abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149584701
Franse documentaire (Duits gesproken) over strijd van Peschmerga tegen IS rondom Sinjar:
(wel even Hola op Duits zetten)
http://www.arte.tv/guide/(...)kampf-der-peschmerga
  woensdag 11 februari 2015 @ 22:01:11 #52
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149585111
AP twitterde op woensdag 11-02-2015 om 21:44:12 BREAKING: Obama says Islamic State 'going to lose' as he asks Congress for military force authorization. reageer retweet
Say what?
pi_149585566
Military force authorization? Ik dacht dat ze dat al hadden.
  woensdag 11 februari 2015 @ 22:15:51 #54
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
  woensdag 11 februari 2015 @ 22:16:44 #55
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149585661
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 22:14 schreef Peunage het volgende:
Military force authorization? Ik dacht dat ze dat al hadden.
Zal wel een uitbreiding van het mandaat zijn ofzo.
Say what?
  woensdag 11 februari 2015 @ 22:20:48 #56
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149585809
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:50 schreef TargaFlorio het volgende:
Franse documentaire (Duits gesproken) over strijd van Peschmerga tegen IS rondom Sinjar:
(wel even Hola op Duits zetten)
http://www.arte.tv/guide/(...)kampf-der-peschmerga
Hier de youtube-versie:
Say what?
pi_149589314
quote:
Er klopt hier iets niet, ze krijgen al veel wapens maar ze willen maar meer en meer... Dit is wel verdacht hoor :{ En ik ben bang dat ze die niet dan tegen ISIS zullen gebruiken :{
pi_149590334
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 22:16 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Zal wel een uitbreiding van het mandaat zijn ofzo.
Onze vredesprijs winnaar wil oorlogen verklaren zonder gebonden te zijn aan landsgrenzen, want die zijn maar lastig.

quote:
The White House said the president would speak publicly about his plans later. Under Obama's proposal, the use of military force would be authorized for three years, unbounded by national borders. The fight could be extended to any ``closely-related successor entity'' to the Islamic State organization that has overrun parts of Iraq and Syria.
Kortom, de geradicaliseerde kebab tent op de hoek is met dit plan straks een legitiem doelwit voor dronebama.
pi_149591519
quote:
Hou toch op aub, die sjiitische extremisten zijn net zo ernstig als ISIS. Ah ik zie nu pas dat de bron 1001iraqithoughts is, geen wonder dat je de link niet direct erbij wil zetten. :')

Bovendien: Shia host half million IDPS, nou dat is veel zeg. De KRG host al bijna 2 miljoen mensen.
#freefrederike
pi_149591551
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 23:58 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Er klopt hier iets niet, ze krijgen al veel wapens maar ze willen maar meer en meer... Dit is wel verdacht hoor :{ En ik ben bang dat ze die niet dan tegen ISIS zullen gebruiken :{
Ze hebben helemaal niet ''veel wapens''. De corrupte regering van Bagdad ontvangt de wapens maar geeft maar een klein deel aan Erbil. Daarnaast snap ik jouw haat voor de KRG niet, jouw christelijke verraderssoort leeft daar in veiligheid terwijl ze in Irak verdreven worden. Volgens bronnen is er zelfs een christelijke buurt in Erbil, waar in het middenoosten ga je dat nog vinden?
#freefrederike
pi_149591653
quote:
4s.gif Op donderdag 12 februari 2015 02:28 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ze hebben helemaal niet ''veel wapens''. De corrupte regering van Bagdad ontvangt de wapens maar geeft maar een klein deel aan Erbil.
Onzin, ze hebben veel wapens gekregen van Europa en VS.
Misschien verkoopt Barzani die wapens aan Daesh. ;)
pi_149591693
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 02:41 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Onzin, ze hebben veel wapens gekregen van Europa en VS.
Misschien verkoopt Barzani die wapens aan Daesh. ;)
Nee, de corrupte regering van Bagdad houdt een deel in. Net zoals die ene corrupte Iraakse regeringsambtenaar die zogenaamde caravans zou kopen voor IDPs, maar het geld in eigen hand stak.

Het is juist Bagdad die ervan verdacht moet worden waar de wapens heen gaan. De KRG kan niet zomaar zeuren, want anders kunnen Amerikanen hun counteren maar ook Amerikanen gaan ermee in en geven indirect toe dat Bagdad niet genoeg wapens levert.

Vandaar ook dat Duitsland direct levert, omdat ze weten dat Bagdad corrupt is.
#freefrederike
pi_149591700
Daarnaast, waarom zou de KRG niet haar eigen wapens mogen hebben? Er zijn 200 000 Koerden vermoord juist omdat de KRG de Iraakse regering onder Saddam niet kon counteren toen zij chemische wapens gebruikte. De KRG heeft niet eens een luchtmacht, wordt tijd dat ze dan ook maar eens F15's gaan eisen aangezien Bagdad denkt een God te zijn.
#freefrederike
pi_149591723
quote:
4s.gif Op donderdag 12 februari 2015 02:25 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Hou toch op aub, die Koerdische extremisten zijn net zo ernstig als ISIS.
Eens.

pi_149591736
quote:
4s.gif Op donderdag 12 februari 2015 02:49 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Nee, de corrupte regering van Bagdad houdt een deel in. Net zoals die ene corrupte Iraakse regeringsambtenaar die zogenaamde caravans zou kopen voor IDPs, maar het geld in eigen hand stak.

Het is juist Bagdad die ervan verdacht moet worden waar de wapens heen gaan. De KRG kan niet zomaar zeuren, want anders kunnen Amerikanen hun counteren maar ook Amerikanen gaan ermee in en geven indirect toe dat Bagdad niet genoeg wapens levert.

Vandaar ook dat Duitsland direct levert, omdat ze weten dat Bagdad corrupt is.
Bronnen ?
pi_149591740
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 02:55 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Eens.

Shia fighters accused of killing civilians in Iraq

quote:
Sunni politicians and tribal chiefs in Diyala, an eastern province in Iraq, have accused Shia fighters of killing at least 70 unarmed civilians who had fled clashes with the Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL).

The accusations followed a three-day offensive in which Iraqi security forces and Shia fighters captured two dozen villages from ISIL fighters in Diyala.

Brigadier-General Saad Maan, Interior Ministry spokesperson, denied the claims, saying ISIL was trying to undermine the reputation of Iraqi security forces.

A local Shia official said it was too soon to draw conclusions and suggested ISIL could have been behind the deaths, which were reported in the eastern village of Barwanah.

Al Jazeera's Imran Khan says Sunni tribal leaders claim mass graves have been found and people have been brutally killed in what could be considered a war crime.

"Its mostly Shia militias doing a lot of the fighting up in Diyala against ISIL. However, there has always been this real concern that these Shia militias are out for revenge against any Sunni target that they can find - it does not have to be ISIL," he said.
http://www.aljazeera.com/(...)150127062642331.html
#freefrederike
pi_149591753
quote:
4s.gif Op donderdag 12 februari 2015 02:50 schreef PizzaMizza het volgende:
Daarnaast, waarom zou de KRG niet haar eigen wapens mogen hebben?
Van mij mag het wel.
pi_149591755
quote:
4s.gif Op donderdag 12 februari 2015 02:57 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Shia fighters accused of killing civilians in Iraq

[..]

http://www.aljazeera.com/(...)150127062642331.html
Aljazeera :') :')
pi_149592304
quote:
4s.gif Op donderdag 12 februari 2015 02:25 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Hou toch op aub, die sjiitische extremisten zijn net zo ernstig als ISIS. Ah ik zie nu pas dat de bron 1001iraqithoughts is, geen wonder dat je de link niet direct erbij wil zetten. :')
En vervolgens een bericht van Al Jazeera plaatsen :')
pi_149592371
Dit bericht komt uit de tijd van pre-ISIS. ''They have full control of the area'' _O- .

Opmerkelijk trouwens dat veel Irakezen ook gewoon achter een onafhankelijke Koerdistan staan, dat zal in de toekomst best een Koerdische-Iraakse bondgenootschap kunnen worden als Koerdistan onafhankelijk wordt.

[ Bericht 15% gewijzigd door PizzaMizza op 12-02-2015 07:26:00 ]
#freefrederike
pi_149592705
Takfiri groups will soon breathe their last: Iran Quds Force cmdr.

quote:
Commander of Iran Islamic Revolution Guards Corps’ Quds Force says foreign-sponsored Takfiri militant groups operating in Syria and Iraq have suffered humiliating defeats, and will soon breathe their last.

“Given the crushing defeats that ISIL and other terrorist groups have suffered in Iraq and Syria, we are certain that they have reached the end of their life,” Major General Qasem Soleimani said at a rally marking the 36th anniversary of the victory of Iran’s 1979 Islamic Revolution in the southeastern city of Kerman on Wednesday, Fars News Agency reported.

He further noted that arrogant powers, in their last scheme, have organized Takfiri groups in a bid to tarnish the image of Islam and fan the flames of sedition and internal war among Muslims.

The remarks come as the Syrian army, backed by fighters from Lebanon’s Hezbollah resistance movement, has made outstanding gains in operations against foreign-backed militants in a region close to the Israeli-occupied Golan Heights.

On Wednesday, Syrian forces reportedly managed to take full control of the town of Deir al-Adass, located about 63 kilometers (39 miles) south of the capital, Damascus, and the surrounding hills.

The forces also seized the village of Deir Maker, as well as the nearby areas of Tal al-Arous and Tal al-Sarjeh.

Nearly two dozen militants were killed in the clashes there.

Meanwhile, fierce exchange of fire is underway in the town of Kafr Shams, located in Syria’s southern province of Dara’a and just east of the Golan Heights.

Syrian troops are advancing in the area lining Dara’a, Quneitra and Damascus provinces near the occupied Golan Heights.
pi_149602300
quote:
4s.gif Op donderdag 12 februari 2015 02:28 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ze hebben helemaal niet ''veel wapens''. De corrupte regering van Bagdad ontvangt de wapens maar geeft maar een klein deel aan Erbil. Daarnaast snap ik jouw haat voor de KRG niet, jouw christelijke verraderssoort leeft daar in veiligheid terwijl ze in Irak verdreven worden. Volgens bronnen is er zelfs een christelijke buurt in Erbil, waar in het middenoosten ga je dat nog vinden?
:') In namelijk veel Midden-Oosterse landen
pi_149602930
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 02:59 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Van mij mag het wel.
Hoe denk je dat ze aan al die Humvees komen? Bijna alles wat het Irakese leger krijgt gaat ook naar de Peshmerga. Laatste tijd is er onenigheid omdat ze in het noorden besloten olie te gaan verkopen, wat niet mag.
pi_149604908
quote:
Groot Perzische leider. Jammer alleen dat de tyrannieke Islamitische Revolutie weer erbij wordt gehaald. Khomenei en de Mullah-staatsterroristen zijn net zo erg als de wahabbis en salafis..
#freefrederike
pi_149604944
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:40 schreef Peunage het volgende:

[..]

Hoe denk je dat ze aan al die Humvees komen? Bijna alles wat het Irakese leger krijgt gaat ook naar de Peshmerga. Laatste tijd is er onenigheid omdat ze in het noorden besloten olie te gaan verkopen, wat niet mag.
Irak krijgt er 20 en Peshmerga 2, dat noem ik niet echt een gelijkenis. Daarnaast hebben Koerden het merendeel van hun wapens buitgemaakt in de oorlogen tegen Saddam en gekregen van Iran..

