abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149480452
Naar aanleiding van mijn andere topics weer een leuk taboe: alleen op vakantie. En dan heb ik het niet over een singlesreis of dat je vrienden meegaan, maar echt gewoon alleen op vakantie. Dus twee weken lang iedere dag alleen ontbijten, avondeten, in de zon liggen en 's avonds jezelf vermaken. Ideale vakantie toch? Geen rekening houden met anderen? ;)'

Ik zou het zelf wel doen. Je bent immers niet hélemaal alleen want er zijn altijd wel andere mensen, sowieso in je hotel. Maar verwacht niet dat je er ineens bij wordt betrokken, de meeste zijn toch samen op vakantie en zitten niet op zo'n lonely gast te wachten. Of je moet naar Salou gaan waar je misschien met een ander doel heengaat.. :D
pi_149480495
En jezelf twee weken wijs maken dat dit beter is terwijl je weet dat de ware reden is dat je geen vrienden/vriendin hebt? Nee dank je.
pi_149480512
Ik denk dat ik had overgeslagen.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  Boks-Chick zondag 8 februari 2015 @ 18:45:41 #4
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_149480513
Ik ga regelmatig alleen op vakantie.
Mijn auto in en rijden maar.
Doorgaans richting Italie (dolomieten). Heerlijk!

Overigens totaal geen idee wat daar taboe aan is :?
lolwut
pi_149480658
Ja, vorig jaar in m'n eentje naar Rome geweest en dit jaar naar Istanbul. *G*
Gezellig in een hostel met andere mensen, veel daarvan reizen ook alleen dus je hebt wat gemeen. :D
Doen wat je wil, wanneer en hoelang.

Geweldig. O+
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  zondag 8 februari 2015 @ 18:49:50 #6
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_149480680
Heerlijk!
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_149480682
Over 2 weken ga ik 6 week alleen weg. Dus ja ik kan het vast wel.
  zondag 8 februari 2015 @ 18:49:57 #8
319979 Fok-it
All is well
pi_149480683
Al vaker gedaan :) prima te doen hoor

Dat is toch geen taboe? Backpackers zijn regelmatig alleen. Zou niet zo snel alleen naar all-inclusive hotel gaan Ofzo maar oke
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_149480747
Dit jaar voor t eerst gedaan, puur omdat ik t eens gedaan wilde hebben :D ben 27 en heb n vaste relatie, dus het was niet uit noodzaak,maar pure nieuwsgierigheid :P

Maand alleen door Indonesië gereisd, werkelijk nog tien keer leuker dan ik had gedacht O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_149480762
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:49 schreef Fok-it het volgende:
Al vaker gedaan :) prima te doen hoor

Dat is toch geen taboe? Backpackers zijn regelmatig alleen. Zou niet zo snel alleen naar all-inclusive hotel gaan Ofzo maar oke
Dat idd. De vakantie die TS bechrijft is sowieso niets voor mij, maar in mjn uppie reizen van stad naar stad, van hostel naar hostel is super leuk!
pi_149480800
Ik had het idd alleen in een hotel op basis van all-inclusive ofzo omdat backpacken idd prima alleen kan.
pi_149480820
Zit er een bepaald functioneel nut/doel aan dit topic?
Fylax is op televisie geweest
pi_149480883
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:53 schreef Deezertje het volgende:
Ik had het idd alleen in een hotel op basis van all-inclusive ofzo omdat backpacken idd prima alleen kan.
Ik denk dat dat soort reizen sowieso niet echt veel aan zijn om alleen te doen. Ga je bijvoorbeeld backpacken dan slaap je meestal in hostels waar veel meer mensen alleen heen gaan en dan ontmoet je daar dus wel mensen. Ik ben nog nooit naar Salou of zo'n andere typische uitgaan plaats gegaan. Maar ik denk dat de mensen die dat doen veel minder open staan om anderen te ontmoeten. Behalve in het nachtleven.
  zondag 8 februari 2015 @ 18:57:18 #14
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_149480949
Deezertje toch.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  zondag 8 februari 2015 @ 19:00:35 #15
416020 K44S
The bearded man
pi_149481089
Ik moet je toegeven, dat je ideeën super leuk zijn. Weet alleen niet of je het zou kunnen.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  zondag 8 februari 2015 @ 19:09:19 #16
319979 Fok-it
All is well
pi_149481432
quote:
Maar waarom zou je jezelf dat aandoen? Juist als je alleen bent wil je toch dingen doen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_149481624
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:09 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Maar waarom zou je jezelf dat aandoen? Juist als je alleen bent wil je toch dingen doen
Ik wil juist liggen, bakken, lezen, cocktailtje, muziekje luisteren, omdraaien en herhalen :@

Heb het nooit eerder gedaan omdat ik er geen geld van had, misschien doe ik het dit jaar wel.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_149481633
Ik denk dat ik het op zich wel zou kunnen, maar me ongemakkelijk zou voelen en constant bekeken zou voelen. :@
pi_149481772
quote:
Dat me daar geen reet aan lijkt heeft bijzonder weinig te maken met het al dan niet alleen gaan.
pi_149481838
Zou ik zonder aarzelen doen. Heerlijk om met niemand rekening te hoeven houden.
pi_149481909
Gewoon doen. Het lijkt me wel een uitgesproken hel als je je beperkt tot hotels waar vrijwel alleen maar stelletjes komen, in dat opzicht is bijvoorbeeld een jeugdherberg veel leuker.
pi_149482550
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:45 schreef Solo7609 het volgende:
En jezelf twee weken wijs maken dat dit beter is terwijl je weet dat de ware reden is dat je geen vrienden/vriendin hebt? Nee dank je.
OK. Dus als je geen vriendin hebt stopt opeens je leven? Dan kun / mag je geen leuke dingen meer doen? Wat zou dan nog wel verantwoord zijn? Thuis zitten somberen?
  zondag 8 februari 2015 @ 19:35:06 #23
398459 nofxtbr
punk in drublic
pi_149482627
superchill lijkt me
...alleen als ie ijs- en ijskoud is
pi_149482690
Even als hint: in TRV is er een hele topicreeks:
TRV / Alleen op vakantie... #4 In je eentje in een Eriba O+
pi_149482840
Nog niet gedaan, misschien dit jaar een paar dagen alleen naar Londen. :)
pi_149483014
Ik ben alleen naar New York geweest
Prima te doen, soms een klein beetje saai. Maar het is voor herhaling vatbaar hoor
  zondag 8 februari 2015 @ 19:52:06 #27
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_149483260
Ik heb een vrouw, dus alleen op vakantie doen we nooit. :P Maar zou ik het kunnen? Ja hoor, ik heb regelmatig gereisd voor werk, soms met een weekend erbij, en dan doe ik ook gewoon dingen zelf.

Ik vermaak me wel. Ik zou ook wel een vakantie alleen doen hoor, soms is het ook wel eens lekker om even weg te zijn van je dagelijkse wereld, en even de geest ontladen en ontstressen. Dat kan prima alleen, eventjes rust :)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_149483409
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:45 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik ben alleen naar New York geweest
Prima te doen, soms een klein beetje saai. Maar het is voor herhaling vatbaar hoor
hier nog een..in november weekje NY geweest.

Ja het is soms saai zeker rond etenstijd, aan de andere kant kan je doen wat je wilt, zo lang als je wilt en wanneer je maar wilt.
Hell To The Liars
  Boks-Chick zondag 8 februari 2015 @ 20:09:51 #29
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_149483900
quote:
ik zit doorgaans wel in een hotel, maar niet all inclusive. Dat is echt supersaai volgens mij. Kan me niet voorstellen dat iemand dat doet. Ik ga op vakantie om lekker van alles te doen. Sightseeing, stedentrips, (berg)wandelingen maken etc. Niet om in een hotel duf te zitten staren bij een zwembad oid.

In het hotel gebruik ik het ontbijt, en afhankelijk van wat ik doe die vakantie zo af en toe ook voor diner, hoewel ik doorgaans liever naar restaurants ga. En dan het liefst zo lokaal mogelijk.
lolwut
pi_149484353
quote:
10s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:33 schreef k_man het volgende:

[..]

OK. Dus als je geen vriendin hebt stopt opeens je leven? Dan kun / mag je geen leuke dingen meer doen? Wat zou dan nog wel verantwoord zijn? Thuis zitten somberen?
Het ging naast geen vriendin ook over geen vrienden.
pi_149484515
Ja, was de tofste reis tot nu toe. Zou het zo nog een keer doen.
pi_149484881
Nog nooit gedaan maar het lijkt me wel leuk om nog eens te doen. Volgend jaar maar eens doen misschien. :D
pi_149487486
Ik ben 2,5 jaar geleden alleen naar Engeland geweest voor 3 dagen (voetbaltrip). Afgelopen oktober ben ik alleen naar Barcelona gegaan, wederom voor voetbal.

Op zich red ik mezelf prima. Toch is het leuker samen met iemand. Maar het zijn gewoon dingen die ik op dat moment wilde doen en als niemand anders met je mee wilt dan moet je soms zelf gewoon de knoop doorhakken.
pi_149488120
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 20:18 schreef Solo7609 het volgende:

[..]

Het ging naast geen vriendin ook over geen vrienden.
Dat is nauwelijks een antwoord op de vraag.
pi_149492336
Zou wel willen maar geen idee hoe dat moet dat reizen :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_149492939
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 22:38 schreef Geerd het volgende:
Zou wel willen maar geen idee hoe dat moet dat reizen :')
vliegtickets bestellen, hotelkamer boeken, in het juiste vliegtuig stappen.
pi_149493273
quote:
14s.gif Op zondag 8 februari 2015 22:48 schreef luckass het volgende:

[..]

vliegtickets bestellen, hotelkamer boeken, in het juiste vliegtuig stappen.
Ga niet in zoon kut ding zitten, dan ga ik wel met de motor. Maar helemaal alleen sta je daar halverwege frankfurt mwt pech.
Ik zwaai naar dieren.
pi_149493876
Lijkt me niks
pi_149494137
Vaak genoeg alleen op vakantie gegaan, maar nooit lang alleen geweest op vakantie, tenzij ik zelf geen zin had in gezelschap.

Je maakt altijd makkelijk contact met andere reizigers, vaak nog sneller als wanneer je met zijn 2en gaat.

Wist niet eens dat het een taboe was :)
pi_149494171
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:45 schreef Solo7609 het volgende:
QFT
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_149496458
quote:
3s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:20 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat is nauwelijks een antwoord op de vraag.
Ok
pi_149497112
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 00:05 schreef Solo7609 het volgende:

[..]

Ok
Het staat je vrij de vraag eventueel alsnog te beantwoorden.
pi_149497194
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:43 schreef Deezertje het volgende:
Naar aanleiding van mijn andere topics weer een leuk taboe: alleen op vakantie. En dan heb ik het niet over een singlesreis of dat je vrienden meegaan, maar echt gewoon alleen op vakantie. Dus twee weken lang iedere dag alleen ontbijten, avondeten, in de zon liggen en 's avonds jezelf vermaken. Ideale vakantie toch? Geen rekening houden met anderen? ;)'

Ik zou het zelf wel doen. Je bent immers niet hélemaal alleen want er zijn altijd wel andere mensen, sowieso in je hotel. Maar verwacht niet dat je er ineens bij wordt betrokken, de meeste zijn toch samen op vakantie en zitten niet op zo'n lonely gast te wachten. Of je moet naar Salou gaan waar je misschien met een ander doel heengaat.. :D
Het stiekem wel hopen maar dat natuurlijk nooit toegeven, zelfs niet online!

Ze waarderen gewoon niet hoe geweldig je bent TS. *O*
Je suis Charlie Sheen
pi_149497390
Ik zou wel alleen op vakantie kunnen maar niet alles in mijn eentje doen zal snel genoeg gezelschap op gaan zoeken. Ik kan niet zo goed tegen eenzaamheid ;(.

Voorkeur gaat er totaal niet naar uit trouwens
pi_149497474
quote:

Heerlijk!

Ik heb het vroeger 3x gedaan, 1998, 2000, 2003, even alleen weg zonder man en kinderen en honden. (arme hondjes :-))
Lekker relaxed en mensen kijken. En verbazingwekkend hoe je ongewild toch snel contact maakt.
Met leuke mensen die verder niets van je willen.

Ik zeg DOEN
  maandag 9 februari 2015 @ 01:11:11 #46
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_149497523
Heerlijk, zou het zo weer doen.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  maandag 9 februari 2015 @ 01:43:49 #47
224960 highender
Travellin' Light
pi_149497777
Ja, en ik vind het leuk om te doen. Ik heb mezelf ook eens verwend op een decadent 4 weken verblijf op Mauritius, dat was wel erg makkelijk vol te houden :7 :@ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_149497794
Ik ben meerdere keren alleen op vakantie geweest. Aan de ene kant echt ideaal omdat je kunt gaan en staan waar en wanneer je wil, maar aan de andere kant kan het soms ook wel wat eenzaam zijn.
pi_149497808
Ik zou t denk ik niet durven als vrouw alleen. Voel me dan toch kwetsbaar en onveilig .
pi_149497887
http://forum.fok.nl/user/profile/liesje1979 vindt dit denk ik wel een leuk topic
pi_149497895
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 01:49 schreef Quickie_Brat het volgende:
Ik zou t denk ik niet durven als vrouw alleen. Voel me dan toch kwetsbaar en onveilig .
Ligt er aan waar je heen gaat natuurlijk, en hoe je eruit ziet :') :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_149497933
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 02:00 schreef Geerd het volgende:

[..]

ik ben woest aantrekkelijk en zou centraal Afrika bezoeken
pi_149497988
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 02:05 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

ik ben woest aantrekkelijk en zou centraal Afrika bezoeken
Nou zie je weet wel hoe het zit, alleen hoop je dat er een fokker zegt ik neem je wel mee hoor gratis op vakantie, vrouwen :O :O
Ik zwaai naar dieren.
pi_149498069
quote:
7s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:16 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat me daar geen reet aan lijkt heeft bijzonder weinig te maken met het al dan niet alleen gaan.
Dit dus: dat is sowieso niet mijn manier van op vakantie gaan. Wil altijd wel wat dingen van de omgeving zien en niet de hele dag aan 't strand hangen.
Hallon!
pi_149498095
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 02:00 schreef Geerd het volgende:

[..]

maakt niet zoveel uit hoe je eruitziet, maar welke bedoeling je uitstraalt. :o
pi_149498107
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 02:44 schreef Majoraan het volgende:

[..]

maakt niet zoveel uit hoe je eruitziet, maar welke bedoeling je uitstraalt. :o
Uhmzz voor vrouwen niet nee idd
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 9 februari 2015 @ 02:52:37 #57
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_149498126
Ja, juist alleen! Alleen backpacken O+. Ik ben sowieso een echte einzelgänger - een latente kluizenaar zelfs - en geniet ontzettend van mijn tijd alleen. Terwijl ik ook echt geniet van contact met anderen, maar ik heb heel veel tijd voor mezelf nodig en eenzaamheid is me vreemd. Zowel een zegen als een vloek soms. Ik hoef een reis - of vakantie dus - niet met iemand anders te delen om ervan te genieten. Ik kan me wel voorstellen dat het ontzettend leuk is om met een ander/anderen op reis te gaan maar dat is dus bepaald geen must. Ik vind het ook leuk om totaal vreemden te ontmoeten op reis (net als bijvoorbeeld in de kroeg) in de wetenschap ze daarna nooit meer te (hoeven) zien. Sommige reizen maak ik sowieso liever alleen. Ik beschouw alle tijd die ik in mijn eentje doorbreng als de meest waardevolle periodes in mijn leven. Inspirerend, relativerend, vrijdenkend.
pi_149498147
quote:
7s.gif Op maandag 9 februari 2015 02:52 schreef Grunge. het volgende:
Ja, juist alleen! Alleen backpacken O+. Ik ben sowieso een echte einzelgänger - een latente kluizenaar zelfs - en geniet ontzettend van mijn tijd alleen. Terwijl ik ook echt geniet van contact met anderen, maar ik heb heel veel tijd voor mezelf nodig en eenzaamheid is me vreemd. Zowel een zegen als een vloek soms. Ik hoef een reis - of vakantie dus - niet met iemand anders te delen om ervan te genieten. Ik kan me wel voorstellen dat het ontzettend leuk is om met een ander/anderen op reis te gaan maar dat is dus bepaald geen must. Ik vind het ook leuk om totaal vreemden te ontmoeten op reis (net als bijvoorbeeld in de kroeg) in de wetenschap ze daarna nooit meer te (hoeven) zien. Sommige reizen maak ik sowieso liever alleen. Ik beschouw alle tijd die ik in mijn eentje doorbreng als de meest waardevolle periodes in mijn leven. Inspirerend, relativerend, vrijdenkend.
Knap hoor! Ik zou het niet eens durven.
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 9 februari 2015 @ 02:59:34 #59
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_149498150
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 02:56 schreef Geerd het volgende:

[..]

Knap hoor! Ik zou het niet eens durven.
Ik ben ook een bange schijterd, hoor. Sociaal gezien dan. Maar gek genoeg heb ik in het buitenland veel minder angsten dan in Nederland. Dat begint al in België. Heel raar. Ik ga liever naar België dan naar Amsterdam.
pi_149498158
quote:
7s.gif Op maandag 9 februari 2015 02:52 schreef Grunge. het volgende:
8-)
pi_149498164
quote:
10s.gif Op maandag 9 februari 2015 02:59 schreef Grunge. het volgende:

[..]

Ik ben ook een bange schijterd, hoor. Sociaal gezien dan. Maar gek genoeg heb ik in het buitenland veel minder angsten dan in Nederland. Dat begint al in België. Heel raar. Ik ga liever naar België dan naar Amsterdam.
Vorig jaar hadden mijn ouders een huisje geboekt in Zwitserland toevallig viel dat ook mijn vakantie.
Dus hup met de motor mee natuurlijk, maar dat telt niet echt alle kleding beetje gereedschap lag natuurlijk in de auto.

Pa en ma hadden een tomtom, dus bij het huisje komen was niet zo een probleem.
Hun gingen wandelen natuurlijk, en ik elke dag met de motor weg maja in Zwitserland kun je niet echt verdwalen natuurlijk hahaha, maar wel super gaaf!!
Wat een aardige mensen daar en schoon.
Ik zwaai naar dieren.
pi_149498241
Ik ga het liefst alleen. Toen ik verkering had gingen we samen en ik heb ook een keer een vriend meegenomen, maar er gaat niets boven alleen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  maandag 9 februari 2015 @ 09:01:16 #63
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_149499751
Ik hou van enorme doe vakanties. Op mijn kont liggen en niets doen trek ik niet. Dus zolang er ergens maar genoeg te doen is, ja dan zou ik prima alleen op vakantie kunnen. Toch heeft het wel iets van een drempel. Het alleen eten de hele tijd etc. Ik weet niet of ik het zo gauw zou doen maar gelukkig hoeft dat ook niet ;)
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_149499764
Ik ga regelmatig alleen naar Italië maar ben daar nooit alleen telt dat ook?
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_149499856
Ja hoor TS kan prima. 3 jaar terug een week zuid Frankrijk gedaan. Heerlijk :) komend jaar wellicht weer alleen op pad :)
pi_149499908
Ik zou het niet willen en kunnen. Zou mezelf snel vervelen, zeker in de ochtend en avond. Zou niet weten wat ik moet doen want alle dingen die je doet daar kun je niet echt over praten met iemand. Ik hou gewoon teveel van gezelschap en praten denk ik.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  maandag 9 februari 2015 @ 09:30:26 #67
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_149500231
quote:
10s.gif Op maandag 9 februari 2015 02:59 schreef Grunge. het volgende:

[..]

Zo raar is dat niet, in het buitenland ben je niet langer bezig met je dagelijkse sleur van hier. Dan zijn mensen vaak losser, kijk alleen maar naar hoe mensen veel gemakkelijker een korte vakantieliefde aangaan dan een relatie thuis. Uit je comfortzone stelt je vaak veel meer open voor nieuwe dingen.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_149503822
quote:

De leukste vakanties heb ik gehad terwijl ik alleen op avontuur ging. Ik vermaak me prima, bepaal mijn eigen agenda en ik heb altijd aanspraak genoeg hoor. Er gebeuren juist leuke dingen als je er alleen op uit gaat :)
pi_149504779
Met name je eigen keuzes kunnen maken en dingen op je eigen tempo kunnen doen vind ik fijn.
Soms wil je op de ene plek wat meer tijd spenderen, maar vind je een andere plek weer geen fuck aan. Als je dan met iemand bent die er precies andersom over denkt, heb je vaak wel een probleem.
Of iemand die je continu op sleeptouw neemt terwijl je vreselijk slecht geslapen hebt.

Mijn mooiste vakantie was in Siem Reap, Cambodja. Echt geniaal, die oude ruïnes! _O_ En gewoon af en toe schijt hebben aan waar de grote toeristenstroom naar toe gaat; lekker de tegenovergestelde richting op gaan om te kijken wat daar is, en soms erg interessante dingen ontdekken op die manier! :D
  maandag 9 februari 2015 @ 12:40:29 #70
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_149504831
Nee ik zou het voor geen procent kunnen, en ook niet willen en durven. :') Lijkt me ook zo eenzaam.
pi_149504895
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 12:40 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Nee ik zou het voor geen procent kunnen, en ook niet willen en durven. :') Lijkt me ook zo eenzaam.
Ja 's avonds vind ik het vaak wel eenzaam; als je de reguliere bezienswaardigheden van zo'n omgeving overdag bekeken hebt en 's avonds een beetje het uitgaansleven in duikt, vind ik het ook een stuk minder fijn. En soms is het ook wel fijn om ook de momenten van het bekijken van de bezienswaardigheden met iemand kunt delen. Soms kan zoiets erg indrukwekkend zijn, en zou je er het liefst samen met iemand van willen genieten.
pi_149504929
Heb het een paar keer gedaan, vooral tussen zakentrips door in de regio waar ik al zat.

Het is me niet slecht bevallen, veel leuke contacten opgedaan met lokale bevolking. Eenzaam heb ik me niet gevoeld.

Het is wel anders dan met een partner of vrienden op vakantie, dan zit je meer in een vakantie bubble met eigenlijk alleen maar andere toeristen.
pi_149505887
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 12:44 schreef Chewie het volgende:
Heb het een paar keer gedaan, vooral tussen zakentrips door in de regio waar ik al zat.

Het is me niet slecht bevallen, veel leuke contacten opgedaan met lokale bevolking. Eenzaam heb ik me niet gevoeld.

Het is wel anders dan met een partner of vrienden op vakantie, dan zit je meer in een vakantie bubble met eigenlijk alleen maar andere toeristen.
dat is ook mijn ervaring. je leert veel sneller nieuwe mensen kennen, terwijl dat amper gebeurd als je al met iemand bent. ik persoonlijk vind het ook veel makkelijker om leuke dames te benaderen als toch in een straal van 100km niemand mij kent :P de ingebeelde afwijzingen hebben dan toch geen gevolgen. je kan dus zo gek doen als je zelf wilt. daarnaast leer je ook veel beter de omgeving en de lokale cultuur kennen op een of andere manier. iets simpels zoals uitgenodigd worden om bij mensen mee te eten gebeurd toch veel sneller als je alleen bent is mijn ervaring.
..///
  maandag 9 februari 2015 @ 14:09:42 #74
183299 achterlijke_gladiool
Wat is het toppunt van fruit?
pi_149507312
Geen probleem mee, ik ben vorig jaar alleen op vakantie geweest naar Berlijn om de historische bezienswaardigheden te bekijken.
Was heerlijk om alleen te gaan.
Dat is als een appel tegen een sinaasappel zegt:
He zal ik mijn banaan in jouw pruim peren.
  roze maandag 9 februari 2015 @ 14:12:59 #75
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_149507386
Nog nooit gedaan, wel nog van plan. Maar vind het wel erg spannend, het hele idee al. Want wat je ga je inderdaad 24/7 alleen doen?
Your beauty never ever scared me.
  maandag 9 februari 2015 @ 14:13:13 #76
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_149507391
Ik zou het vooral jammer vinden dat ik al dat moois of leuks niet met iemand kan delen... maar je maakt ook wel weer nieuwe vrienden en contacten daarginds.
KuikenGuppy
  roze maandag 9 februari 2015 @ 14:13:41 #77
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_149507410
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:13 schreef Burdie het volgende:
Ik zou het vooral jammer vinden dat ik al dat moois of leuks niet met iemand kan delen
Foto's maken
Your beauty never ever scared me.
pi_149508116
quote:
2s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:12 schreef Amarantha het volgende:
Nog nooit gedaan, wel nog van plan. Maar vind het wel erg spannend, het hele idee al. Want wat je ga je inderdaad 24/7 alleen doen?
Exact hetgeen jij wilt.
pi_149509822
Ik zou er denk ik best wel moeite mee hebben om alleen op pad te gaan. Vroeger wel op vakantie gegaan naar Frankrijk, maar dat was altijd met mijn toenmalige gezien. Sindsdien heb ik geen reisjes meer gemaakt, totdat ik mijn huidige vriend tegen kwam. Pas in deze relatie ontdekt hoe dol ik ben op reizen...maar dan vooral op gezamenlijk reizen. Altijd fijn om iemand te hebben om mee te kletsen en om op dat moment..op die plek..dingen te delen. Geweldig gevoel.

Als ik echt jaren single zou zijn, dan zou ik het heel misschien overwegen, omdat ik wel veel van de wereld wil zien nog, maar zou nooit hetzelfde voelen.
pi_149509847
quote:
2s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:13 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Foto's maken
Hele dag facebook updaten.
5 Ferrari's op videoband!
pi_149511172
Ik heb een lieve man maar met totaal andere vakantie ideeen dan ik, tevens heb ik 2 kinders van 12 en 7 die absoluut niet met elkaar overweg kunnen en waarvan de oudste verstandelijk beperkt is en adhd heeft. Ruilen :))))))))
Lijkt me heeeeeerlijk gewoon lekker alleen, in alle rust!
  maandag 9 februari 2015 @ 16:21:39 #82
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_149511346
Tjah als je Geen vrienden hebt dan heb jeweinig keus.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_149533173
Ik denk dat ik het toch maar doe. Natuurlijk is samen leuker, maar de kans dat ik nog voor de zomer een relatie krijg is helaas op een vinger te tellen. Hoogseizoen is te duur en te druk. Mocht ik toch een relatie krijgen, dan is twee weken elkaar zien niet eens zo'n ramp, maar als je de ware reden zegt dat je twee weken in je eentje op vakantie gaat weet ik niet of je daarna nog wel een relatie hebt want best wel freaky natuurlijk. En bijboeken en haar meteen meenemen is wss duur en meteen ultieme relatie test of ze moet het zelf willen en dokken.

Dus wachten op relatie en dan samen op vakantie betekent voor mij wss pas met de herfst op vakantie en dat trek ik mentaal niet want ik wil er gewoon ff uit.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 11:51:25 #84
379033 Krakimolo
Het komt wel goed.
pi_149534646
Afgelopen zomer in mijn eentje naar Zuid-Frankrijk gefietst. Mijn fiets volgepakt met spullen + tentje en iedere dag een camping zoeken. Het is goed te doen omdat ik de hele dag bezig was met fietsen en het genieten van de natuur. Wanneer je op een camping komt dan wordt het wel wat eenzaam. Het vreemdste vold ik nog om alleen in een restaurant of op een terrasje te zitten. Je raakt wel aan de praat over je hobby, dus dat is wel weer leuk.
pi_149534852
Net na de scheiding met m'n eerste vrouw ben ik gewoon 3 weken op vakantie naar de VS getrokken.
Je gaat toch meer 's avonds naar een bar of zo om mensen te ontmoeten.
pi_149536025
Ik ga elk jaar een paar daagjes alleen weg. Dat is echt heerlijk, even jezelf zijn, je eigen ritme hebben, alles bekijken wat je leuk vindt...
En daarna met een vriendin weg, wat net zo leuk is
pi_149536131
Niks mis mee. Ben vaker een paar weken in mijn uppie op vakantie geweest, onder andere naar Turkije (zowel road trip als city trip) en US (road trip). :)
pi_149536417
quote:

Ik zou het zelf wel doen. Je bent immers niet hélemaal alleen want er zijn altijd wel andere mensen, sowieso in je hotel. Maar verwacht niet dat je er ineens bij wordt betrokken, de meeste zijn toch samen op vakantie en zitten niet op zo'n lonely gast te wachten.
Dit is echt dikke bullshit. Als jij in een hostel gaat zitten en je verder geen complete autist bent heb je genoeg aanspraak en leer je heel snel mensen kennen om mee te feesten en de sights mee te bekijken.

Hele volksstammen reizen alleen. Ik zie niet in waarom dat nog een taboe zou zijn.
pi_149536454
quote:
Tsja, een collega van mij heeft dat laatst gedaan (weekje) en die heeft zich uitstekend vermaakt in een all-inclusive resort. Maar goed die kan dan ook prima de hele dag alleen in de zon liggen en een boek lezen. Ik zou dat niet zo snel kunnen.
pi_149538015
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 10:39 schreef Deezertje het volgende:
maar als je de ware reden zegt dat je twee weken in je eentje op vakantie gaat weet ik niet of je daarna nog wel een relatie hebt want best wel freaky natuurlijk.
Van welke planeet ben jij man? Je wil op vakantie, dus je boekt een vakantie en als je dat meedeelt aan de potentiele dame, ben je daarom ineens een freak en geen relatiemateriaal meer?

_O-

quote:
En bijboeken en haar meteen meenemen is wss duur en meteen ultieme relatie test of ze moet het zelf willen en dokken.
Of ze moet het zelf willen? What happened to romance ;(

Kirgizië is het overwegen dan misschien wel waard :') .

quote:
Dus wachten op relatie en dan samen op vakantie betekent voor mij wss pas met de herfst op vakantie en dat trek ik mentaal niet want ik wil er gewoon ff uit.
Wacht maar niet inderdaad, gewoon lekker je eigen ding doen!
pi_149539087
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:05 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Van welke planeet ben jij man? Je wil op vakantie, dus je boekt een vakantie en als je dat meedeelt aan de potentiele dame, ben je daarom ineens een freak en geen relatiemateriaal meer?

_O-

[..]

Of ze moet het zelf willen? What happened to romance ;(

Kirgizië is het overwegen dan misschien wel waard :') .

[..]

Wacht maar niet inderdaad, gewoon lekker je eigen ding doen!
Dus jij vraagt je niet af waarom gaat die gast zonder vrienden of familie 2 weken all in op vakantie? Ik wil zelf gaan en waarschijnlijk zit ik na de zomer nog zonder gezelschap dus kan beter ook gewoon gaan. Wel zie ik op tegen alleen ontbijten, avondeten en gewoon dingen doen. Weet uit ervaring gewoon dat bijna iedereen in zo'n resort samenkomt als stelletje of familie met kinderen van een jaar of 15. Alleenstaanden van een jaar of 25 ben ik waarschijnlijk de enige daar.

Voor het geld hoef ik het niet te laten, maar twee weken in je eentje doorbrengen is gewoon erg lonely ben ik bang. En een week is onderhand nog duurder dan 2 weken..
pi_149539182
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:42 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dus jij vraagt je niet af waarom gaat die gast zonder vrienden of familie 2 weken all in op vakantie? Ik wil zelf gaan en waarschijnlijk zit ik na de zomer nog zonder gezelschap dus kan beter ook gewoon gaan. Wel zie ik op tegen alleen ontbijten, avondeten en gewoon dingen doen. Weet uit ervaring gewoon dat bijna iedereen in zo'n resort samenkomt als stelletje of familie met kinderen van een jaar of 15. Alleenstaanden van een jaar of 25 ben ik waarschijnlijk de enige daar.

Voor het geld hoef ik het niet te laten, maar twee weken in je eentje doorbrengen is gewoon erg lonely ben ik bang. En een week is onderhand nog duurder dan 2 weken..
Waarom ga je dan all-in???
Vind je dat serieus leuker dan 2 weken gewoon rondreizen en leuke dingen bekijken?
pi_149539399
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:45 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Waarom ga je dan all-in???
Vind je dat serieus leuker dan 2 weken gewoon rondreizen en leuke dingen bekijken?
Ook kwestie van budget natuurlijk. Reizen is niet duur, maar hotel en eten wel daar verkijk je je op. Coachsurfen is te veel geregel. All in kan je voor 400 euro klaarzijn en ben je twee weken weg inclusief vlucht voor zo'n 30 euro per dag :')
pi_149540036
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:53 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ook kwestie van budget natuurlijk. Reizen is niet duur, maar hotel en eten wel daar verkijk je je op. Coachsurfen is te veel geregel. All in kan je voor 400 euro klaarzijn en ben je twee weken weg inclusief vlucht voor zo'n 30 euro per dag :')
Je zegt net dat budget het problem niet is.
All-in zit je 2 weken op je reet bij het zwembad met een boek. En elke avond hetzelfde chemische buffet met Fred en Ria naast je. Dan snap ik dar je je bekeken voelt. Voor een paar dagen is dat lekker voor de afwisseling. Maar alleen reizen moet je gewoon anders inplannen. Hostels/ of desnoods goedkope hotels. Of Airbnb? Nog goedkoper.
pi_149540342
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:42 schreef Deezertje het volgende:
Dus jij vraagt je niet af waarom gaat die gast zonder vrienden of familie 2 weken all in op vakantie?
Oh zeker wel, maar daarom ga ik ook op vakantie. Om lekker over andere mensen te kunnen oordelen. Heerlijk, cocktailtje erbij en lachen maar!

quote:
Ik wil zelf gaan en waarschijnlijk zit ik na de zomer nog zonder gezelschap dus kan beter ook gewoon gaan. Wel zie ik op tegen alleen ontbijten, avondeten en gewoon dingen doen. Weet uit ervaring gewoon dat bijna iedereen in zo'n resort samenkomt als stelletje of familie met kinderen van een jaar of 15. Alleenstaanden van een jaar of 25 ben ik waarschijnlijk de enige daar.
Je wil zelf gaan, maar toch niet alleen zijn en boehoehoe bomen op de weg alleen *snik*? Kies een singlesreis dan als het je zo tegenstaat. Of in ieder geval geen family resort.

quote:
Je bent hoe dan ook bang en lonely en dat blijf je zolang je niet snapt dat het aan die state of mind van je ligt.
pi_149540858
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:14 schreef Fok-it het volgende:

[..]

All-in zit je 2 weken op je reet bij het zwembad met een boek. En elke avond hetzelfde chemische buffet met Fred en Ria naast je. Dan snap ik dar je je bekeken voelt. Voor een paar dagen is dat lekker voor de afwisseling. Maar alleen reizen moet je gewoon anders inplannen. Hostels/ of desnoods goedkope hotels. Of Airbnb? Nog goedkoper.
Het is maar net wat je verstaat onder vakantie he... Een vakantie zonder sightseeing en kennismaken met locals is voor mij geen vakantie. :P
pi_149540980
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:42 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Het is maar net wat je verstaat onder vakantie he... Een vakantie zonder sightseeing en kennismaken met locals is voor mij geen vakantie. :P
Kennismaken met locals hoeft niet eens. Als je daar type niet voor bent dan is dat ook prima. Maar jezelf opsluiten in een resort maak je het jezelf als alleenstaande reiziger gewoon moeilijk.
pi_149541141
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:47 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Kennismaken met locals hoeft niet eens. Als je daar type niet voor bent dan is dat ook prima. Maar jezelf opsluiten in een resort maak je het jezelf als alleenstaande reiziger gewoon moeilijk.
Eens. Een beetje afwisseling is wel prettig ja. Wanneer je als solo-reiziger in een resort blijft hangen, dan is er geen afwisseling. Met een reismaatje kan je tenminste nog lekker babbelen, chillen enzo. Een road trip is per definitie afwisseling. :Y
pi_149541524
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:14 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Hangt ook een beetje van het resort af natuurlijk, ga je naar Turkije of Griekenland dan krijg je dat soort situaties.

Best lekker hoor, paar dagen in een exclusief resort tussen 2 projecten door. En met een beetje slim boeken, in het land zelf of rechtstreeks bij het resort, kun je daar zitten voor hetzelfde geld als dat Fred en Ria (+ een shitload aan Russen) betalen voor hun resort.
pi_149543118
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:36 schreef Igen het volgende:
Even als hint: in TRV is er een hele topicreeks:
TRV / Alleen op vakantie... #4 In je eentje in een Eriba O+
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_149558404
Alleen op vakantie lijkt mij chill.

Voor een weekje lekker uitrusten in een zonnig oord en aan zee lijkt mij heerlijk. Lekker drankje, muziekje, boek erbij 8-) :7

Ik ga het binnenkort eens uitproberen voor 5 dagen wel te verstaan. Ben benieuwd.
  † In Memoriam † woensdag 11 februari 2015 @ 00:00:57 #102
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_149559454
zoveel mensen ontmoet die alleen reizen. Veel daarvan een maand of langer. In hostels kan je makkelijk mensen ontmoeten waarmee je op pad kan gaan.

Zou het zelf niet doen.. ben toch meer gehecht aan wat vastigheid
:')
pi_149559857
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:13 schreef Burdie het volgende:
Ik zou het vooral jammer vinden dat ik al dat moois of leuks niet met iemand kan delen... maar je maakt ook wel weer nieuwe vrienden en contacten daarginds.
Natuurlijk wel. Je kan alles kwijt aan je Facebook, Fok! of Twitter vrienden :) En aan je vakantie vrienden, die moet je dan wel gaan maken O+
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 11 februari 2015 @ 00:38:45 #104
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_149560199
Ja, dat zou ik absoluut kunnen.
  woensdag 11 februari 2015 @ 09:56:22 #105
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_149563729
Ja, zou ik wel kunnen maar het is niet iets waar ik snel voor zou kiezen.
pi_149564873
Als ik op vakantie zou gaan zou ik het niet willen.
Juist leuk om met anderen te gaan.
In mijn dagelijks leven doe ik alles al alleen dus op vakantie is het voor mij juist leuk dat je dan samen met 1 of meerdere anderen bent.
Een paar dagen naar zee ofzo zou ik nog wel alleen doen, maar dan wel met de honden. Uiteraard. :)
pi_149564922
Alleen op reis is super chill. Je kan doen en laten wat je wil. Ik zou alleen niet zo snel naar een all inclusief hotel gaan in Turkije.
pi_149565269
Ja hoor, geen probleem. Soms is het heerlijk om even alleen te zijn. En bovendien; als je gemakkelijk nieuwe contacten legt ontmoet je op vakantie ook wel weer mensen waar je goed mee kan opschieten.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  woensdag 11 februari 2015 @ 13:45:07 #109
416931 yats
(non) Average Joe
pi_149569522
Geen enkel probleem met alleen op reis gaan. Al hangt het er natuurlijk wel vanaf waar je heen gaat en wat je daar gaat doen. Alleen naar een all inclusive strandhotel gaan lijkt me niets (maar dat doe ik ook met een reisgenoot niet graag) maar alleen rondreizen van stad naar stad kan prima. Als je in hostels slaapt heb je zo nieuwe contacten met mensen, waarvan sommige best eens tot vriendschappen uit kunnen groeien. Ik weet dat ik in ieder geval nooit lang alleen zat op zo'n reis en dat je altijd wel aangesproken werd door mensen.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_149571978
quote:

Vaak zat gedaan.
pi_149576142
Mijn vrienden hebben een gezin, vliegangst en geld-of tijdgebrek. Voor een wintersport of stedentrip zijn ze nog wel eens te porren, dat doe ik dan ook graag samen. Meestal ga ik in mijn eentje backpacken. Trek dan veelal op met andere solo-reizigers. Op mijn 23e voor het eerst alleen op reis geweest voor een aantal maanden en dat beviel zo goed dat ik in de paar jaar erna de hele wereld over geweest ben. Ook wel eens met een groepsreis mee geweest maar dat bevalt me toch minder omdat je aan een redelijk strak schema vastzit. Het voordeel van samen reizen is dat je nadien nog leuke herinneringen kunt ophalen. Het nadeel is dat je rekening met elkaar moet houden.
  maandag 16 februari 2015 @ 06:29:06 #112
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_149717790
Ben in mijn eentje naar Porto, Keulen en naar Slovenië en Bosnië geweest. Geen enkel probleem: ofwel in hostels verblijven waar je direct contact maakt (moet je wel een beetje extravert voor zijn natuurlijk, maar zoals gezegd in je eentje gaat dat sowieso makkelijker want je moet wel, je kan niet terugvallen op iemand) danwel Couchsurfen. Voordeel daarvan is dat je ook nog een echte lokale ervaring hebt. Als ik binnenkort ben afgestudeerd ga ik voor langere tijd alleen reizen en ik ben het nog veel vaker van plan :) niet exclusief overigens, het is ook gewoon lachen om met een maat / maten te gaan.
  maandag 16 februari 2015 @ 21:32:44 #113
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_149741721
Met je backpack van hostel naar hostel en je bent geen moment alleen. Je moet niet alleen naar een resort gaan in Turkije. Dan ben je echt alleen. Of je moet een goeie prater zijn die makkelijk contact maakt en zich snel opdringt aan mensen. Maar als je gaat backpacken in je eentje kom je genoeg soortgelijke mensen tegen.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_149747250
Zou ik zo doen. Maar niet bij een luiervakantie. Moet wel wat te doen hebben dan.
pi_149915908
Heb in het verleden wel in mijn eentje in Azie rond gereisd, topvakanties en eigenlijk nooit alleen geweest.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_149920724
Nee dat lijkt me helemaal niks
pi_149927654
Grappige vraag, sinds ik niet meer met mijn ouders op vakantie ga ga ik in principe alleen op vakantie. Ik vind dat wel fijn. En op een of andere manier heb ik snel vakantievrienden en vaak een vakantievriendinnetje Ik moet alleen wel in een omgeving zitten waarbij ik genoeg cultuur, natuur, uitgaansgelegenheid en overige afleiding heb. En natuurlijk een mooi strand en een lekkere zee :)
pi_149950524
lijkt me best relaxed eigenlijk om alleen te gaan. ligt eraan wat voor vakantie het is wel. En dat je nergens bij betrokken word is onzin, als je alleen bent krijg je vanzelf ook meer aanspraak (tenzij je niet toegankelijk bent) dat merk ik al als ik dingen alleen doe in Nederland.
pi_149953414
Alleen naar Puerto Rico geweest. Was zalig O+
  maandag 23 februari 2015 @ 15:08:36 #120
416820 Trankilo
beste voor mij
pi_149955667
Kan prima toch? Ik snap de taboe niet. Tuurlijk denk ik dat je op een all-in familieresort niet zo op je plek bent, maar een citytrip/spa/kleinschalig hotel/rondtrekreis kan dit toch prima?

Overigens zou ik dit zelf niet zo heel snel doen. Citytrippen wel, maar voor de rest houd ik dan liever geld in mijn zak om bijv. in mijn huis te stoppen, aangezien ik daar dan ook veel zou zijn.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 13:25:00 #121
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_149987825
quote:
19s.gif Op zondag 8 februari 2015 20:09 schreef BrandX het volgende:

[..]

ik zit doorgaans wel in een hotel, maar niet all inclusive. Dat is echt supersaai volgens mij. Kan me niet voorstellen dat iemand dat doet.
Ik heb dat vorig jaar gedaan :D Maar dat was ook op advies van de dokter omdat ik een burnout heb opgelopen. Dus toen was het wel heerlijk om helemaal niks te hoeven doen en echt alles geregeld was. Had er niet aan moeten denken om dan een beetje rond te reizen..

Dit jaar ga ik ook alleen op vakantie, maar dan naar een aparthotel :) Dan wil ik wel wat meer van de omgeving zien.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  One tough cookie woensdag 11 mei 2016 @ 01:34:59 #122
169210 liesje1979
pi_162082756
quote:
12s.gif Op maandag 9 februari 2015 01:59 schreef mien-moeke het volgende:
http://forum.fok.nl/user/profile/liesje1979 vindt dit denk ik wel een leuk topic
Kick. :@ Geen idee of jij qoute alert hebt, Maar kwam het stomtoevallig tegen. Klopt. goed topic. Of had ik hier al op geregeerd toen. :D

Alleen reizen is dubbelzijdig. Het is heerlijk om echt helemaal je eigen plan te kunnen trekken. Nou heb ik op dit moment ook niet de keuze om met een partner te gaan maar ik weet ook niet of ik dat nog zou willen.

Aan de andere kant is alleen reizen soms wel eenzaam. Maar voor mij weegt dat nooit op tegen het ergens anders zij, de wereld zien, Liever in mijn uppie dan niet!
Ik steel dit topic naar TRV,
pi_162082819
Echt alleen op vakantie? Dan moet je 'vakantie' definiëren.
Ik zit in een goed huwelijk en heb een drukke baan en een kind.
Wat begon als een keer een overnachting in het buitenland omdat ik graag een bepaalde tentoonstelling wilde zien, waar mijn man minder interesse in had, is gegroeid.
Hij is gek op fietsen/ mountainbiken. Doet ook marathons in het nabije buitenland. TransAlp staat op zijn lijstje. Ik hoef daar niet altijd met kind bij te zijn. Maar ik gun het mijn man van harte.
Idem voor mijzelf.

En ik ga toch wel een paar keer per jaar privé (dus los van zakelijk reizen) naar het buitenland om mijn eigen interesses na te jagen.

Een dag of 4 a 5 per keer max. Tot nu toe. Meestal een weekend.
Ik vind het heerlijk. Ik dwing mijn man en onze kleuter geen Mark Rothko tentoonstellingen op omdat ik dat zo nodig moet zien.
Maar ik ga ze ook mijzelf niet ontzeggen. :D
En als ik dan voor zo iets toch in Parijs zit, plak ik het Louvre er ook aan vast.

Heerlijk af en toe alleen je eigen ding doen!!

En eigenlijk heb ik nog een heel verlanglijstje: Rilke (dat is een dichter) route wandelen op verschillende plaatsen in Italie.
Stukken van Assisi wandelen.
Zoveel moois op deze aarde, waar niet iedereen evenveel plezier aan beleeft. :D

[ Bericht 8% gewijzigd door agter op 11-05-2016 01:55:44 ]
Make my day!
  woensdag 11 mei 2016 @ 09:14:37 #124
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_162084344
Ik heb zowel alleen (terwijl ik in een relatie zit) als samen lange reizen gemaakt. Het heeft allebei voor en nadelen. Het grootste voordeel van samen vind ik dat je iemand hebt als t even niet zo leuk is, als je een transfer mist, als dat leuke hotel toch niet tof blijkt, als je wordt lastig gevallen ect. Maar ik mis als ik samen ben toch wel echt dat ultieme vrijheidsgevoel van alleen reizen O+ zelf kiezen wie wat waar en wanneer, nergens aan vast zitten, niks hoeven als je nergens zin in hebt. En het is goed voor je zelfvertrouwen :Y weten dat je jezelf overal wel kan redden is heel waardevol O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 11 mei 2016 @ 11:07:19 #125
78918 SeLang
Black swans matter
pi_162086172
Alleen reizen is voor bazen. Alle reizen in m'n signature heb ik in m'n uppie gedaan
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 11 mei 2016 @ 11:31:55 #126
157922 fathank
pi_162086628
Het hele reis/backpackerswereldje is er op ingericht om eenzame mensen op te vangen. Het is een grotere cultuurschok om vanuit de Achterhoek in je eentje naar Rotterdam te verhuizen dan 3 weken te gaan backpacken in pak em beet Thailand.
  woensdag 11 mei 2016 @ 11:41:06 #127
319979 Fok-it
All is well
pi_162086776
Sinds wanneer is alleen reizen een taboe? :+
  woensdag 11 mei 2016 @ 11:52:01 #128
319979 Fok-it
All is well
pi_162086859
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 11:31 schreef fathank het volgende:
Het is een grotere cultuurschok om vanuit de Achterhoek in je eentje naar Rotterdam te verhuizen
:D complete onzin
  woensdag 11 mei 2016 @ 12:01:19 #129
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_162087067
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 09:56 schreef Helsinki het volgende:
Ja, zou ik wel kunnen maar het is niet iets waar ik snel voor zou kiezen.
En een paar maanden later zat ik in mijn eentje in het vliegtuig naar Thailand :').
  woensdag 11 mei 2016 @ 12:14:28 #130
157922 fathank
pi_162087344
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 11:52 schreef Fok-it het volgende:

[..]

:D complete onzin
Lol.

De gemiddelde Rotterdammer wacht echt niet op dat boertje uit Lichtenvoorde. Het hele backpackerswereldje is erop ingericht en ingesteld om mensen die alleen zijn bij elkaar te brengen. Alsof John de Dokwerker erop zit te wachten om z'n eenzame bovenbuurman uit de Achterhoek op sleeptouw te nemen. In een backpackershostel hoef je maar in de lobby te chillen en je vindt aansluiting.
  woensdag 11 mei 2016 @ 12:22:14 #131
78918 SeLang
Black swans matter
pi_162087498
Maar ja, waarom zou je aansluiting willen vinden? Er zijn ook mensen die op reis gaan om een ander land te zien en te beleven en gaan dus juist alleen omdat ze niet steeds willen worden afgeleid door andere reizigers. Mijn eigen ervaring is dat je meestal gewoon minder ziet als je met andere mensen bent.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 11 mei 2016 @ 12:40:19 #132
319979 Fok-it
All is well
pi_162087893
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 12:14 schreef fathank het volgende:

[..]

Lol.

De gemiddelde Rotterdammer wacht echt niet op dat boertje uit Lichtenvoorde. Het hele backpackerswereldje is erop ingericht en ingesteld om mensen die alleen zijn bij elkaar te brengen. Alsof John de Dokwerker erop zit te wachten om z'n eenzame bovenbuurman uit de Achterhoek op sleeptouw te nemen. In een backpackershostel hoef je maar in de lobby te chillen en je vindt aansluiting.
Dat de gemiddelde Rotterdammer niet zit te wachten op boertjes uit het platteloand ben ik met je eens ja, maar dat doet niets af dat de cultuurshock voor sommige dan, in Bangkok veel groter is dan in Rotterdam.
  woensdag 11 mei 2016 @ 12:43:13 #133
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_162087938
Ik heb er geen problemen mee gehad, zowel single (stuk makkelijker) als in een relatie gewoon alleen op vakantie geweest en zag eigenlijk enkel voordelen.

Gewoon zelf bepalen wanneer, hoelang en wat je wilt doen. Ideaal om geen rekening te hoeven houden met de ander. _O_
pi_162088024
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 11:31 schreef fathank het volgende:
Het hele reis/backpackerswereldje is er op ingericht om eenzame mensen op te vangen. Het is een grotere cultuurschok om vanuit de Achterhoek in je eentje naar Rotterdam te verhuizen dan 3 weken te gaan backpacken in pak em beet Thailand.
Voor een beetje bereisde achterhoeker is Rotterdam natuurlijk ook maar een kutgehucht
pi_162088042
quote:
19s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:45 schreef BrandX het volgende:
Ik ga regelmatig alleen op vakantie.
Mijn auto in en rijden maar.
Doorgaans richting Italie (dolomieten). Heerlijk!

Overigens totaal geen idee wat daar taboe aan is :?
Levensgevaarlijk joh.
Een vrouw alleen zo ver van huis.
Nepagenten die je van de weg halen. Brrr.
Etcetera.
5 Ferrari's op videoband!
pi_162095588
Alleen reizen is relaxed en niks taboeachtigs aan 8-) :7
Voor wat foto's, kijk hier
pi_162095899
Zit ik daar in m'n eentje in het buitenland. Mijn vriendin heeft veel minder vakantiedagen dan ik dus dan ga ik alsnog in m'n eentje op reis.
Ik vind het leuk om in m'n eentje dingen te bezichtigen en mijn eigen route te plannen, maar ik heb ook een beetje interactie nodig met andere mensen, het liefst andere reizigers (want gat met locale is soms te groot). Waar ik nu zit slaap je meestal in guesthouses en nu ben ik voor de tweede nacht op rij de enige gast - beetje irri vind ik dat.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_162100071
Ik weet niet eens of ik wel alleen op vakantie zou willen gaan. Nu maak ik al in de rij van de supermarkt contact met iedereen dus denk wel dat me dit dan ook op vakantie lukt.

Wel lijkt het me super saai in het begin.

Lastig te zeggen dus.

[ Bericht 16% gewijzigd door liesje1979 op 11-05-2016 21:07:33 ]
Vakantie blog vol met tips en informatie en nog veel meer....
  woensdag 11 mei 2016 @ 22:15:57 #139
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_162103231
Ik vind het wel relaxed om alleen op vakantie te gaan. Je eigen planning (of gebrek daaraan), je eigen tempo en geen ergernissen. Ook wel een prettig gevoel om te merken dat je het prima redt als je teruggeworpen wordt op jezelf.
Nadeel is natuurlijk wel dat je aanspraak echt zelf moet regelen als je daar behoefte aan hebt.
With the stars as her umbrella
  donderdag 12 mei 2016 @ 14:33:57 #140
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_162118807
Waarom zou je het niet doen? Ik ga 1 a 2 keer per jaar alleen op fietsvakantie, tentje mee, en rondzwerven. Heerlijk. Ik ga zo ver als ik zelf wil, op de route die ik wil, zo lang als ik wil, drink koffie waar ik wil....op de camping 's avonds is het altijd afwachten, als er andere fietsers staan klets je wat over elkaars fietsen, tenten, de route die je rijdt, ervaringen van anderen die dezelfde route maar dan precies andersom doen. Als er alleen maar pensionado's staan met caravan's, of gezinnetjes is het minder, daar heb ik minder mee, maar daar heb je soms ook best leuke gesprekken mee als je daar voor open staat. Ik heb vorige zomer nog m'n kleren op het droogrek van een stel Fransen gedroogd, en een tijd in (van mijn kant) behoorlijk slecht Frans toch een tijd over het weer en de zee zitten kleppen, dat het nog koud was om te zwemmen eigelijk...ging nergens over, maar na een dag doortrappen ook best geinig. En m'n kleren droogde mooi zo
Gewoon even lekker zwerven. Is goed voor je.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 13 mei 2016 @ 18:46:44 #141
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_162158715
Heb ik persoonlijk ook geen bezwaar tegen; ik pak gemiddeld paar keer per jaar de auto en rijd dan deels op de bonnefooi in Nederland, Duitsland, Oostenrijk en Tsjechië. Eigen schema en je ziet best veel; verwonderde me vorig jaar september toen ik in Karlovy Vary zat (westen van Tsjechië); delen ogen bijna mediterraans met sierlijke gebouwen, andere delen zien er dan weer echt Oostblokkerig uit met grauwe flats. Besloot ook Praag te bezoeken; schitterende stad ... ! Daarna via Berlijn naar de Waddeneilanden gereden en daarna terug naar huis.

Zonvakantie in een resort lijkt me dan weer geen zak aan als alleenreizende.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 19:07:30 #142
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_162159319
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 18:46 schreef MissionPhailed het volgende:

Tenzij je de hele dag aan het zwembad wil liggen met een boek en cocktails. Wat mij soms ook best ok lijkt :@
pi_162181014
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 19:07 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Tenzij je de hele dag aan het zwembad wil liggen met een boek en cocktails. Wat mij soms ook best ok lijkt :@
En dan heb je nog de Club Med verhalen. Zou daar niet dood gevonden willen worden trouwens.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  maandag 16 mei 2016 @ 18:54:05 #144
228086 DappereDodo77
Always ahead
pi_162250159
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 19:07 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Soms, ja. Maar na een uur of 4 heb je daar toch wel genoeg van?
  maandag 16 mei 2016 @ 19:07:50 #145
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_162250597
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 18:54 schreef DappereDodo77 het volgende:

[..]

Soms, ja. Maar na een uur of 4 heb je daar toch wel genoeg van?
Ik heb het nog nooit gedaan dus ik durf het niet te zeggen maar langer dan vier uur op een strand hangen heb ik ook nog nooit gedaan. Zal wel hetzelfde idee zijn.
  maandag 16 mei 2016 @ 19:13:18 #146
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_162250785
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 18:46 schreef MissionPhailed het volgende:
Ga dat nu voor de derde keer doen :P Deze keer wel wat actiever (ga fietsen *O* ) maar heerlijk is dat. O+ Heb de vorige keren ook niet alleen maar aan het zwembad gelegen (dat gaat idd vervelen), maar heb me nog nooit verveeld op vakantie.
  maandag 16 mei 2016 @ 19:14:57 #147
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_162250841
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 19:13 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ga dat nu voor de derde keer doen :P Deze keer wel wat actiever (ga fietsen *O* ) maar heerlijk is dat. O+ Heb de vorige keren ook niet alleen maar aan het zwembad gelegen (dat gaat idd vervelen), maar heb me nog nooit verveeld op vakantie.
Maar na een druk voorjaar is het natuurlijk ook heerlijk om alleen te zijn zonder zeurende collega's en niks te hoeven doen O+ :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  maandag 16 mei 2016 @ 19:17:02 #148
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_162250892
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 19:14 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Maar na een druk voorjaar is het natuurlijk ook heerlijk om alleen te zijn zonder zeurende collega's en niks te hoeven doen O+ :P
Jij snapt mij O+ Het is echt even ontsnappen van alle eindejaarscontroles, DNB staten en straks Solvency II. Alleen helaas wel een tentamen eind augustus, dus misschien dat mijn IFRS bundel wel mee gaat, omdat ik in de avonduren toch meestal een beetje lam tv zit te kijken :+
pi_162267694
Ik denk toch dat ik volgend jaar (2017) alleen op vakantie ga. Dan kan ik toch dingen bekijken, die ik graag wil zien en de dingen die ik minder boeiend vindt overslaan. Ook kun je je eigen dagritme bepalen, wat bij mij zou betekenen 6:00 op en als het donker is naar bed, en dus het meeste uit de dag halen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')