abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 11 februari 2015 @ 04:52:46 #1
430880 mig72
De Professional
  woensdag 11 februari 2015 @ 04:55:49 #2
430880 mig72
De Professional
pi_149561617
Ik voorspel dat het conflict binnen een tweetal weken voorbij is.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 02:26 schreef Dance99Vv het volgende:
Obama maant Poetin kort voor top Oekrane

De Amerikaanse president Barack Obama heeft dinsdag met zijn Russische ambtgenoot Vladimir Poetin gebeld. Obama drong er bij Poetin op aan morgen in te stemmen met een vredesakkoord voor Oekrane, aldus het Witte Huis

Obama zei dat Poetin de vredestop woensdag in de Wit-Russische hoofdstad Minsk moet aangrijpen om op een vreedzame wijze een eind te maken aan de strijd in Oekrane tussen de Oekrainse regering en pro-Russische rebellen. Volgens Obama zullen de kosten voor Moskou verder oplopen als het met onder meer wapens en geld de opstandelingen blijft steunen. Woensdag praten Poetin, de Oekraense president Petro Porosjenko, het Franse staatshoofd Franois Hollande en de Duitse bondskanselier Angela Merkel in Minsk over het bloedvergieten in Oekrane.

Bestand
Kort voor het begin van vredesbesprekingen hebben vertegenwoordigers van de Oekraense regering, Rusland, pro-Russische rebellen en de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) een principeakkoord over een bestand in Oost-Oekrane bereikt. Dat heeft een bron bij de onderhandelingen aan het Russische persbureau Itar-Tass gemeld.

In de aanloop naar die top zijn vandaag de leden van de zogenoemde contactgroep voor Oekrane in Minsk bijeengekomen. De contactgroep bestaat uit afgezanten van Rusland, Oekrane en de OVSE. Ook de pro-Russische rebellen schoven aan bij het overleg.

Volgens Itar-TASS is de contactgroep het inmiddels eens over een bestand en de wijze waarop naleving daarvan moet worden gecontroleerd. Verder zouden de partijen het eens zijn over het weghalen van zware wapens uit de gebieden waar wordt gevochten. Over de status van de door rebellen gecontroleerde regio's en lokale verkiezingen zou nog overleg worden gevoerd.

Lees ook
Neem nu een abonnement op het AD!
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)r-top-Oekraine.dhtml
pi_149561618
Kunnen, willen ...
pi_149562097
Het pro-US leger van Oekrane is ook weer wakker.

rConflictNews twitterde op woensdag 11-02-2015 om 07:52:01 Two dead, 3 injured as a shell hits central #Donetsk bus stop. Peace talks to start shortly - @npwcnn http://t.co/qnx6gVtv6q reageer retweet
pi_149562225
De landen van de NAVO bezuinigen hun legers weg maar tch zijn ze zich aan het voorbereiden om Rusland aan te vallen, YOLO? :')
  woensdag 11 februari 2015 @ 08:19:33 #6
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_149562323
mischien een noob vraagje :@

maar hoe gaan de rebellen / legers eigenlijk om met de gewone burgers en de krijgs gevangenen van de tegenstander?

gewoon "normaal" voor hoe ver je normaal met burgers / krijgsgevangenen om kunt gaan in een oorlog

of neigt het naar volkeren moord
(lijkt me niet, anders zou dat allang op de media te horen zijn geweest
mee bekant vangde gin haas.
  woensdag 11 februari 2015 @ 08:24:00 #7
321876 Cherna
Fuck the System
pi_149562363
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 08:10 schreef J.B. het volgende:
De landen van de NAVO bezuinigen hun legers weg maar tch zijn ze zich aan het voorbereiden om Rusland aan te vallen, YOLO? :')
Polen en de Baltische staten bereiden zich voor. Daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Mogelijk dat er nu weer flink genvesteerd word in het leger bij de overige NAVO landen. Levert wel weer de nodige banen op :)
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 11 februari 2015 @ 08:26:54 #8
321876 Cherna
Fuck the System
pi_149562387
quote:
14s.gif Op woensdag 11 februari 2015 08:19 schreef kawa4 het volgende:
mischien een noob vraagje :@

maar hoe gaan de rebellen / legers eigenlijk om met de gewone burgers en de krijgs gevangenen van de tegenstander?

gewoon "normaal" voor hoe ver je normaal met burgers / krijgsgevangenen om kunt gaan in een oorlog

of neigt het naar volkeren moord
(lijkt me niet, anders zou dat allang op de media te horen zijn geweest
De rebellen gaan niet al te prettig om met gevangen(bizar). Die laten dat gek genoeg wel zien. Het leger van de Oekrane is mij niet bekend maar ook daar zal je niet prettig behandeld worden.
totale vernedering. Dat zijn dan de rebellen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_149562403
quote:
14s.gif Op woensdag 11 februari 2015 08:19 schreef kawa4 het volgende:
mischien een noob vraagje :@

maar hoe gaan de rebellen / legers eigenlijk om met de gewone burgers en de krijgs gevangenen van de tegenstander?

gewoon "normaal" voor hoe ver je normaal met burgers / krijgsgevangenen om kunt gaan in een oorlog

of neigt het naar volkeren moord
(lijkt me niet, anders zou dat allang op de media te horen zijn geweest
Normaal. Geen volkerenmoord.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_149562404
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 08:10 schreef J.B. het volgende:
De landen van de NAVO bezuinigen hun legers weg maar tch zijn ze zich aan het voorbereiden om Rusland aan te vallen, YOLO? :')
Alles wordt aangewend om de Russische agressie goed te praten.
pi_149562409
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 08:10 schreef J.B. het volgende:
De landen van de NAVO bezuinigen hun legers weg maar tch zijn ze zich aan het voorbereiden om Rusland aan te vallen, YOLO? :')
Nog n van de oorzaken waarom Poetin weet dat hij aan z'n grenzen kan doen wat hij wil. Mits de Amerikanen zich er niet mee gaan bemoeien.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_149562411
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 08:28 schreef waht het volgende:

[..]

Normaal. Geen volkerenmoord.
Al is krijgsgevangen als dieren door de straten laten paraderen niet echt normaal natuurlijk.
pi_149562418
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 08:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Al is krijgsgevangen als dieren door de straten laten paraderen niet echt normaal natuurlijk.
Niet volgens de geschreven regels, wel volgens de praktijk.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 11 februari 2015 @ 08:38:49 #14
321876 Cherna
Fuck the System
pi_149562517
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 08:30 schreef waht het volgende:

[..]

Niet volgens de geschreven regels, wel volgens de praktijk.
Zakharchenko speelt ook nog in op de moeders van de zonen. Stelt een aantal voorbeelden en zend dat uit. Moeders mogen hun gevangen genomen zonen komen ophalen. Zeer slimme en doortrapte techniek. Een mooie propaganda stunt.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_149562556
quote:
7s.gif Op woensdag 11 februari 2015 08:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Alles wordt aangewend om de Russische agressie goed te praten.
Ondertussen zijn er 4 mensen overleden na de aanval op een busstation in centraal Donetsk, door het leger van Kiev of n van zijn bataljons.

rConflictNews twitterde op woensdag 11-02-2015 om 07:56:17 At least another 4 dead in Donetsk as missiles fall on bus station. Photo: K.Malofeyeva - @olliecarroll http://t.co/YwJHfz9exz reageer retweet
Nu aan jou om het weer goed te praten, of het om te draaien natuurlijk naar Rusland.
pi_149562565
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 08:24 schreef Cherna het volgende:

[..]

Polen en de Baltische staten bereiden zich voor. Daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Mogelijk dat er nu weer flink genvesteerd word in het leger bij de overige NAVO landen. Levert wel weer de nodige banen op :)
Als het om banen gaat zijn investeringen in defensie voor een groot deel weggegooid geld. Je kunt het geld bijvoorbeeld beter in infrastructuur stoppen, dat heeft met de grootte van de multiplier te maken. Er zijn hele goede redenen dat er zo is bezuinigd op defensie de afgelopen 20 jaar ;)
  woensdag 11 februari 2015 @ 08:49:48 #17
321876 Cherna
Fuck the System
pi_149562647
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 08:42 schreef J.B. het volgende:

[..]

Als het om banen gaat zijn investeringen in defensie voor een groot deel weggegooid geld. Je kunt het geld bijvoorbeeld beter in infrastructuur stoppen, dat heeft met de grootte van de multiplier te maken. Er is een hele goede reden dat er zo is bezuinigd op defensie de afgelopen 20 jaar ;)
Dat ben ik ook met je eens. Helaas word nu op de angst ingespeeld en dan weet je het wel. Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat de Russen nooit verder zullen gaan dan het Oosten. Zelfs Putin is zo gek niet om een onbetaalbare oorlog tegen de NAVO/VS te beginnen. De autonomie in het Oosten is niet te vermijden en lijkt mij ook de beste oplossing. Het zou kunnen zijn dat hij de zaak blijft destabiliseren in de hoop dat Kiev weer valt. Maar dat is moeilijk te voorspellen. Ik wacht het maar af.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_149562687
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 08:49 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat ben ik ook met je eens. Helaas word nu op de angst ingespeeld en dan weet je het wel. Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat de Russen nooit verder zullen gaan dan het Oosten. Zelfs Putin is zo gek niet om een onbetaalbare oorlog tegen de NAVO/VS te beginnen. De autonomie in het Oosten is niet te vermijden en lijkt mij ook de beste oplossing. Het zou kunnen zijn dat hij de zaak blijft destabiliseren in de hoop dat Kiev weer valt. Maar dat is moeilijk te voorspellen. Ik wacht het maar af.
Hier heb je helemaal gelijk in, hij wilde alleen Oekrane, denk ik ik probeer me wel goed in voor te lezen maar goed, en wat jij beiden hebt genoemd kan allebei en ik denk dat ze als ze verder gaan het vooral een nog slechtere afloop heeft op hun economie.
  woensdag 11 februari 2015 @ 09:01:55 #19
321876 Cherna
Fuck the System
pi_149562790
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 08:53 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Hier heb je helemaal gelijk in, hij wilde alleen Oekrane, denk ik ik probeer me wel goed in voor te lezen maar goed, en wat jij beiden hebt genoemd kan allebei en ik denk dat ze als ze verder gaan het vooral een nog slechtere afloop heeft op hun economie.
Het is een mening. Eigenlijk hoop ik wel op die autonomie in het Oostelijk deel van de Oekraine om die oorlog te stoppen. Dan hoop je dat de rust wederkeert en de betrekkingen met Rusland op het gebied van handel enigszins herstelt kunnen worden(Putin zit er immers niet voor eeuwig). Het is niet een kwestie van partij kiezen voor wie dan ook. Het stoort me dat Rusland nu zijn heil gaat zoeken bij andere Aziatische landen. Op de een of andere manier zint me dat niet.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_149562859
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 09:01 schreef Cherna het volgende:

[..]

Het is een mening. Eigenlijk hoop ik wel op die autonomie in het Oostelijk deel van de Oekraine om die oorlog te stoppen. Dan hoop je dat de rust wederkeert en de betrekkingen met Rusland op het gebied van handel enigszins herstelt kunnen worden(Putin zit er immers niet voor eeuwig). Het is niet een kwestie van partij kiezen voor wie dan ook. Het stoort me dat Rusland nu zijn heil gaat zoeken bij andere Aziatische landen. Op de een of andere manier zint me dat niet.
Dat laat wel zien dat ze bang zijn dat als er wat gebeurd dat ze dan landen hebben die ze helpen als het uit de hand loopt, laat zien dat Putin degelijk wel twee keer nadenkt voordat hij verdere keuzes maakt.
  User die overal opduikt 2022 woensdag 11 februari 2015 @ 09:10:26 #21
186611 Haags
pi_149562908
Alle hoop op een goed overleg vandaag :).
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 11 februari 2015 @ 09:12:12 #22
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_149562936
Rusland heeft dit al helemaal uitgedacht, het eindigd wanneer het Oosten zich afscheid (tot aan de grote rivier) van Oekraine en zich bij Rusland voegt.

Dat is wat Rusland wil en dat is wat er gaat gebeuren. Poetin weet dat de EU geen poot heeft om op te staan, anders dan een oorlog aangaan en dat zal men nooit overwegen.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_149563007
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 09:12 schreef Killaht het volgende:
Rusland heeft dit al helemaal uitgedacht, het eindigd wanneer het Oosten zich afscheid (tot aan de grote rivier) van Oekraine en zich bij Rusland voegt.

Dat is wat Rusland wil en dat is wat er gaat gebeuren. Poetin weet dat de EU geen poot heeft om op te staan, anders dan een oorlog aangaan en dat zal men nooit overwegen.
Dan is het vooral de vraag hoe hoog de prijs is die Rusland wil betalen. Is een kapotgeschoten stuk Oekrane een langdurig verstoorde relatie met het westen en de bijbehorende ingestorte economie waard?
pi_149563039
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 09:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dan is het vooral de vraag hoe hoog de prijs is die Rusland wil betalen. Is een kapotgeschoten stuk Oekrane een langdurig verstoorde relatie met het westen en de bijbehorende ingestorte economie waard?
Vermoedelijk wel. Die externe vijand is goed voor interne eenheid.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_149563402
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 09:01 schreef Cherna het volgende:

[..]

Het stoort me dat Rusland nu zijn heil gaat zoeken bij andere Aziatische landen. Op de een of andere manier zint me dat niet.
Dat valt reuze mee en is niet wezenlijk veranderd de afgelopen decennia. Het idee dat Rusland en China nu bijvoorbeeld dikke vriendjes zijn is geheel onjuist. Er liggen allemaal mooie plannen klaar en nog meer mooie woorden zijn gesproken, de feitelijke situatie spreekt echter voor zich. Voorlopig is de infrastructuur primair gericht op handel met de EU, VS en landen als Japan en Turkije, dat zijn de handelspartners waarmee Rusland geld zal blijven verdienen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 11 februari 2015 @ 09:51:34 #26
66825 Reya
Fier Wallon
pi_149563615
Paradoxaal genoeg komt de huidige status-quo veel partijen goed uit; het gaat enkel volledig ten koste van de inwoners van Oost-Oekrane, maar die hebben toch geen serieuze stem in de gebeurtenissen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Reya op 11-02-2015 09:58:42 ]
pi_149563617
USA creates Fourth Reich to destroy Russia

http://english.pravda.ru/world/americas/09-02-2015/129738-0/

Mooi voorbeeldje van Russische propaganda :P

[ Bericht 1% gewijzigd door J.B. op 11-02-2015 09:56:46 ]
  woensdag 11 februari 2015 @ 09:52:22 #28
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149563639
Conflict_Report twitterde op woensdag 11-02-2015 om 07:41:44 #BREAKING1st footage from #Redkodub. The Ukrainian army left, leaving its eqipment behind.https://t.co/R2PhETkOdC http://t.co/E8ySjXHDCs reageer retweet

Conflict_Report twitterde op woensdag 11-02-2015 om 08:30:46 #BREAKINGNEWSRussian army forces took the center of #Chernukhin.I can confirm, Ukrainian forces withdrew to the northern half or further. reageer retweet
Say what?
  woensdag 11 februari 2015 @ 09:57:23 #29
66825 Reya
Fier Wallon
pi_149563749
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 09:12 schreef Killaht het volgende:
Rusland heeft dit al helemaal uitgedacht, het eindigd wanneer het Oosten zich afscheid (tot aan de grote rivier) van Oekraine en zich bij Rusland voegt.
Een weinig interessante optie voor de Russen, omdat je dan ook daadwerkelijk verantwoordelijkheid voor zo'n gebied moet opnemen. Beter is om er een quasi-soeverein gebied van te maken in de stijl van Transnistri, Abkhazi of Zuid-Osseti.
pi_149564303
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 09:57 schreef Reya het volgende:

[..]

Een weinig interessante optie voor de Russen, omdat je dan ook daadwerkelijk verantwoordelijkheid voor zo'n gebied moet opnemen. Beter is om er een quasi-soeverein gebied van te maken in de stijl van Transnistri, Abkhazi of Zuid-Osseti.
De Russen hebben geen enkel probleem met het inlijven van een gebied. Kijk naar Tsjetsjenie nu, afgezien van een dozijn aan lui met AK's is er sinds het bewind van Kadyrov helemaal niets meer over van de seperatisten. Op de Krim zijn de tartaren ook min of meer monddood gemaakt politiek gezien na nog geen jaar. In Oekraine is na een jaar of 5 hooguit 10 de burgeroorlog tegen een veel te sterke vijand ook snel voorbij. Nu zijn de Right Sector e.d. al boos, omdat zij al het zware werk moeten doen (daadwerkelijk vechten) en ze in de Rada bar weinig doen aan corruptie of de instortende economie.
pi_149564603
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 10:23 schreef Nintex het volgende:

[..]

De Russen hebben geen enkel probleem met het inlijven van een gebied. Kijk naar Tsjetsjenie nu, afgezien van een dozijn aan lui met AK's is er sinds het bewind van Kadyrov helemaal niets meer over van de seperatisten. Op de Krim zijn de tartaren ook min of meer monddood gemaakt politiek gezien na nog geen jaar. In Oekraine is na een jaar of 5 hooguit 10 de burgeroorlog tegen een veel te sterke vijand ook snel voorbij. Nu zijn de Right Sector e.d. al boos, omdat zij al het zware werk moeten doen (daadwerkelijk vechten) en ze in de Rada bar weinig doen aan corruptie of de instortende economie.
Tsjetsjeni was al onderdeel van de Russische federatie en maar een klein staatje.
De Donbassregio heeft pakweg 6 miljoen inwoners en het Russische verhaal is ook dat ze onafhankelijk zouden moeten zijn. In tegenstelling tot De Krim die ze als integraal onderdeel van hun land beschouwen.
pi_149565131
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 09:51 schreef J.B. het volgende:
USA creates Fourth Reich to destroy Russia

http://english.pravda.ru/world/americas/09-02-2015/129738-0/

Mooi voorbeeldje van Russische propaganda :P
Misschien heb je ook een linkje van nieuws over de hond van Poetin of de vermoedelijke asperges van Poetin?
pi_149565208
Goh, het waren toch geen Russische tanks in Lugansk, maar dit was in Tula, Rusland. :')

pi_149565306
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 08:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Al is krijgsgevangen als dieren door de straten laten paraderen niet echt normaal natuurlijk.
Dat deden ze 60+ jaar geleden ook al met de nazi's die ze hadden gevangen niets mis mee.
Ура для россии
pi_149565324
quote:
14s.gif Op woensdag 11 februari 2015 11:12 schreef Woestijnvos het volgende:

[..]

Dat deden ze 60+ jaar geleden ook al met de nazi's die ze hadden gevangen niets mis mee.
Nazi's krijgen die behandeling.
pi_149565473
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 01:06 schreef meth1745 het volgende:
Grenada, Irak, Haiti, Afghanistan, Panama, Nicaragua, El Salvador, Romero, zes miljoen doden door doodseskaders in Zuid Amerika, het aanleren van marteltechnieken op twaalfjarige meisjes, School of the Americas,strategy of tension in Itali... leer je geschiedenis. Meer zwarten in gevangenis dan er ooit slaven ingevoerd zijn uit Afrika, 100-voudige straffen voor cocainegebruik door zwarten tov blanken. Als er enige rechtvaardigheid bestond was de VS allang uitgevaagd.
Wat de fuck heeft dit te maken met jouw bewering dat de USA Rusland wil "vernietigen"? Geen van deze landen is "vernietigd". Wat de fuck hebben cocainegebruik of zwarten in de USA gevangenis hier mee te maken?

Zoals ik al tig keer heb gezegd heb ik helemaal geen zin om de USA goed te praten en dat is ook totaal niet relevant. Echter, jouw verbale diarree en constant vingerwijzen naar de USA is om te kotsen. Nogmaals two wrongs dont make a right. Wanneer dringt dat eens in die botte kop van je door?
pi_149565604
Ah Pechtold met kamervragen over de AK47 die Poetin in Egypte aan de baas daar gaf. :')

Verder meldt CNN dat Poetin gister een opera heeft bezocht en daar heeft geslapen, zodat u dat weet.

Dan kunt u rustig leven deze middag, zonder bang te zijn dat hij dadelijk door je deur komt gestormd.
  woensdag 11 februari 2015 @ 11:46:13 #40
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149566100
quote:
10s.gif Op woensdag 11 februari 2015 11:25 schreef Smack10 het volgende:
Ah Pechtold met kamervragen over de AK47 die Poetin in Egypte aan de baas daar gaf. :')

Verder meldt CNN dat Poetin gister een opera heeft bezocht en daar heeft geslapen, zodat u dat weet.

Dan kunt u rustig leven deze middag, zonder bang te zijn dat hij dadelijk door je deur komt gestormd.
Weet u wie ook van opera hield? Juist!
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 11 februari 2015 @ 11:49:39 #41
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_149566204
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 09:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dan is het vooral de vraag hoe hoog de prijs is die Rusland wil betalen. Is een kapotgeschoten stuk Oekrane een langdurig verstoorde relatie met het westen en de bijbehorende ingestorte economie waard?
Groot genoeg om het Westen in het harnas te jagen en de consequenties hiervoor te dragen blijkbaar..

Het Krim was een overname uit tactisch en strategisch oogpunt voor toegang en controle van het zwarte zee gebied. Wat de verdere gedachte goed achter het oosten van Oekraine is giswerk.

Maar ik kan begrijpen dat met het Westen in je voortuin dat niet zo prettig is. (raketschild, grootmacht, invloed)

quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 09:57 schreef Reya het volgende:

[..]

Een weinig interessante optie voor de Russen, omdat je dan ook daadwerkelijk verantwoordelijkheid voor zo'n gebied moet opnemen. Beter is om er een quasi-soeverein gebied van te maken in de stijl van Transnistri, Abkhazi of Zuid-Osseti.
Waarom niet, aan geld zit geen limiet, hoeveelheid land wel.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_149566567
pi_149566792
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 11:49 schreef Killaht het volgende:

[..]

Groot genoeg om het Westen in het harnas te jagen en de consequenties hiervoor te dragen blijkbaar..
We weten nog niet hoe de toekomst zich ontwikkeld. En of de Russen rationeel redeneren.
quote:
Het Krim was een overname uit tactisch en strategisch oogpunt voor toegang en controle van het zwarte zee gebied. Wat de verdere gedachte goed achter het oosten van Oekraine is giswerk.

Maar ik kan begrijpen dat met het Westen in je voortuin dat niet zo prettig is. (raketschild, grootmacht, invloed)

En dan kies je er voor om de aandacht van het westen voor de komende decennia op die plek te vestigen? Reken maar dat de oostelijke NATO-landen dit aangrijpen voor oplopende militaire activiteit.
Die wapenwedloop kan Rusland immers nooit winnen...

quote:
Waarom niet, aan geld zit geen limiet, hoeveelheid land wel.
Geld is voor Rusland eerder een probleem dan land.
pi_149567287
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 11:20 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Wat de fuck heeft dit te maken met jouw bewering dat de USA Rusland wil "vernietigen"? Geen van deze landen is "vernietigd". Wat de fuck hebben cocainegebruik of zwarten in de USA gevangenis hier mee te maken?

Zoals ik al tig keer heb gezegd heb ik helemaal geen zin om de USA goed te praten en dat is ook totaal niet relevant. Echter, jouw verbale diarree en constant vingerwijzen naar de USA is om te kotsen. Nogmaals two wrongs dont make a right. Wanneer dringt dat eens in die botte kop van je door?
Niet bekend met nachtbagger? 's Nachts mag offtopic gegaan worden :P
Maar goed, ontopic weer. O-)
  woensdag 11 februari 2015 @ 12:33:00 #45
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149567323
quote:
A strident Putin critic, Hermitage Capital Management founder Bill Browder, warned in Institutional Investor on Tuesday that "Putin will never back down," adding that "we should start preparing ourselves for a war in Europe." Browder was whistle-blowing Kremlin gadfly Sergei Magnitsky's employer before Magnitsky, a lawyer, was gunned down in broad daylight in the Russian capital:

Putin has never dealt with economic chaos before. Though some may argue that this will bring him to the table to negotiate with the West, in my opinion any negotiation would be seen as a sign of weakness and is therefore the last thing Putin would want to do.

Putin's only likely response to escalate in Ukraine and possibly open up new fronts in other countries where there are "Russians to protect." But doing so will only harden the sanctions, leading to further economic pain in Russia -- and further military adventures to distract Russia's people from that pain.

I cannot imagine a scenario in which there is any compromise, because for Putin compromise means being overthrown. Judging from all of his actions to date, he is ready to destroy his country for his own self-preservation.

We should start preparing ourselves for a war in Europe that may spread well beyond the borders of Ukraine. The only Western response to this has to be containment. This all may sound alarmist, but I've spent the past eight years in my own war with Putin, and I have a few insights about him that are worth knowing.

http://www.institutionalinvestorsalpha.com/Article/3426269/Unhedged-Commentary-Putin-Will-Never-Back-Down.html
:{
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149567378
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 10:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tsjetsjeni was al onderdeel van de Russische federatie en maar een klein staatje.
De Donbassregio heeft pakweg 6 miljoen inwoners en het Russische verhaal is ook dat ze onafhankelijk zouden moeten zijn. In tegenstelling tot De Krim die ze als integraal onderdeel van hun land beschouwen.
Niet minder belangrijk .. de meesten van die 6 miljoen inwoners vinden dat zelf ook
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149567535
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:31 schreef meth1745 het volgende:
Niet bekend met nachtbagger? 's Nachts mag offtopic gegaan worden :P
Maar goed, ontopic weer. O-)
Aight, sorry dat ik zo rude was :).
pi_149567614
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:41 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Aight, sorry dat ik zo rude was :).
Zo gaat het overdag ook gewoon hoor.
  woensdag 11 februari 2015 @ 12:45:25 #49
104871 remlof
Europees federalist
pi_149567676
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:31 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Niet bekend met nachtbagger? 's Nachts mag offtopic gegaan worden :P
Bullshit.

Maar ontopic verder.
pi_149567868
theLemniscat twitterde op woensdag 11-02-2015 om 12:18:46 DPR's Zakharchenko: "Unfortunately, with regularity the west tries to invade us every 30 to 50 years" #Donetsk http://t.co/fuBiAxAoHB reageer retweet
  woensdag 11 februari 2015 @ 13:00:22 #51
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149568114
quote:
10s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:52 schreef meth1745 het volgende:
theLemniscat twitterde op woensdag 11-02-2015 om 12:18:46 DPR's Zakharchenko: "Unfortunately, with regularity the west tries to invade us every 30 to 50 years" #Donetsk http://t.co/fuBiAxAoHB reageer retweet
LOL
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149568157
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:35 schreef ZOA het volgende:

[..]

Niet minder belangrijk .. de meesten van die 6 miljoen inwoners vinden dat zelf ook
Dat lijkt me voor Rusland niet echt een belangrijke overweging. Dan organiseren ze gewoon weer een gestuurd referendum, daar hebben ze op geoefend.
pi_149568182
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat lijkt me voor Rusland niet echt een belangrijke overweging. Dan organiseren ze gewoon weer een gestuurd referendum, daar hebben ze op geoefend.
Ja .. dat pakte prima uit
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  woensdag 11 februari 2015 @ 13:04:28 #54
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149568256
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat lijkt me voor Rusland niet echt een belangrijke overweging. Dan organiseren ze gewoon weer een gestuurd referendum, daar hebben ze op geoefend.
Was het ook niet zo dat de Tartaren niet eens mochten stemmen op de Krim?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149568300
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:04 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Was het ook niet zo dat de Tartaren niet eens mochten stemmen op de Krim?
Die hebben het referendum geboycot.
pi_149568350
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:04 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Was het ook niet zo dat de Tartaren niet eens mochten stemmen op de Krim?
Neen .. ze weigerden .. in tegenstelling tot de Presidentsverkiezingen en parlementsverkiezingen van Oekraine waar idd veel mensen om 'administratieve' danwel andere redenen niet mochten stemmen..
echter dit telt niet op Fok! daar persoonlijke ervaringen niet aantoonbaar zijn
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  woensdag 11 februari 2015 @ 13:07:55 #57
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149568375
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:05 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Die hebben het referendum geboycot.
Verstandig.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149568498
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:02 schreef ZOA het volgende:

[..]

Ja .. dat pakte prima uit
Ach daarom, de Russische pers noemt dan gewoon iedereen met commentaar op de gang zaken dan gewoon weer nazi of westerse spion en men gaat over op de orde van de dag.
Voor eigen publiek is een extra Anschluss zo gerechtvaardigd.
pi_149568531
quote:
7s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ach daarom, de Russische pers noemt dan gewoon iedereen met commentaar op de gang zaken dan gewoon weer nazi of westerse spion en men gaat over op de orde van de dag.
Voor eigen publiek is een extra Anschluss zo gerechtvaardigd.
Kan je dat concreet uitleggen?
pi_149568546
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:05 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Die hebben het referendum geboycot.
Niet heel gek ook, van vrije en eerlijke verkiezingen was overduidelijk geen sprake. Dan zouden ze enkel meewerken aan het rechtvaardigen van het Russische ingrijpen.
pi_149568562
quote:
5s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:12 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Kan je dat concreet uitleggen?
Het is toch al vrij concreet? Welk onderdeel is te ingewikkeld voor je breintje?
pi_149568624
Er zijn anders na de keuze voor tataren omvan de Krim naar Oekraine af te reizen nog niet al te veel Tatarenbataljons in de strijd.. er is meer nieuws dat ze wat lopen janken in Lvov omgeving dat er zo weinig moskeen zijn
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149568688
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Niet heel gek ook, van vrije en eerlijke verkiezingen was overduidelijk geen sprake. Dan zouden ze enkel meewerken aan het rechtvaardigen van het Russische ingrijpen.
Wat waren de keuzes ook weer? Ja en Ja?
pi_149568732
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:16 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Wat waren de keuzes ook weer? Ja en Ja?
Net als in Oekraine een paar maandjes later.. Poroshenko of Poroshenko
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149568838
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:16 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Wat waren de keuzes ook weer? Ja en Ja?
Daar kwam het wel zo'n beetje op neer. Nogal een aanfluiting eigenlijk.
pi_149568878
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Daar kwam het wel zo'n beetje op neer. Nogal een aanfluiting eigenlijk.
Jeh, dat was wel duidelijk. Maar volgens mij was het dat ook nog echt daadwerkelijk. Je kon ja stemmen of ja in andere bewoordingen, geflankeerd door een Rus in camo.
pi_149568887
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:18 schreef ZOA het volgende:

[..]

Net als in Oekraine een paar maandjes later.. Poroshenko of Poroshenko
Daar was ook veel op aan te merken. Maar de uitslag was met 56% in de eerste ronde in elk geval niet zo mallotig als die op de Krim.
pi_149568933
A Directe aansluiting bij Rusland.
of
B Onafhankelijkheid (lees schijnonafhankelijkheid).

Behoud van de huidige situatie was niet mogelijk _O- .
pi_149569114
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:26 schreef Matedeor het volgende:
A Directe aansluiting bij Rusland.
of
B Onafhankelijkheid (lees schijnonafhankelijkheid).

Behoud van de huidige situatie was niet mogelijk _O- .
Dat was het ja.
pi_149569120
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:26 schreef Matedeor het volgende:
A Directe aansluiting bij Rusland.
of
B Onafhankelijkheid (lees schijnonafhankelijkheid).

Behoud van de huidige situatie was niet mogelijk _O- .
Nee.. en het is er niet slechter op geworden.
Man o man wat een drama had het geworden als de Krim nog Oekraine geweest was
Oorlog echt waar
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149569166
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:32 schreef ZOA het volgende:

[..]

Nee.. en het is er niet slechter op geworden.
Man o man wat een drama had het geworden als de Krim nog Oekraine geweest was
Oorlog echt waar
Is het er werkelijk niet slechter op geworden daar? Er zijn ook andere berichten.
pi_149569183
quote:
7s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Is het er werkelijk niet slechter op geworden daar? Er zijn ook andere berichten.
Jij hebt altijd andere berichten.. vooral als iets je niet aanstaat
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149569280
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:32 schreef ZOA het volgende:

[..]

Nee.. en het is er niet slechter op geworden.
Man o man wat een drama had het geworden als de Krim nog Oekraine geweest was
Oorlog echt waar
Daar had Rusland dan wel voor gezorgd ja. Krim-Tataren worden nog wel even van het land verjaagd, maar dan is alles rustig. :')
pi_149569358
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:35 schreef ZOA het volgende:

[..]

Jij hebt altijd andere berichten.. vooral als iets je niet aanstaat
Tja. Ik ga inderdaad niet blind mee in de Russische propaganda. Dat spijt me.
pi_149569386
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:37 schreef Matedeor het volgende:

[..]

Daar had Rusland dan wel voor gezorgd ja. Krim-Tataren worden nog wel even van het land verjaagd, maar dan is alles rustig.
Een Nederlandse boer wordt ook van zijn land verjaagt ten behoeve van infrastructuur
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149569394
quote:
7s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja. Ik ga inderdaad niet blind mee in de Russische propaganda. Dat spijt me.
Wel jammer dat het geen flutstaatje is die je gewoon kan kapotbombarderen. Zou het simpeler maken.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_149569425
quote:
7s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja. Ik ga inderdaad niet blind mee in de Russische propaganda. Dat spijt me.
Lekker in het zonnetje in Alushta zitten is wat anders als Russische propaganda..
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149569479
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:40 schreef ZOA het volgende:

[..]

Een Nederlandse boer wordt ook van zijn land verjaagt ten behoeve van infrastructuur
Altijd na een zorgvuldige en langdurige procedure met beroepsmogelijkheden en een zeer redelijke vergoeding. Weinig vergelijkbaar dus.
pi_149569515
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:41 schreef ZOA het volgende:

[..]

Lekker in het zonnetje in Alushta zitten is wat anders als Russische propaganda..
Toerisme kan vrij lang ongestoord doorgaan.
  † In Memoriam † woensdag 11 februari 2015 @ 13:48:54 #80
230491 Zith
pls tip
pi_149569638
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:40 schreef ZOA het volgende:

[..]

Een Nederlandse boer wordt ook van zijn land verjaagt ten behoeve van infrastructuur
:

'

)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_149569646
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Altijd na een zorgvuldige en langdurige procedure met beroepsmogelijkheden en een zeer redelijke vergoeding. Weinig vergelijkbaar dus.
Dat spiegel je ietsjes te rooskleurig voor...net als je over Krim te negatief bent

quote:
7s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Toerisme kan vrij lang ongestoord doorgaan.
Ja .. waar noem ik toerisme op? Ook al weer ietsjes voorbarig
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149569757
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:40 schreef ZOA het volgende:

[..]

Een Nederlandse boer wordt ook van zijn land verjaagt ten behoeve van infrastructuur
Ja, maar boeren hebben inderdaad gelukkig nog rechten en krijgen een vergoeding, niet echt een passende vergelijking sowieso haha.

Even op een rijtje:
- De leider van de Krim-Tataren mag de Krim niet meer in
- Vicevoorzitter van het Tataarse parlement zit in de gevangenis
- Is grote inval geweest bij Tataarse nieuwzender
- Krim-Tataren moesten een verklaringen tekenen dat ze zich vrijwillig bij Rusland voegen, anders geen paspoort en geen rechten meer in gebied
- Krim-Tataren heb ineens Russische dienstplicht, anders gevangenis.
- Volgens mensenrechtenorganisaties worden veel huiszoekingen gedaan, mensen verdwijnen, worden gemarteld en vermoord, en zijn verschillende moskeen in brand gestoken.

En dat naardat ze in de tweede wereldoorlog ook al een keer helemaal zijn verdreven van hun geboortegrond door Stalin.
pi_149569831
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:52 schreef Matedeor het volgende:

[..]

Ja, maar boeren hebben inderdaad gelukkig nog rechten en krijgen een vergoeding, niet echt een passende vergelijking sowieso haha.

Even op een rijtje:
- De leider van de Krim-Tataren mag de Krim niet meer in
- Vicevoorzitter van het Tataarse parlement zit in de gevangenis
- Is grote inval geweest bij Tataarse nieuwzender
- Krim-Tataren moesten een verklaringen tekenen dat ze zich vrijwillig bij Rusland voegen, anders geen paspoort en geen rechten meer in gebied
- Krim-Tataren heb ineens Russische dienstplicht, anders gevangenis.
- Volgens mensenrechtenorganisaties worden veel huiszoekingen gedaan, mensen verdwijnen, worden gemarteld en vermoord, en zijn verschillende moskeen in brand gestoken.

En dat naardat ze in de tweede wereldoorlog ook al een keer helemaal zijn verdreven van hun geboortegrond door Stalin.
Om maar weer eens aan te tonen dat de rest van de wereld vooruitgaat en Rusland niet.
pi_149569890
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Altijd na een zorgvuldige en langdurige procedure met beroepsmogelijkheden en een zeer redelijke vergoeding. Weinig vergelijkbaar dus.
Inderdaad weinig vergelijkbaar, het land was niet van hen.
  woensdag 11 februari 2015 @ 14:02:31 #85
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149569998
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:55 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Om maar weer eens aan te tonen dat de rest van de wereld vooruitgaat en Rusland niet.
Rusland heeft geen lessen getrokken van de 2e Wereldoorlog, zoveel is al duidelijk.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149570004
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:49 schreef ZOA het volgende:

[..]

Dat spiegel je ietsjes te rooskleurig voor...
Dan ben ik wel benieuwd naar voorbeelden. Dit soort procedures is in Nederland vrij bureaucratisch, juist om de burgers te beschermen tegen de overheid. In de praktijk komt onteigenen dan ook niet veel voor en wordt er meestal onderling een schikking getroffen.
quote:
net als je over Krim te negatief bent
Dat valt best mee.

[..]
quote:
Ja .. waar noem ik toerisme op? Ook al weer ietsjes voorbarig
Alushta leek me een badplaats, excuus dan. Wat deed je daar dan?
pi_149570117
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:58 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Inderdaad weinig vergelijkbaar, het land was niet van hen.
Per decreet van de Russen?
pi_149570165
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:52 schreef Matedeor het volgende:

[..]

Ja, maar boeren hebben inderdaad gelukkig nog rechten en krijgen een vergoeding, niet echt een passende vergelijking sowieso haha.

Even op een rijtje:
- De leider van de Krim-Tataren mag de Krim niet meer in
- Vicevoorzitter van het Tataarse parlement zit in de gevangenis
- Is grote inval geweest bij Tataarse nieuwzender
- Krim-Tataren moesten een verklaringen tekenen dat ze zich vrijwillig bij Rusland voegen, anders geen paspoort en geen rechten meer in gebied
- Krim-Tataren heb ineens dienstplicht, anders gevangenis.
- Volgens mensenrechtenorganisaties worden veel huiszoekingen gedaan, mensen verdwijnen, worden gemarteld en vermoord, en zijn verschillende moskeen in brand gestoken.

En dat naardat ze in de tweede wereldoorlog ook al een keer helemaal zijn verdreven van hun geboortegrond door Stalin.
Jah .. het leven is nou eenmaal niet eenvoudig voor etnische minderheden
1 man in ballingschap...1 man zit vast ... laatst was er in Frankrijk ook een inval bij een nieuwsblad...
Idd een verklaring voor een Russisch paspoort lijkt me terecht .. anders geen uitkering, al stelt dat in Rusland niet al te veel voor al is het altijd nog 3 keer beter dan Oekraine..Ik moet ook een verklaring tekenen voor mijn minderjargie kinderen om Oekraine te verlaten....
In Rusland geld idd dienstplicht.. mocht Krim nog Oekraine zijn zouden ze ook gemobiliseerd zijn en allang in Donetsk danwel de Krim zelf zijn afgeknalt...
Huiszoekingen van verdachte lieden zijn nergens ter wereld vreemd...
Allemaal zaakjes die je opnoemt en geen 1 ervan is steekhoudend dat de voorheen autonome Krim zich losgemaakt heeft van een op dat moment niet verkozen interim regime...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  woensdag 11 februari 2015 @ 14:10:29 #89
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149570210
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:08 schreef ZOA het volgende:

[..]

Jah .. het leven is nou eenmaal niet eenvoudig voor etnische minderheden
1 man in ballingschap...1 man zit vast ... laatst was er in Frankrijk ook een inval bij een nieuwsblad...
Idd een verklaring voor een Russisch paspoort lijkt me terecht .. anders geen uitkering, al stelt dat in Rusland niet al te veel voor al is het altijd nog 3 keer beter dan Oekraine..Ik moet ook een verklaring tekenen voor mijn minderjargie kinderen om Oekraine te verlaten....
In Rusland geld idd dienstplicht.. mocht Krim nog Oekraine zijn zouden ze ook gemobiliseerd zijn en allang in Donetsk danwel de Krim zelf zijn afgeknalt...
Huiszoekingen van verdachte lieden zijn nergens ter wereld vreemd...
Allemaal zaakjes die je opnoemt en geen 1 ervan is steekhoudend dat de voorheen autonome Krim zich losgemaakt heeft van een op dat moment niet verkozen interim regime...
WTF!? 8)7

Jij bent echt goed de weg kwijt, zeg. |:(

I would laugh if it wasn't so goddamn sad.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149570251
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Per decreet van de Russen?
Krim-Tataren zitten daar al een stuk langer al als de Russen.
pi_149570320
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:10 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

WTF!? 8)7

Jij bent echt goed de weg kwijt, zeg. |:(

I would laugh if it wasn't so goddamn sad.
Dit niet begrijpen is ook al een 'probleem' bij de EU/VS...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149570321
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Per decreet van de Russen?
Oekraine had al jarenlang beloofd om de landrechten van de Tataren wettelijk te regelen, maar heeft dat nooit gedaan. Waardoor velen van hen illegale woningen bouwden op overheidsland. Meestal krotten zonder elektriciteit of lopend water btw.
Rusland had hier de mogelijkheid om het beter te doen dan Kiev, maar heeft die kans laten liggen. Dat de leider van de Tataren vanuit Kiev opriep tot actief verzet zal ook meegespeeld hebben.
pi_149570336
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:11 schreef Matedeor het volgende:

[..]

Krim-Tataren zitten daar al een stuk langer al als de Russen.
Dat doet voor hem natuurlijk niet ter zake.
pi_149570351
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:14 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Oekraine had al jarenlang beloofd om de landrechten van de Tataren wettelijk te regelen, maar heeft dat nooit gedaan. Waardoor velen van hen illegale woningen bouwden op overheidsland. Meestal krotten zonder elektriciteit of lopend water btw.
Rusland had hier de mogelijkheid om het beter te doen dan Kiev, maar heeft die kans laten liggen. Dat de leider van de Tataren vanuit Kiev opriep tot actief verzet zal ook meegespeeld hebben.
En daarmee is het acceptabel gedrag van de Russen?
pi_149570353
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat doet voor hem natuurlijk niet ter zake.
Dat doet het voor niemand...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149570384
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En daarmee is het acceptabel gedrag van de Russen?
Daar is ie weer... :')
  woensdag 11 februari 2015 @ 14:18:23 #97
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149570440
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:14 schreef ZOA het volgende:

[..]

Dit niet begrijpen is ook al een 'probleem' bij de EU/VS...
Het simpel wegwuiven van onderdrukking en misbruik van een etnische minderheid als 'lekker belangrijk, hoort er nou eenmaal bij' dat is gewoon ziekelijk.

Dat begrijp ik niet en dat zal ik nooit begrijpen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149570468
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:10 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

WTF!? 8)7

Jij bent echt goed de weg kwijt, zeg. |:(

I would laugh if it wasn't so goddamn sad.
Typisch geval recht praten wat krom is |:( , en over 10 jaar zeggen ''wir haben het nicht gewusst''.
Dit kan je toch niet menen.
pi_149570499
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:18 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Het simpel wegwuiven van onderdrukking en misbruik van een etnische minderheid als 'lekker belangrijk, hoort er nou eenmaal bij' dat is gewoon ziekelijk.

Dat begrijp ik niet en dat zal ik nooit begrijpen.
Nou ja .. ik merk wel dat jij je barmhartig opwerpt voor de 200000 identiteitsloos gemaakte etnische Russen in de Baltische Staten..
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149570517
De derde wereldoorlog is alvast begonnen in dit topic.
  woensdag 11 februari 2015 @ 14:21:52 #101
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149570561
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:20 schreef ZOA het volgende:

[..]

Nou ja .. ik merk wel dat jij je barmhartig opwerpt voor de 200000 identiteitsloos gemaakte etnische Russen in de Baltische Staten..
Ja, hoor. Probeer maar van onderwerp te veranderen. Lekker makkelijk.

Jij doet hier een walgelijk statement en probeert vervolgens het onderwerp te veranderen en op de man te spelen, zodat we er niet verder op in gaan. Succes daarmee.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149570637
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:18 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Het simpel wegwuiven van onderdrukking en misbruik van een etnische minderheid als 'lekker belangrijk, hoort er nou eenmaal bij' dat is gewoon ziekelijk.

Dat begrijp ik niet en dat zal ik nooit begrijpen.
Tekent de geest. Ben wel bij dat de tactiek van zoveel mogelijk trollen planten op de fora wereldwijd tegen Rusland begint te werken trouwens. Het roept zo langzaam aan veel meer wrevel en nijd op dan begrip.
pi_149570638
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:21 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ja, hoor. Probeer maar van onderwerp te veranderen. Lekker makkelijk.

Jij doet hier een walgelijk statement en probeert vervolgens het onderwerp te veranderen en op de man te spelen, zodat we er niet verder op in gaan. Succes daarmee.
Het onderwerp is hetzelfde .. de lokatie verschilt echter van Rusland en EU lidstaten
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149570650
Kwam dit trouwens tegen :P, topuitvoering. Geluid lekker hard zetten.



[ Bericht 1% gewijzigd door Matedeor op 11-02-2015 14:41:42 ]
  woensdag 11 februari 2015 @ 14:26:57 #106
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149570671
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:25 schreef ZOA het volgende:

[..]

Het onderwerp is hetzelfde .. de lokatie verschilt echter van Rusland en EU lidstaten
En als ik jouw redenatie zou volgen, zou mijn reactie moeten zijn:
"Die mensen hebben gewoon vette pech. Hoort er nu eenmaal bij. Jammer joh!"
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 11 februari 2015 @ 14:28:33 #107
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149570703
Btw, wat is deze?

Russia has lost the last satellite of early missile attack warning system
russia.liveuamap.com/en/2015/11-february-russia-has-lost-the-last-satellite-of-early-missile

Toeval?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149570758
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:26 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

En als ik jouw redenatie zou volgen, zou mijn reactie moeten zijn:
"Die mensen hebben gewoon vette pech. Hoort er nu eenmaal bij. Jammer joh!"
Nee nee ... ik vergelijk slechts dezelfde scenario's. waar jij het 'evil' van Russia aan op wilt hangen terwijl in de EU lidstaten precies hetzelfde gebeurt
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149570765
quote:
Ukraine falters in Crimean Tatar relationship
Aug. 29, 2013
Ukraine is chair of the Organization for Security and Cooperation in Europe in 2013, which, ironically or not, makes it custodian of a whole range of human rights issues. One of these is the remit of the OSCE’s High Commissioner for National Minorities (HCNM), which has just published a ‘Needs Assessment’ for the Crimean Tatars and the other Formerly Deported Peoples (FDPs) of Crimea. In plainer English, the Report provides a roadmap to resolve the political, economic, social and legal problems related to the restoration of rights and full integration of the Crimean Tatars and other FDPs. I was the academic coordinator for the report, which interested readers can find at www.osce.org/hcnm/104309, or through the following link.

The report lists the practical steps to improve the situation than can be taken by the national Ukrainian and local Crimean authorities, by other former Soviet states (particularly in Central Asia, where at least 50,000 Crimean Tatars still live), by the international community, and by the FDPs themselves. The report makes uncomfortable reading for the Ukrainian authorities. Ukraine was of course not responsible for the 1944 Deportation (Lavrentiy Beria’s NKVD, the Soviet secret police, organized the operation); but its record as host state since 1991 has been mixed.

Even the number of FDPs is disputed. We still await the successor to the 2001 all-Ukrainian census, but our Report accepts a number of 266,000 Crimean Tatars and 4,900 other FDPs (Armenians, Bulgarians, Germans and Greeks). Numbers have increased, albeit not at the rate expected during the early 1990s because of legal and economic difficulties. The FDPs’ share of the population, however, has risen more rapidly, to 13.8 percent, because the overall population of Crimea has shrunk to under two million. Higher birth-rates mean that the Crimean Tatar population is still expanding at +0.9 percent per annum, while the overall population of Crimea is declining by 0.4 percent.

Crimean Tatars already make up 20 percent of the school population. However, only 3 percent of children are taught in the Crimean Tatar language (though twice as many take it as an elective). After half a century in Central Asia, most Crimean Tatars are highly Russified; UNESCO categorizes Crimean Tatar as an ‘endangered language;’ Crimean Tatar media is under-developed, and the infrastructure of cultural heritage is badly neglected. Place names were changed overnight in 1944 and have not been changed back. Attacks on Crimean Tatar mosques and cemeteries are frequent. The Kebir Cami Mosque in Simferopol has been returned to active use; the building of the future Central Mosque on Yaltinskaya Street has been endlessly delayed.

The Crimean Tatars are not integrated economically. Unlike before 1944, settlement in the southern coastal tourist zone is minimal. Three-quarters of the Crimean Tatar population is still rural. An estimated 75,000 FDPs are still living in temporary, uncompleted homes without any basic infrastructure. Between 8,000 and 15,000 still live in ‘unauthorized settlements.’ Conflicts over ‘squatting’ (samozakhvaty) are still frequent and often violent. Unemployment is not as high as might be expected, but the Crimean Tatars are highly dependent on self-employment. They are entrepreneurial, but their small trading economy is highly vulnerable in Crimea’s highly criminalized economy.

Various sources estimate that between $160 million and $300 million has been spent in the national Ukrainian and Crimean budgets on the reintegration of FDPs since 1991, which is a substantial sum but still inadequate to the social situation in Crimea. A donors’ conference has been mooted; but the Ukrainian authorities have yet to approve it.

There is no real legal mechanism to define the status of FDPs (the last attempt was vetoed by President Leonid Kuchma in 2004). A law on the ‘Restoration of the rights of deported people on ethnic grounds’ was passed by the Verkhovna Rada at first reading in June 2012, but is now stalled. Bureaucratic hurdles and high transfer costs hinder the return of remaining FDPs, particularly from Uzbekistan. The 1993 Bishkek Agreement regulating conditions for the return of FDPs ran out in May 2013.

The Ukrainian authorities refuse to recognize the Qurultay, which considers itself a quasi-parliament, and passed the radical ‘Declaration of National Sovereignty of the Crimean Tatar People’ back in 1991, which claims that ‘Crimea is the national territory of the Crimean Tatar people, on which they alone have the right to self-determination.’ In practice, however, they are a under-represented minority. Currently, they have only one national parliament member, and five in the Crimean Assembly. Seats are more winnable at a regional level – but Crimean Tatars still only hold around 10 percent of seats on Crimean local councils. Less than 5 percent of local administration officials are Crimean Tatars, excluding the ‘Nationalities Ministry’ (Reskomnats ).

The Crimean Tatar leadership has supported political compromises in the past. A one-off quota system in 1994-8 gave them 14 seats in the Crimean Assembly. A ‘Council of Representatives of the Crimean Tatar People Attached to the President of Ukraine’ was set up by Kuchma in 1999 and met four times, but only once when Viktor Yushchenko was President, in 2005-2009.

Overall, after almost 25 years back in Crimea, progress in integrating the Crimean Tatars and other FDPs has been frankly slow. Politically, this lack of progress might have been expected to produce more of a backlash and the growth of a more radical fringe. In fact, it is the relative unity of the Crimean Tatar movement that stands out. This should be borne in mind, as the administration of President Viktor Yanukovych has been trying to create the opposite impression, that the Crimean Tatar community is increasingly divided and the Qurultay is only one voice among many. Yanukovych’s people have their own motives – a dislike of all independent political activity, the scramble for votes before 2015, the need to secure the power of outsiders from Donetsk in Crimea (where the group from Yanukovych’s hometown of Yenakiyeve in Donetsk Oblast are called the ‘Makedontsy,‘ the Macedonians ruling the Greeks).

The composition of the ‘Council of Representatives of the Crimean Tatar People’ was changed unilaterally in 2010 (its membership was cut from 33 to 19, only eight of whom were now members of the Mejlis); leading to a boycott by the Mejlis and the parachuting in of a Yanukovych loyalist, Lentun Bezaziyev, to take it over this spring. The authorities have promoted rival and often more radical groups: Milli Firka, Sebat, and the Crimean Tatar Popular Front. Supporters of the Qurultay/Mejlis have been removed from key positions in local government, including the Crimean assembly’s commission for ethnic relations and the Republican Committee on Inter-Ethnic Relations, which oversees the FDP budget.

This risks being a self-fulfilling strategy in the long-run, creating an even more divided and discordant politics on the peninsula. Ukraine’s year of chairing the OSCE is running out. Little progress has been made and there has been regression in areas. May 2014 will be the 70th anniversary of the Deportation in 1944, providing another chance to address the issue if Kyiv is serious about showing some results from its leadership of one form of ‘Europe’ (the OSCE), as it hopes to build closer relations with another (the EU) after November.

Andrew Wilson is a senior policy fellow at the European Council on Foreign Relations.
pi_149570872
quote:
Perfect getimed om de vredesonderhandelingen door Merkel en Hollande te torpederen
so long and thanks for all the fish
pi_149570881
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:28 schreef DustPuppy het volgende:
Btw, wat is deze?

Russia has lost the last satellite of early missile attack warning system
russia.liveuamap.com/en/2015/11-february-russia-has-lost-the-last-satellite-of-early-missile

Toeval?
quote:
Russian Nuclear Missile Detection Capability Limited by Satellite Launch Delays

Russia's ability to detect intercontinental ballistic missile (ICBM) launches will be impaired until at least July, when the first satellite of its new early warning system can be launched, the Kommersant newspaper reported on Wednesday citing Defense Ministry and space industry sources.

The new “Tundra” satellites were supposed to begin launching in 2013 to replace a defunct Soviet-era system. But technical delays have left Russia without any fresh eyes in the sky — leaving Moscow nearly blind to a possible nuclear first strike at a time when international tensions are peaking due to the crisis in Ukraine.

Kommersant said the decision to further postpone the launch was made by the Aerospace Defense Forces, the arm of the military that will operate the satellites, and the system's builder, Kometa space systems.

Russia's ability to detect ICBM launches has withered significantly over the past year. Moscow had three OKO-1 satellites remaining from the Soviet Union. One of these malfunctioned last year, and the other two only provided coverage for a few hours a day before they were taken offline in January when they reached the end of their operational lifetime, according to Kommersant.

But an unidentified Defense Ministry source quoted by Kommersant said Russia is not entirely blind to missile launches in the interim period between the old and new systems, since ground-based radar also plays a role in detecting incoming nuclear missiles.

Satellites simply increase the speed of detection, the source said: “The space-based units [of the early warning system] allow you to pinpoint the launch of an enemy missiles about a minute earlier than the radar stations.”
http://www.themoscowtimes(...)h-delays/515748.html
pi_149570916
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:16 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Daar is ie weer... :')
Ja, je grijpt alles aan om het Russische gedrag goed te praten. En dat doe je wel zo consequent dat er haast ergens iets achter moet zitten.
pi_149570931
quote:
10s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:20 schreef Infection het volgende:
De derde wereldoorlog is alvast begonnen in dit topic.
Het enige dat je eruit kunt leren, is dat de geopolitieke benadering een doodlopende weg is. Burgers in alle betrokken landen hebben geen enkel belang bij dit spel.
The view from nowhere.
pi_149570943
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ja, je grijpt alles aan om het Russische gedrag goed te praten. En dat doe je wel zo consequent dat er haast ergens iets achter moet zitten.
Kun je ook even onderbouwen dat meth1745 door het Kremlin betaald wordt?
so long and thanks for all the fish
pi_149570950
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:36 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Kun je ook even onderbouwen dat meth1745 door het Kremlin betaald wordt?
Nee, zoiets claim ik ook nergens.
pi_149570972
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ja, je grijpt alles aan om het Russische gedrag goed te praten. En dat doe je wel zo consequent dat er haast ergens iets achter moet zitten.
Misschien gewoon een wat realistischer 'kijk op de zaak' ...uiteraard staat dat jou niet aan
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149570978
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:35 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Het enige dat je eruit kunt leren, is dat de geopolitieke benadering een doodlopende weg is. Burgers in alle betrokken landen hebben geen enkel belang bij dit spel.
En zo zal het vanmiddag in Minsk ook gaan heb ik zo het gevoel. Eruit komen zullen ze voorlopig niet.
pi_149571015
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ja, je grijpt alles aan om het Russische gedrag goed te praten. En dat doe je wel zo consequent dat er haast ergens iets achter moet zitten.
Right, ik zeg dat Kiev de Tataren slecht behandeld heeft, en dat de Russen het niet beter doen. En dat is volgens jou "goedpraten" van het Russische gedrag.
pi_149571018
quote:
14s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:37 schreef Infection het volgende:

[..]

En zo zal het vanmiddag in Minsk ook gaan heb ik zo het gevoel. Eruit komen zullen ze voorlopig niet.
Was gisteren niet al in het nieuws dat er een principe akkoord was dan?
pi_149571020
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:37 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Dat is prima nieuws.
Naar mijn mening ook. Het komt alleen niet op een heel erg gelegen moment.
Vraag me af tot in hoeverre dit het overleg zal benvloeden.
  woensdag 11 februari 2015 @ 14:39:11 #122
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149571025
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:37 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Dat is prima nieuws.
De timing is anders erg ongelukkig.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149571032
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:35 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Het enige dat je eruit kunt leren, is dat de geopolitieke benadering een doodlopende weg is. Burgers in alle betrokken landen hebben geen enkel belang bij dit spel.
Ben ik het zowaar een keer met je eens, laten we er geen gewoonte van maken.

Helaas is destabiliseren vanuit geopolitieke belangen met een vage rechtvaardiging wereldwijd gemeengoed geworden sinds de Irak oorlogen.
so long and thanks for all the fish
pi_149571044
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:38 schreef Matedeor het volgende:

[..]

Was gisteren niet al in het nieuws dat er een principe akkoord was dan?
Was dat niet voor een 'staakt het vuren'? Heb er overigens nog niets van gezien vandaag.
pi_149571045
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:37 schreef ZOA het volgende:

[..]

Misschien gewoon een wat realistischer 'kijk op de zaak' ...uiteraard staat dat jou niet aan
Consequent achter de Russische propaganda aan lopen getuigt van een realistische kijk op de zaken?
pi_149571062
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, zoiets claim ik ook nergens.
Welke suggestieve persoonlijke aanval deed je dan?
so long and thanks for all the fish
pi_149571074
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:39 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

De timing is anders erg ongelukkig.
Verwacht je veel van de vredesgesprekken dan? Putin heeft al meermalen dingen toegezegd die hij nooit heeft nagekomen. Dat zal nu niet anders zijn. Die kan ook helemaal niet terug heb ik het idee.
pi_149571116
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Consequent achter de Russische propaganda aan lopen getuigt van een realistische kijk op de zaken?
Consequent achter Westerse propaganda aanlopen, werkt dat beter dan?
so long and thanks for all the fish
pi_149571124
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:40 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Verwacht je veel van de vredesgesprekken dan? Putin heeft al meermalen dingen toegezegd die hij nooit heeft nagekomen. Dat zal nu niet anders zijn. Die kan ook helemaal niet terug heb ik het idee.
Nou ja, het is op zijn minst wel aardig, zo'n dikke fuck you naar je eigen bondgenoten.
so long and thanks for all the fish
  woensdag 11 februari 2015 @ 14:42:36 #130
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_149571125
quote:
ben benieuwd waar ze dit gaan doen,
gewoon ergens achteraf in oekraine, of vrij dicht bij de front linie?
mee bekant vangde gin haas.
  woensdag 11 februari 2015 @ 14:42:58 #131
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149571137
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:40 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Verwacht je veel van de vredesgesprekken dan? Putin heeft al meermalen dingen toegezegd die hij nooit heeft nagekomen. Dat zal nu niet anders zijn. Die kan ook helemaal niet terug heb ik het idee.
Nee, maar nu kan Putin dit gebruiken als excuus om tegen zijn bevolking te zeggen: Kijk, ze zijn allemaal tegen ons.

Niet dat ie dat anders niet had gedaan, maar om 'm nou zo'n makkelijke voorzet te geven.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149571149
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:42 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nee, maar nu kan Putin dit gebruiken als excuus om tegen zijn bevolking te zeggen: Kijk, ze zijn allemaal tegen ons.

Niet dat ie dat anders niet had gedaan, maar om 'm nou zo'n makkelijke voorzet te geven.
Ja hoi, Europa is er ook nog, in dit alles :D

Zijn wij soms het tartaartje tussen twee Amerikaanse en Russische boterhammen?
so long and thanks for all the fish
  woensdag 11 februari 2015 @ 14:44:40 #133
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149571182
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:43 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ja hoi, Europa is er ook nog, in dit alles :D

Zijn wij soms het tartaartje tussen twee Amerikaanse en Russische boterhammen?
Ja, maar Putin is iedere keer degene geweest die niet wilde onderhandelen en nu geven ze hem een mooi excuus erbij.

En eerlijk gezegd: Ja!

Om even een bepaalde Amerikaanse diplomate te quoten: "Fuck the EU!"
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149571188
quote:
14s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:42 schreef kawa4 het volgende:

[..]

ben benieuwd waar ze dit gaan doen,
gewoon ergens achteraf in oekraine, of vrij dicht bij de front linie?
"We zullen ze gaan trainen in verdedigingstaken, medische taken, hoe ze moeten omgaan met een omgeving waarin de Russen de communicatie blokkeren en hoe ze zichzelf moeten beschermen tegen artillerie van Rusland en de separatisten"

Lijkt mij het beste om zo'n training te volgen dichtbij de frontlinie.
pi_149571191
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:42 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nee, maar nu kan Putin dit gebruiken als excuus om tegen zijn bevolking te zeggen: Kijk, ze zijn allemaal tegen ons.

Niet dat ie dat anders niet had gedaan, maar om 'm nou zo'n makkelijke voorzet te geven.
Dat boeit me nou echt helemaal niks meer eerlijk gezegd. De mensen die daar kritisch kunnen denken volgen Putin niet. Die dat niet kunnen volgen alle propaganda blind, dus daar maakt dit geen ene steek voor uit.
pi_149571210
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:44 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ja, maar Putin is iedere keer degene geweest die niet wilde onderhandelen en nu geven ze hem een mooi excuus erbij.
Ja, dat is kennelijk ook de bedoeling. Duh.
so long and thanks for all the fish
  woensdag 11 februari 2015 @ 14:46:42 #138
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149571266
Say what?
  woensdag 11 februari 2015 @ 14:47:13 #139
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149571282
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:45 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ja, dat is kennelijk ook de bedoeling. Duh.
Nou nee, de verdediging tot nu toe bij onderhandelingen was steevast: "Wij zijn geen partij in dit conflict."
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149571292
quote:
Het lijkt net iets wat LuckyTV zou doen, alleen is dit mooier.
pi_149571323
Ben benieuwd hoeveel er nog leven van dat orkest.
pi_149571330
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:47 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Het lijkt net iets wat LuckyTV zou doen, alleen is dit mooier.
Inderdaad, maar het is nog echt ook _O- , dat gezicht van Poetin ook.
  woensdag 11 februari 2015 @ 14:49:08 #143
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149571347
quote:
7s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:48 schreef Infection het volgende:
Ben benieuwd hoeveel er nog leven van dat orkest.
De dirigent zal nu wel thuis zitten.
Say what?
pi_149571371
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Consequent achter de Russische propaganda aan lopen getuigt van een realistische kijk op de zaken?
Ik loop meer op straat in Oekraine en bezie van daaruit wat er zich afspeelt...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149571379
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:47 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nou nee, de verdediging tot nu toe bij onderhandelingen was steevast: "Wij zijn geen partij in dit conflict."
Nee, de verdediging was het Westen vormt n front. Nu blijkt onze bondgenoot onze eigen onderhandelingen te willen doodvermoorden. Met zulke vrienden heb je geen vijand meer nodig.
so long and thanks for all the fish
pi_149571391
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:38 schreef Matedeor het volgende:

[..]

Was gisteren niet al in het nieuws dat er een principe akkoord was dan?
Een akkoord voor een staakt het vuren, overeen gekomen in de contact groep, was een voorwaarde voor het top overleg in Minsk vandaag. Men is pas diep in de nacht tot een akkoord gekomen. Het overleg vandaag gaat om een politiek akkoord over de gewenste uitkomst.
The view from nowhere.
  woensdag 11 februari 2015 @ 14:50:34 #147
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149571392
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:49 schreef ZOA het volgende:

[..]

Ik loop meer op straat in Oekraine en bezie van daaruit wat er zich afspeelt...
Vreemd. Ik ken ook mensen uit Oekrane, die zeggen wat anders.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149571401
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:48 schreef Matedeor het volgende:

[..]

Inderdaad, maar het is nog echt ook _O- , dat gezicht van Poetin ook.
Hele tijd een straight face houden en aan het einde nog even wat wegslikken, als ik erbij was had ik allang alles bij elkaar gelachen.
_O-
pi_149571402
quote:
10s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:49 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

De dirigent zal nu wel thuis zitten.
Hij heeft een mooie opdracht voor een onderwaterorkest gekregen, naar verluid. The Luka Brasi Experience heet het.
so long and thanks for all the fish
  woensdag 11 februari 2015 @ 14:51:40 #150
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149571425
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:50 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Nee, de verdediging was het Westen vormt n front. Nu blijkt onze bondgenoot onze eigen onderhandelingen te willen doodvermoorden. Met zulke vrienden heb je geen vijand meer nodig.
Nee, maar dat de VS meer op de agressieve toer is was allang duidelijk.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149571426
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:50 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Vreemd. Ik ken ook mensen uit Oekrane, die zeggen wat anders.
Ik woon zelf ook in Oekrane trouwens, in de Donbas, pleuriszooi daar man. Gelukkig nog wel inet.
pi_149571441
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:50 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Vreemd. Ik ken ook mensen uit Oekrane, die zeggen wat anders.
Er is niet voor niets een burgeroorlog..
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  woensdag 11 februari 2015 @ 14:53:20 #153
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149571476
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:52 schreef ZOA het volgende:

[..]

Er is niet voor niets een burgeroorlog..
Dat maakt voor de feiten op de grond niks uit.

Het betekent alleen dat je rekening moet houden met van wie je het nieuws krijgt.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149571520
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:53 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat maakt voor de feiten op de grond niks uit.

Het betekent alleen dat je rekening moet houden met van wie je het nieuws krijgt.
Dat doe ik dan ook ...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149571611
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149572111
BradCabana twitterde op woensdag 11-02-2015 om 14:39:17 Confirmed NAF have taken the police station in #Debaltseve . Police Chief killed in the attack. #cdnpoli #Ukraine reageer retweet
pi_149572244
MaxRTucker twitterde op woensdag 11-02-2015 om 14:20:45 Kyiv authorities say checkpoints will be set up on 8 key roads into the city. Not showing much confidence in #MinskSummit, then. #Ukraine reageer retweet
  woensdag 11 februari 2015 @ 15:22:16 #158
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149572338
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:19 schreef meth1745 het volgende:
MaxRTucker twitterde op woensdag 11-02-2015 om 14:20:45 Kyiv authorities say checkpoints will be set up on 8 key roads into the city. Not showing much confidence in #MinskSummit, then. #Ukraine reageer retweet
Wie wel?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 11 februari 2015 @ 15:32:45 #159
321876 Cherna
Fuck the System
pi_149572664
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:19 schreef meth1745 het volgende:
MaxRTucker twitterde op woensdag 11-02-2015 om 14:20:45 Kyiv authorities say checkpoints will be set up on 8 key roads into the city. Not showing much confidence in #MinskSummit, then. #Ukraine reageer retweet
Dat lijkt me duidelijk. Nu de VS kenbaar heeft gemaakt dat er militaire hulp word geboden mochten de onderhandelingen mislukken dan zal Kiev geen duimbreed toegeven. En Putin ook niet. Och dat hier uiteindelijk de Oekrane de dupe van word met veel meer slachtoffers dan wanneer men gelijk het oosten een autonomie gunt maakt nu niets meer uit. En ik heb het gevoel dat Poroshenko word vervangen door Yatsenyuk mocht Kiev iets gaan toegeven.
We are in, and Fuck the EU zou Nuland zeggen :)
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 11 februari 2015 @ 15:34:51 #160
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149572721
Fuck the EU, indeed.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149572770
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:32 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat lijkt me duidelijk. Nu de VS kenbaar heeft gemaakt dat er militaire hulp word geboden mochten de onderhandelingen mislukken dan zal Kiev geen duimbreed toegeven. En Putin ook niet. Och dat hier uiteindelijk de Oekrane de dupe van word met veel meer slachtoffers dan wanneer men gelijk het oosten een autonomie gunt maakt nu niets meer uit. En ik heb het gevoel dat Poroshenko word vervangen door Yatsenyuk mocht Kiev iets gaan toegeven.
We are in, and Fuck the EU zou Nuland zeggen :)
Positief of negatief? :9
pi_149572804
En gewoon koppig blijven denken dat ook maar iemand overtuigd wordt dat Rusland via diplomatieke wijze overtuigd kan worden.
  woensdag 11 februari 2015 @ 15:37:54 #163
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149572808
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:58 schreef ZOA het volgende:

[..]

Arme Amerikanen....
Hoezo dat? :)
pi_149572811
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:32 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat lijkt me duidelijk. Nu de VS kenbaar heeft gemaakt dat er militaire hulp word geboden mochten de onderhandelingen mislukken dan zal Kiev geen duimbreed toegeven. En Putin ook niet. Och dat hier uiteindelijk de Oekrane de dupe van word met veel meer slachtoffers dan wanneer men gelijk het oosten een autonomie gunt maakt nu niets meer uit. En ik heb het gevoel dat Poroshenko word vervangen door Yatsenyuk mocht Kiev iets gaan toegeven.
We are in, and Fuck the EU zou Nuland zeggen :)
Ik dacht dat Oekraine juist zo democratisch geworden was na het vertrek van Janoekovitsj?
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149572894
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:37 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Hoezo dat? :)
Ik doe niet aan onderbouwing toch? Eigenlijk wil ik niet gelijk heel Fok! desillusioneren met een degelijke onderbouwing
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  woensdag 11 februari 2015 @ 15:43:15 #166
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149572938
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:32 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat lijkt me duidelijk. Nu de VS kenbaar heeft gemaakt dat er militaire hulp word geboden mochten de onderhandelingen mislukken dan zal Kiev geen duimbreed toegeven. En Putin ook niet. Och dat hier uiteindelijk de Oekrane de dupe van word met veel meer slachtoffers dan wanneer men gelijk het oosten een autonomie gunt maakt nu niets meer uit. En ik heb het gevoel dat Poroshenko word vervangen door Yatsenyuk mocht Kiev iets gaan toegeven.
We are in, and Fuck the EU zou Nuland zeggen :)
Dat is ook een techniek. Je kunt een scenario maken waardoor je de uitslag van je tegenstander al weet en dat kan je weer als excuus gebruiken voor je volgende zet.

Dit is een heel gevaarlijk spelletje en kan de EU in een totale oorlog dompelen waarbij er al heel snel naar zware (kern?) wapens gegrepen kan worden omdat een langdurige oorlog te veel zal kosten. (zeker aan de USA kant die al een enorme schuld hebben opgebouwd door de 2 voorgaande oorlogen.)
  woensdag 11 februari 2015 @ 15:45:01 #167
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149572973
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:38 schreef ZOA het volgende:

[..]

Ik dacht dat Oekraine juist zo democratisch geworden was na het vertrek van Janoekovitsj?
_O- De ene trekpop vervangt de andere?
Oekraine doet me aan Bulgarije denken: haal ze binnen, geef wat geld voor infrastruktuur en plaats militiare basissen, laat ze maar verrekken. Oh ja...we hebben "democratie" mensen.... _O-
  woensdag 11 februari 2015 @ 15:45:46 #168
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149572988
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:41 schreef ZOA het volgende:

[..]

Ik doe niet aan onderbouwing toch? Eigenlijk wil ik niet gelijk heel Fok! desillusioneren met een degelijke onderbouwing
Ik ben wel benieuwd eigenlijk....je mag het wel tegen mij vertellen hoor....
pi_149573098
Hoe lang duurt zo'n overleg nou eigenlijk? En over 10 minuten zou het moeten beginnen toch?
  woensdag 11 februari 2015 @ 15:51:01 #170
321876 Cherna
Fuck the System
pi_149573119
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:36 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Positief of negatief? :9
Ik zie dit negatief als de onderhandelingen mislukken. Al moet ik Poetin niet, maar een autonomie in het Oosten zie ik als enige oplossing. En dat vind ik niet alleen, maar meer westerse deskundigen. Daarna moet je wel helpen het westen van de Oekrane op te bouwen en corruptie te bestrijden. Je kunt het immers niet maken er eerst een puinzooi van te maken en daarna het land in chaos achter te laten.

http://news.nationalpost.(...)wing-out-of-control/
En als zelfs een Kissinger zeer voorzichtig is, dan zegt dat wel iets.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_149573188
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:51 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ik zie dit negatief als de onderhandelingen mislukken. Al moet ik Poetin niet, maar een autonomie in het Oosten zie ik als enige oplossing. En dat vind ik niet alleen, maar meer westerse deskundigen. Daarna moet je wel helpen het westen van de Oekrane op te bouwen en corruptie te bestrijden. Je kunt het immers niet maken er eerst een puinzooi van te maken en daarna het land in chaos achter te laten.

http://news.nationalpost.(...)wing-out-of-control/
En als zelfs een Kissinger zeer voorzichtig is, dan zegt dat wel iets.
Klopt helemaal, en zelf denk ik dat dat de beste oplossing is die ze tot nu toe zouden kunnen bekijken want anders gaat het helemaal de verkeerde kant op natuurlijk.
  woensdag 11 februari 2015 @ 15:54:02 #172
321876 Cherna
Fuck the System
pi_149573219
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:38 schreef ZOA het volgende:

[..]

Ik dacht dat Oekraine juist zo democratisch geworden was na het vertrek van Janoekovitsj?
Het is nog steeds een corrupt zooitje in Kiev
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 11 februari 2015 @ 15:55:21 #173
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149573254
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:52 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Klopt helemaal, en zelf denk ik dat dat de beste oplossing is die ze tot nu toe zouden kunnen bekijken want anders gaat het helemaal de verkeerde kant op natuurlijk.
Lees mijn vorige punt. Zo zal het gaan. Oh ja, vergeet ook even niet de enorme stroom Oekrainiers die dan richting het Westen opkomen..... :Y
pi_149573273
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:45 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd eigenlijk....je mag het wel tegen mij vertellen hoor....
Ik ben in de afgelopen 10 jaar in Oekraine een enkele keer wel eens een Amerikaan tegengekomen in het kader van uitwisselingsprogramma's enzo ...alleen de taalbarriere al..
Wuif dat maar weg... er blijft genoeg over om er voor VS militairen er een compleet drama van te maken
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149573391
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:55 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Lees mijn vorige punt. Zo zal het gaan. Oh ja, vergeet ook even niet de enorme stroom Oekrainiers die dan richting het Westen opkomen..... :Y
De U.S. had zich niet moeten bemoeien hiermee, zodra ze ermee beginnen komt er een steekvlam.
pi_149573487
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:59 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

De U.S. had zich niet moeten bemoeien hiermee, zodra ze ermee beginnen komt er een steekvlam.
Het zag er behoorlijk rooskleurig uit 1 jaar geleden ... Sevestapol als nieuwe Amerikaanse marinebasis Shell lekker gas boren voor heel de EU ... prima vooruitzichten
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149573671
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:02 schreef ZOA het volgende:

[..]

Het zag er behoorlijk rooskleurig uit 1 jaar geleden ... Sevestapol als nieuwe Amerikaanse marinebasis Shell lekker gas boren voor heel de EU ... prima vooruitzichten
Het wordt steeds maller. Sevastopol als Amerikaanse marinebasis. Wanneer is dat dan ter sprake gekomen?
  woensdag 11 februari 2015 @ 16:08:18 #178
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149573680
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:02 schreef ZOA het volgende:

[..]

