Ze laten ook alleen degenen zien die dat zijn. Ik ken iemand die vorig jaar op speeddate is geweest met boer Jan uit Canada, maar die al gelijk door had dat het niet haar type was. Die is ook verder niet in beeld geweest om te vertellen hoe leuk ze hem wel niet vindt oid.quote:Op maandag 9 februari 2015 14:01 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Maar de hetero's doen dat ook, elk seizoen
Al die dames zijn altijd meteen helemaal weg van de boer
Ik ook. Eindbaas Theo had de juiste dame weggestuurd. Theo en Nancy moet het worden.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:23 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Sandra lief en rustig? Ik vond het een gigantische zeiksnor
Ja dat geloof ik ook wel maar dan hou je alsnog best wat mensen over die schijnbaar meteen voor iemand vallenquote:Op maandag 9 februari 2015 14:27 schreef Chai het volgende:
[..]
Ze laten ook alleen degenen zien die dat zijn. Ik ken iemand die vorig jaar op speeddate is geweest met boer Jan uit Canada, maar die al gelijk door had dat het niet haar type was. Die is ook verder niet in beeld geweest om te vertellen hoe leuk ze hem wel niet vindt oid.
Ja, dat zullen meer groentenmannetjes doen idd. Ik haalde het vooral aan omdat ik het leuk verwoord vondquote:Op maandag 9 februari 2015 13:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat doet iedereen toch? Geert is gewoon eerlijk en zegt dat ook. Sowieso, de ene klant wil een sappige knapperige peer, anderen liever een sappige. Klanten zoeken toch zelf uit.
Mooi gezegd en het zou me niets verbazen als je nog gelijk hebt ook. In elk geval met je eerste zin. Die tweede zin kan op de korte termijn gelden, maar als je er naar verloop van tijd achter komt dat wat je hoopte en verwachtte er gewoon niet in zit, dan kan het alsnog klappen.quote:Op maandag 9 februari 2015 14:22 schreef loveli het volgende:
Esther kleurt voor zichzelf in wat Bertie blanco laat. Dus Bertie is de perfecte match
omg die Geert speelt een psychologisch spelletje en laat het gewoon liggen zoals het ligt want hij denkt nu dat de mensen denken dat hij het om gaat draaien.quote:Op maandag 9 februari 2015 14:03 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ja of de klanten gaan er vanuit dat hij weet dat wij het weten en het dus om gaat draaien. Wat hij dan weer weet... etc
Pffff ingewikkeld
Esther is niet meer zo knap als bij de eerste ronde met veel make up en donkere mascara.quote:Op maandag 9 februari 2015 14:22 schreef loveli het volgende:
Esther kleurt voor zichzelf in wat Bertie blanco laat. Dus Bertie is de perfecte match
Ik vond d'r haar toen echt 10x niks hoorquote:Op maandag 9 februari 2015 15:13 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Esther is niet meer zo knap als bij de eerste ronde met veel make up en donkere mascara.
ze leek toen een sexy popje.quote:Op maandag 9 februari 2015 15:17 schreef SSJKliko het volgende:
[..]
Ik vond d'r haar toen echt 10x niks hoor
Klopt. Maar haar huidige kapsel is ook nogal merkwaardig. Niet echt een verbetering wat mij betreft.quote:Op maandag 9 februari 2015 15:17 schreef SSJKliko het volgende:
[..]
Ik vond d'r haar toen echt 10x niks hoor
Dan heb ik de verkeerde in beeld. Ik dacht dat Esther degene was die op een Gremlin leek.quote:
ieder zijn smaakquote:Op maandag 9 februari 2015 15:28 schreef loveli het volgende:
[..]
Dan heb ik de verkeerde in beeld. Ik dacht dat Esther degene was die op een Gremlin leek.
Was Zeeland niet "aardappels, kool en uien"?quote:Op maandag 9 februari 2015 13:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Of spruiten, aardbeiplanten, prei, winterpeen, lelies.
Zeker prei en spruiten gaan hele winter wel door
Spruiten zijn koolquote:Op maandag 9 februari 2015 16:02 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Was Zeeland niet "aardappels, kool en uien"?
Vlas, dat was ik vergeten. Of heb ik Groningen neergezet?quote:Op maandag 9 februari 2015 16:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Spruiten zijn kool
Verder wordt er ook suikerbieten, vlas en tarwe, gerst geteeld en nog een aantal kleinere gewassen geteeld.
Was ook een opdracht van Yvon (niet het 'deur-moment', wel dat gesprekje later buiten), wat openheid en meer te weten komen van elkaar. Als dat niet echt spontaan gaat krijg je onvermijdelijk van die voorspelbare (sociaal wenselijke) vragen/antwoorden. "Wat zoek je in een vrouw?" Tja, dan zegt niemand "...een dom iemand waar geen gesprek mee valt te voeren"quote:Op maandag 9 februari 2015 10:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja, maar ik vond de genante persoon in dat geval Katherine en niet Bertie. Kom op zeg, emotioneel gedoe, net een dag daar, verman jezelf even. Pak allemaal een glas bier of wijn, ga muziek draaien en maak het gezellig in plaats van steeds maar te proberen in die emoties te graven.
het probleem is denk ik meer dat het allemaal zo subjectief is. Ik vind een goed gesprek niet gaan over wat we vanavond gaan eten. Tom misschien wel want Lotte moest juist weg vanwege de moeilijke woordenquote:Op maandag 9 februari 2015 16:10 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Was ook een opdracht van Yvon (niet het 'deur-moment', wel dat gesprekje later buiten), wat openheid en meer te weten komen van elkaar. Als dat niet echt spontaan gaat krijg je onvermijdelijk van die voorspelbare (sociaal wenselijke) vragen/antwoorden. "Wat zoek je in een vrouw?" Tja, dan zegt niemand "...een dom iemand waar geen gesprek mee valt te voeren"
Bij Tom ging dat ook ongeveer zo. Goede gesprekken vond ie zo belangrijk, maar hij lijkt er (op basis van wat wij te zien krijgen) toch niet echt fan van.
Zou ik ook wel lastig vinden. Bepaalde dingen bespreek je liever zonder camera en miljoenen Nederlanders.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:33 schreef Loohcs het volgende:
Ik zou ook niet op commando (poging tot) diepe gesprekken kunnen voeren met ook nog eens een cameraploeg achter je aan.
ja helaasquote:Op maandag 9 februari 2015 16:21 schreef SonicVolcano het volgende:
Vond Geert meevallen deze aflevering
quote:Op maandag 9 februari 2015 15:28 schreef loveli het volgende:
[..]
Dan heb ik de verkeerde in beeld. Ik dacht dat Esther degene was die op een Gremlin leek.
quote:Op zondag 8 februari 2015 23:34 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Qua accent is ze compleet neutraal. Dat heb je toch alleen in de randstad?
Dat lijkt mij ook, volgens mij zijn ze daar allemaal zo geremd omdat de cameraploeg heel erg aanwezig is.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:33 schreef Loohcs het volgende:
Op dat screenshot lijkt ze zich ook wel bewust van de camera. Ik zou ook niet op commando (poging tot) diepe gesprekken kunnen voeren met ook nog eens een cameraploeg achter je aan.
Boerderijen die agrarisch worden gebruikt. In Friesland en Groningen in ieder geval..quote:Op maandag 9 februari 2015 13:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Boerderijen die agrarisch worden gebruikt of mensen die een (woon) boerderij kopen en vervolgens de kosten voor het onderhoud toch echt onderschat hebben?
Bij Bertie zie ik een onverhard erf, oude schuur waar die oude Zetor trekker en combine in staan. Verder mag alles op het erf wel even gesnoeid en gemaaid.
Ik wil niet zeggen dat ze dat tijdens de logeerweek had moeten doen, maar gewoon zelf een keer gedurende de winter.
