abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149486441
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 20:51 schreef jackie12 het volgende:
Kris en Lisanne landden in Costa Rica. Daar is het een uur vroeger dan in Panama.
Ze rijden 10 uur met de bus, vragen hoe laat het is en ze krijgen de Costa Ricaanse tijd te horen en veranderen dit in hun telefoons en fotocamera. (en ze hebben voor hun telefoons dit niet op automatisch veranderen staan)
Stel ze hebben in Panama dit niet nog een keer veranderd. Ik zeg stel he.

Dan kan het zomaar zijn dat de foto's en noodoproepen allemaal een uur eerder zijn dan dat we tot nu gedacht hebben.

Wat betekent dit? Kloppen dan bepaalde getuigen bv wel als ze na de 1e quebrada zijn omgekeerd?
De camera stond op Nederlandse wintertijd; 6 uur later dan Panama. Dus hoe laat het in Costa Rica was bij aankomst, maakt niet uit; de cameratijdzone hebben ze niet veranderd (wat neem ik aan maar heel weinig mensen doen, ik doe het zelf ook niet).

De telefoons doen het meestal automatisch en misschien dat ze even in Costa Rica waren, maar in Panama na 2 weken Bocas kunnen we er wel vanuit gaan dat die goed stond... ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149486895
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 20:26 schreef doorgaan het volgende:
Gevonden mogelijke markering!!!!
Zelfde artikel als de geruchten over parfumgeur, bonzen tegen iets metaalachtigs en een schrille schreeuw
http://elsiglo.com/cronic(...)rocuraduria/23771963
Zie: onderaan artikel:
El bloque privado de búsqueda encontró en un árbol tallada una letra ‘K’. (¿De Kriss?) La vieron ayer. La marca aparenta tener varios días, y es de unos 4 centímetros de alto.

vertaald: de privézoekploeg trof aan in een boom een gekerfde letter "K" ( van Kris?) .Dat was gisteren. Het merkteken zou er sinds een paar dagen zijn.
Dit kan meerdere dingen betekenen. En dit hele artikel is uitpluizen en een zoektocht naar die plek met dezelfde gids meer dan waard m.i.
Dit is allemaal zoooo oud nieuws. Van voor dat we wisten dat ze achter de mirador verdwenen zijn.
Alles wat jij aanhaalt is aan de Boquete kant van de mirador uit achterhaalde artikelen.
Toen nog niemand wist dat ze de mirador bereikt hadden en doorgelopen zijn.
De Boquete kant van de mirador is bewoond gebied, daar zouden ze nooit lang rond kunnen zwerven.
pi_149487223
dat is van mei 2014 ja

http://elsiglo.com/cronic(...)/23771963/foto/14322

La Policía de Boquete no movió ni un dedo
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_149487413
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 20:18 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Daat allemaal denk ik.
Maar 112 gebeld en niet de gids met wie ze afspraak hadden en die hen als het alleen een verdwaling was ze aanwijzingen kon geven.
omdat ze:
- of zijn nummer niet hadden
- of er al iets ernstigs was gebeurd
- of telefoon deed het niet alleen 112 was mogelijk
snap je reactie niet?

Er is tussen begin Pianista en Mirador iha.nergens goed bereik, en/of niet constant. Wordt in diverse video's genoemd. Dit omdat de aanstraling van de antennemasten op de vulkaan Baru berg met een max.aanstraalacapciteit van ca. 30 km. daar niet reikt. Pas OP de mirador is er bereik, tot ongeveer een half uur na de mirador, dan niet meer. Muv. een paar hoger gelegen plekken "in direct site view" van die masten.

De overige rest van het gebied achter de mirador kent geen mobiel bereik, igg. niet totdat je weer binnen de ca.30 km. max. aanstraal bereikgrens van de mobo antennes van Bocas en de Caraibische kustkant komt.

Je kunt altijd een noodoproep plaatsen, zonder in te loggen op je toestel. Ook in Panama kun je mobiel 112 bellen in Chiriqui, en wordt dan toch doorgeschakeld naar 911. Ik heb familie van user LibyinTexas op WS dit laten testen in Chiriqui.

Punten zijn en blijven:

a) je krijgt alleen verbinding met de 911 centrale, als je mobiel bereik hebt
b) je ziet aan de streepjes op je phone of je wel of geen bereik hebt (iedereen weet dit toch!!)
c) vooropgesteld dat ze het mobiele nr van F hadden (word nergens vermeld) konden ze ook hem niet bereiken en DUS doe je dat niet als elke batterrijcel capaciteit fractie van OVERLEVINGSbelang is.
pi_149487569
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:05 schreef StaceySinger het volgende:
dat is van mei 2014 ja

http://elsiglo.com/cronic(...)/23771963/foto/14322

La Policía de Boquete no movió ni un dedo
ja politie stak geen vinger uit
pi_149487802
quote:
2s.gif Op zondag 8 februari 2015 12:59 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

De studenten die onlangs in Turkije van het pad waren geraakt dachten dat ze het niet zouden overleven, maar hebben geen afscheidsboodschap opgenomen/geschreven.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)iet-zouden-overleven
Hebben die ook nog na 10 lange dagen een teken van leven gegeven en een telefoon toen een uur lang aangezet?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zondag 8 februari 2015 @ 21:15:58 #207
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_149487863
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 20:03 schreef Lutalo het volgende:
[ afbeelding ]

Als je denkt in een loop te moeten lopen weet je bij het rode kruisje 100% zeker 'we zitten goed.
Bij het groene kruisje denk je het ( zeer waarschijnlijk, verharde we enz.).
Maar op de rest van de route?
Bij het gele kruisje ben je niet zo ver van de bewoonde wereld ( niet als je daar bijv om half 5 bent), maar weet/denk je dat ook?

Dan is er ook nog de mogelijkheid dat het rondje niet precies op het beginpunt weer uitkomt.
Om het te snappen...
Welke plekken heb je in gedachte bij die kruisjes? Want die verharde weg kan ik ff niet thuisbrengen
Wie dit leest is gek
pi_149487981
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:08 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

snap je reactie niet?

Er is tussen begin Pianista en Mirador iha.nergens goed bereik, en/of niet constant. Wordt in diverse video's genoemd. Dit omdat de aanstraling van de antennemasten op de vulkaan Baru berg met een max.aanstraalacapciteit van ca. 30 km. daar niet reikt. Pas OP de mirador is er bereik, tot ongeveer een half uur na de mirador, dan niet meer. Muv. een paar hoger gelegen plekken "in direct site view" van die masten.

De overige rest van het gebied achter de mirador kent geen mobiel bereik, igg. niet totdat je weer binnen de ca.30 km. max. aanstraal bereikgrens van de mobo antennes van Bocas en de Caraibische kustkant komt.

Je kunt altijd een noodoproep plaatsen, zonder in te loggen op je toestel. Ook in Panama kun je mobiel 112 bellen in Chiriqui, en wordt dan toch doorgeschakeld naar 911. Ik heb familie van user LibyinTexas op WS dit laten testen in Chiriqui.

Punten zijn en blijven:

a) je krijgt alleen verbinding met de 911 centrale, als je mobiel bereik hebt
b) je ziet aan de streepjes op je phone of je wel of geen bereik hebt (iedereen weet dit toch!!)
c) vooropgesteld dat ze het mobiele nr van F hadden (word nergens vermeld) konden ze ook hem niet bereiken en DUS doe je dat niet als elke batterrijcel capaciteit fractie van OVERLEVINGSbelang is.
mee eens.
b) misschien zie je door vocht in toestel wel niets.
Dus we kunnen dan wel aannemen dat ze zich niet meer hebben verplaatst tussen
de call van 1 april en 2 april 's morgens vroeg?
pi_149488132
quote:
10s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:00 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Dit is allemaal zoooo oud nieuws. Van voor dat we wisten dat ze achter de mirador verdwenen zijn.
Alles wat jij aanhaalt is aan de Boquete kant van de mirador uit achterhaalde artikelen.
De Boquete kant van de mirador is bewoond gebied, daar zouden ze nooit lang rond kunnen zwerven.
Dan nog zou ik die plek exact willen kennen en die K-letter in de boom willen vinden.
Kan voor de looproute als ze daar niet geëindigd zijn ook van belang zijn.
Voor zover ik weet is die plek nooit gemarkeerd.
Ik vind de inhoud van dat artikel opmerkelijk.
pi_149488417
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 20:52 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

huh.... welke gedachte??
dat de bewoonde wereld toch dichterbij was of een Indianendorp?
pi_149488585
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:20 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Dan nog zou ik die plek exact willen kennen en die K-letter in de boom willen vinden.
Kan voor de looproute als ze daar niet geëindigd zijn ook van belang zijn.
Voor zover ik weet is die plek nooit gemarkeerd.
Ik vind de inhoud van dat artikel opmerkelijk.
Ja ik vind het opmerkelijke onzin. De zoektocht was onder leiding van de prive-detective o'D die ook alle getuigenverklaringen aanleverde waar uiteindelijk niets van bleek te kloppen.
De familie heeft hem al snel aan de kant gezet. Maar voor 500 dollar (zijn tarief) per dag wil hij graag nog meer flauwekul verkondigen.
pi_149488674
quote:
10s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:00 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Het gaat mij ook om dat bepaalde geruchten niet goed zijn nageplozen.
Zoals Stacey ook zei: La Policía de Boquete no movió ni un dedo
In elk artikel kan een puzzelstukje zitten.
pi_149488870
quote:
10s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:28 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Ja ik vind het opmerkelijke onzin. De zoektocht was onder leiding van de prive-detective o'D die ook alle getuigenverklaringen aanleverde waar uiteindelijk niets van bleek te kloppen.
De familie heeft hem al snel aan de kant gezet. Maar voor 500 dollar (zijn tarief) per dag wil hij graag nog meer flauwekul verkondigen.
Aan het tarief wil ik geen conclusies verbinden. Trek ook mijn wenkbrauwen op, dat wel!
Wat wel en niet klopt van getuigenverklaringen kunnen we in mijn ogen niet beoordelen.
Kon dat maar.
pi_149488903
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:30 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Het gaat mij ook om dat bepaalde geruchten niet goed zijn nageplozen.
Zoals Stacey ook zei: La Policía de Boquete no movió ni un dedo
In elk artikel kan een puzzelstukje zitten.
De politie kende de prive detective ongetwijffeld, een bekend figuur in Boquete en omgeving.
Die ging eerst met een zieneres op pad (voor veel geld) en toen dus nog met een ziener.

Volgens mij heeft hij die K zelf in de boom gekerft })
pi_149489149
quote:
10s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:34 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

De politie kende de prive detective ongetwijffeld, een bekend figuur in Boquete en omgeving.
Die ging eerst met een zieneres op pad (voor veel geld) en toen dus nog met een ziener.

Volgens mij heeft hij die K zelf in de boom gekerft })
en de L een paar bomen verderop? Ja bekend figuur..dat zegt niets over de integriteit, we weten het niet. Misschien hebben de ouders er wel een beter beeld van en een goede reden gezien af te kappen, buiten het geld.
pi_149489263
quote:
99s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:15 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Om het te snappen...
Welke plekken heb je in gedachte bij die kruisjes? Want die verharde weg kan ik ff niet thuisbrengen
Zie bijv. de youtube video (weet niet op ie ergens in de OP staat) "Benefits of retiring in Boquete". Daar krijg je een beeld van het begin van de trail en zie je op ong 2.30 ( uit mijn hoofd) waar je linksaf moet over de brug = rode kruisje (de motorrijders volgen de verharde weg).
Tot hoever die weg loopt weten we niet; en dat de trail geen loop is, weten we ook, maar er is wel verondersteld dat de dames dat wel dachten.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_149489268
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:38 schreef doorgaan het volgende:

[..]

en de L een paar bomen verderop? Ja bekend figuur..dat zegt niets over de integriteit, we weten het niet. Misschien hebben de ouders er wel een beter beeld van en een goede reden gezien af te kappen, buiten het geld.
Welke L?
pi_149490007
Alles is mogelijk en toeval kan ons allen treffen. Maar ik vind het wel heel toevallig dat deze verdwijning nu juist deze TWEE toch wel bijzondere meiden moest overkomen.

Ze zijn gewoon in verkeerde handen gevallen. Het mysterieuze vertrek naar de Pianista is zeker één van de aanwijzingen dat zo iets doet vermoeden.
pi_149490170
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:57 schreef gynaika het volgende:
Alles is mogelijk en toeval kan ons allen treffen. Maar ik vind het wel heel toevallig dat deze verdwijning nu juist deze TWEE toch wel bijzondere meiden moest overkomen.

Ze zijn gewoon in verkeerde handen gevallen. Het mysterieuze vertrek naar de Pianista is zeker één van de aanwijzingen dat zo iets doet vermoeden.
Denk jij dat ze dan 2 keer naar de Pianista gingen? Op maandag en dinsdag?

Misschien iemand leren kennen de eerste keer? "Hey, kom morgen, dan zijn wij er ook! Gaan we samen naar boven."

Punt blijft:
- foto's van de trip tonen geen (spoor van) derden (als je met derden op de Mirador staat, zou je een foto van Kris en Lisanne samen verwachten)
- waarom niks (zo lijkt het) gestolen van Kris en Lisanne

pi_149490701
Wellicht zijn die foto's van hen samen met een andere telefoon genomen?

Echt veel dat de moeite is, hadden ze niet bij zich. Het is ook niet gezegd dat het om hun spullen te doen was.
pi_149490826
We hebben het constant over de camera.
Hoe zit het met de fotocamera op de telefoons?
Zijn daar foto's mee gemaakt?
pi_149491754
quote:
15s.gif Op zondag 8 februari 2015 22:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Denk jij dat ze dan 2 keer naar de Pianista gingen? Op maandag en dinsdag?

Misschien iemand leren kennen de eerste keer? "Hey, kom morgen, dan zijn wij er ook! Gaan we samen naar boven."

Punt blijft:
- foto's van de trip tonen geen (spoor van) derden (als je met derden op de Mirador staat, zou je een foto van Kris en Lisanne samen verwachten)
- waarom niks (zo lijkt het) gestolen van Kris en Lisanne
Ja, ik denk zij 2 keer naar de Pianista gingen, op maandag en op dinsdag.

Dat zou ook nog kunnen dat zij op maandag daar ter plaatse iemand hebben leren kennen die hen voor de volgende dag uitnodigde. Ook een mogelijkheid, die ikzelf nog niet had bedacht.

De twee punten die je verder naar voren brengt zijn logische gedachtegangen maar persoonlijk vind ik dat geen redenen om derden uit te sluiten.
pi_149491819
quote:
Op zondag 8 februari 2015 21:57 schreef gynaika het volgende:

Met alle respect voor de overledenen: het enige wat deze twee meisjes bijzonder maakt is het feit dát ze verdwenen zijn.
pi_149491972
quote:
6s.gif Op zondag 8 februari 2015 22:29 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Met alle respect voor de overledenen: het enige wat deze twee meisjes bijzonder maakt is het feit dát ze verdwenen zijn.
Nou nee, dat gebeurt wel vaker.

Dat ze de aandacht massaal gekregen hebben, maakt ze bijzonder.

zondag 8 februari 2015 @ 22:43:45 #225
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_149492650
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:41 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Zie bijv. de youtube video (weet niet op ie ergens in de OP staat) "Benefits of retiring in Boquete". Daar krijg je een beeld van het begin van de trail en zie je op ong 2.30 ( uit mijn hoofd) waar je linksaf moet over de brug = rode kruisje (de motorrijders volgen de verharde weg).
Tot hoever die weg loopt weten we niet; en dat de trail geen loop is, weten we ook, maar er is wel verondersteld dat de dames dat wel dachten.
Maar ze zijn toch juist wel over de brug gegaan? Anders waren ze nooit op Mirador aangekomen

Dat ze dachten weer op de route van de 2 motoren terug in Boquete te komen zou kunnen. Dan kijk je idd raar op als je uit de jungle komt en ze ziet alleen een dal met koeien.
Wie dit leest is gek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')