- ok, daarom; wanneer was dat precies?quote:Op maandag 9 februari 2015 01:11 schreef ootjekatootje het volgende:
en dan nog:
- massage - wanneer? Moeder Lisanne vertelde dit, dus voor laatste contactmoment met thuisfront
- lunch - met jongens? Onbevestigd toch dat dit zeker K&L waren
- ontbijt - met wie? Zit toch standaard bij gastgezin in? Zie boekingsmogelijkheden SATS site
- diner - met Myriam G.? Die hadden ze toch zonder afmelden ook een avond gemist?
- "Kris bracht een rugzakje na"
- "muggenolie gekocht" Kan ook eerder die week gedaan zijn
- "inkopen supermarktje" Kan ook eerder die week gedaan zijn
- taxiritten die zijn toch nergens bevestigd?
Klopt als een bus.quote:Op maandag 9 februari 2015 01:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Goeie vragen jackie.
Dat op die computer kijken is toch keimakkelijk na te gaan welke dag dat was, maar zelfs daar hebben we geen zekerheid over
• 31 maart - 9:00-13:10:
- check vrijwilligerswerk, gaat niet door
- vragen om "wat is er dan te doen?"
- op de computer kijken?
- op kaarten (aan de muur? een losse kaart) kijken?
- in de hangmat liggen en Hola F. zeggen?
- whatsappen, veel whatsappen/ander wifi-gebruik (Facebook, wat jij zegt; dingen opzoeken, communicatie met thuis)
en/of:
• 1 april - 9:00-10:30
- op de computer kijken?
- op kaarten (aan de muur? een losse kaart) kijken?
- in de hangmat liggen en Hola F. zeggen?
- whatsappen, veel whatsappen/ander wifi-gebruik (Facebook, dingen opzoeken, communicatie met thuis)
en dan nog:
- massage - wanneer?
- lunch - met jongens?
- ontbijt - met wie?
- diner - met Myriam G.?
- "Kris bracht een rugzakje na"
- "muggenolie gekocht"
- "inkopen supermarktje"
- taxiritten
quote:Op zondag 8 februari 2015 23:38 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Precies. En daarom zijn veel andere zaken ook überhaupt niet nader onderzocht (bijvoorbeeld telefoongegevens van voor 1 april), omdat er volgens de autoriteiten in Panama er geen aanleiding is voor een misdrijf.
Ik begrijp de autoriteiten steeds meer op dit gebied, maar vind het jammer dat er nu niet een aantal mogelijkheden defenitief uitgesloten kunnen worden.
Ik vind het nog steeds een twilight zone. "Er zijn geen sporen van misdrijf of ongeval op de gevonden botten, er is geen sprake van roof omdat er nog geld in de tas is aangetroffen etc. maar we houden wel alle opties open maar kunnen niet alles onderzoeken."
Had zo gehoopt dat er meer was gevonden tijdens de laatste zoektocht.
Als ik me vertrouwd genoeg voelde (qua omgeving en met de personen met wie ik ben) + op een avontuur uit ben, zou ik doorlopen en verder gaan verkennen (de niet-toeristische route nemen, paar mooie foto's maken en weer wat leuks/spannend te vertellen aan het thuisfront). Ik kan kinderlijk naïef/enthousiast zijn en mogelijke gevaren dan onderschatten.
Maar dat weet ik van mijzelf, dus zou vast terug zijn gaan lopen onder het mom van: nu is het wel weer leuk geweest, zullen we ergens wat eten/drinken?
Ik wil iets openen maar dat lukt nietquote:Op maandag 9 februari 2015 01:26 schreef El_Matador het volgende:
Ja, precies jackie, het hele idee van excursies kwam toch pas op doordat ze het werk niet kregen.
Dus alle voorbereidingshandelingen daarvoor, moeten in de korte tijd tussen ~10:00 31 maart en 10:30 1 april gedaan zijn.
- Computer checken
- Tours boeken bij F (waarom niet voor Pianista??)
- In de map van het hostel kijken
- in de hangmat liggen en op de (muur)kaart kijken
- inkopen doen (supermarktje)
- inkopen doen (muggenolie?)
- opgeladen telefoons hebben
- opgeladen camera hebben
ik denk dat beide dames geen types waren om 's nachts buiten te slapen, zeker niet in een tropisch bos/jungle, en dat zonder enige fatsoenlijke uitrusting. Het koelt af. Je ziet weinig zonder maan. Zonder licht daar (in elk onverlicht bos trouwens) rondlopen is absoluut gekkenwerk en vragen om blessures.quote:Op zondag 8 februari 2015 21:18 schreef doorgaan het volgende:
[..]
mee eens.
b) misschien zie je door vocht in toestel wel niets.
Dus we kunnen dan wel aannemen dat ze zich niet meer hebben verplaatst tussen
de call van 1 april en 2 april 's morgens vroeg?
Waarom zou je iets moeten verklaren, als je niet eens weet of het wel uitzonderlijk is?quote:Op zondag 8 februari 2015 19:59 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Allereerst zie ik nergens geschreven dat ze dat niet gedaan hebben maar los daarvan vind ik de vergelijking erg slecht.
Deze studenten gingen op woensdag lopen, raakten op vrijdag verdwaald en belden het alarmnummer en konden vertellen waar zij zaten (de ouders van deze studenten wisten dat dus ook!)
Omdat hun telefoons nagenoeg leeg waren (dat waren die van Kris en Lisanne niet!!) hebben ze zondag weer gebeld naar het noodnummer en zijn ze gered.
In het geval van Kris en Lisanne hebben ze geen contact gehad met het noodnummer en als zij tegen niemand hebben verteld dat zij de Pianista gingen doen dan zaten ze dus in de jungle, met een behoorlijke volle telefoon (Kris haar IPhone heeft op 11 april voor de katse viool nog een uur aangestaan) maar dan zullen ze niet even iets hebben geschreven?
No way.
Vergezochte verklaringen van accubesparing, per ongeluk gewist door Panamese prutsers of toevallig verloren gegaan door regenwater,die verklaringen gaan er bij mij niet in.
Hoe dan ook, ik zie geen feitenmateriaal om te staven dat het zo uitzonderlijk is om geen afscheidsboodschap achter te laten. Dus dat het vrijwel altijd gedaan wordt. Wel 1 voorbeeld van het tegendeel. Geen precies gelijke situatie, uiteraard. Dat zijn eventuele voorvallen mèt afscheidsboodschap ook niet.quote:Ik ken wel mensen die toevallig ook de jungle van Panama niet uit kwamen en wel een boodschap achterlieten, maar ja das een film.
Wat me wel opviel van de studenten in Turkije is dat de 3 studenten er nog erg goed uitzagen na 4 dagen
Inderdaad we blijven daar maar over piekeren en van gedachten wisselen maar er is gewoon niet uit te komen. Heel frustrerend.quote:Op maandag 9 februari 2015 01:21 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Klopt als een bus.
Ik pieker me af en toe gek of de getuigen nou inde war waren met de dag, met de tijd of dat ze hele andere meiden hebben gexien. Of nog erger, er gesjoemeld is met de telefoon/camera.
Het is heel frustrerend dat we na 10 maanden nog steeds geen duidelijk beeld hebben over de dagen en tijd voor 13 uur mirador
De telefoons waren iets meer dan de helft opgeladen toen ze aan de trial begonnen. Dat vind ik nog steeds merkwaardig.quote:
Wellicht dat ie 's nachts niet opgeladen is. Ook de combinatie 'pleasant day hike' en pas tegen de middag vertrekken (waardoor je maar een halve dag hebt) is curieus.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:22 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
De telefoons waren iets meer dan de helft opgeladen toen ze aan de trial begonnen. Dat vind ik nog steeds merkwaardig.
Als je ze in de nacht van 31 maart op 1 april de telefoons hebben opgeladen in hun hostel, moet er dan 's ochtends (voor het lopen van de trial) flink wat activiteiten op de telefoon hebben plaats gevonden om op zo'n percentage uit te komen.
En eens m.b.t. het piekeren over de getuigenverklaringen (en oude tijdlijn).
Heb net als Lisanne een Samsung S3.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:31 schreef ToniB het volgende:
Vannacht telefoon in oplader en 100% opgeladen. Mail gecheckt, fb bekeken en de headlines krant, via wifi. 3g stond hele morgen uit. Om 11 keek ik hoeveel batterij er over was. 56%. Gaat dus wel hard.
ik ook s3. Jou tel kan niet 100% vol zijn nu als je hem vanmorgen vroeg 7.30uur uit de oplader hebt gehaald.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:45 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Heb net als Lisanne een Samsung S3.
Vannacht ook opgeladen en is nu vol. Op het moment dat ie halfleeg is ga ik er niks meer mee doen.
Eens kijken hoe lang het duurt voordat ie leeg is.
Ik vermoed dat dat bij gewoon aan laten dagen gaat duren.
Na deze test ga ik eens kijken hoe lang het duurt voordat ie leeg is als ik mn telefoon aan en uit doe zoals in het schema.
(hoe leeg waren beiden telefoons precies?)
Ja, dat weten wij nu achteraf.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:49 schreef ToniB het volgende:
Als ze om 10 of 10.30 vertrokken vanaf hostel dan vind ik dat niet te laat voor een hike van 3 tot 5 uur. 11 uur beginnen en om 16.00 weer terug bij pianista restaurant. Taxi naar hostel en om 17.00 uur terug in de hostel. Niks mis met die planning.
Ik weet niet of je dat goed kunt testen op een volledig ander toestel.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:45 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Heb net als Lisanne een Samsung S3.
Vannacht ook opgeladen en is nu vol. Op het moment dat ie halfleeg is ga ik er niks meer mee doen.
Eens kijken hoe lang het duurt voordat ie leeg is.
Ik vermoed dat dat bij gewoon aan laten dagen gaat duren.
Na deze test ga ik eens kijken hoe lang het duurt voordat ie leeg is als ik mn telefoon aan en uit doe zoals in het schema.
(hoe leeg waren beiden telefoons precies?)
Klopt maar Lisanne haar Samsung S3 was op dat moment nieuwer dan mijn Samsung S3 op dit moment.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:23 schreef agter het volgende:
[..]
Ik weet niet of je dat goed kunt testen op een volledig ander toestel.
Je weet dat de batterijen gedurende de levensduur van de telefoon steeds slechter worden?
Mijn iphone ging vorig jaar nog makkelijk meerdere dagen mee zonder te laden. Nu moet ik bijna verplicht iedere dag opladen...en dat is een bekend probleem bij veel mobiele telefoon. Je kunt accu's dan ook vaak los kopen om te vervangen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |