abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149578905
Behalve de culturen van beide partijen vraag ik me af wat nu echt de grootste verschillen zijn tussen deze partijen.
Op Europees gebied vrijwel identiek aan elkaar, heb het idee dat ze het op papier met elkaar eens zijn maar in de praktijk vaak niet.
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
  woensdag 11 februari 2015 @ 19:25:08 #2
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_149579124
Beetje het Groenlinks / PvdA-verhaal.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_149579158
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 19:20 schreef eend112 het volgende:
Behalve de culturen van beide partijen vraag ik me af wat nu echt de grootste verschillen zijn tussen deze partijen.
Op Europees gebied vrijwel identiek aan elkaar, heb het idee dat ze het op papier met elkaar eens zijn maar in de praktijk vaak niet.
VVD is meer klassiek liberaal en gericht op ondernemerschap, D66 progressief en meer gericht op duurzaamheid en onderwijs.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_149579235
quote:
7s.gif Op woensdag 11 februari 2015 19:25 schreef Skv het volgende:

[..]

VVD is meer klassiek liberaal en gericht op ondernemerschap, D66 progressief en meer gericht op duurzaamheid en onderwijs.
Nja daar staan ze om bekend ja, maar hoe vind je dit concreet terug in wat ze willen doen?
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_149579379
D66 wil ook ondernemerschap stimuleren, VVD wil ook goed onderwijs.
pi_149579436
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 19:28 schreef eend112 het volgende:

[..]

Nja daar staan ze om bekend ja, maar hoe vind je dit concreet terug in wat ze willen doen?
Partijprogramma's?
pi_149579459
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 19:32 schreef eend112 het volgende:
Speerpunten zijn anders. D66 is iets minder rechts en iets genuanceerder heb ik het gevoel.
pi_149579567
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 19:35 schreef Skv het volgende:

[..]

Speerpunten zijn anders. D66 is iets minder rechts en iets genuanceerder heb ik het gevoel.
Dat laatste heb ik ook maar is op papier niet terug te vinden :7 er zijn veel VVD'ers die neigen naar PVV, terwijl D66'ers anti PVV zijn.
  woensdag 11 februari 2015 @ 19:43:39 #9
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_149579745
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 19:32 schreef eend112 het volgende:
VVD en goed onderwijs? :')
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_149579957
Ik zou zeggen D66 vertegenwoordigt meer 'gewone' stedelijke ondernemers en hoogopgeleiden (vandaar ook focus op cultuur & onderwijs), en VVD meer grootbedrijf en alles wat meer rechtsconservatief is dan progressief/sociaalliberaal.

Dus allebei iets andere variant liberaal.

Oh ja en D66 iets met democratie ;)
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_149580272
D66 profileert zich in ieder geval een stuk minder als law and order partij, staat in principe nog steeds staatsrechtelijke vernieuwingen voor, de VVD is restrictiever wat migratie betreft en zo zijn er nog wel wat aspecten. Veelal hebben ze betrekking op het feit dat de VVD ook wel een zekere conservatieve achterban heeft.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_149580595
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 20:03 schreef TruCkDr1V3r het volgende:
Zijn er nog wel mensen die uberhaupt VVD / D66 / PvdA stemmen.. :')
Nee heel Nederland stemt PVV tegenwoordig.

:')
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_149580629
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 20:06 schreef deadprez het volgende:

[..]

Nee heel Nederland stemt PVV tegenwoordig.

:')
Zoals 't hoort.
Een chauffeur, die niet steelt of erft, moet werken tot hij sterft.
  woensdag 11 februari 2015 @ 20:07:33 #14
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_149580651
Beide clubs hebben geen moeite met het verhogen van belastingen.
Verschil is dat de VVD denkt/zegt dat ze daar wel moeite mee hebben.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_149580747
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 20:07 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

O ja joh, waarom dan?
Omdat die gasten net doen alsof er niks aan de hand is.
Miljoenen naar het buitenland, terwijl er steeds meer armoede komt in nederland.
Oudere mensen uit bejaarden tehuizen, en maar Asielzoekers-centra van maken.
PvdA wilt gratis zorg voor die idioten, maar wij nederlanders elke maand de volle pond betalen?
Laatst een busje aangehouden in kroatie, met allemaal zware wapens die onderweg waren naar nederland, dat ene busje is aangehouden maar hoeveel zijn er doorgereden? ze kunnen allemaal doorlopen, met die open-grenzen, maar volgens die mark kutte is er niks aan de hand. Het komt wel allemaal dichterbij.
Wat er nu allemaal gebeurt, roept Geert wilders, al 10 jaar lang.
Enne trouwens, ik wacht nog steeds op me 1000 euro van de VVD, maar dat hebt de PvdA allang gestolen obviously.
Grootste, criminelen zitten daar in den-haag.
pi_149580769
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 20:08 schreef JeMoeder het volgende:
Het grootste verschil tussen beide partijen is dat de VVD onder het vaandel van Engnek Opstelten en Fret Teeven onze privacy verkrachten, en het nu ook nog eens voor elkaar gaan krijgen, terwijl D66 er alles aan doet om onze privacy er aan te bewaken.
Op dat laatste valt nog wel wat af te dingen. Ook D66 komt doorgaans niet echt heel best uit de test als het stemgedrag van partijen langs de privacy-meetlat wordt gelegd.
pi_149580841
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 20:10 schreef TruCkDr1V3r het volgende:

[..]

Miljoenen naar het buitenland, terwijl er steeds meer armoede komt in nederland.
PvdA wilt gratis zorg voor die idioten, maar wij nederlanders elke maand de volle pond betalen?
Laatst een busje aangehouden in kroatie, met allemaal zware wapens die onderweg waren naar nederland, dat ene busje is aangehouden maar hoeveel zijn er doorgereden? ze kunnen allemaal doorlopen, met die open-grenzen, maar volgens die mark kutte is er niks aan de hand. Het komt wel allemaal dichterbij.
Enne trouwens, ik wacht nog steeds op me 1000 euro van de VVD, maar dat hebt de PvdA allang gestolen obviously.
Rot gewoon op, hier gaat het niet om.
pi_149580872
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 20:12 schreef eend112 het volgende:

[..]

Rot gewoon op, hier gaat het niet om.
Nee, waar dan wel om?
pi_149580890
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 20:06 schreef TruCkDr1V3r het volgende:

[..]

Zoals 't hoort.
:') Stakkers, stuk voor stuk. Laagopgeleid en kortzichtig. Totaal geen oog voor het grotere plaatje en alleen maar huilend achter Leider Geert aansjouwen. Zonder kritiek. Van die 'ROVERHEID!!1'-allepoliticizittenophetrooiepluchetegraaien-figuren.
pi_149580900
quote:

[..]

Oh wacht, je meent het serieus. :')! Aan je argumentatiestijl en taalgebruik maak ik overigens op dat je aan perfect voldoet aan mijn omschrijving hierboven.
  Redactie Frontpage woensdag 11 februari 2015 @ 20:16:23 #21
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_149581030
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 20:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Op dat laatste valt nog wel wat af te dingen. Ook D66 komt doorgaans niet echt heel best uit de test als het stemgedrag van partijen langs de privacy-meetlat wordt gelegd.
Bij bits of freedom komen ze er juist er goed uit. Ook als je kijkt wie er tegen de ACTA heeft gevochten in Europa, dan is D66 de NL partij geweest die daar het hardst (zo niet als enige) tegen gevochten heeft.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage woensdag 11 februari 2015 @ 20:16:50 #22
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_149581055
quote:

[..]

Kolere, weer zo'n standaard riedeltje. Gaat dit topic daarover? Nee toch? Maak je eigen topic aan aub.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_149581065
Europees profileert d66 veel meer met privacy dan de vvd. Verder is d66 inderdaad heel zo 'sociaal' niet meer als ooit de bedoeling was. En neem het onderwijsbeleid. Die basisbeurscrap komt uit de koker van nb d66. Zeg maar daag tegen goed toegankelijk hoger onderwijs
  Redactie Frontpage woensdag 11 februari 2015 @ 20:19:37 #24
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_149581153
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 20:17 schreef Dingflofbips het volgende:
Europees profileert d66 veel meer met privacy dan de vvd. Verder is d66 inderdaad heel zo 'sociaal' niet meer als ooit de bedoeling was. En neem het onderwijsbeleid. Die basisbeurscrap komt uit de koker van nb d66. Zeg maar daag tegen goed toegankelijk hoger onderwijs
Voorwaarde daarvan is dat elke cent die wordt bespaard met het opheffen van de basisbeurs 1 op 1 het onderwijs in gaat. Dus de kwaliteit verbeteren, iets dat al jaren geleden ingezet had moeten worden. Nu vraag ik me wel af of het kabinet die beloftes gaat waarmaken, ze hebben al zoveel beloftes naast zich neer gelegd dat ik vrees dat dit geld naar belastingverlichting voor bedrijven of privacybeperkende maatregelen gaat.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 11 februari 2015 @ 20:24:02 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_149581336
-D66 is meer internationaal gericht
-D66 is wat pragmatischer als het om sociaaleconomische politiek gaat
-D66 is een stuk linkser op natuur en milieu
-D66 is ook redelijk links als het gaat om geld voor cultuur en erfgoed
-D66 is wat minder Law & Order
-D66 heeft meer prioriteit bij onderwijs, wetenschap en innovatie
pi_149581342
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 20:17 schreef Dingflofbips het volgende:
Het interesseert me geen reet of die basisbeurs wordt afgeschaft of niet, als het geld maar terugkomt in het onderwijs voor de mensen waar de beurs in eerste instantie voor was bedoeld. Ik vrees dat het weer allemaal van die sneue summer campus-talentprogramma'tjes gaan worden. Er is zoveel genivelleerd in het hoger onderwijs dat er nu pluspakketjes voor studenten met talent worden georganiseerd. :') Dan gaat het toch al bij de kern mis?
pi_149582013
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 20:24 schreef Hexagon het volgende:
En D66 niet zo vreemd bekrompen als het om softdrugs gaat
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_149582016
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 20:16 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Bij bits of freedom komen ze er juist er goed uit. Ook als je kijkt wie er tegen de ACTA heeft gevochten in Europa, dan is D66 de NL partij geweest die daar het hardst (zo niet als enige) tegen gevochten heeft.
Nou ja wel stukken beter dan de VVD, maar wel minder dan SP, PvdD en GL:

Redactie Frontpage woensdag 11 februari 2015 @ 20:43:16 #29
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_149582113
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 20:41 schreef Monolith het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het klopt zeker dat ze niet het beste jongetje van de klas zijn, in Nederland in ieder geval. In Europa zetten ze veel zwaarder in op privacy.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_149582116
D66 is een kutpartij, de VVD niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2015 20:43:27 ]
  Redactie Frontpage woensdag 11 februari 2015 @ 20:45:33 #31
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_149582217
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 20:43 schreef Friek_ het volgende:
D66 is een kutpartij, de VVD niet.
De VVD heeft op dit moment bewindslieden waar ze in een totalitaire staat nog van zouden schrikken.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_149582870
quote:

[..]

De VVD is geenszins klassiek liberaal. Het liberalisme van de VVD beperkt zich puur tot de economie en heeft niks te maken met het recht op zelfbeschikking waar klassiek liberalen zich hard voor maakten. De VVD is neoliberaal met conservatieve elementen terwijl D66 over het gehele spectrum gematigd liberaal te noemen is.
pi_149583049
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:01 schreef TorroFernandes het volgende:

[..]

De VVD is geenszins klassiek liberaal. Het liberalisme van de VVD beperkt zich puur tot de economie en heeft niks te maken met het recht op zelfbeschikking waar klassiek liberalen zich hard voor maakten. De VVD is neoliberaal met conservatieve elementen terwijl D66 over het gehele spectrum gematigd liberaal te noemen is.
Heb je gelijk in, VNL was meer klassiek-liberaal. LibDem kan er ook wat van.
pi_149583296
quote:
7s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:06 schreef Skv het volgende:

[..]

Heb je gelijk in, VNL was meer klassiek-liberaal. LibDem kan er ook wat van.
De jongerenpartij van de VVD ook trouwens.
pi_149583609
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 19:25 schreef GSbrder het volgende:
Beetje het Groenlinks / PvdA-verhaal.
Irritante progressieven versus harteloze conservatieven. Altijd hetzelfde verhaal.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_149584085
quote:
7s.gif Op woensdag 11 februari 2015 20:24 schreef Skv het volgende:

[..]

Het interesseert me geen reet of die basisbeurs wordt afgeschaft of niet, als het geld maar terugkomt in het onderwijs voor de mensen waar de beurs in eerste instantie voor was bedoeld. Ik vrees dat het weer allemaal van die sneue summer campus-talentprogramma'tjes gaan worden. Er is zoveel genivelleerd in het hoger onderwijs dat er nu pluspakketjes voor studenten met talent worden georganiseerd. :') Dan gaat het toch al bij de kern mis?
Die hele 'kwaliteitsimpuls' is natuurlijk een wassen neus zonder studenten. Er is heden een drempel voor hogere studies. Dus minder studenten. Bovendien hebben we bij de roc's gezien wat het oplevert, zo'n kwaliteitsimpuls: veel luxe, veel mensen die niks willen. Ik vind het persoonlijk echt een lachertje dat juist d66 zo'n onderwijs-afbraak voorstel doet. Beter komt er een uitkering a la bijstand voor de student en mag de bijstandsklant een lening afsluiten. Vanuit staatsontwikkelingsgedachte prima te verantwoorden.

Goed. D66 scheelt dus inderdaad een stuk minder met de vvd dan vroeger en dan volgens mij ooit de bedoeling was.
pi_149585093
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:33 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Die hele 'kwaliteitsimpuls' is natuurlijk een wassen neus zonder studenten. Er is heden een drempel voor hogere studies. Dus minder studenten. Bovendien hebben we bij de roc's gezien wat het oplevert, zo'n kwaliteitsimpuls: veel luxe, veel mensen die niks willen. Ik vind het persoonlijk echt een lachertje dat juist d66 zo'n onderwijs-afbraak voorstel doet. Beter komt er een uitkering a la bijstand voor de student en mag de bijstandsklant een lening afsluiten. Vanuit staatsontwikkelingsgedachte prima te verantwoorden.

Goed. D66 scheelt dus inderdaad een stuk minder met de vvd dan vroeger en dan volgens mij ooit de bedoeling was.
drempel en minder studenten is prima. We hebben nu toch een overschot aan werkloze hoogopgeleiden. Er is juist vraag naar vakmanlieden.
  woensdag 11 februari 2015 @ 22:02:49 #38
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_149585165
De VVD is voor een Europese superstaat en zegt van niet, D66 is voor en zegt dat ook.

Verder is VVD met z'n populisme een gevaar voor de vrije samenleving hier.
pi_149585425
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:33 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Bij mij zijn er plannen om een bioscoop te bouwen. Meer geld naar het onderwijs. _O_ :')
pi_149586311
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 22:00 schreef Skv het volgende:

[..]

drempel en minder studenten is prima. We hebben nu toch een overschot aan werkloze hoogopgeleiden. Er is juist vraag naar vakmanlieden.
Daar verschillen wij dan van mening
  donderdag 12 februari 2015 @ 00:57:46 #41
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_149590542
De VVD is een volkspartij, in de zin van dat het een brede liberale partij is waar meerdere liberale stromingen in zijn vertegenwoordigd. De partij heeft niet de intentie om slechts één stroming te vertegenwoordigen. D66 is ook een liberale partij, maar het zwaartepunt ligt op de sociale-liberale hoek. Als je heel goed kijkt naar de standpunten dan zie je dat duidelijk terugkomen. Binnen de VVD heeft de sociale-liberale stroming geen meerderheid (ca 40%) binnen D66 wel (ruwe schatting: 80%) en dat heeft zo zijn weerslag op het partijprogramma en speerpunten.

De partijen liggen wel dichter bij elkaar dan de meeste mensen denken. Met name veel jonge VVD'ers zullen een dubbel lidmaatschap hebben aangezien D66 een vrij 'jonge' partij is. Daarbij moet opgemerkt worden dat D66 zich nadrukkelijk richt op hoger opgeleid Nederland en de VVD (als volkspartij) een veel grotere en bredere achterban heeft.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_149591882
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 20:41 schreef Monolith het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat is zo'n dubieuze flapdrollenclub:

quote:
Een samenleving die op wantrouwen is gebaseerd, kan alleen met meer controle overeind blijven. Dat is het pad van het vroegere Oostblok. De goede bedoelingen van de politiek leiden dus tot een verkeerd resultaat. Daarom is het nu de tijd om de politiek daar op te wijzen. Nu is de tijd om de politiek bij te sturen en weer vertrouwen aan de mensen te geven. Nu is de tijd om de politiek te laten weten dat het wantrouwen en die enorme controle- en registratiedrift moet stoppen.
Op GL en SP stemmen om Oostbloksituaties tegen te gaan. Right....
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_149592854
quote:
Als je dit zo ziet vraag je je af waarom mensen uberhaupt op de VVD stemmen
pi_149592898
D66 gelooft vooral in het oneindig veel geld blijven kieperen in het onderwijs ook al gaat het onderwijs achteruit gewoon meer geld in drukken dat is de oplossing.
pi_149593070
Qua drugsbeleid is er een zeer groot verschil tussen beide partijen. Daar waar D66 eerder lijkt te kiezen voor legalisatie, en verruiming van beleid. Heeft de VVD nog geloof in het simpelweg verbieden van drugs.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_149593137
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 19:56 schreef Monolith het volgende:
D66 profileert zich in ieder geval een stuk minder als law and order partij, staat in principe nog steeds staatsrechtelijke vernieuwingen voor, de VVD is restrictiever wat migratie betreft en zo zijn er nog wel wat aspecten. Veelal hebben ze betrekking op het feit dat de VVD ook wel een zekere conservatieve achterban heeft.
De VVD insteek is nagenoeg regelrecht gekopieerd van Angelsaksische conservatieven. Het is dat er nog wat liberalen tussenlopen...
  donderdag 12 februari 2015 @ 09:53:37 #47
435507 BHJ
genoeg te genieten
pi_149594076
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 08:37 schreef Kandijfijn het volgende:
D66 gelooft vooral in het oneindig veel geld blijven kieperen in het onderwijs ook al gaat het onderwijs achteruit gewoon meer geld in drukken dat is de oplossing.
wel heel kort door de bocht. Alhoewel de partij op enkele punten hier wel degelijk doorslaat. Partijstandpunten tav de rol van de gemeente in het onderwijs en tav fusies werken contraproductief en mag wat mij betreft de prullenbak in. On topic: denk dat TorroFernandes een punt heeft. De VVD is in basis een conservatieve partij. Juist op de maatschappelijk relevante punten leunt deze snel achterover. Icoon Wiegel vind ik wat dat betreft HET voorbeeld van de klassieke conservatieve beschermheer van de kapitaalkrachtigen. In dat kader was Dijkstal iemand die zo de overstap naar de echte liberalen kon maken.
  donderdag 12 februari 2015 @ 10:14:24 #48
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_149594577
Waar in mijn beleving D66 op veel onderwerpen wat meer naar een 'linkse' -lees socialere- oplossing kijkt, is de VVD wat meer geneigd de conservatieve route te keizen. Neem bijvoorbeeld het burkaverbod, of hun standpunten mbt softdrugs. Daar vind ik de VVD opvallend onliberaal.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 12 februari 2015 @ 10:15:44 #49
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_149594607
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:01 schreef TorroFernandes het volgende:

[..]

Mooi gezegd.

pi_149595022
Alleen OP gelezen, maar zal eigen visie geven.

VVD en D66 kunnen prima samenwerken, omdat het beide liberale partijen zijn. Om die reden zitten ze ook samen in een fractie in het Europees Parlement, ook al gaan er binnen de VVD stemmen op om de liberale fractie te verruilen voor de conservatieve fractie in het EP. Daar zie ik wel iets in omdat ik de VVD ook meer als de conservatieve partij zie (samen met het CDA) en D66 als de liberale partij.

In het Nederlandse parlement kan D66 vooral goed met de VVD samenwerken op economische thema's, maar op veel andere thema's zoekt D66 de samenwerking juist over links (PvdA, GL) omdat die daarin veel dichterbij staan dan de VVD.

De VVD is een conservatief-liberale volkspartij. Ze zijn voor een terugtrekkende overheid en vrije markt voor praktisch alle sectoren. Daarnaast zijn integratie, immigratie en harde straffen belangrijk voor deze law & order partij. Ze zijn ook een stuk populistischer dan D66, richten zich qua taalgebruik en acties op immigratiegebied wat meer op Jan met de Pet en zullen daardoor normaal gesproken ook altijd iets groter dan D66 zijn. Ook zegt de VVD niet zo pro-Europa te zijn als D66, maar dat is enkel voor de show want ze stemmen wanneer het Europa aangaat precies hetzelfde.

D66 is een sociaal-liberale partij. Doel van deze partij is om de vrijheid van het individu te maximaliseren, maar daarbij wel oog te houden voor de maatschappij als geheel. Waar VVD een soort marktfudamentalisme als de weg naar vrijheid ziet, ziet D66 ook beperkingen in de vrije markt waardoor ze die niet de volledig vrije baan wil geven waar het negatieve uitkomsten kan leveren die juist ten koste van mensen hun vrijheden gaan. Naast economische liberalisering (net als voor de VVD een belangrijk thema, maar met een iets andere inslag; D66 is regelmatig net iets socialer) zijn onderwijs, mensenrechten en duurzaamheid belangrijke thema's voor D66, waarin je de iets linksere focus van D66 ten opzichte van de VVD merkt. Ook heeft D66 in vergelijking met de VVD meer de neiging om te strijden voor alle en dus ook immateriële vrijheden ipv enkel economische vrijheden.

Dus in het kort:

VVD - conservatief-liberaal, vrije markt, law and order, integratie, immigratie
D66 - sociaal-liberaal, vrije markt waar het kan en overheid waar het moet, onderwijs, duurzaamheid, Europa, mensenrechten, zelfbeschikking

Je ziet het verschil ook aan kiezersdoelgroepen. VVD-stemmers komen vaak van (of lopen over naar) PVV, CDA en SGP. D66-stemmers overwegen vaak PvdA, GL en VVD (en absoluut geen PVV).

[ Bericht 1% gewijzigd door Kaas- op 12-02-2015 10:45:04 ]
pi_149595095
Vind dit ook een goede aanvulling op m'n eigen post hierboven:
quote:

[ Bericht 1% gewijzigd door Kaas- op 12-02-2015 10:55:32 ]
  donderdag 12 februari 2015 @ 10:43:13 #52
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_149595228
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:14 schreef AgLarrr het volgende:
Waar in mijn beleving D66 op veel onderwerpen wat meer naar een 'linkse' -lees socialere- oplossing kijkt, is de VVD wat meer geneigd de conservatieve route te keizen. Neem bijvoorbeeld het burkaverbod, of hun standpunten mbt softdrugs. Daar vind ik de VVD opvallend onliberaal.
Beide discussiepunten (gezichtsbedekkende kleding en de productie/verspreiding van drugs) raken de kerntaak van de overheid: zorg dragen voor een veilige samenleving. Het is een klassiek liberaal dilemma of je de uitvoering van de kerntaak van de overheid zwaarder laat wegen dan de persoonlijke vrijheid van een aantal individuen.

Het is dan ook maar de vraag in hoeverre dat niet 'liberaal' is, volgens dezelfde redenatie zou een vuurwapenverbod dan ook niet liberaal zijn. Een echte liberaal weet dat beperking van de vrijheid van de één soms nodig is om de vrijheid van de ander te kunnen vergroten.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_149595340
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:43 schreef Ryon het volgende:

[..]

Beide discussiepunten (gezichtsbedekkende kleding en de productie/verspreiding van drugs) raken de kerntaak van de overheid: zorg dragen voor een veilige samenleving. Het is een klassiek liberaal dilemma of je de uitvoering van de kerntaak van de overheid zwaarder laat wegen dan de persoonlijke vrijheid van een aantal individuen.

Het is dan ook maar de vraag in hoeverre dat niet 'liberaal' is, volgens dezelfde redenatie zou een vuurwapenverbod dan ook niet liberaal zijn. Een echte liberaal weet dat beperking van de vrijheid van de één soms nodig is om de vrijheid van de ander te kunnen vergroten.
Oneens, het is niet alsof je de samenleving veiliger maakt door drugs te verbieden. Integendeel zelfs. Nog even afgezien van de hypocrisie omtrent het onderwerp, aangezien diverse drugs nogal wat minder schadelijk - zowel op individueel als maatschappelijk niveau - zijn dan alcohol.

Uberhaupt is de V&J-focus van de VVD hier verkeerd, het zou veel meer vanuit VWS benaderd moeten worden.
  donderdag 12 februari 2015 @ 10:54:49 #54
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_149595496
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:47 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Oneens, het is niet alsof je de samenleving veiliger maakt door drugs te verbieden. Integendeel zelfs. Nog even afgezien van de hypocrisie omtrent het onderwerp, aangezien diverse drugs nogal wat minder schadelijk - zowel op individueel als maatschappelijk niveau - zijn dan alcohol.

Uberhaupt is de V&J-focus van de VVD hier verkeerd, het zou veel meer vanuit VWS benaderd moeten worden.
Wat betreft de eerste stelling: dat is natuurlijk een aanname die betwist kan worden en dat ook wordt. Het uitgangspunt dat de VVD hanteert is dat (ook gelet op de internationale context) de productie en verspreiding van hard en softdrugs wel degelijk criminaliteit faciliteert, een aanzuigende werking heeft of op overlast en de maatschappij op verschillende wijze schade berokkent.

In het bijzonder speelt hier Europese regelgeving mee (wat legalisering onmogelijk maakt, maar een gedoogbeleid extreem lucratief maakt voor criminelen) en de negatieve impact die coffeeshops hebben op de leefbaarheid in de buurt en de schoolprestaties van kinderen.

Vanuit een superverantwoord politiek-filosofisch en academisch standpunt zou ik nog wel begrip kunnen hebben voor de liberale visie van D66 op dit onderwerp. Met het oog op de praktijk (als ik nu uit mijn raam kijk zie ik één van de meest beruchte coffeeshops van Amsterdam) denk ik dat de VVD een hele terechte en ook liberaal verantwoorde afweging maakt.
--
pi_149595669
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:54 schreef Ryon het volgende:

[..]

Wat betreft de eerste stelling: dat is natuurlijk een aanname die betwist kan worden en dat ook wordt. Het uitgangspunt dat de VVD hanteert is dat (ook gelet op de internationale context) de productie en verspreiding van hard en softdrugs wel degelijk criminaliteit faciliteert, een aanzuigende werking heeft of op overlast en de maatschappij op verschillende wijze schade berokkent.

In het bijzonder speelt hier Europese regelgeving mee (wat legalisering onmogelijk maakt, maar een gedoogbeleid extreem lucratief maakt voor criminelen) en de negatieve impact die coffeeshops hebben op de leefbaarheid in de buurt en de schoolprestaties van kinderen.

Vanuit een superverantwoord politiek-filosofisch en academisch standpunt zou ik nog wel begrip kunnen hebben voor de liberale visie van D66 op dit onderwerp. Met het oog op de praktijk (als ik nu uit mijn raam kijk zie ik één van de meest beruchte coffeeshops van Amsterdam) denk ik dat de VVD een hele terechte en ook liberaal verantwoorde afweging maakt.
Het heet alleen criminele activiteit omdat het verboden is, iets dat enkel het geval is vanuit culturele overwegingen en niets te maken heeft met rationele overwegingen vanuit het perspectief van volksgezondheid.

Internationale wetgeving (in theorie een compleet kutargument maar helaas inderdaad iets waar je mee te maken hebt) zou een probleem kunnen zijn, maar zo zeker is dat nog niet. Een paar juristen bij de D66-fractie die ondersteuning bieden bij het initiatiefwetsvoorstel dat wietteelt moet legaliseren worden gesteund door enkele Nederlandse hoogleraren rechtsgeleerdheid en zijn optimistisch over de kansen.

In de grote steden wordt nu ruim de helft van het geld dat naar politie gaat ingezet voor plantenjacht, wanneer je ophoudt met die misplaatste hysterie heb je plotseling twee keer zoveel middelen om je burgers daadwerkelijk te beschermen. Eenmaal in de legaliteit heb je bovendien betere middelen voor preventie en regulering.

Het is maar wat je liberaal noemt. Maar dat is dan ook duidelijk het verschil: VVD vindt verbieden liberaal omdat ze de burgers daarmee denkt te beschermen, D66 vindt legalisatie liberaal omdat ze daarmee ook denken de burgers te beschermen en daarnaast ruimte voor zelfbeschikking creëren.

P.s. Dit gaat wel off-topic.
  donderdag 12 februari 2015 @ 11:14:16 #56
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_149595904
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 11:03 schreef Kaas- het volgende:
Het is maar wat je liberaal noemt. Maar dat is dan ook duidelijk het verschil: VVD vindt verbieden liberaal omdat ze de burgers daarmee denkt te beschermen, D66 vindt legalisatie liberaal omdat ze daarmee ook denken de burgers te beschermen en daarnaast ruimte voor zelfbeschikking creëren.

P.s. Dit gaat wel off-topic.
Ja, inderdaad. De soft-drugs discussie is natuurlijk al vaker gevoerd dus om die te gaan herhalen gaat wel wat ver.

Ik zelf wilde hiermee ook het verschil tussen D66 en VVD benadrukken. Het is goed mogelijk dat er in het kader van hetzelfde onderwerp meerdere liberale visies bestaan die ook haaks op elkaar staan. Zeker in Nederland geloven veel mensen erin dat er zoiets bestaat als één vorm van het liberalisme. Ook in dit topic is de term 'echte liberaal' al gevallen. :') Wat de echte liberaal is, is een uitzichtloze discussie als je bedenkt dat er meer dan 120 varianten van het liberalisme te onderscheiden zijn.

De kracht van de VVD is dat er binnen de partij ruimte is voor meerdere liberale stromingen, doordat de conservatief-liberalen iets de overhand hebben (55% versus 45%) wordt de VVD nog wel eens in de conservatief-liberale hoek geplaatst. Mensen kijken dan gemakshalve over het feit heen dat het een brede partij is.
--
pi_149596280
quote:
Dat is niet links maar juist rechts. Op de wijze waaruit zij het uitvoeren. Bijv. BTW willen verhogen (= denivellerend) maar niet voor theater en kunst.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 12 februari 2015 @ 11:31:27 #58
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_149596298
quote:

[..]

VVD is meer klassiek liberaal
whihihihih
pi_149596305
quote:
14s.gif Op donderdag 12 februari 2015 11:31 schreef fs180 het volgende:

[..]

whihihihih
Mits je iets kunt he. Onrendabelen krijgen geen medelijden.
  donderdag 12 februari 2015 @ 11:32:34 #60
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_149596323
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 11:14 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. De soft-drugs discussie is natuurlijk al vaker gevoerd dus om die te gaan herhalen gaat wel wat ver.

Ik zelf wilde hiermee ook het verschil tussen D66 en VVD benadrukken. Het is goed mogelijk dat er in het kader van hetzelfde onderwerp meerdere liberale visies bestaan die ook haaks op elkaar staan. Zeker in Nederland geloven veel mensen erin dat er zoiets bestaat als één vorm van het liberalisme. Ook in dit topic is de term 'echte liberaal' al gevallen. :') Wat de echte liberaal is, is een uitzichtloze discussie als je bedenkt dat er meer dan 120 varianten van het liberalisme te onderscheiden zijn.

De kracht van de VVD is dat er binnen de partij ruimte is voor meerdere liberale stromingen, doordat de conservatief-liberalen iets de overhand hebben (55% versus 45%) wordt de VVD nog wel eens in de conservatief-liberale hoek geplaatst. Mensen kijken dan gemakshalve over het feit heen dat het een brede partij is.
iets verbieden is nooit een liberale aanpak
  donderdag 12 februari 2015 @ 11:33:19 #61
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_149596337
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 11:31 schreef waht het volgende:

[..]

ah een echte vvd-er, selectief liberaal, ikke wel jij niet
pi_149596382
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 11:33 schreef fs180 het volgende:

[..]

ah een echte vvd-er, selectief liberaal, ikke wel jij niet
Niet echt. De keuze maakt de liberaal niet, maar degene die zichzelf vrijwillig uitsluit.
  donderdag 12 februari 2015 @ 11:35:46 #63
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_149596396
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 11:35 schreef waht het volgende:

[..]

Niet echt. De keuze maakt de liberaal niet, maar degene die zichzelf vrijwillig uitsluit.
dat zei ik, selectief heet dat
  donderdag 12 februari 2015 @ 11:35:50 #64
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_149596398
quote:
7s.gif Op donderdag 12 februari 2015 11:32 schreef fs180 het volgende:

[..]

iets verbieden is nooit een liberale aanpak
Moord verbieden is niet liberaal? Bijzondere zienswijze.
--
pi_149596444
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 11:31 schreef waht het volgende:

[..]

De puinhoopveroorzakers krijgen geen medelijden?

POL / Succesvol socialisme?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_149596452
quote:
10s.gif Op donderdag 12 februari 2015 11:35 schreef Ryon het volgende:

[..]

"Saddam heeft massavernietigingswapens"
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 12 februari 2015 @ 11:49:10 #67
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_149596706
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:43 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik begrijp de redenering achter het verhaal van de VVD op deze punten ook wel, ik maak een andere afweging. Ergo: ik val door de mand als D66 'er.

Daarbij een van de dillema's waar ik politiek gezien mee worstel is: stem ik op een partij die uitgaat van hoe de samenleving zou moeten zijn, of stem ik op een partij die uitgaat van de samenleving zoals die nu is. Ik ga -voorlopig- voor het eerste, en kom bij D66 uit. Anders zou ik CDA stemmen denk ik.

pi_149596827
Verschil tussen D66 en VVD:

D66 is de Apple van de politiek. De paarse broeken weten het goed als een hip en dynamisch merk neer te zetten. Je wilt 'erbij horen'. Dan hoor je bij het verfijnde volksdeel, denkt men. VVD is wat saaier en buit dat ook uit als zijnde een degelijk imago.

Voor de rest is er niet zoveel verschil. Ze stemmen voor 90% hetzelfde (feit) en als Hans van Baalen 60000 euro declareert en graait in Europa dan denkt die andere club 'dat willen wij ook, maar eerst even wat blabla over broodnodige belastinghervormingen'.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_149597077
quote:

[..]

Wat is er volgens jou dan wel liberaal aan het verbieden van moord?
  donderdag 12 februari 2015 @ 12:09:00 #70
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_149597105
quote:

[..]

jollige stelling, wil je dat ik serieus reageer of is meelachen voldoende?
pi_149597237
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 11:55 schreef Klopkoek het volgende:

D66 is de Apple van de politiek. De paarse broeken weten het goed als een hip en dynamisch merk neer te zetten. Je wilt 'erbij horen'. Dan hoor je bij het verfijnde volksdeel, denkt men. VVD is wat saaier en buit dat ook uit als zijnde een degelijk imago.

Voor de rest is er niet zoveel verschil. Ze stemmen voor 90% hetzelfde (feit) en als Hans van Baalen 60000 euro declareert en graait in Europa dan denkt die andere club 'dat willen wij ook, maar eerst even wat blabla over broodnodige belastinghervormingen'.
VVD-ers dragen dan weer vaak oranje broeken.
  donderdag 12 februari 2015 @ 12:18:51 #72
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_149597373
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 12:09 schreef fs180 het volgende:

[..]

jollige stelling, wil je dat ik serieus reageer of is meelachen voldoende?
Het is een serieuze reactie op de volgende (extreme) stelling:

"iets verbieden is nooit een liberale aanpak"

Er mag dus op gereageerd worden. ;) Ik kan duizend-en-één gedragingen bedenken die prima verboden kunnen worden zonder dat het 'niet liberaal' is. Moord is slechts één en misschien de meest voor de hand liggende gedraging.
--
  donderdag 12 februari 2015 @ 12:25:51 #73
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_149597545
quote:
12s.gif Op donderdag 12 februari 2015 12:18 schreef Ryon het volgende:

[..]

Er mag dus op gereageerd worden. ;) Ik kan duizend-en-één gedragingen bedenken die prima verboden kunnen worden zonder dat het 'niet liberaal' is. Moord is slechts één en misschien de meest voor de hand liggende gedraging.
denkfout

moord is puur de juridische uitleg van een bepaalde soort schade, doodslag is niet anders, of wel?
  donderdag 12 februari 2015 @ 12:29:32 #74
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_149597653
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 12:25 schreef fs180 het volgende:

[..]

denkfout

moord is puur de juridische uitleg van een bepaalde soort schade, doodslag is niet anders, of wel?
Eh.. De schade is niet wezenlijk anders dan bij een verkeersongeluk of een operatie die niet goed gaat. In de zin van dat iemand overleden is. Maar het zijn wel wezenlijke andere gedragingen, waardoor men ook een juridisch onderscheid maakt.
--
  donderdag 12 februari 2015 @ 12:31:05 #75
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_149597703
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 12:29 schreef Ryon het volgende:

[..]

Eh.. De schade is niet wezenlijk anders dan bij een verkeersongeluk of een operatie die niet goed gaat. In de zin van dat iemand overleden is. Maar het zijn wel wezenlijke andere gedragingen, waardoor men ook een juridisch onderscheid maakt.
dat zei ik

snap je het zelf wel?
pi_149597762
quote:
12s.gif Op donderdag 12 februari 2015 12:18 schreef Ryon het volgende:

[..]

Waarom is het niet 'niet liberaal' dan? Voor zover ik weet is de basis van liberalisme dat de regering zo min mogelijk invloed uitoefent op het dagelijkse leven van haar burgers en dat men geen beperkingen wordt opgelegd op basis van hun stand. Dus moord toestaan voor iedereen is toch gewoon de liberalere oplossing dan het verbieden?
pi_149597799
Een minimale definitie van de term 'liberaal' zou zijn dat diegene die zichzelf liberaal noemt, in vrijheid gelooft. Maar wat vrijheid dan precies is, is een onoplosbare kwestie. Karl Marx zou in deze zin ook liberaal genoemd kunnen worden, aangezien het een filosoof was die zich ook richtte op het omschrijven van de voorwaarden voor de menselijke vrijheid. En sterker nog, bijna de complete, moderne filosofie draait om het vinden van een adequaat vrijheidsbegrip.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2015 12:35:32 ]
  donderdag 12 februari 2015 @ 12:37:27 #78
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_149597873
quote:
15s.gif Op donderdag 12 februari 2015 12:31 schreef fs180 het volgende:

[..]

dat zei ik

snap je het zelf wel?
Nee, klaarblijkelijk niet. Kan jij mij in Jip-en-Janneke taal (met behulp van meerdere plaatjes als het kan) even precies uitleggen wat je bedoelt en tegelijkertijd ook even een reactie geven op mijn eerdere post? Maak het vooral niet te moeilijk en druk je zo compleet en helder mogelijk uit. Anders snap ik het wellicht niet.
--
  donderdag 12 februari 2015 @ 12:40:45 #79
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_149597937
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 12:33 schreef TorroFernandes het volgende:

[..]

Waarom is het niet 'niet liberaal' dan? Voor zover ik weet is de basis van liberalisme dat de regering zo min mogelijk invloed uitoefent op het dagelijkse leven van haar burgers en dat men geen beperkingen wordt opgelegd op basis van hun stand. Dus moord toestaan voor iedereen is toch gewoon de liberalere oplossing dan het verbieden?
Nee, het liberalisme kent een ander uitgangspunt. Even van de wiki gehaald:
quote:
Het liberalisme heeft als uitgangspunt zo veel mogelijk vrijheid van het individu zolang hij de vrijheid van anderen niet beperkt. Liberalen streven naar een samenleving waarin burgers grote vrijheden genieten, zoals de burgerrechten die het individu beschermen en de macht van de staat en de kerk beperken.
Iemand anders vermoorden is een behoorlijke beperking van de vrijheid (en nog wel meer dingen :P) van een ander persoon. Vanuit het liberalisme is juist het bieden van bescherming (door moord te verbieden) belangrijk. Dingen verbieden kan dus ook heel liberaal verantwoord zijn.
--
pi_149598097
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 11:55 schreef Klopkoek het volgende:

Eerlijk zullen we alles delen suikergoed en marsepijn?
pi_149598155
Liberalisme is een inhoudsloos nonbegrip. Een container waar je alles in kunt pleuren.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_149598226
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 12:40 schreef Ryon het volgende:
Het liberalisme heeft als uitgangspunt zo veel mogelijk vrijheid van het individu zolang hij de vrijheid van anderen niet beperkt.
Nederland grossiert dan ook in partijen die dit principe niet onderschrijven.
pi_149598239
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 12:50 schreef Klopkoek het volgende:
Liberalisme is een inhoudsloos nonbegrip. Een container waar je alles in kunt pleuren.
Tegelijkertijd hebben wel een enigszins substantieel idee van een persoon en diens politieke oriëntatie als diegene een 'liberaal' wordt genoemd.
pi_149598452
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 12:40 schreef Ryon het volgende:

[..]

Nee, het liberalisme kent een ander uitgangspunt. Even van de wiki gehaald:

[..]

Iemand anders vermoorden is een behoorlijke beperking van de vrijheid (en nog wel meer dingen :P) van een ander persoon. Vanuit het liberalisme is juist het bieden van bescherming (door moord te verbieden) belangrijk. Dingen verbieden kan dus ook heel liberaal verantwoord zijn.
Oké, goed punt.
pi_149600406
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 12:33 schreef TorroFernandes het volgende:

[..]

Liberalisme is (voor mij) complete zelfbeschikking in alle vrijheid tot het moment waarop mijn vrijheid die van een ander inperkt. Daar is moord een duidelijk voorbeeld van.
pi_149600462
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 12:50 schreef Klopkoek het volgende:
In principe eens met je tweede zin, maar dat maakt je eerste zin niet waar.
pi_149600929
quote:
7s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:15 schreef Kaas- het volgende:

[..]

In principe eens met je tweede zin, maar dat maakt je eerste zin niet waar.
Nee, het begrip is meer een spons waar je naar believen iets uit kunt knijpen.

Overigens, los van de inhoudelijke verschillen, lijkt de VVD meer wortels te hebben in de samenleving en moest D66 in 2006 nog, toen ze 0 zetels peilden, een genocide ontkennen (of althans je hoefde niet te érkennen dat iets dergelijks heeft plaatsgevonden jegens de Armeniërs, om alsnog wat stemmen van grijze wolven te sprokkelen. En voorwaar: het hielp ook nog.

En dat is dan die partij met zo'n keurig 'beschaafd' imago. :'(
pi_149601040
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:33 schreef Morendo het volgende:

[..]

Overigens, los van de inhoudelijke verschillen, lijkt de VVD meer wortels te hebben in de samenleving en moest D66 in 2006 nog, toen ze 0 zetels peilden, een genocide ontkennen (of althans je hoefde niet te érkennen dat iets dergelijks heeft plaatsgevonden jegens de Armeniërs, om alsnog wat stemmen van grijze wolven te sprokkelen. En voorwaar: het hielp ook nog.

Fatwa Koser Kaya :'(
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_149601080
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:33 schreef Morendo het volgende:

[..]

Even quoten zodat ik er later opnieuw van kan genieten.
pi_149601527
quote:
10s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:39 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ach joh, je moet toch iets als omhooggevallen rechtenstudentje.
pi_149601662
quote:
10s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:39 schreef Kaas- het volgende:

[..]

quote:
10s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:55 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Ach joh, je moet toch iets als omhooggevallen rechtenstudentje.
Komt het iets te dicht bij?
pi_149601699
Is dit een bitchfight?
pi_149601739
quote:
10s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:59 schreef Morendo het volgende:

[..]

[..]

Komt het iets te dicht bij?
Dat zou impliceren dat er ook maar 1 post op FOK! staat die me iets interesseert. Er zijn hier enkel posts die me entertainen en posts die me niet entertainen. Die van jou entertainde me.
pi_149604068
Klopkoek geef ik gelijk, D66 is de Apple van de politiek. VVD vind ik meer de Microsoft van de politiek.

SP, GL, en PvdD zijn dan weer de Free Software Foundation. :7
pi_149604168
SP is meer Windows ME.
pi_149604184
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:27 schreef Tem het volgende:
SP is meer Windows ME.
Ja dag, dat is van het ultra-kapitalistische Microsoft. :{w
pi_149604195
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:27 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ja dag, dat is van het ultra-kapitalistische Microsoft. :{w
Totaal mislukte versie alleen.
pi_149604215
quote:
10s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:28 schreef Tem het volgende:

[..]

Totaal mislukte versie alleen.
Eens. Maar de vergelijking gaat wel mank. Microsoft past qua ideologie veel meer bij VVD. En D66 inderdaad meer bij Apple.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2015 16:29:24 ]
pi_149604259
quote:
6s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:29 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Eens. Maar de vergelijking gaat wel mank. Microsoft past qua ideologie veel meer bij VVD. En D66 inderdaad meer bij Apple.
True, Moeten we alleen even een faal softwarebedrijf zien te vinden voor de SP.
  donderdag 12 februari 2015 @ 16:34:44 #100
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_149604367
quote:
6s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:31 schreef Tem het volgende:

[..]

True, Moeten we alleen even een faal softwarebedrijf zien te vinden voor de SP.
China Operating System of Alibaba.
--
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')