Rianne lijkt me toch wat spannender, met wat meer inhoud. Marieke lijkt me een beetje simpel.quote:Op zondag 8 februari 2015 22:18 schreef Breekfast het volgende:
Wat is die Rianne bij Jan irritant zegZou het daar nog geen dag mee kunnen volhouden.
Dan is die Marieke toch een stuk leuker.
Ja, daar kijk ik ook van op.quote:Op zondag 8 februari 2015 22:55 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Leonie uit Drenthe. Ik zou haar overal plaatsen. Behalve in Drenthe. Leek me echt zo'n randstadse meid.
Omdat ze dicht bij België zitten, waar ze taalkundig beter kunnen zijn. Patat is aardappel, frites is gefrituurd. Dus niet aardappels maar gefrituurde aardappels eten.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:57 schreef Mani89 het volgende: Waarom noemen ze het steeds friet? Hebben ze niet door hoe belachelijk dat klinkt?
Voor Bertie 2 dagen en de anderen moeten al na één nachtje kiezen wie er als eerste weg moet.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:58 schreef matthijst het volgende: Een gesprek voeren is belangrijk... Waarom houdt die domme kut dan al vijf dagen d'r bakkes dicht.
Vocking-worst is ook grijs en onooglijk. Maar lekker en beroemd.quote:
Af en toe rij ik wel eens door Nieuw Weerdinge heen, maar daar zie ik zo`n vlotte meid als Leonie toch echt niet rondlopen.quote:Op zondag 8 februari 2015 22:24 schreef derLudolf het volgende:
Kent iemand die Leonie? Ze schijnt bij mij in het dorp (Nieuw-Weerdinge, gemeente Emmen) te wonen of hebben gewoond.
Misschien elkaar? Er was een momentje tijdens deze uitzending - toen Esther vertelde over dat ze haar moeder had gebeld - dat het er wel natuurlijk uitzag tussen beiden.quote:Op zondag 8 februari 2015 23:11 schreef roos94 het volgende:
Esther en Katherine kunnen veel beter krijgen dan die suffe Bertie
Randstads? Echt totaal niet...quote:Op zondag 8 februari 2015 22:55 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Leonie uit Drenthe. Ik zou haar overal plaatsen. Behalve in Drenthe. Leek me echt zo'n randstadse meid.
Ja, daar zat 10x meer chemie in dan in elk moment dat Bertie met wie dan ook op tv was, inclusief haar hondje...quote:Op zondag 8 februari 2015 23:16 schreef Lkw het volgende:
[..]
Misschien elkaar? Er was een momentje tijdens deze uitzending - toen Esther vertelde over dat ze haar moeder had gebeld - dat het er wel natuurlijk uitzag tussen beiden.
Qua accent is ze compleet neutraal. Dat heb je toch alleen in de randstad?quote:
Genoeg mensen die hier komen om goedkoop te wonen. Misschien hebben haar pa en ma dat ook gedaan en is ze zodoende hier terecht gekomen.quote:Op zondag 8 februari 2015 22:55 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Nee Amsterdammers en Hagenezen hebben totaal geen accentquote:Op zondag 8 februari 2015 23:34 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Qua accent is ze compleet neutraal. Dat heb je toch alleen in de randstad?
of Rotterdammersquote:Op maandag 9 februari 2015 00:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Genoeg mensen die hier komen om goedkoop te wonen. Misschien hebben haar pa en ma dat ook gedaan en is ze zodoende hier terecht gekomen.
[..]
Nee Amsterdammers en Hagenezen hebben totaal geen accent![]()
Precies, compleet neutraal...de enige mensen die zo neutraal klinken zijn mensen van buiten de randstad die zich hebben aangeleerd om zo te praten.quote:Op zondag 8 februari 2015 23:34 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Qua accent is ze compleet neutraal. Dat heb je toch alleen in de randstad?
Ze matcht goed met Katherine? Ik had de indruk dat ze het juist redelijk ongemakkelijk vond dat Katherine zo emotioneel was na anderhalve dag...zou net zo goed kunnen dat ze die weg stuurt...quote:Op maandag 9 februari 2015 01:59 schreef Grunge. het volgende:
Leonie. Leonie met haar haar los
. Goede keuze van Tom. Rimke is ook wel een leukerd volgens mij.
Ik mag Bertie wel. Die onhandigheid is ergens wel aandoenlijk vind ik. Ze matcht echt goed met Katherine. Die sleurt haar zomaar even de straat op voor een gesprekje. Katherine is altijd lekker assertief. Ik hoop niet dat ze de moed opgeeft met Bertie, want ik denk dat het zonder de heisa met twee anderen en een cameraploeg (et cetera) wel wat beter zal gaan.
Sandra lief en rustig? Ik vond het een gigantische zeiksnorquote:Op maandag 9 februari 2015 07:48 schreef Loekie1 het volgende:
Theo heeft de verkeerde naar huis gestuurd. Hij zoekt te veel een haaibaai, komt omdat hij ook zo'n zus heeft.
We zien het in de preview waar de overgebleven vrouwen druk met elkaar kletsen over niets en Theo zit toe te kijken, hij wordt gewoon genegeerd!
Sandra was lief en rustig, helemaal wat bij hem past maar hij zag het niet.
Katherine is niks voor (lompe) Bertie.quote:Op maandag 9 februari 2015 08:57 schreef Maraca het volgende:
Ik begin ook te twijfelen over Katherine.. Van de drie vind ik haar nog steeds de leukste, maar ik denk niet dat Bertie haar kan geven wat zij nodig heeft. Aan de ene kant heeft Bertie aangegeven dat ook wel lastig te vinden (zeker met 3 vrouwen in huis en ik kan mij ook voorstellen dat de camera het ook niet makkelijk maakt), maar dit 'wennen' of 'opstarten' of hoe ze het ook noemt duurt wel erg lang. Als ze overblijft hoop ik echt dat Bertie wel een arm om haar heenslaat als ze dat nodig heeft. Anders is het einde oefening.
Misschien weet ze van binnen wel dat ze alle drie de vrouwen niet leuk genoeg vindt... en wat moet je dan? Gemaakt enthousiast nog dagen vullen met camera's, 3 vrouwen en regie in huisquote:Op maandag 9 februari 2015 09:28 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dat Bertie niet weet wat ze wil, anders had ze wel drie andere vrouwen uitgekozen. Lijkt me het ergste wat je kan overkomen, uitgekozen worden door een boer die niet weet wat ie wil. Misschien is een vijfminuten speeddate voor vrouwelijke boeren te weinig.
Daarom moet de speeddate ook langer. Uitzoeken of iemand intelligent is, een goed gesprek kan voeren, je tegenwicht kan bieden vind je niet uit in 5 minuten en in brieven doet iedereen zich altijd beter voor. Wat voor baan iemand heeft zegt ook weinig want Katherine restaureert kerken, nou dan verwacht je niet dat ze zo emotioneel en afhankelijk is.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:45 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Misschien weet ze van binnen wel dat ze alle drie de vrouwen niet leuk genoeg vindt... en wat moet je dan? Gemaakt enthousiast nog dagen vullen met camera's, 3 vrouwen en regie in huis
Ja, maar ik vond de genante persoon in dat geval Katherine en niet Bertie. Kom op zeg, emotioneel gedoe, net een dag daar, verman jezelf even. Pak allemaal een glas bier of wijn, ga muziek draaien en maak het gezellig in plaats van steeds maar te proberen in die emoties te graven.quote:Op maandag 9 februari 2015 08:53 schreef roos94 het volgende:
Hoe Bertie bij de deur stond terwijl Katherine op bed aan het huilen was, was echt pijnlijk om te zien.
Tja, dat zie je elk seizoen wel natuurlijk...dat er allerlei onuitgesproken verwachtingen zijn die de emoties bepalen, maar in feite niks te maken hebben met de realiteit...het zijn allemaal mensen die graag een relatie willen, en dingen zien in een persoon op basis van een filmpje en een eerste indruk...en hoe 'onpeilbaarder' de boeren zijn, hoe meer ze gaan interpreteren en dingen zien die er niet per se zijn...quote:Op maandag 9 februari 2015 10:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja, maar ik vond de genante persoon in dat geval Katherine en niet Bertie. Kom op zeg, emotioneel gedoe, net een dag daar, verman jezelf even. Pak allemaal een glas bier of wijn, ga muziek draaien en maak het gezellig in plaats van steeds maar te proberen in die emoties te graven.
Bij Esther gaan de alarmbellen bij me af. Nog nooit iets met een vrouw gehad en het nu al helemaal zien zitten met Bertie terwijl ze amper gepraat hebben. Dat soort gedrag zie je wel vaker bij vrouwen die opeens voor de andere sekse gaan. Lijkt allemaal heel mooi, maar als de nieuwigheid eraf is, is ze wrs weg. Niet te vertrouwen dat volk.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:24 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Katherine is niks voor (lompe) Bertie.
Katherine houdt van knutselen, gedichtjes, scrapbooken en wat nog meer. Bertie is een lompe hark, dat past toch nooit.![]()
Alhoewel, genoeg lompe kerels die met een huismus getrouwd zijn...
Ciska is te rustig. Ik denk dat Esther nog best kan matchen, maar ik weet niet of Bertie haar wel leuk kan vinden...
Jup dat denk k ook, vind zelfs wat engs hebben.quote:Op maandag 9 februari 2015 10:30 schreef Fascination het volgende:
[..]
Bij Esther gaan de alarmbellen bij me af. Nog nooit iets met een vrouw gehad en het nu al helemaal zien zitten met Bertie terwijl ze amper gepraat hebben. Dat soort gedrag zie je wel vaker bij vrouwen die opeens voor de andere sekse gaan. Lijkt allemaal heel mooi, maar als de nieuwigheid eraf is, is ze wrs weg. Niet te vertrouwen dat volk.
Ja, helemaal mee eens. Zo vol erop.quote:Op maandag 9 februari 2015 10:54 schreef bechirti het volgende:
[..]
Jup dat denk k ook, vind zelfs wat engs hebben.
http://www.lindanieuws.nl(...)uw-om-mee-te-praten/quote:Stille Bertie zoekt: intelligente vrouw om mee te praten
Het was weer een bewogen aflevering van Boer zoekt Vrouw: Geert naait iedereen, ook zijn klanten en tulpenboer Tom zorgt bijzonder slecht voor zijn eigen kweeksels. Lees LINDAnieuws’ samenvatting.
Maandag, 9 februari 2015, 11:18 uur
Bertie zoekt intelligente vrouw om mee te praten
Bij Katherine komt de spanning er brullend uit. Bertie gluurt om de hoek: alles goed? Katherine legt in heel veel woorden uit wat er aan de hand is. Niemand snapt het, behalve Bertie. Die heeft aan een half woord genoeg. Ze knikt heel hard ja en gaat dan douchen.
Terwijl de vrouwen bakkeleien over pizza of patat komt Bertie binnen. De wereld staat even stil, monden vallen open: ze heeft haar haren geföhnd. Zelfs de patatboer is vereerd en geeft haar bij wijze van uitzondering zeer speciale frikadellen.
Boven de friet blijft het ijzig stil. Alsof de patatboer is overleden, zo doods is de sfeer.
Esther breekt het zegel: wat zoekt Bertie in een vrouw? Nou eentje die intelligent is om gesprekken mee te voeren. Onze monden vallen nog verder open dan op het moment dat bleek dat ze haar haren had geföhnd.
Katrien is het zat, ze neemt Bertie mee uit wandelen. Katrien wil een steunpilaar en echte liefde. Ze zou ook met een geit samen kunnen wonen, ze wil gewoon iéts. Wat vind je nou van mij? vraagt ze. Nou, zegt Bertie: Je bent hier. Dan knuffelen ze elkaar. Of nou ja, Katrien knuffelt Bertie.
Sandra moet het veld ruimen
Nancy zit te stralen. Die is op Theo, dat zie je zo. Ria mist initiatief en vindt Theo oppervlakkig. Logisch, Ria, het is een boer, wat had je dan gedacht? Sandra heeft toch niet zo’n groot bord voor haar hoofd als we dachten: ze heeft het gevoel dat ze wordt ontweken. Ze voelt aan haar water dat ze die honderd spaarzame uren voor niks in die Laurel en Hardy-lantaarn heeft gestoken.
Bij het keuzemoment zit Theo te stralen. Sandra moet weg. Het ligt niet aan haar, maar zeggen we dat niet allemaal?
Ria en Nancy zitten ze aan de boterhammen en de soep en kletsen de oren van Theo’s hoofd. Het duizelt hem helemaal en hij zit erbij als Queen Elizabeth bij de finale van Wimbledon. Links, rechts, links, rechts.
De volgende dag gaan ze eindelijk de koeien voeren. Ria wordt helemaal enthousiast van die grote ogen en natte neuzen. Onder het voeren hoort Theo Nancy uit over haar boeren-ex. Goed gedaan Theo, eigen initiatief, maar om het dan over iemands ex te hebben…
Geert naait ook zijn klanten
Geert zorgt ervoor dat Ada niet van de vorkheftruck dondert door haar stevig vast te houden. Ada zou het liefst de hele dag aardbeien plukken. Nou, dan zit ze mooi aan het verkeerde adres, want ze moet de hele dag boerenkool strippen. Mary weigert om een schort om te doen, want dat ziet er niet uit. Je ziet aan het hoofd van Geerts hulpje Alie, dat ze blij is dat ze even verlost is van Geerts handtastelijkheden, nu hij drie nieuwe slachtoffers heeft. Na het boerenkoolritsen is het tijd voor koffie. Daar buigt Geert zich over een nieuw boerenkoolras. En hij laat weten dat geen zin heeft in een oppasoma, want die moet elk weekend naar Brabant naar haar kleinkinderen en wie kookt er dan voor Geertje?
Hetty vindt alles geweldig en heerlijk en prima en ze helpt Geert met de peren. We komen erachter dat Geert iedereen naait, ook zijn klanten: want hij legt de oude peren voorop.
Kegelen met lammetjes
Op Hoeve Vrij en Blij is iedereen dolblij. De ladies gaan in de lepel van de trekker het land op, laat de Texelse smerissen het maar niet zien. Marieke zit met Jan in de trekker. Ze wil zekerheid en liefde voor langere tijd. Als Jan uit de trekker komt, krijgen de anderen een knuffel omdat ze zo lekker hebben staan scheppen.
Eenmaal terug op stal probeert Jan zoveel mogelijk lammetjes omver te gooien met een baal stro.
Dan komt Yvon langs, want het keuzemoment komt eraan. Iedereen is nerveus. Want iedereen wil Jan. Ja, dat heeft-ie zelf ook nog meegemaakt hoor…
Yvon vraagt Vivian: vind je hem aantrekkelijk? Zij zegt: hij heeft een leuke lach. Maar wat vind je aantrekkelijk? Hij heeft humor. En fysiek, als je ‘m over het erf ziet lopen? Ja, het is echt trekken en sleuren om er iets uit te krijgen over zijn uiterlijke verschijning. Misschien is het maar beter dat Vivian moet vertrekken, want hoe kun honderd jaar op een boerderij volhouden met een man die je niet om aan te gluren vindt?
Tom zorgt slecht voor zijn tulpen
Leonie gaat met Tom naar buiten om te praten. Als ze de stal uit lopen zien we dat Tom een collectie overalls heeft in alle kleuren van de regenboog en hij draagt klompen, waardoor hij ineens een stuk minder knap wordt. Leonie denkt dat Tom haar nog niet kent. Tom zegt: ik ken je wel leren kennen… maar het echte kennen komt daarna. Hoe dan ook: Leonie biedt zich aan, zoveel is duidelijk. Rimke en Lotte kijken nagelbijtend toe van achter het raam.
Ook Rimke wordt uitgehoord achter de aanhanger. Ze heeft het naar haar zin bij deze ‘manspersoon’ en dat voelt goed.
Daar komt Yvon met Tommy. Als ze met de meiden praat in de kantine zien we dat tulpenboer Tom bijzonder slecht voor zijn eigen kweeksels zorgt. De tulpen in de vaas hebben in geen dagen water gehad.
Dan eet Yvon taart met Tom. Hij legt uit wie er moet vertrekken. Het is Lotte, want die gebruikt te dure woorden.
Bertie en personality in één zin?quote:Op maandag 9 februari 2015 07:48 schreef Loekie1 het volgende:
Bertie heeft drie verkeerde dames in huis genomen. Geen van de dames biedt genoeg tegenwicht tegen de personality van Bertie. Katherine wil een arm om haar heen, huil huil!
Bertie zag het volgens mij meteen al zitten in die Rosita, die helaas voor haar zelf was opgestapt. Die was ook assertief (net als Katherine), maar kon ook goed tegengas bieden en was ook niet zo emotioneel ingesteld als dat Katherine is. Bertie heeft gewoon niks met leuke gebaren, gedichtjes, plakboeken enzovoort.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:28 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dat Bertie niet weet wat ze wil, anders had ze wel drie andere vrouwen uitgekozen. Lijkt me het ergste wat je kan overkomen, uitgekozen worden door een boer die niet weet wat ie wil. Misschien is een vijfminuten speeddate voor vrouwelijke boeren te weinig.
nee dan is de spanning meteen weg voor de kijker.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:01 schreef Bocaj het volgende:
Bertie is één groot DRAMA! (Tenenkrommend!)
Als ze niet snel verandert dan blijft ze alleen...
Maar het kan zijn idd dat ze geen van de drie dames leuk vindt... Tja, dan is het uitzitten... en wie weet stuurt ze alle drie wel weg bij de eerste ronde!
Biologisch akkerbouwerquote:Op maandag 9 februari 2015 12:56 schreef Pandaplint het volgende:
Wat voor boer is die Bertie eigenlijk. Heb haar nog niet aan het werk gezien met haar vrouwen. Afgezien van wat putjes en goten ontstoppen
Die rotzooi op haar erf gezien? Genoeg te doen maar Bertie vindt het volgens mij allemaal wel best.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:01 schreef bluemoon23 het volgende:
Akkerbouw, maar daar is vaak in de herfst/winter niet veel te doen als alles geoogst is.....
quote:Op maandag 9 februari 2015 11:42 schreef incoherent het volgende:
[..]
http://www.lindanieuws.nl(...)uw-om-mee-te-praten/
quote:We komen erachter dat Geert iedereen naait, ook zijn klanten: want hij legt de oude peren voorop.
Dat rotzooi noemenquote:Op maandag 9 februari 2015 13:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die rotzooi op haar erf gezien? Genoeg te doen maar Bertie vindt het volgens mij allemaal wel best.
Veel mensen hebben tegenwoordig als enige referentie hun eigen volledig betegelde 'tuin'quote:Op maandag 9 februari 2015 13:08 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Dat rotzooi noemen![]()
De gemiddelde boerderij staat er veel slechter bij
Behalve als je boerenkool verbouwt, zoals geile Geertquote:Op maandag 9 februari 2015 13:01 schreef bluemoon23 het volgende:
Akkerbouw, maar daar is vaak in de herfst/winter niet veel te doen als alles geoogst is.....
Lotte vind ik echt een vreselijk typequote:Op maandag 9 februari 2015 12:18 schreef Loekie1 het volgende:
Nu heeft Lotte spijt dat ze geen overal heeft aangetrokken.
Boerderijen die agrarisch worden gebruikt of mensen die een (woon) boerderij kopen en vervolgens de kosten voor het onderhoud toch echt onderschat hebben?quote:Op maandag 9 februari 2015 13:08 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Dat rotzooi noemen![]()
De gemiddelde boerderij staat er veel slechter bij
Of spruiten, aardbeiplanten, prei, winterpeen, lelies.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:13 schreef Lkw het volgende:
[..]
Behalve als je boerenkool verbouwt, zoals geile Geert
Klopt, maar niet heel snugger van Geert om dat zo duidelijk te benoemen met die camera's erbij. Zijn complete clientele kijkt, en die pakken nu natuurlijk allemaal de groenten die achterin z'n bak liggen waardoor hij straks 30% van zijn producten weg kan gooien.quote:
Dat doet iedereen toch? Geert is gewoon eerlijk en zegt dat ook. Sowieso, de ene klant wil een sappige knapperige peer, anderen liever een sappige. Klanten zoeken toch zelf uit.quote:
Deze gaat diep.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:45 schreef derLudolf het volgende:
Sowieso, de ene klant wil een sappige peer, anderen liever een sappige.
Nou ja, ik bedoel qua trekker rijden en mooie plaatjes schieten op het land.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die rotzooi op haar erf gezien? Genoeg te doen maar Bertie vindt het volgens mij allemaal wel best.
Ja ik vind het ook wel 'gek' dat ze zo dol is op BErtie terwijl we bijna niks hebben gezien. Ik vraahg me ook echt af of ze op Bertie valt als persoon of omdat ze toevallig een vrouw is die 'bereikbaar' is (want ze valt ook op vrouwen).quote:Op maandag 9 februari 2015 10:30 schreef Fascination het volgende:
[..]
Bij Esther gaan de alarmbellen bij me af. Nog nooit iets met een vrouw gehad en het nu al helemaal zien zitten met Bertie terwijl ze amper gepraat hebben. Dat soort gedrag zie je wel vaker bij vrouwen die opeens voor de andere sekse gaan. Lijkt allemaal heel mooi, maar als de nieuwigheid eraf is, is ze wrs weg. Niet te vertrouwen dat volk.
Maar de hetero's doen dat ook, elk seizoenquote:Op maandag 9 februari 2015 13:58 schreef SSJKliko het volgende:
[..]
Ja ik vind het ook wel 'gek' dat ze zo dol is op BErtie terwijl we bijna niks hebben gezien. Ik vraahg me ook echt af of ze op Bertie valt als persoon of omdat ze toevallig een vrouw is die 'bereikbaar' is (want ze valt ook op vrouwen).
Ja of de klanten gaan er vanuit dat hij weet dat wij het weten en het dus om gaat draaien. Wat hij dan weer weet... etcquote:Op maandag 9 februari 2015 13:36 schreef Silenus het volgende:
[..]
Klopt, maar niet heel snugger van Geert om dat zo duidelijk te benoemen met die camera's erbij. Zijn complete clientele kijkt, en die pakken nu natuurlijk allemaal de groenten die achterin z'n bak liggen waardoor hij straks 30% van zijn producten weg kan gooien.
(Tenzij hij heel slim is en de oudste nu gewoon achteraan laat liggen.)
Tja waarschijnlijk zien ze dan iets van 'dit zou wel ware liefde kunnen zijn' en slaan ze meteen op hol en dan bezinkt 't ineens over een paar maanden dat 't toch niet allemaal koetjes en kalfjes is en zijn ze zo weg.quote:Op maandag 9 februari 2015 14:01 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Maar de hetero's doen dat ook, elk seizoen
Al die dames zijn altijd meteen helemaal weg van de boer
Ik heb altijd een beetje het idee dat de stiltes van de boeren geinterpreteerd worden alsof er heel veel achter zit (wat de dames dan uiteraard allemaal los kunnen maken met een beetje liefde en aandacht), terwijl er in de praktijk heel weinig achter zit...ze zijn gewoon stil omdat ze niets te melden hebben...quote:Op maandag 9 februari 2015 14:01 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Maar de hetero's doen dat ook, elk seizoen
Al die dames zijn altijd meteen helemaal weg van de boer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |