Australie doet dit jaar mee met het songfestival ivm 60 jaar, ik ben benieuwd hoe de uitzending en stemmen gaat ivm tijdverschil.quote:Australië doet mee aan Eurovisie Songfestival
"And the twelve points from Australia go to...." Hè? Australië op het Eurovisie Songfestival? Ja, Australië. 'Down Under' mag dit jaar voor één keer meedoen, heeft de ESF-organisatie besloten ter gelegenheid van het 60-jarig jubileum van het songfestival.
Omdat het om een eenmalige deelname gaat, is Australië direct geplaatst voor de finale in Wenen en hoeft het land niet mee te doen aan de voorrondes in de halve finale.
Stemmen
De keuze is volgens organisator European Broadcasting Union op Australië gevallen, omdat het songfestival in dat land zeer populair is. En het Australische SBS is lid van de EBU.
Er wordt bekeken hoe het Australische publiek kan stemmen. In het land is het namelijk ochtend ten tijde van de finale. De stemmen van het publiek moeten voor 50 procent meetellen in het totaal, de andere helft wordt bepaald door een professionele jury.
Wel is al duidelijk dat de Australiërs ook mogen stemmen in de halve finales. En de andere 39 deelnemers kunnen op de Australische act stemmen.
Wat als de Aussies winnen?
Mocht het land onverhoeds het songfestival winnen, dan verhuist het circus volgend jaar niet naar Sydney, Canberra of Melbourne. Besloten is dat het ESF dan in een land in Europa wordt georganiseerd. Wel mag Australië dan nog een keer een deelnemer afvaardigen.
Zou Kylie Minogue zich geroepen voelen. Of Nick Cave? De Australiërs zelf bepalen wie 'Down Under' in Wenen gaat vertegenwoordigen, zegt de ESF-organisatie. Als dat maar voor 16 maart duidelijk is, want dat is de deadline voor de inschrijving van deelnemers.
quote:Op maandag 16 maart 2015 10:37 schreef Neincraft het volgende:
Het nummer is bekend gemaakt! Het is Tonight Again geworden.
Het zou wel een erg vroeg geplante 1 april-grap kunnen zijnquote:Op dinsdag 10 februari 2015 18:19 schreef Cyan9 het volgende:
Ik las het en ik dacht echt aan alle mogelijke manieren waarop dit een grap zou kunnen zijn, maar het is gewoon echt waar. Nu nog Kylie Minogue regelen.
Meer info: http://www.eurovision.tv/(...)ial&campaign=Twitter
Als ze winnen wordt het nog steeds in een Europees land gehouden, Australië mag dan alleen nog wel een keertje extra meedoen.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 18:31 schreef TLC het volgende:
Dus als Australie wint is het ESF het jaar daarop in Sydney, Melbourne of Canberra ? en is het dan geen eenmalig iets ?
Ditquote:Op dinsdag 10 februari 2015 18:20 schreef TheVulture het volgende:
Het wordt gebracht als een eenmalig iets maar ik vind eerlijk gezegd geen geweldig initatief, het zou toch enkel tussen EBU-leden moeten gaan... 27 liedjes in de finale is ook krankzinnig veel
Edit: Oh ze horen bij de EBU, maar dan nog, het voelt een beetje onnatuurlijk
De organisatie wil natuurlijk een enorme hype creëren(¤¤¤¤¤¤/AU$$$$), en dat wordt nogal verpest als ze in de voorronde worden uitgeschakeld door Letland en Macedonië enzo.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 18:47 schreef Greys het volgende:
HEEL tof voor ze (en alle fans daar!) mogen meedoen, maar ik snap alleen de keuze niet dat ze direct in de finale mogen!? Waarom dan niet gewoon volgens de eerlijke regels tijdens het festival?
Gaat weinig verschil maken, vrees ik.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 18:44 schreef Fred_B het volgende:
Trijntje kan dus op tournee door Australië om stemmen te proberen te winnen
Jamaica doet wel mee aan de Copa América.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 21:17 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind het ronduit belachelijk. Het Nederlands voetbalelftal doet ook niet mee aan de Afrika Cup of de Azië Cup, ook al besteden we er op tv aandacht aan.
Daar kun je je nog iets bij voorstellen; het ligt er vlakbij. En zo valt ook wel te begrijpen dat Israël op Europa is georiënteerd en aan Europese evenementen meedoet. Maar Australië ligt aan de andere kant van de wereld.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 21:32 schreef Nober het volgende:
Angus & Julia Stone of AC/DC?
[..]
Jamaica doet wel mee aan de Copa América.
Precies dat. Eerst dacht ik 'duvel op met je meteen finale', maar als iemand het verdient om een keer voor het eggie mee te doen met de punten zijn zij hetquote:Op dinsdag 10 februari 2015 21:24 schreef Cee het volgende:
Superleuk, klopt geen sodemieter van natuurlijk maar ik vind het wel schattig. Heb ze er liever in dan sommige andere landen. Sydney 2016.
Ik heb me al aangemeld in Azerbeidzjan om even op hun kosten even naar Australië te gaan, om daar met een Australische simcard op Azerbeidzjan te stemmen.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 10:20 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben na een paar dagen wel aan het idee gewend, het is in ieder geval een land dat qua muzieksmaak dichter bij ons ligt dan pak 'm beet Azerbaijan of Wit-Rusland...
Denk ook dat het niet bij één keer blijft en dat ze voortaan vast mee zullen doen
Dat is denk ik het land dat ik het liefst zie vertrekken, daar deugt gewoon helemaal niks van inderdaad.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 10:24 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik heb me al aangemeld in Azerbeidzjan om even op hun kosten even naar Australië te gaan, om daar met een Australische simcard op Azerbeidzjan te stemmen.
Dat klopt toch ook nog steeds? Het wordt door heel Europa uitgezonden. Er staat nergens dat de deelnemers Europees moeten zijn. Er staat in het reglement dat de omroepen lid moeten zijn van de EBU. Maar dat is niet voorbehouden aan alleen Europese oproepen..quote:Op zondag 15 februari 2015 17:09 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik dacht dat het ging om een grap.
Het heet Eurovisie Songfestival en dat moet zo blijven.
Het staat zo op Wikipedia " Het Eurovisiesongfestival is sinds 24 mei 1956 een jaarlijkse presentatie en competitie van liedjes en wordt uitgezonden op televisie door heel Europa"
Is het medium 'smeer'geld daar ook al doorgedrongen?quote:Op woensdag 11 februari 2015 00:36 schreef Susi het volgende:
Ik mag aannemen dat Australië er wel voor heeft betaald dat zij in de finale staan.
De naam komt me heel erg bekend voor. Ik weet alleen niet waarvan.quote:Op donderdag 5 maart 2015 00:07 schreef TheVulture het volgende:
Het wordt Guy Sebastian
Erg toffe keus van de Australiers
Hij won daar de allereerste editie van Idols
quote:Op donderdag 5 maart 2015 00:07 schreef TheVulture het volgende:
Het wordt Guy Sebastian
Erg toffe keus van de Australiers
Hij won daar de allereerste editie van Idols
Hij won de eerste Australische Idol,deed mee aan World Idol en heeft naast een succesvolle carriere Down Under ook in de jury van X-Factor Australia gezetenquote:Op donderdag 5 maart 2015 01:16 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
De naam komt me heel erg bekend voor. Ik weet alleen niet waarvan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |