Het is een beetje een Greenpeace actie. Het is het net niet zeg maar.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:32 schreef Jigzoz het volgende:
Houden ze die moskee nou bezet, of zijn ze van het terrein afgehaald?
Ze zijn al verwijderd.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:32 schreef Jigzoz het volgende:
Houden ze die moskee nou bezet, of zijn ze van het terrein afgehaald?
Misschien moeten ze er zo'n Sea Shepherd-actie van maken, met stinkzooi en zo.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:33 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Het is een beetje een Greenpeace actie. Het is het net niet zeg maar.
Goeie bezetting zeg.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:35 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Ze zijn al verwijderd.
Zonder gewelddadige incidenten.
Verwijderd wil ik het niet noemen. Voordat de politie er was, waren ze alweer beneden.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:35 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Ze zijn al verwijderd.
Maar waar haal je zo snel een walvis vandaan?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Misschien moeten ze er zo'n Sea Shepherd-actie van maken, met stinkzooi en zo.
Bestellen in Japan.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:37 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Maar waar haal je zo snel een walvis vandaan?
Hoogtevrees zeker. En dat moet ons voorgaan in de oorlog tegen de islamquote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:37 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Verwijderd wil ik het niet noemen. Voordat de politie er was, waren ze alweer beneden.
https://afanl.wordpress.c(...)eem-rechtse-spliter/quote:Eén van de drijvende krachten achter het Identitair Verzet is echter de bekende rechts-extremist Paul Peters. Deze is vooral bekend geworden omdat hij werd veroordeeld wegens het bekladden van joodse graven met hakenkruisen en teksten als “Juden raus”.
Een strafblad is niet voorbehouden aan extreem rechts.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:49 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
https://afanl.wordpress.c(...)eem-rechtse-spliter/
Huh? En iedereen maar denken dat alleen extreemrechtsen crimineel konden zijn...quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:54 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Een strafblad is niet voorbehouden aan extreem rechts.
http://mobiel.nujij.nl/po(...)rder=date-allcomment
Natuurlijk niet, dat beweer ik ook niet.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:54 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Een strafblad is niet voorbehouden aan extreem rechts.
http://mobiel.nujij.nl/po(...)rder=date-allcomment
Als je hoopt op doortastendheid in de zin van de vrijheid van moslims beperken dan hoor je hier niet thuis. Om het met Aboutaleb te zeggen: kun je niet omgaan met de vrijheid hier dan rot je maar op.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:10 schreef DE_krumpel het volgende:
"Volgens de activisten is de tijd van toekijken en hopen op doortastende daden van de politiek voorbij"\
Hier hebben ze wel gelijk in.
Is het goed, dan is dat door religie, is het slecht, dan komt dat door mensen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:13 schreef Salvad0R het volgende:
...een "religie" de schuld geven van misdaden waar individuen de schuld aan hebben...
Pak een laken, schilder daar een mooie leus op, doe er 2 stokken aan en ga de straat op! Aksie!quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:10 schreef DE_krumpel het volgende:
"Volgens de activisten is de tijd van toekijken en hopen op doortastende daden van de politiek voorbij"\
Hier hebben ze wel gelijk in.
Het tegendeel kom je vaker tegen. Maar goed, die lijn zou men dan consequent moeten doortrekken inderdaad.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:15 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Is het goed, dan is dat door religie, is het slecht, dan komt dat door mensen.
Zo gaat dat.
quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:16 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Pak een laken, schilder daar een mooie leus op, doe er 2 stokken aan en ga de straat op! Aksie!
Gaarne pics hier plaatsen van DE_Krumpel de niet toe blijft kijken. Alvast bedankt.
Nee ik bedoel in het algemeen. Voor evacuatie tijdens een watersnoodramp hoef je ook niet op de regering te rekenen volgens de regering zelf.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je hoopt op doortastendheid in de zin van de vrijheid van moslims beperken dan hoor je hier niet thuis. Om het met Aboutaleb te zeggen: kun je niet omgaan met de vrijheid hier dan rot je maar op.
Tof.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:16 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Pak een laken, schilder daar een mooie leus op, doe er 2 stokken aan en ga de straat op! Aksie!
Gaarne pics hier plaatsen van DE_Krumpel de niet toe blijft kijken. Alvast bedankt.
ik ben net zo laf als jij bent en buk voor alles wat ze willenquote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:16 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Nee, je verwacht dat er 200.000 Chinooks paraat staan om mensen te evacueren? Dat kost ontzettend veel geld voor een verwaarloosbaar risico. No way dat je kunt verkopen dat de bevolking daar even flink belasting voor gaat aftikken.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:17 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
Nee ik bedoel in het algemeen. Voor evacuatie tijdens een watersnoodramp hoef je ook niet op de regering te rekenen volgens de regering zelf.
Nee joh, de grieken krijgen hier nu toch voor betaald.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, je verwacht dat er 200.000 Chinooks paraat staan om mensen te evacueren? Dat kost ontzettend veel geld voor een verwaarloosbaar risico. No way dat je kunt verkopen dat de bevolking daar even flink belasting voor gaat aftikken.
Dat is wel een geniaal idee. Als ik de postingcijfers op het UTO-subforum zie, dan vermoed ik dat het een goudmijntje kan worden voor FOK! en een hoop plezier voor de FOK!-users. Win-win.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:18 schreef Jigzoz het volgende:
Tof.
Jammer dat het te vroeg voor bier is. Komt er een livestream van alle FOK!'ers die niet langer toekijken voor de FOK!'ers die liever wél toekijken?
Op mijn leeftijd lukt bukken niet meer. Sorry.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:18 schreef DE_krumpel het volgende:
ik ben net zo laf als jij bent en buk voor alles wat ze willen
Och Jezus... Zo eentje...quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:21 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
Nee joh, de grieken krijgen hier nu toch voor betaald.
Zie hier waarom een democratie niet werkt.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:21 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
Nee joh, de grieken krijgen hier nu toch voor betaald.
Goed format. Nu alleen nog een pakkende titel.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:21 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat is wel een geniaal idee. Als ik de postingcijfers op het UTO-subforum zie, dan vermoed ik dat het een goudmijntje kan worden voor FOK! en een hoop plezier voor de FOK!-users. Win-win.
[..]
Op mijn leeftijd lukt bukken niet meer. Sorry.
Verkeerd knop...quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:23 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
Dit neem je toch niet serieus??![]()
Hé, er zijn zelfs Kamerleden die dergelijke dingen zeggen. Hoe moet ik nou weten wie die onzin meent en wie niet?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:23 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
Dit neem je toch niet serieus??
quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zie hier waarom een democratie niet werkt.
ik ben bang dat de Kamerleden het menenquote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:24 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hé, er zijn zelfs Kamerleden die dergelijke dingen zeggen. Hoe moet ik nou weten wie die onzin meent en wie niet?
Oorlog is dus met een spandoekje op een bouwplaats staan en snel vertrekken als de politie komt.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:26 schreef vaginabeheerder het volgende:
Volgens de activisten is de tijd van toekijken en hopen op doortastende daden van de politiek voorbij en is Nederland in oorlog met het salafisme en zijn aanhangers.
Nou ja, met protesteren tegen radicalisme lijkt me op zich niet zoveel mis, maar als je aan een bezetting begint, zorg er dan in ieder geval voor dat je het nieuws haalt voor de 'bezetting' weer voorbij is, anders dan komt dat inderdaad nogal kneuzig over.quote:
Kan jij nog meer generaliseren?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Misschien moeten ze er zo'n Sea Shepherd-actie van maken, met stinkzooi en zo.
Geen idee wat je probeert te zeggen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Kan jij nog meer generaliseren?
"stinkzooi"quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:30 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Geen idee wat je probeert te zeggen.
Wat lul je nou?quote:
Bedankt voor deze bijdrage, Hans.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:20 schreef xpompompomx het volgende:
Op de FP zijn de boosmenschen tenminste nog met schuim op de mond aan het posten.
Iedereen weet dat linkse mensen stinken, maar in dit geval had hij het letterlijk over stinkbommen slimpie.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Kan jij nog meer generaliseren?
Ik vermoedde dat hij bewust die associatie legde maar laten we dat maar in het midden laten.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Iedereen weet dat linkse mensen stinken, maar in dit geval had hij het letterlijk over stinkbommen slimpie.
Is toch gezellig? Ze doen ook trouwerijen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:27 schreef Arthur_Spooner het volgende:
In Leiden is ook al zo'n kansloos haatpaleis in aanbouw, je zult er maar wonen.
