abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149662451
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 13:52 schreef xaban06 het volgende:
Iran en Turkije zitten niet in Irak of IS gebied. Hou Isral er ook maar buiten.
Iran zit wel duidelijk in het ISIS-conflict. Iran heeft zelfs recent ISIS gebombardeerd.

Daarnaast komen alle buitenlandse ISIS-terroristen via Turkije hun organisatie binnen, dus ook Turkije is hierbij betrokken.

quote:
Hou Isral er ook maar buiten.
Ik was niet diegene die over Israel begon, ik counterde slechts de racistische aanname van Atak, die duidelijk iets tegen Koerden en joden heeft, dat de KRG een vazalstaat van Israel is. Terwijl zijn eigen staat Turkije een vazalstaat van de VS(en dus Israel) is.

quote:
Je post alleen gebash over Turkije en je liefde voor Iran, maar weinig over Irak en IS.
:')
#freefrederike
pi_149662752
quote:
13s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 13:05 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

:')
In Kirkuk? Bullshit :')
pi_149665338
quote:
13s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 13:05 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

IS paradeert met Koerdische strijders in kooien
pi_149665363
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 14:05 schreef vigen98 het volgende:

[..]

In Kirkuk? Bullshit :')
In Hawija.
pi_149666028
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:49 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

In Hawija.
Waaruit blijkt dat?
pi_149666535
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 16:14 schreef Peunage het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat?
http://rudaw.net/english/kurdistan/140220151

ERBIL, Kurdistan Region - A protest erupted in Kirkuk after ISIS released video footage of what appears to be 17 caged Peshmarga being paraded through the streets of militant-held Hawijja.

“Almost 70 relatives of the Peshmarga hostages demonstrated, and it is believed they will issue a statement urging the Kirkuk administration to take immediate action to follow up on the fate of the captives,” said a Rudaw reporter in Kirkuk.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 16:48:02 #108
296378 SanAnt
Monica_l_Sigaar
pi_149666835
300 amerikaanse mariniers in de problemen en zo´n 900 van hun studenten ..
Klik
pi_149667398
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 16:48 schreef SanAnt het volgende:
300 amerikaanse mariniers in de problemen en zo´n 900 van hun studenten ..
Klik
Ik geloof dat bericht niet echt. Het bericht volgt namelijk meteen met:

quote:
Sheikh Naim al-Gaoud, a Sunni Muslim leader of the Albu Nimr tribe, called for more U.S. intervention -- including ground troops, arming tribes directly or at least pressuring the Iraqi government to give the tribes more firepower.
Dit is meer een angstgeroep om de politieke druk op Irak door te zetten zodat soennitische stammen bewapend worden. Ik kan de Iraakse regering wel begrijpen dat ze de soennitische stammen niet willen bewapenen.

Er zijn momenteel al een groot aantal soennitische stammen die de kant van ISIS hebben gekozen, het zou zomaar kunnen zijn dat die wapenaanvragen een val zijn en dat die soennitische stammen zich gaan keren tegen het Iraakse regime.

Probleem is dat je de Iraakse soennieten heel moeilijk kunt generaliseren. De ene stam is pro-regering, de andere stam is Ba'athist(Aanhanger Saddam Hoessein) en een ander is extremist(ISIS ideologie).

Luister eens naar deze meneer, hij deelt een mening van een deel van die stammenhoofden:
#freefrederike
pi_149668662
ISIL fighting losing battle in Iraq: IRGC commander

quote:
The ISIL terrorist group is fighting a losing battle in Iraq, Major General Mohammad Ali Jafari, the commander of Iran's Islamic Revolution Guards Corps (IRGC), says.

“When the ISIL began terrorist acts in Iraq, no country like Iran rushed with determination to help the Iraqi nation destroy the ISIL,” Jafari said on Saturday.

He added that the world has been shocked by the failure of the ISIL militants who have been drawing up plans for years.

Iran has repeatedly stressed that it will not interfere militarily in Iraq and Syria, but the Islamic Republic continues to provide support for both countries against ISIL in the form of defense consultancy and humanitarian aid.

ISIL that started its campaign of terror in Iraq in early June 2014, now controls parts of Iraq and neighboring Syria.

The terrorists have been carrying out horrific acts of violence, including public decapitations, against all Iraqi communities such as Shias, Sunnis, Kurds and Christians.
pi_149668727
quote:
Ik wist meteen dat 't press of farsnews moest zijn. _O-

Schrijfstijl van Press en Farsnews komt voor een groot deel overeen.
#freefrederike
  zaterdag 14 februari 2015 @ 17:53:44 #112
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149668829
Dit gaan Koerden niet leuk vinden, eerst die onthoofdingen al en nu dit.
Say what?
pi_149668853
quote:
4s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:50 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ik wist meteen dat 't press of farsnews moest zijn. _O-

Schrijfstijl van Press en Farsnews komt voor een groot deel overeen.
Wat is je punt?
pi_149669058
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:54 schreef reza1 het volgende:

[..]

Wat is je punt?
Dat Iraanse media gecontroleerd en bijgewerkt worden door de staat.
#freefrederike
pi_149669431
quote:
4s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:02 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Dat Iraanse media gecontroleerd en bijgewerkt worden door de staat.
De westerse media net zo goed.
pi_149670033
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:16 schreef reza1 het volgende:

[..]

De westerse media net zo goed.
Gozer, jij en ik weten dat dat niet zo is. Ik heb 't beste met Iran voort en daarom moet het Mullahregime weg. Khomenei heeft het land in een tyranstaat gebracht waar niemand kritiek kan hebben op de overheid.

Aan de ene kant kan ik 't wel begrijpen vanwege de onrust momenteel, maar aan de andere kant kan Iran zoveel meer worden zonder het Mullahregime.

Iran is de bakermat van beschaving. Momenteel is Iran nog een regionale macht(de sterkste in het middenoosten als je VS niet meetelt) maar zonder het mullahregime kan Iran makkelijk tot de 'wereldmacht' status komen en concurreren met Europese mogendheden zoals Duitsland, Japan en Engeland.

Letterlijk alle gebieden rondom Iran kunnen makkelijk in de Iraanse invloedssfeer vallen als de ''islamitische revolutie promoten'' niet meer als uitgangspunt wordt gezien voor het buitenlandbeleid.

Sjiitisch extremisme(in de vorm van pan-sjiisme) promoten is inderdaad wel effectief, zie de controle over Zuid-Libanon, Sjiitisch Irak, Yemen en dergelijke, maar er kan zoveel meer worden bereikt.
#freefrederike
pi_149670205
quote:
4s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:39 schreef PizzaMizza het volgende:
Khomenei heeft het land in een tyranstaat gebracht waar niemand kritiek kan hebben op de overheid.
Je weet niet waar je over praat, constant wordt er hevige kritiek geleverd op Rouhani in het parlement (en daarbuiten)
pi_149670527
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:46 schreef reza1 het volgende:

[..]

Je weet niet waar je over praat, constant wordt er hevige kritiek geleverd op Rouhani in het parlement (en daarbuiten)
Je zegt het goed, Rouhani, maar we weten al te goed dat Khamenei en de IRGC de leiding hebben over Iran.

Pan-sjiisme promoten gaat niet werken. Zie de extremistische terroristische sjiitsche milities in Irak maar die een product zijn van pan-sjiisme. Iran heeft wereldmachtpotentie.
#freefrederike
pi_149670641
quote:
4s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:39 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Gozer, jij en ik weten dat dat niet zo is. Ik heb 't beste met Iran voort en daarom moet het Mullahregime weg. Khomenei heeft het land in een tyranstaat gebracht waar niemand kritiek kan hebben op de overheid.
Want onder de Shah kon dat allemaal wel? Onder de Shah was Iran een verlenging van de VS in het Midden-Oosten. Vrouwen mochten in korte rokjes over straat, hiep hiep hoera. Maar daarmee was het wel gezegd. Diezelfde persoonlijke vrijheid heb je in je huis en priv sfeer ook. Alleen nu is Iran tenminste een onafhankelijk land.
pi_149670771
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:01 schreef Peunage het volgende:

[..]

Want onder de Shah kon dat allemaal wel? Onder de Shah was Iran een verlenging van de VS in het Midden-Oosten. Vrouwen mochten in korte rokjes over straat, hiep hiep hoera. Maar daarmee was het wel gezegd. Diezelfde persoonlijke vrijheid heb je in je huis en priv sfeer ook. Alleen nu is Iran tenminste een onafhankelijk land.
Heb ik uberhaupt het woordje Shah gebruikt? Nee. Dus kom mij ook niet daarvan beschuldigen.

De revolutie tegen de Shah kwam er sowieso, alleen de sjiitische extremisten gaven er een islamitische draai aan waardoor Iran nu in een veel lagere positie zit dan 't kan.

Iran verdient een systeem zoals Duitsland of Engeland, niet zo een als Golfstaten en Egypte(theocratische ''democratie'').
#freefrederike
pi_149670869
quote:
4s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:06 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Heb ik uberhaupt het woordje Shah gebruikt? Nee. Dus kom mij ook niet daarvan beschuldigen.

De revolutie tegen de Shah kwam er sowieso, alleen de sjiitische extremisten gaven er een islamitische draai aan waardoor Iran nu in een veel lagere positie zit dan 't kan.
Jij zegt dat hij het land in een tyranstaat heeft gebracht waar niemand kritiek mag uiten op de regering toch? Dat suggereert een verandering.

Ik denk dat ze in veel dingen doorslaan kwa regeltjes en zo. Maar kwa buitenlands beleid, en algemeen beleid, kunnen ze het niet beter doen. Iran heeft veel meegemaakt, lange uitputtende oorlog, embargo's, diplomatieke druk, etc. En ze hebben zich sterk gehouden en zijn alsnog een regionale macht geworden. Hun strategie heeft gewerkt in het MO.
pi_149671158
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:11 schreef Peunage het volgende:
Jij zegt dat hij het land in een tyranstaat heeft gebracht waar niemand kritiek mag uiten op de regering toch? Dat suggereert een verandering.
Inderdaad, vanaf de revolutie tot aan na de revolutie. Hij heeft de revolutie tot een tyranstaat gebracht.
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:11 schreef Peunage het volgende:
Ik denk dat ze in veel dingen doorslaan kwa regeltjes en zo. Maar kwa buitenlands beleid, en algemeen beleid, kunnen ze het niet beter doen. Iran heeft veel meegemaakt, lange uitputtende oorlog, embargo's, diplomatieke druk, etc. En ze hebben zich sterk gehouden en zijn alsnog een regionale macht geworden. Hun strategie heeft gewerkt in het MO.
Die embargo's en diplomatieke druk kwamen juist door het sjiitisch extremisme.

Ook veel binnenlandse problemen van Iran kunnen makkelijk opgelost worden(Balouchi, Koerden, enz) door een lichte mate van federalisme in te voeren. Echter, het Mullahregime maakt dit niet mogelijk omdat het mullahsysteem per definitie een centralistisch systeem is.

Als het Mullahregime verdwijnt, kunnen heel veel dingen bereikt worden. Sowieso moeten de relaties met het westen en Israel geneutraliseerd worden uiteindelijk. Dit is niet alleen goed voor de economie van Iran, maar ook voor de politiek. Iran kan zich daarna namelijk gaan richten op het terug annexeren van Azerbeidzjan(of er iig een vazalstaat van maken). Ook zie ik Iran als een belangrijke partner voor Latijns-Amerikaanse landen en China of India.

Iran heeft zoveel potentie, man. Ongelofelijk.
#freefrederike
pi_149671322
quote:
4s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:20 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Inderdaad, vanaf de revolutie tot aan na de revolutie. Hij heeft de revolutie tot een tyranstaat gebracht.

[..]

Die embargo's en diplomatieke druk kwamen juist door het sjiitisch extremisme.

Ook veel binnenlandse problemen van Iran kunnen makkelijk opgelost worden(Balouchi, Koerden, enz) door een lichte mate van federalisme in te voeren. Echter, het Mullahregime maakt dit niet mogelijk omdat het mullahsysteem per definitie een centralistisch systeem is.

Als het Mullahregime verdwijnt, kunnen heel veel dingen bereikt worden. Sowieso moeten de relaties met het westen en Israel geneutraliseerd worden uiteindelijk. Dit is niet alleen goed voor de economie van Iran, maar ook voor de politiek. Iran kan zich daarna namelijk gaan richten op het terug annexeren van Azerbeidzjan(of er iig een vazalstaat van maken). Ook zie ik Iran als een belangrijke partner voor Latijns-Amerikaanse landen en China of India.

Iran heeft zoveel potentie, man. Ongelofelijk.
Voor het Westen heeft Iran enkel potentie als een tweede Saudi-Arabie. Meer niet. Een onafhankelijk en sterk Iran zullen ze nooit toelaten. Want wat is nou hun probleem precies met Iran? Wat doet Iran precies waar wij in het Westen zo'n last van hebben? Niks.

Iran heeft iedereen gesteund tegen IS. Irak, Syrie, de Koerden. Letterlijk iedereen die problemen heeft met IS zijn ze bereid om te helpen. Ze hebben ook een belangrijke rol gehad in het verdrijven van Taliban uit Afghanistan. Ze hebben zich altijd ingezet tegen extremisme en terreur.

Saudi-Arabie, dat is ons probleem. Maar dat is een slaafje, dus dan is het goed.
pi_149671501
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:26 schreef Peunage het volgende:
Voor het Westen heeft Iran enkel potentie als een tweede Saudi-Arabie. Meer niet. Een onafhankelijk en sterk Iran zullen ze nooit toelaten. Want wat is nou hun probleem precies met Iran? Wat doet Iran precies waar wij in het Westen zo'n last van hebben? Niks.
Tuurlijk wel. Iran heeft zich vijandig opgesteld ten op zicht van het westen na de islamitische revolutie. Daarnaast heb ik over het neutraliseren van relaties met het westen en israel, niet in een politiek verbond raken. Gewoon neutraal staan zoals China doet met de EU.

quote:
Iran heeft iedereen gesteund tegen IS. Irak, Syrie, de Koerden. Letterlijk iedereen die problemen heeft met IS zijn ze bereid om te helpen. Ze hebben ook een belangrijke rol gehad in het verdrijven van Taliban uit Afghanistan. Ze hebben zich altijd ingezet tegen extremisme en terreur.
Klopt, maar het probleem is dat Iran zelf ook weer elders extremisme promoot binnen de eigen grenzen(ik noem het mullah-extremism). Hezbollah als staat binnen een staat, Houthi rebellen die joden vervolgen, terroristische hamas steunen met wapens, en ga zo maar door. Ik wil trouwens niet zeggen dat Iran een gefaalde staat is, in tegendeel zelfs, nog steeds de #1 macht in het MO als je de VS niet meetelt. Gaat mij erom dat er veel meer uit te halen is.

quote:
Saudi-Arabie, dat is ons probleem. Maar dat is een slaafje, dus dan is het goed.
Saudi Arabie is geen probleem voor Iran joh. :') Amerika's steun voor SA is het probleem, als Amerika ooit die steun intrekt zal Iran afrekenen met Saudi Arabie, op een peaceful manier natuurlijk. Maar Saudi is ook super bang voor Iran's nucleare vaardigheden, Saudi Arabie weet dat zij als woestijnbewoners niet verder komen dan terrorisme promoten.
#freefrederike
pi_149673910
quote:
4s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:57 schreef PizzaMizza het volgende:
Pan-sjiisme promoten gaat niet werken.
Vandaar de grote macht van Iran in Irak, Libanon, Palestina, Jemen en Syri.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 21:15:16 #127
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149676780
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 20:37 schreef reza1 het volgende:

[..]

Bahrein, Afghanistan...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zaterdag 14 februari 2015 @ 22:28:00 #129
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_149678070
quote:
Is dit weer een stukje brobaganda?
  zaterdag 14 februari 2015 @ 22:54:43 #131
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149679066
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 22:28 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Is dit weer een stukje brobaganda?
Nee
Say what?
pi_149690779
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 20:37 schreef reza1 het volgende:

[..]

Heeft Iran werkelijk waar zoveel macht in die landen? Ze hebben gewoon macht in de Sijietische gebieden.
Kijk maar naar Libanon, daar heeft Hezbollah vooral de macht in het zuiden waar veel Sijieten wonen.
Irak hetzelfde verhaal, Sijieten hebben geen enkele macht over de KRG en Anbar provincie. Omdat hier gewoon veel Koerden en Soenieten wonen. KRG mag dan vriendelijke relaties onderhouden met Iran, maar voor hoe lang nog? Dat is ook zo fragiel als wat. Barzani/Talabani gaan gewoon waar het geld is.
Palestina hebben ze geen macht. Ja dat ze Hamas steunen wil niet zeggen dat ze daar macht hebben. Op de Westelijke Jordaanover moet niemand iets van hun hebben. Hamas krijgt wapens van hun maar of ze werkelijk zoveel macht hebben in Gaza valt ook te betwijfelen.
Jemen, zelfde verhaal als in Irak. Ze steunen Houthi’s(die in mijn ogen ook jarenlang onderdrukt zijn in Jemen/SA) maar houthi’s hebben niet de macht over heel Jemen. Er zijn veel plekken waar houthis niet kunnen komen door de Soenitische bevolking. Houthis blijven vooral in Houthi gebied. Ik denk ook niet dat ze echt interesse hebben om in andere gebieden te komen.
Syrie, tja daar hebben ze echt veel macht(plus zuidelijk Irak), maar die macht strekt zich niet meer uit over heel Syrie. Syrie zal niet meer rustig worden en assad controleert niet meer het hele grondgebied. Dat hezbollah ook in Syrie moet gaan vechten kost ook veel manschappen en energie.

Dat Iran een grote speler is in MO valt niet aan te twijfelen, maar het wordt wel overschat.
In Bahrein kunnen die sijieten zo vaak als ze willen in opstand komen, maar dan stuurt SA wel paar troepen die ze een kopje kleiner maken.
De sijieten in SA mogen dan wel Iraanse filmpjes op het internet kijken, veel macht heeft Iran daar niet. Zelfde geldt voor Jordanie/Koeweit/UAE/Oman/Qatar.
pi_149691864
Iran's macht word ook wel overschat, ze hebben wel macht maar dat ze zowat heel het midden oosten in hun pocket hebben is ook bullshit
pi_149693916
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 15:29 schreef Slayage het volgende:

[..]

leeft deze dude nog?
van wiki : "In February 2014, it was reported that military courts were seeking the death penalty for Ahmed al-Assir, and prison terms for up to 20 of his followers"

Bron : http://english.al-akhbar.com/node/18829

[ Bericht 3% gewijzigd door mr_jack op 15-02-2015 15:43:57 ]
pi_149695755
Er is nu ook een Iraakse Nederlander omgekomen in Irak. Hij zat bij het vrijwilligersleger, kan het even geen naam geven, wat Ayatollah Al-Sistani vorig jaar opriep. Hij kwam om bij een gevecht met ISIS ten noorden van Baghdad in Tarmiyah district.

[ Bericht 13% gewijzigd door Peunage op 15-02-2015 16:35:33 ]
pi_149700447
Asa'ib Ahl Al-Haq (sjiitische militie) hebben de daders van Spyker (massa slachting van 1700 ongewapende cadetten van het leger) te pakken gekregen.

pi_149701299
quote:
9s.gif Op zondag 15 februari 2015 16:19 schreef Peunage het volgende:
Er is nu ook een Iraakse Nederlander omgekomen in Irak. Hij zat bij het vrijwilligersleger, kan het even geen naam geven, wat Ayatollah Al-Sistani vorig jaar opriep. Hij kwam om bij een gevecht met ISIS ten noorden van Baghdad in Tarmiyah district.

[ afbeelding ]
Waar staan die percentage's voor?
pi_149701393
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 18:54 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Geen idee, heb die kaart van google images gehaald. Aangezien niemand hier weet waar Tarmiyah ligt.
pi_149701998
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:36 schreef Djibril het volgende:
Kijk maar naar Libanon, daar heeft Hezbollah vooral de macht in het zuiden waar veel Sijieten wonen.
Zonder Hezbollah kan er niet geregeerd worden in Libanon, ook kunnen er geen belangrijke beslissing worden genomen zonder de toestemming van Hezbollah.
https://en.wikipedia.org/wiki/2008_conflict_in_Lebanon
En veel christenen steunen Hezbollah ook.

quote:
KRG mag dan vriendelijke relaties onderhouden met Iran, maar voor hoe lang nog? Dat is ook zo fragiel als wat. Barzani/Talabani gaan gewoon waar het geld is.
Dat kan je ook zeggen over de Amerikaanse, Turkse of elk ander land relatie met de KRG.

quote:
Jemen, zelfde verhaal als in Irak. Ze steunen Houthi’s(die in mijn ogen ook jarenlang onderdrukt zijn in Jemen/SA) maar houthi’s hebben niet de macht over heel Jemen. Er zijn veel plekken waar houthis niet kunnen komen door de Soenitische bevolking. Houthis blijven vooral in Houthi gebied. Ik denk ook niet dat ze echt interesse hebben om in andere gebieden te komen.
De Houthi's hebben inmiddels het regime afgezet en de macht overgenomen:
https://en.wikipedia.org/wiki/2014%E2%80%9315_Yemeni_coup_d'%C3%A9tat Dus die interesse hebben ze zeker wel.
Veel niet-sjiieten steunen de Houthi's ook.

quote:
Dat hezbollah ook in Syrie moet gaan vechten kost ook veel manschappen en energie.
En het levert ze veel ervaring op. Hezbollah is veel sterker dan in 2006, dat zeggen zelfs de zionisten.

quote:
Palestina hebben ze geen macht. Ja dat ze Hamas steunen wil niet zeggen dat ze daar macht hebben. Op de Westelijke Jordaanover moet niemand iets van hun hebben. Hamas krijgt wapens van hun maar of ze werkelijk zoveel macht hebben in Gaza valt ook te betwijfelen.
Dat hebben ze wel dergelijk, zonder de steun van Iran krijgt Hamas geen wapens.

[ Bericht 1% gewijzigd door reza1 op 15-02-2015 19:38:43 ]
  zondag 15 februari 2015 @ 20:47:26 #140
365082 IPA35
Patriarch
pi_149706059
quote:
14s.gif Op zondag 15 februari 2015 18:22 schreef Peunage het volgende:
Asa'ib Ahl Al-Haq (sjiitische militie) hebben de daders van Spyker (massa slachting van 1700 ongewapende cadetten van het leger) te pakken gekregen.

Trouble...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_149708258
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 18:54 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ik denk het aantal inwoners van Bagdad (provincie).

[ Bericht 0% gewijzigd door Montana_ir op 15-02-2015 21:50:26 ]
pi_149708516
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:17 schreef reza1 het volgende:

Dat hebben ze wel dergelijk, zonder de steun van Iran krijgt Hamas geen wapens.
Hamas :r
pi_149709024
quote:
14s.gif Op zondag 15 februari 2015 18:22 schreef Peunage het volgende:

Vieze honden dat ze zijn, verdienen niks anders dan de dood...
-
  zondag 15 februari 2015 @ 21:41:08 #144
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149709236
zaidbenjamin twitterde op zondag 15-02-2015 om 21:34:19 #Breaking: Kurdish authorities frees 127 fighters in return for 17 Peshmerga soldiers - Source reageer retweet
Waarschijnlijk de Peshmerga's die in kooien in oranje overalls rond geparadeerd werden.
Say what?
pi_149711655
Zijn die peshmarga's ook vrijgelaten??
-
  zondag 15 februari 2015 @ 22:53:58 #146
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149713387
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 22:24 schreef SteelDogg het volgende:
Zijn die peshmarga's ook vrijgelaten??
Er is nog onduidelijkheid over de ruil, er zijn berichten dat ISIS onredelijke voorwaarden stelt.
Say what?
pi_149713930
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 21:36 schreef SteelDogg het volgende:

[..]

Vieze honden dat ze zijn, verdienen niks anders dan de dood...
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 20:47 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Trouble...
Ze zijn ook naar 1 van de overlevenden gegaan om het hem te vertellen. Ali Hussein Kadhim, van deze NEw York Times docu.
.
pi_149716838
quote:
12s.gif Op maandag 16 februari 2015 01:16 schreef Montana_ir het volgende:
Rafidah propaganda. :P
Nasibi :{w
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')