Het zag er behoorlijk rooskleurig uit 1 jaar geleden ... Sevestapol als nieuwe Amerikaanse marinebasis Shell lekker gas boren voor heel de EU ... prima vooruitzichten
Ja ja.....maar ja, je kunt een reaktie verwachten als je je als bully gedraagd....misschien is een verwoest Europa aantrekkelijker voor de USA?
pi_149573708
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:08 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ja ja.....maar ja, je kunt een reaktie verwachten als je je als bully gedraagd....misschien is een verwoest Europa aantrekkelijker voor de USA?
Voor de USA is dit niks, echt zo'n geval van 'ver van mijn bed show'.
pi_149573727
Ik denk dat Merkel en Hollande afgelopen week plots in actie kwamen, omdat ze hebben gehoord van de plannen van de VS. Zij zullen ook weten hoe gevoelig deze plannen bij de Russen zullen liggen. De VS heeft makkelijk te praten, die zitten een oceaan van de tikkende bom vandaan. Helaas zit Europa niet in zo'n comfortabele positie. Niemand in Europa zit te wachten op oorlog en we zijn er al helemaal niet op voorbereid.
  woensdag 11 februari 2015 @ 16:11:26 #181
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149573786
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:08 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Voor de USA is dit niks, echt zo'n geval van 'ver van mijn bed show'.
mwaaa denk het niet maar ze gaan er van uit dat de Russen niet door zullen gaan....en dat kan ons wel eens duur te staan komen....
pi_149573802
Een hele ocean? Dacht het niet.

  woensdag 11 februari 2015 @ 16:13:20 #183
321876 Cherna
Fuck the System
pi_149573854
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:02 schreef ZOA het volgende:
Sevestapol als nieuwe Amerikaanse marinebasis
Zouden de Amerikanen echt zo naiv zijn geweest dat te denken?(Ik betwijfel dat)Iedereen kon van tevoren bedenken dat Rusland het nooit en te nimmer zal accepteren dat daar een VS basis zou komen. Dat zou echt bizar zijn.Sevastapol door Rusland ooit men man en macht verdedigd etc. met de nodigie geschiedenis en veel Russisch gezinde mensen.
Dat is onmogelijk. Buiten dat de Russen daar hun vloot hebben is dit de enige ijsvrije haven met voldoende diepgang en ook nog 30 jaar gepacht. Nee dat had men al ruim van te voren kunnen bedenken. Mogelijk dat de Russen door hun angst(vanuit de Rus bekeken begrijpelijk) dit zo hebben opgevat en daarom ook gelijk de Krim geannexeerd hebben. Men zal gedacht hebben voorkomen is beter dan genezen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_149573924
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:13 schreef Cherna het volgende:

[..]

Zouden de Amerikanen echt zo naiv zijn geweest dat te denken?(Ik betwijfel dat)Iedereen kon van tevoren bedenken dat Rusland het nooit en te nimmer zal accepteren dat daar een VS basis zou komen. Dat zou echt bizar zijn.Sevastapol door Rusland ooit men man en macht verdedigd etc. met de nodigie geschiedenis en veel Russisch gezinde mensen.
Dat is onmogelijk. Buiten dat de Russen daar hun vloot hebben is dit de enige ijsvrije haven met voldoende diepgang en ook nog 30 jaar gepacht. Nee dat had men al ruim van te voren kunnen bedenken. Mogelijk dat de Russen door hun angst(vanuit de Rus bekeken begrijpelijk) dit zo hebben opgevat en daarom ook gelijk de Krim geannexeerd hebben. Men zal gedacht hebben voorkomen is beter dan genezen.
Zoals ik altijd al zeg... de Krim is prima opgelost...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149573927
http://www.bostonglobe.co(...)a11JgnWBN/story.html

schoonheid in triestheid (foto's, ik heb niet gevraagd of de fotografen pro dit of anti dat waren, sorry)
so long and thanks for all the fish
pi_149573955
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:59 schreef MotherFoker het volgende:
De U.S. had zich niet moeten bemoeien hiermee, zodra ze ermee beginnen komt er een steekvlam.
Ik denk dat dat nogal een simpele kijk is op de stand van zaken. Het is correct dat er nu een steekvlam "komt", en dat is een gevolg van de acties van alle betrokken partijen, niet alleen de USA.

Echter, niemand kan vertellen wat zal gebeuren als het Westen de situatie in de Oekraine laat voor wat het is. In 2008 heeft het Westen niets gedaan doen Rusland Georgia aanpakte. Hoewel het lastig te bewijzen is, wordt er door bepaalde experts geopperd dat de huidige situatie een gevolg is van het tolereren van Russisiche militaire interventie in Georgie.

De Oekraine maakt geen schijn van kans tegen Rusland. Als het Westen niets doet, denk ik dat het rationeel is voor Rusland om hard in te grijpen in de Oekraine. Immers, er valt dan alles te winnen en weinig te verliezen. Als Rusland daar mee weg komt, is het misschien ook wel rationeel voor Rusland om nog verder te gaan.

Wat ook vergeten wordt, is dat als het Westen een zwakke indruk maakt, dat ook gevolgen op andere plaatsen in de wereld kan hebben. Misschien zal China denken dat het een goede kans heeft bijv de Spratly eilanden te annexeren; Vietnam maakt weinig kans tegen China. Dat soort mogelijkheden spelen allemaal mee in deze situatie.
pi_149574153
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:17 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik denk dat dat nogal een simpele kijk is op de stand van zaken. Het is correct dat er nu een steekvlam "komt", en dat is een gevolg van de acties van alle betrokken partijen, niet alleen de USA.

Echter, niemand kan vertellen wat zal gebeuren als het Westen de situatie in de Oekraine laat voor wat het is. In 2008 heeft het Westen niets gedaan doen Rusland Georgia aanpakte. Hoewel het lastig te bewijzen is, wordt er door bepaalde experts geopperd dat de huidige situatie een gevolg is van het tolereren van Russisiche militaire interventie in Georgie.

De Oekraine maakt geen schijn van kans tegen Rusland. Als het Westen niets doet, denk ik dat het rationeel is voor Rusland om hard in te grijpen in de Oekraine. Immers, er valt dan alles te winnen en weinig te verliezen. Als Rusland daar mee weg komt, is het misschien ook wel rationeel voor Rusland om nog verder te gaan.

Wat ook vergeten wordt, is dat als het Westen een zwakke indruk maakt, dat ook gevolgen op andere plaatsen in de wereld kan hebben. Misschien zal China denken dat het een goede kans heeft bijv de Spratly eilanden te annexeren; Vietnam maakt weinig kans tegen China. Dat soort mogelijkheden spelen allemaal mee in deze situatie.
Wat valt er meer te winnen voor Rusland met hard ingrijpen dan?
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  woensdag 11 februari 2015 @ 16:24:42 #188
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_149574161
Stel het overleg mislukt compleet en Amerika besluit wapens te geven aan Oekrane...Wat gaan daar dan de gevolgen van zijn?
pi_149574197
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:24 schreef ZOA het volgende:
Wat valt er meer te winnen voor Rusland met hard ingrijpen dan?
Als het Westen niet ingrijpt valt er voor Rusland zoveel te winnen als dat ze van de Oekraine willen afsnoepen mbt land. Ook kan Rusland makkelijk doorstomen naar Kiev en Poroshenko vervangen door whoever ze willen hebben.
pi_149574206
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:24 schreef sonnyspek het volgende:
Stel het overleg mislukt compleet en Amerika besluit wapens te geven aan Oekrane...Wat gaan daar dan de gevolgen van zijn?
Dat ze er opgeslagen liggen en Oekraine misschien nog een keertje een civiele airliner uit de lucht knalt
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149574220
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:26 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Als het Westen niet ingrijpt valt er voor Rusland zoveel te winnen als dat ze van de Oekraine willen afsnoepen mbt land. Ook kan Rusland makkelijk doorstomen naar Kiev en Poroshenko vervangen door whoever ze willen hebben.
Daar is heel geen hard ingrijpen voor nodig...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149574253
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:26 schreef ZOA het volgende:
Daar is heel geen hard ingrijpen voor nodig...
Wat bedoel je? Het lijkt me duidelijk dat de land grab door de pro-Rusland dudes zwaar bevochten is.
pi_149574285
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:26 schreef ZOA het volgende:

[..]

Dat ze er opgeslagen liggen en Oekraine misschien nog een keertje een civiele airliner uit de lucht knalt
Verdomd, dat is dan al de tweede keer!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_149574302
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Verdomd, dat is dan al de tweede keer!
Dat zeg ik...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  woensdag 11 februari 2015 @ 16:30:34 #195
321876 Cherna
Fuck the System
pi_149574358
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:17 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik denk dat dat nogal een simpele kijk is op de stand van zaken. Het is correct dat er nu een steekvlam "komt", en dat is een gevolg van de acties van alle betrokken partijen, niet alleen de USA.

Echter, niemand kan vertellen wat zal gebeuren als het Westen de situatie in de Oekraine laat voor wat het is. In 2008 heeft het Westen niets gedaan doen Rusland Georgia aanpakte. Hoewel het lastig te bewijzen is, wordt er door bepaalde experts geopperd dat de huidige situatie een gevolg is van het tolereren van Russisiche militaire interventie in Georgie.

De Oekraine maakt geen schijn van kans tegen Rusland. Als het Westen niets doet, denk ik dat het rationeel is voor Rusland om hard in te grijpen in de Oekraine. Immers, er valt dan alles te winnen en weinig te verliezen. Als Rusland daar mee weg komt, is het misschien ook wel rationeel voor Rusland om nog verder te gaan.

Wat ook vergeten wordt, is dat als het Westen een zwakke indruk maakt, dat ook gevolgen op andere plaatsen in de wereld kan hebben. Misschien zal China denken dat het een goede kans heeft bijv de Spratly eilanden te annexeren; Vietnam maakt weinig kans tegen China. Dat soort mogelijkheden spelen allemaal mee in deze situatie.
Ik ben van mening dat een autonomie in het oosten de Russen zal bedaren. De annexatie van de Krim is voorbij. Daar is niets meer aan te doen. Ik kan het mis hebben. Putin is gek, maar ook hij zal beseffen dat een confrontatie met het westen zinloos is. NAVO landen zal hij zeker met rust laten. Laten we ook niet vergeten dat Putin er niet eeuwig zit.

De seperatisten hebben een eigen volkslied. Dat zegt genoeg dat zij dat nooit gaan opgeven. En Rusland steunt hun daar in. Dat zal niet stoppen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_149574402
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:27 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Het lijkt me duidelijk dat de land grab door de pro-Rusland dudes zwaar bevochten is.
Alleen als het Russische 'land grab' zou zijn .. je doet de proRussische Oekrainers tekort in deze...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149574436
Er valt niks te winnen in Oekrane, met bewapening zullen ze het ook niet redden om alles terug te veroveren. Het moet wel duidelijk zijn voor Rusland dat de NAVO-grens een keiharde lijn is. Dus misschien ligt het gevoelig bij de Russen, maar de NAVO en EU zouden troepen moeten stationeren in bijvoorbeeld Finland, Polen en de Baltische staten.
pi_149574469
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:32 schreef Fossieltje het volgende:
Er valt niks te winnen in Oekrane, met bewapening zullen ze het ook niet redden om alles terug te veroveren. Het moet wel duidelijk zijn voor Rusland dat de NAVO-grens een keiharde lijn is. Dus misschien ligt het gevoelig bij de Russen, maar de NAVO en EU zouden troepen moeten stationeren in bijvoorbeeld Finland, Polen en de Baltische staten.
Finland is niet gek. Die moeten die onrustzaaiers niet.
so long and thanks for all the fish
pi_149574470
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:30 schreef Cherna het volgende:
Ik ben van mening dat een autonomie in het oosten de Russen zal bedaren. De annexatie van de Krim is voorbij. Daar is niets meer aan te doen. Ik kan het mis hebben. Putin is gek, maar ook hij zal beseffen dat een confrontatie met het westen zinloos is. NAVO landen zal hij zeker met rust laten. Laten we ook niet vergeten dat Putin er niet eeuwig zit.
Misschien heb je gelijk. Ik weet niet wat de Russen doen als ze Donbass hebben; de enige op de wereld die dat met zekerheid weet is Putin zelf.

Dat Putin NAVO landen met rust laat is echter niet juist. De Baltische staten hebben te maken met regelmatige schendingen van luchtruim, Estland heeft te maken gehad met grootschalige cyberaanvallen en dan hebben we nog de kidnap van Eston Kohver recentelijk.
  woensdag 11 februari 2015 @ 16:34:19 #200
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149574479
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:30 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat een autonomie in het oosten de Russen zal bedaren. De annexatie van de Krim is voorbij. Daar is niets meer aan te doen. Ik kan het mis hebben. Putin is gek, maar ook hij zal beseffen dat een confrontatie met het westen zinloos is. NAVO landen zal hij zeker met rust laten. Laten we ook niet vergeten dat Putin er niet eeuwig zit.

De seperatisten hebben een eigen volkslied. Dat zegt genoeg dat zij dat nooit gaan opgeven. En Rusland steunt hun daar in. Dat zal niet stoppen.
Inderdaad. het zou beter zijn als de pro russen exact aan zouden geven om welk gebied het zou gaan en dat men exact stopt zodra deze grenzen bereikt zijn. Dat geeft in ieder geval aan dat zij niet de wens hebben om heel Oekrainie te bezetten en van daaruit kan je onderhandelen...wat een zooi....
pi_149574509
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:31 schreef ZOA het volgende:
Alleen als het Russische 'land grab' zou zijn .. je doet de proRussische Oekrainers tekort in deze...
Nu niet van onderwerp veranderen. Jij beweert dat er geen "hard ingrijpen" door Rusland nodig is om tot Kiev door te stomen of om Poroshenko te vervangen. Waarom denk je dat?
  woensdag 11 februari 2015 @ 16:36:45 #202
321876 Cherna
Fuck the System
pi_149574561
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:33 schreef Pharmacist het volgende:
Dat Putin NAVO landen met rust laat is echter niet juist. De Baltische staten hebben te maken met regelmatige schendingen van luchtruim, Estland heeft te maken gehad met grootschalige cyberaanvallen en dan hebben we nog de kidnap van Eston Kohver recentelijk.
Dat soort spelletjes zul je altijd blijven houden. Spionage en elkander een beetje pesten dat is er altijd al geweest en zal ook altijd blijven. Zo zullen ook wel drones boven Rusland vliegen.
De NAVO en de VS is ook niet achterlijk.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_149574657
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:33 schreef crashbangboom het volgende:
Finland is niet gek. Die moeten die onrustzaaiers niet.
Lol, misschien moet je je eens inlezen over de Russische aggressie waar Finland mee te maken heeft gehad. Ik denk dat de Finnen anders tegen Rusland aankijken dan jij dat doet.

Allemaal verloren aan de SU, nadat de SU Finland binnenviel vlak voor WOII.

pi_149574702
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:35 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Nu niet van onderwerp veranderen. Jij beweert dat er geen "hard ingrijpen" door Rusland nodig is om tot Kiev door te stomen of om Poroshenko te vervangen. Waarom denk je dat?
Ik verander niet van onderwerp, ik stel dat het vanuit Rusland niet om 'land grab' gaat
Dat je deze vraag alleen al stelt zegt wel genoeg...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149574746
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Verdomd, dat is dan al de tweede keer!
_O-
pi_149574750
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:39 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Lol, misschien moet je je eens inlezen over de Russische aggressie waar Finland mee te maken heeft gehad. Ik denk dat de Finnen anders tegen Rusland aankijken dan jij dat doet.

Allemaal verloren aan de SU, nadat de SU Finland binnenviel vlak voor WOII.

[ afbeelding ]
Misschien moet jij je eens inlezen in de Finse politiek jegens Rusland, al sinds de tweede wereld oorlog, en wat ze daarover aanbevolen hebben aan de EU. Opnieuw, die moeten die onrustzaaiers van de NAVO niet. Zijn ze niet voor niks geen lid van.
so long and thanks for all the fish
  woensdag 11 februari 2015 @ 16:42:21 #207
321876 Cherna
Fuck the System
pi_149574783
Daarbij hoe langer het duurt hoe meer de burgers in de Oekrane elkander zullen gaan haten met alle gevolgen. Nee voor mij is het zaak die ellende daar zo snel als mogelijk te beindigen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_149574811
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:33 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Misschien heb je gelijk. Ik weet niet wat de Russen doen als ze Donbass hebben; de enige op de wereld die dat met zekerheid weet is Putin zelf.

Dat Putin NAVO landen met rust laat is echter niet juist. De Baltische staten hebben te maken met regelmatige schendingen van luchtruim, Estland heeft te maken gehad met grootschalige cyberaanvallen en dan hebben we nog de kidnap van Eston Kohver recentelijk.
Je kan geen economische oorlog voeren en verwachten dat je met rust gelaten zal worden.
pi_149575020
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:41 schreef crashbangboom het volgende:
Misschien moet jij je eens inlezen in de Finse politiek jegens Rusland, al sinds de tweede wereld oorlog, en wat ze daarover aanbevolen hebben aan de EU. Opnieuw, die moeten die onrustzaaiers van de NAVO niet. Zijn ze niet voor niks geen lid van.
Finland is gewoon terecht bang voor Rusland. Neem bijv dit interview: Het is ook niet voor niets dat Finland nog dienstplicht heeft.

quote:
“It is very obvious that if Finland joins NATO, that would undoubtedly harm our relations [with Russia]. You have to keep in mind that 1,300 kilometers is a long, long border, and you just don’t keep it closed. On the contrary, it’s a living border,” Niinist said.

When pressed about his own pro-NATO stance before he became President, Niinist responded he saw "NATO as a possibility", an open choice that is part of the country’s balance, he said. He did not disagree with the PM’s statements that Finland should have joined 20 years ago.

“It would have been a very easy step. Russia was very weak at that time,” the President observed.

Asked if he thought it was a missed opportunity, Niinist responded:

“It was an opportunity, undoubtedly.”
pi_149575059
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:50 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Finland is gewoon terecht bang voor Rusland. Neem bijv dit interview: Het is ook niet voor niets dat Finland nog dienstplicht heeft.

[..]

Finnen met Oekrainers vergelijken....
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149575079
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:51 schreef ZOA het volgende:

[..]

Finnen met Oekrainers vergelijken....
Dit soort beeldbuishelden zien overal spoken.
so long and thanks for all the fish
pi_149575084
in Finland heeft iedereen 4 wapens in de kast
je moet wel heel dom zijn om dat land binnen te vallen
pi_149575086
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:51 schreef ZOA het volgende:

[..]

Finnen met Oekrainers vergelijken....
Beiden hebben met recht hun reserveringen tegenover de Russen...
  woensdag 11 februari 2015 @ 16:52:26 #214
321876 Cherna
Fuck the System
pi_149575095
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:26 schreef Pharmacist het volgende:
Als het Westen niet ingrijpt valt er voor Rusland zoveel te winnen als dat ze van de Oekraine willen afsnoepen mbt land
Begrijp me niet verkeerd. Ik heb het niet over een annexatie in het Oosten van de Oekrane door Rusland, maar een autonomie. Dat is toch iets geheel anders. Dus geen landje pik vanuit Rusland. Nee dat moet men niet accepteren. Dat de separatisten zich meer met Rusland verbonden voelen zul je voorlopig voor lief moeten nemen. Maar goed Kiev voelt zich meer verbonden met het Westen dat is dus vergelijkbaar.

Het is ook vreemd om te horen als de separatisten zeggen dat een coupe vanuit het Westen gesteund word en wij daar niets van willen weten en nu willen wij dat ook willen mag het niet. Ze hebben natuurlijk een punt
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_149575122
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:52 schreef Cherna het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd. Ik heb het niet over een annexatie in het Oosten van de Oekrane door Rusland, maar een autonomie. Dat is toch iets geheel anders. Dus geen landje pik vanuit Rusland. Nee dat moet men niet accepteren. Dat de separatisten zich meer met Rusland verbonden voelen zul je voorlopig voor lief moeten nemen. Maar goed Kiev voelt zich meer verbonden met het Westen dat is dus vergelijkbaar.
Dat kwam ook niet geheel vrijwillig tot stand...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149575135
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:51 schreef ZOA het volgende:
Finnen met Oekrainers vergelijken....
Dit is een discussie over Finnen met crashboombang. Er wordt geen vergelijking gemaakt met Oekrainers. Als je niets toe te voegen hebt, kan je je beter afzijdig houden.
pi_149575199
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:52 schreef arjan1112 het volgende:
in Finland heeft iedereen 4 wapens in de kast
je moet wel heel dom zijn om dat land binnen te vallen
Heeft iedereen daar ook een tank op zijn oprit?
pi_149575202
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:53 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dit is een discussie over Finnen met crashboombang. Er wordt geen vergelijking gemaakt met Oekrainers. Als je niets toe te voegen hebt, kan je je beter afzijdig houden.
Als het even niet lukt spring je ook wel van de hak op de tak is het niet?
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149575221
quote:
7s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:55 schreef Infection het volgende:

[..]

Heeft iedereen daar ook een tank op zijn oprit?
Zoals in de Donbas bedoel je?
pi_149575247
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Beiden hebben met recht hun reserveringen tegenover de Russen...
Dat kon in Oekraine nog wel eens bitter tegenvallen
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  woensdag 11 februari 2015 @ 16:57:30 #221
321876 Cherna
Fuck the System
pi_149575253
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:53 schreef ZOA het volgende:

[..]

Dat kwam ook niet geheel vrijwillig tot stand...
Daarom is het ook een coupe. Op die manier aan de macht komen keur ik ook niet goed. Maar zo gaan die zaken helaas. Zeker al niet als er op korte termijn toch al verkiezingen waren. Dat men dat niet afgewacht heeft is vreemd.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 11 februari 2015 @ 16:57:32 #222
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149575257
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Beiden hebben met recht hun reserveringen tegenover de Russen...
Tja Finnen kozen ook de Nazi kant in WW2.....wat dat betreft hebben ze wel wat weg van Oekrainiers... _O-
pi_149575280
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:52 schreef Cherna het volgende:
Begrijp me niet verkeerd. Ik heb het niet over een annexatie in het Oosten van de Oekrane door Rusland, maar een autonomie. Dat is toch iets geheel anders. Dus geen landje pik vanuit Rusland. Nee dat moet men niet accepteren. Dat de separatisten zich meer met Rusland verbonden voelen zul je voorlopig voor lief moeten nemen. Maar goed Kiev voelt zich meer verbonden met het Westen dat is dus vergelijkbaar.

Het is ook vreemd om te horen als de separatisten zeggen dat een coupe vanuit het Westen gesteund word en wij daar niets van willen weten en nu willen wij dat ook willen mag het niet. Ze hebben natuurlijk een punt
Ik denk dat niemand weet wat de Oost-Oekrainers echt willen. Natuurlijk, pro-Russische sources beweren dat het Oosten wil breken met Kiev en pro-Oekrainse sources beweren dat Oost-Oekrainers geinfiltreerd zijn door Russen.

To be honest kan Oekraine me niet veel schelen, het land is totaal verrot, corrupt en kansloos. Echter, de confrontatie tussen het Westen en Rusland is natuurlijk wel erg interessant.
pi_149575295
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:55 schreef ZOA het volgende:
Als het even niet lukt spring je ook wel van de hak op de tak is het niet?
Waar heb je het over? Vertel me, waar vergelijk ik Finnen met Oekrainers. Laat me dat zien, of stop met deze bagger.
pi_149575312
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:58 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik denk dat niemand weet wat de Oost-Oekrainers echt willen. Natuurlijk, pro-Russische sources beweren dat het Oosten wil breken met Kiev en pro-Oekrainse sources beweren dat Oost-Oekrainers geinfiltreerd zijn door Russen.

To be honest kan Oekraine me niet veel schelen, het land is totaal verrot, corrupt en kansloos. Echter, de confrontatie tussen het Westen en Rusland is natuurlijk wel erg interessant.
Daar heb je toch Oekraine voor nodig en dat het je niets kan schelen was al duidelijk...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149575344
quote:
10s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:56 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Zoals in de Donbas bedoel je?
Niet eens, maar nu je het zegt... _O-

Ik bedoelde eigenlijk meer in de zin van, met alleen wat geweren ga je het niet redden tegen de Russen.
  woensdag 11 februari 2015 @ 17:01:16 #227
321876 Cherna
Fuck the System
pi_149575345
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:58 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik denk dat niemand weet wat de Oost-Oekrainers echt willen. Natuurlijk, pro-Russische sources beweren dat het Oosten wil breken met Kiev en pro-Oekrainse sources beweren dat Oost-Oekrainers geinfiltreerd zijn door Russen.

To be honest kan Oekraine me niet veel schelen, het land is totaal verrot, corrupt en kansloos. Echter, de confrontatie tussen het Westen en Rusland is natuurlijk wel erg interessant.
Dat zou je ook voor Kiev kunnen zeggen. Helaas zijn wij in West-Europa een van de weinige landen in de wereld die gewoon rustig de verkiezingen afwachten. En dat is maar goed ook.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_149575351
quote:
10s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:56 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Zoals in de Donbas bedoel je?
Daar zijn toch alleen vakantiegangers met tanks?
pi_149575378
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:59 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Waar heb je het over? Vertel me, waar vergelijk ik Finnen met Oekrainers. Laat me dat zien, of stop met deze bagger.
Dat deed je op het moment dat je probeerde jou visie op Rusland te verduidelijken door van Oekraine naar Finland te springen als ware het een vergelijkbare situatie
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149575394
quote:
10s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Daar zijn toch alleen vakantiegangers met tanks?
Net alsof jij nooit met je tank op vakantie gaat....
pi_149575419
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:03 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Net alsof jij nooit met je tank op vakantie gaat....
Hooguit met een tank benzine :P
  woensdag 11 februari 2015 @ 17:05:02 #232
321876 Cherna
Fuck the System
pi_149575434
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:03 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Net alsof jij nooit met je tank op vakantie gaat....
Een Volvo 244 is een tank.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_149575441
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:02 schreef ZOA het volgende:
Dat deed je op het moment dat je probeerde jou visie op Rusland te verduidelijken door van Oekraine naar Finland te springen als ware het een vergelijkbare situatie
Nee mafkees, "Fossieltje" haalde Finland er bij in post #197 en crashboombang reageerde in post #198. Ik haalde Finland er dus niet bij, ik reageerde pas in post #203 op crashboombang.

Nu ophouden met die bagger. Je vervuilt dit topic.
pi_149575467
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:05 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Nee mafkees, "Fossieltje" haalde Finland er bij in post #197 en crashboombang reageerde in post #198. Ik haalde Finland er dus niet bij, ik reageerde pas in post #203 op crashboombang.

Nu ophouden met die bagger. Je vervuilt dit topic.
Het houdt niet op, niet vanzelf.
pi_149575488
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:05 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Nee mafkees, "Fossieltje" haalde Finland er bij in post #197 en crashboombang reageerde in post #198. Ik haalde Finland er dus niet bij, ik reageerde pas in post #203 op crashboombang.

Nu ophouden met die bagger. Je vervuilt dit topic.
En anders?
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149575492
quote:
10s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hooguit met een tank benzine :P
Vraag je wel eerst of het Russische benzine is, of uit een ander land?
so long and thanks for all the fish
pi_149575505
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:07 schreef ZOA het volgende:

[..]

En anders?
Gooien ze een clusterbom op je knar. Vinden ze namelijk fantastisch.
so long and thanks for all the fish
pi_149575512
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:41 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Misschien moet jij je eens inlezen in de Finse politiek jegens Rusland, al sinds de tweede wereld oorlog, en wat ze daarover aanbevolen hebben aan de EU. Opnieuw, die moeten die onrustzaaiers van de NAVO niet. Zijn ze niet voor niks geen lid van.
Finland en Zweden hebben vorig jaar de banden met de NAVO aangehaald. Officieel zijn ze geen lid, maar ze oefenen met NAVO-troepen en ze kunnen de hulp van NAVO-troepen inroepen. Voor nu vertrouwt Finland erop dat hun eigen defensie (gespecialiseerd in Russen-kijken) en de bescherming van de EU voldoende is.
pi_149575528
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:08 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Gooien ze een clusterbom op je knar. Vinden ze namelijk fantastisch.
De Kiev methode..ik had het kunnen weten
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149575697
quote:
10s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:01 schreef Infection het volgende:

[..]

Niet eens, maar nu je het zegt... _O-

Ik bedoelde eigenlijk meer in de zin van, met alleen wat geweren ga je het niet redden tegen de Russen.
Nou ja .. de VS wil en gaat er wat aan doen in Oekraine.. ik wens ze veel succes en sterkte voor de EU
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149575729
Ondertussen zijn Merkel en Hollande gezamelijk in Minsk gearriveerd. Merkel is met bloemen onthaald.
pi_149575801
Putin is in ieder geval op komen dagen.

http://www.volkskrant.nl/(...)d-in-minsk~a3849093/
pi_149575834
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:18 schreef Fossieltje het volgende:
Ondertussen zijn Merkel en Hollande gezamelijk in Minsk gearriveerd. Merkel is met bloemen onthaald.
[ afbeelding ]
Nou, da's ook leuk voor Hollande, mag die d'er tas dragen dan? :D
so long and thanks for all the fish
pi_149575877
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:22 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Nou, da's ook leuk voor Hollande, mag die d'er tas dragen dan? :D
Die houd zijn handen vrij en fungeert als 'barman' vanaaf en schenkt de glaasjes nog eens vol
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149575888
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:24 schreef ZOA het volgende:

[..]

Die houd zijn handen vrij en fungeert als 'barman' vanaaf en schenkt de glaasjes nog eens vol
En schiet Putin dan de glazen kapot met zijn Kalasjnikov?
pi_149575922
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:25 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

En schiet Putin dan de glazen kapot met zijn Kalasjnikov?
Neen dat zou zonde zijn.. beter de lege flessen
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  woensdag 11 februari 2015 @ 17:26:44 #247
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_149575934
Porosjenko: twee uitkomsten

Petro Porosjenko bij aankomst in Minsk. EPA
De Oekraense president Porosjenko ziet slechts twee uitkomsten van het overleg, zo laat hij voor aanvang van de besprekingen weten. Of de situatie in Oekrane de-escaleert door het instellen van een staakt-het-vuren, of de situatie 'loopt uit de hand'.
There is only one religion
pi_149575935
FoxNews twitterde op woensdag 11-02-2015 om 17:20:08 US sending around 600 paratroopers to Ukraine to train troops. http://t.co/ONjS5HVqiw reageer retweet
  woensdag 11 februari 2015 @ 17:28:14 #249
198365 Morendo
The Real Deal
pi_149575979
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:26 schreef Dance99Vv het volgende:
Porosjenko: twee uitkomsten

Petro Porosjenko bij aankomst in Minsk. EPA
De Oekraense president Porosjenko ziet slechts twee uitkomsten van het overleg, zo laat hij voor aanvang van de besprekingen weten. Of de situatie in Oekrane de-escaleert door het instellen van een staakt-het-vuren, of de situatie 'loopt uit de hand'.
Fascinerende beschouwing. Ik hoop dat foxsports hem weet te strikken als analist voor volgend jaar.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_149576067
Hopen dat we in een oorlog geraken met Rusland. Beetje spanning en sensatie enzo.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 11 februari 2015 @ 17:32:08 #251
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_149576074
There is only one religion
pi_149576096
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:31 schreef KoosVogels het volgende:
Hopen dat we in een oorlog geraken met Rusland. Beetje spanning en sensatie enzo.
En jij als eerste een grad op je hoofd
pi_149576104
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:31 schreef KoosVogels het volgende:
Hopen dat we in een oorlog geraken met Rusland. Beetje spanning en sensatie enzo.
:+
pi_149576122
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:31 schreef KoosVogels het volgende:
Hopen dat we in een oorlog geraken met Rusland. Beetje spanning en sensatie enzo.
Kan ik je een kopje radioactieve thee aanbieden?
pi_149576130
quote:
10s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:32 schreef theNull het volgende:

[..]

En jij als eerste een grad op je hoofd
Dat zou dan weer wat jammer zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_149576136
quote:
10s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:32 schreef theNull het volgende:

[..]

En jij als eerste een grad op je hoofd
Dit topic wordt gevolgd door mindef, de notoire grootmuilen gaan voorop. :)

is ook direct ons meest afschrikkende wapen wat we hebben
so long and thanks for all the fish
pi_149576139
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:26 schreef Houtenbeen het volgende:
FoxNews twitterde op woensdag 11-02-2015 om 17:20:08 US sending around 600 paratroopers to Ukraine to train troops. http://t.co/ONjS5HVqiw reageer retweet
Wat toevallig dat dat net nu bekend wordt gemaakt :')
pi_149576194
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:26 schreef Houtenbeen het volgende:
FoxNews twitterde op woensdag 11-02-2015 om 17:20:08 US sending around 600 paratroopers to Ukraine to train troops. http://t.co/ONjS5HVqiw reageer retweet
Volgens de NAVO zijn er duizend Russen aanwezig, met de CIA en NAVO adviseurs meegeteld zal het Westen dus een vergelijkbare militaire aanwezigheid hebben.
pi_149576202
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:34 schreef Fossieltje het volgende:

[..]

Wat toevallig dat dat net nu bekend wordt gemaakt :')
Volgens mij kwam dit hier al eerder voorbij vandaag
  woensdag 11 februari 2015 @ 17:37:30 #260
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_149576222
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:34 schreef Fossieltje het volgende:

[..]

Wat toevallig dat dat net nu bekend wordt gemaakt :')
maar dat is pas in maart, in de tussentijd kan er veel veranderen ;)
There is only one religion
pi_149576249
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:37 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

maar dat is pas in maart, in de tussentijd kan er veel veranderen ;)
Ja... alle tijd..Rusland heeft een dag of 3 nodig om Oekraine onder de voet te lopen
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149576262
Major US newspaper prints map of Ukraine without Crimea
quote:
USA Today, one of the biggest American newspapers, published on its front page a map of Ukraine - not showing Crimean Peninsula as part of it. The perception challenges the Western stance declaring Crimea’s joining Russia illegal.

The map is part of the newspaper’s coverage of Wednesday’s meeting in Minsk to negotiate a truce in the Ukrainian civil war. It was not immediately clear whether excluding Crimea was a mistake or an editorial choice.

Crimea is a former region of Ukraine, which voted in a referendum to split from the country after an armed coup ousted its elected government. Crimean people asked Moscow to accept the region as part of the Russian Federation, which it did.

Kiev and its Western sponsors viewed it as an illegal annexation through military force and imposed sanctions against Russia over the move. Moscow insists the Crimean people exercised their right to self-determination in full compliance with the UN Charter and other international laws. The disputed sovereignty over Crimea is part of a wider Ukrainian crisis that sent the world into the most serious confrontation since the end of Cold War.

The USA Today publication comes days after CNN made a Ukraine-related gaffe, labeling the national army as “pro-US troops.” The news channel apologized for the mistake, which many sarcastic commenters called a Freudian slip-of-tongue.
pi_149576439
Edward Lucas suggests KGB methods against RT
quote:
Why do some of the “moral leaders” of the West get so excited about the Russian media not agreeing with them?

Edward Lucas, the senior editor at The Economist magazine, made in fact a self-defeating confession in his speech at the Munich security conference: “Why do people watch RT so avidly? Because they think that the mainstream media is not telling them the truth and they are fed up with the political elite in our countries.”

Sorry, Mr. Lucas, but in what way is this situation in the West different from the state of affairs in Brezhnev’s Soviet Union, where people no less avidly tuned in to the BBC and Radio Free Europe? People in the USSR did it for the same reasons - because they thought that the “mainstream” Soviet media was not telling them the truth and because they were fed up with the political elite in their country (which now became 15+ different countries).

Of course, in the view of Mr. Lucas, this is an unbearable situation. History knows two ways to remedy it. One was tried by Mr. Gorbachev who stopped jamming Western stations in 1987-1988 and allowed internships of Western journalists in Russia and of Soviet journalists – in Western publications. The other one had been tried before Gorbachev by Brezhnev and many others, who jammed the foreign radio and arrested the locals who dared to work for it. Now Mr. Lucas is actually proposing to use Brezhnev’s tactics, temporarily replacing arrests with ostracism:

“I think we could do a bit more ostracism,” Mr. Lucas said at the Munich conference. “I’m quite happy to say that if anyone puts a CV on my desk, and on that CV I see they worked at RT or Sputnik or one of these things, that CV is going into the bin and not into the in-tray. We would not have accepted it during the Cold War that people could move from working for Pravda, or Izvestia, or TASS, and then into jobs in Western media. Far too many people see a job at RT as the first stage on a career ladder. It’s not. It’s the last stage on a career ladder.”

How is this thinking different from the thinking of the KGB generals (whom Mr. Lucas likes to condemn so much), who made sure a job with Radio Free Europe would be the last stage on a career ladder for a young Soviet citizen in the early 1980s? (I have some acquaintances who had to go through such an ordeal.) Mr. Lucas should also take note that even in the early 1990s, still under the Soviet Union; journalists from some Soviet media were offered jobs and internships in Western media. Now Mr. Lucas wants to return to the preceding epoch, obviously.

How does all of this jive with Western values?
“The kind of language which some of the Western “leaders of opinion” use against their Russian opponents is detrimental to the Western values in the first place. Sanctions against Russia contradict the principle of free economic activity, the Magnitsky list was against the presumption of innocence, since some Russian citizens were declared criminals without a trial,” comments Ben Aris, chief editor of the Business New Europe internet news outlet.

One could add – certain words and actions of Edward Lucas and his comrade-in-arms, author of several fiery anti-Putin books, Ben Judah – some of these words and actions breach the rules of debate.

Since I took part in several radio discussions on the BBC World Service and Sky News with Lucas and Judah, I can testify that they never object to the essence of the opponent’s arguments. Instead, they prefer personal attacks. “There is no sense in listening to HIM,” Ben Judah said in a recent debate with me on Sky News. I had to retort that, when arguing with Mr. Judah, I criticized his line of argumentation and language (“Putin’s cleptocracy”, “Russia’s aggression”), and not his persona.

“This is a new low in the argumentation of Mr. Lucas,” Charles Bausman, Moscow-based American CEO of the Russia Insider internet resource commented. “In fact, whenever Mr. Lucas opens his mouth he becomes a great asset for the so called Russian propaganda that he likes so much to talk about.”

Indeed, the best propaganda you can do against Edward Lucas is just to quote him in full. His words speak for themselves.
pi_149576612
Hoe laat weten we het resultaat van het overleg?
pi_149576613
Wat kiekjes uit Minsk:







pi_149576650
Merkel kan weer een zooitje vazen kopen.
pi_149576756
Toch ironisch dat je vredesbesprekingen gaat houden in het enige dictatoriale land van Europa :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_149576758


Nou, nou. Chique hoor!
  woensdag 11 februari 2015 @ 18:04:18 #269
198365 Morendo
The Real Deal
pi_149576870
Loekasjenko ziet er altijd zo eng uit.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_149576872
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:00 schreef TLC het volgende:
Toch ironisch dat je vredesbesprekingen gaat houden in het enige dictatoriale land van Europa :')
Oekraine zelf toch ook? Dat is waar de hele burgeroorlog om begonnen is
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149576981
Wat een oerlelijk gebouw.



Dat hele complex ziet er uit als n grote badkamer :')



Zo, laat het nieuws maar komen. Als het goed is zijn ze 8 minuten geleden begonnen.

Livestream RussiaToday:
Als iemand nog een link heeft van Westerse livestreams, graag.
pi_149577026
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:08 schreef SuicideErrorist het volgende:
Wat een oerlelijk gebouw.

[ afbeelding ]

Dat hele complex ziet er uit als n grote badkamer :')

[ afbeelding ]

Zo, laat het nieuws maar komen. Als het goed is zijn ze 8 minuten geleden begonnen.
Het enige wat ik mooi vind zijn die blauwe gordijnen, en van die 2e foto krijg ik echt de drang nu om naar de wc te gaan. Stel er gebeuren ongelukjes daar joh en je moet nodig pissen en je verdwaalt.
pi_149577054
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:08 schreef SuicideErrorist het volgende:
Wat een oerlelijk gebouw.

[ afbeelding ]

Dat hele complex ziet er uit als n grote badkamer :')

[ afbeelding ]

Zo, laat het nieuws maar komen. Als het goed is zijn ze 8 minuten geleden begonnen.

Livestream RussiaToday:
Als iemand nog een link heeft van Westerse livestreams, graag.
Ik zou gek worden met al die reflecties. Telkens het gevoel dat je elk moment tegen een glazen plaat aan kunt lopen ofzo.
  woensdag 11 februari 2015 @ 18:13:26 #274
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_149577111
Bosnisch uitvoerverbod wapens

Bosni voert een uitvoerverbod in voor wapens en munitie naar Oekrane. Dat meldt persbureau Reuters. De Bosnische regering staat onder druk van Bosnische Servirs, die vinden dat het conflict in Oekrane op vreedzame wijze moet worden opgelost.
There is only one religion
pi_149577123
Ik hoor trouwens nergens in het nieuws dat de Amerikanen het Oekrainse leger gaan trainen.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_149577129
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:08 schreef SuicideErrorist het volgende:

Livestream RussiaToday:
Als iemand nog een link heeft van Westerse livestreams, graag.
LOL, die hebben nu de komende uren een live beeld van vijf vlaggen in een hal? :D
so long and thanks for all the fish
  woensdag 11 februari 2015 @ 18:14:40 #277
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_149577139
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:08 schreef SuicideErrorist het volgende:
Als iemand nog een link heeft van Westerse livestreams, graag.
http://www.volkskrant.nl/(...)d-in-minsk~a3849093/
There is only one religion
  woensdag 11 februari 2015 @ 18:15:55 #278
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_149577163
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:14 schreef TLC het volgende:
Ik hoor trouwens nergens in het nieuws dat de Amerikanen het Oekrainse leger gaan trainen.
Is ook geen nieuws meer , stond zowiezo al op het program.
There is only one religion
pi_149577173
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:14 schreef TLC het volgende:
Ik hoor trouwens nergens in het nieuws dat de Amerikanen het Oekrainse leger gaan trainen.
http://www.nu.nl/buitenla(...)ekraine-trainen.html

http://nos.nl/artikel/201(...)itairen-trainen.html

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)raiens-leger-trainen

Niet?
pi_149577177
Merkel kreeg blomme, Hollande kreeg een.... brood?

so long and thanks for all the fish
pi_149577189
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:16 schreef crashbangboom het volgende:
Merkel kreeg blomme, Hollande kreeg een.... brood?

[ afbeelding ]
Merkel had daar ook al van gesnoept.
pi_149577203
Wtf?! _O-


quote:
Ik bedoelde eigenlijk eentje met beeld maar toch bedankt :)
pi_149577204
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:16 schreef crashbangboom het volgende:
Merkel kreeg blomme, Hollande kreeg een.... brood?

[ afbeelding ]
Merkel moet op haar gewicht letten.
pi_149577234
quote:
7s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:17 schreef Infection het volgende:

[..]

Merkel moet op haar gewicht letten.


Nou....
pi_149577250
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:19 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Nou....
Ouwe snoepert. :o
pi_149577256
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:16 schreef crashbangboom het volgende:
Merkel kreeg blomme, Hollande kreeg een.... brood?

[ afbeelding ]
Zo te zien snakte 'ie er wel naar met zijn bolle kop :D



Of hij was die Witrussische chick aan het checken.


pi_149577260
quote:
7s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:20 schreef Infection het volgende:

[..]

Ouwe snoepert. :o
Hollande ook die zit te kijken ernaast.
pi_149577471
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:32 schreef ZOA het volgende:

[..]

Nee.. en het is er niet slechter op geworden.
Man o man wat een drama had het geworden als de Krim nog Oekraine geweest was
Oorlog echt waar
Rusland is al bezig met etnisch zuiveren.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_149577494
quote:
Rebellenleiders naar Minsk

De leiders van de pro-Russische rebellen in Oost-Oekrane, Alexander Zachartsjenko en Igor Plotnizki, zijn vandaag naar Minsk gegaan. Dat zegt een woordvoerder van de rebellen in Donetsk. Hun aanwezigheid is volgens waarnemers een verrassing. De regering in Kiev weigert met hen te onderhandelen.

Maar volgens de rebellenwoordvoerder zijn de twee bereid in Minsk hun handtekening te zetten onder een akkoord als dat wordt bereikt.
pi_149577527
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:16 schreef crashbangboom het volgende:
Merkel kreeg blomme, Hollande kreeg een.... brood?

[ afbeelding ]
Ze moeten ergens de afluisterapparatuur laten. Het boeket voor Merkel was makkelijk bedacht en voor Hollande is het dus maar een groot brood geworden...
  woensdag 11 februari 2015 @ 18:33:44 #291
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_149577600
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:30 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Toch zullen ze moeten onderhandelen anders is het een loos overleg, het gaat toch om de rebellen
There is only one religion
pi_149577603
Balliauw twitterde op woensdag 11-02-2015 om 18:31:21 Volgens een bron binnen de Franse delegatie is de top in #Minsk begonnen https://t.co/1OXEwsBvfm reageer retweet
  woensdag 11 februari 2015 @ 18:34:57 #293
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_149577631
en dan een russische tweet :?
There is only one religion
pi_149577663
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:33 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Toch zullen ze moeten onderhandelen anders is het een loos overleg, het gaat toch om de rebellen
Ach, die worden gestuurd door Rusland, dus of het veel uitmaakt :P
pi_149577666
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:29 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Rusland is al bezig met etnisch zuiveren.
[ link | afbeelding ]
Jankerds.
pi_149577765
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:29 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Rusland is al bezig met etnisch zuiveren.
[ link | afbeelding ]
Wat een onzin, propaganda artikel.
pi_149577828
quote:
13s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:40 schreef reza1 het volgende:

[..]

Wat een onzin, propaganda artikel.
Inderdaad. De NOS zal er binnenkort wel een propaganda rapportage over maken.
pi_149577874
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:29 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Rusland is al bezig met etnisch zuiveren.
[ link | afbeelding ]
Ja, al meer verhalen over gehoord, toch te triest voor woorden. Tijdens de tweede wereldoorlog zijn ze daar ook al door Stalin verjaagd.

Gezellig daar

  woensdag 11 februari 2015 @ 18:49:06 #299
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_149577985
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ach, die worden gestuurd door Rusland, dus of het veel uitmaakt :P
Tuurlijk maakt dat uit, wie moet het uitvoeren als er een akkoord is dan.
There is only one religion
pi_149578074
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:45 schreef Matedeor het volgende:

[..]

Ja, al meer verhalen over gehoord, toch te triest voor woorden. Tijdens de tweede wereldoorlog zijn ze daar ook al door Stalin verjaagd.

Gezellig daar

[ afbeelding ]
Als me werd verteld dat die foto op een woonwagenkamp was genomen had ik het ook geloofd, goeie genade wat een interieur 8)7
pi_149578087
En maar meteen dicht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')