Als oom agent zegt dat je weg moet dan ga je he.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:00 schreef Falco het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een gore lafaards om weer af te taaien
Ja want dat is belangrijk in de strijd tegen een intolerante gewelddadige ideologie als de islam...dat je het vooral zonder een spelfout doet. (get a life)quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Identitair Verzet, Voorpost, NVU en andere sneue Tokkies.![]()
Mensen die zelf niet eens behoorlijk Nederlands kunnen spreken en schrijven.
"Reclaim your space" is echt te grappig.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:00 schreef Falco het volgende:
[ afbeelding ]
Geef toe, het is best grappig.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:03 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Ja want dat is belangrijk in de strijd tegen een intolerante gewelddadige ideologie als de islam...dat je het vooral zonder een spelfout doet. (get a life)
Waarom zouden ze op arrestatie van de gedankenpolizei wachten ? Ondertussen staan zij er wel en zit jij als een echte held achter je computertje.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:00 schreef Falco het volgende:
[ afbeelding ]
Die allemaal intolerant en gewelddadig zijn, dus pas maar op.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:06 schreef El_Matador het volgende:
Stop de Islam!
Hey kaalkopje, je hebt 1.500.000.000 mensen tegenover je.
En nog maken ze geen poep klaar op de wereld. 3de wereld volkje.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:06 schreef El_Matador het volgende:
Stop de Islam!
Hey kaalkopje, je hebt 1.500.000.000 mensen tegenover je.
Je denkt echt dat al die 1.5 miljard tegen je zijn? Schitterend.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:08 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
En nog maken ze geen poep klaar op de wereld. 3de wereld volkje.
In dit geval is het een protest tegen alle islamieten op zich. Niet alleen tegen radicalen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:26 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou ja, met protesteren tegen radicalisme lijkt me op zich niet zoveel mis, maar als je aan een bezetting begint, zorg er dan in ieder geval voor dat je het nieuws haalt voor de 'bezetting' weer voorbij is, anders dan komt dat inderdaad nogal kneuzig over.
Jaja.... je bewijst met deze formulering te weten hoe je intolerant kan zijn.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:03 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Ja want dat is belangrijk in de strijd tegen een intolerante gewelddadige ideologie als de islam
Guilty !!quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jaja.... je bewijst met deze formulering te weten hoe je intolerant kan zijn.
Sja, degene met de username "Religie is fascisme" adoreert ondertussen wel het veel dodelijker en fascistischer statisme dus erg serieus kan je hem sowieso niet nemen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:10 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Je denkt echt dat al die 1.5 miljard tegen je zijn? Schitterend.
Ik weet niet wat overheerst, de onwetendheid of de tegenstrijdigheid.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Sja, degene met de username "Religie is fascisme" adoreert ondertussen wel het veel dodelijker en fascistischer statisme dus erg serieus kan je hem sowieso niet nemen.
Volgende stap is een revival van de Kristallnacht.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
In dit geval is het een protest tegen alle islamieten op zich. Niet alleen tegen radicalen.
In weze is het ouderwetse vreemdelingenhaat. Heel normale discriminerende praktijk voor extreemrechts. Ze willen een sterke haatbeweging opbouwen.
Hele kern van het hypocriete verhaal inderdaad.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:15 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Is het goed, dan is dat door religie, is het slecht, dan komt dat door mensen.
Zo gaat dat.
Maakt niet uit of het religie is. Intolerante mensen vooral. Maar laten de intolerante haatbaarden zich nu toevallig laten gelde de laatste jaren.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:13 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Guilty !!
Ik ben zeer intolerant tegenover een zeer intolerante religie.
quote:Guilty !!
"Ik ben zeer intolerant tegen vooral intolerante mensen"quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maakt niet uit of het religie is. Intolerante mensen vooral. Maar laten de intolerante haatbaarden zich nu toevallig laten gelde de laatste jaren.
Die hele 95% maakt geen drol uit. ISIS vertegenwoordigt ook een klein deel van de Irakese Moslims, toch weet het Irak totaal te ontwrichten. Boko Haram is misschien met geluk 10K man, toch weten ze een land met ~180 miljoen inwoners te terroriseren.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:40 schreef El_Matador het volgende:
95% van de moslims doet geen vlieg kwaad, maar ach, ze zijn zo intolerant, dat moeten we er zo snel mogelijk uitrammen.![]()
Ok, aangenomen dat IS allemaal echt is en Boko Haram in ogenschouw nemend, waarom moet je je precies "tegen de islam" richten dan? Richt je pijlen en energie dan op de moslimgekkies, daar zullen weinig mensen (behalve de gekkies) problemen mee hebben, toch?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:46 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Die hele 95% maakt geen drol uit. ISIS vertegenwoordigt ook een klein deel van de Irakese Moslims, toch weet het Irak totaal te ontwrichten. Boko Haram is misschien met geluk 10K man, toch weten ze een land met ~160 miljoen inwoners te terroriseren.
Ik krijg het idee dat jij extremer bent dan ik.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:02 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, dat beweer ik ook niet.
Alleen Joodse graven bekladden vind ik toch echt misselijkmakend en laat ook duidelijk zien waar deze kaalkopjes werkelijk voor staan. Die Entlosung der Juden is zeker ook een van hun standpunten.
Maar goed, als je voor deze Entlosungpolitik bent, is het wellicht een goed idee om je ook aan te sluiten bij ID-verzet.
Islam lijkt een soort van 'Ingrediënt X' in deze. Onmisbaar dus.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ok, aangenomen dat IS allemaal echt is en Boko Haram in ogenschouw nemend, waarom moet je je precies "tegen de islam" richten dan? Richt je pijlen en energie dan op de moslimgekkies, daar zullen weinig mensen (behalve de gekkies) problemen mee hebben, toch?
Meer mensen mee en veul minder mensen tegen. Is dat niet veel handiger en eerlijker?
Ik claim geen oplossing te hebben.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:49 schreef El_Matador het volgende:
Ok, aangenomen dat IS allemaal echt is en Boko Haram in ogenschouw nemend, waarom moet je je precies "tegen de islam" richten dan? Richt je pijlen en energie dan op de moslimgekkies, daar zullen weinig mensen (behalve de gekkies) problemen mee hebben, toch?
Meer mensen mee en veul minder mensen tegen. Is dat niet veel handiger en eerlijker?
Goed gezegd.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:51 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ik claim geen oplossing te hebben.
Jij doet echter alsof terrorisme een democratie is. Het feit dat de meeste Moslims gewoon goede mensen zijn maakt de dreiging van de radicalen niet minder. Daar gaat het om en daarom reageerde ik.
Dat hele "Meer mensen mee en veul minder mensen tegen." maakt geen fuck uit als de minderheid bereid is extreem geweld te gebruiken. Denk je dat de burgers van Raqqa en Mosul iets in te brengen hebben? Of gingen de Moslims misschien stemmen over de aanslagen in Parijs?
In deze zinnen geef je toch eigenlijk toe dat het om een klein percentage gaat, waar de rest van de mensen los van staan? Volgens mij was dat het punt ook namelijk.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:51 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Jij doet echter alsof terrorisme een democratie is. Het feit dat de meeste Moslims gewoon goede mensen zijn maakt de dreiging van de radicalen niet minder. Daar gaat het om en daarom reageerde ik.
Dat hele "Meer mensen mee en veul minder mensen tegen." maakt geen fuck uit als de minderheid bereid is extreem geweld te gebruiken. Denk je dat de burgers van Raqqa en Mosul iets in te brengen hebben? Of gingen de Moslims misschien stemmen over de aanslagen in Parijs?
Nee, daar gaat het niet om.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:51 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Volgens mij heb je niet goed gelezen. Mijn eerste post hier begon met: "Die hele 95% maakt geen drol uit." Die 95% zijn de "goede" Moslims die net zoals jij en ik gewoon een normaal leven willen hebben.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:54 schreef Baconbus het volgende:
In deze zinnen geef je toch eigenlijk toe dat het om een klein percentage gaat, waar de rest van de mensen los van staan? Volgens mij was dat het punt ook namelijk.
Ben beneiwud hoe je aan die aantallen komt. Ik denk dat, gezien het feit dat er een paar honderd jongeren bereid zijn voor de gewapende strijd hun leven te wagen, er een stuk meer Moslims extremistisch zijn in Nederland.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:55 schreef El_Matador het volgende:
terwijl het eigenlijk om een duizendtal extremistische en terroristische moslims gaat.
Okay, ik erken je punt, en dat lijkt me een goede instelling.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:56 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Volgens mij heb je niet goed gelezen. Mijn eerste post hier begon met: "Die hele 95% maakt geen drol uit." Die 95% zijn de "goede" Moslims die net zoals jij en ik gewoon een normaal leven willen hebben.
Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat de meeste Moslims gewoon goede mensen zijn. Mijn punt is dat dat weinig uitmaakt mbt de dreiging van extremisme.
Hoe weet je dat allemaal?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
In dit geval is het een protest tegen alle islamieten op zich. Niet alleen tegen radicalen.
In weze is het ouderwetse vreemdelingenhaat. Heel normale discriminerende praktijk voor extreemrechts. Ze willen een sterke haatbeweging opbouwen.
Ik vraag het me af, maar Bluesdude weet het wel. Zegt ie.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:01 schreef Re het volgende:
ik neem aan dat deze bezetters precies weten waarvoor ze strijden...
180 jihadgangers, iets van een paar duizend extremisten, dat zijn cijfers die bekend zijn, maar er zijn zoveel meetmethodes en invalshoeken dat dat kan veranderen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:58 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ben beneiwud hoe je aan die aantallen komt. Ik denk dat, gezien het feit dat er een paar honderd jongeren bereid zijn voor de gewapende strijd hun leven te wagen, er een stuk meer Moslims extremistisch zijn in Nederland.
Hoeveel % van de extremistische Moslims (wat sowieso een vaag begrip is) denk je dat bereid zijn familie achter te laten, en hun leven te wagen in de gewapende strijd?
Verwerpelijk zulk gedrag.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:49 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
https://afanl.wordpress.c(...)eem-rechtse-spliter/
twitter:Tomas_Kok twitterde op vrijdag 06-02-2015 om 23:23:54Wéér ruiten omwonenden bouwplaats islamitisch centrum Leiden ingegooid. Wanneer haalt laffe politiek hier kop uit het zand? #minder reageer retweet
twitter:Tomas_Kok twitterde op zaterdag 07-02-2015 om 14:26:57Politiek geschokt om protest megamoskee, maar over vannacht ingegooide ruiten van bewoners hoor je ze niet #hypocriet http://t.co/PpHmgP04uU reageer retweet
Nee, dat zou een PVV'er nooit doen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Verwerpelijk zulk gedrag.
Ik vraag me dan omgekeerd weer af wat hiervan klopt:twitter:Tomas_Kok twitterde op vrijdag 06-02-2015 om 23:23:54Wéér ruiten omwonenden bouwplaats islamitisch centrum Leiden ingegooid. Wanneer haalt laffe politiek hier kop uit het zand? #minder reageer retweet
[ afbeelding ]twitter:Tomas_Kok twitterde op zaterdag 07-02-2015 om 14:26:57Politiek geschokt om protest megamoskee, maar over vannacht ingegooide ruiten van bewoners hoor je ze niet #hypocriet http://t.co/PpHmgP04uU reageer retweet
De man die dit twittert, is kandidaat-statenlid voor de PVV. Lijkt me stug dat -ie z'n eigen reputatie te grabbel gooit door leugens te verkondigen.
Waaruit blijkt dat de moskee er iets mee te maken heeft? Die PVV'er roept maar wat in het wild en wij moeten het maar geloven zonder enkel vorm van bewijs?quote:Kennelijk is het dus zo dat er bij omwonenden herhaaldelijk stenen door de ruiten vliegen. In een eerder stadium, toen de moskee mocht worden gebouwd, hebben omwonenden massaal de vlag halfstok gehangen.
Het is wel erg toevallig dat uitgerekend daar de ruiten sneuvelen, niet? Daar waar mensen protesteerden tegen de komst van een moskee. En uit berichtgeving die ik via Google snel even heb opgezocht, blijkt dat het al minstens de derde keer is dat zoiets gebeurt: http://www.dichtbij.nl/gr(...)de-ter-haarkade.aspxquote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:07 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Nee, dat zou een PVV'er nooit doen.![]()
![]()
Oh en welke reputatie? Als je een reputatie hebt, wat heb je dan te zoeken bij de PVV?
[..]
Waaruit blijkt dat de moskee er iets mee te maken heeft? Die PVV'er roept maar wat in het wild en wij moeten het maar geloven zonder enkel vorm van bewijs?
quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:05 schreef Elfletterig het volgende:
Lijkt me stug dat -ie z'n eigen reputatie te grabbel gooit door leugens te verkondigen.
Huh! We weten van de PVV'ers dat ze door brievenbussen pissen, tegen Mandela en het ANC zijn, pornobaronnen zijn, van hoogzwangere vriendinnen de keel afknijpen, faillissementsfraude plegen en de CV oppimpen met bullshit.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Verwerpelijk zulk gedrag.
Ik vraag me dan omgekeerd weer af wat hiervan klopt:twitter:Tomas_Kok twitterde op vrijdag 06-02-2015 om 23:23:54Wéér ruiten omwonenden bouwplaats islamitisch centrum Leiden ingegooid. Wanneer haalt laffe politiek hier kop uit het zand? #minder reageer retweet
[ afbeelding ]twitter:Tomas_Kok twitterde op zaterdag 07-02-2015 om 14:26:57Politiek geschokt om protest megamoskee, maar over vannacht ingegooide ruiten van bewoners hoor je ze niet #hypocriet http://t.co/PpHmgP04uU reageer retweet
De man die dit twittert, is kandidaat-statenlid voor de PVV. Lijkt me stug dat -ie z'n eigen reputatie te grabbel gooit door leugens te verkondigen.
Het is drie keer voorgekomen, DUS het kan niet anders dan dat het met de moskee te maken heeft? Heb je niet door hoe belachelijk dit klinkt? Het blijven ongefundeerde verdachtmakingen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is wel erg toevallig dat uitgerekend daar de ruiten sneuvelen, niet? Daar waar mensen protesteerden tegen de komst van een moskee. En uit berichtgeving die ik via Google snel even heb opgezocht, blijkt dat het al minstens de derde keer is dat zoiets gebeurt: http://www.dichtbij.nl/gr(...)de-ter-haarkade.aspx
De foto's - zowel toen als nu - spreken verder ook boekdelen, lijkt me zo.
quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:19 schreef Falco het volgende:
[..]
Huh! We weten van de PVV'ers dat ze door brievenbussen pissen, tegen Mandela en het ANC zijn, pornobaronnen zijn, van hoogzwangere vriendinnen de keel afknijpen, faillissementsfraude plegen en de CV oppimpen met bullshit.
Waarom zou deze Tomas Kok wel een vlekkeloos geweten hebben?
Hij mag dan wel bij een klootzakkerige partij horen, maar is dat reden genoeg om te denken dat hij sowieso liegt?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:19 schreef Falco het volgende:
[..]
Huh! We weten van de PVV'ers dat ze door brievenbussen pissen, tegen Mandela en het ANC zijn, pornobaronnen zijn, van hoogzwangere vriendinnen de keel afknijpen, faillissementsfraude plegen en de CV oppimpen met bullshit.
We weten dat Coulibaly cum suis een stel moorddadige klootzakken waren, maar is dat ook reden genoeg om alle moslims als potentiële bomaanslagers te zien?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:26 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hij mag dan wel bij een klootzakkerige partij horen, maar is dat reden genoeg om te denken dat hij sowieso liegt?
Bekende tactiek, de booschapper in twijfel trekken. Verandert niks aan het feit dat daar de stenen door de ruiten vliegen hoor. Echt niet.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:19 schreef Falco het volgende:
[..]
Stenen door ruiten (met foto's ervan) zijn stenen door ruiten (met foto's ervan). Daar valt weinig aan te liegen of te manipuleren. De vraag is hooguit wie de stenen heeft gegooid. Zie hieronder.quote:
Tuurlijkquote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:23 schreef Ceberut het volgende:
Het is drie keer voorgekomen, DUS het kan niet anders dan dat het met de moskee te maken heeft? Heb je niet door hoe belachelijk dit klinkt? Het blijven ongefundeerde verdachtmakingen.
Het schijnt dat ze wat ruiten hebben ingegooid.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:35 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Ze zijn al verwijderd.
Het zou mij werkelijk waar niet verbazen als die hersenloze mongolen zelf die ruiten ingooien om vervolgens daar trammelant over te maken.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:37 schreef Elfletterig het volgende:
TuurlijkHet is wel érg toevallig dat precies daar de stenen door de ruiten vliegen. Ik heb nog wat verder gezocht. Ook het uitschelden en bedreigen van omwonenden schijnt aan de orde te zijn.
Het zou me werkelijk waar niet verbazen.
Wow, die intelligentie had ik bij de PVV niet verwacht.quote:
Dit lijkt mij het aannemelijkste scenario. Het is wel Gouda he. Vind alleen de benaming 'deugnieten' wel een beetje een understatement.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:41 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Het zou mij werkelijk waar niet verbazen als er een groep deugnieten in die buurt woont, die dit soort kwaad uithaalt.
De verzekering willen tillen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:41 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Het zou mij werkelijk waar niet verbazen als die hersenloze mongolen zelf die ruiten ingooien om vervolgens daar trammelant over te maken.
Het zou mij werkelijk waar niet verbazen als er wat tokkieburen ruzie met elkaar hebben en daarom ruiten bij elkaar ingooien.
Het zou mij werkelijk waar niet verbazen als er een groep deugnieten in die buurt woont, die dit soort kwaad uithaalt.
Het zou mij werkelijk waar niet verbazen als er wat mensen de verzekering willen tillen.
En zo kan je nog dagen lang allerlei scenario's verzinnen en je vermoedens op Twitter spuien. Maakt nog niet dat het ook zo is.
Nee.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:33 schreef Falco het volgende:
[..]
We weten dat Coulibaly cum suis een stel moorddadige klootzakken waren, maar is dat ook reden genoeg om alle moslims als potentiële bomaanslagers te zien?
quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waarom?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:45 schreef Elfletterig het volgende:
Het is met grote afstand het meest waarschijnlijke scenario.
Ik denk niet dag we ons tegen de gehele Islam moeten keren. De Shia (die overigens niet onze "vrienden" zijn) zitten in hetzelfde bootje en zullen eerder aan de ontvangende kant staan van gewapende Jihad (e.g. in Pakistan, Iran, Irak, Libanon en Syria) dan wij Westerlingen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:04 schreef El_Matador het volgende:
180 jihadgangers, iets van een paar duizend extremisten, dat zijn cijfers die bekend zijn, maar er zijn zoveel meetmethodes en invalshoeken dat dat kan veranderen.
Je mist mijn punt; denk je niet dat door je tegen de gehele islam te keren je juist zoveel moslims in de armen drukt van de gekkies en terroristen? Zij voelen zich geen deel van "ons" en zullen dus -zeker als ze sowieso nogal labiel zijn wat in nogal wat inteeltmoslimgezinnen voorkomt- aansluiting zoeken bij de gekkies, die je nu net wilde bestrijden...
Ik vermoed eerder jouw gggristelijke broeders met een pro zionistische standpunt.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De kans dat deze stenen zijn gegooid door toekomstige moskeebezoekers is levensgroot. Het is met grote afstand het meest waarschijnlijke scenario.
PVV tokkies die zich even interessant willen voelen denk ikquote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:03 schreef Odaiba het volgende:
Waarom laten ze deze moskee niet met rust? Waarom dit protest?
Ik zou de vrijheid van haatbaarden, IS-ronselaars, Syriëgangers en door Saudi-Arabië gesponsorde haat-imams eerlijk gezegd graag beperkt willen zien, fascist die ik ben...quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je hoopt op doortastendheid in de zin van de vrijheid van moslims beperken dan hoor je hier niet thuis. Om het met Aboutaleb te zeggen: kun je niet omgaan met de vrijheid hier dan rot je maar op.
Ja, Xapet slaat weer es door.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik zou de vrijheid van haatbaarden, IS-ronselaars, Syriëgangers en door Saudi-Arabië gesponsorde haat-imams eerlijk gezegd graag beperkt willen zien, fascist die ik ben...
Jij zou hopelijk ook tegen het ANC zijn en Mandela een dubieuze held gaan vinden als je daadwerkelijk eens wat zou lezen over de dingen waar je achter staat.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:19 schreef Falco het volgende:
[..]
Dat zou je zeggen. Falco is geen domme vent, viel me ook een beetje tegen deze uitspraak.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:12 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jij zou hopelijk ook tegen het ANC zijn en Mandela een dubieuze held gaan vinden als je daadwerkelijk eens wat zou lezen over de dingen waar je achter staat.
Het westen zou kunnen beginnen met het verbreken van het bondgenootschap met Qatar en Saudi-Arabië, zij zijn verantwoordelijk voor de verspreiding van het wahabisme, de ideologie van Daesh. In plaats daarvan zou er een bondgenootschap met Iran moeten komen. Ook de steun aan extremisten in Syrië door het westen zou gestopt moeten worden, de oorlog in Syrië is de oorzaak van de opkomst van Daesh.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:03 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ik denk niet dag we ons tegen de gehele Islam moeten keren. De Shia (die overigens niet onze "vrienden" zijn) zitten in hetzelfde bootje en zullen eerder aan de ontvangende kant staan van gewapende Jihad (e.g. in Pakistan, Iran, Irak, Libanon en Syria) dan wij Westerlingen.
Ik heb geen idee hoe we ons tegen extremisme kunnen beschermen om eerlijk te zijn. Ik zie je punt in dat categorisch Islam als vijand zien niet werkt. Ik denk echter ook dat het weinig geruststellend is dat het gros van de Moslims goede mensen zijn; het heeft de Yazidi en Christenen in Irak weinig geholpen dat de meeste Moslims hen prima tolereerden. Er is geen referendum geweest om de Chistenen wel of niet in Mosul te houden; de gewapende extremisten hebben de Christenen er gewoon uitgetrapt.
Als je geen vrouw/homo/Jood/afvallige/andersdenkende bent zal het vast heel gezellig zijn.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:35 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Is toch gezellig? Ze doen ook trouwerijen.
Eigenlijk zouden ze dus allemaal vrouwelijke Joodse lesbo's daarheen moeten sturen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Als je geen vrouw/homo/Jood/afvallige/andersdenkende bent zal het vast heel gezellig zijn.
Dat ben ik compleet me je eens.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:18 schreef reza1 het volgende:
Het westen zou kunnen beginnen met het verbreken van het bondgenootschap met Qatar en Saudi-Arabië, zij zijn verantwoordelijk voor de verspreiding van het wahabisme, de ideologie van Daesh. In plaats daarvan zou er een bondgenootschap met Iran moeten komen. Ook de steun aan extremisten in Syrië door het westen zou gestopt moeten worden, de oorlog in Syrië is de oorzaak van de opkomst van Daesh.
Dit deel ik helemaal, mooi gezegd.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:21 schreef Pharmacist het volgende:
Ik heb sympathie mbt Iran. Ik denk echter dat we niet de vergissing moeten maken om te denken dat Iran onze vriend is. Misschien kan Iran een bondgenoot worden als het huidige regime vervangen wordt, dat moet echter door Iraniers zelf gedaan worden en niet door het Westen. Ik denk dat we beide weten dat het Westen geen goed track record heeft mbt regime change, en zeker niet in Iran!
Hoezo?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:21 schreef Pharmacist het volgende:
Ik denk echter dat we niet de vergissing moeten maken om te denken dat Iran onze vriend is.
Het Iraanse regime is vijandig tegenover het Westen. Dat blijkt uit alle acties van het Iraanse regime. Als je bijv Press TV kijkt, is dat hardcore anti-Westerse propaganda. Het funden van Hezbollah, het funden van Assad. Het feit dat het gros van de Westerse losses in Irak het gevolg is van Shia militia gesponsord door Iran.quote:
Ik ben niet christelijk.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:03 schreef Deadre het volgende:
[..]
Ik vermoed eerder jouw gggristelijke broeders met een pro zionistische standpunt.
Iran is niet per se vijandig tegen het westen maar tegen de westerse politiek in het Midden-Oosten, o.a. het steunen van Israel. Hezbollah is dan ook niet anti-westers maar anti-Israel, veel Libanese christenen steunen Hezbollah. En Assad is juist een erg westers figuur als je hem vergelijkt met de tegenstanders die het westen steunt.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:35 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Het Iraanse regime is vijandig tegenover het Westen. Dat blijkt uit alle acties van het Iraanse regime. Als je bijv Press TV kijkt, is dat hardcore anti-Westerse propaganda. Het funden van Hezbollah, het funden van Assad.
Ten tijde van de Amerikaanse bezetting bedoel je? Want nu werken ze juist indirect samen tegen Daesh.quote:Het feit dat het gros van de Westerse losses in Irak het gevolg is van Shia militia gesponsord door Iran.
