Australie doet dit jaar mee met het songfestival ivm 60 jaar, ik ben benieuwd hoe de uitzending en stemmen gaat ivm tijdverschil.quote:Australië doet mee aan Eurovisie Songfestival
"And the twelve points from Australia go to...." Hè? Australië op het Eurovisie Songfestival? Ja, Australië. 'Down Under' mag dit jaar voor één keer meedoen, heeft de ESF-organisatie besloten ter gelegenheid van het 60-jarig jubileum van het songfestival.
Omdat het om een eenmalige deelname gaat, is Australië direct geplaatst voor de finale in Wenen en hoeft het land niet mee te doen aan de voorrondes in de halve finale.
Stemmen
De keuze is volgens organisator European Broadcasting Union op Australië gevallen, omdat het songfestival in dat land zeer populair is. En het Australische SBS is lid van de EBU.
Er wordt bekeken hoe het Australische publiek kan stemmen. In het land is het namelijk ochtend ten tijde van de finale. De stemmen van het publiek moeten voor 50 procent meetellen in het totaal, de andere helft wordt bepaald door een professionele jury.
Wel is al duidelijk dat de Australiërs ook mogen stemmen in de halve finales. En de andere 39 deelnemers kunnen op de Australische act stemmen.
Wat als de Aussies winnen?
Mocht het land onverhoeds het songfestival winnen, dan verhuist het circus volgend jaar niet naar Sydney, Canberra of Melbourne. Besloten is dat het ESF dan in een land in Europa wordt georganiseerd. Wel mag Australië dan nog een keer een deelnemer afvaardigen.
Zou Kylie Minogue zich geroepen voelen. Of Nick Cave? De Australiërs zelf bepalen wie 'Down Under' in Wenen gaat vertegenwoordigen, zegt de ESF-organisatie. Als dat maar voor 16 maart duidelijk is, want dat is de deadline voor de inschrijving van deelnemers.
quote:Op maandag 16 maart 2015 10:37 schreef Neincraft het volgende:
Het nummer is bekend gemaakt! Het is Tonight Again geworden.
Het zou wel een erg vroeg geplante 1 april-grap kunnen zijnquote:Op dinsdag 10 februari 2015 18:19 schreef Cyan9 het volgende:
Ik las het en ik dacht echt aan alle mogelijke manieren waarop dit een grap zou kunnen zijn, maar het is gewoon echt waar. Nu nog Kylie Minogue regelen.
Meer info: http://www.eurovision.tv/(...)ial&campaign=Twitter
Als ze winnen wordt het nog steeds in een Europees land gehouden, Australië mag dan alleen nog wel een keertje extra meedoen.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 18:31 schreef TLC het volgende:
Dus als Australie wint is het ESF het jaar daarop in Sydney, Melbourne of Canberra ? en is het dan geen eenmalig iets ?
Ditquote:Op dinsdag 10 februari 2015 18:20 schreef TheVulture het volgende:
Het wordt gebracht als een eenmalig iets maar ik vind eerlijk gezegd geen geweldig initatief, het zou toch enkel tussen EBU-leden moeten gaan... 27 liedjes in de finale is ook krankzinnig veel
Edit: Oh ze horen bij de EBU, maar dan nog, het voelt een beetje onnatuurlijk
De organisatie wil natuurlijk een enorme hype creëren(¤¤¤¤¤¤/AU$$$$), en dat wordt nogal verpest als ze in de voorronde worden uitgeschakeld door Letland en Macedonië enzo.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 18:47 schreef Greys het volgende:
HEEL tof voor ze (en alle fans daar!) mogen meedoen, maar ik snap alleen de keuze niet dat ze direct in de finale mogen!? Waarom dan niet gewoon volgens de eerlijke regels tijdens het festival?
Gaat weinig verschil maken, vrees ik.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 18:44 schreef Fred_B het volgende:
Trijntje kan dus op tournee door Australië om stemmen te proberen te winnen
Jamaica doet wel mee aan de Copa América.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 21:17 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind het ronduit belachelijk. Het Nederlands voetbalelftal doet ook niet mee aan de Afrika Cup of de Azië Cup, ook al besteden we er op tv aandacht aan.
Daar kun je je nog iets bij voorstellen; het ligt er vlakbij. En zo valt ook wel te begrijpen dat Israël op Europa is georiënteerd en aan Europese evenementen meedoet. Maar Australië ligt aan de andere kant van de wereld.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 21:32 schreef Nober het volgende:
Angus & Julia Stone of AC/DC?
[..]
Jamaica doet wel mee aan de Copa América.
Precies dat. Eerst dacht ik 'duvel op met je meteen finale', maar als iemand het verdient om een keer voor het eggie mee te doen met de punten zijn zij hetquote:Op dinsdag 10 februari 2015 21:24 schreef Cee het volgende:
Superleuk, klopt geen sodemieter van natuurlijk maar ik vind het wel schattig. Heb ze er liever in dan sommige andere landen. Sydney 2016.
Ik heb me al aangemeld in Azerbeidzjan om even op hun kosten even naar Australië te gaan, om daar met een Australische simcard op Azerbeidzjan te stemmen.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 10:20 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben na een paar dagen wel aan het idee gewend, het is in ieder geval een land dat qua muzieksmaak dichter bij ons ligt dan pak 'm beet Azerbaijan of Wit-Rusland...
Denk ook dat het niet bij één keer blijft en dat ze voortaan vast mee zullen doen
Dat is denk ik het land dat ik het liefst zie vertrekken, daar deugt gewoon helemaal niks van inderdaad.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 10:24 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik heb me al aangemeld in Azerbeidzjan om even op hun kosten even naar Australië te gaan, om daar met een Australische simcard op Azerbeidzjan te stemmen.
Dat klopt toch ook nog steeds? Het wordt door heel Europa uitgezonden. Er staat nergens dat de deelnemers Europees moeten zijn. Er staat in het reglement dat de omroepen lid moeten zijn van de EBU. Maar dat is niet voorbehouden aan alleen Europese oproepen..quote:Op zondag 15 februari 2015 17:09 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik dacht dat het ging om een grap.
Het heet Eurovisie Songfestival en dat moet zo blijven.
Het staat zo op Wikipedia " Het Eurovisiesongfestival is sinds 24 mei 1956 een jaarlijkse presentatie en competitie van liedjes en wordt uitgezonden op televisie door heel Europa"
Is het medium 'smeer'geld daar ook al doorgedrongen?quote:Op woensdag 11 februari 2015 00:36 schreef Susi het volgende:
Ik mag aannemen dat Australië er wel voor heeft betaald dat zij in de finale staan.
De naam komt me heel erg bekend voor. Ik weet alleen niet waarvan.quote:Op donderdag 5 maart 2015 00:07 schreef TheVulture het volgende:
Het wordt Guy Sebastian
Erg toffe keus van de Australiers
Hij won daar de allereerste editie van Idols
quote:Op donderdag 5 maart 2015 00:07 schreef TheVulture het volgende:
Het wordt Guy Sebastian
Erg toffe keus van de Australiers
Hij won daar de allereerste editie van Idols
Hij won de eerste Australische Idol,deed mee aan World Idol en heeft naast een succesvolle carriere Down Under ook in de jury van X-Factor Australia gezetenquote:Op donderdag 5 maart 2015 01:16 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
De naam komt me heel erg bekend voor. Ik weet alleen niet waarvan.
Wat zeg jij nou. Dit is hemelsquote:Op maandag 16 maart 2015 10:56 schreef Andros het volgende:
Nou, dat gaat bij een eenmalige deelname blijven. Het land kan zo veel beter dan een weggooi radio nummer.
Helemaal mee eens. En van mij mag Australië blijven.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:58 schreef Greys het volgende:
Ik vind het geen winnaar, maar zeker finalewaardig
Lekker swingend. Goede zanger ook.
Eensch!quote:
Idd, onze inzending is beter.quote:
Net zo'n scenario als Italië bij hun comeback zou best eens kunnenquote:Op zondag 19 april 2015 17:23 schreef Greys het volgende:
Gaaf, live is dat dus VEEL beter nog dan in de gelikte videoclip
Ik zou ze een top 5 zeker gunnen.
Ja. Tof. Het is ook een jongen die ik het gunquote:Op zondag 19 april 2015 17:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Net zo'n scenario als Italië bij hun comeback zou best eens kunnen
En dan heeft Australië nog een enorme gunfactor ook, want ELKE commentator gaat bij hun optreden natuurlijk nog even noemen dat ze al heel lang massaal kijken en fan zijnquote:Op vrijdag 8 mei 2015 00:33 schreef TheVulture het volgende:
Ik zie in het hele veld slechts twee liedjes die moeiteloos heel Europa kunnen aanspreken en dat is dit lied en dat van Zweden. Logischerwijs zou een van deze twee dus de winnaar moeten worden.
Nah dat zou wel iets teveel van het goeie zijn, ze hebben al een finaleplek, ik denk dat de EBU ze ook weer niet teveel wil pamperen om andere landen niet tegen de haren in te strijken, maar ze zullen hoe dan ook in het tweede deel van de show zitten lijkt me.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 19:55 schreef Fred_B het volgende:
Het zou me overigens niets verbazen als Australië de allerlaatste startpositie krijgt, om zo de spanning maximaal op te bouwen.
Dat is dan weer minder.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 23:14 schreef luchtverkeersleider het volgende:
Het is overigens de grote favoriet van Trijn, je hoort haar alleen over Australië als iemand naar haar concurrentie vraagt.
Mwah, ik vind het bv tien keer beter dan dat Azerbeidzjaanse gejengel dat ooit won, en honderd keer beter qua live zang. Dus wat dat betreftquote:Op vrijdag 8 mei 2015 20:48 schreef misteriks het volgende:
Begrijp echt niet dat dit nummer in de top3 vd bookmakers staat. Is het de tijd om Australie te knuffelen??! Ik kan me echt niet voorstellen dat dit te zwakke nummer echt kan winnen
Hmmm dit klonk toch net een tandje minder dan eerdere optredens, maar waarschijnlijk houdt ie zich in... en dat hoedje kan ie ook beter latenquote:
Bullshit. Eerder Bordeaux uit Frankrijk die voor een keer mag meedoen aan de Eredivsiequote:Op dinsdag 10 februari 2015 18:20 schreef iBenny het volgende:
Ik vind het eigenlijk een vorm van competitievervalsing.
Om het in voetbaltermen te omschrijven... Jong Ajax, Jong PSV of Jong FC Twente die meedoen aan de Jupiler League
twitter:doditz72 twitterde op zaterdag 23-05-2015 om 21:11:44This is it!!Only you would make me wake up at 5am! Thanks for inviting #AUS for your 60th anniversary#SBSEurovision http://t.co/T7FSb3jlbq reageer retweet
twitter:Shippa63 twitterde op zaterdag 23-05-2015 om 21:17:04Never seen #SBSEurovision live before…this is kind of exciting in a half asleep kind of way! Let's go @GuySebastian ! Have some fun #AUS reageer retweet
twitter:Robs_au twitterde op zaterdag 23-05-2015 om 22:05:49Get ready Europe. #AUS is next and we’re about to lose our minds. #SBSEurovision #eurovision #notaballad #pyrotechnics #bringit reageer retweet
twitter:siobhanellin twitterde op zaterdag 23-05-2015 om 22:07:41ITS OUR TIME. ITS OUR TIIIIIIIIIIIIIIIIIME. #AUS #SBSEurovision reageer retweet
twitter:garyandrews twitterde op zaterdag 23-05-2015 om 22:07:53Outbreak of patriotic fever in this household #AUS #SBSEurovision reageer retweet
twitter:travise77 twitterde op zaterdag 23-05-2015 om 22:08:43#AUS I'm literally crying with pride. @GuySebastian you've done is all proud. #SBSEurovision reageer retweet
twitter:_lightningheart twitterde op zaterdag 23-05-2015 om 22:09:04I have never been so proud of my country #SBSEurovision #AUS reageer retweet
twitter:lady_giggs twitterde op zaterdag 23-05-2015 om 22:09:42This is like #AUS World Cup 2006 levels of proud. #SBSEurovision reageer retweet
twitter:kimtairi twitterde op zaterdag 23-05-2015 om 22:10:07#Aus first time I've heard it and <shamefaced> I like it a lot grinning from ear to ear oh and now tears yay we are in #SBSEurovision reageer retweet
twitter:Natski82 twitterde op zaterdag 23-05-2015 om 22:10:45I feel so patriotic right now. I can't believe I witnessed this live! #Aus history in the making @GuySebastian #SBSEurovision reageer retweet
twitter:MattAkersten twitterde op zaterdag 23-05-2015 om 22:11:00History made. Can #AUS be invited every year please? #SBSEurovision reageer retweet
twitter:dr_soz twitterde op zaterdag 23-05-2015 om 22:11:35I am so happy. I don't care that we're not part of Europe. AUSTRALIA JUST COMPETED IN EUROVISION!! #AUS #SBSEurovision reageer retweet
twitter:JB_AU twitterde op zaterdag 23-05-2015 om 23:13:56Europe: If you vote for #AUS we promise to only send our best behaved drunken backpackers from now on #Eurovision #SBSEurovision reageer retweet
twitter:a_million_beats twitterde op zaterdag 23-05-2015 om 23:23:06THIS IS HOW WOMEN MUST HAVE FELT WHEN THEY WERE FINALLY GIVEN THE RIGHT TO VOTE WHAT A TIME TO BE ALIVE!!! #AUS #SBSEurovision #Eurovision reageer retweet
twitter:EleanorColla twitterde op zaterdag 23-05-2015 om 23:55:22I am actually really excited. And super nervous. #AUS? #SBSEurovision reageer retweet
twitter:MsJimmyC twitterde op zaterdag 23-05-2015 om 23:55:56This whole process is a lot more nerve-wracking now that #AUS is a part of it #sbseurovision reageer retweet
twitter:caseyphoenix twitterde op zondag 24-05-2015 om 00:21:32This is more exciting than the #AUS swimming team at the Olympics!! #Eurovision #SBSEurovision #ESC2015 reageer retweet
(Australie geeft 12 punten aan Zweden en 0 aan de UKtwitter:KM_Nicholson twitterde op zondag 24-05-2015 om 00:22:51So Australia is ditching the British monarchy for Sweden now right? I, for one, welcome our new Scandi overlords. #aus #SBSEurovision #swe reageer retweet
twitter:julesaly twitterde op zondag 24-05-2015 om 00:35:26Dankje Nederlands! #AUS #Eurovision2015 #SBSEurovision reageer retweet
twitter:raptjacster twitterde op zondag 24-05-2015 om 00:50:59Please let us #AUS come back next year - please please please pretty please #SBSEurovision #Eurovision reageer retweet
twitter:JordanPolitics twitterde op zondag 24-05-2015 om 00:55:28I hope this shows @SBSEurovision that #AUS should get the show live every year #SBSEurovision reageer retweet
Nog wat tweets van tijdens de herhaling op de 'normale' tijd, zondagavond:twitter:wafugee twitterde op zondag 24-05-2015 om 00:56:30"Good morning #AUS, it was lovely having you, and good night Europe!" Thank YOU, #AUT - invite us back, EBU! #SBSEurovision reageer retweet
twitter:Patwill2 twitterde op zondag 24-05-2015 om 12:50:13#SBSEurovision #AUS I"M NOT CRYING, I JUST HAVE SOMETHING IN MY EYE reageer retweet
twitter:jocelynseip twitterde op zondag 24-05-2015 om 12:50:21I've literally never felt more patriotic than I do right now #SBSEurovision #aus reageer retweet
twitter:samwdowning twitterde op zondag 24-05-2015 om 12:52:24Once again: formal apologies to @GuySebastian for my initial doubts about his #SBSEurovision selection. He was 10/10. #AUS reageer retweet
twitter:JennaGuillaume twitterde op zondag 24-05-2015 om 12:52:30🙌🙌🙌🙌 I have never been so patriotic @GuySebastian #Aus #SBSEurovision reageer retweet
twitter:jmyonline twitterde op zondag 24-05-2015 om 15:18:44So a top 5 finish is frankly astonishing. A weird, slightly freaky thing but wow. I think #AUS has been done proud #SBSEurovision reageer retweet
twitter:shuttupjerk twitterde op zondag 24-05-2015 om 12:50:10he IS wearing a douchey hat though. Catchy song still. #AUS #SBSEurovision reageer retweet
twitter:paper_bag_girl twitterde op zaterdag 23-05-2015 om 22:11:07I still kind of wish he'd surprised up all by NOT wearing a hat though. #AUS #SBSEurovision reageer retweet
twitter:NatMaySaidWhat twitterde op zaterdag 23-05-2015 om 22:08:49I'm really hoping for a dramatic hat removal #AUS #SBSEurovision reageer retweet
http://www.news.com.au/en(...)k8579h-1227368737614quote:IT may have felt like all eyes were on Guy Sebastian at Eurovision over the weekend, but the jury’s out as to whether or not it was worth SBS forking out the big bucks for the Aussie pop star to compete.
Sebastian represented Australia in the finals held in Vienna on Sunday morning, competing under a deal which was bought and paid for by the national broadcaster.
Last week, it was revealed SBS paid Eurovision organisers big bucks for the right to take part in the global singing contest in a bid to boost ratings and attract advertising on the multicultural broadcaster.
The reported million-dollar participation fee, on top of a broadcasting fee, guaranteed Sebastian would go straight through to the final round, along with representatives from other countries such as France, Britain, Spain and Italy, who were also given an automatic inclusion.
Sebastian did Australia proud with his performance of the specially penned tune Tonight Again, finishing fifth overall. Sweden’s Mans Zelmerlow was crowned the 2015 winner.
While SBS said the fee was confidential, Eurovision told the Sydney Morning Herald that it was an amount similar to those paid by countries of a similar size.
En? Hebben ze goede kijkcijfers gescoord?quote:Op zondag 31 mei 2015 00:05 schreef Jane het volgende:
Sorry voor de spam, maar ik lees nu ook dat Australië z'n directe finaleplaats helemaal niet cadeau gekregen heeft.
[..]
http://www.news.com.au/en(...)k8579h-1227368737614
Redelijkquote:Op zondag 31 mei 2015 01:02 schreef Peter het volgende:
[..]
En? Hebben ze goede kijkcijfers gescoord?
Maar nu moeten ook zij zich eerst weten te plaatsen via de halve finalequote:Op dinsdag 17 november 2015 06:45 schreef Fred_B het volgende:
Australië is er volgend jaar weer bij!
Oh wat tofquote:Op dinsdag 17 november 2015 06:45 schreef Fred_B het volgende:
Australië is er volgend jaar weer bij!
Mwah. Als je bij hun in de halve finale zit, weet je al zeker dat ze doorgaan. Ze zullen veel punten aan Kroatië geven.quote:Op dinsdag 17 november 2015 08:54 schreef TheVulture het volgende:
Goede beslissing om ze aan de halve finales te laten deelnemen
twitter:SBSEurovision twitterde op dinsdag 01-03-2016 om 07:12:07Our Aussie Eurovision artist is getting ready for the live announcement on Thursday! Who could it be? #SBSEurovision https://t.co/MOOyKSuWax reageer retweet
Eens.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 11:03 schreef DecoAoreste het volgende:
Alles beter dan Rusland. Hup Australië
Ik snap de aversie van mensen tegen Australië wel trouwens, maar ja, dan moeten de Europese landen maar met betere nummers op de proppen komen.
Gelukkig hoort Australië daar meer thuis.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:25 schreef SnowOokami het volgende:
Rusland:
-special effects/visual; 10
-song; meh
Ze zeiden gisteren trouwens dat dit waarschijnlijk de laatste keer zou zijn dat Australië mee zou doen omdat er een Aziatische versie van het songfestival komt?
Nou, ook niet, natuurlijk.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:38 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Gelukkig hoort Australië daar meer thuis.
Het is hier misschien moeilijk voor te stellen, maar het ESF heeft in Australië echt veel fans. Veel Australiërs hebben ook Zuid-oost Europese wortels.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 09:13 schreef Jane het volgende:
[..]
Nou, ook niet, natuurlijk.
Tja, het is leuk om een heel continent bijna voor jezelf alleen te hebben, maar als je dit soort evenementen wil, dan is het wel eenzaam natuurlijk.
Je zou het Commonwealth-argument kunnen gebruiken om te beargumenteren dat ze met het ESF mogen meedoen, maar het probleem is wel dat je dan binnenkort ook met Trinnidad & Tobago, Malawi, Swaziland, enz. zit opgescheept.![]()
https://en.wikipedia.org/(...)ions#Current_members
Interesseert me geen conservatieve ouwe drol. Had veel liever dit als winnaar gezien dan Oekraïne. Zonde voor het ESFquote:Op zaterdag 14 mei 2016 20:18 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Wat een afschuwelijk nummer van een land dat er helemaal niet bijhoort. Het zou een schande zijn als dit nummer wint. Zou natuurlijk wel helemaal passen in de geschiedenis van de schimmige eurovisiepraktijken.
Volgens mij leeft hij nog, zowel van voren als van achteren. En eveneens Paul Simon.quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:09 schreef TLC het volgende:
Art en Garfunkel zouden zich omdraaien in hun graf
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |