abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149493536
quote:
99s.gif Op zondag 8 februari 2015 22:43 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Maar ze zijn toch juist wel over de brug gegaan? Anders waren ze nooit op Mirador aangekomen
[ afbeelding ]
Dat ze dachten weer op de route van de 2 motoren terug in Boquete te komen zou kunnen. Dan kijk je idd raar op als je uit de jungle komt en ze ziet alleen een dal met koeien.
Je hoeft dit bruggetje volgens mij niet over.
  zondag 8 februari 2015 @ 23:04:49 #227
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_149493978
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 22:58 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Je hoeft dit bruggetje volgens mij niet over.
Ja, kan ook wat mij betreft. Het stond wel zo op de site waar ik dat fotootje vandaan haalde.
https://waddalog.wordpres(...)of-the-cloud-forest/
Wie dit leest is gek
pi_149494356
Dit bruggetje kom je tegen na 2.31 min links

Is dit dan het bruggetje wat staat in je artikel?

" We crossed the river several times, the most interesting bridge made from a concrete filled metal wall stud, with two bits of wire strung across for hand holds (one bare, the other barbed wire with the barbs mostly removed). Again, very pretty countryside, steadily climbing, the cloud forest getting closer and closer."

Ik denk dat je pas het bos in gaat verder nog dan het einde van dit filmpje.
Op de video van Edwin lijkt dat ook zo
Ik zou ook niet weten hoe je met een 4x4 over dat bruggetje moet.

Als je echter wel over dit bruggetje kunt om op de mirador te komen dan is dit het antwoord op de vraag die ik maanden geleden al stelde, dat er 2 manieren zijn om boven te komen.
pi_149494771
quote:
99s.gif Op zondag 8 februari 2015 22:43 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Maar ze zijn toch juist wel over de brug gegaan? Anders waren ze nooit op Mirador aangekomen
[ afbeelding ]
Dat ze dachten weer op de route van de 2 motoren terug in Boquete te komen zou kunnen. Dan kijk je idd raar op als je uit de jungle komt en ze ziet alleen een dal met koeien.
Ja, ze (Kris en Lisanne) zijn over de brug gegaan, Weet niet of het die van jouw foto is, op de video kun je 'm niet goed zien) de motorrijders zijn niet over de brug gegaan, die hebben de we verder gevolgd.

Ik weet niet of ze dachten dat ze daar weer uit zouden komen; ik probeer me alleen voor te stellen, (omdat er hier wel geopperd is dat ze dachten dat ze gewoon alsmaar door moesten lopen en dan vanzelf weer terug kwamen) op welk punt en/of tijdstip ( 112 oproepen) ze twijfelden aan de juistheid van die gedachte.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lutalo op 08-02-2015 23:27:46 ]
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  zondag 8 februari 2015 @ 23:24:01 #230
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_149494883
Ik zet er een krat bier op dat dit allemaal de zelfde brug is

Wie dit leest is gek
pi_149495011
"To access the trailhead, take the first right fork out of Boquete (heading north) and cross over two bridges. Immediately before the third bridge, about 4km out of town, a track leads off to the left between a couple of buildings. "
http://www.lonelyplanet.c(...)/sendero-el-pianista

Voor de derde brug linksaf dus.
Make my day!
pi_149495051
quote:
99s.gif Op zondag 8 februari 2015 23:24 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik zet er een krat bier op dat dit allemaal de zelfde brug is

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik wed niet met je want het is m ook!

Maarrr, hoe komt Lorenzo dan bij zijn finca?
En als je kijkt naar het begin van Edwin zijn filmpje (staat bovenaan in de OP) dan durf ik er een krat bier op te zetten dat waar de motorrijders eindigen daar ergens verderop het filmpje van Edwin begint.

En niet geheel onbelangrijk, als ik "blanco" de Pianista zou doen hoe weet je dan dat je daar het bruggetje over moet? Ik zou doorlopen :Y
pi_149495087
Melo heeft toch vanaf die brug foto's gemaakt? (heb ik altijd gedacht) Staan in de OP.
pi_149495159
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 23:28 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik wed niet met je want het is m ook!

Maarrr, hoe komt Lorenzo dan bij zijn finca?
En als je kijkt naar het begin van Edwin zijn filmpje (staat bovenaan in de OP) dan durf ik er een krat bier op te zetten dat waar de motorrijders eindigen daar ergens verderop het filmpje van Edwin begint.

En niet geheel onbelangrijk, als ik "blanco" de Pianista zou doen hoe weet je dan dat je daar het bruggetje over moet? Ik zou doorlopen :Y
Dat gaat Domnivoor ook doen ;) die wil weten hoe ver je kunt komen, waar die we naar toe gaat.
pi_149495216
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 23:27 schreef agter het volgende:
"To access the trailhead, take the first right fork out of Boquete (heading north) and cross over two bridges. Immediately before the third bridge, about 4km out of town, a track leads off to the left between a couple of buildings. "
http://www.lonelyplanet.c(...)/sendero-el-pianista

Voor de derde brug linksaf dus.
Maar waar zijn dan de 1e 2 bruggen? Bedoelen ze de bruggen in Boquete?
pi_149495282
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 23:30 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Dat gaat Domnivoor ook doen ;) die wil weten hoe ver je kunt komen, waar die we naar toe gaat.
Volgens deze kaart kun je verderop nog een keer linksaf slaan (parallel aan de Pianista dus):

Make my day!
pi_149495342
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 23:32 schreef jackie12 het volgende:

[..]

geen idee.
Make my day!
pi_149495476
quote:
15s.gif Op zondag 8 februari 2015 22:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Punt blijft:
- foto's van de trip tonen geen (spoor van) derden (als je met derden op de Mirador staat, zou je een foto van Kris en Lisanne samen verwachten)
- waarom niks (zo lijkt het) gestolen van Kris en Lisanne
Precies. En daarom zijn veel andere zaken ook überhaupt niet nader onderzocht (bijvoorbeeld telefoongegevens van voor 1 april), omdat er volgens de autoriteiten in Panama er geen aanleiding is voor een misdrijf.

Ik begrijp de autoriteiten steeds meer op dit gebied, maar vind het jammer dat er nu niet een aantal mogelijkheden defenitief uitgesloten kunnen worden.
Ik vind het nog steeds een twilight zone. "Er zijn geen sporen van misdrijf of ongeval op de gevonden botten, er is geen sprake van roof omdat er nog geld in de tas is aangetroffen etc. maar we houden wel alle opties open maar kunnen niet alles onderzoeken."
Had zo gehoopt dat er meer was gevonden tijdens de laatste zoektocht.

Als ik me vertrouwd genoeg voelde (qua omgeving en met de personen met wie ik ben) + op een avontuur uit ben, zou ik doorlopen en verder gaan verkennen (de niet-toeristische route nemen, paar mooie foto's maken en weer wat leuks/spannend te vertellen aan het thuisfront). Ik kan kinderlijk naïef/enthousiast zijn en mogelijke gevaren dan onderschatten.
Maar dat weet ik van mijzelf, dus zou vast terug zijn gaan lopen onder het mom van: nu is het wel weer leuk geweest, zullen we ergens wat eten/drinken? ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door MidnightB00m op 08-02-2015 23:50:46 ]
  zondag 8 februari 2015 @ 23:39:27 #239
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_149495543
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 23:32 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik denk die boomstam en die steigerplank die verder naar beneden al overgestoken zijn. Waar de motoren zo doorrijden
Wie dit leest is gek
pi_149495731
quote:
99s.gif Op zondag 8 februari 2015 23:39 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ik denk die boomstam en die steigerplank die verder naar beneden al overgestoken zijn. Waar de motoren zo doorrijden
dat is dan 1 brug. Waar is de 2e?
pi_149495846
Als ik naar de Bing kaart kijk en ik lees t stuk van Lonely Planet dan denk ik dat ze idd de bruggen bedoelen vanaf Bajo Boquete en dat ze "between a couple of buildings" het pad bedoelen aan het begin bij het restaurant.
  zondag 8 februari 2015 @ 23:50:38 #242
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_149495979
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 23:43 schreef jackie12 het volgende:

[..]

dat is dan 1 brug. Waar is de 2e?
Zal wel uit een ander filmpie komen, als ik m zie hoor je het ;)
En hoewel het nog vroeg is in Panama ga ik nu al naar bed :z
Wie dit leest is gek
pi_149496057
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 23:34 schreef agter het volgende:

[..]

Volgens deze kaart kun je verderop nog een keer linksaf slaan (parallel aan de Pianista dus):

[ afbeelding ]
Op deze uitvergroting is bij de rode zoekroute evenwijdig aan de CD, een plaatje van een helicopter geplaatst. Dat zou het 'raadsel' van die route kunnen verklaren. Vraag blijft natuurlijk, waarom daar gezocht?
pi_149496078
quote:
99s.gif Op zondag 8 februari 2015 23:50 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Zal wel uit een ander filmpie komen, als ik m zie hoor je het ;)
En hoewel het nog vroeg is in Panama ga ik nu al naar bed :z
Ik ook.
Slaap lekker allemaal!
Make my day!
  zondag 8 februari 2015 @ 23:58:10 #245
430880 mig72
De Professional
pi_149496237
Maar de prangende vraag:

Wanneer komt de film?
  maandag 9 februari 2015 @ 00:11:19 #246
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_149496659
quote:
17s.gif Op zondag 8 februari 2015 23:58 schreef mig72 het volgende:
Maar de prangende vraag:

Wanneer komt de film?
Zodra er een foto opduikt waar ze topless aan het zwemmen zijn is het scenario compleet. De scene waarin K. in haar stringetje door de jungle rent is al geschreven.
Wie dit leest is gek
pi_149497239
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 22:29 schreef gynaika het volgende:

[..]

Ja, ik denk zij 2 keer naar de Pianista gingen, op maandag en op dinsdag.

Dat zou ook nog kunnen dat zij op maandag daar ter plaatse iemand hebben leren kennen die hen voor de volgende dag uitnodigde. Ook een mogelijkheid, die ikzelf nog niet had bedacht.

De twee punten die je verder naar voren brengt zijn logische gedachtegangen maar persoonlijk vind ik dat geen redenen om derden uit te sluiten.
Als ze op 31 maart idd het begin van de Pianista hebben gedaan dan gooit dat de boel aardig op zn kop.

Tot nu toe werd gezegd dat Kris en Lisanne in de ochtend van 1 april bij de taalschool op de computer keken.
Heb hier altijd vraagtekens over gehad.
Ten eerste wie wees hen daar dan op om naar de Pianista te kijken? Het lijkt mij er dan op dat zij dan ook pas op 1 april iets over deze trail hoorden.
Ze hadden alles in Nederland al voorbereid. Toen nog niks over de Pianista

Mochten ze echter op 31 maart al een klein stukje hebben gedaan dan moeten zij hier op 31 maart al over zijn getipt. Ober bij Nelvis? Toch door 2 jongens bij Nelvis? Door Sigrid bij Habla Ya?
En als zij idd al een stukje deden, waarom op 1 april nog een keer kijken op de computer?

Verder, en dat is ook niet geheel onbelangrijk; Begin twintigers gebruiken hun telefoon heel anders dan oudere mensen valt me iedere keer op.
Zij gebruiken hun telefoon veel vaker als "computer" dus waarom dan op de computer kijken van de taalschool als ze dat ook op hun telefoon konden doen?
pi_149497461
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 00:49 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Als ze op 31 maart idd het begin van de Pianista hebben gedaan dan gooit dat de boel aardig op zn kop.

Tot nu toe werd gezegd dat Kris en Lisanne in de ochtend van 1 april bij de taalschool op de computer keken.
Ten eerste wie wees hen daar dan op om naar de Pianista te kijken? Het lijkt mij er dan op dat zij dan ook pas op 1 april iets over deze trail hoorden.

Mochten ze echter op 31 maart al een klein stukje hebben gedaan dan moeten zij hier op 31 maart al over zijn getipt. Ober bij Nelvis? Toch door 2 jongens bij Nelvis? Door Sigrid bij Habla Ya?
En als zij idd al een stukje deden, waarom op 1 april nog een keer kijken op de computer?

Verder, en dat is ook niet geheel onbelangrijk; Begin twintigers gebruiken hun telefoon heel anders dan oudere mensen valt me iedere keer op.
Zij gebruiken hun telefoon veel vaker als "computer" dus waarom dan op de computer kijken van de taalschool als ze dat ook op hun telefoon konden doen?
Goeie vragen jackie.
Dat op die computer kijken is toch keimakkelijk na te gaan welke dag dat was, maar zelfs daar hebben we geen zekerheid over

• 31 maart - 9:00-13:10:
- check vrijwilligerswerk, gaat niet door
- vragen om "wat is er dan te doen?"
- op de computer kijken?
- op kaarten (aan de muur? een losse kaart) kijken?
- in de hangmat liggen en Hola F. zeggen?
- whatsappen, veel whatsappen/ander wifi-gebruik (Facebook, wat jij zegt; dingen opzoeken, communicatie met thuis)

en/of:
• 1 april - 9:00-10:30
- op de computer kijken?
- op kaarten (aan de muur? een losse kaart) kijken?
- in de hangmat liggen en Hola F. zeggen?
- whatsappen, veel whatsappen/ander wifi-gebruik (Facebook, dingen opzoeken, communicatie met thuis)

en dan nog:

- massage - wanneer?
- lunch - met jongens?
- ontbijt - met wie?
- diner - met Myriam G.?
- "Kris bracht een rugzakje na"
- "muggenolie gekocht"
- "inkopen supermarktje"
- taxiritten
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149497462
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 00:49 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Toch zie je bij waarbenjij.nu bijvoorbeeld, dat vele jonge reizigers inloggen op pc's (bij oa de taalschool) om hun mail te doen en bankzaken en dergelijke, en blogs te schrijven.

eventuele reden:
gratis
slecht bereik op mobiel of traag internet buiten taalschool
klein scherm en lastig typen
op groot beeldscherm duidelijker beeld van kaarten/websites
samen kunnen kijken en zoeken
pi_149497525
en dan nog, met eventuele antwoorden is de tijdslijn niet te controleren:

- massage - wanneer? Moeder Lisanne vertelde dit, dus voor laatste contactmoment met thuisfront
- lunch - met jongens? Onbevestigd toch dat dit zeker K&L waren
- ontbijt - met wie? Zit toch standaard bij gastgezin in? Zie boekingsmogelijkheden SATS site
- diner - met Myriam G.? Die hadden ze toch zonder afmelden ook een avond gemist?
- "Kris bracht een rugzakje na"
- "muggenolie gekocht" Kan ook eerder die week gedaan zijn
- "inkopen supermarktje" Kan ook eerder die week gedaan zijn
- taxiritten die zijn toch nergens bevestigd?

[ Bericht 4% gewijzigd door ootjekatootje op 09-02-2015 01:18:48 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')