni 2015 @ 23:34 |
Ooh da's wel vet, wat meer story doelen ![]() | |
einschtein | dinsdag 30 juni 2015 @ 00:20 |
5 minuten gespeeld, vind het nu al een bazengame. ![]() | |
SuperHarregarre | dinsdag 30 juni 2015 @ 07:51 |
Speel nu met een paar mods en dat maakt het toch wel een stuk interessanter. Was met de base game al bezig met tiende fabriek ofzo en wilde nu wel eens wat anders. Is echt een aanrader om te checken op de officiële forums. Hoop verschillende mods die je kunt proberen. DyTech, Bob's Mods. Sommige mods gooien de balance wel een beetje in de war. Heb nu bijvoorbeeld compact power waarbij je wel per tier een procentuele productivity loss hebt maar gezien de ruimte die je bespaart is dat het compleet waard. Ben verder nog aan het hopen op een mod met goede trading opties of missies van de "home planet" of iets dergelijks. Maar goed, het blijft een heerlijk spel om mee te pielen. ![]() | |
Bart | dinsdag 30 juni 2015 @ 09:32 |
Ik heb dytech geprobeerd, maar dat was me té uitgebreid. Nu afwachten tot 0.12 uit is, dat wordt weer vet. Personal roboport ![]() | |
einschtein | dinsdag 30 juni 2015 @ 17:03 |
Zit alleen even te vogelen met hoe ik meerdere furnaces 1 ding kan laten branden. Want op mijn transport belt is er een opstapeling van iron ore, maar ik heb er maar 1 furnace voor lopen. EDIT: heb al. ![]() | |
einschtein | dinsdag 30 juni 2015 @ 18:35 |
Heb alleen wat moeite met de tweede campaign, eerste level. Moet ik een lab maken, waar ik science packs voor nodig heb. Maar daar kan ik niets over vinden, qua hoe en wat. Dat is wat matig. | |
SuperHarregarre | woensdag 1 juli 2015 @ 18:23 |
Steel is trouwens wel tergend traag qua productie. Ben nog steeds aan het nadenken over betere setups. Ik bouw persoonlijk het liefst alles waarbij output eerst op belt gaat. Nu een beetje aan het testen met direct van ene assembly machine naar de volgende. Voor inserters, belts en assembly machines is dat wel lekker compact. Blijf ook meestal wel redelijk strict binnen het plan om de main bus bijvoorbeeld verticaal te doen en de rest dan horizontaal. Alleen loop je dan op een gegeven moment wel tegen een horizontale limiet aan qua throughput. | |
NewHorizon | woensdag 1 juli 2015 @ 18:34 |
Daar ontkom je toch niet aan. Ik probeer tegenwoordig modulair te bouwen, dus aparte productiegebieden voor bepaalde sectoren. Dan kun je de tussenproducten via treinen rond laten gaan en terplekke met logistic-bots laten distribueren. Maakt het ook een stuk eenvoudiger om nieuwe outposts te plaatsen bij grondstoffen, want je hoeft die grondstoffen dan enkel nog maar in je treinnetwerk te plaatsen. | |
Bart | woensdag 1 juli 2015 @ 18:36 |
Eerste packs moet je met de hand maken. | |
einschtein | woensdag 1 juli 2015 @ 19:49 |
Kwam ik achter. ![]() | |
Bart | woensdag 1 juli 2015 @ 20:11 |
Zolang je maar geen copper wire op een band doet, daar staat de doodstraf op ![]() | |
BarryOSeven | woensdag 1 juli 2015 @ 20:16 |
Factorio is fantastisch, totdat ik mijn hersens brak omdat ik een super idee had. Misschien dat het tegenwoordig eenvoudiger kan, iemand? Ik was van plan een enorme storageroom te bouwen van kisten, die allemaal een voor een eens 1 van de items beschikbaar zouden bevatten. Dus met handjes moesten dan van elk beschikbaar item 1, in de volgende kist geploft worden. En dat in een cirkel, dus het laatste kistje werd weer aangesloten op het eerste kistje. De theorie was dus dat je zo een enorm warehouse zou krijgen, waar je maar een grijper op een kistje hoefde te zetten en dat daar alles wel eens een keer langs zou komen. Maar ja toen brak ik dus mijn brein, en had ik geen zin meer. | |
Jump | woensdag 1 juli 2015 @ 20:17 |
Je kan dat doen voor een korte afstand voor kleine benodigdheden, maar niet voor die groene dingskes ![]() | |
NewHorizon | woensdag 1 juli 2015 @ 20:26 |
Plus dat je dan een enorm lage capaciteithebt omdat alles ellenlang moet wachten tot er iets langkomst ![]() | |
BarryOSeven | woensdag 1 juli 2015 @ 20:50 |
Ja dat was dan wel het nadeel. En inderdaad zo ver als met die robots ben ik niet gekomen. Tot aan de snelste lopende banden en grootste kistjes wel ![]() | |
einschtein | woensdag 1 juli 2015 @ 22:07 |
Waarom niet dan? | |
einschtein | woensdag 1 juli 2015 @ 22:24 |
Maar wat ik ook nog lastig vind, is om een belt optimaal te benutten. Als het op één lijn ligt en de inserts ze erop leggen, dan liggen ze allemaal in één strook in plaats van op twee. | |
Bart | woensdag 1 juli 2015 @ 22:26 |
![]() Omdat je banden een veel te kleine capaciteit hebben voor copper wire. En omdat je research hebt waarmee een grijparm 2 of meer items tegelijk oppakt als je ze van fabriek naar fabriek verplaatst, dus dan gaat het veel harder. Groene printplaatjes moet je echt een copperwire-fabriek naast plempen. Of ng beter: 3 copper wire op 2 groene printplaten. | |
einschtein | woensdag 1 juli 2015 @ 22:28 |
Ja, maar aan dat soort omweggetjes heb ik eigenlijk een hekel want lelijk. ![]() | |
Bart | woensdag 1 juli 2015 @ 22:32 |
Nou ja, de beste oplossing is om aan beide kanten van de band fabriekjes te hebben. Dan wordt de hele band gevuld. | |
NewHorizon | woensdag 1 juli 2015 @ 22:44 |
Handig tooltje om zulke verhoudingen te berekenen: http://rubyruy.github.io/factorio-calc/ | |
Jump | woensdag 1 juli 2015 @ 22:53 |
Deze hier nog eens plaatsen. Dit was van 0.9.6 of zo denk ik: http://images.internix.be/factorio/ Daar zie je mijn copper wires direct in de fabriek teruggaan, niet via transportband. | |
SuperHarregarre | donderdag 2 juli 2015 @ 05:18 |
Ik gebruik nog een andere methode, twee rijen assembly met daartussen twee belts. De assembly output met een blauwe en een rode. Op die manier kunnen ze twee lijnen vullen. Aan het einde van de lijn assembly een splitter zodat alles gelijk verdeeld wordt over de belts. Op die manier heb je voor het volgende deel meer throughput als je naar meerdere lijnen split. Doe trouwens wel copper op belt. Bij elec circuits heb ik alternating belts waarbij ze zowel van links als rechts inputs kunnen pakken. En die worden gevoerd door dubbele belts copper. Misschien eens kijken naar beltless setup daarvoor. | |
Libris | vrijdag 10 juli 2015 @ 10:01 |
Vandaag waarschijnlijk de lang verwachte 0.12 versie ![]() Nieuwe end game en andere improvements • Multiplayer enhancments (lag hiding, better pvp/forces support) • First part of the endgame conent. (Build rocket and send it to space). • Chain signals (trains). • Combinator and more circuit logic. • Personal roboport • Optimisation of the game simulation speed (mainly transport belt simulation) • New graphics of combat robots • Attempt of steam integration | |
TigerXtrm | vrijdag 10 juli 2015 @ 14:06 |
Steam integration? ![]() | |
Bart | vrijdag 10 juli 2015 @ 14:32 |
![]() | |
SuperHarregarre | vrijdag 10 juli 2015 @ 14:36 |
Zal dan wel om stoommachines gaan? Toch? Toch??? ![]() | |
TigerXtrm | vrijdag 10 juli 2015 @ 14:48 |
Ze staan wel in vroeg stadium op Steam Greenlight, je kan alleen nog niet stemmen volgens mij? http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=125195010 | |
Jump | vrijdag 10 juli 2015 @ 15:02 |
Ze staan al twee jaar in concept op Steam. | |
Bart | vrijdag 10 juli 2015 @ 23:39 |
https://www.factorio.com/blog/post/fff-94 No 0.12 Release today The game works (almost) pretty fine on singleplayer, but the multiplayer part still needs lot of love. We fixed several determinism issues this week, but it still isn't enough, as we have desync issues every few minutes. | |
Bart | vrijdag 17 juli 2015 @ 22:01 |
0.12 is uit ![]() http://www.factorioforums.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=13512
[ Bericht 1% gewijzigd door Bart op 17-07-2015 22:09:14 ] | |
Jump | vrijdag 17 juli 2015 @ 22:29 |
Godver Bart, ik was juist terug gestart met Terraria. Nu ben ik verplicht om ook nog alle nieuwe dingen hier in 0.12 te gaan ontdekken!!! | |
Bart | zaterdag 18 juli 2015 @ 06:43 |
Deze is trouwens wel hoerig: • Items on transport belts don't go off the belt at the end, so the transport belt has to go directly in front of the required inserter. Heb hier en daar best wel wat moeten aanpassen, sommigen dingen passen nu niet meer ![]() | |
Jegorex | zaterdag 18 juli 2015 @ 17:37 |
Hebben jullie experimental updates aanstaan? Ik zit nog op 0.11.22 en ik krijg de melding dat er geen updates zijn. | |
Bart | zaterdag 18 juli 2015 @ 18:55 |
Handmatig downloaden. http://www.factorio.com/download/experimental | |
mschol | zaterdag 18 juli 2015 @ 20:13 |
eindelijk dat laatste stukje dus verbeterd.. ik ergerde me er al aan dat bij normaal links/rechts pakken er altijd 1 bleef liggen.. | |
Saninl | zaterdag 18 juli 2015 @ 20:46 |
Bij mij werkt dat ook niet zo lekker... Op een of andere manier lukt het mij niet om via die pagina in te loggen. Dan nog maar even spelen met .22 ![]() of iemand toevallig .exe oid via WeTransfer? | |
Bart | zaterdag 18 juli 2015 @ 21:24 |
Er bleef er nooit een liggen, als je je bandje gewoon een vakje eerder liet eindigen. Maar nu moet je dus overal weer een vakje aanbouwen. En daar is niet altijd ruimte voor. | |
Elan | zondag 19 juli 2015 @ 01:14 |
Is hij ook op steamplay? | |
mschol | zondag 19 juli 2015 @ 01:17 |
mja, dat extra vakje bouwen deed ik wel altijd, niet bouwen was namelijk totaal niet logisch (de band houdt immers op, en dat is/zou het laatste vakje met een product moeten zijn, niet 1 verder. | |
Bart | zondag 19 juli 2015 @ 08:59 |
Het is wel logisch, want het wordt van de band afgegooid waar de band ophoudt. Het is onlogisch om dingen voorbij een grijparm van een band te gooien ![]() | |
Bart | zondag 19 juli 2015 @ 08:59 |
Nog niet. | |
Jump | vrijdag 25 december 2015 @ 21:43 |
25 februari komt het op Steam.http://www.factorio.com/blog/post/fff-118 | |
Maanvis | dinsdag 29 december 2015 @ 12:36 |
netjes! | |
Teeno | dinsdag 29 december 2015 @ 19:50 |
Het principe lijkt wat op Big Pharma? Opzich trekken dit soort spellen me wel maar om nu weer 15 euro te lappen (voor een Alpha notabene).. zal zo eens de demo bekijken. | |
Bart | dinsdag 29 december 2015 @ 20:35 |
Big pharma was ik snel op uitgekeken. Factorio heb ik al 100+ uur in zitten. Vijftien euro is een koopje. | |
Teeno | dinsdag 29 december 2015 @ 22:12 |
Poosje met de demo bezig nu, ziet er vermakelijk uit. In het begin even kutten (je crafting scherm is niet erg overzichtelijk) en als je dan steeds aangevallen wordt... Maar heb nu een turret staan dus dat neemt wel wat spanning weg ![]() | |
Jump | dinsdag 29 december 2015 @ 22:18 |
Dit is van een paar versies geleden: http://images.internix.be/factorio/ (Bij het zoomen kan het even duren voor alles geladen is) En dat is nog maar een kleine fabriek ![]() | |
Teeno | dinsdag 29 december 2015 @ 22:26 |
Damn ![]() Wat is de oplossing om 2 furnaces te bedienen met 1 mining drill? De drill heeft een mining speed van 1.0 en de furnace een crafting speed van 0.5. --edit-- Heb het nu op deze manier gedaan... weet niet of het de "nette" manier is? ![]() --edit2-- Die enkele transportbelts nog even vervangen door wooden crates en dat moet um dan zijn. [ Bericht 6% gewijzigd door Teeno op 29-12-2015 22:43:00 ] | |
mschol | dinsdag 29 december 2015 @ 23:02 |
je kan ook de belt naar beneden laten lopen, parallel aan de furnaces zodat je kan uitbreiden.. | |
Bart | woensdag 30 december 2015 @ 08:10 |
![]() ![]() ![]() | |
Burrito | woensdag 30 december 2015 @ 11:32 |
wat een KUT spel. Gister demo gedownload en uren non-stop gespeeld. Veel te verslavend ![]() | |
Bart | woensdag 30 december 2015 @ 11:39 |
Ja hoerig is dat he ![]() Was het eerste spel in tien jaar of zo waarbij ik tot vier uur in de nacht door zat te spelen ![]() | |
Teeno | woensdag 30 december 2015 @ 11:54 |
Heb hem maar even aangeschaft, diepgang boven graphics voor mij ![]() * Teeno speelt wel laf in peaceful mode ![]() | |
Teeno | woensdag 30 december 2015 @ 19:41 |
Aan alles is ook gewoon gedacht. Was benieuwd of je een chest kon limiteren zodat die niet alle resources meer pakt zodra ik 300 steel plates heb bijv... kan dus gewoon ![]() | |
Jump | woensdag 30 december 2015 @ 19:57 |
Wacht maar tot je met een logistic network begint ![]() | |
Burrito | woensdag 30 december 2015 @ 21:46 |
Hebben jullie eerst die campaign afgemaakt voordat je met de free play bent begonnen? | |
Bart | woensdag 30 december 2015 @ 21:50 |
Ik heb nog nooit de campaign gespeeld ![]() | |
mschol | woensdag 30 december 2015 @ 22:05 |
al weer een hele tijd niet gespeeld, maar als hij uitkomt op steam verwacht ik wel dat ik hem vaker zal starten... | |
Teeno | donderdag 31 december 2015 @ 07:14 |
Hoe stap je in de auto? | |
Libris | donderdag 31 december 2015 @ 08:14 |
met 'enter' zorg wel dat er wat brandstof (hout, coal, solid fuel) in je auto zit | |
Teeno | donderdag 31 december 2015 @ 16:58 |
![]() [ Bericht 13% gewijzigd door Teeno op 31-12-2015 19:06:21 ] | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 31 december 2015 @ 23:14 |
Is dat er? | |
Bart | vrijdag 1 januari 2016 @ 01:13 |
![]() | |
Teeno | zaterdag 2 januari 2016 @ 11:36 |
Nou, het was dus 4u voordat ik eens in bed lag, kutspel ![]() Kan je op een simpele manier grote gebieden ontbossen? --edit-- Gevonden, red blueprints icm construction robots ![]() [ Bericht 28% gewijzigd door Teeno op 02-01-2016 12:51:22 ] | |
Teeno | zondag 3 januari 2016 @ 12:03 |
Beginnen jullie ook wel eens een nieuwe map? Ik voel zelf niet de behoefte aangezien je in no-time alles gesloopt hebt en een nieuwe structuur kan opbouwen. Ik merk wel dat mijn trash slots niet leeggehaald worden door de logistics robots.. meer mensen hier problemen mee? | |
Bart | dinsdag 5 januari 2016 @ 16:42 |
En als je nog geen drones hebt doet een combat shotgun het ook wel aardig ![]() | |
Bart | dinsdag 5 januari 2016 @ 16:45 |
Als ik een raket gelanceerd heb begin ik wel weer met een nieuwe map ja. Instellingen weer net wat anders voor andere uitdagingen. Trash slots worden bij mij wel leeggehaald. Heb je wel storage chests? Drones moeten het ook ergens kunnen droppen. En je moet binnen een logistic area staan. Anders even de items uit je trash slot halen en er weer opnieuw instoppen. | |
Teeno | dinsdag 5 januari 2016 @ 17:42 |
Daar zit het hem in denk, ik was in de veronderstelling dat de items vernietigd zouden worden ipv opgeslagen in een chest. Heb nu alles maar in een steel chest gemikt wat ik niet meer hoef. Die storage chests gebruik ik nog niet (wel provider en request chests) omdat ik het idee heb geen controle meer te hebben over wat geproduceerd wordt. De meeste items worden in een provider chest gedropt waar ik een bepaald limiet aan stel qua storage. Misschien is dit nog wel af te vangen met een storage chest maar moet me nog verdiepen in circuits en deciders. Begrijp daar momenteel bar weinig van. | |
Bart | dinsdag 5 januari 2016 @ 17:43 |
Smart inserters kun je daarvoor gebruiken. | |
mschol | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:58 |
http://www.factorio.com/blog/post/steam-keys-available
| |
TigerXtrm | dinsdag 23 februari 2016 @ 16:12 |
Ah kut, promotie keys komen niet in aanmerking voor een Steam key ![]() Nou ja ik koop hem met plezier. Bazen spel ![]() | |
Bart | dinsdag 23 februari 2016 @ 16:24 |
Nu snel kopen, overmorgen is ie 5 euro duurder ![]() Nog steeds meer dan waard overigens. | |
mschol | dinsdag 23 februari 2016 @ 16:25 |
je kan iig je account niet meer upgraden, betwijfel of het kopen nog kan nu... | |
Bart | dinsdag 23 februari 2016 @ 16:32 |
Kopen kan nog gewoon op de site van Factorio. | |
Fluppert | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:08 |
Heb 'm een weekje geleden gekocht, i'm hooked ![]() | |
TigerXtrm | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:05 |
Yup, net gekocht en geactiveerd op Steam ![]() | |
Bart | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:18 |
![]() Net met de nieuwe versie 0.12.23 zijn trouwens scenario's toegevoegd voor degenen die de basic versie van het spel hadden. Binnenkort maar eens proberen. Een echt compleet nieuw potje wacht ik mee tot 0.13 uit is. | |
TigerXtrm | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:29 |
Ook Steam achievements in 0.13 ![]() | |
Bart | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:32 |
Klopt, kon je over meedenken op het forum van ze ![]() | |
Jump | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:42 |
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. Daar gaan mijn avonden weer ![]() | |
Opa.Bakkebaard | dinsdag 23 februari 2016 @ 23:03 |
Hmmm. Dit lijkt me wel wat. Thanks voor de tip! | |
MrBanaan1 | woensdag 24 februari 2016 @ 19:27 |
Dit nu op Steam? Well, fuck ![]() | |
Bart | woensdag 24 februari 2016 @ 19:38 |
Beter vandaag kopen, morgen wordt ie 5 euro duurder. | |
MaxMark | donderdag 25 februari 2016 @ 16:32 |
Spel nog snel aangeschaft, zonder het gespeeld te hebben ![]() | |
Bart | donderdag 25 februari 2016 @ 16:53 |
Je gaat er als OpenTTD-fanaat geen spijt van krijgen. | |
MaxMark | donderdag 25 februari 2016 @ 18:04 |
Ik ben ook voornamelijk door jouw enthousiasme overtuigd. Ik hoop dat je die druk aan kunt. | |
Bart | donderdag 25 februari 2016 @ 18:05 |
![]() | |
TigerXtrm | donderdag 25 februari 2016 @ 20:11 |
Oke, nu de grote vraag. Hoe zet ik mijn saves over naar de Steam versie? ![]() Edit: Oh dat hoeft helemaal niet. Ze gebruiken de zelfde map ![]() | |
Jump | donderdag 25 februari 2016 @ 20:14 |
Handig voor in het nieuwe topics over 2 posts ![]() | |
Bart | donderdag 25 februari 2016 @ 20:20 |
Ook voor in dit topic. | |
Bart | donderdag 25 februari 2016 @ 20:20 |
Vol. |