abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 3 oktober 2014 @ 10:22:13 #1
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_145148950
De grote vraag in het topic: wat zijn de voors en tegens van in je eentje op vakantie gaan? Wat is aan en af te raden? Wat zijn handige reistips? Wat is leuk? Welke steden/landen zijn zeker af te raden? Hoe is het om alleen op vakantie te gaan? Mis je mensen of geeft het vrijheid? Wat zijn je eigen ervaringen? Heb je plannen en waarom juist dat?

Vorige topic: TRV / Alleen op vakantie... #3 Ervaringen en plannen?
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 10:36:57 #2
434438 AlexanderUSANL
Peace Garden State
pi_145149295
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:22 schreef Skaai het volgende:
De grote vraag in het topic: wat zijn de voors en tegens van in je eentje op vakantie gaan? Wat is aan en af te raden? Wat zijn handige reistips? Wat is leuk? Welke steden/landen zijn zeker af te raden? Hoe is het om alleen op vakantie te gaan? Mis je mensen of geeft het vrijheid? Wat zijn je eigen ervaringen? Heb je plannen en waarom juist dat?

Vorige topic: TRV / Alleen op vakantie... #3 Ervaringen en plannen?
Zeker doen, kan makkelijk alleen op vakantie gaan ben zelf ook aan het voorbereiden of 2 maanden vertrek ik ongeveer. Ben wel eens vaker alleen gegaan en vond de vrijheid erg fijn en je komt toch altijd mensen tegen hetzij backpackers of locals. Ik heb het altijd als zeer fijn ervaren en deze reis gaat weer top worden denk ik zie mijn topic.

Maar wat ben je precies van plan? weet je al welke kant je wilt opgaan en hoe lang.
AlexanderUSANL
  † In Memoriam † vrijdag 3 oktober 2014 @ 10:38:10 #3
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_145149321
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:36 schreef AlexanderUSANL het volgende:

[..]

Zeker doen, kan makkelijk alleen op vakantie gaan ben zelf ook aan het voorbereiden of 2 maanden vertrek ik ongeveer. Ben wel eens vaker alleen gegaan en vond de vrijheid erg fijn en je komt toch altijd mensen tegen hetzij backpackers of locals. Ik heb het altijd als zeer fijn ervaren en deze reis gaat weer top worden denk ik zie mijn topic.

Maar wat ben je precies van plan? weet je al welke kant je wilt opgaan en hoe lang.
Dit is een topicreeks, het gaat niet over mij persoonlijk ;). Single reizigers met bespreken hier hun reizen, voorbereidingen, ervaringen en verhalen.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 10:40:10 #4
434438 AlexanderUSANL
Peace Garden State
pi_145149362
quote:
12s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:38 schreef Skaai het volgende:

[..]

Dit is een topicreeks, het gaat niet over mij persoonlijk ;). Single reizigers met bespreken hier hun reizen, voorbereidingen, ervaringen en verhalen.
Oow okay wist ik niet, zit nog niet zo lang hier namelijk :P
AlexanderUSANL
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 11:29:55 #5
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_145150404
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:21 schreef Skaai het volgende:

[..]

Ik maak niks mee nee

Ik geloof je zo.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 01:31:53 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_145177931
Douze points voor de topic titel. :D

Heeft iemand hier trouwens ervaring met Rusland? En dan met name in begin december?

Ik weet dat het koud is. Maar hoe koud? Is een gemiddelde Nederlandse winterjas voldoende of is er meer voor nodig?
Is een visum een beetje makkelijk te krijgen?

Heb hier een leuke Russische meid ontmoet en die wil graag dat ik naar haar kom. In december, want dan heeft ze vakantie. Nu stond Moskou sowieso nog op mijn wishlist, dus mocht het niets worden houd ik er in elk geval een reisje Moskou aan over. :)
So we just called him Fred
pi_145178478
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 01:31 schreef FredvZ het volgende:
Douze points voor de topic titel. :D

Heeft iemand hier trouwens ervaring met Rusland? En dan met name in begin december?

Ik weet dat het koud is. Maar hoe koud? Is een gemiddelde Nederlandse winterjas voldoende of is er meer voor nodig?
Is een visum een beetje makkelijk te krijgen?

Heb hier een leuke Russische meid ontmoet en die wil graag dat ik naar haar kom. In december, want dan heeft ze vakantie. Nu stond Moskou sowieso nog op mijn wishlist, dus mocht het niets worden houd ik er in elk geval een reisje Moskou aan over. :)
Ben nog nooit in Rusland geweest, maar hoor van zo'n beetje iedereen die er wel eens geweest is dat St. Petersburg de place to be is en Moskou buiten het Rode Plein niet heel geweldig is.

Verder geen ervaringen met visa oid, al heb ik deze zomer voor een reis Vilnius/Riga/Helsinki/Tallinn gekozen ipv Helsinki/Tallinn/Moskou/St. Petersburg puur en alleen omdat ik geen zin had in het aanvragen van een visum :')
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 04:58:00 #8
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_145178782
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 03:06 schreef Irritatie100 het volgende:
Ben nog nooit in Rusland geweest, maar hoor van zo'n beetje iedereen die er wel eens geweest is dat St. Petersburg de place to be is en Moskou buiten het Rode Plein niet heel geweldig is.
Ze zit in de toeristenbranche, dus misschien is ze wel te porren voor een treinreisje Moskou - st. Petersburg - Moskou
quote:
Verder geen ervaringen met visa oid, al heb ik deze zomer voor een reis Vilnius/Riga/Helsinki/Tallinn gekozen ipv Helsinki/Tallinn/Moskou/St. Petersburg puur en alleen omdat ik geen zin had in het aanvragen van een visum :')
je had sowieso geen zin of kwam dat omdat de aanvraag te ingewikkeld was?
pi_145182624
Ik heb m'n reis ongeveer anderhalve maand van te voren gepland. Ik hoorde van een aantal mensen dat dat vrij krap zou zijn geweest voor een visum, maar dat het op zich wel zou kunnen. Had toen geen zin meer om dat risico dat het niet zou lukken te nemen, dus maar laten zitten en wat anders gedaan.
Heb verder me niet verdiept in de eisen ofzo.
  zondag 5 oktober 2014 @ 01:35:33 #10
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_145204577
Hmmm,als anderhalve maand krap dan is, dan is bijna twee maanden niet veel ruimer natuurlijk.

Kan me voorstellen dat de huidige boycots tussen de EU en Rusland ook nog wel voor wat vertraging zorgen.
(En daar gaat mijn huidige werk vast niet bij helpen)
pi_145204800
Dat is waar, al moet ik zeggen dat ik puur op die mensen ben af gegaan en er verder weinig onderzoek meer naar heb gedaan, dus ook niet naar de duur van een aanvraag enzo.

En ik bedenk me net dat ik tijdens het plannen van de reis geen geldig paspoort meer had en die dus nog aan moest gaan vragen. Zonder paspoort kon je geen visum aanvragen.
  zondag 5 oktober 2014 @ 02:33:16 #12
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_145205364
Ik ga het maar gewoon proberen.

Voorlopig eerst nog een avond en een halve dag in de Dominicaanse Republiek. Nog even niets doen, mijn danspasjes nog een beetje verbeteren en Cuba Libre drinken.
pi_145215027
Je moet voor je aanvraag van een visum een uitnodiging hebben van een reisorganisatie of een hotel bijvoorbeeld maar aangezien dat meisje in de reisbranche werkt zou zei dat wel moeten kunnen regelen lijkt me. En anders bijvoorbeeld je eerste nacht een hotel boeken en dat hotel je een uitnodiging toe laten sturen. Ik heb zelf 2 keer een visum voor Rusland aangevraagd en in beide gevallen dit met een uitnodiging van een hotel zonder problemen gedaan.

Er zijn ook bureau's die de volledige aanvraag van een visum kunnen regelen (inclusief die uitnodiging) maar daar betaal je natuurlijk wel een stuk meer voor.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 03:20:03 #14
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_145283159
Ik ben echt volledig autonoom op vakantie. Heb niemand nodig als ballast. Ik sluit ook geen deals op vakantie. Ik mis niemand, en denk ook aan niemand. Dat doe ik wel als ik thuiskom.
pi_145514908
Voor het eerst ga ik waarschijnlijk alleen op vakantie. Ik zou graag de zon willen opzoeken en misschien zelfs een resort. Het enige wat mij tegenhoud is dat het saai wordt... Kan iemand mij wat tips en ervaringen geven.
pi_145539780
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 23:00 schreef cb2013 het volgende:
Voor het eerst ga ik waarschijnlijk alleen op vakantie. Ik zou graag de zon willen opzoeken en misschien zelfs een resort. Het enige wat mij tegenhoud is dat het saai wordt... Kan iemand mij wat tips en ervaringen geven.
Dat soort vakanties zijn meestal 8 of 15 dagen. Als er dan echt niets in de buurt is en je je niet met een bepaald doel (denk aan een boek schrijven, honderd films kijken of op doktersvoorschrift om rust te nemen) jezelf een resort aandoet, dan kan je je wel eens gaan vervelen.
Dat ligt er dan ook aan of je het in het hoogseizoen doet of in de tijd dat er alleen wat overwinteraars in het resort zitten.

Zelf een keer een paar losse nachten zo'n all in resort kunnen boeken via booking.com of expedia. Dat was in de winterperiode (begin december) zeer goedkoop en met drie dagen ben je er wel uitgekeken als je niet met andere optrekt of er geen activiteiten zijn.

Waar je voor kan kiezen, is om een resort meer als uitvalsbasis te gebruiken nabij interessante bestemmingen. Dat is vaak een hele goedkope en makkelijke oplossing. Denk dan bijvoorbeeld aan (Noord-) Cyprus, Kreta of de kust nabij Antalya. Huur een auto of zorg dat je in de buurt van een ov-halte zit en je kan dan nog wat van het land zien als je je gaat vervelen.
pi_145548114
Over een paar dagen (alleen) naar Canada. *O*
pi_145552815
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 21:43 schreef TvhN het volgende:
Over een paar dagen (alleen) naar Canada. *O*
Gaaf! Hoe lang en waarheen?
pi_145557165
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 23:21 schreef Niek. het volgende:
[..]
Gaaf! Hoe lang en waarheen?
2 weken. Ik begin in Montreal en zal o.a. Ottawa en The Laurentians bezoeken. Vervolgens vertrek ik naar Toronto. Vanaf daar bezoek ik o.a. de Niagara Falls. Tot slot keer ik terug naar Montreal.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 09:06:01 #20
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_145558217
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 23:00 schreef cb2013 het volgende:
Dat ligt voor een groot deel aan hoe je zelf in elkaar steekt, welke bestemming je kiest en met welk budget je op pad gaat.

Ik ben zelf onlangs 12 dagen naar de Dominicaanse Republiek geweest, ook in een resort. Overdag heb ik niks anders gedaan dan eten, drinken en slapen. 's avonds ging ik naar de discotheek op het resort en heb me daar prima vermaakt.
De DR en andere caribische bestemmingen zijn natuurlijk al duurder dan bijvoorbeeld de Middellandse zee. Er zijn voldoende excursies, maar ook die zijn relatief duur.

Als je niet zo ver wilt vliegen of een beperkter budget hebt, dan zou je richting Turkije of de Kanarische Eilanden kunnen gaan. Als je ook nog iets van het land wil zien, dan moet je in Turkije wel een resort kiezen in de buurt van een stadje of vooraf goed uitzoeken wat de mogelijkheden zijn. Sommige hotels liggen echt in de the middle of nowhere en met een beetje pech zijn er geen (veilige) mogelijkheden om van het resort af te komen.

Als je zeker weet dat je niet van het resort af wil, zonzekerheid wil en het niet erg vind om weinig mensen tegen te komen, dan kan je kiezen voor het eiland Sal in Kaapverdië. Hier is echt helemaal niets te doen op het eiland zelf, behalve in de zon zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fred op 15-10-2014 15:23:59 ]
pi_145584157
Bedankt voor de tips. Gaat waarschijnlijk Turkije => Antalya worden. Niet duur en veel te doen zoals uitgaan, althans dat heb ik gelezen :P
pi_145589142
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 21:40 schreef cb2013 het volgende:
Bedankt voor de tips. Gaat waarschijnlijk Turkije => Antalya worden. Niet duur en veel te doen zoals uitgaan, althans dat heb ik gelezen :P
Hhhmmmm....
pi_145595683
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 21:40 schreef cb2013 het volgende:
Antalya is inderdaad een grote stad, waar je je in het centrum best wel een dagje kan vermaken. Daarbuiten liggen nog Termessos en Perge, oude Romeinse en Griekse stadjes die opgegraven zijn en goed bereikbaar met huurauto or toeristentaxi.
Uitgaan buiten het seizoen zal niet bij de stranden zijn, maar vooral in de stad zelf.
pi_145660584
Ik zit nu op de Malediven. Voor het eerst geen actieve vakantie en het bevalt me goed (voor een keer).
Ik lees en slaap veel en heb het duiken weer opgepakt.
Nog 2 dagen en het zit er weer op. Het fijne aan alleen reizen is dat je je hele reis aan je stemming kan aanpassen. Heb je nergens zin in, dan doe je niks. Wil je wel actief zijn, dan hoef je ook met niemand rekening te houden.
  zondag 26 oktober 2014 @ 14:20:19 #25
421180 Karbonkel95
I want to travel the world....
pi_145957334
Alleen reizen lijkt me heerlijk en best eng tegelijk, ik wil het heel graag een keer proberen. Maar dan wel rondreizen en in een land in Europa, gewoon om eens te beginnen. Iemand aanraders? Ik heb deze zomer nog niks gepland, en iedereen heeft relaties, dus ik heb geen reismaatje meer. Sowieso lijkt het me echt een fijne manier van reizen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')