Zeker doen, kan makkelijk alleen op vakantie gaan ben zelf ook aan het voorbereiden of 2 maanden vertrek ik ongeveer. Ben wel eens vaker alleen gegaan en vond de vrijheid erg fijn en je komt toch altijd mensen tegen hetzij backpackers of locals. Ik heb het altijd als zeer fijn ervaren en deze reis gaat weer top worden denk ik zie mijn topic.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:22 schreef Skaai het volgende:
De grote vraag in het topic: wat zijn de voors en tegens van in je eentje op vakantie gaan? Wat is aan en af te raden? Wat zijn handige reistips? Wat is leuk? Welke steden/landen zijn zeker af te raden? Hoe is het om alleen op vakantie te gaan? Mis je mensen of geeft het vrijheid? Wat zijn je eigen ervaringen? Heb je plannen en waarom juist dat?
Vorige topic: TRV / Alleen op vakantie... #3 Ervaringen en plannen?
Dit is een topicreeks, het gaat niet over mij persoonlijkquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:36 schreef AlexanderUSANL het volgende:
[..]
Zeker doen, kan makkelijk alleen op vakantie gaan ben zelf ook aan het voorbereiden of 2 maanden vertrek ik ongeveer. Ben wel eens vaker alleen gegaan en vond de vrijheid erg fijn en je komt toch altijd mensen tegen hetzij backpackers of locals. Ik heb het altijd als zeer fijn ervaren en deze reis gaat weer top worden denk ik zie mijn topic.
Maar wat ben je precies van plan? weet je al welke kant je wilt opgaan en hoe lang.
Oow okay wist ik niet, zit nog niet zo lang hier namelijkquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:38 schreef Skaai het volgende:
[..]
Dit is een topicreeks, het gaat niet over mij persoonlijk. Single reizigers met bespreken hier hun reizen, voorbereidingen, ervaringen en verhalen.
Ik geloof je zo.quote:
Ben nog nooit in Rusland geweest, maar hoor van zo'n beetje iedereen die er wel eens geweest is dat St. Petersburg de place to be is en Moskou buiten het Rode Plein niet heel geweldig is.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 01:31 schreef FredvZ het volgende:
Douze points voor de topic titel.
Heeft iemand hier trouwens ervaring met Rusland? En dan met name in begin december?
Ik weet dat het koud is. Maar hoe koud? Is een gemiddelde Nederlandse winterjas voldoende of is er meer voor nodig?
Is een visum een beetje makkelijk te krijgen?
Heb hier een leuke Russische meid ontmoet en die wil graag dat ik naar haar kom. In december, want dan heeft ze vakantie. Nu stond Moskou sowieso nog op mijn wishlist, dus mocht het niets worden houd ik er in elk geval een reisje Moskou aan over.
Ze zit in de toeristenbranche, dus misschien is ze wel te porren voor een treinreisje Moskou - st. Petersburg - Moskouquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 03:06 schreef Irritatie100 het volgende:
Ben nog nooit in Rusland geweest, maar hoor van zo'n beetje iedereen die er wel eens geweest is dat St. Petersburg de place to be is en Moskou buiten het Rode Plein niet heel geweldig is.
je had sowieso geen zin of kwam dat omdat de aanvraag te ingewikkeld was?quote:Verder geen ervaringen met visa oid, al heb ik deze zomer voor een reis Vilnius/Riga/Helsinki/Tallinn gekozen ipv Helsinki/Tallinn/Moskou/St. Petersburg puur en alleen omdat ik geen zin had in het aanvragen van een visum
Dat soort vakanties zijn meestal 8 of 15 dagen. Als er dan echt niets in de buurt is en je je niet met een bepaald doel (denk aan een boek schrijven, honderd films kijken of op doktersvoorschrift om rust te nemen) jezelf een resort aandoet, dan kan je je wel eens gaan vervelen.quote:Op maandag 13 oktober 2014 23:00 schreef cb2013 het volgende:
Voor het eerst ga ik waarschijnlijk alleen op vakantie. Ik zou graag de zon willen opzoeken en misschien zelfs een resort. Het enige wat mij tegenhoud is dat het saai wordt... Kan iemand mij wat tips en ervaringen geven.
Gaaf! Hoe lang en waarheen?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 21:43 schreef TvhN het volgende:
Over een paar dagen (alleen) naar Canada.
2 weken. Ik begin in Montreal en zal o.a. Ottawa en The Laurentians bezoeken. Vervolgens vertrek ik naar Toronto. Vanaf daar bezoek ik o.a. de Niagara Falls. Tot slot keer ik terug naar Montreal.quote:
Dat ligt voor een groot deel aan hoe je zelf in elkaar steekt, welke bestemming je kiest en met welk budget je op pad gaat.quote:Op maandag 13 oktober 2014 23:00 schreef cb2013 het volgende:
Voor het eerst ga ik waarschijnlijk alleen op vakantie. Ik zou graag de zon willen opzoeken en misschien zelfs een resort. Het enige wat mij tegenhoud is dat het saai wordt... Kan iemand mij wat tips en ervaringen geven.
Hhhmmmm....quote:Op woensdag 15 oktober 2014 21:40 schreef cb2013 het volgende:
Bedankt voor de tips. Gaat waarschijnlijk Turkije => Antalya worden. Niet duur en veel te doen zoals uitgaan, althans dat heb ik gelezen
Antalya is inderdaad een grote stad, waar je je in het centrum best wel een dagje kan vermaken. Daarbuiten liggen nog Termessos en Perge, oude Romeinse en Griekse stadjes die opgegraven zijn en goed bereikbaar met huurauto or toeristentaxi.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 21:40 schreef cb2013 het volgende:
Bedankt voor de tips. Gaat waarschijnlijk Turkije => Antalya worden. Niet duur en veel te doen zoals uitgaan, althans dat heb ik gelezen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |