abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 17 november 2015 @ 13:57:26 #1
163650 Greys
pi_157622678

Australia to return to the Eurovision Song Contest!

After placing 5th in the final of the Eurovision Song Contest 2015, Australia will compete in the semi finals in 2016.

History was made in Vienna earlier this year when Australia debuted at the Eurovision Song Contest. Initially envisaged as a one-off to celebrate the event's 60th anniversary and Australia's long tradition of broadcasting the show, the European Broadcasting Union (EBU) and Australian broadcaster SBS are proud to announce that Australia will participate again in 2016.

"The feedback we got from viewers, fans, press and the broadcasters after Australia's participation in Vienna was overwhelmingly positive," says Jon Ola Sand, Executive Supervisor of the contest on behalf of the EBU. "We strongly believe the Eurovision Song Contest has the potential to evolve organically into a truly global event. Australia's continued participation is an exciting step in that direction, "It remains to be seen what such an event may look like in the long run," Sand continues.

In Vienna, Australia was guaranteed a spot in the final. Next year, Australia will have to compete in one of the two Semi-Finals. Australia's participation is secured for 2016, but it is yet to be decided whether Australia will become a permanent participant in the contest.

"SBS is thrilled to have secured this opportunity for Australia to compete at Stockholm in 2016 and thank the European Broadcasting Union for their invitation. The Eurovision Song Contest is a wonderful example of cultural diversity and social inclusion and our continued participation offers a fantastic opportunity to showcase Australian musical talent in a truly international multicultural celebration. Production partner Blink TV have been integral in supporting our ambition to build Australia's presence on the world's biggest stage and together we look forward to again bringing the Eurovision experience to our screens." says CEO and Managing Director SBS, Michael Ebeid. Earlier this year, Australia was represented by megastar Guy Sebastian who finished 5th in the Grand Final with Tonight Again.

The EBU Reference Group, the governing body of the Eurovision Song Contest, voted unanimously in favour of Australia's participation. The group consists of three elected representatives from the participating broadcasters, the Executive Producer of the upcoming contest, the Executive Producers of the previous two contests, the EBU Executive Supervisor and a Chairman.

"Europe and Australia have a lot in common in regards to cultural values and when a broadcaster is so committed to bring great acts to the contest, the only right thing to do is to be inclusive," says Dr. Frank Dieter Freiling, Chairman of the Reference Group. “This is also a way for many Australians to re-connect with their European roots, and celebrate our shared cultural values and understanding through music”, he added.

In case Australia wins the 2016 Eurovision Song Contest, the 2017 contest will be co-hosted by Australian broadcaster SBS and another European public broadcaster, somewhere in Europe. The next Eurovision Song Contest will take place on 10, 12 and 14 May, 2016, in Stockholm's Globe Arena, co-hosted by Swedish public broadcaster SVT and the EBU. 41 countries are expected to take part.

In addition to this exciting news, Australia will make its debut in the Junior Eurovision Song Contest 2015 in Sofia, Bulgaria this coming Saturday when Bella Paige will perform her entry My Girls. The 13th Junior Eurovision Song Contest will be hosted by Poli Genova, who represented Bulgaria in the Eurovision Song Contest 2011 with her song Na inat. Follow all the action over on the website of the Junior Eurovision Song Contest.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 17 november 2015 @ 13:59:13 #2
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_157622717
Dat hele gebeuren is toch een wassen neus.
UI Made bij VanilleKwark.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 17 november 2015 @ 13:59:43 #3
163650 Greys
pi_157622728
Oh en ik vind het tof.
Ze hadden vorig jaar beter niet kunnen zeggen dat het eenmalig is, maar ik vind het leuk om ze er bij te hebben, ze nemen het serieus, ze moeten nu ook gewoon in de halve finales meestrijden, ik zie geen probleem ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 17 november 2015 @ 14:03:05 #4
343196 RingBewoner
pi_157622769
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 13:59 schreef Greys het volgende:
ik zie geen probleem ^O^
Ik ook niet. Het stelt toch geen donder voor.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 17 november 2015 @ 14:03:22 #5
163650 Greys
pi_157622773
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 november 2015 13:59 schreef RingBewoner het volgende:
Dat hele gebeuren is toch een wassen neus.
Even ter vergelijk:
De MTV EMA had in 2013 wereldwijd zo'n 43,5 miljoen kijkers, waarvan 961.000 in Nederland.
Het Eurovisie Songfestival had dat jaar 195 miljoen kijkers waarvan ruim 5,9 miljoen uit Nederland.

Wassen neus prima hoor, maar wel een hele grote, dan :)
Eentje die nogal eens onderschat wordt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 17 november 2015 @ 14:03:24 #6
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_157622775
euro

vision
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
  dinsdag 17 november 2015 @ 14:04:51 #7
343196 RingBewoner
pi_157622794
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 november 2015 14:03 schreef Greys het volgende:

[..]

Even ter vergelijk:
De MTV EMA had in 2013 wereldwijd zo'n 43,5 miljoen kijkers, waarvan 961.000 in Nederland.
Het Eurovisie Songfestival had dat jaar 195 miljoen kijkers waarvan ruim 5,9 miljoen uit Nederland.

Wassen neus prima hoor, maar wel een hele grote, dan :)
Eentje die nogal eens onderschat wordt.
Heeft niks te maken met het aantal kijkers.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 17 november 2015 @ 14:05:36 #8
163650 Greys
pi_157622817
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 14:03 schreef Teydelyk het volgende:
euro

vision
Er deden toch al landen mee van buiten Europa.
Euro slaat trouwens in Eurovisie op Eurovision TV Distribution Network, een onderdeel van de Europese Radio-unie (EBU). Dus niet per se op 'Europa'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 17 november 2015 @ 14:06:27 #9
163650 Greys
pi_157622832
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 november 2015 14:04 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Heeft niks te maken met het aantal kijkers.
Ik zal proberen je niet onder gunpoint te dwingen ernaar te kijken dan, beloofd. O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 17 november 2015 @ 14:25:03 #10
343196 RingBewoner
pi_157623149
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 14:06 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik zal proberen je niet onder gunpoint te dwingen ernaar te kijken dan, beloofd. O+
Zodra er een man/vrouw* meedoet die eigenlijk een man/vrouw* is met een baard dan wint die. Niet perse omdat hij/zij het beste liedje heeft. Het zou mij niet verbazen als dit jaar Frankrijk wint.
  Moderator dinsdag 17 november 2015 @ 17:17:51 #11
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_157626668
Meh. Dit hoeft van mij niet zo nodig.

Echter, van uit een Nederlands perspectief is dit niet zo slecht, Australië staat cultureel dichterbij ons dan een, pak 'm beet, Azerbeijan. In dat opzicht zou je dus eerder punten van Australië verwachten.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 17 november 2015 @ 18:23:14 #12
163650 Greys
pi_157628158
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 november 2015 14:25 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Zodra er een man/vrouw* meedoet die eigenlijk een man/vrouw* is met een baard dan wint die. Niet perse omdat hij/zij het beste liedje heeft. Het zou mij niet verbazen als dit jaar Frankrijk wint.
Ik snap je punt, maar de laatste jaren waren er winnaars waar ik goed mee kon leven. Echt goede liedjes eindigden hoog. Nederland tweede. Dus het is mogelijk. En heel eerlijk gezegd, ik vond het nummer van baardmans écht heel goed :@
Tuurlijk baal ik ook als overduidelijke freakshows met een kutnummer (veel) punten krijgen. Maar gelukkig is het met de terugkeer van de vakjury al beter geworden. We zijn er nog niet, maar de kwaliteit wordt wat mij betreft echt beter. Zie je ook aan het feit dat de winnaars van de laatste paar jaar ook echt hits in diverse landen hadden daarna :) Loreen bv, The Common Linnets zelfs ook met hun tweede plaats.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 17 november 2015 @ 18:24:11 #13
163650 Greys
pi_157628171
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:17 schreef ijs_beer het volgende:
Meh. Dit hoeft van mij niet zo nodig.

Echter, van uit een Nederlands perspectief is dit niet zo slecht, Australië staat cultureel dichterbij ons dan een, pak 'm beet, Azerbeijan. In dat opzicht zou je dus eerder punten van Australië verwachten.
Ja. De Aussies nemen het in elk geval ook serieus, zowel qua inzenden als kijkers/stemmers.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 17 november 2015 @ 20:25:16 #14
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_157631986
Prima *O* , wel goed dat ze gewoon in de halve finale moeten meedoen.
Maakt ook het draagvlak voor deelname bij de Europeanen wat groter, denk ik.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_157839218
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 november 2015 18:23 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik snap je punt, maar de laatste jaren waren er winnaars waar ik goed mee kon leven. Echt goede liedjes eindigden hoog. Nederland tweede. Dus het is mogelijk. En heel eerlijk gezegd, ik vond het nummer van baardmans écht heel goed :@
Tuurlijk baal ik ook als overduidelijke freakshows met een kutnummer (veel) punten krijgen. Maar gelukkig is het met de terugkeer van de vakjury al beter geworden. We zijn er nog niet, maar de kwaliteit wordt wat mij betreft echt beter. Zie je ook aan het feit dat de winnaars van de laatste paar jaar ook echt hits in diverse landen hadden daarna :) Loreen bv, The Common Linnets zelfs ook met hun tweede plaats.
Eens. Alle finales vanaf 2013 zijn echt prima shows met vrijwel alleen maar sterke liedjes met vorig jaar als absolute uitschieter met een enorm sterke top 10. Er zitten maar weinig freakshows meer tussen gelukkig waarbij het nummer van ondergeschikt belang is.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')