[ Bericht 1% gewijzigd door PizzaMizza op 12-02-2015 17:02:45 ]
#freefrederike
pi_149605398
quote:
Iran's Defense Ministry has unveiled a new domestically-built advanced supersonic trainer fighter jet, named Saeqeh 2 (Thunderbolt 2).

The double-cockpit supersonic Saeqeh 2 fighter jet has been designed and manufactured by experts and engineers of Defense Ministry's Aerospace Industries Organization and in cooperation with the Islamic Republic of Iran Air Force (IRIAF), Iran's Deputy Defense Minister Brigadier General Amir Hatami said on Monday.
Iran is nu al de regionale macht(na Amerika), over 30 jaar wordt Iran een wereldmacht(als het Mullahregime verdwijnt kan het nog sneller).

#freefrederike
pi_149606349
-lag op 't toetsenbord-
#freefrederike
pi_149618696
Net te horen gekregen dat een achterneef van mijn vader in Bagdad is omgekomen door een bomaanslag :{
pi_149618819
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_149618897
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 22:01 schreef UpsideDown het volgende:
AP twitterde op woensdag 11-02-2015 om 21:44:12 BREAKING: Obama says Islamic State 'going to lose' as he asks Congress for military force authorization. reageer retweet
obama :O
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_149618937
Ga je nu weer alles 1 voor 1 quoten?
Say what?
pi_149618994
wut?
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 13 februari 2015 @ 09:39:55 #83
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_149626891
Even over al-Baghdadi:
@EjmAlrai: #Iraq #ISF control al-Baghdadi and will start attacking outskirts under #IS control. http://t.co/2vB3l36qHX

Veel berichten dat ISIS het volledig zou hebben overgenomen daar, volgens dit account niks van waar. Vrijwel altijd betrouwbaar.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_149632109
http://rudaw.net/english/kurdistan/120220152
quote:
ERBIL, Kurdistan Region- Prime Minister Nechirvan Barzani has said the influx of refugees into the Kurdistan has greatly altered the demographics of the region.

“We opened the door for the refugees despite the economic crises we have,” said Barzani during a conference in Erbil on Thursday to discuss the impact refugees on southern Kurdistan.

“In some places, the number of refugees has outnumbered the origin residents,” he added.
Dit kan best een groot probleem worden als de vluchtelingen na de oorlog weigeren terug te gaan. De autonomie van Koerdistan kan dan nog wel eens in het geding komen.

Ik denk echter dat de KRG wel een plan heeft bedacht om dit in de hand te houden, of althans, dat hoop ik.
#freefrederike
pi_149634304
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:18 schreef vigen98 het volgende:

[..]

:') In namelijk veel Midden-Oosterse landen
Syri, Libanon, Egypte, Jordani en Iran natuurlijk ;)
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_149635090

FromCarl twitterde op vrijdag 13-02-2015 om 15:12:55 ISIS fires on Iraqi base where U.S. military trains Iraqi pilots http://t.co/IKWDfyR1zZ http://t.co/xzb0ts7Onz reageer retweet
pi_149635127
#freefrederike
pi_149635310
quote:
leeft deze dude nog?
-Rabia Al-Basri
pi_149635534
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 15:29 schreef Slayage het volgende:

[..]

leeft deze dude nog?
IDK, maar hij heeft wel een hele grote bek tegen Hezbollah. Ik zou zelf niet zo'n woorden uiten als ik in zijn positie zat.
#freefrederike
pi_149637325
rConflictNews twitterde op vrijdag 13-02-2015 om 16:30:37 8 #ISIS militants disguised in Iraqi army uniform attempted to bomb an #Anbar base where 320 U.S. troops are based http://t.co/dwLbL3S8YV reageer retweet
  vrijdag 13 februari 2015 @ 20:35:43 #91
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149644861
zaidbenjamin twitterde op vrijdag 13-02-2015 om 20:13:32 #IS fighters in control of al-Baghdadi - Pentagon Spokesman John Kirby reageer retweet
zaidbenjamin twitterde op vrijdag 13-02-2015 om 20:14:16 #IS attack on #Assad base lasted "for minutes not hours long" and failed - Pentagon Spokesman John Kirby reageer retweet
zaidbenjamin twitterde op vrijdag 13-02-2015 om 20:26:02 Most of #IS fighters who attacked #Assad airbase in #Anbar were wearing Iraqi army uniforms - John Kirby reageer retweet
Say what?
  vrijdag 13 februari 2015 @ 22:13:54 #92
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_149649286
Hopelijk zijn ze allemaal doormidden geschoten
  zaterdag 14 februari 2015 @ 01:33:11 #93
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_149655391
@SumerRising: LOL, @RamiAlLolah does it again. Every single one of these tweets was a lie. No fighting at all in Ayn al-Asad AB. http://t.co/mSGCJRrfVl

_O- _O-
pi_149655522
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 01:33 schreef Szura het volgende:
@SumerRising: LOL, @RamiAlLolah does it again. Every single one of these tweets was a lie. No fighting at all in Ayn al-Asad AB. http://t.co/mSGCJRrfVl

_O- _O-
_O-
pi_149661112
quote:
IS paradeert met Koerdische strijders in kooien in video

Een nieuwe video van Islamitische Staat (IS) laat verschrikkelijke beelden zien van een optocht, waarin wordt gepronkt met 17 opgesloten Koerdische strijders. De oranje jumpsuits en de kooien roepen het beeld op van het levend verbranden van de Jordaanse piloot Muath al-Kaseasbeh. De Koerdische strijders zullen waarschijnlijk hetzelfde lot ondergaan, meldt Daily Mail.

Uit de beelden van 17 minuten is op te maken dat het een druk bezochte optocht is. De mensen staan rijen dik aan de zijkant van de weg waar auto's met door IS-strijders bewaakte kooien langszaam voorbij rijden.

De Koerdische mannen worden door gemaskerde mannen met AK-47's en vlaggen van IS door de straten van Kirkuk in het noordwesten van Irak gereden. De video wordt gezien als een reactie op meldingen van Koerdische strijders die de lichamen van IS-strijders door de straten van de Koerdische regio sleepten, aldus Daily Mail.

De beelden zijn op Youtube te bekijken. Pas op: de beelden kunnen als schokkend worden ervaren.
AD
:')
pi_149661505
Jezus PizzaMizza, in het Syrie topic ging het over Turkije, is het topic gesloten, ga je hier vrolijk verder. Als je Turkije wilt bashen open er een topic over?
pi_149662044
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 13:19 schreef xaban06 het volgende:
Jezus PizzaMizza, in het Syrie topic ging het over Turkije, is het topic gesloten, ga je hier vrolijk verder. Als je Turkije wilt bashen open er een topic over?
Ah, dus het mag helemaal niet meer over Turkije gaan? Ataturk-mentaliteit :') Ik maak een terechte opmerking over dat niet de KRG, maar Turkije een slaaf van Israel en het westen is. Turkije heeft zelfs Amerikaanse atoombommen opgeslagen om als een Amerikaans slagveld te dienen.
#freefrederike
pi_149662103
quote:
4s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 13:40 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ah, dus het mag helemaal niet meer over Turkije gaan? Ataturk-mentaliteit :')
Volgens mij zeg ik open er een topic over, begrijpend lezen enzo.

Ataturk :')
pi_149662363
quote:
4s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 13:49 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Moet ik voor elk onderwerp dat besproken wordt hier, een apart topic maken? Een centraal topic dient juist als een bakermat voor discussie over verschillende onderwerpen binnen een gebied.
Iran en Turkije zitten niet in Irak of IS gebied. Hou Isral er ook maar buiten.

Je post alleen gebash over Turkije en je liefde voor Iran, maar weinig over Irak en IS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')