Zal volgende keer een opletten hoe het er nou bij Bertus Bertie uit zietquote:Op maandag 9 februari 2015 17:23 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Boerderijen die agrarisch worden gebruikt. In Friesland en Groningen in ieder geval..
Je kunt toch eerlijk zeggen wat je echt zoekt? Het laatste wat ik in een vrouw zoek is een goed gesprek en met mij volgens mij miljoenen andere mannen, maar Theo, Tom (en Bertie) lijken bij gebrek aan zelfkennis alleen maar sociaal (voor vrouwen) gewenste antwoorden te geven. Erg irritant vind ik dat.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:10 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Was ook een opdracht van Yvon (niet het 'deur-moment', wel dat gesprekje later buiten), wat openheid en meer te weten komen van elkaar. Als dat niet echt spontaan gaat krijg je onvermijdelijk van die voorspelbare (sociaal wenselijke) vragen/antwoorden. "Wat zoek je in een vrouw?" Tja, dan zegt niemand "...een dom iemand waar geen gesprek mee valt te voeren"
Bij Tom ging dat ook ongeveer zo. Goede gesprekken vond ie zo belangrijk, maar hij lijkt er (op basis van wat wij te zien krijgen) toch niet echt fan van.
Tja, wat zou jij dan antwoorden op: "Wat zoek je in een vrouw?" of "houd je van een goed gesprek?"quote:Op maandag 9 februari 2015 18:26 schreef pfaf het volgende:
[..]
Je kunt toch eerlijk zeggen wat je echt zoekt? Het laatste wat ik in een vrouw zoek is een goed gesprek en met mij volgens mij miljoenen andere mannen, maar Theo, Tom (en Bertie) lijken bij gebrek aan zelfkennis alleen maar sociaal (voor vrouwen) gewenste antwoorden te geven. Erg irritant vind ik dat.
Jan is daarin wel frisse wind met zijn eerlijkheid. Die zou zoiets nooit zeggen als hij dat niet zoekt.quote:Op maandag 9 februari 2015 18:26 schreef pfaf het volgende:
[..]
Je kunt toch eerlijk zeggen wat je echt zoekt? Het laatste wat ik in een vrouw zoek is een goed gesprek en met mij volgens mij miljoenen andere mannen, maar Theo, Tom (en Bertie) lijken bij gebrek aan zelfkennis alleen maar sociaal (voor vrouwen) gewenste antwoorden te geven. Erg irritant vind ik dat.
Een lieve, eerlijke meid, met wie ik kan lachen en het gezellig vind. Zoiets. En nee, ik haat 'goede gesprekken'. Liever samen met bier, kaas en nootjes op de bank hangen met Netflx op tv.quote:Op maandag 9 februari 2015 18:51 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Tja, wat zou jij dan antwoorden op: "Wat zoek je in een vrouw?" of "houd je van een goed gesprek?"
Lekker gezellig 60 jaar met je vrouw 'gezellig op de bank'. Inhoud is niks, als het maar gezellig is.quote:Op maandag 9 februari 2015 19:09 schreef pfaf het volgende:
[..]
Een lieve, eerlijke meid, met wie ik kan lachen en het gezellig vind. Zoiets. En nee, ik haat 'goede gesprekken'. Liever samen met bier, kaas en nootjes op de bank hangen met Netflx op tv.
Heerlijk.quote:Op maandag 9 februari 2015 19:31 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Lekker gezellig 60 jaar met je vrouw 'gezellig op de bank'. Inhoud is niks, als het maar gezellig is.
Je moet er zin in hebben.
Wat moet je dan? Iedere avond de situatie in Gaza bespreken? het effect van de maatregelen die de EU aan Rusland heeft oplegd berekenen? De impact van Syriza op de stabiliteit en cohesie binnen de Europese Unie bepalen? Of het moreel verwerpelijk is dat Shell in Nigeria naar olie boort?quote:Op maandag 9 februari 2015 19:31 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Lekker gezellig 60 jaar met je vrouw 'gezellig op de bank'. Inhoud is niks, als het maar gezellig is.
Je moet er zin in hebben.
Deze manquote:Op maandag 9 februari 2015 19:09 schreef pfaf het volgende:
[..]
Een lieve, eerlijke meid, met wie ik kan lachen en het gezellig vind. Zoiets. En nee, ik haat 'goede gesprekken'. Liever samen met bier, kaas en nootjes op de bank hangen met Netflx op tv.
Er stond nergens 'iedere avond'. Al is even een dagelijkse blik op het nieuws toch niks bijzonders?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 08:57 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Wat moet je dan? Iedere avond de situatie in Gaza bespreken? het effect van de maatregelen die de EU aan Rusland heeft oplegd berekenen? De impact van Syriza op de stabiliteit en cohesie binnen de Europese Unie bepalen? Of het moreel verwerpelijk is dat Shell in Nigeria naar olie boort?
Nee okee, dat is waar. En inderdaad, niets mis mee om het nieuws te volgen en daar iets over te vinden!quote:Op dinsdag 10 februari 2015 09:19 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Er stond nergens 'iedere avond'. Al is even een dagelijkse blik op het nieuws toch niks bijzonders?
Van die Linda de Mol kijkersquote:Iemand schrijft 'ik heb een hékel aan goeie gesprekken, doe mij maar gezelligheid op de bank'.
Kom zeg, het lijkt Bertie wel. Als een autist in de keuken en praten? Nee hoor, dat is te moeilijk.
Of misschien Tom, de praat ook nergens over.
En eh, jij kunt kennelijk al onderwerpen opnoemen, dat is al een graadmeter dat iemand wel een goed gesprek kan handelenEr zijn mensen die 24/7 'gezelligheid' op tv willen, en waar het wereldnieuws te lastig is.
Maar ook daar is er ook een dekseltje voor op het potje. Henk en Truus hebben elkaar immers ook gevonden.
Valt het voor mij ook, maar je haalde die dingen net even aan.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 09:28 schreef RedFever007 het volgende:
Maar goed, valt dit onder een "goed gesprek" voeren of het überhaupt kunnen voeren van een gesprek? Voor mij valt hetgeen jij noemt onder een gesprek kunnen voeren in het algemeen.
Ja, dat dacht ik ook, dat het daar over gaat. Kan me dat ook wel voorstellen. Aardige kerel die Theo, maar om die nou als partner te hebben. Brrr....quote:Op dinsdag 10 februari 2015 07:39 schreef Teslynd het volgende:
Ik vraag me af of Nancy in de vooruitblik zegt af te haken. Dan is de weg voor Ria vrij, maar het is inderdaad geen bevrijdend gevoel om gekozen te worden omdat anderen afhaken, terwijl je al lang gezien had dat je niet de eerste keus was.
Beetje selectief quoten van mijn zijde zullen we maar zeggenquote:Op dinsdag 10 februari 2015 09:35 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Valt het voor mij ook, maar je haalde die dingen net even aan.
Simpele Harry die enkel Ik Hou Van Holland wil kijken, die heeft ook nog nooit een actualiteitenprogramma gezien en zal met zijn gezelligheid deze onderwerpen mijden, denk ik.
Hoezo brrr? Theo vind ik samen met Jan de leukste boeren dit seizoen. Theo is wat stil maar als je weet dat miljoenen Nederlanders naar je kijken dan ben je ook wel wat stiller denk ik. Althans ik zou echt enorm letten op wat ik zeg en vraag als er een cameraploeg bij staat.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 09:37 schreef bloodymary1 het volgende:
Aardige kerel die Theo, maar om die nou als partner te hebben. Brrr....
Zou het niet weten. Weet wel dat Johan zijn chick *vorig jaar* wel uit Emmen kwam.quote:Op zondag 8 februari 2015 22:24 schreef derLudolf het volgende:
Kent iemand die Leonie? Ze schijnt bij mij in het dorp (Nieuw-Weerdinge, gemeente Emmen) te wonen of hebben gewoond.
Theo komt op mij wel over als een extreem zacht eitje. Alles wat hij zegt, zegt hij met een soort vergoelijkende, gezapige, inlevende toon en zit vol clichés. Goedmoedig, maar erg saai.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 12:17 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Hoezo brrr? Theo vind ik samen met Jan de leukste boeren dit seizoen. Theo is wat stil maar als je weet dat miljoenen Nederlanders naar je kijken dan ben je ook wel wat stiller denk ik. Althans ik zou echt enorm letten op wat ik zeg en vraag als er een cameraploeg bij staat.
ja, precies. of ineens drie vreemde vrouwen in huis. ook al heb je ze zelf uitgezocht, het blijft vreemd volk en sommige mensen ontdooien niet gelijk de eerste avond! als dat wel het geval zou zijn, had ie misschien niet mee hoeven doen!quote:Op dinsdag 10 februari 2015 12:17 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Hoezo brrr? Theo vind ik samen met Jan de leukste boeren dit seizoen. Theo is wat stil maar als je weet dat miljoenen Nederlanders naar je kijken dan ben je ook wel wat stiller denk ik. Althans ik zou echt enorm letten op wat ik zeg en vraag als er een cameraploeg bij staat.
Ja, die suggestie werd gewekt, en daarom dacht ik dat het net anders was. Ook uit iets wat Ria zei.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 11:45 schreef Madhouse11 het volgende:
Ik kreeg eerder het idee dat Theo heeft aangegeven voor Nancy te gaan, lang voor het keuzemoment en dat het daarom even pijnlijk werd.
Theo is niet leuk. Theo is reuze-aardig. Maar niet leuk.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 12:17 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Jij stond niet tegenover 3 potentiële partners.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 14:57 schreef Grunsfan het volgende:
Ik heb een paar hele leuke relaties gehad en die vraag werkelijk nog nooit gesteld.
Daten met één vrouw is soms al wat, laat staan met drie tegelijk en een cameraploeg in je rug. En dan doen ze ook nog mee, omdat het zonder camera al niet lukte.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 14:57 schreef Grunsfan het volgende:
Ik vind het altijd zo'n stomme vraag in deze situatie, 'wat zoek je in een man/vrouw?". Ik heb een paar hele leuke relaties gehad en die vraag werkelijk nog nooit gesteld. Je wordt toch verliefd op iemand om hoe het tussen jullie voelt, of je gezamenlijke interesses/hobbies/denkbeelden hebt, niet om welk antwoord iemand daar op geeft. En wat voor antwoord zoek je dan eigenlijk op zo'n vraag?
Maar ik vind het pijnlijk om te zien hoe sociaal onhandig de meeste boeren zijn. Kom op zeg, gooi er wat drank in, hapjes op tafel, desnoods een spelletje. Of ga iets doen in ieder geval. Ik ken niemand die wildverliefd is geworden van zwijgend thee drinken met twee andere 'kandidaten' om zich heen.
Precies wat ik wilde zeggen. Op zulke 'krampachtige' vragen komt niets anders dan sociaal wenselijke antwoorden en/of algemeenheden.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 14:57 schreef Grunsfan het volgende:
Ik vind het altijd zo'n stomme vraag in deze situatie, 'wat zoek je in een man/vrouw?". Ik heb een paar hele leuke relaties gehad en die vraag werkelijk nog nooit gesteld. Je wordt toch verliefd op iemand om hoe het tussen jullie voelt, of je gezamenlijke interesses/hobbies/denkbeelden hebt, niet om welk antwoord iemand daar op geeft. En wat voor antwoord zoek je dan eigenlijk op zo'n vraag?
Maar ik vind het pijnlijk om te zien hoe sociaal onhandig de meeste boeren zijn. Kom op zeg, gooi er wat drank in, hapjes op tafel, desnoods een spelletje. Of ga iets doen in ieder geval. Ik ken niemand die wildverliefd is geworden van zwijgend thee drinken met twee andere 'kandidaten' om zich heen.
Stel dat ze al weet dat ze alle drie de vrouwen niks vindt, wat best kan, dan is het best pittig om 'gezellig Hints' te gaan spelen. Niet iedereen is zo'n goeie actrice of sfeermaker.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 16:49 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:
Ik snap niet goed dat Bertie, haarzelf kennende, niet wat activiteiten bedacht heeft. Met zijn 4'en een mega tig gangen-diner maken, alles vers halen op de markt, met zijn allen. De hele middag in de keuken klooien. Of het eten nu slaagt of niet, samen wat bezig. Na het eten met zijn 4en die hond uitlaten. Diep het bos in. Dan 4 flessen wijn op tafel en Hints, Pictonaire of ander melig actief spel spelen. Dan merk je vanzelf een klik, kun je als je met zijn 2 over bent wel praten over er meer is. Onmogelijk dat in een dag of wat te achterhalen.
Ik ben het met je eens hoor, maar er zijn dus blijkbaar mensen die 'een goed gesprek' in hun partner zoeken. En hoewel ik prima uren met mn vriendin kan tafelen en we non-stop in gesprek kunnen zijn, zou ik nooit een 'goed gesprek' zoeken. En als mijn vriendin dat wel had gezegd zouden we niet al zo lang samen zijn. (Niet dat een van ons die vraag ooit aan de ander gesteld heeft natuurlijk)quote:Op dinsdag 10 februari 2015 16:24 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Precies wat ik wilde zeggen. Op zulke 'krampachtige' vragen komt niets anders dan sociaal wenselijke antwoorden en/of algemeenheden.
Reply van pfaf bv: "Een lieve, eerlijke meid, met wie ik kan lachen en het gezellig vind." Er staan wat woorden, maar je bent niet veel wijzer. Het is zo algemeen dat 't voor 99% van de mensen geldt.
Frikandel of kroket?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 16:49 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:
Ik snap niet goed dat Bertie, haarzelf kennende, niet wat activiteiten bedacht heeft. Met zijn 4'en een mega tig gangen-diner maken, alles vers halen op de markt, met zijn allen. De hele middag in de keuken klooien. Of het eten nu slaagt of niet, samen wat bezig. Na het eten met zijn 4en die hond uitlaten. Diep het bos in. Dan 4 flessen wijn op tafel en Hints, Pictonaire of ander melig actief spel spelen. Dan merk je vanzelf een klik, kun je als je met zijn 2 over bent wel praten over er meer is. Onmogelijk dat in een dag of wat te achterhalen.
Dus voortaan geen vrouwen meer. Aan de andere kant: ongemakkelijke TV scoort wel.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 17:52 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En eigenlijk hebben we ook nog nooit een spontane boerin gehad, bij BZV.
BZV is ook voor de mensen die juist niet kunnen scoren. Dus Bertie doet wel terecht meequote:Op dinsdag 10 februari 2015 21:21 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Dus voortaan geen vrouwen meer. Aan de andere kant: ongemakkelijke TV scoort wel.
Je bedoelt: "ik wil niet snappen .... mega tig gangen-diner maken". Je weet heel goed waarom ze dat niet op het programma gezet heeft.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 16:49 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:
Je moet met elkaar kunnen praten.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 18:16 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens hoor, maar er zijn dus blijkbaar mensen die 'een goed gesprek' in hun partner zoeken. En hoewel ik prima uren met mn vriendin kan tafelen en we non-stop in gesprek kunnen zijn, zou ik nooit een 'goed gesprek' zoeken. En als mijn vriendin dat wel had gezegd zouden we niet al zo lang samen zijn. (Niet dat een van ons die vraag ooit aan de ander gesteld heeft natuurlijk)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |