abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149476476
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:46 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

fotomatiz.es
Jerome van Passel - fotomatiz.es
meer hier > http://www.fotomatiz.com/photography/press-photography/
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_149476762
Ik heb foto's van de video gemaakt van de 1e quebrada en die naast elkaar gelegd Links zie ik een soort bassin, voor het water verder de berg afstort. Ziet er aanlokkelijk uit om een frisse duik te nemen. Wat nou als de meisjes daar naar beneden zijn gegaan, 5/7meter? Lekker uurtje gezwommen maar niet meer in staat zijn weer omhoog te komen. Het zou kunnen verklaren waarom er geen foto's meer zijn gemaakt, die middag.
Verder vraag ik me af of die 2e quebrada niet hetzelfde beekje is alleen dan lager gelegen.
Heb hier ooit gelezen dat Quebrada een berg beekje is en ben daar altijd vanuit gegaan Als ik echter quebrada door G. translate haal dan geeft hij: Ravijn, Smalle en steile bergpas,Splitsing van het land.
pi_149477250
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:59 schreef ToniB het volgende:
Ik heb foto's van de video gemaakt van de 1e quebrada en die naast elkaar gelegd Links zie ik een soort bassin, voor het water verder de berg afstort. Ziet er aanlokkelijk uit om een frisse duik te nemen. Wat nou als de meisjes daar naar beneden zijn gegaan, 5/7meter? Lekker uurtje gezwommen maar niet meer in staat zijn weer omhoog te komen. Het zou kunnen verklaren waarom er geen foto's meer zijn gemaakt, die middag.
Verder vraag ik me af of die 2e quebrada niet hetzelfde beekje is alleen dan lager gelegen.
Heb hier ooit gelezen dat Quebrada een berg beekje is en ben daar altijd vanuit gegaan Als ik echter quebrada door G. translate haal dan geeft hij: Ravijn, Smalle en steile bergpas,Splitsing van het land.
[ afbeelding ]
Wat goed van jouw "collage".

Ik heb Quebrada opgezocht. In het Latijnsamerikaans heeft het ook de betekenis van brook / mountain stream: http://dictionary.reverso.net/spanish-english/quebrada
pi_149477481
Misschien een aparte vraag,

Maar zijn beide familie's ook nog bezig met een onderzoek?
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  zondag 8 februari 2015 @ 17:33:23 #155
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_149477950
quote:
14s.gif Op zondag 8 februari 2015 01:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Of ze moeten, zoals Nieuwsgierig (maar dan verkeerd gespeld) zegt "dwars door de bush" gerend zijn, matteo zei dat ook.

Niieuwschierig is niet verkeerd gespeld. Het is een 'eigen naam', net zo goed als Domnivoor geen verkeerde spelling van Omnivoor is of dat je tong80 niet met een hoofdletter schrijft

quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:17 schreef doorgaan het volgende:
[ Bericht 52% gewijzigd door doorgaan op 08-02-2015 16:34 ]
Waarom haal je steeds weer berichten weg?
Je komt nogal chaotisch over op deze manier.
Wie dit leest is gek
pi_149478733
quote:
99s.gif Op zondag 8 februari 2015 17:33 schreef Nieuwschierig het volgende:
Waarom haal je steeds weer berichten weg?
Je komt nogal chaotisch over op deze manier.
Was even e.e.a aan het uitzoeken via url en foto toevoegen.
En het viel me op dat het ingevulde, het niet altijd zo op de site verschijnt.
Ging even daar wat mee spelen.
Was net van plan te stoppen voordat iemand wat zou roepen :)
pi_149478753
quote:
[ afbeelding ]
Het water uit de 1e quebrada komt inderdaad bij het water van de 2e quebrada. Je komt dan niet weer op het pad als je vanuit de 1e beek in de 2e komt. (beide beken komen van links en stromen naar rechts op de beelden.)
Maar, is dit wel bij de 1e quebrada? er is zoveel water.
pi_149478759
quote:
[ afbeelding ]
Goede vraag. En geschikt voor pltselijk onderzoek?
pi_149479003
Wat betreft de evt. gedachte van de dames dat de pleasant day hike een rondje lopen was, in een zgn 'loop': Dan lijkt het me moeilijker te bepalen wanneer je je realiseert dat je niet voor donker in de bewoonde wereld ( van Boquete ) bent.
Want hoe herken je die? Wanneer zie je dat? Je loopt niet dezelfde weg terug, dus herkenningspunten zijn er niet. Was het gebied waar ze zich ten tijde van de noodoproep bevonden ( gesteld dat ze op het pad zijn) dusdanig dat ze dachten 'dit leidt voorlopig niet naar het beginpunt van de trail' ?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_149479082
Is al bekend door welke indianenstam ze zijn uitgewoond?
pi_149479093
quote:
[ afbeelding ]
goede collage inderdaad!
Echte ravijn/diepe kloof wordt vertaald met : barranco
pi_149479156
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:06 schreef doorgaan het volgende:

[..]

goede collage inderdaad!
Echte ravijn/diepe kloof wordt vertaald met : barranco
Dat is ook een leuke uitgaansbuurt in Lima :Y
pi_149479273
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:05 schreef Halcon het volgende:
verwijderd
Bedankt. :)
pi_149479358
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 17:56 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Goede vraag. En geschikt voor pltselijk onderzoek?
ja dit is de 1e quebrada. Vanaf de overkant gefilmd. Ongeveer op de plek waar K. stond.
  zondag 8 februari 2015 @ 18:23:33 #165
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_149479705
quote:
99s.gif Op zondag 8 februari 2015 17:33 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Niieuwschierig is niet verkeerd gespeld. Het is een 'eigen naam', net zo goed als Domnivoor geen verkeerde spelling van Omnivoor is of dat je tong80 niet met een hoofdletter schrijft

[..]
Inderdaad: gebruikersnamen hoeven niet in een woordenboek te staan.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
  zondag 8 februari 2015 @ 18:40:44 #166
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_149480346
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:03 schreef Lutalo het volgende:
Wat betreft de evt. gedachte van de dames dat de pleasant day hike een rondje lopen was, in een zgn 'loop': Dan lijkt het me moeilijker te bepalen wanneer je je realiseert dat je niet voor donker in de bewoonde wereld ( van Boquete ) bent.
Want hoe herken je die? Wanneer zie je dat? Je loopt niet dezelfde weg terug, dus herkenningspunten zijn er niet. Was het gebied waar ze zich ten tijde van de noodoproep bevonden ( gesteld dat ze op het pad zijn) dusdanig dat ze dachten 'dit leidt voorlopig niet naar het beginpunt van de trail' ?
Ook als je wel de zelfde weg terug wil lopen heb je weinig herkenningspunten, gewoon omdat je geen ogen in je rug hebt. Zolang je "heen" loopt kun je in feite niet eens verdwalen want je hebt geen einddoel. Maar "terug" hoef je je bij een splitsing maar één keer te vergissen en de bent verdwaald.
Waarbij ik meteen zeg dat ik niet weet of zulke splitsingen er zijn tussen huisjespaddock en Mirador.
Wie dit leest is gek
  zondag 8 februari 2015 @ 18:45:59 #167
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_149480527
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 15:26 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Met een kaart kun je de kompasrichting van de schaduwen gebruiken. Als je de straat kunt herkennen. Maar of dat de moeite waard is.. ik schat de kans niet groot, dat ze een foto uit de camera van Lisanne op die site zetten. En aan het seizoen kun je hooguit zien dat het niet tijdens hun verblijf genomen is.
Mee eens. Het is wel duidelijk dat deze foto niet van K en L is. Ik zie het meer als een oefening: wat kunnen we eruit afleiden? ;)

quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:46 schreef StaceySinger het volgende:

fotomatiz.es
Jerome van Passel - fotomatiz.es
14.gif
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_149480555
quote:
99s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:40 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ook als je wel de zelfde weg terug wil lopen heb je weinig herkenningspunten, gewoon omdat je geen ogen in je rug hebt. Zolang je "heen" loopt kun je in feite niet eens verdwalen want je hebt geen einddoel. Maar "terug" hoef je je bij een splitsing maar één keer te vergissen en de bent verdwaald.
Waarbij ik meteen zeg dat ik niet weet of zulke splitsingen er zijn tussen huisjespaddock en Mirador.

Ik snap wat je bedoelt, maar als je weet dat je op de Mirador moet omkeren en dezelfde we terug lopen, zul je op een gegeven moment iets herkennen en bereik je een punt waarvan je zeker weet dat je weer bijna bij bijv. de brug bent.
Maar als je denkt dat de trail een 'loop' is, weet je niet welk landschap, welke 'weg', welk hutje een teken is van 'jullie zijn er bijna'. Want waar komt je uit? Hoe loopt die 'loop' dan?
Als ze gedacht hebben, we moeten een rondje lopen, hoe en wanneer zouden ze dan gedacht hebben 'het lijkt er niet op dat we goed zitten'.Geeft het landschap daar enige aanleiding toe?
pi_149480689
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:46 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt, maar als je weet dat je op de Mirador moet omkeren en dezelfde we terug lopen, zul je op een gegeven moment iets herkennen en bereik je een punt waarvan je zeker weet dat je weer bijna bij bijv. de brug bent.
Maar als je denkt dat de trail een 'loop' is, weet je niet welk landschap, welke 'weg', welk hutje een teken is van 'jullie zijn er bijna'. Want waar komt je uit? Hoe loopt die 'loop' dan?
Als ze gedacht hebben, we moeten een rondje lopen, hoe en wanneer zouden ze dan gedacht hebben 'het lijkt er niet op dat we goed zitten'.Geeft het landschap daar enige aanleiding toe?
Als je vluchtig deze beschrijving van (wat je denk) de Pianista leest, is het een looptrail...
http://www.hablayapanama.(...)ete/hiking/#pianista
Make my day!
pi_149480746
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:50 schreef agter het volgende:

[..]

Als je vluchtig deze beschrijving van (wat je denk) de Pianista leest, is het een looptrail...
Ja, maar dat bedoel ik niet. Op welk punt zou je dan aan denken dat je fout zit?

Je weet het beginstuk van de route, maar op welk punt denk je dat je weer uitkomt? En herken je dat dan, als je niet weet hoe het er uit moet zien?
pi_149480919
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:51 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Ja, maar dat bedoel ik niet. Op welk punt zou je dan aan denken dat je fout zit?

Je weet het beginstuk van de route, maar op welk punt denk je dat je weer uitkomt? En herken je dat dan, als je niet weet hoe het er uit moet zien?
Er bestaan helaas geen kaarten van die trail. Alhoewel de Sinaproc kaart een tweede route parallel aan de Pianista suggereert? Maar dat kunnen de Dames nooit geweten hebben.
Ik denk dat zij geen andere informatie hadden dan kort wat op internet lezen en wat lokale mensen kort verteld hebben.
Make my day!
pi_149480981
D Hoe weet/denk je, als je deze D loop volgt 'ik zit goed/ ik zit fout, op welk punt van de D?
Wat is het 'herkennings'punt of ander teken van 'Ja we zijn weer bijna bij de bewoonde wereld ( van Boquete)'.

Wat zou hun gedachtengang zijn geweest?

@Agter dankjewel, maar dat bedoel ik niet.
  zondag 8 februari 2015 @ 19:02:47 #173
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_149481179
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:51 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Als je uit het bos komt, boven aan de paddock.
Dan heb je overzicht en zie je dat er geen doorgaande route is. Of die is er misschien wel maar het landschap loopt overduidelijk berg af
Wie dit leest is gek
pi_149481283
Het zou kunnen zijn dat ze dachten bij de paddock; we zijn er bijna. Aan het begin van het Pianista trail vlak voor je het dichtbegroeide stuk induikt, zie je ook zo een hek als bij de paddocks.Indien ze zijn doorgelopen met het idee er bijna te zijn.......Om half vijf sloeg de paniek toe en niet veel later gebeld. Hebben misschien nog stevig doorgestapt en zijn met inslaan van de nacht bij de 1e kabelbrug blijven steken.
pi_149481625
quote:
99s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:02 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Als je uit het bos komt, boven aan de paddock.
Dan heb je overzicht en zie je dat er geen doorgaande route is. Of die is er misschien wel maar het landschap loopt overduidelijk berg af
Jij denkt dat ze zich bovenaan de paddock gerealiseerd hebben dat ze niet een rondje moesten lopen om weer terug in Boquete te komen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')