abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149558404
Alleen op vakantie lijkt mij chill.

Voor een weekje lekker uitrusten in een zonnig oord en aan zee lijkt mij heerlijk. Lekker drankje, muziekje, boek erbij 8-) :7

Ik ga het binnenkort eens uitproberen voor 5 dagen wel te verstaan. Ben benieuwd.
  † In Memoriam † woensdag 11 februari 2015 @ 00:00:57 #102
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_149559454
zoveel mensen ontmoet die alleen reizen. Veel daarvan een maand of langer. In hostels kan je makkelijk mensen ontmoeten waarmee je op pad kan gaan.

Zou het zelf niet doen.. ben toch meer gehecht aan wat vastigheid
:')
pi_149559857
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:13 schreef Burdie het volgende:
Ik zou het vooral jammer vinden dat ik al dat moois of leuks niet met iemand kan delen... maar je maakt ook wel weer nieuwe vrienden en contacten daarginds.
Natuurlijk wel. Je kan alles kwijt aan je Facebook, Fok! of Twitter vrienden :) En aan je vakantie vrienden, die moet je dan wel gaan maken O+
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 11 februari 2015 @ 00:38:45 #104
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_149560199
Ja, dat zou ik absoluut kunnen.
  woensdag 11 februari 2015 @ 09:56:22 #105
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_149563729
Ja, zou ik wel kunnen maar het is niet iets waar ik snel voor zou kiezen.
pi_149564873
Als ik op vakantie zou gaan zou ik het niet willen.
Juist leuk om met anderen te gaan.
In mijn dagelijks leven doe ik alles al alleen dus op vakantie is het voor mij juist leuk dat je dan samen met 1 of meerdere anderen bent.
Een paar dagen naar zee ofzo zou ik nog wel alleen doen, maar dan wel met de honden. Uiteraard. :)
pi_149564922
Alleen op reis is super chill. Je kan doen en laten wat je wil. Ik zou alleen niet zo snel naar een all inclusief hotel gaan in Turkije.
pi_149565269
Ja hoor, geen probleem. Soms is het heerlijk om even alleen te zijn. En bovendien; als je gemakkelijk nieuwe contacten legt ontmoet je op vakantie ook wel weer mensen waar je goed mee kan opschieten.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  woensdag 11 februari 2015 @ 13:45:07 #109
416931 yats
(non) Average Joe
pi_149569522
Geen enkel probleem met alleen op reis gaan. Al hangt het er natuurlijk wel vanaf waar je heen gaat en wat je daar gaat doen. Alleen naar een all inclusive strandhotel gaan lijkt me niets (maar dat doe ik ook met een reisgenoot niet graag) maar alleen rondreizen van stad naar stad kan prima. Als je in hostels slaapt heb je zo nieuwe contacten met mensen, waarvan sommige best eens tot vriendschappen uit kunnen groeien. Ik weet dat ik in ieder geval nooit lang alleen zat op zo'n reis en dat je altijd wel aangesproken werd door mensen.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_149571978
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:43 schreef Deezertje het volgende:
Naar aanleiding van mijn andere topics weer een leuk taboe: alleen op vakantie. En dan heb ik het niet over een singlesreis of dat je vrienden meegaan, maar echt gewoon alleen op vakantie. Dus twee weken lang iedere dag alleen ontbijten, avondeten, in de zon liggen en 's avonds jezelf vermaken. Ideale vakantie toch? Geen rekening houden met anderen? ;)'

Vaak zat gedaan.
pi_149576142
Mijn vrienden hebben een gezin, vliegangst en geld-of tijdgebrek. Voor een wintersport of stedentrip zijn ze nog wel eens te porren, dat doe ik dan ook graag samen. Meestal ga ik in mijn eentje backpacken. Trek dan veelal op met andere solo-reizigers. Op mijn 23e voor het eerst alleen op reis geweest voor een aantal maanden en dat beviel zo goed dat ik in de paar jaar erna de hele wereld over geweest ben. Ook wel eens met een groepsreis mee geweest maar dat bevalt me toch minder omdat je aan een redelijk strak schema vastzit. Het voordeel van samen reizen is dat je nadien nog leuke herinneringen kunt ophalen. Het nadeel is dat je rekening met elkaar moet houden.
  maandag 16 februari 2015 @ 06:29:06 #112
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_149717790
Ben in mijn eentje naar Porto, Keulen en naar Slovenië en Bosnië geweest. Geen enkel probleem: ofwel in hostels verblijven waar je direct contact maakt (moet je wel een beetje extravert voor zijn natuurlijk, maar zoals gezegd in je eentje gaat dat sowieso makkelijker want je moet wel, je kan niet terugvallen op iemand) danwel Couchsurfen. Voordeel daarvan is dat je ook nog een echte lokale ervaring hebt. Als ik binnenkort ben afgestudeerd ga ik voor langere tijd alleen reizen en ik ben het nog veel vaker van plan :) niet exclusief overigens, het is ook gewoon lachen om met een maat / maten te gaan.
  maandag 16 februari 2015 @ 21:32:44 #113
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_149741721
Met je backpack van hostel naar hostel en je bent geen moment alleen. Je moet niet alleen naar een resort gaan in Turkije. Dan ben je echt alleen. Of je moet een goeie prater zijn die makkelijk contact maakt en zich snel opdringt aan mensen. Maar als je gaat backpacken in je eentje kom je genoeg soortgelijke mensen tegen.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_149747250
Zou ik zo doen. Maar niet bij een luiervakantie. Moet wel wat te doen hebben dan.
pi_149915908
Heb in het verleden wel in mijn eentje in Azie rond gereisd, topvakanties en eigenlijk nooit alleen geweest.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_149920724
Nee dat lijkt me helemaal niks
pi_149927654
Grappige vraag, sinds ik niet meer met mijn ouders op vakantie ga ga ik in principe alleen op vakantie. Ik vind dat wel fijn. En op een of andere manier heb ik snel vakantievrienden en vaak een vakantievriendinnetje Ik moet alleen wel in een omgeving zitten waarbij ik genoeg cultuur, natuur, uitgaansgelegenheid en overige afleiding heb. En natuurlijk een mooi strand en een lekkere zee :)
pi_149950524
lijkt me best relaxed eigenlijk om alleen te gaan. ligt eraan wat voor vakantie het is wel. En dat je nergens bij betrokken word is onzin, als je alleen bent krijg je vanzelf ook meer aanspraak (tenzij je niet toegankelijk bent) dat merk ik al als ik dingen alleen doe in Nederland.
pi_149953414
Alleen naar Puerto Rico geweest. Was zalig O+
  maandag 23 februari 2015 @ 15:08:36 #120
416820 Trankilo
beste voor mij
pi_149955667
Kan prima toch? Ik snap de taboe niet. Tuurlijk denk ik dat je op een all-in familieresort niet zo op je plek bent, maar een citytrip/spa/kleinschalig hotel/rondtrekreis kan dit toch prima?

Overigens zou ik dit zelf niet zo heel snel doen. Citytrippen wel, maar voor de rest houd ik dan liever geld in mijn zak om bijv. in mijn huis te stoppen, aangezien ik daar dan ook veel zou zijn.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 13:25:00 #121
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_149987825
quote:
19s.gif Op zondag 8 februari 2015 20:09 schreef BrandX het volgende:

[..]

ik zit doorgaans wel in een hotel, maar niet all inclusive. Dat is echt supersaai volgens mij. Kan me niet voorstellen dat iemand dat doet.
Ik heb dat vorig jaar gedaan :D Maar dat was ook op advies van de dokter omdat ik een burnout heb opgelopen. Dus toen was het wel heerlijk om helemaal niks te hoeven doen en echt alles geregeld was. Had er niet aan moeten denken om dan een beetje rond te reizen..

Dit jaar ga ik ook alleen op vakantie, maar dan naar een aparthotel :) Dan wil ik wel wat meer van de omgeving zien.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  One tough cookie woensdag 11 mei 2016 @ 01:34:59 #122
169210 liesje1979
pi_162082756
quote:
12s.gif Op maandag 9 februari 2015 01:59 schreef mien-moeke het volgende:
http://forum.fok.nl/user/profile/liesje1979 vindt dit denk ik wel een leuk topic
Kick. :@ Geen idee of jij qoute alert hebt, Maar kwam het stomtoevallig tegen. Klopt. goed topic. Of had ik hier al op geregeerd toen. :D

Alleen reizen is dubbelzijdig. Het is heerlijk om echt helemaal je eigen plan te kunnen trekken. Nou heb ik op dit moment ook niet de keuze om met een partner te gaan maar ik weet ook niet of ik dat nog zou willen.

Aan de andere kant is alleen reizen soms wel eenzaam. Maar voor mij weegt dat nooit op tegen het ergens anders zij, de wereld zien, Liever in mijn uppie dan niet!
Ik steel dit topic naar TRV,
pi_162082819
Echt alleen op vakantie? Dan moet je 'vakantie' definiëren.
Ik zit in een goed huwelijk en heb een drukke baan en een kind.
Wat begon als een keer een overnachting in het buitenland omdat ik graag een bepaalde tentoonstelling wilde zien, waar mijn man minder interesse in had, is gegroeid.
Hij is gek op fietsen/ mountainbiken. Doet ook marathons in het nabije buitenland. TransAlp staat op zijn lijstje. Ik hoef daar niet altijd met kind bij te zijn. Maar ik gun het mijn man van harte.
Idem voor mijzelf.

En ik ga toch wel een paar keer per jaar privé (dus los van zakelijk reizen) naar het buitenland om mijn eigen interesses na te jagen.

Een dag of 4 a 5 per keer max. Tot nu toe. Meestal een weekend.
Ik vind het heerlijk. Ik dwing mijn man en onze kleuter geen Mark Rothko tentoonstellingen op omdat ik dat zo nodig moet zien.
Maar ik ga ze ook mijzelf niet ontzeggen. :D
En als ik dan voor zo iets toch in Parijs zit, plak ik het Louvre er ook aan vast.

Heerlijk af en toe alleen je eigen ding doen!!

En eigenlijk heb ik nog een heel verlanglijstje: Rilke (dat is een dichter) route wandelen op verschillende plaatsen in Italie.
Stukken van Assisi wandelen.
Zoveel moois op deze aarde, waar niet iedereen evenveel plezier aan beleeft. :D

[ Bericht 8% gewijzigd door agter op 11-05-2016 01:55:44 ]
Make my day!
  woensdag 11 mei 2016 @ 09:14:37 #124
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_162084344
Ik heb zowel alleen (terwijl ik in een relatie zit) als samen lange reizen gemaakt. Het heeft allebei voor en nadelen. Het grootste voordeel van samen vind ik dat je iemand hebt als t even niet zo leuk is, als je een transfer mist, als dat leuke hotel toch niet tof blijkt, als je wordt lastig gevallen ect. Maar ik mis als ik samen ben toch wel echt dat ultieme vrijheidsgevoel van alleen reizen O+ zelf kiezen wie wat waar en wanneer, nergens aan vast zitten, niks hoeven als je nergens zin in hebt. En het is goed voor je zelfvertrouwen :Y weten dat je jezelf overal wel kan redden is heel waardevol O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 11 mei 2016 @ 11:07:19 #125
78918 SeLang
Black swans matter
pi_162086172
Alleen reizen is voor bazen. Alle reizen in m'n signature heb ik in m'n uppie gedaan
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')