Iemand die de Wet als belangrijkste ziet, het Wetboek als morele bijbel en de uitvoerders van de "rechtsstaat" (rechters, juristen, etc.) als heilig.quote:Op woensdag 11 februari 2015 17:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wat is een 'rechtsstaatjihadist'?
Dat soort mensen ken ik niet.quote:Op woensdag 11 februari 2015 17:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Iemand die de Wet als belangrijkste ziet, het Wetboek als morele bijbel en de uitvoerders van de "rechtsstaat" (rechters, juristen, etc.) als heilig.
Zelfde redenaties die islamistische en fundamentalistisch christelijke gelovigen hanteren, maar dan met een ander boekje. en zogenaamd seculier
Ik noem dat een groot moreel verval en statisme omarmen omdat je antitheist bent, een onverstandige zet.
De rechtsstaat beoogt juist de macht van de staat in te perken door middel van recht. Het is een mooie gedachte. Het is niet zo dat de staat daar rechten aan kan ontlenen ten opzichte van burgers.quote:Op woensdag 11 februari 2015 17:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Iemand die de Wet als belangrijkste ziet, het Wetboek als morele bijbel en de uitvoerders van de "rechtsstaat" (rechters, juristen, etc.) als heilig.
Zelfde redenaties die islamistische en fundamentalistisch christelijke gelovigen hanteren, maar dan met een ander boekje. en zogenaamd seculier
Ik noem dat een groot moreel verval en statisme omarmen omdat je antitheist bent, een onverstandige zet.
100% van de gezonde bevolking.quote:Op woensdag 11 februari 2015 17:49 schreef reza1 het volgende:
Hoeveel van de Europese atheïsten heeft een wantrouwen tegen moslims?
Of je leest eerst de vragen waarop men "ja" antwoordt:quote:Op woensdag 11 februari 2015 11:18 schreef remlof het volgende:
"Wie drie keer ja zegt wordt gezien als 'fundamentalistisch'"
Zo lust ik er nog wel een paar.
Ik kijk er niet van op hoor. Het is al een tijdje duidelijk dat zo'n 30-40 procent van de moslims in Europa zeer conservatieve / fundamentalistische tot radicale ideeën erop nahoudt. Maar sommige poco's doen net alsof het slechts een fractie van de moslims betreft. Ik vind 30-40 procent een verdomd grote fractie. Een problematisch grote fractie, welteverstaan.quote:
Wat radicale ideeën betreft gaat het ook om een nogal kleine fractie.quote:Op woensdag 11 februari 2015 18:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik kijk er niet van op hoor. Het is al een tijdje duidelijk dat zo'n 30-40 procent van de moslims in Europa zeer conservatieve / fundamentalistische tot radicale ideeën erop nahoudt. Maar sommige poco's doen net alsof het slechts een fractie van de moslims betreft. Ik vind 30-40 procent een verdomd grote fractie. Een problematisch grote fractie, welteverstaan.
Nee.quote:Op woensdag 11 februari 2015 18:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat radicale ideeën betreft gaat het ook om een nogal kleine fractie.
Nee. In tegenstelling tot mensen die hun kop in het zand steken, blijf ik gewoon midden in de samenleving staan en het nieuws volgen. Problemen met de fundamentalistische islam worden in Nederland (en elders in Europa) bij lange na niet voldoende onderkend.quote:Op woensdag 11 februari 2015 18:46 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Klopt, verstop jezelf snel in je kelder.
Ik kan er oprecht met mijn hoofd niet bij dat er gelovigen zijn die de laatste vraag met "nee" beantwoorden. Waarom hang je een religie aan, als je de geloofsregels eigenlijk niet zo interessant vindt?quote:Op woensdag 11 februari 2015 18:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Of je leest eerst de vragen waarop men "ja" antwoordt:
[ afbeelding ]
Staar je vooral niet blind op de kolom van België, maar let ook op de cijfers in Nederland die bijna net zo hoog zijn.
Ja, er hoeft maar iets te gebeuren of moslims veranderen in martelaars die met een bomgordel slachtoffers veroorzaken.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
In het geval van moslims is die scheidslijn bijzonder dun,
Dat maak jij ervan. Mijn opvatting is dat het een kleine stap is van moslim-fundamentalisme naar moslim-radicalisme. En de cijfers over toenemende radicalisering onder moslimjongeren onderstrepen dat beeld.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, er hoeft maar iets te gebeuren of moslims veranderen in martelaars die met een bomgordel slachtoffers veroorzaken.
Dat klopt, gebeurt in slechts één maand tijd. Dit was onlangs nog in het nieuws.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, er hoeft maar iets te gebeuren of moslims veranderen in martelaars die met een bomgordel slachtoffers veroorzaken.
Ja... en wat ga je er tegen doen allemaal...quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan. Mijn opvatting is dat het een kleine stap is van moslim-fundamentalisme naar moslim-radicalisme. En de cijfers over toenemende radicalisering onder moslimjongeren onderstrepen dat beeld.
Bestraffen? Nederlandse nationaliteit intrekken? Haatpaleizen sluiten? Ik kan wel de nodige maatregelen bedenken. En ik herhaal nog maar eens, zoals ik al zo vaak heb gezegd, dat het bestrijden van radicalisering ook in het belang is van moslims die zich wél normaal gedragen en lijden onder de negatieve beeldvorming.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:50 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dat klopt, gebeurt in slechts één maand tijd. Dit was onlangs nog in het nieuws.
twitter:WimvanBeek1 twitterde op donderdag 12-02-2015 om 08:48:10Vermeende 'hate crime' schokt VS http://t.co/XoiIK6yKyD (@telegraaf) hoe #moslims een ruzie om parkeren misbruiken voor slachtofferrol reageer retweet
Het is wel zo. Altijd die slachtofferrol weer.quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:27 schreef Smack10 het volgende:
twitter:WimvanBeek1 twitterde op donderdag 12-02-2015 om 08:48:10Vermeende 'hate crime' schokt VS http://t.co/XoiIK6yKyD (@telegraaf) hoe #moslims een ruzie om parkeren misbruiken voor slachtofferrol reageer retweet
Uiteraard, maar waarom is de vraag?quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is wel zo. Altijd die slachtofferrol weer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |