abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149539165
President Obama heeft toestemming gegeven voor luchtaanvallen op IS (Islamitische Staat)-strijders in het noorden van Irak. Ook zijn er voedselpakketten gedropt in de bergen van Sinjar waar tienduizenden vluchtelingen zich schuilhouden. Volgens Obama zijn de luchtaanvallen op beperkte schaal nodig, omdat de levens van Amerikanen op het spel staan, net als die van veel onschuldige burgers. In de stad Arbil werken een hoop Amerikanen. IS-strijders zijn die stad de afgelopen dagen steeds meer genaderd. Obama benadrukt dat er geen militairen naar Irak worden gestuurd. Eind 2011 kwam er officieel een einde aan de Amerikaanse militaire missie in Irak. De afgelopen dagen zijn tienduizenden Koerdische jezidi's en christenen gevlucht voor de soennitische IS-strijders.

Volgens de VN en vluchtelingen/ooggetuigen is er sprake van grootschalig seksueel misbruik door IS-strijders tegen vrouwen, tienermeisjes en jongens die tot de minderheden in Irak behoren. 1.500 yezidi's en christenen zouden mogelijk gedwongen worden om als seksslaaf te dienen. Ook zouden er 500 jezidi's levend begraven zijn door IS en gevonden zijn in een massagraf.

Vanuit hun bolwerk Falluja, dat IS in januari van dit jaar in handen kreeg, probeert de beweging steeds meer regio's in Irak te veroveren. Met de bezetting van Mosul heeft IS strategisch een gevoelige klap uitgedeeld aan de Iraakse strijdkrachten, die na vier dagen van gevechten de moed hebben opgegeven en de stad zijn ontvlucht. Net als 500.000 burgers overigens. Sinds 29 juni 2014 gaat "ISIS" (Islamitische Staat in Irak en de Levant) als "IS" (Islamitische Staat) door het leven: ze hebben een kalifaat opgericht dat uit delen van Irak en Syrië bestaat.

Kaart van de uiteindelijke staat die IS wil vestigen in het Midden-Oosten

Kaart van de huidige militaire situatie
Paars = Iraakse regering
Grijs = IS
Groen = Koerdistan (Peshmerga)

Zie ook:
Kaart van de huidige militaire situatie in Irak en Syrië
Uitgebreide kaart van de militaire situatie in Irak

Het NPU( Oftwel Nineveh Plain Protection Units) is een Assyrisch militie die december 2014 is ontstaan, hun doel is om de oorspronkelijke bewoners van Irak te beschermen dat zijn Assyriërs. Officieel zijn er 5500 leden aangesloten maar sinds de meest recente schatting zijn er nu al bijna 10.000 leden aansloten en ze groeien nog dagelijks. Het NPU word al gesteund door ''American Mesopotamian Organization '' en ze zoeken ook steun bij de Verenigde Staten en de EU. Het NPU zit nu in de provincie Nineveh ( Ninawa ) Ook een van de meest belangrijke doelen van het NPU is het creëren van een Assyrisch land. Dit gaat het dan waarschijnlijk worden.

Updates:
The Levantine War - Reddit

Filmpje van Steven Sotloff: http://www.dumpert.nl/med(...)_steven_sotloff.html
http://www.amnesty.nl/nie(...)ringen-in-noord-irak
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_149539230
Waarom TT weg? ;(
  dinsdag 10 februari 2015 @ 14:48:31 #3
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_149539249
Hoe is het eigenlijk met IS? Nog steeds machtig groeiend? Of wordt die zooi eindelijk een beetje ingedamd?
En altijd het laatste woord.
pi_149539321
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:48 schreef BlauweTijger het volgende:
Hoe is het eigenlijk met IS? Nog steeds machtig groeiend? Of wordt die zooi eindelijk een beetje ingedamd?
In Irak volgens mij wel aardig ingedamd, volgens mij is Syrie een groter probleem..
Zonder wrijving geen glans
pi_149539328
quote:
grijs is "IS"
groen zijn andere terroristen
  dinsdag 10 februari 2015 @ 14:52:12 #6
371833 BlauweTijger
pi_149539358
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:51 schreef reza1 het volgende:

[..]

grijs is "IS"
groen zijn andere terroristen
[ afbeelding ]
Ik zie een aardige radius voor wat hydrofosforbommen of niet?

Maar dat is nog wel een aardig gebied dus. ;(
pi_149539378
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:52 schreef BlauweTijger het volgende:

[..]

Ik zie een aardige radius voor wat hydrofosforbommen of niet?

Maar dat is nog wel een aardig gebied dus. ;(
Nou ja, 90% is woestijn dus maakt niet uit :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2015 14:53:07 ]
pi_149540876
quote:
Zwaar aan 't verliezen in Irak. Vergelijk de kaarten op 't begin maar eens met die van nu. Daarnaast zijn de Iraakse army en Koerdische Peshmerga bezig met een strategie om Mosul te heroveren, het ''hart'' van ISIS in Irak. Zodra Mosul terug gegeven is aan Irak, zal ISIS instorten aangezien hun hart kapot is gemaakt.

In Syrie hebben ze een keiharde nederlaag geleid door 4 maanden lang de Syrisch-Koerdische stad Kobani te willen veroveren waarin ze kei- en keihard hebben gefaald. Ze verloren belangrijke strijders en materieel, Kobane is nu een weekje of 2 bevrijd.
#freefrederike
  dinsdag 10 februari 2015 @ 15:50:43 #10
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149541065
quote:
Wordt op meerdere fronten vakkundig gesloopt.
Say what?
pi_149541070
quote:
Eens dat er militaire interventie moet komen, maar niet alleen voor de christenen. Andere volkeren lijden er net zo onder.

Daarnaast, dit durven te zeggen :') :
quote:
"As a Catholic I find it hard to say, but I want military action, there is no other way now."
De katholieke kerk heeft de meest gruwelijke daden ooit begaan in Noord- en Zuid-Amerika. Daarnaast kennen we de Katholieke Inquisitie ook nog.
#freefrederike
pi_149541126
quote:
4s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:50 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Eens dat er militaire interventie moet komen, maar niet alleen voor de christenen. Andere volkeren lijden er net zo onder.

Daarnaast, dit durven te zeggen :') :

[..]

De katholieke kerk heeft de meest gruwelijke daden ooit begaan in Noord- en Zuid-Amerika. Daarnaast kennen we de Katholieke Inquisitie ook nog.
Cool story bro.
pi_149541301
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:52 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Cool story bro.
Even een serieuze vraag he, hoe voel jij je, wetende dat de christenen in Irak bijna uitgeroeid zijn? Ik kan mij voorstellen dat je elke dag in een dip zit en alleen denkt aan die dingen, klopt dat? Of kan je 't redelijk verwerken?
#freefrederike
  dinsdag 10 februari 2015 @ 16:02:02 #14
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149541426
EjmAlrai twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 15:20:12 the Jordanian 40th armoured division has been deployed all along the borders between #Jordan and #Iraq. #IS. reageer retweet
Say what?
pi_149541483
quote:
4s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:58 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Even een serieuze vraag he, hoe voel jij je, wetende dat de christenen in Irak bijna uitgeroeid zijn? Ik kan mij voorstellen dat je elke dag in een dip zit en alleen denkt aan die dingen, klopt dat? Of kan je 't redelijk verwerken?
Oh nee daar denk ik niet aan sorry, ik zit te denken aan Assyrië dat binnenkort onafhankelijk wordt en dan keren we terug naar ons land.
pi_149541555
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:04 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Oh nee daar denk ik niet aan sorry, ik zit te denken aan Assyrië dat binnenkort onafhankelijk wordt en dan keren we terug naar ons land.
Laten we eerlijk blijven, hoe denk je dat dat mogelijk is? Assyriers hebben bijna geen politieke macht en zijn collectief gezien niet vermogend genoeg om dingen te doen zoals de joden destijds hebben gedaan(zoals Rotschild).
#freefrederike
pi_149541797
quote:
4s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:06 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Laten we eerlijk blijven, hoe denk je dat dat mogelijk is? Assyriers hebben bijna geen politieke macht en zijn collectief gezien niet vermogend genoeg om dingen te doen zoals de joden destijds hebben gedaan(zoals Rotschild).
joden hangen een geloof aan, Assyriërs zijn een volk, die het christendom aan aanhangen. Genoeg christelijke landen die Assyriërs bereid zijn te helpen hoor ;)

Maar even serieus ik snap je wel, het wordt een moeilijk en traag proces maar ik denk toch dat het gaat lukken

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2015 16:14:34 ]
pi_149541963
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:13 schreef vigen98 het volgende:

[..]

joden hangen een geloof aan, Assyriërs zijn een volk, die het christendom aan aanhangen. Genoeg christelijke landen die Assyriërs bereid zijn te helpen hoor ;)

Maar even serieus ik snap je wel, het wordt een moeilijk en traag proces maar ik denk toch dat het gaat lukken
Assyriers worden als Iraakse christenen behandeld en joden worden ook als etnische groepering behandeld. Daarnaast, ik ben het eens met je dat Australie en Colombia wellicht willen hebben, maar ook die landen hebben niet veel te zeggen in Irak.

Als de Iraakse christenen een autonoom gebied willen, moeten ze op z'n minst een grootmacht(USA/Rusland/China) achter zich hebben of een land dat grenst aan hun gebied(Turkije/Iran/Syrie). Geen een van deze spelers staat achter een Assyrisch autonoom gebied, dus ik denk dat het niet realistisch is om te stellen dat jullie een land zullen krijgen.

Ook al steun ik minderheden moraal gezien wel, maar de realiteit wijst anders uit. Als ik de macht had, had ik allang een Yezidistan en Assyrie gesticht, maar de realiteit wijst uit dat die gebieden bij Irak zullen blijven.
#freefrederike
pi_149542092
quote:
4s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:18 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Assyriers worden als Iraakse christenen behandeld en joden worden ook als etnische groepering behandeld. Daarnaast, ik ben het eens met je dat Australie en Colombia wellicht willen hebben, maar ook die landen hebben niet veel te zeggen in Irak.

Als de Iraakse christenen een autonoom gebied willen, moeten ze op z'n minst een grootmacht(USA/Rusland/China) achter zich hebben of een land dat grenst aan hun gebied(Turkije/Iran/Syrie). Geen een van deze spelers staat achter een Assyrisch autonoom gebied, dus ik denk dat het niet realistisch is om te stellen dat jullie een land zullen krijgen.

Ook al steun ik minderheden moraal gezien wel, maar de realiteit wijst anders uit. Als ik de macht had, had ik allang een Yezidistan en Assyrie gesticht, maar de realiteit wijst uit dat die gebieden bij Irak zullen blijven.
Tja, we zullen zien in de toekomst, alleen over die grootmachten he, het congres van Amerika sprak laatst nog over bewapenen van Assyriërs en misschien zelfs wat meer ( wat dat inhoudt weet ik niet ) Rusland is een orthodox land ( Poetin is zelf orthodox ) ze hebben wel vaker hun christelijke kameraden geholpen in tijd van nood dus misschien kunnen ze iets doen? Ik weet het eerlijk gezegd niet maar ja we zullen zien :P
pi_149542200
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:21 schreef vigen98 het volgende:
Tja, we zullen zien in de toekomst, alleen over die grootmachten he, het congres van Amerika sprak laatst nog over bewapenen van Assyriërs en misschien zelfs wat meer ( wat dat inhoudt weet ik niet )
Het congres van Amerika kan over alles debatteren, feit is dat Amerika Irak niet van haar hand wil trappen, anders hadden ze Koerdistan allang al onafhankelijk verklaard. Denk je echt dat Amerika Assyrie wel onafhankelijk gaat verklaren terwijl ze niet eens achter een Koerdische onafhankelijkheid staat? Ook andere landen eromheen zoals Turkije staan niet te wachten op Assyrie.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:21 schreef vigen98 het volgende:
Rusland is een orthodox land ( Poetin is zelf orthodox ) ze hebben wel vaker hun christelijke kameraden geholpen in tijd van nood dus misschien kunnen ze iets doen? Ik weet het eerlijk gezegd niet maar ja we zullen zien
Ze hebben alleen Armenie geholpen omdat Armenie traditioneel pro-Russisch is en volledig afhankelijk is van Rusland. Verder ken ik niet al te veel christelijke landen waar Rusland zo achter staat. Rusland is vooral gericht op de voormalige Soviet-landen en andere Aziatische landen.
#freefrederike
pi_149542237
quote:
4s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:25 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Het congres van Amerika kan over alles debatteren, feit is dat Amerika Irak niet van haar hand wil trappen, anders hadden ze Koerdistan allang al onafhankelijk verklaard. Denk je echt dat Amerika Assyrie wel onafhankelijk gaat verklaren terwijl ze niet eens achter een Koerdische onafhankelijkheid staat? Ook andere landen eromheen zoals Turkije staan niet te wachten op Assyrie.

[..]

Ze hebben alleen Armenie geholpen omdat Armenie traditioneel pro-Russisch is en volledig afhankelijk is van Rusland. Verder ken ik niet al te veel christelijke landen waar Rusland zo achter staat. Rusland is vooral gericht op de voormalige Soviet-landen en andere Aziatische landen.
Servië is geholpen, Griekenland etc :P
pi_149542357
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:26 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Servië is geholpen, Griekenland etc :P
Dat zijn geopolitieke belangen, heeft niet veel te maken met geloof. Irak is belangrijker voor Rusland dan Assyrie, dus geopolitocologisch gezien, maakt Assyrie daar ook geen kans voor.

Tenzij Irak Assyrie vrijwillig opgeeft, maar daar is de kans voor ook maar te klein.
#freefrederike
pi_149542687
quote:
4s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:29 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Dat zijn geopolitieke belangen, heeft niet veel te maken met geloof. Irak is belangrijker voor Rusland dan Assyrie, dus geopolitocologisch gezien, maakt Assyrie daar ook geen kans voor.

Tenzij Irak Assyrie vrijwillig opgeeft, maar daar is de kans voor ook maar te klein.
In het Iraakse parlement is dit ook al een groot onderwerp, Abadi is een man die denk ik wel voor een misschien niet helemaal maar wel semi autonoom regio is.
pi_149542778
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:39 schreef vigen98 het volgende:

[..]

In het Iraakse parlement is dit ook al een groot onderwerp, Abadi is een man die denk ik wel voor een misschien niet helemaal maar wel semi autonoom regio is.
Zou kunnen. En anders denk ik dat het beter is voor de Assyriers om zich aan te sluiten bij de KRG, al denk ik dat de Assyriers dat niet willen doen vanwege hun racistische kijk op de Koerden(terwijl de Assyriers binnen de KRG meer vrijheid hebben dan in elk ander gebied in het middenoosten :{ ).
#freefrederike
pi_149542838
quote:
4s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:41 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Zou kunnen. En anders denk ik dat het beter is voor de Assyriers om zich aan te sluiten bij de KRG, al denk ik dat de Assyriers dat niet willen doen vanwege hun racistische kijk op de Koerden(terwijl de Assyriers binnen de KRG meer vrijheid hebben dan in elk ander gebied in het middenoosten :{ ).
Racist? We mogen ( ik dan en mijn ouders ) Koerden gewoon hoor :P Dat paar andere zeer nationalistische Assyriërs het doen betekend niet dat elke het doet :P
pi_149542946
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:43 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Racist? We mogen ( ik dan en mijn ouders ) Koerden gewoon hoor :P Dat paar andere zeer nationalistische Assyriërs het doen betekend niet dat elke het doet :P
Ik lees veel anti-Koerdische sentimenten helaas op twitter van Assyriers. Eentje dat mij erg aansprak, die ik dus raar vond, was 't feit dat sommige Assyriers de Simele bloedbaden afschoven op de Koerden omdat de generaal die leiding had in die bloedbaden Koerdisch bloed had(maar net zo goed Arabisch bloed).

Feit is alleen dat die generaal een Arabische nationalist was en pro-Arabisch was. Het leger dat 't uitvoerde was daarnaast ook Irakees, maar de Assyriers gaven alleen de Koerden de schuld. Zulke anti-Koerdische sentimenten laten de racistische kijk wel zien.

Ook op facebook kom ik Assyriers tegen die het vooral voor Irak opnemen en anti-Koerdisch zijn. Misschien ligt het aan mij, maar ik vind het wel raar. Vooral ook omdat Apo Ocalan pro-Assyrisch is.
#freefrederike
pi_149543034
US-led coalition lacks resolve against ISIL: Iraqi official
quote:
A senior Iraqi official says the so-called US-led coalition against the ISIL Takfiri group is not doing enough in the face of militants, calling for increased firepower to combat the terrorists.

The coalition "should be more serious, more effective," the Iraqi Deputy Prime Minister Saleh al-Mutlaq told the Associated Press on Monday.

"I don't think that the intervention of this coalition is serious enough” in comparison with ISIL’s strength, he added.

Mutlaq also noted that the US military campaign does not match the scale of the ISIL threat.

"We would welcome any help which does not contradict the independence of the country, and any help which unites the society and [does] not divide the society in Iraq," the Iraqi official said.
He further emphasized that Iraq needs more advanced weapons than what the ISIL militant group currently possesses.

The ISIL terrorists control some parts of Iraq and Syria. They are engaged in crimes against humanity in the areas under their control. They have terrorized and killed people of all communities, including Shias, Sunnis, Kurds, and Christians.

Since last August, the US and some of its allies have been conducting airstrikes against what they say are ISIL positions in Iraq. Some members of the US-led coalition also started bombarding ‘ISIL targets’ inside Syria in September.

However, the raids have so far failed to dislodge the Takfiri group.
pi_149543068
quote:
4s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:47 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ik lees veel anti-Koerdische sentimenten helaas op twitter van Assyriers. Eentje dat mij erg aansprak, die ik dus raar vond, was 't feit dat sommige Assyriers de Simele bloedbaden afschoven op de Koerden omdat de generaal die leiding had in die bloedbaden Koerdisch bloed had(maar net zo goed Arabisch bloed).

Feit is alleen dat die generaal een Arabische nationalist was en pro-Arabisch was. Het leger dat 't uitvoerde was daarnaast ook Irakees, maar de Assyriers gaven alleen de Koerden de schuld. Zulke anti-Koerdische sentimenten laten de racistische kijk wel zien.

Ook op facebook kom ik Assyriers tegen die het vooral voor Irak opnemen en anti-Koerdisch zijn. Misschien ligt het aan mij, maar ik vind het wel raar. Vooral ook omdat Apo Ocalan pro-Assyrisch is.
Veel Assyriërs steunen Irak want we hadden het goed onder Saddam, hij respecteerde ons noemde ons zelfs het juweel van het midden-oosten ( door de geschiedenis ) met andere woorden, Saddam was goed voor ons wij dus ook voor hem. Dat met de Koerden ligt een beetje gevoeliger want door de Ottomaanse genocide op Armenen, Grieken, Assyriërs ligt het wat gevoelig en zeker omdat Koerdische stammen dit gewoon ook deden.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2015 16:53:17 ]
pi_149543164
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:50 schreef vigen98 het volgende:
Veel Assyriërs steunen Irak want we hadden het goed onder Saddam
Jullie hadden het niet goed onder Saddam. Veel Assyriers weten dit niet, maar tijdens de genocide tegen de Koerden werden veel Assyriers net zo hard meegepakt. Daarnaast moesten veel Assyriers zichzelf inschrijven als Arabische christen ipv Assyrier.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:50 schreef vigen98 het volgende:
Dat met de Koerden ligt een beetje gevoeliger want door de Ottomaanse genocide op Armenen, Grieken, Assyriërs ligt het wat gevoelig en zeker omdat Koerdische stammen dit gewoon ook deden
Klopt. Ottomanen pleegden trouwens ook grote bloedbaden op Yezidis en Turkmenen. Eigenlijk werden alleen Koerdische soennieten gespaard omdat ze identiek waren aan de Turkse soennieten(op taal na).

Best wel ironisch om te zien dat diezelfde bondgenoten elkaar nu bestrijden, terwijl ze 100 jaar geleden nog door dik en dun broeders waren(er zijn zelfs in Hongarije dorpen vernoemd naar Koerden, omdat Koerden traditioneel gezien trouw waren aan Ottomanen).
#freefrederike
pi_149543334
quote:
4s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:53 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Jullie hadden het niet goed onder Saddam. Veel Assyriers weten dit niet, maar tijdens de genocide tegen de Koerden werden veel Assyriers net zo hard meegepakt. Daarnaast moesten veel Assyriers zichzelf inschrijven als Arabische christen ipv Assyrier.

[..]

Klopt. Ottomanen pleegden trouwens ook grote bloedbaden op Yezidis en Turkmenen. Eigenlijk werden alleen Koerdische soennieten gespaard omdat ze identiek waren aan de Turkse soennieten(op taal na).

Best wel ironisch om te zien dat diezelfde bondgenoten elkaar nu bestrijden, terwijl ze 100 jaar geleden nog door dik en dun broeders waren(er zijn zelfs in Hongarije dorpen vernoemd naar Koerden, omdat Koerden traditioneel gezien trouw waren aan Ottomanen).
Hard gepakt door Saddam? Dat weet ik niet :o Dat zou zo kunnen, alleen zo beleefden mijn ouders het niet, die hadden het gewoon goed dus dat weet ik alleen :P
pi_149543493
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:57 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Hard gepakt door Saddam? Dat weet ik niet :o Dat zou zo kunnen, alleen zo beleefden mijn ouders het niet, die hadden het gewoon goed dus dat weet ik alleen :P
quote:
My cousin was working for the Iraqi government. As a Christian she refused to sleep with her supervisor. She was imprisoned for seven years.

Another relative served three years in Abu Ghraib for simply using our language - the real Abu Ghraib. Beatings were two times a day - after lunch and after dinner and hangings were every Wednesday and Thursday. His body is covered to this day with scars literally everywhere.

Two of my cousins are permanently disabled as were many in Iraq at that time. They are so mentally affected that they just sit and cry out all day. For many it was the only way to handle Saddams hell - to lose ones mind.

Visiting other relatives and finding almost always the telltale black and white pictures on the wall of family members killed in one of Saddams as they called it `stupid wars` - nearly a million, wonderful young men lost their lives.

http://www.assyrianchrist(...)ams_human_rights.htm

quote:
Although the Assyrian refugee migration began before WWI, the mass migration started in 1975 after the Algerian treaty between Iran and Iraq that enabled Saddam Hussein to destroy many Assyrian and Kurdish villages in the north. Many were executed; hundreds of thousands were forced to leave their lands and resettled in southern Iraq.
http://www.culturalsurviv(...)ternet-our-only-home

quote:
Soon after, the Armenians of northern Iraq were brutally massacred by the newly established Iraqi state. Persecution continued during the reign of the Ba’ath Party and Saddam Hussein,
http://www.ncas.rutgers.e(...)4-1923-and-1933-pres
#freefrederike
pi_149543562
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:57 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Er is een reden dat bepaalde Assyrische stammen met de Koerden meevochten in de PDK en zelfs hoge posities wisten te behalen. Saddam's Arabisatie was een ramp voor alle niet-arabieren.
pi_149543699
Was er maar een film over met die martelingen die IS hebben gedaan
pi_149543775
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 17:08 schreef 0108daniel het volgende:
Was er maar een film over met die martelingen die IS hebben gedaan
Is een zionistisch complot joh _O-
#freefrederike
pi_149543848
Russia Said to Lead UN Effort to Curb Islamic State’s Cash Flow
quote:
Russia has drafted a United Nations Security Council resolution intended to increase pressure on governments to cut off cash flowing to Islamic State, according to a Russian diplomat and three other UN diplomats.
The draft, which already has been circulated to the four other permanent members of the Security Council, will target the extremist militant group’s three main sources of revenue -- illegal oil exports, the sale of antiquities and ransom from hostage-taking, said two European diplomats at the UN in New York. The diplomats all asked not to be identified commenting on continued negotiations over the proposal.
Russia, which rarely writes Security Council resolutions, is taking the lead as it harbors growing concern over radicals from its Chechnya region joining Islamic State in Syria and Iraq, the two diplomats said. The resolution will express the international community’s resolve to take more action against the extremist group, which most recently executed a captured Jordanian pilot and two Japanese citizens, they said.
The Russian mission to the UN is working on a draft resolution and hopes that it will be adopted in the coming days, Alexey Zaytsev, the mission’s spokesman, said in a text message without confirming what it will say.
An Arab diplomat to the UN said Russia also may have been moved to act because siding with Syrian President Bashar al-Assad has weakened its ties with Gulf nations and, in turn, its influence in the Middle East.
Gulf countries such as Saudi Arabia and Qatar have been calling for Assad’s ouster since the Syrian civil war broke out in 2011, while also pushing for action against Islamic State forces that have seized a swath of Syria and Iraq.
pi_149545607
quote:
4s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:53 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Over het algemeen hadden christenen het goed onder Saddam Hoessein. Veel ellende bleef hen bespaard. Niet omdat hij zo van ze hield, maar omdat het een kleine minderheid was die zich niet met politiek of macht bemoeiden.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 18:27:17 #37
371833 BlauweTijger
pi_149545692
quote:
4s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:43 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Zwaar aan 't verliezen in Irak. Vergelijk de kaarten op 't begin maar eens met die van nu. Daarnaast zijn de Iraakse army en Koerdische Peshmerga bezig met een strategie om Mosul te heroveren, het ''hart'' van ISIS in Irak. Zodra Mosul terug gegeven is aan Irak, zal ISIS instorten aangezien hun hart kapot is gemaakt.

In Syrie hebben ze een keiharde nederlaag geleid door 4 maanden lang de Syrisch-Koerdische stad Kobani te willen veroveren waarin ze kei- en keihard hebben gefaald. Ze verloren belangrijke strijders en materieel, Kobane is nu een weekje of 2 bevrijd.
Thanks for the update. c_/
pi_149545889
rConflictNews twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 18:27:25 #Jordan will not enter #Iraq without permission from Iraq gov, and Arab countries approval: close sources to Jordan gov - @nasseratta5 reageer retweet
pi_149547304
quote:
'Duizenden soldaten Jordanië bij grens Irak'

Jordanië heeft duizenden militairen naar de grens met Irak overgebracht. Dat heeft een Jordaanse regeringsbron dinsdag aan de Amerikaanse nieuwszender ABC laten weten.

Volgens de bron zijn de grondtroepen uit defensieve overwegingen naar de grens met Irak verplaatst. Hij zei dat de militairen voorlopig aan de Jordaanse kant van de grens blijven. Zonder toestemming van de Iraakse regering steken ze de grens niet over, aldus de bron. Maar volgens de speciale Amerikaanse gezant voor de strijd tegen Islamitische Staat (IS), generaal buiten dienst John Allen, begint er binnen enkele dagen een grondoffensief tegen IS in Irak. Allen zei dat het Iraakse leger het grondoffensief zal leiden. De door de Amerikanen geleide internationale coalitie, waarvan ook Nederland deel uitmaakt, zal volgens Allen assistentie verlenen.

Begin deze week liet de Jordaanse luchtmacht weten dat ze bijna zestig bombardementen had uitgevoerd op doelen van IS in het noordoosten van Syrië. Jordanië voerde de bombardementen op IS fors op als reactie op de gruwelijke moord op een Jordaanse piloot. Generaal Mansour al-Jbour heeft gezegd dat Jordanië vastbesloten is IS ,,van de aardbodem te vegen''.

AD
pi_149548023
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:24 schreef Peunage het volgende:

[..]

Over het algemeen hadden christenen het goed onder Saddam Hoessein. Veel ellende bleef hen bespaard. Niet omdat hij zo van ze hield, maar omdat het een kleine minderheid was die zich niet met politiek of macht bemoeiden.
Hoe omschrijf je goed? Ze werden beter behandeld dan de onschuldige sjiieten en Koerden, maar ik heb al meerdere bronnen laten zien die laten zien dat ze het niet goed hadden. Hadden ze het beter dan op dit moment? Ja, maar dat maakt 't nog steeds niet goed.
#freefrederike
pi_149548089
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:15 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Damn, Jordanie heeft echt veel aanzien bij mij gekregen. Als ik zo op Foxnews en andere Amerikaanse forums lees, daar ook.

Jordanie is nu een beetje de King of the Arab world geworden. Vooral Amerilkanen prijzen Koning Abdullah voor zijn heldendaden in tegenstelling tot laffe Obama.
#freefrederike
pi_149548616
quote:
4s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:34 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Hoe omschrijf je goed? Ze werden beter behandeld dan de onschuldige sjiieten en Koerden, maar ik heb al meerdere bronnen laten zien die laten zien dat ze het niet goed hadden. Hadden ze het beter dan op dit moment? Ja, maar dat maakt 't nog steeds niet goed.
Jij hebt het over een specifiek geval tijdens de shit tegen de Koerden. Niet alle christenen hadden daar last van. Die in Baghdad bijvoorbeeld hadden daar niks mee te maken. Daarom zeg ik ook, over het algemeen hadden ze het prima. Er was geen reden om ze te intimideren.
pi_149548769
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:48 schreef Peunage het volgende:

[..]

Jij hebt het over een specifiek geval tijdens de shit tegen de Koerden. Niet alle christenen hadden daar last van. Die in Baghdad bijvoorbeeld hadden daar niks mee te maken. Daarom zeg ik ook, over het algemeen hadden ze het prima. Er was geen reden om ze te intimideren.
Ah, op die fiets. Dan heb je inderdaad gelijk als het alleen gaat over de genocide tegen de Koerden, daar hadden christenen minder last van. Maar als we het hebben over de gehele situatie van christenen onder Saddam, dan leden zij net zo goed aan Arabisatie e.d.

Maar goed, hij is gelukkig weg. Ik hoop maar niet dat Irak ooit weer zo'n verschrikkelijke dictator krijgt. Hoe kwam hij eigenlijk aan de macht? Ik heb mij daar nooit in verdiept.
#freefrederike
pi_149551766

^Foto's van de recente ISIS aanval op Kirkoek. Ze hebben gebruik gemaakt van de mist.

quote:
4s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:52 schreef PizzaMizza het volgende:
Maar goed, hij is gelukkig weg. Ik hoop maar niet dat Irak ooit weer zo'n verschrikkelijke dictator krijgt. Hoe kwam hij eigenlijk aan de macht? Ik heb mij daar nooit in verdiept.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ramadan_Revolution

Militaire coup.

[ Bericht 29% gewijzigd door Peunage op 10-02-2015 21:11:19 ]
  dinsdag 10 februari 2015 @ 21:12:24 #45
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149552013
Allemaal gedood.
Say what?
pi_149560421
quote:
A suicide bomber set off an explosive vest in a busy Baghdad square crowded with rush-hour commuters early Monday, killing at least 15 people and wounding dozens, officials said.

The attack took place in Adan Square, in a predominantly Shiite part of the capital, and appeared to be the latest in a near-daily string of attacks carried out by Sunni Islamic extremists targeting the country's Shiite majority.

A police officer provided the death toll and said 45 other people were wounded.

Hours after the attack, a bomb ripped through a commercial area in the capital's northeastern suburb of Husseiniyah, killing four civilians and wounding nine others, another police officer said.

Two medical officials confirmed the casualty figures. All officials spoke on condition of anonymity as they were not authorized to brief the media.

The attacks came two days after Prime Minister Haider al-Abadi lifted a midnight to 5 a.m. curfew in the capital that had been in place in various forms since 2004, when Iraq was engulfed in violence following the U.S.-led invasion the year before.
http://rudaw.net/english/middleeast/iraq/090220151
#freefrederike
  woensdag 11 februari 2015 @ 14:32:59 #47
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149570839
EjmAlrai twitterde op woensdag 11-02-2015 om 14:05:32 #Peshmerga positionne its forces East, West and North of #Mosul, waiting for #ISF and militia to advance from the south (will be long) + reageer retweet
EjmAlrai twitterde op woensdag 11-02-2015 om 14:06:48 #Peshmerga artillery is capable of bombarding the centre of #Mosul with some area only 10 miles away from the city centre + reageer retweet
EjmAlrai twitterde op woensdag 11-02-2015 om 14:09:14 #Peshmerga took control of bridges in Eski & Al-Kasak & took position around Makhmur, al-Khazer, Guweyr. D attack on #Mosul is not imminent. reageer retweet
EjmAlrai twitterde op woensdag 11-02-2015 om 14:10:31 But the attack against #IS in Mosul will be a coordinated attack between #Baghdad and #Erbil. #ISF needs 2conquer Tikrit 1st. #Iraq. #Kurds. reageer retweet
Say what?
  woensdag 11 februari 2015 @ 14:34:23 #48
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149570876
Italië stuurt 300 troepen naar de KRG en geeft 4 Chinook's in bruikleen aan de Peshmerga.

Italy adds military muscle for ISIS fight
Say what?
pi_149574058
quote:
4s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:43 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Kijk das nog eens goed om te lezen
pi_149575046
The Shia Volunteers Turning the Tide against ISIS: Forces Worthy of the World’s Respect
quote:
Following the capitulation of Iraq’s Security Forces in the wake of the fall of Mosul, Shia paramilitary forces have helped to fill the security void and to protect many cities including Baghdad. Grand Ayatollah Sayed Ali Al-Sistani’s fatwa (religious edict) called on Iraqis to volunteer for the armed forces as an act of national duty. Heeding the call, men of all ages have swelled the ranks of Iraq’s paramilitary groups such as the Peace Brigades, League of the Righteous, Badr Corps and more. These men of all walks of life have left their loved ones to serve on the frontlines and take the fight to ISIS. These dedicated individuals are giving their lives in a battle to defend not only Iraqis but the entire human race from the primordial evil that is ISIS.

ISIS hail from a long line of oppressors that have raped and pillaged Iraq’s holiest sites for centuries. In the seventh century AD the Prophet Muhammad’s granddaughters were held captive in the court of the Ummayad Caliph Yazid after beheading the Prophet’s grandson Imam Hussain on the plains of Karbala. The followers of Imam Hussain bore the brunt of similar brutality for centuries after. Karbala was ransacked in 1802, populations were massacred, and woman were kidnapped and raped – exactly as we see today. French eyewitness J.B. Rousseau recounts, “12,000 Wahhabis suddenly attacked the mosque of Imam Hussain…they put everything to fire and sword…The elderly, women, and children—everybody died by the barbarians’ sword. Besides, it is said that whenever they saw a pregnant woman, they disemboweled her and left the fetus on the mother’s bleeding corpse.”

The Shia fighters today hail from an ideology comprehensively opposite to that of ISIS. While ISIS fighters justify the slavery of Yazidi women, Shia are actively rescuing Yazidi girls and returning them to their families. As ISIS expelled Christians from north Iraq, thousands sought refuge in the Shia holy city of Najaf – inside the very shrine of Imam Ali, the Prophet’s cousin & son-in-law. Finally, ever since the unrest in Anbar in 2013 and all the way through to the ISIS chaos today, Sunni families have made the Shia holy city of Karbala their home. The Imam Hussain shrine serves 6000 meals daily to Christian, Sunni, and Shia Internally Displaced Persons (IDPs). In opening their own homes, Iraqi Shia have proven they are not sectarian.

Images on social media have surfaced of Christian fighters joining the ranks of Shia paramilitary groups. A Shia pilot died saving Yazidis on Mount Sinjar after his helicopter crashed. Sunni tribes of Albu Nimir and Jubur have requested the help of Shia volunteers to fight alongside them in expelling ISIS out of the Sunni province of Anbar. Accordingly, Muqtada Al-Sadr and Hadi Al-Amiri have sent thousands of volunteers that they command to help. These examples, along with the others from the heat of battle, illustrate the non-sectarian nature of Iraq’s Shia.

Iraq’s Shia have proven themselves to be the most selfless and nationalistic population in the country. The Shia provinces give the most lives on the frontlines, host half a million IDPs according to UN Refugee Agency in Iraq, and represent the most effective anti-ISIS movement in the world – not a single Shia-majority town or city has ever fallen to ISIS. Amerli, a town of 20,000 Shia residents, held off an ISIS siege for over three months. Having been surrounded by 36 villages that had fallen to ISIS, Amerli emerged victorious in the midst of starvation and without water & power. Amerli became Iraq’s Stalingrad or as Dr. Abbas Kadhim put it, “The battle of the Alamo with a much happier ending”. Shia mothers have sacrificed thousands of their sons on the frontlines and in the daily car bombings that predominantly target Shia neighborhoods.
B4lyyFmCUAAMV67

Iraq analysts and commentators are eager to provide a Shia equivalent to ISIS even whilst the differences are glaring. ISIS invaded large swaths of Iraq in an effort to establish a global caliphate; Shia militias have no such ambition nor philosophy and have maintained a defensive approach throughout. ISIS enslave, rape, and murder Yazidi, Christian, and Shia women and justify the actions as part of their belief system; Shia forces do not abuse women nor have they systematically targeted minorities. ISIS view Yazidis, Shia as heretics while Shia scholars demand Yazidis be protected. To compare Shia fighters to ISIS terrorists is completely disrespectful and an outright travesty given their sacrifices. The media is doing an incredible injustice to these men fighting ISIS on behalf of the world. Instead of hailing these selfless individuals as heroes, the media attacks and dehumanizes them in a bid to equate them to ISIS.

Shia militias have proven to be the most effective fighting force against ISIS in the entire world. ISIS hate Shia more than any other group on the face of the planet; who better to serve up the victory than the Shia themselves? Iraqi Shia are battling against those vowing to exterminate the Shia identity. Shia militiamen fight with conviction and honour. In a sectarian environment where droves of Sunni scholars preach for the extermination of Shia everywhere, the Shia grand scholarship has declared that Sunnis shouldn’t be viewed as “brothers” but even further than that – as “our own souls”. It is to this decree that hundreds of thousands flocked to volunteer at the frontlines. Shia volunteers are not driven by a mentality of terror, but that of honour that trickles down from Grand Ayatollah Sayed Ali Al-Sistani.
pi_149584701
Franse documentaire (Duits gesproken) over strijd van Peschmerga tegen IS rondom Sinjar:
(wel even Hola op Duits zetten)
http://www.arte.tv/guide/(...)kampf-der-peschmerga
  woensdag 11 februari 2015 @ 22:01:11 #52
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149585111
AP twitterde op woensdag 11-02-2015 om 21:44:12 BREAKING: Obama says Islamic State 'going to lose' as he asks Congress for military force authorization. reageer retweet
Say what?
pi_149585566
Military force authorization? Ik dacht dat ze dat al hadden.
  woensdag 11 februari 2015 @ 22:15:51 #54
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
  woensdag 11 februari 2015 @ 22:16:44 #55
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149585661
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 22:14 schreef Peunage het volgende:
Military force authorization? Ik dacht dat ze dat al hadden.
Zal wel een uitbreiding van het mandaat zijn ofzo.
Say what?
  woensdag 11 februari 2015 @ 22:20:48 #56
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149585809
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:50 schreef TargaFlorio het volgende:
Franse documentaire (Duits gesproken) over strijd van Peschmerga tegen IS rondom Sinjar:
(wel even Hola op Duits zetten)
http://www.arte.tv/guide/(...)kampf-der-peschmerga
Hier de youtube-versie:
Say what?
pi_149589314
quote:
Er klopt hier iets niet, ze krijgen al veel wapens maar ze willen maar meer en meer... Dit is wel verdacht hoor :{ En ik ben bang dat ze die niet dan tegen ISIS zullen gebruiken :{
pi_149590334
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 22:16 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Zal wel een uitbreiding van het mandaat zijn ofzo.
Onze vredesprijs winnaar wil oorlogen verklaren zonder gebonden te zijn aan landsgrenzen, want die zijn maar lastig.

quote:
The White House said the president would speak publicly about his plans later. Under Obama's proposal, the use of military force would be authorized for three years, unbounded by national borders. The fight could be extended to any ``closely-related successor entity'' to the Islamic State organization that has overrun parts of Iraq and Syria.
Kortom, de geradicaliseerde kebab tent op de hoek is met dit plan straks een legitiem doelwit voor dronebama.
pi_149591519
quote:
Hou toch op aub, die sjiitische extremisten zijn net zo ernstig als ISIS. Ah ik zie nu pas dat de bron 1001iraqithoughts is, geen wonder dat je de link niet direct erbij wil zetten. :')

Bovendien: Shia host half million IDPS, nou dat is veel zeg. De KRG host al bijna 2 miljoen mensen.
#freefrederike
pi_149591551
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 23:58 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Er klopt hier iets niet, ze krijgen al veel wapens maar ze willen maar meer en meer... Dit is wel verdacht hoor :{ En ik ben bang dat ze die niet dan tegen ISIS zullen gebruiken :{
Ze hebben helemaal niet ''veel wapens''. De corrupte regering van Bagdad ontvangt de wapens maar geeft maar een klein deel aan Erbil. Daarnaast snap ik jouw haat voor de KRG niet, jouw christelijke verraderssoort leeft daar in veiligheid terwijl ze in Irak verdreven worden. Volgens bronnen is er zelfs een christelijke buurt in Erbil, waar in het middenoosten ga je dat nog vinden?
#freefrederike
pi_149591653
quote:
4s.gif Op donderdag 12 februari 2015 02:28 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ze hebben helemaal niet ''veel wapens''. De corrupte regering van Bagdad ontvangt de wapens maar geeft maar een klein deel aan Erbil.
Onzin, ze hebben veel wapens gekregen van Europa en VS.
Misschien verkoopt Barzani die wapens aan Daesh. ;)
pi_149591693
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 02:41 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Onzin, ze hebben veel wapens gekregen van Europa en VS.
Misschien verkoopt Barzani die wapens aan Daesh. ;)
Nee, de corrupte regering van Bagdad houdt een deel in. Net zoals die ene corrupte Iraakse regeringsambtenaar die zogenaamde caravans zou kopen voor IDPs, maar het geld in eigen hand stak.

Het is juist Bagdad die ervan verdacht moet worden waar de wapens heen gaan. De KRG kan niet zomaar zeuren, want anders kunnen Amerikanen hun counteren maar ook Amerikanen gaan ermee in en geven indirect toe dat Bagdad niet genoeg wapens levert.

Vandaar ook dat Duitsland direct levert, omdat ze weten dat Bagdad corrupt is.
#freefrederike
pi_149591700
Daarnaast, waarom zou de KRG niet haar eigen wapens mogen hebben? Er zijn 200 000 Koerden vermoord juist omdat de KRG de Iraakse regering onder Saddam niet kon counteren toen zij chemische wapens gebruikte. De KRG heeft niet eens een luchtmacht, wordt tijd dat ze dan ook maar eens F15's gaan eisen aangezien Bagdad denkt een God te zijn.
#freefrederike
pi_149591736
quote:
4s.gif Op donderdag 12 februari 2015 02:49 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Nee, de corrupte regering van Bagdad houdt een deel in. Net zoals die ene corrupte Iraakse regeringsambtenaar die zogenaamde caravans zou kopen voor IDPs, maar het geld in eigen hand stak.

Het is juist Bagdad die ervan verdacht moet worden waar de wapens heen gaan. De KRG kan niet zomaar zeuren, want anders kunnen Amerikanen hun counteren maar ook Amerikanen gaan ermee in en geven indirect toe dat Bagdad niet genoeg wapens levert.

Vandaar ook dat Duitsland direct levert, omdat ze weten dat Bagdad corrupt is.
Bronnen ?
pi_149591740
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 02:55 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Eens.

Shia fighters accused of killing civilians in Iraq

quote:
Sunni politicians and tribal chiefs in Diyala, an eastern province in Iraq, have accused Shia fighters of killing at least 70 unarmed civilians who had fled clashes with the Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL).

The accusations followed a three-day offensive in which Iraqi security forces and Shia fighters captured two dozen villages from ISIL fighters in Diyala.

Brigadier-General Saad Maan, Interior Ministry spokesperson, denied the claims, saying ISIL was trying to undermine the reputation of Iraqi security forces.

A local Shia official said it was too soon to draw conclusions and suggested ISIL could have been behind the deaths, which were reported in the eastern village of Barwanah.

Al Jazeera's Imran Khan says Sunni tribal leaders claim mass graves have been found and people have been brutally killed in what could be considered a war crime.

"Its mostly Shia militias doing a lot of the fighting up in Diyala against ISIL. However, there has always been this real concern that these Shia militias are out for revenge against any Sunni target that they can find - it does not have to be ISIL," he said.
http://www.aljazeera.com/(...)150127062642331.html
#freefrederike
pi_149591753
quote:
4s.gif Op donderdag 12 februari 2015 02:50 schreef PizzaMizza het volgende:
Daarnaast, waarom zou de KRG niet haar eigen wapens mogen hebben?
Van mij mag het wel.
pi_149591755
quote:
4s.gif Op donderdag 12 februari 2015 02:57 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Shia fighters accused of killing civilians in Iraq

[..]

http://www.aljazeera.com/(...)150127062642331.html
Aljazeera :') :')
pi_149592304
quote:
4s.gif Op donderdag 12 februari 2015 02:25 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Hou toch op aub, die sjiitische extremisten zijn net zo ernstig als ISIS. Ah ik zie nu pas dat de bron 1001iraqithoughts is, geen wonder dat je de link niet direct erbij wil zetten. :')
En vervolgens een bericht van Al Jazeera plaatsen :')
pi_149592371
Dit bericht komt uit de tijd van pre-ISIS. ''They have full control of the area'' _O- .

Opmerkelijk trouwens dat veel Irakezen ook gewoon achter een onafhankelijke Koerdistan staan, dat zal in de toekomst best een Koerdische-Iraakse bondgenootschap kunnen worden als Koerdistan onafhankelijk wordt.

[ Bericht 15% gewijzigd door PizzaMizza op 12-02-2015 07:26:00 ]
#freefrederike
pi_149592705
Takfiri groups will soon breathe their last: Iran Quds Force cmdr.

quote:
Commander of Iran Islamic Revolution Guards Corps’ Quds Force says foreign-sponsored Takfiri militant groups operating in Syria and Iraq have suffered humiliating defeats, and will soon breathe their last.

“Given the crushing defeats that ISIL and other terrorist groups have suffered in Iraq and Syria, we are certain that they have reached the end of their life,” Major General Qasem Soleimani said at a rally marking the 36th anniversary of the victory of Iran’s 1979 Islamic Revolution in the southeastern city of Kerman on Wednesday, Fars News Agency reported.

He further noted that arrogant powers, in their last scheme, have organized Takfiri groups in a bid to tarnish the image of Islam and fan the flames of sedition and internal war among Muslims.

The remarks come as the Syrian army, backed by fighters from Lebanon’s Hezbollah resistance movement, has made outstanding gains in operations against foreign-backed militants in a region close to the Israeli-occupied Golan Heights.

On Wednesday, Syrian forces reportedly managed to take full control of the town of Deir al-Adass, located about 63 kilometers (39 miles) south of the capital, Damascus, and the surrounding hills.

The forces also seized the village of Deir Maker, as well as the nearby areas of Tal al-Arous and Tal al-Sarjeh.

Nearly two dozen militants were killed in the clashes there.

Meanwhile, fierce exchange of fire is underway in the town of Kafr Shams, located in Syria’s southern province of Dara’a and just east of the Golan Heights.

Syrian troops are advancing in the area lining Dara’a, Quneitra and Damascus provinces near the occupied Golan Heights.
pi_149602300
quote:
4s.gif Op donderdag 12 februari 2015 02:28 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ze hebben helemaal niet ''veel wapens''. De corrupte regering van Bagdad ontvangt de wapens maar geeft maar een klein deel aan Erbil. Daarnaast snap ik jouw haat voor de KRG niet, jouw christelijke verraderssoort leeft daar in veiligheid terwijl ze in Irak verdreven worden. Volgens bronnen is er zelfs een christelijke buurt in Erbil, waar in het middenoosten ga je dat nog vinden?
:') In namelijk veel Midden-Oosterse landen
pi_149602930
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 02:59 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Van mij mag het wel.
Hoe denk je dat ze aan al die Humvees komen? Bijna alles wat het Irakese leger krijgt gaat ook naar de Peshmerga. Laatste tijd is er onenigheid omdat ze in het noorden besloten olie te gaan verkopen, wat niet mag.
pi_149604908
quote:
Groot Perzische leider. Jammer alleen dat de tyrannieke Islamitische Revolutie weer erbij wordt gehaald. Khomenei en de Mullah-staatsterroristen zijn net zo erg als de wahabbis en salafis..
#freefrederike
pi_149604944
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:40 schreef Peunage het volgende:

[..]

Hoe denk je dat ze aan al die Humvees komen? Bijna alles wat het Irakese leger krijgt gaat ook naar de Peshmerga. Laatste tijd is er onenigheid omdat ze in het noorden besloten olie te gaan verkopen, wat niet mag.
Irak krijgt er 20 en Peshmerga 2, dat noem ik niet echt een gelijkenis. Daarnaast hebben Koerden het merendeel van hun wapens buitgemaakt in de oorlogen tegen Saddam en gekregen van Iran..

[ Bericht 1% gewijzigd door PizzaMizza op 12-02-2015 17:02:45 ]
#freefrederike
pi_149605398
quote:
Iran's Defense Ministry has unveiled a new domestically-built advanced supersonic trainer fighter jet, named Saeqeh 2 (Thunderbolt 2).

The double-cockpit supersonic Saeqeh 2 fighter jet has been designed and manufactured by experts and engineers of Defense Ministry's Aerospace Industries Organization and in cooperation with the Islamic Republic of Iran Air Force (IRIAF), Iran's Deputy Defense Minister Brigadier General Amir Hatami said on Monday.
Iran is nu al de regionale macht(na Amerika), over 30 jaar wordt Iran een wereldmacht(als het Mullahregime verdwijnt kan het nog sneller).

#freefrederike
pi_149606349
-lag op 't toetsenbord-
#freefrederike
pi_149618696
Net te horen gekregen dat een achterneef van mijn vader in Bagdad is omgekomen door een bomaanslag :{
pi_149618819
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_149618897
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 22:01 schreef UpsideDown het volgende:
AP twitterde op woensdag 11-02-2015 om 21:44:12 BREAKING: Obama says Islamic State 'going to lose' as he asks Congress for military force authorization. reageer retweet
obama :O
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_149618937
Ga je nu weer alles 1 voor 1 quoten?
Say what?
pi_149618994
wut?
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 13 februari 2015 @ 09:39:55 #83
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_149626891
Even over al-Baghdadi:
@EjmAlrai: #Iraq #ISF control al-Baghdadi and will start attacking outskirts under #IS control. http://t.co/2vB3l36qHX

Veel berichten dat ISIS het volledig zou hebben overgenomen daar, volgens dit account niks van waar. Vrijwel altijd betrouwbaar.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_149632109
http://rudaw.net/english/kurdistan/120220152
quote:
ERBIL, Kurdistan Region- Prime Minister Nechirvan Barzani has said the influx of refugees into the Kurdistan has greatly altered the demographics of the region.

“We opened the door for the refugees despite the economic crises we have,” said Barzani during a conference in Erbil on Thursday to discuss the impact refugees on southern Kurdistan.

“In some places, the number of refugees has outnumbered the origin residents,” he added.
Dit kan best een groot probleem worden als de vluchtelingen na de oorlog weigeren terug te gaan. De autonomie van Koerdistan kan dan nog wel eens in het geding komen.

Ik denk echter dat de KRG wel een plan heeft bedacht om dit in de hand te houden, of althans, dat hoop ik.
#freefrederike
pi_149634304
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:18 schreef vigen98 het volgende:

[..]

:') In namelijk veel Midden-Oosterse landen
Syrië, Libanon, Egypte, Jordanië en Iran natuurlijk ;)
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_149635090

FromCarl twitterde op vrijdag 13-02-2015 om 15:12:55 ISIS fires on Iraqi base where U.S. military trains Iraqi pilots http://t.co/IKWDfyR1zZ http://t.co/xzb0ts7Onz reageer retweet
pi_149635127
#freefrederike
pi_149635310
quote:
leeft deze dude nog?
-Rabia Al-Basri
pi_149635534
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 15:29 schreef Slayage het volgende:

[..]

leeft deze dude nog?
IDK, maar hij heeft wel een hele grote bek tegen Hezbollah. Ik zou zelf niet zo'n woorden uiten als ik in zijn positie zat.
#freefrederike
pi_149637325
rConflictNews twitterde op vrijdag 13-02-2015 om 16:30:37 8 #ISIS militants disguised in Iraqi army uniform attempted to bomb an #Anbar base where 320 U.S. troops are based http://t.co/dwLbL3S8YV reageer retweet
  vrijdag 13 februari 2015 @ 20:35:43 #91
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149644861
zaidbenjamin twitterde op vrijdag 13-02-2015 om 20:13:32 #IS fighters in control of al-Baghdadi - Pentagon Spokesman John Kirby reageer retweet
zaidbenjamin twitterde op vrijdag 13-02-2015 om 20:14:16 #IS attack on #Assad base lasted "for minutes not hours long" and failed - Pentagon Spokesman John Kirby reageer retweet
zaidbenjamin twitterde op vrijdag 13-02-2015 om 20:26:02 Most of #IS fighters who attacked #Assad airbase in #Anbar were wearing Iraqi army uniforms - John Kirby reageer retweet
Say what?
  vrijdag 13 februari 2015 @ 22:13:54 #92
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_149649286
Hopelijk zijn ze allemaal doormidden geschoten
  zaterdag 14 februari 2015 @ 01:33:11 #93
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_149655391
@SumerRising: LOL, @RamiAlLolah does it again. Every single one of these tweets was a lie. No fighting at all in Ayn al-Asad AB. http://t.co/mSGCJRrfVl

_O- _O-
pi_149655522
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 01:33 schreef Szura het volgende:
@SumerRising: LOL, @RamiAlLolah does it again. Every single one of these tweets was a lie. No fighting at all in Ayn al-Asad AB. http://t.co/mSGCJRrfVl

_O- _O-
_O-
pi_149661112
quote:
IS paradeert met Koerdische strijders in kooien in video

Een nieuwe video van Islamitische Staat (IS) laat verschrikkelijke beelden zien van een optocht, waarin wordt gepronkt met 17 opgesloten Koerdische strijders. De oranje jumpsuits en de kooien roepen het beeld op van het levend verbranden van de Jordaanse piloot Muath al-Kaseasbeh. De Koerdische strijders zullen waarschijnlijk hetzelfde lot ondergaan, meldt Daily Mail.

Uit de beelden van 17 minuten is op te maken dat het een druk bezochte optocht is. De mensen staan rijen dik aan de zijkant van de weg waar auto's met door IS-strijders bewaakte kooien langszaam voorbij rijden.

De Koerdische mannen worden door gemaskerde mannen met AK-47's en vlaggen van IS door de straten van Kirkuk in het noordwesten van Irak gereden. De video wordt gezien als een reactie op meldingen van Koerdische strijders die de lichamen van IS-strijders door de straten van de Koerdische regio sleepten, aldus Daily Mail.

De beelden zijn op Youtube te bekijken. Pas op: de beelden kunnen als schokkend worden ervaren.
AD
:')
pi_149661505
Jezus PizzaMizza, in het Syrie topic ging het over Turkije, is het topic gesloten, ga je hier vrolijk verder. Als je Turkije wilt bashen open er een topic over?
pi_149662044
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 13:19 schreef xaban06 het volgende:
Jezus PizzaMizza, in het Syrie topic ging het over Turkije, is het topic gesloten, ga je hier vrolijk verder. Als je Turkije wilt bashen open er een topic over?
Ah, dus het mag helemaal niet meer over Turkije gaan? Ataturk-mentaliteit :') Ik maak een terechte opmerking over dat niet de KRG, maar Turkije een slaaf van Israel en het westen is. Turkije heeft zelfs Amerikaanse atoombommen opgeslagen om als een Amerikaans slagveld te dienen.
#freefrederike
pi_149662103
quote:
4s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 13:40 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ah, dus het mag helemaal niet meer over Turkije gaan? Ataturk-mentaliteit :')
Volgens mij zeg ik open er een topic over, begrijpend lezen enzo.

Ataturk :')
pi_149662363
quote:
4s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 13:49 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Moet ik voor elk onderwerp dat besproken wordt hier, een apart topic maken? Een centraal topic dient juist als een bakermat voor discussie over verschillende onderwerpen binnen een gebied.
Iran en Turkije zitten niet in Irak of IS gebied. Hou Israël er ook maar buiten.

Je post alleen gebash over Turkije en je liefde voor Iran, maar weinig over Irak en IS.
pi_149662451
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 13:52 schreef xaban06 het volgende:
Iran en Turkije zitten niet in Irak of IS gebied. Hou Israël er ook maar buiten.
Iran zit wel duidelijk in het ISIS-conflict. Iran heeft zelfs recent ISIS gebombardeerd.

Daarnaast komen alle buitenlandse ISIS-terroristen via Turkije hun organisatie binnen, dus ook Turkije is hierbij betrokken.

quote:
Hou Israël er ook maar buiten.
Ik was niet diegene die over Israel begon, ik counterde slechts de racistische aanname van Atak, die duidelijk iets tegen Koerden en joden heeft, dat de KRG een vazalstaat van Israel is. Terwijl zijn eigen staat Turkije een vazalstaat van de VS(en dus Israel) is.

quote:
Je post alleen gebash over Turkije en je liefde voor Iran, maar weinig over Irak en IS.
#freefrederike
pi_149662752
quote:
13s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 13:05 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

In Kirkuk? Bullshit :')
pi_149665363
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 14:05 schreef vigen98 het volgende:

[..]

In Kirkuk? Bullshit :')
In Hawija.
pi_149666028
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:49 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

In Hawija.
Waaruit blijkt dat?
pi_149666535
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 16:14 schreef Peunage het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat?
http://rudaw.net/english/kurdistan/140220151

ERBIL, Kurdistan Region - A protest erupted in Kirkuk after ISIS released video footage of what appears to be 17 caged Peshmarga being paraded through the streets of militant-held Hawijja.

“Almost 70 relatives of the Peshmarga hostages demonstrated, and it is believed they will issue a statement urging the Kirkuk administration to take immediate action to follow up on the fate of the captives,” said a Rudaw reporter in Kirkuk.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 16:48:02 #108
296378 SanAnt
Monica_l_Sigaar
pi_149666835
300 amerikaanse mariniers in de problemen en zo´n 900 van hun studenten ..
Klik
pi_149667398
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 16:48 schreef SanAnt het volgende:
300 amerikaanse mariniers in de problemen en zo´n 900 van hun studenten ..
Klik
Ik geloof dat bericht niet echt. Het bericht volgt namelijk meteen met:

quote:
Sheikh Naim al-Gaoud, a Sunni Muslim leader of the Albu Nimr tribe, called for more U.S. intervention -- including ground troops, arming tribes directly or at least pressuring the Iraqi government to give the tribes more firepower.
Dit is meer een angstgeroep om de politieke druk op Irak door te zetten zodat soennitische stammen bewapend worden. Ik kan de Iraakse regering wel begrijpen dat ze de soennitische stammen niet willen bewapenen.

Er zijn momenteel al een groot aantal soennitische stammen die de kant van ISIS hebben gekozen, het zou zomaar kunnen zijn dat die wapenaanvragen een val zijn en dat die soennitische stammen zich gaan keren tegen het Iraakse regime.

Probleem is dat je de Iraakse soennieten heel moeilijk kunt generaliseren. De ene stam is pro-regering, de andere stam is Ba'athist(Aanhanger Saddam Hoessein) en een ander is extremist(ISIS ideologie).

Luister eens naar deze meneer, hij deelt een mening van een deel van die stammenhoofden:
#freefrederike
pi_149668662
ISIL fighting losing battle in Iraq: IRGC commander

quote:
The ISIL terrorist group is fighting a losing battle in Iraq, Major General Mohammad Ali Jafari, the commander of Iran's Islamic Revolution Guards Corps (IRGC), says.

“When the ISIL began terrorist acts in Iraq, no country like Iran rushed with determination to help the Iraqi nation destroy the ISIL,” Jafari said on Saturday.

He added that the world has been shocked by the failure of the ISIL militants who have been drawing up plans for years.

Iran has repeatedly stressed that it will not interfere militarily in Iraq and Syria, but the Islamic Republic continues to provide support for both countries against ISIL in the form of defense consultancy and humanitarian aid.

ISIL that started its campaign of terror in Iraq in early June 2014, now controls parts of Iraq and neighboring Syria.

The terrorists have been carrying out horrific acts of violence, including public decapitations, against all Iraqi communities such as Shias, Sunnis, Kurds and Christians.
pi_149668727
quote:
Ik wist meteen dat 't press of farsnews moest zijn. _O-

Schrijfstijl van Press en Farsnews komt voor een groot deel overeen.
#freefrederike
  zaterdag 14 februari 2015 @ 17:53:44 #112
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149668829
Dit gaan Koerden niet leuk vinden, eerst die onthoofdingen al en nu dit.
Say what?
pi_149668853
quote:
4s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:50 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ik wist meteen dat 't press of farsnews moest zijn. _O-

Schrijfstijl van Press en Farsnews komt voor een groot deel overeen.
Wat is je punt?
pi_149669058
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:54 schreef reza1 het volgende:

[..]

Wat is je punt?
Dat Iraanse media gecontroleerd en bijgewerkt worden door de staat.
#freefrederike
pi_149669431
quote:
4s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:02 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Dat Iraanse media gecontroleerd en bijgewerkt worden door de staat.
De westerse media net zo goed.
pi_149670033
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:16 schreef reza1 het volgende:

[..]

De westerse media net zo goed.
Gozer, jij en ik weten dat dat niet zo is. Ik heb 't beste met Iran voort en daarom moet het Mullahregime weg. Khomenei heeft het land in een tyranstaat gebracht waar niemand kritiek kan hebben op de overheid.

Aan de ene kant kan ik 't wel begrijpen vanwege de onrust momenteel, maar aan de andere kant kan Iran zoveel meer worden zonder het Mullahregime.

Iran is de bakermat van beschaving. Momenteel is Iran nog een regionale macht(de sterkste in het middenoosten als je VS niet meetelt) maar zonder het mullahregime kan Iran makkelijk tot de 'wereldmacht' status komen en concurreren met Europese mogendheden zoals Duitsland, Japan en Engeland.

Letterlijk alle gebieden rondom Iran kunnen makkelijk in de Iraanse invloedssfeer vallen als de ''islamitische revolutie promoten'' niet meer als uitgangspunt wordt gezien voor het buitenlandbeleid.

Sjiitisch extremisme(in de vorm van pan-sjiisme) promoten is inderdaad wel effectief, zie de controle over Zuid-Libanon, Sjiitisch Irak, Yemen en dergelijke, maar er kan zoveel meer worden bereikt.
#freefrederike
pi_149670205
quote:
4s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:39 schreef PizzaMizza het volgende:
Khomenei heeft het land in een tyranstaat gebracht waar niemand kritiek kan hebben op de overheid.
Je weet niet waar je over praat, constant wordt er hevige kritiek geleverd op Rouhani in het parlement (en daarbuiten)
pi_149670527
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:46 schreef reza1 het volgende:

[..]

Je weet niet waar je over praat, constant wordt er hevige kritiek geleverd op Rouhani in het parlement (en daarbuiten)
Je zegt het goed, Rouhani, maar we weten al te goed dat Khamenei en de IRGC de leiding hebben over Iran.

Pan-sjiisme promoten gaat niet werken. Zie de extremistische terroristische sjiitsche milities in Irak maar die een product zijn van pan-sjiisme. Iran heeft wereldmachtpotentie.
#freefrederike
pi_149670641
quote:
4s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:39 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Gozer, jij en ik weten dat dat niet zo is. Ik heb 't beste met Iran voort en daarom moet het Mullahregime weg. Khomenei heeft het land in een tyranstaat gebracht waar niemand kritiek kan hebben op de overheid.
Want onder de Shah kon dat allemaal wel? Onder de Shah was Iran een verlenging van de VS in het Midden-Oosten. Vrouwen mochten in korte rokjes over straat, hiep hiep hoera. Maar daarmee was het wel gezegd. Diezelfde persoonlijke vrijheid heb je in je huis en privé sfeer ook. Alleen nu is Iran tenminste een onafhankelijk land.
pi_149670771
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:01 schreef Peunage het volgende:

[..]

Want onder de Shah kon dat allemaal wel? Onder de Shah was Iran een verlenging van de VS in het Midden-Oosten. Vrouwen mochten in korte rokjes over straat, hiep hiep hoera. Maar daarmee was het wel gezegd. Diezelfde persoonlijke vrijheid heb je in je huis en privé sfeer ook. Alleen nu is Iran tenminste een onafhankelijk land.
Heb ik uberhaupt het woordje Shah gebruikt? Nee. Dus kom mij ook niet daarvan beschuldigen.

De revolutie tegen de Shah kwam er sowieso, alleen de sjiitische extremisten gaven er een islamitische draai aan waardoor Iran nu in een veel lagere positie zit dan 't kan.

Iran verdient een systeem zoals Duitsland of Engeland, niet zo een als Golfstaten en Egypte(theocratische ''democratie'').
#freefrederike
pi_149670869
quote:
4s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:06 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Heb ik uberhaupt het woordje Shah gebruikt? Nee. Dus kom mij ook niet daarvan beschuldigen.

De revolutie tegen de Shah kwam er sowieso, alleen de sjiitische extremisten gaven er een islamitische draai aan waardoor Iran nu in een veel lagere positie zit dan 't kan.
Jij zegt dat hij het land in een tyranstaat heeft gebracht waar niemand kritiek mag uiten op de regering toch? Dat suggereert een verandering.

Ik denk dat ze in veel dingen doorslaan kwa regeltjes en zo. Maar kwa buitenlands beleid, en algemeen beleid, kunnen ze het niet beter doen. Iran heeft veel meegemaakt, lange uitputtende oorlog, embargo's, diplomatieke druk, etc. En ze hebben zich sterk gehouden en zijn alsnog een regionale macht geworden. Hun strategie heeft gewerkt in het MO.
pi_149671158
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:11 schreef Peunage het volgende:
Jij zegt dat hij het land in een tyranstaat heeft gebracht waar niemand kritiek mag uiten op de regering toch? Dat suggereert een verandering.
Inderdaad, vanaf de revolutie tot aan na de revolutie. Hij heeft de revolutie tot een tyranstaat gebracht.
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:11 schreef Peunage het volgende:
Ik denk dat ze in veel dingen doorslaan kwa regeltjes en zo. Maar kwa buitenlands beleid, en algemeen beleid, kunnen ze het niet beter doen. Iran heeft veel meegemaakt, lange uitputtende oorlog, embargo's, diplomatieke druk, etc. En ze hebben zich sterk gehouden en zijn alsnog een regionale macht geworden. Hun strategie heeft gewerkt in het MO.
Die embargo's en diplomatieke druk kwamen juist door het sjiitisch extremisme.

Ook veel binnenlandse problemen van Iran kunnen makkelijk opgelost worden(Balouchi, Koerden, enz) door een lichte mate van federalisme in te voeren. Echter, het Mullahregime maakt dit niet mogelijk omdat het mullahsysteem per definitie een centralistisch systeem is.

Als het Mullahregime verdwijnt, kunnen heel veel dingen bereikt worden. Sowieso moeten de relaties met het westen en Israel geneutraliseerd worden uiteindelijk. Dit is niet alleen goed voor de economie van Iran, maar ook voor de politiek. Iran kan zich daarna namelijk gaan richten op het terug annexeren van Azerbeidzjan(of er iig een vazalstaat van maken). Ook zie ik Iran als een belangrijke partner voor Latijns-Amerikaanse landen en China of India.

Iran heeft zoveel potentie, man. Ongelofelijk.
#freefrederike
pi_149671322
quote:
4s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:20 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Inderdaad, vanaf de revolutie tot aan na de revolutie. Hij heeft de revolutie tot een tyranstaat gebracht.

[..]

Die embargo's en diplomatieke druk kwamen juist door het sjiitisch extremisme.

Ook veel binnenlandse problemen van Iran kunnen makkelijk opgelost worden(Balouchi, Koerden, enz) door een lichte mate van federalisme in te voeren. Echter, het Mullahregime maakt dit niet mogelijk omdat het mullahsysteem per definitie een centralistisch systeem is.

Als het Mullahregime verdwijnt, kunnen heel veel dingen bereikt worden. Sowieso moeten de relaties met het westen en Israel geneutraliseerd worden uiteindelijk. Dit is niet alleen goed voor de economie van Iran, maar ook voor de politiek. Iran kan zich daarna namelijk gaan richten op het terug annexeren van Azerbeidzjan(of er iig een vazalstaat van maken). Ook zie ik Iran als een belangrijke partner voor Latijns-Amerikaanse landen en China of India.

Iran heeft zoveel potentie, man. Ongelofelijk.
Voor het Westen heeft Iran enkel potentie als een tweede Saudi-Arabie. Meer niet. Een onafhankelijk en sterk Iran zullen ze nooit toelaten. Want wat is nou hun probleem precies met Iran? Wat doet Iran precies waar wij in het Westen zo'n last van hebben? Niks.

Iran heeft iedereen gesteund tegen IS. Irak, Syrie, de Koerden. Letterlijk iedereen die problemen heeft met IS zijn ze bereid om te helpen. Ze hebben ook een belangrijke rol gehad in het verdrijven van Taliban uit Afghanistan. Ze hebben zich altijd ingezet tegen extremisme en terreur.

Saudi-Arabie, dat is ons probleem. Maar dat is een slaafje, dus dan is het goed.
pi_149671501
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:26 schreef Peunage het volgende:
Voor het Westen heeft Iran enkel potentie als een tweede Saudi-Arabie. Meer niet. Een onafhankelijk en sterk Iran zullen ze nooit toelaten. Want wat is nou hun probleem precies met Iran? Wat doet Iran precies waar wij in het Westen zo'n last van hebben? Niks.
Tuurlijk wel. Iran heeft zich vijandig opgesteld ten op zicht van het westen na de islamitische revolutie. Daarnaast heb ik over het neutraliseren van relaties met het westen en israel, niet in een politiek verbond raken. Gewoon neutraal staan zoals China doet met de EU.

quote:
Iran heeft iedereen gesteund tegen IS. Irak, Syrie, de Koerden. Letterlijk iedereen die problemen heeft met IS zijn ze bereid om te helpen. Ze hebben ook een belangrijke rol gehad in het verdrijven van Taliban uit Afghanistan. Ze hebben zich altijd ingezet tegen extremisme en terreur.
Klopt, maar het probleem is dat Iran zelf ook weer elders extremisme promoot binnen de eigen grenzen(ik noem het mullah-extremism). Hezbollah als staat binnen een staat, Houthi rebellen die joden vervolgen, terroristische hamas steunen met wapens, en ga zo maar door. Ik wil trouwens niet zeggen dat Iran een gefaalde staat is, in tegendeel zelfs, nog steeds de #1 macht in het MO als je de VS niet meetelt. Gaat mij erom dat er veel meer uit te halen is.

quote:
Saudi-Arabie, dat is ons probleem. Maar dat is een slaafje, dus dan is het goed.
Saudi Arabie is geen probleem voor Iran joh. :') Amerika's steun voor SA is het probleem, als Amerika ooit die steun intrekt zal Iran afrekenen met Saudi Arabie, op een peaceful manier natuurlijk. Maar Saudi is ook super bang voor Iran's nucleare vaardigheden, Saudi Arabie weet dat zij als woestijnbewoners niet verder komen dan terrorisme promoten.
#freefrederike
pi_149673910
quote:
4s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:57 schreef PizzaMizza het volgende:
Pan-sjiisme promoten gaat niet werken.
Vandaar de grote macht van Iran in Irak, Libanon, Palestina, Jemen en Syrië.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 21:15:16 #127
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149676780
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 20:37 schreef reza1 het volgende:

[..]

Bahrein, Afghanistan...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zaterdag 14 februari 2015 @ 22:28:00 #129
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_149678070
quote:
Is dit weer een stukje brobaganda?
  zaterdag 14 februari 2015 @ 22:54:43 #131
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149679066
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 22:28 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Is dit weer een stukje brobaganda?
Nee
Say what?
pi_149690779
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 20:37 schreef reza1 het volgende:

[..]

Heeft Iran werkelijk waar zoveel macht in die landen? Ze hebben gewoon macht in de Sijietische gebieden.
Kijk maar naar Libanon, daar heeft Hezbollah vooral de macht in het zuiden waar veel Sijieten wonen.
Irak hetzelfde verhaal, Sijieten hebben geen enkele macht over de KRG en Anbar provincie. Omdat hier gewoon veel Koerden en Soenieten wonen. KRG mag dan vriendelijke relaties onderhouden met Iran, maar voor hoe lang nog? Dat is ook zo fragiel als wat. Barzani/Talabani gaan gewoon waar het geld is.
Palestina hebben ze geen macht. Ja dat ze Hamas steunen wil niet zeggen dat ze daar macht hebben. Op de Westelijke Jordaanover moet niemand iets van hun hebben. Hamas krijgt wapens van hun maar of ze werkelijk zoveel macht hebben in Gaza valt ook te betwijfelen.
Jemen, zelfde verhaal als in Irak. Ze steunen Houthi’s(die in mijn ogen ook jarenlang onderdrukt zijn in Jemen/SA) maar houthi’s hebben niet de macht over heel Jemen. Er zijn veel plekken waar houthis niet kunnen komen door de Soenitische bevolking. Houthis blijven vooral in Houthi gebied. Ik denk ook niet dat ze echt interesse hebben om in andere gebieden te komen.
Syrie, tja daar hebben ze echt veel macht(plus zuidelijk Irak), maar die macht strekt zich niet meer uit over heel Syrie. Syrie zal niet meer rustig worden en assad controleert niet meer het hele grondgebied. Dat hezbollah ook in Syrie moet gaan vechten kost ook veel manschappen en energie.

Dat Iran een grote speler is in MO valt niet aan te twijfelen, maar het wordt wel overschat.
In Bahrein kunnen die sijieten zo vaak als ze willen in opstand komen, maar dan stuurt SA wel paar troepen die ze een kopje kleiner maken.
De sijieten in SA mogen dan wel Iraanse filmpjes op het internet kijken, veel macht heeft Iran daar niet. Zelfde geldt voor Jordanie/Koeweit/UAE/Oman/Qatar.
pi_149691864
Iran's macht word ook wel overschat, ze hebben wel macht maar dat ze zowat heel het midden oosten in hun pocket hebben is ook bullshit
pi_149693916
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 15:29 schreef Slayage het volgende:

[..]

leeft deze dude nog?
van wiki : "In February 2014, it was reported that military courts were seeking the death penalty for Ahmed al-Assir, and prison terms for up to 20 of his followers"

Bron : http://english.al-akhbar.com/node/18829

[ Bericht 3% gewijzigd door mr_jack op 15-02-2015 15:43:57 ]
pi_149695755
Er is nu ook een Iraakse Nederlander omgekomen in Irak. Hij zat bij het vrijwilligersleger, kan het even geen naam geven, wat Ayatollah Al-Sistani vorig jaar opriep. Hij kwam om bij een gevecht met ISIS ten noorden van Baghdad in Tarmiyah district.

[ Bericht 13% gewijzigd door Peunage op 15-02-2015 16:35:33 ]
pi_149701299
quote:
9s.gif Op zondag 15 februari 2015 16:19 schreef Peunage het volgende:
Er is nu ook een Iraakse Nederlander omgekomen in Irak. Hij zat bij het vrijwilligersleger, kan het even geen naam geven, wat Ayatollah Al-Sistani vorig jaar opriep. Hij kwam om bij een gevecht met ISIS ten noorden van Baghdad in Tarmiyah district.

[ afbeelding ]
Waar staan die percentage's voor?
pi_149701393
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 18:54 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Geen idee, heb die kaart van google images gehaald. Aangezien niemand hier weet waar Tarmiyah ligt.
pi_149701998
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:36 schreef Djibril het volgende:
Kijk maar naar Libanon, daar heeft Hezbollah vooral de macht in het zuiden waar veel Sijieten wonen.
Zonder Hezbollah kan er niet geregeerd worden in Libanon, ook kunnen er geen belangrijke beslissing worden genomen zonder de toestemming van Hezbollah.
https://en.wikipedia.org/wiki/2008_conflict_in_Lebanon
En veel christenen steunen Hezbollah ook.

quote:
KRG mag dan vriendelijke relaties onderhouden met Iran, maar voor hoe lang nog? Dat is ook zo fragiel als wat. Barzani/Talabani gaan gewoon waar het geld is.
Dat kan je ook zeggen over de Amerikaanse, Turkse of elk ander land relatie met de KRG.

quote:
Jemen, zelfde verhaal als in Irak. Ze steunen Houthi’s(die in mijn ogen ook jarenlang onderdrukt zijn in Jemen/SA) maar houthi’s hebben niet de macht over heel Jemen. Er zijn veel plekken waar houthis niet kunnen komen door de Soenitische bevolking. Houthis blijven vooral in Houthi gebied. Ik denk ook niet dat ze echt interesse hebben om in andere gebieden te komen.
De Houthi's hebben inmiddels het regime afgezet en de macht overgenomen:
https://en.wikipedia.org/wiki/2014%E2%80%9315_Yemeni_coup_d'%C3%A9tat Dus die interesse hebben ze zeker wel.
Veel niet-sjiieten steunen de Houthi's ook.

quote:
Dat hezbollah ook in Syrie moet gaan vechten kost ook veel manschappen en energie.
En het levert ze veel ervaring op. Hezbollah is veel sterker dan in 2006, dat zeggen zelfs de zionisten.

quote:
Palestina hebben ze geen macht. Ja dat ze Hamas steunen wil niet zeggen dat ze daar macht hebben. Op de Westelijke Jordaanover moet niemand iets van hun hebben. Hamas krijgt wapens van hun maar of ze werkelijk zoveel macht hebben in Gaza valt ook te betwijfelen.
Dat hebben ze wel dergelijk, zonder de steun van Iran krijgt Hamas geen wapens.

[ Bericht 1% gewijzigd door reza1 op 15-02-2015 19:38:43 ]
  zondag 15 februari 2015 @ 20:47:26 #140
365082 IPA35
Patriarch
pi_149706059
pi_149708258
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 18:54 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ik denk het aantal inwoners van Bagdad (provincie).

[ Bericht 0% gewijzigd door Montana_ir op 15-02-2015 21:50:26 ]
pi_149708516
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:17 schreef reza1 het volgende:

Hamas :r
pi_149709024
quote:
Vieze honden dat ze zijn, verdienen niks anders dan de dood...
-
  zondag 15 februari 2015 @ 21:41:08 #144
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149709236
zaidbenjamin twitterde op zondag 15-02-2015 om 21:34:19 #Breaking: Kurdish authorities frees 127 fighters in return for 17 Peshmerga soldiers - Source reageer retweet
Waarschijnlijk de Peshmerga's die in kooien in oranje overalls rond geparadeerd werden.
Say what?
pi_149711655
Zijn die peshmarga's ook vrijgelaten??
-
  zondag 15 februari 2015 @ 22:53:58 #146
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149713387
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 22:24 schreef SteelDogg het volgende:
Zijn die peshmarga's ook vrijgelaten??
Er is nog onduidelijkheid over de ruil, er zijn berichten dat ISIS onredelijke voorwaarden stelt.
Say what?
pi_149716838
quote:
12s.gif Op maandag 16 februari 2015 01:16 schreef Montana_ir het volgende:
Rafidah propaganda. :P
Nasibi :{w
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_149717103
Oke jongens, lang genoeg gepost. Tijd om ten strijden te trekken!
pi_149720499
Helaas weer geen ondertitels.

Familie van de soennitische politicus Salih Al-mutlaq geven in deze video openlijk toe dat ze achter de terroristische aanval op Hay al Amil in 2013 waar 55 (meeste jongeren en studenten) zijn omgekomen in een cafe. Salih Al-Mutlaq is er zelf ook bij, maar het is onduidelijk wat hij zelf zegt.

De man die staat te schreeuwen geeft het toe. Hij was emotioneel omdat dit bij een begrafenis van 1 of andere sjeikh is. Sommige mensen proberen hem stil te krijgen, maar er staat ook iemand bij die zegt "Laat hem praten, het maakt toch niks meer uit."

Daarna begint de menigte "dood aan de sjiieten" te schreeuwen.
pi_149720859
-Rabia Al-Basri
pi_149720899
quote:
99s.gif Op maandag 16 februari 2015 11:00 schreef Slayage het volgende:

[..]

wie si die gast met die tulband?
Dat is Qais al-Ghazali, leider van Asaa'b Ahl al-Haq. Hij vertelt dat ze die terroristen te pakken hebben gekregen.
  maandag 16 februari 2015 @ 11:06:22 #156
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149720971
KirkukNewsDesk twitterde op zondag 15-02-2015 om 16:02:21 #Kirkuk Governor ordered the destruction of the 4 swords statue in Arafa, a symbol of the Ba'ath Party #TwitterKurds http://t.co/ZKbRhWYpbJ reageer retweet

Say what?
pi_149721472
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 11:06 schreef UpsideDown het volgende:
KirkukNewsDesk twitterde op zondag 15-02-2015 om 16:02:21 #Kirkuk Governor ordered the destruction of the 4 swords statue in Arafa, a symbol of the Ba'ath Party #TwitterKurds http://t.co/ZKbRhWYpbJ reageer retweet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
waarom nu pas? is alweer een tijdje terug dat saddam er niet meer is
-Rabia Al-Basri
  maandag 16 februari 2015 @ 11:44:42 #158
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149721718
quote:
99s.gif Op maandag 16 februari 2015 11:33 schreef Slayage het volgende:

[..]

waarom nu pas? is alweer een tijdje terug dat saddam er niet meer is
Geen idee, misschien omdat Kirkuk niet meer in Arabische handen is en ze dit kunnen doen. En omdat het nu weer actueel is, Baathisten die zich verzetten tegen de staat.
Say what?
pi_149724764
our khalifa :')

sayed_ridha twitterde op maandag 16-02-2015 om 12:18:02 “@umm_alabbas: Al Huwaysh near Samarrā the birthplace of our Khalifā Ibrahīm is liberated and in the hands of Islamic State. Alhamdullilah” reageer retweet
-Rabia Al-Basri
pi_149724858
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:17 schreef reza1 het volgende:

[..]

Zonder Hezbollah kan er niet geregeerd worden in Libanon, ook kunnen er geen belangrijke beslissing worden genomen zonder de toestemming van Hezbollah.
https://en.wikipedia.org/wiki/2008_conflict_in_Lebanon
En veel christenen steunen Hezbollah ook.

[..]

Dat kan je ook zeggen over de Amerikaanse, Turkse of elk ander land relatie met de KRG.

[..]

De Houthi's hebben inmiddels het regime afgezet en de macht overgenomen:
https://en.wikipedia.org/wiki/2014%E2%80%9315_Yemeni_coup_d'%C3%A9tat Dus die interesse hebben ze zeker wel.
Veel niet-sjiieten steunen de Houthi's ook.

[..]

En het levert ze veel ervaring op. Hezbollah is veel sterker dan in 2006, dat zeggen zelfs de zionisten.

[..]

Zonder Hezbollah kan er niet geregeerd worden, maar ook zonder de Soenieten of Christenen niet. Hezbollah blijft vooral in Hezbollah wijken/gebieden, ik denk niet dat ze in Tripoli echt op Hezbollah zitten te wachten.
Christenen(net als de meeste burgers) in Lebanon willen gewoon rustig leven of dat nou onder Hezbollah/Saddam/assad/Israel/Sisi is zal hun een moer wezen.

En ik zei toch dat barzani en talabani gaan waar het geld is. Nu zijn het turkije en iran, maar in de toekomst kan dat anders liggen. Dat weet Iran ook heel goed.

Dus Houthi’s hebben interesse om heel Jemen te veroveren? Sanaa wordt toevallig omringd door Houthi gebied maar veel succes met het belegeren van Aden. Zuidelijke Jemenieten willen onafhankelijkheid en die zitten dus niet op de Houthis te wachten. Ook verslaan de Houthi’s Al Qaeda op veel plekken niet. Houthi’s zijn daarom ook niet gek en blijven rustig zitten bij de plekken die ze veroverd hebben.
Er zijn ook veel niet-soenieten die Saddam steunden, dus je kan wel bij elke sijietische groep zeggen dat niet sijieten die groepen ook steunen maar dat is geen sterk argument.

Hezbollah veel sterker dan 2006? Dat is hypothetisch, en ze zullen veel ervaring krijgen maar voor wat? Je kan niet Al-Nusra, Isis, FSA, etc. met de Israelische leger vergelijken. Ze hebben niet veel aan die ervaringen, of gaan ze hun ervaringen gebruiken om Israelische drones neer te schieten?

Nogmaals Iran is een machtige speler in het MO, maar alleen in Sijietische gebieden.
pi_149725242
oops

[ Bericht 99% gewijzigd door Slayage op 16-02-2015 14:11:32 ]
-Rabia Al-Basri
  Moderator maandag 16 februari 2015 @ 14:04:41 #162
8781 crew  Frutsel
pi_149725328
quote:
99s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:02 schreef Slayage het volgende:

was dit niet voor een ander topic bedoeld?
pi_149725644
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:04 schreef Frutsel het volgende:

[..]

was dit niet voor een ander topic bedoeld?
ik switch regelmatig tussen de twee topics, gaat wel eens fout :P
-Rabia Al-Basri
pi_149725829
netenyahu wist waar hij het over had!

YousefMunayyer twitterde op vrijdag 13-02-2015 om 16:49:07 "If you take out Saddam's regime I guarantee you it will have enormous positive reverberations on the region" - @netanyahu to Congress 2002 reageer retweet
-Rabia Al-Basri
pi_149726484
Positief voor de zionistische beweging ja.
  maandag 16 februari 2015 @ 15:00:39 #166
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149727138
Tom_Antonov twitterde op maandag 16-02-2015 om 14:23:48 #Peshmerga wheel chair with italian anti tank 80mm Folgore :-)#Italy #Iraq #IS http://t.co/MBgDfVtw6U reageer retweet

whehe
Say what?
pi_149727389
quote:
10s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:00 schreef UpsideDown het volgende:
Tom_Antonov twitterde op maandag 16-02-2015 om 14:23:48 #Peshmerga wheel chair with italian anti tank 80mm Folgore :-)#Italy #Iraq #IS http://t.co/MBgDfVtw6U reageer retweet
[ afbeelding ]

whehe
Lmao
pi_149735539
ISIL head’s uncle nabbed in Iraq: Sources
quote:
Iraqi security forces have apprehended two senior ISIL commanders believed to be relatives of the terrorist group’s leader, Ibrahim al-Samarrai aka Abu Bakr al-Baghdadi, Iraqi security sources say.

The arrests were made on Sunday following a security operation near the city of Samarra in Salaheddin Province, Iraq’s state-owned television cited an unnamed security source as saying.

“A group from the Regiment Special Assignments was able to arrest Baghdadi’s uncle, named Saleh Ibrahim Abdulmomen and niece’s husband Dhiya Nouri Sadoun,” the source from the southern Dhi Qar governorate’s police said

Last December, Lebanese Interior Ministry announced that the young daughter of Baghdadi along with her mother was held in the country.

On December 2, 2014, Lebanon’s security officials said they had detained the ISIL head’s wife and son at a border crossing with Syria. However, the Iraqi government later said she was not married to Baghdadi.

Baghdad said the woman, identified as Saja al-Dulaimi, was the daughter of a member of the al-Qaeda-affiliated al-Nusra Front in Syria.

A day later, Lebanon’s Interior Minister Nohad Machnouk said Dulaimi is not Baghdadi's wife currently, adding, “She has been married three times: first to a man from the former Iraqi regime, with whom she had two sons.”

He further said that she was married to Baghdadi several years ago “for three months and she had a daughter with him.”

The Lebanese minister noted that DNA tests on her and the daughter confirmed that she is the mother of the girl who is Baghdadi's “daughter, based on DNA from Baghdadi from Iraq.”

The ISIL terrorists currently control large areas of Iraq and Syria. The group sent its militants into Iraq in June 2014, seizing large parts of land straddling the border between Syria and Iraq.
pi_149753453
quote:
Oh nee he..... Speicher 2.0
-
  dinsdag 17 februari 2015 @ 10:53:17 #171
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149754101

Say what?
pi_149758178
quote:
Hoax.
basnews :')
pi_149758289
pi_149759220
NewsOnTheMin twitterde op dinsdag 17-02-2015 om 13:47:50 Iraqi Police chief says ISIS burned to death 45 people in the western Anbar town of al-Baghdadi. (@yeh1a)” reageer retweet
pi_149761108
Hezbollah engaged in fighting ISIL in Iraq, Nasrallah says
quote:
The head of Hezbollah says the Lebanese resistance movement has been fighting the ISIL Takfiri group in Iraq.

“We may not have spoken about Iraq before, but we have a limited presence because of the sensitive phase that Iraq is going through,” Nasrallah said on Monday in a speech delivered in commemoration of Hezbollah’s martyrs, Sheikh Ragheb Harb, Sayyed Abbas al-Mousawi and Hajj Imad Moughhnieh, in Sayyed al-Shuhadaa Complex in Dahiyeh, located in the southern suburb of the Lebanese capital Beirut.

The Iraqi army along with volunteer forces and tribesmen are fighting against the ISIL terrorist group which currently controls large areas of Iraq and Syria. The group sent its militants into Iraq in June 2014, seizing large parts of land straddling the border between Syria and Iraq.

Fighters from Lebanon’s Hezbollah resistance movement have been backing the Syrian army in the fight against the Takfiri militants operating inside Syria.

“I call for those who are urging us to withdraw from Syria to join us in our fight in Syria. Let's go to Iraq and everywhere to face off this threat because this is the right way to defend Lebanon,” Nasrallah said.

Jordan's duplicity

Nasrallah further criticized Jordan’s double standards in the fight against terrorism, saying that all terrorist groups follow the same mentality.

"Jordan cannot fight ISIL in Iraq and support al-Nusra in Syria, terrorist groups are all faces of the same coin."

The al-Qaeda liked al-Nusra Front and the ISIL terrorist group have "the same essence, ideology, culture and methodology," the head of Hezbollah said, adding, "The only difference between them was over leadership, but they are essentially one and the same."

"All the Takfiri currents must be fought, without distinction," he further noted.

Nasrallah’s remarks came as Jordan has vowed to intensify airstrikes against ISIL strongholds following the immolation of a Jordanian pilot held hostage by the terrorist group.

Several Arab countries, including Jordan, are taking part in the US-led military coalition that has purportedly been targeting ISIL positions in Syria without any authorization from Damascus or a UN mandate.

This is while the same Arab countries have been accused of supporting the Takfiris in Syria and Iraq, where the ISIL terrorists have been wreaking havoc.

"How can some countries in the (Persian) Gulf take part in the (US-led) international coalition against Daesh, while giving money and weapons to the al-Nusra Front... How is that logical?" Nasrallah added.

Bahrain regime 'terrified'

Nasrallah also described the government in Bahrain as a “terrified” regime, saying Hezbollah supports the Bahraini people.

“There is a terrified and weak government in Bahrain that fears any word of right, it even threatens to expel the Lebanese,” Nasrallah said.

Nasrallah slammed the countries that criticize Hezbollah’s stance on the developments in Bahrain, adding those arm militants, including ISIL, in Syria cannot criticize Hezbollah’s position on Bahrain.

“We did not call for toppling the regime in Bahrain, we only supported those who were calling for dialogue,” he further noted.

On January 9, Nasrallah highlighted the peaceful nature of anti-regime protests in Bahrain during a ceremony marking the birthday of Prophet Mohammad.

The Hezbollah leader further slammed the detention of Bahraini opposition leader, Sheikh Ali Salman, last month.

“The people of Bahrain have legitimate rights. They decided to launch peaceful revolution in contrary to other movements in the world. They are shot but they didn't shoot (a bullet). They were killed on roads, but they didn't kill anyone and held no knife,” Nasrallah said.

In a letter posted on Twitter on January 12, dozens of Bahraini activists praised Nasrallah’s support for their uprising and said the Lebanese resistance movement “didn’t hesitate to stand by our demands of justice, freedom and dignity”.

Dozens of Bahrainis used the hashtag #شكرا_لنصر_الله (Thanks_to_Nasrallah) in their Tweets.

“You always stand by the oppressed people in the world. And your support to the Bahraini people is because that you know very well we are righteous people who are abandoned by the political regimes and the governments which don’t care but for its interests,” the Bahraini activists addressed Nasrallah.

Since mid-February 2011, thousands of protesters have been holding held numerous rallies in the streets of Bahrain, calling for the Al Khalifa royal family to relinquish power.

The Manama regime has, however, responded to the peaceful protest rallies by launching a heavy-handed crackdown on demonstrators and political dissidents.

Bahrain has come under harsh criticism by many human rights groups for brutal clampdown on peaceful gatherings and numerous cases of human rights violations.

Yemen’s Houthis rightful

The head of Hezbollah praised the Houthi movement in Yemen for their contribution to restrain the expansion of Takfiri groups in the region.

He further described the Yemen’s Shia Ansarullah movement as “rightful”, “brave” and “wise”.

Over the past months, al-Qaeda militants have frequently carried out attacks on Yemen’s security forces. The militants have been also engaged in battles with Ansarullah.

In September 2014, Ansarullah fighters gained control of the capital city of Sana’a, following a four-day battle with army forces loyal to General Ali Mohsen al-Ahmar, the half-brother of the country’s former dictator, Ali Abdullah Saleh.

The Ansarullah revolutionaries say the Yemeni government has been incapable of properly running the affairs of the country and providing security.

Israel ISIL's sole beneficiary

The leader of the Lebanese resistance movement further noted that Israel is the only entity in the region of the Middle East that benefits from the ISIL Takfiri group.

“All world…consider ISIL a huge threat, except Israel,” Nasrallah said. “ISIL agenda had immensely served the Israeli."
ISIL against Islam and Christianity

Nasrallah condemned execution of Egyptian Coptic Christians by ISIL Takfiris Libya, noting, “We extend our condolences to the Egyptian people and the Coptic Church, this crime has affected both Islam and Christianity.”

The ISIL Takfiri terrorists released a five-minute video on Sunday showing the beheading of 21 Egyptian Coptic Christians kidnapped in Libya.

The video showed the handcuffed hostages dressed in orange jumpsuits, similar to previous ISIL victims, kneeling down along the seaside near the Libyan capital city of Tripoli.

The ISIL had earlier published the photos of the 21 Egyptian workers, claiming that the pictures were taken moments before their decapitation.

The victims, whose photos were published in the latest online edition of the ISIL magazine Dabiq, were reportedly abducted in the Libyan coastal city of Sirte in two attacks in December last year and January.
pi_149771555
Iran arms exports to Iraq tolerated in fight against Isis says report
quote:
A bulletin from the Expediency Council, a state body chaired by influential former president Akbar Hashemi Rafsanjani, has offered rare insight into Iran’s strategic thinking over Iraq.

The report, from the council’s Centre for Strategic Research, entitled Concerns about Iraq and Considerations for the Future, has not been widely publicized. The author, Hassan Ahmadian, is an analyst at the council.

One “positive event of major importance” highlighted by Ahmadian is the west’s acceptance of Iranian weapons sales to Iraq insofar as they contribute to the broader struggle against the Islamic State group (Isis), despite a United Nations embargo on Iranian arms exports. But the report also warns that a weakening of Isis will lead the west one again to question Iran’s role.

Expressions of concern over Iran’s role against Isis by the United States have been muted. It “would raise serious concerns,” Jennifer Psaki, state department spokeswoman, said last year. Passed in 2007, UN Security Council Resolution 1747 bans Iran’s sale or export of heavy arms.

Iranian officials have never confirmed the extent of arms supplies. However, a figure of $16bn was given in January by Mehdi Tayeb, head of the Ammar base, a body set up to respond to the alleged “soft war” of the US against Iran in the wake of unrest after the disputed 2009 presidential election. Speaking in the Emam Javad mosque in Tehran on 19 January, Tayeb said this was the amount supplied since Isis’ “first attacks”, possibly referring to the group’s offensive last June when it seized a swathe of Iraq including the northern city of Mosul.

This confirms a huge increase in the flow of arms from Iran since Reuters in February last year acquired evidence of $195m in Iranian weapon supplies including mortars, tank parts, artillery, night-vision goggles and wireless communications equipment.

The Expediency Council bulletin reflects a growing sense in Iran that its role in Iraq is being perceived more favourably. As well as citing a relaxed western attitude towards arms supplies, it finds an increasing regional and global acceptance of the Quds force, the overseas arm of the IRGC (Islamic Revolutionary Guard corps). The report points out the western media are less inclined to identify the Quds force’s activities as “terrorism”, and that several western officials have requested meetings with its leader General Qassem Suleimani.

The report suggests the more favourable evaluation of Iran by foreign powers has also resulted from Tehran’s work last summer in negotiating the transition from Nouri al-Maliki to Haidar al-Abadi as prime minister, and from its “unprecedented” role in bringing at least a temporary solution to problems between Iraqi Kurdistan and Iraq’s central government.

But the bulletin also highlights recent developments in Iraq it says threaten Iranian interests. One “serious challenge” is Iraq’s improving relations with other regional states, including Saudi Arabia and Turkey. The bulletin emphasises that while Iraq has been the main source of assistance to Iraq against Isis, Turkey and Saudi Arabia are now taking advantage of Iraq’s security needs.

The report also considers a request – apparently made discretely by Iraq – for discussions over border arrangements. This has been a sensitive issue since the 1975 Algiers Accord, in which Iraq made a concession in agreeing the southern border as the thalweg, or deepest channel, of the Shatt al-Arab waterway (known to Iranians as Arvand Rud): Saddam Hussein revoked the agreement in 1980 as he launched an eight-year war with Iran, but it was restored as part of the ceasefire in 1988.

The bulletin identifies a further challenge in Iraq’s steps toward establishing a Sunni national guard to restore some Sunni Arab influence in a Shia-dominated political landscape, and points out the US is supporting the guard’s formation and training Arab Sunni tribes with help from Jordan. The report suggests such a plan could weaken the control of Iraq’s central government over provinces with Sunni Arab majorities.

Running through the report is the suggestion that with Isis now on the defensive, and concerns over the danger it poses diminishing, questions over Iran’s role in Iraq may again come to the fore. It therefore warns Iran’s leaders to be prepared for inevitable “pressure”.

In driving its point home, the bulletin refers to the sanctions committee of the UN Security Council identifying three cases of sanctions violations over arms exports by Tehran, one of which – previously unreported, it says – is Suleimani’s presence in Iraq.

Hence the report will be all the more closely read in Iran’s leadership circles after the claim from Suleimani last week that Isis and other “terrorist groups in Iraq and Syria...are nearing the end of their lives”.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 23:05:54 #177
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149782459
Hij heeft al een waarschuwing gekregen van Asaa'b Ahl al-Haq. Hun baas zei dat ze er zelf voor kiezen om Kirkoek nu niet in te gaan, en niet omdat Massoud het niet toe laat.
  woensdag 18 februari 2015 @ 00:54:28 #180
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_149782558
Is die ruil van de 17 Peshmerga's in kooien nog doorgegaan?
  woensdag 18 februari 2015 @ 01:36:57 #181
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_149783147
pi_149783584
'Grote aanval IS op Koerden bij Iraakse stad Erbil'

Strijders van terreurgroep Islamitische Staat (IS) zijn begonnen aan een omvangrijk offensief in de buurt van de Iraakse stad Erbil. Dat meldt de Amerikaanse nieuwszender CNN. De jihadisten voerden 'grote aanvallen' uit op de steden Gwer en Makhmour, enkele tientallen kilometers ten zuidwesten van Erbil. Volgens de Koerden worden ze vanaf meerdere kanten aangevallen.

http://m.ad.nl/ad/m/nl/10(...)kse-stad-Erbil.dhtml
pi_149783610
quote:
Ik vind het allemaal een beetje onduidelijk. Ik heb het idee dat de media hier gelijk op springt omdat het 'dichtbij' Hawler is. Nergens staat ook de context dat Gwer grenst aan IS gebied. Ik heb zelfs al berichtgevingen gespot met 'IS on the offense near Erbil'. Wat is er precies anders aan deze offensief in vergelijking met andere (niet
wijd berichtte) IS-aanvallen de afgelopen tijd?
pi_149783645
Zijn er al geruchten hoe het gaat eindigen met die Koerden die zijn vervoerd in die kooien?
  woensdag 18 februari 2015 @ 08:55:50 #185
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149785277
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 02:30 schreef Montana_ir het volgende:
'Grote aanval IS op Koerden bij Iraakse stad Erbil'

Strijders van terreurgroep Islamitische Staat (IS) zijn begonnen aan een omvangrijk offensief in de buurt van de Iraakse stad Erbil. Dat meldt de Amerikaanse nieuwszender CNN. De jihadisten voerden 'grote aanvallen' uit op de steden Gwer en Makhmour, enkele tientallen kilometers ten zuidwesten van Erbil. Volgens de Koerden worden ze vanaf meerdere kanten aangevallen.

http://m.ad.nl/ad/m/nl/10(...)kse-stad-Erbil.dhtml
Valt mee hoor ik net, aanval is afgeslagen. Komt omdat de Peshmerga Mosul nadert en ISIS probeert terug te slaan.
Say what?
  woensdag 18 februari 2015 @ 09:03:30 #186
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149785393
DilbaKurd twitterde op dinsdag 17-02-2015 om 23:48:45 From village Tal Alrim, Gwer front near #Mosul. After intense combat #ISIS have fled leaving their dead behind them. http://t.co/C7zWeUTg2j reageer retweet
Say what?
  woensdag 18 februari 2015 @ 09:32:47 #187
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149785807
AP twitterde op dinsdag 17-02-2015 om 20:32:06 Iraq's Shiite militias form uneasy alliance with Kurds to defend Kirkuk from Islamic State: http://t.co/9xQryEHJDf reageer retweet
Say what?
  woensdag 18 februari 2015 @ 09:41:18 #189
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
  woensdag 18 februari 2015 @ 10:40:12 #190
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149787614
Sjiiitsch terreur blijft doorgaan.

quote:
Shiite cleric Muqtada al-Sadr has shut down two militia groups after the assassination of a prominent Sunni tribal leader and the subsequent deepening of sectarian tensions across Iraq.

Sadr’s announcement that Youm-AlMauad and Saraia Salami, two Shiite brigades fighting against ISIS alongside Iraqi security forces, must suspend operations follow’s outrage over last week’s murder of the Sheik Qasim al-Janabi and eight others in central Baghdad.

“What happened proves that Iraq is not suffering from foreign forces alone, but suffers from militia groups as well. Both are undermining the Iraqi government and pose security threats to the country,” said Sadr, who added he was willing to work with security forces to find the murderers.

Sadr also called on political parties to be patient for investigation results, referring to Sunni politicians who threatened to walk out of Iraqi parliament in the aftermath of the killing.
http://rudaw.net/english/kurdistan/170220153
#freefrederike
pi_149787688
https://twitter.com/SumerRising/status/567983912863051776

#Iraq's Independent High Comm for HR: #ISIS executed 12 civilians & burnt 3 others alive in Mashhad, western Anbar

https://twitter.com/SumerRising/status/567985116963864576

#Iraq; 2,500 Sunni tribesmen have been reportedly kicked out of Ayn al-Asad AB, keeping only 170. US marines haven't given a reason yet.
pi_149789586
Iran effectively pushing back ISIL in Iraq: Maliki
quote:
Iraq’s First Vice President Nouri al-Maliki says the Islamic Republic of Iran has played a “historic” and “effective” role in helping the Iraqi military forces drive back members of ISIL Takfiri terrorist group.

Speaking at a press briefing following a meeting with his Iranian counterpart, Es’haq Jahangiri, in Baghdad on Tuesday, Maliki praised Tehran’s “timely” and “unconditional” assistance to the Iraqi government and nation in the fight against ISIL.

Baghdad and the northern Kurdish city of Erbil would have fallen into the hands of Takfiris if Iran had not rushed to help Iraq, Maliki said, calling for closer cooperation between the two neighboring states in the anti-ISIL campaign.

Maliki also pointed to the plots being devised in the Middle East, saying certain parties are seeking to fan the flames of tribal conflicts, and those drawing up such schemes do not favor the resolution of crises in the Middle East and the restoration of calm to the troubled region.

On January 6, Secretary General of Iraq’s Badr Organization Hadi al-Ameri said Iran saved the Iraqi government from the threat of collapse by the ISIL Takfiri group.

“If it were not for the cooperation of the Islamic Republic of Iran and [Major] General [Qasem] Soleimani [a commander of Islamic Revolution Guards Corps (IRGC)], we would not today have a government headed by [Iraqi Prime Minister] Haider al-Abadi in Baghdad,” the top commander of Iraq’s volunteer forces noted.

Iran has repeatedly stressed that it will not interfere militarily in Iraq and Syria, but the Islamic Republic continues to provide support to both countries against ISIL in the form of defense consultation and humanitarian aid.

The ISIL started its campaign of terror in Iraq in early June 2014. The heavily-armed militants took control of Mosul before sweeping through parts of the country’s Sunni Arab heartland.

The terrorists have been carrying out horrific acts of violence, including public decapitations, against all Iraqi communities such as Shias, Sunnis, Kurds and Christians.

Iraqi soldiers, police units, Kurdish forces, Shia volunteers and Sunni tribesmen have succeeded in driving the ISIL terrorists out of some areas in Iraq.
pi_149790404
US-led coalition against ISIL ineffective: Iran official

quote:
The so-called international coalition formed by some Western governments and their regional allies against the ISIL Takfiri terrorists operating in Iraq has been ineffective, says an Iranian official.

Major General Yahya Rahim Safavi, who serves as top military advisor to Leader of the Islamic Revolution Ayatollah Seyyed Ali Khamenei, said Tuesday that the US-led coalition lacks the sufficient power and capability to counter the Takfiri terrorists.

The high-profile Iranian general, who was addressing a gathering at Iran’s Defense Ministry, dismissed claims by Western governments that the coalition airstrikes have helped Iraqi government repel the ISIL terrorists from some towns and villages.

Safavi said Iraq has made the gains against ISIL by using its volunteer forces and also the military consultations that have been provided by Tehran.

“Currently, the coalition that has been formed against ISIL actually lacks the offensive power and it is Iran’s consultations to the Iraqi government that (have made it capable of benefiting from) volunteer forces in attacking ISIL,” Safavi stated.

‘Plots for Syria in permanent failure’

Safavi, who served as commander of Islamic Revolution Guards Corps (IRGC) between 1997 and 2007, also touched upon the current situation in Syria, saying that the Western governments and their allies have failed in their plots to overthrow the government of President Bashar al-Assad.

“Iran and Russia got united and did not allow the US, Europe and some Arab countries in the region to achieve their malicious goals (in Syria),” he said.

The United States and some of its allies have been conducting airstrikes against ISIL positions in Iraq since early August 2014. The attacks also began to cover some parts of Syria in September that year, although the move was not made upon authorization by the government in Damascus, which slammed it as a blatant violation of Syria’s sovereignty.

From the very inception of the aerial campaign, Iran questioned the effectiveness and legitimacy of the coalition in dealing with ISIL in Iraq. Iran’s Foreign Ministry Spokeswoman Marzieh Afkham said in early September that “there are severe misgivings about the determination and sincerity of the coalition in fighting the root causes of terrorism.”
pi_149791077
Ik kijk uit naar de dag dat IS teruggedrongen en verslagen wordt, maar zal die er komen? Ik hoop het voor de mensen die er elke dag mee te maken krijgen.
pi_149792995
GRAND SHIA CLERIC SISTANI ISSUES POWERFUL STATEMENT TO SHIA RESISTANCE DEFENDING IRAQ
quote:
The most powerful leader of Shias in Iraq, Ayatollah Sayed Ali Al-Sistani has issued a powerful statement to the Shia resistance volunteer fighters in Iraq, reminding them of their obligations towards justice. Ayatollah Sistani is followed by millions of Shia Muslims across the world and is responsible for reigning in sectarian bloodshed in Iraq in the past decade. The full translation can be found here.

God has called for Jihad & has privileged the warriors. It is necessary, then, to learn these conditions & etiquettes of jihad thoroughly

Do not indulge in acts of extremism, do not disrespect dead corpses, do not resort to deceit, do not kill an elder, a child, a woman. Pay heed to the example of Imam Ali and follow his path. He said: “set your sights on the Family of the Prophet. Make them proud.”

Be attentive to the sanctity of the human souls! Never should you do to them something which God has not deemed permissible. Be attentive to the sanctity of the lives of those who do not fight: the weak, children, women. Even if families of those who fight you.

Do not condemn others to heresy. Do not accuse them of blasphemy which could then lead to their death. Do not imitate the Kharijites. Never inflict harm on non-Muslims, regardless of their religion and sect. The non-Muslims are under the protection of the Muslims. In fact the Muslim must protect his non-Muslim neighbours in the same manner and vigour as he would when he protects his own family.

Do not steal the money of others. Those who steal from others will find themselves seated in the flames of the fires of hell. Do not disrespect the corpse of the dead, and if you defeat the men of your enemies do not violate the sanctity of their women and houses. Do not enter their [defeated enemies] homes.

Don’t take anything from their houses. Take only what you find in their military encampments. Do not verbally abuse their women. Do not insult their honour, even if your enemies abuse your women and insult your honour. Do not deprive any people, who do not fight you, of their rights.

Know that most of those who fight you are victims who have been led astray by others. Let your righteous actions, your just conduct, and your sound admonition, serve as an example for them. Do not resort to oppression.

Corruption can only be cured by justice.

It may be the case that when you adhere to good conduct & discipline you suffer losses. This, nevertheless, is more spiritually rewarding. Be the guardians and admonishers of those who accept you, so that in the end they will support you against your enemies. Help the weak among them however you can. They are your brothers & your family. Show compassion towards them like you do with your own.

Do not let anything take precedence over your obligatory prayers. Prayer is the means through which man humbles himself before God. Remember God at all times. Recite passages from the Qurʾan. Remember that one day you will stand before Him.
Strive to act in the same righteous manner as the Prophet and his progeny, peace be upon them, in times of war and peace. Be the good example that Islam deserves. This is the religion that was built on illumination, reason, and good manners.

Do not be haste in situations where caution is required. Do not undergo an action which will be the cause of your spiritual perdition. Advise each other. You will not find better advice than that which you offer each other. Unite, come together & overlook your differences.

Everyone must let go of sentiments which carry hatred and bigotry. Follow the noble manners. Do not be overcome by narrow-minded views.
pi_149793182
RGjournalist twitterde op woensdag 18-02-2015 om 14:26:22 Maar goed. Er is dus weinig aan de hand. Zeker voor NLse militairen. CNN blaast ook buiten proportie op. Groeten uit Irak. Tijd voor kebab reageer retweet
pi_149798322
quote:
Maliki moet zijn gore bek eens houden, oh als die hier was had ik hem graag een stoot voor zijn bek gegeven.

Beter hangen ze hem ook op
pi_149798352
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:09 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Maliki moet zijn gore bek eens houden, oh als die hier was had ik hem graag een stoot voor zijn bek gegeven.

Beter hangen ze hem ook op
Wat heeft hij je misdaan?
pi_149798387
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:10 schreef reza1 het volgende:

[..]

Wat heeft hij je misdaan?
Hij is de reden dat Irak nu zo is, hij heeft altijd de soennieten en anderen als 2e klas burgers behandeld. Hij liet zijn legertje mensen in Mosul doden. mensen waren Maliki zat! Hij is een pure dictator, erger dan Saddam!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2015 17:11:53 ]
pi_149798434
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:11 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Hij is de reden dat Irak nu zo is, hij heeft altijd de soennieten en anderen als 2e klas burgers behandeld. Hij liet zijn legertje mensen in Mosul doden. mensen waren Maliki zat! Hij is een pure dictator, erger dan Saddam!
Het is alsof je ISIS hoort praten _O-
pi_149798516
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:13 schreef Peunage het volgende:

[..]

Het is alsof je ISIS hoort praten _O-
Nee, het is alsof je de gewone burger van Mosul hoort, weet je hoe erg Maliki wel niet was? Hij liet zijn leger naar soennieten gaan om ze te arresteren of geld van ze te stelen of ze te doden! Dit is een feit dit gebeurde allemaal in Mosul, waarom denk je dat die honden van Maliki als ratten uit Mosul vluchtten toen maar 800 ISIS terroristen kwamen? Er waren tienduizenden soldaten daar, maar het was niet 800 vs 20.000 maar 1 miljoen 800 vs 20.000.
pi_149798683
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:15 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nee, het is alsof je de gewone burger van Mosul hoort, weet je hoe erg Maliki wel niet was? Hij liet zijn leger naar soennieten gaan om ze te arresteren of geld van ze te stelen of ze te doden! Dit is een feit dit gebeurde allemaal in Mosul, waarom denk je dat die honden van Maliki als ratten uit Mosul vluchtten toen maar 800 ISIS terroristen kwamen? Er waren tienduizenden soldaten daar, maar het was niet 800 vs 20.000 maar 1 miljoen 800 vs 20.000.
Er zaten geen honden van Maliki in Mosoel, als je het over het Irakese leger hebt. Er zaten Koerden en lokale politie.
pi_149798735
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:11 schreef vigen98 het volgende:

[..]

hij heeft altijd de soennieten en anderen als 2e klas burgers behandeld.
Heb je daar enig bewijs van?

quote:
Hij is een pure dictator
Onzin, Irak is een democratie. Dat hij je niet aan staat maakt hem nog geen dictator.

quote:
Hij is een pure dictator, erger dan Saddam!
Saddam heeft Irak vernietigd door een zinloze oorlog met Iran te starten en is verantwoordelijk voor de dood van miljoenen Irakezen en Iraniërs...
Behandelde Saddam koerden en sjiieten niet als 2e klas burgers?
En heeft Maliki al chemische wapens gebruikt tegen soennieten en daarbij honderdduizenden burgers doelbewust omgebracht?
pi_149798769
Hij heeft de verkiezingen gewonnen en alsnog geen premier geworden. Wat een baggerdictator.
pi_149798788
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:19 schreef Peunage het volgende:

[..]

Er zaten geen honden van Maliki in Mosoel, als je het over het Irakese leger hebt. Er zaten Koerden en lokale politie.
Het leger is/was trouw aan Maliki
pi_149798812
Nog steeds is die maniak Maliki de echte baas in Irak, nu hij geen minister president is wilt niet zeggen dat hij geen macht meer heeft, hij heeft zowat elke minister in zijn pocket

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2015 17:23:57 ]
pi_149798820
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:22 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Het leger is/was trouw aan Maliki
Nee. Gewoon nee.
pi_149798838
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:23 schreef vigen98 het volgende:
Nog steeds is die maniak Maliki de echte baas in Irak, nu hij geen minister president is wilt niet zeggen dat hij zowat elke minister in zijn pocket heeft
Alles wat hij niet wilde gebeurt nu :?
pi_149798886
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:23 schreef Peunage het volgende:

[..]

Nee. Gewoon nee.
Jawel, kom op man dit kan je toch niet ontkennen dat Maliki een maniak was en anderen als 2e rangs burger behandelde in Mosul, dat hij zowat soennieten, christenen als stront heeft behandeld?
pi_149798928
Hij is een Iraanse puppet, zijn zoon kan er ook wat van trouwens. Die heeft ongelofelijk veel geld gestolen van de staat en in Zwitserland gezet gelukkig is die gevangen genomen in Libanon of Jordanië weet niet zeker welke van die 2
  woensdag 18 februari 2015 @ 17:31:08 #213
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149799036
Irak zal altijd een faalstaat blijven, iedereen kankert op elkaar. _O-
Say what?
pi_149799076
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:25 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Jawel, kom op man dit kan je toch niet ontkennen dat Maliki een maniak was en anderen als 2e rangs burger behandelde in Mosul, dat hij zowat soennieten, christenen als stront heeft behandeld?
Oh, christenen nu ook? Vertel, wat heeft hij gedaan? Welke rechten heeft hij wel aan sjiieten gegeven en niet aan soennieten en christenen?

De politieke infrastructuur in Irak is fout, Maliki heeft veel fouten gemaakt maar nu is hij gewoon een scapegoat geworden. Zelfs als hij de macht opgeeft blijft hij de schuld krijgen. Terwijl de huidige slappe zak van een premier/president toekijkt en niks tegen IS doet. Luchtaanvallen stoppen, nee dat is een goed idee.
pi_149799209
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:32 schreef Peunage het volgende:

[..]

Oh, christenen nu ook? Vertel, wat heeft hij gedaan? Welke rechten heeft hij wel aan sjiieten gegeven en niet aan soennieten en christenen?

De politieke infrastructuur in Irak is fout, Maliki heeft veel fouten gemaakt maar nu is hij gewoon een scapegoat geworden. Zelfs als hij de macht opgeeft blijft hij de schuld krijgen. Terwijl de huidige slappe zak van een premier/president toekijkt en niks tegen IS doet. Luchtaanvallen stoppen, nee dat is een goed idee.
Joh wat kan die doen wanneer hij niet de werkelijke macht heeft, Maliki heeft nog steeds de macht en dat kan je niet ontkennen!
  woensdag 18 februari 2015 @ 17:38:21 #216
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149799253
AFP twitterde op woensdag 18-02-2015 om 14:27:12 Ex-US soldiers join Christian militia in northern Iraq to fight Islamic State group http://t.co/NoZo627XlB http://t.co/7qVbHGhbAT reageer retweet
Say what?
pi_149799286
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:38 schreef UpsideDown het volgende:
AFP twitterde op woensdag 18-02-2015 om 14:27:12 Ex-US soldiers join Christian militia in northern Iraq to fight Islamic State group http://t.co/NoZo627XlB http://t.co/7qVbHGhbAT reageer retweet
Hoeveel?
pi_149799310
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:32 schreef Peunage het volgende:

[..]

En als je Abadi begreep, hij stopt niet alle luchtaanvallen!

quote:
Iraqi Prime Minister Haider al-Abadi will stop airstrikes on civilian areas held by the Islamic State. The announcement will help to bridge the sectarian divide between Sunnis and Shi'ites. Reports on Friday said that civilian areas were still under attack. Sep 13th 2014 - 4:29 PM •
https://www.inside.com/ir(...)er-alabadi-will-stop
Hij stopt zulke luchtaanvallen omdat zo ergernis voorkomen wordt

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2015 17:40:36 ]
pi_149799341
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:36 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Joh wat kan die doen wanneer hij niet de werkelijke macht heeft, Maliki heeft nog steeds de macht en dat kan je niet ontkennen!
Dat kan ik ontkennen en dat ontken ik ook. De bobombardementen zijn gestopt omdat ze zogenaamd geen (soennitische) burgers willen raken. Dat klinkt niet echt als de vreselijke slechte Maliki die jij beschrijft hè?
pi_149799363
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:40 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dat kan ik ontkennen en dat ontken ik ook. De bobombardementen zijn gestopt omdat ze zogenaamd geen (soennitische) burgers willen raken. Dat klinkt niet echt als de vreselijke slechte Maliki die jij beschrijft hè?
Abadi heeft wel wat macht maar er ligt toch serieus wat macht nog bij Maliki! Dat hoort hij niet te krijgen!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2015 17:41:48 ]
pi_149799386
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:41 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Abadi heeft wel wat macht maar er ligt toch serieus wat macht nog bij Maliki! Dat hoort hij niet te krijgen!
Waarom dan niet? Hij werd toch echt eerste in de verkiezingen, met meer zetels dan de vorige verkiezingen.
  woensdag 18 februari 2015 @ 17:43:05 #222
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149799400
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:39 schreef Bolsjewiek het volgende:

[..]

Hoeveel?
Staat er niet bij, een aantal zou eerst bij de YPG gaan maar die vonden de socialistische insteek maar niks. Amerikanen en socialisme gaan ook slecht samen.
Say what?
pi_149799413
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:38 schreef UpsideDown het volgende:
quote:
One seven-year US army veteran called Scott says he was planning to join the Syria-based Kurdish "Popular Protection Units" (YPG) until he found out they were "a bunch of damn Reds".
:') :') :')
pi_149799431
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:41 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Zoals? Welke beslissingen heeft hij zoal genomen?

Hij is 1 van de 3 (!!! :') ) vice presidenten van de republiek. Nou is president vab de republiek al iemand die lintjes knipt, dus tel uit je winst :')
pi_149799437
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:42 schreef reza1 het volgende:

[..]

Waarom dan niet? Hij werd toch echt eerste in de verkiezingen, met meer zetels dan de vorige verkiezingen.
Omdat hij van zijn functie ontheven is daarom
  woensdag 18 februari 2015 @ 17:45:06 #226
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149799455
EjmAlrai twitterde op woensdag 18-02-2015 om 14:09:09 1400 U.S. Marines arrived 2 Ayn al-Assad miltary air base in #Anbar #Iraq 2 train #ISF & tribes against #IS (FT arch) http://t.co/zF6WiqHYdL reageer retweet
EjmAlrai twitterde op woensdag 18-02-2015 om 14:58:46 #IS attacking in Hamrin mountains & in Sinjar, trying 2engage several fronts keeping #ISF & allies busy to slow down Spring offensive.#Iraq reageer retweet
Say what?
pi_149799457
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:44 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Omdat hij van zijn functie ontheven is daarom
Nee, hij is nu een van de vice-presidenten.
pi_149799471
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:43 schreef ChanceThePepper het volgende:

[..]

[..]

We kunnen niet ontkennen dat de YPG/YPJ/PKK communistische trekjes hebben :P
pi_149799489
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 14:29 schreef Houtenbeen het volgende:
RGjournalist twitterde op woensdag 18-02-2015 om 14:26:22 Maar goed. Er is dus weinig aan de hand. Zeker voor NLse militairen. CNN blaast ook buiten proportie op. Groeten uit Irak. Tijd voor kebab reageer retweet
Precies wat ik dacht gisternacht. Er was geen enkele indicatie dat deze aanval anders was dan voorgaande (routine) aanvallen.
pi_149799505
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:45 schreef vigen98 het volgende:

[..]

We kunnen niet ontkennen dat de YPG/YPJ/PKK communistische trekjes hebben :P
We kunnen gerust ontkennen dat de PYD communistische trekjes heeft. Socialistisch is het echter wel.
  woensdag 18 februari 2015 @ 17:47:20 #231
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149799517
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:43 schreef ChanceThePepper het volgende:

[..]

[..]

Ze hebben wel gelijk, als Koerden dat socialistische gedachtegoed laten vallen kunnen ze ook rekenen op steun van de VS. Die zijn nu bang dat ze een communistische staat willen oprichten.
Say what?
pi_149799559
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:47 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Ze hebben wel gelijk, als Koerden dat socialistische gedachtegoed laten vallen kunnen ze ook rekenen op steun van de VS. Die zijn nu bang dat ze een communistische staat willen oprichten.
Die socialistische maatschappij hebben ze in Rojava al. Daarnaast is het meer een alternatieve vorm van democratie.
Het ging mij echter om de redneck gehalte van die opmerking.
  woensdag 18 februari 2015 @ 17:51:00 #233
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149799624
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:48 schreef ChanceThePepper het volgende:

[..]

Die socialistische maatschappij hebben ze in Rojava al. Daarnaast is het meer een alternatieve vorm van democratie.
Het ging mij echter om de redneck gehalte van die opmerking.

Amerikanen he, lang gestreden tegen het communisme.
Say what?
pi_149799660
Denk dat de YPG het wel overleeft zonder hem.
pi_149799914
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:47 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

De Syrische Koerden krijgen al steun van de VS.
pi_149800114
Iran’s Vice President: Syria and Iraq should be internationally supported being the frontline of confronting terrorism
quote:
Iran’s first Vice-President Isaac Jahangiri said the international community should support the people of Syria and Iraq in combating the terrorist organizations.
Syria and Iraq are on the front line of confrontation against terrorism which has come to target everyone, Jahangiri added in a statement issued by the Iraqi Presidency on Wednesday after talks were held between the Iranian Vice-President and Iraqi President Fouad Massoum in Baghdad.
Jahangiri stressed during his meeting with Massoum that Iran sees the terror danger posed by Islamic State in Iraq and Syria (ISIS) terrorist organization as a threat to the whole region and the world.
Confronting the terrorist organizations must not be limited to the military means, rather it should include fighting the ideology of terrorism and drying up the sources of the human and financial funding of those organizations, Jahangiri said, according to the statement.
Bomber kills 2 Iraqi troops, 4 Shia fighters north of Baghdad
quote:
An attacker has driven his explosive-laden vehicle into a checkpoint north of the Iraqi capital, Baghdad, killing two soldiers and four Shia fighters.

The attack was carried out in the violence-hit city of Samarra north of Baghdad on Wednesday.

Hospital officials said at least 16 others were wounded in the attack.

Samarra and the surrounding areas have been under constant attacks by the ISIL Takfiri terrorists.

Iraq has been witnessing near-daily bombings and other attacks mainly targeting the Shia Muslims and security forces. The attacks have often been claimed by ISIL, which currently controls parts of Iraq and Syria.

Iraq’s most senior Shia cleric, Grand Ayatollah Ali al-Sistani (pictured below), warned last December that ISIL was threatening Samarra.

“Iraqi troops have achieved important victories in several areas on Daesh (ISIL) elements,” said the cleric’s representative, Sheikh Abdel-Mahdi al-Karbalai, adding, “But this organization is today threatening areas containing holy shrines such as Samara.”

The city is home to the shrines of the tenth and eleventh Shia Imams, Ali al-Hadi (PBUH) and Hassan al-Askari (PBUH).
pi_149800206
quote:
10s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:43 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Staat er niet bij, een aantal zou eerst bij de YPG gaan maar die vonden de socialistische insteek maar niks. Amerikanen en socialisme gaan ook slecht samen.
Een stuk of 10 dus... :')
pi_149820297
-Rabia Al-Basri
  donderdag 19 februari 2015 @ 10:46:39 #239
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_149820467
:') :')
pi_149820841
:D
pi_149826865
pi_149847665
Toch een offensief om Mosul aan te vallen in april, was al eerder gelekt volgens mij, maar nu maken de Amerikanen het officieel.

http://www.reuters.com/article/2015/02/19/us-mideast-crisis-iraq-mosul-idUSKBN0LN28I20150219
quote:
An Iraqi and Kurdish military force of some 20,000 to 25,000 troops is being prepared to recapture the city of Mosul from Islamic State fighters, probably in the April-May time frame, an official at the U.S. Central Command said on Thursday.
pi_149852657
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 01:00 schreef Nintex het volgende:
Toch een offensief om Mosul aan te vallen in april, was al eerder gelekt volgens mij, maar nu maken de Amerikanen het officieel.

http://www.reuters.com/article/2015/02/19/us-mideast-crisis-iraq-mosul-idUSKBN0LN28I20150219

[..]

Triest als de Koerden veel mankracht leveren. Dat zou de grootste fout zijn van Barzani. Irak heeft laten zien Koerdistan ondankbaar te zijn.
#freefrederike
  vrijdag 20 februari 2015 @ 11:41:20 #244
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
  vrijdag 20 februari 2015 @ 11:48:25 #245
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149852891
quote:
4s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:38 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Triest als de Koerden veel mankracht leveren. Dat zou de grootste fout zijn van Barzani. Irak heeft laten zien Koerdistan ondankbaar te zijn.
Er zijn nog een aantal dorpen rond Mosul aan de oostkant van de Tigris die bevrijd en verdedigd moeten worden door de Peshmerga.

Het front ligt nu bij Gwer omdat het daar goed verdedigbaar is, maar het front moet veel dichter bij Mosul komen te liggen.
Say what?
pi_149852945
quote:

[..]

Boeit barzani nou wat er met Koerdistan gebeurd. Voor elk geleverde peshmerga zal hij vast 50 euro op zijn bankrekening gestort krijgen, dat gaat barzani niet afwijzen ;)
pi_149853069
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:50 schreef Djibril het volgende:

[..]

Boeit barzani nou wat er met Koerdistan gebeurd. Voor elk geleverde peshmerga zal hij vast 50 euro op zijn bankrekening gestort krijgen, dat gaat barzani niet afwijzen ;)
Het gaat hem uiteindelijk zijn kop kosten. Als de Peshmerga verzwakt is, zullen de Arabische Irakezen 100% invallen. Arabieren zijn alleen stil omdat ze nu de macht niet hebben de Peshmerga te verslaan, zodra ze de kans krijgen, zullen ze dat zeker doen.

En daarna verhalen verzinnen dat er 1 Arabier woont in Erbil en dat Erbil daarom Arabisch is. Of dat Koerden moslims zijn en dat ze daarom verplicht onder Arabische regeringen moeten leven want anders zijn ze ''afvalligen en steuners van het zionisme''.
#freefrederike
  vrijdag 20 februari 2015 @ 13:17:45 #248
155616 Proximo
For god, king & country
pi_149855123
http://www.washingtonpost(...)5037a597d_story.html

hopelijk kunnen ze het behouden, maakt het aankomende offensief tegen Mosul een stuk makkelijker
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_149875500
quote:

[..]

Vooral toen Maliki medicijnen, wapens toestuurde naar de KRG toen Barzani daar om vroeg terwijl hij, voordat ISIS besloot de Koerden aan te vallen, schreeuwde om snelle onafhankelijkheid (show natuurlijk).

Barzani is een corrupte Turken lover. Koerdistan zal nooit verenigd zijn o.a dankzij hem.
DolphinScreensaver.exe
  zaterdag 21 februari 2015 @ 01:14:43 #250
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_149877621
SumerRising twitterde op zaterdag 21-02-2015 om 00:00:59 #Iraq; The Iraqi Army has recaptured the town of al-Nu'aimiya, 7km southeast of Fallujah. Reports of many dead #ISIS terrorists. Great news. reageer retweet
pi_149880185
Iraqi Sunni children and adults from Anbar province request the Shia militias assist them in breaking the ISIS siege surrounding their towns this week.
pi_149881820
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 23:58 schreef lDDQD het volgende:

[..]

Vooral toen Maliki medicijnen, wapens toestuurde naar de KRG toen Barzani daar om vroeg terwijl hij, voordat ISIS besloot de Koerden aan te vallen, schreeuwde om snelle onafhankelijkheid (show natuurlijk).

Barzani is een corrupte Turken lover. Koerdistan zal nooit verenigd zijn o.a dankzij hem.
Maliki die medicijnen en wapens leverde? In welke droom?

Maliki had een plan opgezet om de KRG te veroveren voordat ISIS binnenviel. Hij wou dat de soennieten in oorlog kwamen met de Koerden, om vervolgens de KRG binnen te vallen.

Irak is kapot gegaan juist door Maliki, een Iraanse puppet die er vooral was om de sjiitische extremisten te bevoordelen en de soennieten en Koerden te discrimineren.

Barzani's schreeuw om onafhankelijkheid kwam trouwens om Maliki af te zetten, niet om echt onafhankelijk te worden. Barzani houdt te veel van Iraaks geld. :')
#freefrederike
pi_149887277
quote:
_O_
  zaterdag 21 februari 2015 @ 21:17:38 #254
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_149899676
Mooi account dat @IraqiExpat
pi_149900336
Die gare Amerikaans met vage Nederlandse achternaam die in Syrië vocht met de jihadisten wilde zich in Irak aansluiten bij een Assyrische militie (NPU oid). Maar ze wilde hem niet _O- .
  zondag 22 februari 2015 @ 00:39:19 #256
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_149907027
zaidbenjamin twitterde op zondag 22-02-2015 om 00:37:58 #Iraq | New #IS video shows 21 peshmerga hostages with IS fighters some of them Kurds in #Kirkuk. http://t.co/PbVPhyokHa reageer retweet
pi_149907568

Denk dat het gedaan is.

[ Bericht 41% gewijzigd door Peunage op 22-02-2015 01:33:32 ]
pi_149908118
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 07:10 schreef reza1 het volgende:
Iraqi Sunni children and adults from Anbar province request the Shia militias assist them in breaking the ISIS siege surrounding their towns this week.
Leuk dit. Maar zodra ze daar zijn kunnen ze een backstab verwachten.
pi_149909123
quote:
Schandalig dat ze een paar peshmerga er tussen hebben die mee willen doen aan IS propaganda. Dit laat het verschil zien tussen de peshmerga van nu en vroeger. Het is een baan geworden, vroeger was het een levensweg. Eentje praat nog over de salaris. Vroeger kregen ze geen salaris.

Ter vergelijking de laatste woorden van 4 Koerdische officieren in 1947.

quote:
Mohammad Qudsi:
“I have been nourished by my mother’s milk with love for the homeland. This rope, a so-called symbol of punishment, that has fallen to me as the price of my attachment to the homeland is very dear to me. It is the rope that will carve my name into the hearts of my compatriots and the memory of my nation, who have me, instead of father and mother. Death is a great honour under these circumstances. As for you, executioners, do not take too much pleasure in my death, because tomorrow you will be crushed by shame and disgrace.”

Khairullah Abdulkarim:
“My mother was from Mosul and my father was a Kurd. I was orphaned when I was very young. I fought alongside my uncles for the liberation of the homeland and for freedom for the Kurds. In doing so, I followed my heart, and I hope to have shown myself worthy of the memory of my father and deserving of my homeland. Death to our enemies, and long live Kurdistan!”

Mustafa Khoshnaw:
“Executioners, tell your masters that my blood will be avenged. I do not fear your power; it is that power which will elevate me to a Martyred Hero of Kurdistan. . . . I leave three young children behind me — they will learn that I died for the homeland, and I hope once grown up they will be inspired in their life by my example.”

Izzat Abdulaziz:
“The tree of liberty will be watered by my blood and that of my comrades. I am hopeful that it will bloom soon and provide liberty and happiness to the homeland. Kill the imperialists and their despicable helpers.”
'The imperialists' zijn natuurlijk de staten die koerdische gebieden bezitten. Ironisch gezien beschouwen diezelfde staten zichzelf heel vaak juist als anti-imperialistisch.

Gelukkig waren de andere ontvoerde peshmerga, de overgrote meerderheid, hoogstwaarschijnlijk niet zo laf. En hebben er daarom maar een paar cameratijd inclusief edits.
pi_149914401
US allies support ISIL but oppose Iran: Lawmaker
quote:
A Congress member has disclosed that certain US' allies, which oppose Iran, are supporting the ISIL Takfiri terrorists in Syria and Iraq.

"There is support going to ISIS (ISIL) from people who are our friends who don't like Iran, this is not something we want to play in or tolerate," said Congressman Jim Himes on Friday.

Himes made the remarks in response to questions asked by employees from the Deloitte, one of the largest professional services networks in the world.

Throughout the years, the American leaders have made mistakes with regard to national and international crises because of fear, Himes said.

He suggested that the US should do “what only we can do," noting Washington actions “are making this worse by tolerating our so called 'friends' playing a double game.”

The Democratic lawmaker was referring to “Saudi Arabia” and some other Persian Gulf states.

He went on to say that the US budget is facing “profound challenges” primarily caused by huge spending in the Middle East.

The US financial problems result from “the decision to spend a trillion [or so] dollars in the Middle East,” asking “should we be spending another $500 billion in Iraq and Syria?"

On Feb. 11, President Barack Obama formally asked Congress to authorize a three-year war against the ISIL terrorist group in Iraq and Syria.

A US-led military coalition has been carrying out airstrikes on ISIL targets since early August in Iraq. ISIL positions have also been targeted in Syria since late September.

The ISIL terrorists, who were initially trained by the CIA in Jordan in 2012 to destabilize the Syrian government, have beheaded three American, two British and two Japanese hostages in recent months. The videos of their beheadings were posted online.
pi_149914428
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 21:31 schreef IPA35 het volgende:
Die gare Amerikaans met vage Nederlandse achternaam die in Syrië vocht met de jihadisten wilde zich in Irak aansluiten bij een Assyrische militie (NPU oid). Maar ze wilde hem niet _O- .
Bron? Hoezo wilden ze hem niet?
#freefrederike
  zondag 22 februari 2015 @ 12:32:34 #262
365082 IPA35
Patriarch
pi_149914620
quote:
4s.gif Op zondag 22 februari 2015 12:23 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Bron? Hoezo wilden ze hem niet?
Omdat terrorist.
pi_149915745
Ik denk dat er binnenkort paar juicy video's gaat uitkomen:

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-te-hebben-onthoofd/
pi_149916326
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 13:17 schreef Atak het volgende:
Ik denk dat er binnenkort paar juicy video's gaat uitkomen:

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-te-hebben-onthoofd/
Ik denk dat jij helemaal niet meer mag praten na het zwakke vertoon van de Turken in Suleymantombe. Hulp vragen van de YPG _O-

He, waar is Turan nu?
He, waar zijn die machtige Turkic-Armies?
He, waar is Sultan Erdogan nu?
_O-
#freefrederike
pi_149916379
quote:
4s.gif Op zondag 22 februari 2015 13:39 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ik denk dat jij helemaal niet meer mag praten na het zwakke vertoon van de Turken in Suleymantombe. Hulp vragen van de YPG _O-

He, waar is Turan nu?
He, waar zijn die machtige Turkic-Armies?
He, waar is Sultan Erdogan nu?
_O-
YPG vecht nu voor FSA en tegen Assad/Iran.
pi_149916566
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 13:41 schreef Atak het volgende:

[..]

YPG vecht nu voor FSA en tegen Assad/Iran.
De YPG is een alternatief voor de FSA en geen deel van de FSA. :') Hooguit speciale bondgenoten in bepaalde gebieden zoals Aleppo en Kobani, maar FSA is nog steeds islamo-terroristisch en YPG seculier.
#freefrederike
pi_149916710
quote:
4s.gif Op zondag 22 februari 2015 13:49 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

De YPG is een alternatief voor de FSA en geen deel van de FSA. :') Hooguit speciale bondgenoten in bepaalde gebieden zoals Aleppo en Kobani, maar FSA is nog steeds islamo-terroristisch en YPG seculier.
Dat is Iran ook. Daarom dat YPG nu tegen Assad en Iran vecht samen met de Syrische bevolking (FSA).
pi_149917136
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 13:56 schreef Atak het volgende:

[..]

Dat is Iran ook. Daarom dat YPG nu tegen Assad en Iran vecht samen met de Syrische bevolking (FSA).
Iran is geen islamo-terroristisch land. Iran is het land van alle indo-Iranics.

Het Mullahregime is een terroristisch regime dat de bevolking onderdrukt, maar de bevolking staat niet achter het Mullahregime. De oude garde verdwijnt binnen 20 jaar en dat zal Iran een wereldmacht worden.

Mochten alle Indo-Iranics zich vrijwillig bij Iran aansluiten(van Iraaks Koerdistan tot aan Afghanistan), dan zal het nieuwe Iran een supermacht worden en dan zal er een nieuwe wapenwedloop komen tussen Iran en de VS.
#freefrederike
pi_149917495
quote:
4s.gif Op zondag 22 februari 2015 14:12 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Iran is geen islamo-terroristisch land. Iran is het land van alle indo-Iranics.

Het Mullahregime is een terroristisch regime dat de bevolking onderdrukt, maar de bevolking staat niet achter het Mullahregime. De oude garde verdwijnt binnen 20 jaar en dat zal Iran een wereldmacht worden.

Mochten alle Indo-Iranics zich vrijwillig bij Iran aansluiten(van Iraaks Koerdistan tot aan Afghanistan), dan zal het nieuwe Iran een supermacht worden en dan zal er een nieuwe wapenwedloop komen tussen Iran en de VS.
Klopt. Als de Mullah weg is dan kunnen de traditionele leiders weer terugkeren. De Azerbeidzjanen zullen Iran weer een superstaat maken met de superieure Azerbeidzjaanse taal en Azerbeidzjaanse cultuur. De Mullah cultuur hoort niet in Iran maar in het zuiden van Azerbeidzjan in de zandbak.
pi_149917682
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 14:25 schreef Atak het volgende:

[..]

Klopt. Als de Mullah weg is dan kunnen de traditionele leiders weer terugkeren. De Azerbeidzjanen zullen Iran weer een superstaat maken met de superieure Azerbeidzjaanse taal en Azerbeidzjaanse cultuur. De Mullah cultuur hoort niet in Iran maar in het zuiden van Azerbeidzjan in de zandbak.
Azerbeidzjanen zijn Geturkificeerde Indo-Iranics. Dit heeft DNA-studie al laten zien.

Maar het klopt inderdaad wat je zegt: Azerbeidzjanen zullen weer tot Iran horen. Zodra het Aliyev regime wordt afgezet door de Iraanse Azeris, zal Azerbeidzjan verenigd worden en een hele provincie worden in Iran.
#freefrederike
pi_149917714
Het Aliyev regime en Mullah regime lijken wel op elkaar: beide dictatorregimes die geen steun hebben onder het volk.

De Azeris horen verenigd te worden met hun Iraanse broeders.
#freefrederike
pi_149917907
quote:
4s.gif Op zondag 22 februari 2015 14:31 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Azerbeidzjanen zijn Geturkificeerde Indo-Iranics. Dit heeft DNA-studie al laten zien.

Maar het klopt inderdaad wat je zegt: Azerbeidzjanen zullen weer tot Iran horen. Zodra het Aliyev regime wordt afgezet door de Iraanse Azeris, zal Azerbeidzjan verenigd worden en een hele provincie worden in Iran.
Iran zal verenigd worden met Azerbeidzjan met Tabriz als hoofdstan van Azerbeidzjan. Is tradioneel altijd zo geweest. Tabriz is de culturele hoofdstad van Azerbeidzjaanse taal en cultuur. Ik denk als Azerbeidzjan de leiderschap overneemt in Iran er heel veel dingen gaan veranderen. Goeie banden met buurlanden. Superieure Azerbeidzjaanse taal als voertaal. Integratie in de regio. Uiteindelijk is dan een Turan Unie onvermijdelijk.
pi_149918025
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 14:39 schreef Atak het volgende:

[..]

Iran zal verenigd worden met Azerbeidzjan met Tabriz als hoofdstan van Azerbeidzjan. Is tradioneel altijd zo geweest. Tabriz is de culturele hoofdstad van Azerbeidzjaanse taal en cultuur. Ik denk als Azerbeidzjanen de leiderschap overnemen in Iran heel veel dingen gaan veranderen. Goeie banden met buurlanden. Superieure Azerbeidzjaanse taal als voertaal. Uiteindelijk is dan een Turan Unie onvermijdelijk.
Tabriz kan de hoofdstad worden van een nieuwe provincie in het Iraanse rijk: Azerbeidzjan. Zo kunnen alle Azeris weer terug naar hun Iraanse cultuur en historie. Het Turks, een bloedige taal die is gedwongen op de Azeris, zal dan weer verdwijnen en het Iraans-Azerbeidzjaans zal terugkomen.

De IRGC heeft al meerdere militaire plannen uitgezet om Azerbeidzjan te veroveren. De Azeris verdienen hereniging in Iran.

Een Turan Unie gaat er nooit komen, zelfs Turkije heeft de Indo-Iraanse YPG nodig. :')

Azerbeidzjan wordt onderdeel van de nieuw wereldmacht Iran.
#freefrederike
pi_149918589
quote:
4s.gif Op zondag 22 februari 2015 14:42 schreef PizzaMizza het volgende:
oedige taal die is gedwongen op de Azeris, zal dan weer verdwijnen en het Iraans-Azerbeidzjaans zal terugkomen.
YPG vecht nu voor FSA tegen Assad. Het zelfde zal ook in Iran gebeuren. Iranics zullen weer gebukt gaan voor de Azerbeidzjanen en orders nemen. Dit is gewoon een kwestie van tijd omdat dat historisch altijd zo was geweest. Azerbeidzjanen hebben een superieure taal en cultuur die dominant is. Shah Ismail zal weer herrijzen in de vorm van Aliyev. De eerste stap om dit te bereiken is het verwijderen van de Mullah. Als dat gebeurt zal alles met een treinvaart richting gaan.
pi_149927002
Iraqi Official Claims ISIL Leaders in Sinai Trained by Israel
quote:
A senior Iraqi legislator revealed that Israel's Golani Infantry Brigade has trained the commanders of the ISIL terrorist group in the Sinai for sabotage operations in Egypt.
The Islamic State deployed several brigades in the Sinai, whose commanders were trained by Israeli Golani Brigade and are now operating against Egypt said Wahhab al-Tayee, rapporteur of al-Sadeqoun parliamentary faction in Iraq.

He told FNA that ISIL is nearing complete destruction in Iraq and Syria, and "it has been transferred to Egypt under the name of Daames (the Islamic State in Egypt and Sudan)."
He further added that the serial killing of Egyptian militaries in the Sinai region proves the authenticity of this claim.
In similar remarks Iranian Supreme Leader's senior adviser, Ali Akbar Velayati, emphasized that the ISIL was created by the West and Israel to follow their interests in the region.
"ISIL has actually been created by the western colonial powers and the Zionists because whatever this terrorist group does runs counter to Islam and the rules of all Islamic sects," Velayati said.
He said the Israeli government could use the destruction of Muslim holy sites by ISIL as a justification for the demolition of the Al-Aqsa mosque.
Back in December, the Supreme Leader of Iran, Ayatollah Ali Khamenei, said that the Islamic State was serving the US and Israel's interests.

He underlined an example for showing that the ISIL was serving the US, Britain and the Zionist regime as it was seen that its jihadists didn’t even show a slight opposition to the Zionist rule and even collaborated with the Zionists in fighting the Muslims.
He stressed that the so-called US-led anti-ISIL coalition was nothing but a lie, and said the US airdrops of military equipment and weapons for the ISIL shows the real picture.
He also stressed that the Muslim Ulema are responsible in the current situation, and said that they should create a scientific, logical and prevalent campaign to uproot the Islamic State.
pi_149927927
Hebben nabestaanden ooit de lichamen teruggekregen van diegene die zijn onthoofd ? of is dat zelfs ze niet gegund ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 22 februari 2015 @ 19:11:53 #277
123170 alors
zlata1234
pi_149928268
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 19:01 schreef TLC het volgende:
Hebben nabestaanden ooit de lichamen teruggekregen van diegene die zijn onthoofd ? of is dat zelfs ze niet gegund ?
Als ze zich het kunnen/willen veroorloven om dat te betalen. Lijkenhandel is de nieuwste inkomstenbron van IS.
know'm sayin?
word? word.
pi_149928467
Wat is het nut van die kooien met die peshmergas erin? Gaan ze op steeds gruwelijkere manieren mensen executeren? Ik zou dan voorspellen dat ze tegelijkertijd alle gevangenen in de kooien in brand gaan zetten net zoals toen met de Jordaanse piloot Kasasbeh. Wat is de reactie van de wereld dan op zo'n gruweldaad? Gewoon meer bombarderen?
pi_149928554
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 19:18 schreef Koskesh het volgende:
Wat is het nut van die kooien met die peshmergas erin? Gaan ze op steeds gruwelijkere manieren mensen executeren? Ik zou dan voorspellen dat ze tegelijkertijd alle gevangenen in de kooien in brand gaan zetten net zoals toen met de Jordaanse piloot Kasasbeh.
Dehumaniseren.
pi_149928695
quote:
Wat is het nut van die kooien met die peshmergas erin? Gaan ze op steeds gruwelijkere manieren mensen executeren? Ik zou dan voorspellen dat ze tegelijkertijd alle gevangenen in de kooien in brand gaan zetten net zoals toen met de Jordaanse piloot Kasasbeh. Wat is de reactie van de wereld dan op zo'n gruweldaad? Gewoon meer bombarderen?
PR

In onze ogen beestachtige behandeling, maar er zijn waarschijnlijk genoeg die dit toejuichen. Zie ook 9-11.
pi_149928768
Het lijkt me niet dat ze nu die lui uit de kooien halen en "gewoon' weer gaan onthoofden. Moet natuurlijk elke keer gruwelijker. Ben gewoon benieuwd naar wat de reactie zal zijn op het beeld van allemaal brandende koerden in kooien. Ze doen echt alles om een grondoorlog tegen het westen uit te lokken he. Ik hoop alleen dat het westen er niet voor valt.
  zondag 22 februari 2015 @ 19:27:04 #282
123170 alors
zlata1234
pi_149928771
quote:
Dat hopen ze ja. Meer bommen zal ze meer aanhangers opleveren.
know'm sayin?
word? word.
  zondag 22 februari 2015 @ 23:43:01 #283
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149941223
Holy shit Makhmour, een zee van dode ISIS is achtergebleven na een mislukte aanval op Peshmerga troepen. Meer dan 60 doden.

ErbilTimes twitterde op zondag 22-02-2015 om 16:09:31 Over 60 #IS terrorist bodies were left in the clashes with #peshmerga forces today in #makhmour, #twitterkurds #kurd http://t.co/HLFal2wKTK reageer retweet
Say what?
  zondag 22 februari 2015 @ 23:58:27 #284
224960 highender
Travellin' Light
pi_149941724
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 19:27 schreef Koskesh het volgende:
Het lijkt me niet dat ze nu die lui uit de kooien halen en "gewoon' weer gaan onthoofden. Moet natuurlijk elke keer gruwelijker. Ben gewoon benieuwd naar wat de reactie zal zijn op het beeld van allemaal brandende koerden in kooien. Ze doen echt alles om een grondoorlog tegen het westen uit te lokken he. Ik hoop alleen dat het westen er niet voor valt.
Ik weet het niet zeker maar in dat filmpje wat reeds verwijderd is werd tegen het einde een 'flitspreview' getoond met onthoofdingen, ik neem even aan dat dat die lui waren.
pi_149941944
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 15:01 schreef Atak het volgende:

[..]

YPG vecht nu voor FSA tegen Assad. Het zelfde zal ook in Iran gebeuren. Iranics zullen weer gebukt gaan voor de Azerbeidzjanen en orders nemen. Dit is gewoon een kwestie van tijd omdat dat historisch altijd zo was geweest. Azerbeidzjanen hebben een superieure taal en cultuur die dominant is. Shah Ismail zal weer herrijzen in de vorm van Aliyev. De eerste stap om dit te bereiken is het verwijderen van de Mullah. Als dat gebeurt zal alles met een treinvaart richting gaan.
Dictator Aliyev onderdrukt de Azeris en onthoudt ze van hun echte cultuur(Iranics).

Alleen al het Basij-leger van IRGC kan heel Azeri bevrijden. Daarna zal het smaakvolle Azeri olievat richting Rusland worden gepompt. De Russen krijgen een 60% aandeel van Azeri olie zolang ze maar akkoord gaan met de bevrijding van Azerbeidzjan door Iran met het vernietigen van het Aliyevregime.

Azerbeidzjanen verdienen het weer Iraans te worden.
#freefrederike
pi_149941999
Private donors from Gulf oil states helping to bankroll salaries of up to 100,000 Isis fighters
quote:
Islamic State is still receiving significant financial support from Arab sympathisers outside Iraq and Syria, enabling it to expand its war effort, says a senior Kurdish official.

The US has being trying to stop such private donors in the Gulf oil states sending to Islamic State (Isis) funds that help pay the salaries of fighters who may number well over 100,000.

Fuad Hussein, the chief of staff of the Kurdish President, Massoud Barzani, told The Independent on Sunday: “There is sympathy for Da’esh [the Arabic acronym for IS, also known as Isis] in many Arab countries and this has translated into money – and that is a disaster.” He pointed out that until recently financial aid was being given more or less openly by Gulf states to the opposition in Syria – but by now most of these rebel groups have been absorbed into IS and Jabhat al-Nusra, the al-Qaeda affiliate, so it is they “who now have the money and the weapons”.

Mr Hussein would not identify the states from which the funding for IS comes today, but implied that they were the same Gulf oil states that financed Sunni Arab rebels in Iraq and Syria in the past.

Dr Mahmoud Othman, a veteran member of the Iraqi Kurdish leadership who recently retired from the Iraqi parliament, said there was a misunderstanding as to why Gulf countries paid off IS. It is not only that donors are supporters of IS, but that the movement “gets money from the Arab countries because they are afraid of it”, he says. “Gulf countries give money to Da’esh so that it promises not to carry out operations on their territory.”

Iraqi leaders in Baghdad privately express similar suspicions that IS – with a territory the size of Great Britain and a population of six million fighting a war on multiple fronts, from Aleppo to the Iranian border – could not be financially self-sufficient, given the calls on its limited resources.
  maandag 23 februari 2015 @ 00:32:36 #287
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149942490
rConflictNews twitterde op zondag 22-02-2015 om 23:09:23 BREAKING: Coalition bombarding #ISIS strongholds in Ghabat area inside #Mosul. #Iraq - @SeniorB reageer retweet
EzidiPress twitterde op zondag 22-02-2015 om 23:11:58 #Breaking: heavy airstrikes in Tal Afar against ISIS units and facilities few seconds ago #TwitterKurds #Iraq http://t.co/uKhP8Dguj2 reageer retweet
EzidiPress twitterde op zondag 22-02-2015 om 23:36:05 #Breaking: #Ezidis, #Peshmerga and PKK liberated the village of Triuf in #Shingal to cut ISIS-road to Syrian border http://t.co/fCBZ8KA2xD reageer retweet
Say what?
  maandag 23 februari 2015 @ 00:41:25 #288
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149942652
Zoveel dode ISIS dat het niet eens meer in de laadbak past.

SPOILER: Niet erg schokkend, maar ook niet super fris
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Say what?
  maandag 23 februari 2015 @ 00:43:01 #289
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_149942688
quote:
10s.gif Op maandag 23 februari 2015 00:41 schreef UpsideDown het volgende:
Zoveel dode ISIS dat het niet eens meer in de laadbak past.

SPOILER: Niet erg schokkend, maar ook niet super fris
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat ze die moeite nog doen, ze kunnen ook ter plekke de fik erin zetten.
pi_149943355
Wat roken jullie anti-iran pro-iran gasten nou _O-
pi_149943527
quote:
Barzani is een geldwolf. :') Diegene die hem in zijn macht kan houden + geld kan geven, steunt hij. Ene keer Amerika, andere keer Turkije, en misschien ooit wel eens Rusland.
#freefrederike
pi_149943542
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 01:36 schreef vigen98 het volgende:
Wat roken jullie anti-iran pro-iran gasten nou _O-
De anti-iraanse sentimenten worden steeds groter nu mensen zien dat Iran een wereldmacht aan het worden is(net zoals vroeger) en dat andere staten(aka Turkije en Saudi) dat niet kunnen worden.

Ze zijn ook nog eens bang voor het pan-iranisme waar vele Iraanse volkeren nu naar smakken. Stel dat Iraaks Koerdistan, Azerbeidzjan, Tajikistan en Afghanistan(voor de mankracht in het leger, meer heb je niet aan die Talibanstrijders :') ) toegevoegd worden aan Iran, en dat het Mullah regime kapot wordt gemaakt, dan zal Iran zelfs van wereldmacht naar supermacht gaan en de Soviet-Unie vervangen als tweede supermacht in de wereld.
#freefrederike
pi_149943555
quote:
4s.gif Op maandag 23 februari 2015 01:56 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

De anti-iraanse sentimenten worden steeds groter nu mensen zien dat Iran een wereldmacht aan het worden is(net zoals vroeger) en dat andere staten(aka Turkije en Saudi) dat niet kunnen worden.

Ze zijn ook nog eens bang voor het pan-iranisme waar vele Iraanse volkeren nu naar smakken. Stel dat Iraaks Koerdistan, Azerbeidzjan, Tajikistan en Afghanistan(voor de mankracht in het leger, meer heb je niet aan die Talibanstrijders :') ) toegevoegd worden aan Iran, en dat het Mullah regime kapot wordt gemaakt, dan zal Iran zelfs van wereldmacht naar supermacht gaan en de Soviet-Unie vervangen als tweede supermacht in de wereld.
Maar waarom wil jij Iran zo groot zien?
pi_149943642
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 01:58 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Maar waarom wil jij Iran zo groot zien?
Het is niet alsof ik dit wil, dit zijn waarneembare ontwikkelingen:
- Het Mullah regime staat ver van de Iraanse jongeren af en zal afgezet worden, waarna Iraanse jongeren afscheid nemen van islamoterroristische regimes en het secularisme introduceren. De Iraanse jongeren zullen interesse wekken voor het pan-iranisme en daarna zal het vanzelf gaan.

Het is een natuurlijke ontwikkeling dat een slim, gemotiveerd volk aan de top komt te staan. Iran is al duizenden jaren een bakermat van beschaving.

PS: Afghanis worden alleen maar toegevoegd omdat ze kanonnenvoer/mankracht kunnen leveren. De afghanis hebben al bereidheid laten zien onder het Mullahregime, onder een Iraanse Unie zal dat nog beter zijn. :')
#freefrederike
pi_149955802
rConflictNews twitterde op maandag 23-02-2015 om 14:57:05 BREAKING: Reports coming in that #ISIS has taken many Christian hostages in and around #Hasakah after heavy fighting with #YPG and #MFS reageer retweet
pi_149959421
De Pesh apen in kooien:

SPOILER
pi_149968701
_O- _O- _O-

-Rabia Al-Basri
pi_149969051
quote:
10s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:21 schreef Slayage het volgende:
_O- _O- _O-

[ afbeelding ]
hihi is grappig want ze neuken schapen hihihi :')
Je suis Charlie Sheen
pi_149970118
quote:
10s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:27 schreef NotYou het volgende:

[..]

hihi is grappig want ze neuken schapen hihihi :')
nee dacht meer aan de yazidi sexslaven handel eig. :P
-Rabia Al-Basri
pi_149970127
:P
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')