Hoe weet je dat er lurkers zijn afgehaakt? Die lezen alleen maar mee en posten zelf niet. Dus niet te checken.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 13:02 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Er zijn inmiddels al flink wat lurkers afgehaakt.
Zelf volg ik dit topic ook alleen nog maar vanwege JustinCase; ik ben fan.
Justin, wat vind jij van het "in een kloof gevallen"-idee?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:15 schreef JustinCase het volgende:
Tijd voor wat evenwicht in de loftuitingen: Jackie en Poekje01 hebben veel voor het topic gedaan. Na de aderlating door het wegvallen van een ijverig voelende medestander, bleven zij hun mannetje, resp. hun poekje staan.
Zeer mee eens, en niet in de laatste plaats om het verstoren steeds weer opgepoetste beeld van "verdwaling òf misdrijf". Behalve zo'n val kunnen er andere oorzaken zijn, reden om van het pad af te wijken (water nodig bijv.). Verdwalen kan dan alsnog, maar dan is het niet de oorzaak.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Schuschuho, een 4e mogelijkheid naast "verdwalen, misdrijf of gescheiden raken" dus. Goeie keus.
quote:Waar zou die kloof zich ongeveer moeten bevinden; wanneer gebeurde dit ongeveer tijdens de dagen van verdwijning?
Met een kloon wil iemand zijn gelijk bewerkstelligen en dat vind ik een zwaktebod.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 14:12 schreef agter het volgende:
[..]
Ja, dat heb je al vaker gezegd.
Maar wat maakt het uit, of er iemand een kloon is? Ik maak me daar niet zo druk over.
Het gaat om de kwaliteit van je argumenten. De rest is ruis.
Geen idee waar die kloof is want ik ken het gebied niet. Ik denk na de eerste nood oproep dus net nadat Kris naar beneden was gevallen. Ik vind dat jullie veel verder zoeken dan nodig is. Vaak is het de simpelste gedachte die later waar blijkt te zijn.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Schuschuho, een 4e mogelijkheid naast "verdwalen, misdrijf of gescheiden raken" dus. Goeie keus.
Waar zou die kloof zich ongeveer moeten bevinden; wanneer gebeurde dit ongeveer tijdens de dagen van verdwijning?
Er zijn er meer hier die perse hun gelijk willen halen en maar door blijven drammen. Dat is niet enkel aan kloons voorbehouden.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:22 schreef gynaika het volgende:
[..]
Met een kloon wil iemand zijn gelijk bewerkstelligen en dat vind ik een zwaktebod.
De inbreng ervan: uitstekend, al hoort het niet nodig te zijn zo'n versimpeld beeld te verstoren.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Justin, wat vind jij van het "in een kloof gevallen"-idee?
EDIT:quote:Immobiliteit van de een kan ook tot gekke situaties leiden...?
Ik zeg vanaf augustus al: niet verdwaald en geen misdrijf. Maar dat is voor sommigen niet te bevatten.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:21 schreef JustinCase het volgende:
Zeer mee eens, en niet in de laatste plaats om het verstoren steeds weer opgepoetste beeld van "verdwaling òf misdrijf".
[..]
Ze zijn niet verder gekomen. Lisanne heeft Kris niet alleen gelaten. Simpel hé?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:26 schreef JustinCase het volgende:
[..]
De inbreng ervan: uitstekend, al hoort het niet nodig te zijn zo'n versimpeld beeld te verstoren.
Inhoud: ik ben te slecht op de hoogte van kaarten, plekken waar wel/niet gezocht is, het vermogen van speurhonden (zeker in zo'n situatie), om te kunnen zeggen hoe waarschijnlijk het is. Als iemand mij vraagt, met of zonder kennis van zaken: "hoe zijn ze dan van die kloof verder gekomen?" blijf ik het antwoord schuldig.
[..]
Hopelijk niet bij de 4e kabelbrug?quote:
Eens.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:29 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik zeg vanaf augustus al: niet verdwaald en geen misdrijf. Maar dat is voor sommigen niet te bevatten.
Het is: óf verdwaald óf misdrijfAls je niet verdwaalt wordt je automatisch vermoord
Ik ga er vanuit dat je prima in La Amistad kan wandelen zonder te verdwalen en zonder vermoord te worden. Mijn rugzak staat klaar
Nee bij de 2e. Daar ga ik hem in de rivier donderenquote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hopelijk niet bij de 4e kabelbrug?
Heerlijk, die eenvoud. Mijn sympathie heeft het.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:29 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Ze zijn niet verder gekomen. Lisanne heeft Kris niet alleen gelaten. Simpel hé?
Schuschu, het is natuurlijk makkelijk iets roepen, maar zijn we na bijna 163 delen dat stadium niet es voorbij?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:29 schreef schuschuho het volgende:
[..]
O, daar speelt mijn onbekendheid met de kaartjes me parten. Laat degenen die daar goed in zijn maar zeggen of het kan kloppen.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:29 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Idd. Een andere schreeuw werd wel gehoord terwijl niemand naar die mensen op zoek was.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:35 schreef El_Matador het volgende:
• Waarom zijn ze (d.m.v. geschreeuw) niet gevonden in al die dagen?
Nah. Het is wel bekend dat mensen die aan een serieuze hongerstaking doen, een vrij zwakke stem krijgen.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:51 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Idd. Een andere schreeuw werd wel gehoord terwijl niemand naar die mensen op zoek was.
Dat geloof ik graag maar de verzwakking komt in principe wel na het niet gehoord zijn en niet ervoor.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:56 schreef agter het volgende:
[..]
Nah. Het is wel bekend dat mensen die aan een serieuze hongerstaking doen, een vrij zwakke stem krijgen.
Dat (beide telefoons) lijkt me nou net een verstandige zet.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:35 schreef El_Matador het volgende:
• Lisanne ging dus met 2 telefoons op gezette tijden bereik checken, water halen en voedsel zoeken terwijl Kris in die kloof ligt?
Ja, mij ook.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:59 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Dat (beide telefoons) lijkt me nou net een verstandige zet.
F. loopt na 2 dagen langs die paddocks, P is daar rond 4 april, vanaf 5 april gaan de "officiële" zoektochten de Mirador over.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:51 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Idd. Een andere schreeuw werd wel gehoord terwijl niemand naar die mensen op zoek was.
Dan moeten er dus twee 21/22-jarige dames mee?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 16:19 schreef Domnivoor het volgende:
Ik denk niet dat geschreeuw ver reikt daar. Het wordt gedempt door de dichte vegetatie, en dan is er nog het lawaai van de rivier en de wilde beesten dat je moet overstemmen.
Maar goed: ook dat is iets om ter plaatse uit te proberen
Een goede samenvatting van waar we nu staan en waarschijnlijk zullen blijven staan, tenzij er een klein wonder gebeurt.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 02:34 schreef kuil het volgende:
[..]
Dit klopt inderdaad. De kans is bijzonder groot dat er geen nieuwe, noemenswaardige informatie meer bijkomt die ons echt meer uitsluitstel gaat geven over de precieze toedracht. De doodsoorzaak zal nooit meer vastgesteld kunnen worden, en de exacte aanleiding voor hun dood gaat ook niet meer achterhaald worden.Maar de rugzak en de foto zijn wel sterke hints dat we er niet meer achter moeten zoeken dan verdwalen i.c.m. een onvoorziene omstandigheid zoals een ongeluk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |