abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 februari 2015 @ 19:16:37 #176
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_149481771
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:05 schreef ToniB het volgende:
Het zou kunnen zijn dat ze dachten bij de paddock; we zijn er bijna. Aan het begin van het Pianista trail vlak voor je het dichtbegroeide stuk induikt, zie je ook zo een hek als bij de paddocks.Indien ze zijn doorgelopen met het idee er bijna te zijn.......Om half vijf sloeg de paniek toe en niet veel later gebeld. Hebben misschien nog stevig doorgestapt en zijn met inslaan van de nacht bij de 1e kabelbrug blijven steken.
Zoiets denk ik ook. En in een diepe kronkelige geul raak je makkelijk je richtingsgevoel kwijt.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_149481800
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:05 schreef ToniB het volgende:
Het zou kunnen zijn dat ze dachten bij de paddock; we zijn er bijna. Aan het begin van het Pianista trail vlak voor je het dichtbegroeide stuk induikt, zie je ook zo een hek als bij de paddocks.Indien ze zijn doorgelopen met het idee er bijna te zijn.......Om half vijf sloeg de paniek toe en niet veel later gebeld. Hebben misschien nog stevig doorgestapt en zijn met inslaan van de nacht bij de 1e kabelbrug blijven steken.
Er is gedacht dat ze op een gegeven moment weer op eenzelfde stukje van de route van heenweg zouden komen.
Ja idd en dat vroeg ik me af, op welk punt ( of tijdstip) of begroeiing zou je kunnen denken, 'dit is geen loop'.
Op welk ander onbekend stuk je ook bent, je weet dan niet dat je via die weg niet - ooit- op een stukje bekend terrein zult komen.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_149481893
quote:
14s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:16 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Zoiets denk ik ook. En in een diepe kronkelige geul raak je makkelijk je richtingsgevoel kwijt.

En het was een pleasant day hike, terwijl ze nog 'maar' 4 à 5 uur gelopen hadden. Mss daarom de volgende dag de laatste 3 uur door willen lopen? Terug zou immers verder zijn (als je uitgaat van een looptrail).
Make my day!
pi_149481951
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:19 schreef agter het volgende:

[..]

En het was een pleasant day hike, terwijl ze nog 'maar' 4 à 5 uur gelopen hadden. Mss daarom de volgende dag de laatste 3 uur door willen lopen? Terug zou immers verder zijn (als je uitgaat van een looptrail).
Waarom dan 's ochtends nog weer 112 gebeld?

Dan waren de noodoproepen niet vanwege het feit dat ze zich realiseerden 'we zitten fout'.
  zondag 8 februari 2015 @ 19:20:48 #180
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_149481966
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:13 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Jij denkt dat ze zich bovenaan de paddock gerealiseerd hebben dat ze niet een rondje moesten lopen om weer terug in Boquete te komen?
Dat ze zich gerealiseerd hebben dat er geen duidelijke doorlopende route terug was. Misschien zijn ze naar de 2 huisjes gelopen om daar de weg te vragen.

Bij 2 eindigt de jungle en zie je de huisjes liggen
Wie dit leest is gek
pi_149481998
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:20 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Waarom dan 's ochtends nog weer 112 gebeld?
Paniek? Rotgevoel? Klote nacht? Zitten we wel goed?
Make my day!
pi_149482057
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:21 schreef agter het volgende:

[..]

Of de telefoon deed het toen pas weer. Als mijn telefoon leeg is, dan doet ie het direct daarna vaak niet meer. Laat ik de telefoon een paar uur met rust, dan doet 'ie het daarna na opstarten nog wel 'n minuutje of zo.
pi_149482086
quote:

[..]

Dus toch twijfel.
pi_149482116
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:22 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Dus toch twijfel.
quote:
Misschien zijn ze naar de 2 huisjes gelopen om daar de weg te vragen.
Een optie idd. :)
pi_149482128
quote:

[..]

Dus toch twijfel.
Na een onvrijwillige nacht in de jungle lijkt me twijfel over de route wel op z'n plek. :)
Make my day!
pi_149482406
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:23 schreef agter het volgende:

[..]

Na een onvrijwillige nacht in de jungle lijkt me twijfel over de route wel op z'n plek. :)
Ja, daar begon mijn vraag ook mee.
:)
pi_149482494
En in een diepe kronkelige geul raak je makkelijk je richtingsgevoel kwijt.

Het gaat me niet zo zeer om richtingsgevoel, maar om, nou ja, dat heb ik geprobeerd duidelijk te maken.
pi_149482604
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:29 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Ja, daar begon mijn vraag ook mee.
:)
Oh, sorry!

Ik vraag me af welke kennis ze van te voren hadden.
Een pleasant day hike...dat is niet twee uurtjes heen en twee uurtjes terug. Zijn ze daarom verder gelopen?
Maar dat wordt dan weer tegengesproken met de late vertrektijd, als je denkt dat je een dag moet lopen.
Tegenstrijdig...
Make my day!
pi_149482708
quote:

[..]

[ afbeelding ]
jammer dat we verder geen/ weinig beelden hebben van de geul voor de Mirador. Ben benieuwd in hoeverre die lijkt op de geul na de Mirador.
pi_149483289
quote:

[..]

Dus toch twijfel.
Nou, op dat moment geen twijfel meer. Je weet dan wel zeker dat het niet goed is.
pi_149483534
quote:
2s.gif Op zondag 8 februari 2015 12:59 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

De studenten die onlangs in Turkije van het pad waren geraakt dachten dat ze het niet zouden overleven, maar hebben geen afscheidsboodschap opgenomen/geschreven.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)iet-zouden-overleven
Allereerst zie ik nergens geschreven dat ze dat niet gedaan hebben maar los daarvan vind ik de vergelijking erg slecht.

Deze studenten gingen op woensdag lopen, raakten op vrijdag verdwaald en belden het alarmnummer en konden vertellen waar zij zaten (de ouders van deze studenten wisten dat dus ook!)
Omdat hun telefoons nagenoeg leeg waren (dat waren die van Kris en Lisanne niet!!) hebben ze zondag weer gebeld naar het noodnummer en zijn ze gered.

In het geval van Kris en Lisanne hebben ze geen contact gehad met het noodnummer en als zij tegen niemand hebben verteld dat zij de Pianista gingen doen dan zaten ze dus in de jungle, met een behoorlijke volle telefoon (Kris haar IPhone heeft op 11 april voor de katse viool nog een uur aangestaan) maar dan zullen ze niet even iets hebben geschreven?
No way.
Vergezochte verklaringen van accubesparing, per ongeluk gewist door Panamese prutsers of toevallig verloren gegaan door regenwater,die verklaringen gaan er bij mij niet in.

Ik ken wel mensen die toevallig ook de jungle van Panama niet uit kwamen en wel een boodschap achterlieten, maar ja das een film.

Wat me wel opviel van de studenten in Turkije is dat de 3 studenten er nog erg goed uitzagen na 4 dagen

[ Bericht 1% gewijzigd door jackie12 op 08-02-2015 20:23:19 ]
pi_149483652

Als je denkt in een loop te moeten lopen weet je bij het rode kruisje 100% zeker 'we zitten goed.
Bij het groene kruisje denk je het ( zeer waarschijnlijk, verharde we enz.).
Maar op de rest van de route?
Bij het gele kruisje ben je niet zo ver van de bewoonde wereld ( niet als je daar bijv om half 5 bent), maar weet/denk je dat ook?

Dan is er ook nog de mogelijkheid dat het rondje niet precies op het beginpunt weer uitkomt.
pi_149483798
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ja, hek paddocks paar hutjes zou ze op die gedachte hebben kunnen brengen.
pi_149484296
quote:

[..]

Daat allemaal denk ik.
Maar 112 gebeld en niet de gids met wie ze afspraak hadden en die hen als het alleen een verdwaling was ze aanwijzingen kon geven.
omdat ze:
- of zijn nummer niet hadden
- of er al iets ernstigs was gebeurd
- of telefoon deed het niet alleen 112 was mogelijk
pi_149484430
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 20:18 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Daat allemaal denk ik.
Maar 112 gebeld en niet de gids met wie ze afspraak hadden en die hen als het alleen een verdwaling was ze aanwijzingen kon geven.
omdat ze:
- of zijn nummer niet hadden
- of er al iets ernstigs was gebeurd
- of telefoon deed het niet alleen 112 was mogelijk
Goede vraag, of ze het nummer van F in hun telefoon hadden staan.
Ik vermoed het niet. Ze hebben niet zelf rechtstreeks per telefoon bij hem geboekt toch? En waarom zouden ze dat nummer hebben?
Make my day!
pi_149484783
Gevonden mogelijke markering!!!!
Zelfde artikel als de geruchten over parfumgeur, bonzen tegen iets metaalachtigs en een schrille schreeuw
http://elsiglo.com/cronic(...)rocuraduria/23771963
Zie: onderaan artikel:
El bloque privado de búsqueda encontró en un árbol tallada una letra ‘K’. (¿De Kriss?) La vieron ayer. La marca aparenta tener varios días, y es de unos 4 centímetros de alto.

vertaald: de privézoekploeg trof aan in een boom een gekerfde letter "K" ( van Kris?) .Dat was gisteren. Het merkteken zou er sinds een paar dagen zijn.
Dit kan meerdere dingen betekenen. En dit hele artikel is uitpluizen en een zoektocht naar die plek met dezelfde gids meer dan waard m.i.
pi_149484870
quote:
14s.gif Op zondag 8 februari 2015 15:28 schreef doorgaan het volgende:

[..]

super
Anders hebben we eventueel: boquetegardeninn@gmail.com or call +507.720.2376
ja, en jij doet dit niet zelf, omdat.... ???
pi_149485454
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 17:55 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Was even e.e.a aan het uitzoeken via url en foto toevoegen.
En het viel me op dat het ingevulde, het niet altijd zo op de site verschijnt.
Ging even daar wat mee spelen.
Was net van plan te stoppen voordat iemand wat zou roepen :)
Beste Doorgaan, kan je me wellicht even helpen aub om te zien of ik snap wat hier gebeurt?

je bedenkt wat, je pent wat neer, en post. Enter. Vervolgens denk je, "verrek, de link met de bron
moet er nog bij" die ga je dan zoeken, je post die ook. Enter. Dan ga je het bronartikel zelf nog eens goed lezen. En denkt dan, "shit, mijn idee klopt niet" en haalt je post weer weg? Klopt dit?

[ Bericht 0% gewijzigd door Poekje01 op 08-02-2015 21:11:01 ]
pi_149486230
Kris en Lisanne landden in Costa Rica. Daar is het een uur vroeger dan in Panama.
Ze rijden 10 uur met de bus, vragen hoe laat het is en ze krijgen de Costa Ricaanse tijd te horen en veranderen dit in hun telefoons en fotocamera. (en ze hebben voor hun telefoons dit niet op automatisch veranderen staan)
Stel ze hebben in Panama dit niet nog een keer veranderd. Ik zeg stel he.

Dan kan het zomaar zijn dat de foto's en noodoproepen allemaal een uur eerder zijn dan dat we tot nu gedacht hebben.

Wat betekent dit? Kloppen dan bepaalde getuigen bv wel als ze na de 1e quebrada zijn omgekeerd?
pi_149486249
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 20:07 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Ja, hek paddocks paar hutjes zou ze op die gedachte hebben kunnen brengen.
huh.... welke gedachte??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')