Niet alleen het droogleggen van geldstromen moet worden aangepakt, maar het salafisme als totaal. Die variant van de islam moeten we hier niet willen en moet actief worden bestreden. En dus niet worden gefaciliteerd met grote moskeeën, zoals onder meer in Gouda het geval is.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:21 schreef Pharmacist het volgende:
Echter, ik weet niet hoeveel dit doet mbt de Salafisten die al in Nederland zijn. Hoewel het cutten van hun funding ook mee zou kunnen helpen.
Ik heb sympathie mbt Iran. Ik denk echter dat we niet de vergissing moeten maken om te denken dat Iran onze vriend is. Misschien kan Iran een bondgenoot worden als het huidige regime vervangen wordt, dat moet echter door Iraniers zelf gedaan worden en niet door het Westen. Ik denk dat we beide weten dat het Westen geen goed track record heeft mbt regime change, en zeker niet in Iran!
Ik ben voor immigranten en voor open grenzen. Is dat ook compleet rechtvaardig?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:13 schreef Salvad0R het volgende:
...een "religie" de schuld geven van misdaden waar individuen de schuld aan hebben...
Wat een hersenloos volk.
this is why aliens wont talk to us
Als je tegen immigranten en open grenzen bent, wat compleet rechtvaardig is, dan zit je vijand op blauw pluche in Den Haag... Maar goed,
deze "extreem rechts" muppets zijn useful idiots voor dezelfde verraderlijke beleidsmakers....
Lekker verdelen en heersen, makkelijkste truc uit het boekje, en alle figuren zonder hogere hersenfuncties trappen er weer evenhard in, zoals hun voorouders 75 jaar geleden.
Hoezo arrogant als je zegt dat je het huidige regime van Iran zou willen vervangen. Wat hebben wij daarnou mee te maken?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Niet alleen het droogleggen van geldstromen moet worden aangepakt, maar het salafisme als totaal. Die variant van de islam moeten we hier niet willen en moet actief worden bestreden. En dus niet worden gefaciliteerd met grote moskeeën, zoals onder meer in Gouda het geval is.
En het huidige regime in Iran vervangen is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Een paar jaar geleden is er een opstand van burgers geweest, maar die is op bloedige wijze neergeslagen door het regime. Dat land wordt gegijzeld door de radicale islam.
Uiteraard. En je vergeet dat Iran vijandig tov het Westen is omdat het Westen dikke buddies is met Saudi. Echter, de keuze van het Westen voor Israel is niet iets dat gaat veranderen. Als gevolg daarvan zal Iran vijandig blijven en dat zal het Westen moeten accepteren.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:46 schreef reza1 het volgende:
Iran is niet per se vijandig tegen het westen maar tegen de westerse politiek in het Midden-Oosten, o.a. het steunen van Israel. Hezbollah is dan ook niet anti-westers maar anti-Israel, veel Libanese christenen steunen Hezbollah. En Assad is juist een erg westers figuur als je hem vergelijkt met de tegenstanders die het westen steunt.
Jup, ten tijde van de Amerikaanse bezetting. Daarom voegde ik ook toe dat ik niet beweer dat wij de "good guys" zijn. Desalniettemin, blijkt hieruit weer de vijandigheid van Iran tov het Westen. Ik snap sowieso niet waarom Iran het nodig vond om zoveel slachtoffers te maken aangezien de Amerikanen Iran juist ontzettend hielpen door Irak democratisch te helpen (zoals je weet, Saddam was Soenni, en de meerderheid v Iraqi's is Shia).quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:46 schreef reza1 het volgende:
Ten tijde van de Amerikaanse bezetting bedoel je? Want nu werken ze juist indirect samen tegen Daesh.
Klinkt alsof je daar over nagedacht hebt, dus natuurlijk is dat compleet rechtvaardig.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:50 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik ben voor immigranten en voor open grenzen. Is dat ook compleet rechtvaardig?
Dat regime heeft door toedoen van het westen vrij spel gekregen. Het is een regime dat de eigen bevolking onderdrukt. Verkiezingen zijn er een schijnvertoning; van daadwerkelijke democratie is geen sprake. Vrijwel alle hervormingsgezinde, gematigde kandidaten worden van kieslijsten geschrapt door de geestelijke Raad van Hoeders, de ware machthebbers in het land.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:51 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hoezo arrogant als je zegt dat je het huidige regime van Iran zou willen vervangen. Wat hebben wij daarnou mee te maken?
Verder willen we misschien wel meer dingen niet hier maar die zijn er ook. Onzinnig om zoiets te bestrijden als de Islam of een variant ervan imo.
Helemaal met je eens. Wij zijn gewoon melkkoeien of slaven voor de staat. Er zijn echt enorme ingrijpende veranderingen nodig en dat weten de meeste mensen wel. Alleen is het jammer (maar ook wel weer begrijpelijk) dat heel veel mensen denken dat de PVV de oplossing is. Maar goed ik heb liever de PVV (ondanks alle haat tegen Moslims) dan de oude machtspartijen zoals CDA, VVD en PVDA aangezien die bewezen hebben de boel alleen maar verder de soep in te laten draaien, total geen hervormingen doorvoeren (zoals bv hervorming van het financiele stelsel) en het zelfs voor elkaar krijgen nu om de armsten nog armer te maken. Ben er helemaal klaar mee.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:56 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Klinkt alsof je daar over nagedacht hebt, dus natuurlijk is dat compleet rechtvaardig.
het wordt het volk wel echt heel gemakkelijk gemaakt om de problemen die de samenleving heeft (armoede) te projecteren op mensen die "anders" zijn, terwijl die figuren in Den Haag de enige reden zijn dat a) de grenzen op gingen ooit, uberhaupt, en b) dat onze economie als hoer wordt misbruikt en wij Allemaal, tot de wouten aan toe, op ons loon genaaid worden terwijl de lasten verzwaard worden.
Fuck dat. Die valkuiltjes werkten misschien in de middeleeuwen maar dit is 2015 en we hebben de internets.
En ons regime onderdrukt ons niet wil je zeggen? Laat de mensen daar hun eigen problemen oplossen en wij hier onze eigen problemen. Wat geeft jou het recht om je druk te maken over het regime daar? Al die dingen die je noemt spelen in Nederland ook. Wij leven net zo goed in een schijndemocratie.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat regime heeft door toedoen van het westen vrij spel gekregen. Het is een regime dat de eigen bevolking onderdrukt. Verkiezingen zijn er een schijnvertoning; van daadwerkelijke democratie is geen sprake. Vrijwel alle hervormingsgezinde, gematigde kandidaten worden van kieslijsten geschrapt door de geestelijke Raad van Hoeders, de ware machthebbers in het land.
Wat op papier een "democratie" heet, is feitelijk een islamitische dictatuur met zeer beperkte keuzevrijheid voor de bevolking. Zeggen dat de bevolking daar hun eigen regime omver moet werpen, is lekker makkelijk.
Wat dacht je van het feit dat we hier nogal wat migranten uit moslimlanden binnenkrijgen, waaronder ook de nodige die voor dergelijke regimes op de vlucht zijn.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 18:13 schreef Japie77 het volgende:
En ons regime onderdrukt ons niet wil je zeggen? Laat de mensen daar hun eigen problemen oplossen en wij hier onze eigen problemen. Wat geeft jou het recht om je druk te maken over het regime daar? Al die dingen die je noemt spelen in Nederland ook. Wij leven net zo goed in een schijndemocratie.
Wat lekker makkelijk is is om te zeggen dat er een leger naar Iran moet om dat regime omver te werpen. Nog meer oorlog, dat is nou precies wat de wereld nodig heeft......
Tja daar heb je een punt. Maar daar moeten we gewoon mee leren leven. Is dat nou zo erg om elk jaar wat immigranten op te vangen als land? Heb je er persoonlijk zoveel last van? Veel van deze mensen zijn vaak een enorme aanwinst voor onze maatschappij.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 18:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat dacht je van het feit dat we hier nogal wat migranten uit moslimlanden binnenkrijgen, waaronder ook de nodige die voor dergelijke regimes op de vlucht zijn.
Het is inderdaad lekker makkelijk. Het is gewoon niet ons probleem dat Iran een religieus regime heeft. Het Westen moet eens op houden met wereldpolitie te spelen, of voor regime change te pushen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:57 schreef Elfletterig het volgende:
Wat op papier een "democratie" heet, is feitelijk een islamitische dictatuur met zeer beperkte keuzevrijheid voor de bevolking. Zeggen dat de bevolking daar hun eigen regime omver moet werpen, is lekker makkelijk.
Die migranten zijn niet onze verantwoordelijkheid. Als we daar problemen mee hebben, moet we de grenzen sluiten; lijkt me een betere oplossing dan voor regime change gaan pushen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 18:16 schreef Elfletterig het volgende:
Wat dacht je van het feit dat we hier nogal wat migranten uit moslimlanden binnenkrijgen, waaronder ook de nodige die voor dergelijke regimes op de vlucht zijn.
Als mensen bewuster worden van het leven, komen die veranderingen vanzelf. Nederlanders als collectief zijn al zwaar de goeie kant op gegaan het afgelopen decennium. De hiërarchische machtsstructuur is al zenuwachtig, kijk wat voor gepruts ze uithalen, met die klojo in het mediapark laatst... toont alleen aan dat ze de grip allang verloren hebben.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 18:10 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Helemaal met je eens. Wij zijn gewoon melkkoeien of slaven voor de staat. Er zijn echt enorme ingrijpende veranderingen nodig en dat weten de meeste mensen wel. Alleen is het jammer (maar ook wel weer begrijpelijk) dat heel veel mensen denken dat de PVV de oplossing is. Maar goed ik heb liever de PVV (ondanks alle haat tegen Moslims) dan de oude machtspartijen zoals CDA, VVD en PVDA aangezien die bewezen hebben de boel alleen maar verder de soep in te laten draaien, total geen hervormingen doorvoeren (zoals bv hervorming van het financiele stelsel) en het zelfs voor elkaar krijgen nu om de armsten nog armer te maken. Ben er helemaal klaar mee.
quote:Op zaterdag 7 februari 2015 18:21 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Als mensen bewuster worden van het leven, komen die veranderingen vanzelf. Nederlanders als collectief zijn al zwaar de goeie kant op gegaan het afgelopen decennium. De hiërarchische machtsstructuur is al zenuwachtig, kijk wat voor gepruts ze uithalen, met die klojo in het mediapark laatst... toont alleen aan dat ze de grip allang verloren hebben.
Het is een kwestie van opstaan voor je eigen onafhankelijkheid van lichaam en geest en gewoon simpelweg "Nee" durven zeggen. Niemand heeft enige verplichting naar de staat, de staat heeft verplichting naar het volk. Zodra armoede heerst (en dat doet het, miljoenen mensen werkloos in bijstand, die niet eens meer rond komen en zelfs hun laatste fucking vorken verkopen via Farceboek ruilhandelgroepen, etc), zijn mensen verplicht om bewust te worden, en beter richten ze hun woede/frustratie dan op het bankierwezen, de media en politiek, die tezamen voor deze post-WW2 kankerzooi hebben gezorgd, in plaats van op elkaar.
Je hebt meer aan je Turkse/Marokkaanse/Hindoestaanse buurman wat betreft voedsel dan aan je eigen fucking overheid. Beter beseffen mensen dat snel, anders wordt het een bloedbad, want dat zou niet de eerste keer in de geschiedenis van Europa zijn dat er zulke genocide plaatsvindt.
Je keert je toch tegen de staat? Maar stelt die nog steeds niet in hoge mate verantwoordelijk?quote:
Wat bedoel je precies?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 18:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je keert je toch tegen de staat? Maar stelt die nog steeds niet in hoge mate verantwoordelijk?
Salvad0r heeft het over de staat. Jij ziet die nog steeds als in principe goed maar als ongewild slachtoffer van de banken, waar?quote:
Die Amerikaanse en Franse troepen in Libanon hielpen de ondemocratische Libanese christelijke regering, dat had niks te maken met algemene haat tegen het westen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:55 schreef Pharmacist het volgende:
Mbt Hezbollah, ik denk dat Hezbollah wel degelijk vijandig is naar het Westen. Neem bijv de Beirut barrack bombings.
quote:However, according to academic Oded Lowenheim, the U.S. Marines had become allied with the Maronite Christians in Lebanon and were actively engaging in battles, thus waiving their non-combatant status
De VS hebben Saddam aan de macht geholpen en gesteund in zijn oorlog tegen Iran, daardoor is er sowieso al op zijn minst achterdocht.quote:Ik snap sowieso niet waarom Iran het nodig vond om zoveel slachtoffers te maken aangezien de Amerikanen Iran juist ontzettend hielpen door Irak democratisch te helpen (zoals je weet, Saddam was Soenni, en de meerderheid v Iraqi's is Shia).
Hoezo moeten we daar mee leren leven?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 18:19 schreef Japie77 het volgende:
Tja daar heb je een punt. Maar daar moeten we gewoon mee leren leven. Is dat nou zo erg om elk jaar wat immigranten op te vangen als land? Heb je er persoonlijk zoveel last van? Veel van deze mensen zijn vaak een enorme aanwinst voor onze maatschappij.
Nee niet waar. Maar dat heb ik al vaker aan je uit proberen te leggen. De staat en het bedrijfsleven is op dit moment 1 pot nat, hardstikke corrupt. Maar als je de dingen wil veranderen zal dat toch via de politiek moeten. (of via grassroots systemen maar dan gaat het veel langer duren)quote:Op zaterdag 7 februari 2015 18:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Salvad0r heeft het over de staat. Jij ziet die nog steeds als in principe goed maar als ongewild slachtoffer van de banken, waar?
Is offtopic hier, dus misschien reactie beter ergens anders.
Daarvoor moet je bepaalde muppets in Den Haag hebben.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 18:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hoezo moeten we daar mee leren leven?
Hebben we toevallig ook nog het recht om bepaalde voorwaarden te stellen aan het gedrag van groepen migranten die hierheen komen? Bijvoorbeeld paal en perk stellen aan religieus extremisme? Over moeten we gewoon alles maar over onze kant laten gaan?
En dat is het punt. Heb je je ooit bij politieke (jongeren)organisaties aangesloten? Weet je hoe die lui denken? Die volgen gewoon "het systeem" en nemen de status quo en de staat als uitgangspunt, als onbediscussieerbaar punt. Zelfde voor het financiele systeem en alles.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 18:57 schreef Japie77 het volgende:
Maar als je de dingen wil veranderen zal dat toch via de politiek moeten.
We moeten wmb iig niet het activisme tegen moslimextremisme van hakenkruisen schilderaars op Joodse begraafplaatsen toejuichen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 18:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hebben we toevallig ook nog het recht om bepaalde voorwaarden te stellen aan het gedrag van groepen migranten die hierheen komen? Bijvoorbeeld paal en perk stellen aan religieus extremisme? Over moeten we gewoon alles maar over onze kant laten gaan?
Nee dat recht hebben we niet imo aangezien we ook niks doen aan religieus extremisme van christenen bv. Vluchtelingen hebben het recht om te geloven en te denken wat ze willen net als andere mensen in Nederland. En by the way moslim extremisme komt nou juist NIET uit de hoek van de vluchtelingen anders waren het geen vluchtelingen als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 18:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja je bent hufterig tegen mensen die helemaal niet zo intolerant zijn..quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:13 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Guilty !!
Als de burgers op een gegeven moment zeggen dat het anders moet zal de politiek daar toch eens een keer naar moeten luisteren.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 19:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dat is het punt. Heb je je ooit bij politieke (jongeren)organisaties aangesloten? Weet je hoe die lui denken? Die volgen gewoon "het systeem" en nemen de status quo en de staat als uitgangspunt, als onbediscussieerbaar punt. Zelfde voor het financiele systeem en alles.
Je zou een nieuwe beweging kunnen toevoegen aan de veelheid aan partijen die er al zijn, maar ik geef je net zo weinig kans als die 5 kaalkopjes waar we het hier over hebben...
De oorzaak van het conflict in Libanon is niet relevant, en jouw mening mbt de oorzaak van dat conflict is zeker gekleurd.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 18:44 schreef reza1 het volgende:
Die Amerikaanse en Franse troepen in Libanon hielpen de ondemocratische Libanese christelijke regering, dat had niks te maken met algemene haat tegen het westen.
De vraag is of Iran een vijand van het Westen is. Jij probeert de acties van Iran goed te praten en deels valt dat best te doen. Echter, het is irrelevant is Iran wel of niet een goede reden had voor haar aanvallen op Westerse doelwitten; die aanvallen maken Iran nog steeds een vijand van het Westen, zelfs als ze te begrijpen zijn.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 18:44 schreef reza1 het volgende:
De VS hebben Saddam aan de macht geholpen en gesteund in zijn oorlog tegen Iran, daardoor is er sowieso al op zijn minst achterdocht.
Maar de VS bedreigde Iran continu, via een Irak wat onder de controle staat van de Amerikanen zou Iran binnengevallen kunnen worden. Irak onder Amerikaanse controle was dus een erg grote bedreiging voor Iran.
Ik vind het prachtig dat je dat denkt, maar hoeveel klappen in je gezicht (figuurlijk, ik wens je geen geweld toe) moeten er nog volgen om die naiviteit eruit te slaan?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 19:02 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Als de burgers op een gegeven moment zeggen dat het anders moet zal de politiek daar toch eens een keer naar moeten luisteren.
Natuurlijk hebben wij het recht te bepalen wie er wel en niet ons land binnen komt. De acties van "Christenen" hebben geen fuck te maken met onze beslissing wie we binnen laten.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 19:01 schreef Japie77 het volgende:
Nee dat recht hebben we niet imo aangezien we ook niks doen aan religieus extremisme van christenen bv. Vluchtelingen hebben het recht om te geloven en te denken wat ze willen net als andere mensen in Nederland. En by the way moslim extremisme komt nou juist NIET uit de hoek van de vluchtelingen anders waren het geen vluchtelingen als je begrijpt wat ik bedoel.
Tuurlijk, met name de joodse winkels lopen inmiddels wel risico... Maar niet van nazi's... Het zijn deze keer andere fascisten.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:21 schreef Falco het volgende:
[..]
Volgende stap is een revival van de Kristallnacht.
We doen van alles aan religieus extremisme, feitelijk al decennialang. We hebben ervoor gezorgd dat religie ondergeschikt is aan de wet. En bepaalde zaken zijn niet toegestaan, zoals haatzaaien. Ook is er het nodige gedaan om discriminatie door gelovigen aan te pakken.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 19:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee dat recht hebben we niet imo aangezien we ook niks doen aan religieus extremisme van christenen bv. Vluchtelingen hebben het recht om te geloven en te denken wat ze willen net als andere mensen in Nederland. En by the way moslim extremisme komt nou juist NIET uit de hoek van de vluchtelingen anders waren het geen vluchtelingen als je begrijpt wat ik bedoel.
Welk "religieus gedrag" is in jouw ogen aanleiding om iemand Europa/Schengen uit te schoppen?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 19:14 schreef Elfletterig het volgende:
Het barst in Nederland van de moslim-extremisten die beter zouden kunnen vertrekken naar Marokko, Turkije of waar ze ook vandaan komen. Dat gemekker van "Ja maar, ze zijn geboren in Nederland" moet maar eens afgelopen zijn. Of je matigt je religieuze gedrag of je hoepelt maar op als je zo nodig de extremist wilt uithangen.
Nou, die lui van Identitair Verzet geloven volgens mij ook in het Grote Joodse Complot, net als radicale moslims. Moeten we het hier echt van hebben, van dat soort lui?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 19:13 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Tuurlijk, met name de joodse winkels lopen inmiddels wel risico... Maar niet van nazi's... Het zijn deze keer andere fascisten.
En dat is toch echt een bepaalde religieuze stroming. De joden vluchten Europa al uit.
Oh wacht je had het zeker over moslims... Dit is een behoorlijk vreedzaam protest. Ik vind dat moslims aardig netjes worden behandeld eigenlijk.
Klopt, ik reageerde alleen op iemand die islamieten begon te vergelijken met joden vlak voor de oorlog, niet echt een goede vergelijkingquote:Op zaterdag 7 februari 2015 19:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou, die lui van Identitair Verzet geloven volgens mij ook in het Grote Joodse Complot, net als radicale moslims. Moeten we het hier echt van hebben, van dat soort lui?.
Eigenlijk zouden ze, als ze eerlijk zijn, qua ideologie hand-in-hand kunnen gaan met die radicale moslims.
Ze waren echter niet neutraal, ze hielpen de christenen:quote:Op zaterdag 7 februari 2015 19:05 schreef Pharmacist het volgende:
De Westerse troepen waren in Libanon om verdere slachtingen, waar er al veel van geweest waren, te voorkomen. Het opblazen van die neutrale peacekeeping force was een daad van aggressie.
quote:However, according to academic Oded Lowenheim, the U.S. Marines had become allied with the Maronite Christians in Lebanon and were actively engaging in battles, thus waiving their non-combatant status
Je draait het alleen om, het is het westen die Iran als eerst als haar vijand ziet (As van het Kwaad). Als gevolg daarvan is de Amerikaanse bezetting van Irak een groot gevaar voor Iran.quote:Echter, het is irrelevant is Iran wel of niet een goede reden had voor haar aanvallen op Westerse doelwitten; die aanvallen maken Iran nog steeds een vijand van het Westen, zelfs als ze te begrijpen zijn.
Nee, net was Mossadegh die de olieindustrie wilde nationaliseren, dat is een oorlogsverklaring.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 19:39 schreef reza1 het volgende:
[..]
Ze waren echter niet neutraal, ze hielpen de christenen:
[..]
[..]
Je draait het alleen om, het is het westen die Iran als eerst als haar vijand ziet (As van het Kwaad). Als gevolg daarvan is de Amerikaanse bezetting van Irak een groot gevaar voor Iran.
Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op wat dan volgens jou het alternatief is?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 19:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vind het prachtig dat je dat denkt, maar hoeveel klappen in je gezicht (figuurlijk, ik wens je geen geweld toe) moeten er nog volgen om die naiviteit eruit te slaan?
Je denkt net zo als die 5 kaalkopjes protesterend op dat dak, waar dit topic over gaat. Don Quichot vechtend tegen de belangen van 1,5 miljard mensen...
Ja, hoe durft Iran te profiteren van haar eigen natuurlijke hulpbronnen!quote:Op zaterdag 7 februari 2015 19:43 schreef waht het volgende:
[..]
Nee, net was Mossadegh die de olieindustrie wilde nationaliseren, dat is een oorlogsverklaring.
Het ging niet om het recht om te beslissen wie er ons land binnenkomt. Dus je reactive slaat nergens op.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 19:12 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben wij het recht te bepalen wie er wel en niet ons land binnen komt. De acties van "Christenen" hebben geen fuck te maken met onze beslissing wie we binnen laten.
Mbt extremisme denk je veel te kortzichtig. Is het wel eens in je op gekomen dat de 2e of 3e generatie, die zelf geen vluchteling meer is, extremistisch kan zijn? Niet elke Moslim in Nederland is hier als vluchteling gekomen, het gros is hier opgegroeid. Het binnenlaten van vluchtelingen heeft veel langere termijn effecten dan alleen het leven van die vluchteling zelf.
Overigens is de beruchte ISIS koppensneller Khalid K in 2000 als oorlogsVLUCHTELING naar Nederland gekomen. Het is dus wel degelijk mogelijk dat vluchtelingen extremisten worden. Mensen kunnen immers radicaliseren of van gedrag veranderen.
Een alternatief bedenken dat ik miljarden mensen zou moeten gaan opleggen met "zo hoor je te leven en je samenleving/systeem in te richten"?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 19:43 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op wat dan volgens jou het alternatief is?
Wat jij hier post is de mening van een academic.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 19:39 schreef reza1 het volgende:
Ze waren echter niet neutraal, ze hielpen de christenen:
Als de MNF de Christenen had geholpen, hadden de Christenen de civil war gewonnen, in plaats van verloren, Libanon is een klein landje.quote:The Multinational Force in Lebanon (also MNF) was an international peacekeeping force created in 1982, after the demand was made by Lebanon to the UN's secretary general, and initially to oversee the withdrawal of the Palestine Liberation Organization.
Zelfs als we aannemen dat het allemaal de schuld van het Westen is (waar ik het niet mee eens ben), is Iran nog steeds onze vijand. De schuldvraag is totaal niet relevant voor deze discussie.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 19:39 schreef reza1 het volgende:
Je draait het alleen om, het is het westen die Iran als eerst als haar vijand ziet (As van het Kwaad). Als gevolg daarvan is de Amerikaanse bezetting van Irak een groot gevaar voor Iran.
Het barst in Nederland van de moslim-extremisten? Hoe kom je aan deze info? Je kunt mensen in Nederland die hier geboren zijn niet het land uitzetten. Belachelijke om dat al te denken. Eerst worden de zogenaamde moslim-extremisten eruit gezet, daarna de complot-denkers want die zijn ook gevaarlijk, daarna de mensen die blauw een mooie kleur vinden, daarna gehandicapten omdat ze alleen maar last opleveren voor de economie, etc etc.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 19:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
We doen van alles aan religieus extremisme, feitelijk al decennialang. We hebben ervoor gezorgd dat religie ondergeschikt is aan de wet. En bepaalde zaken zijn niet toegestaan, zoals haatzaaien. Ook is er het nodige gedaan om discriminatie door gelovigen aan te pakken.
Het barst in Nederland van de moslim-extremisten die beter zouden kunnen vertrekken naar Marokko, Turkije of waar ze ook vandaan komen. Dat gemekker van "Ja maar, ze zijn geboren in Nederland" moet maar eens afgelopen zijn. Of je matigt je religieuze gedrag of je hoepelt maar op als je zo nodig de extremist wilt uithangen.
Het alternatief om grote veranderingen door te voeren is er dus niet volgens jou? Waarom post je hier dan? Dan is het toch allemaal hopeloos?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 19:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een alternatief bedenken dat ik miljarden mensen zou moeten gaan opleggen met "zo hoor je te leven en je samenleving/systeem in te richten"?
Die vraag stelde je volgens mij eerder, of het was Bram, dat kan ook (no offence, ik mag jullie beiden graag), maar die vraag aan een anarchist stellen lijkt me een beetje zinloos...
Daar ging het wel degelijk om.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 19:45 schreef Japie77 het volgende:
Het ging niet om het recht om te beslissen wie er ons land binnenkomt. Dus je reactive slaat nergens op.
met:quote:"Hebben we toevallig ook nog het recht om bepaalde voorwaarden te stellen aan het gedrag van groepen migranten die hierheen komen? Bijvoorbeeld paal en perk stellen aan religieus extremisme? Over moeten we gewoon alles maar over onze kant laten gaan? "
Daar reageer ik op.quote:"Nee dat recht hebben we niet".
Niks "belachelijk".quote:Op zaterdag 7 februari 2015 19:47 schreef Japie77 het volgende:
Je kunt mensen in Nederland die hier geboren zijn niet het land uitzetten. Belachelijke om dat al te denken.
Denk dat dit wel een gezellige bijeenkomst voor je isquote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:13 schreef Salvad0R het volgende:
Wat een hersenloos volk.
this is why aliens wont talk to us
Als je tegen immigranten en open grenzen bent, wat compleet rechtvaardig is, dan zit je vijand op blauw pluche in Den Haag... Maar goed,
deze "extreem rechts" muppets zijn useful idiots voor dezelfde verraderlijke beleidsmakers....
Lekker verdelen en heersen, makkelijkste truc uit het boekje, en alle figuren zonder hogere hersenfuncties trappen er weer evenhard in, zoals hun voorouders 75 jaar geleden.
Jij en ik? Grote veranderingen doorvoeren? Die ingaan tegen de belangen van al die psychopaten die nu aan de macht zijn?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 19:49 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het alternatief om grote veranderingen door te voeren is er dus niet volgens jou?
"Dan is het toch allemaal hopeloos"?quote:Waarom post je hier dan? Dan is het toch allemaal hopeloos?
En die bijeenkomst staat in het teken waarvan?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 19:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Denk dat dit wel een gezellige bijeenkomst voor je is
[ afbeelding ]
Geintje natuurlijk. Ben het grotendeels met je eens, maar dit soort religieuze bijeenkomsten moeten we gewoon niet willen in NL.
En je denkt dat andere landen deze mensen willen hebben? Ik vind het een rare en belachelijke " oplossing" om te denken dat je nederlanders het land uit kan zetten omdat je het niet eens bent met hun geloof of gedachten. Het ging niet om criminelen by the way.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 19:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niks "belachelijk".
Wel op de vermoedelijke gronden van Elfletterig, maar daar heb ik hem naar gevraagd.
Van die idiote kutmarokkanen die een strafblad zo dik als Arnie's pols hebben en werkelijk nooit iets zullen bijdragen aan Nederland anders dan doorgaan met hun gewelddadige geziek, zou je nu juist wel eens over de grenzen van de beschaving moeten trappen.
Er komen buitenlandse salafisten preken...quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En die bijeenkomst staat in het teken waarvan?
Nee, jammer genoeg nietquote:
quote:1. Tarik Bin, of Ibn, maar het gaat om één en dezelfde haatbaard, Ali (Belgische-Marokkaan). Een recente bekende, want fondsenwerver voor de haathut in Gouda. Faciliteert tevens jihadi's in Europa.
2. Khalid Sujaa (Jordanië): Weinig over bekend. Wordt wel door de website sunnah4holland.nl gezien als een "betrouwbaar geleerde".
3. Wahid Baali (Egypte): Autoriteit op het gebied van ‘Ruqya’: Auteur van het boek hoe je het beste je kinderen islamitisch kunt laten opgroeien. Connaisseur van het 'zwaard' tegen zwarte magie en andere ongewenste tovenaars. Rouwt om dood Osama Bin Laden op YouTube.
4. Mohamad Hassa(a)n (Egypte). 'Adviseur' van Mursi. Moslimbroederschap (link met Obama-administratie). ''... popular Sheikh Muhammad Hassan holds that smiling to non-Muslims is forbidden, except when trying to win them over to Islam...'' Koestert haat tegen sjiieten. En over vrouwenbesnijdenis, 'democratie' en sharia: dit en dit. 4 type niet-moslims volgens de sharia. Het gevaar van innovatie binnen de islam. Prominent en invloedrijk binnen de politieke salafistische beweging in Egypte: "The most prominent and influential preachers on the political Salafist scene are currently Mohammad Hassan.."
5. Othman al Khamis (Koeweit). Steun aan Al-Nusra.
Om het leuk te houden mag u
6. Mamdouh Tamami
&
7. Abdallah Kaamil
Er zelf nog even bij zoeken. Succes!
Bron: http://www.geenstijl.nl/m(...)tbaarden_m.html#more
Wij zijn nog altijd met veel en veel meer dan dat kleine groepje psychopathen. Dus niks kinderlijk naief. En kap nou eens met dat soort betitelingen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 19:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij en ik? Grote veranderingen doorvoeren? Die ingaan tegen de belangen van al die psychopaten die nu aan de macht zijn?
Inderdaad, dat acht ik van een bewonderenswaardig maar kinderlijk naief niveau.
[..]
"Dan is het toch allemaal hopeloos"?
Ik snap je fatalistische vraag niet?
Ze hebben weinig keuze als die landen deze mensen zelf een paspoort geven, wel?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En je denkt dat andere landen deze mensen willen hebben?
Dat weet ik, maar daar heb ik het dus expliciet wel over. Ook niet de "gelegenheidscrimineel" maar van die gastjes met wie geen land te bezeilen valt, met vuistdikke strafdossiers en een enorme geschiedenis aan gewelddadig gedrag.quote:Het ging niet om criminelen by the way.
Jij denkt wel meer. Wie is "we" ?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 19:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Denk dat dit wel een gezellige bijeenkomst voor je is
[ afbeelding ]
Geintje natuurlijk. Ben het grotendeels met je eens, maar dit soort religieuze bijeenkomsten moeten we gewoon niet willen in NL.
Een paar posts boven deze kun je lezen wat er mis mee is.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:05 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Jij denkt wel meer. Wie is "we" ?
Ongeacht hoe ik er over denk, wat is er volgens jou precies mis met "dat soort" religieuze bijeenkomsten?
Mag jij lekker doen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maak maar een topic, zou ik zeggen, ik vind dit wel opmerkelijk iig....
Aantal maakt niks uit. Het gaat om wie de macht hebben. En denken dat je psychopaten met goede argumenten kan overtuigen ineens moreel te gaan denken, lijkt me inderdaad kinderlijk naief.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wij zijn nog altijd met veel en veel meer dan dat kleine groepje psychopathen. Dus niks kinderlijk naief. En kap nou eens met dat soort betitelingen.
Ik heb helemaal niet gezegd dat ik "niet geloof dat er dingen kunnen veranderen"? Bovendien noem ik niet iedereen die verandering nastreeft "kinderlijk en naief".quote:Als je toch niet gelooft dat er dingen kunnen veranderen wat is dat het punt dat je hier post om je mening te verkondigen? Trouwens als je naar de geschiedenis kijkt dan zijn er regelmatig enorme veranderingen geweest. Die mensen waren in jouw ogen ook " kinderlijk en naief" .
Is nieuws wmb.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Waarom moet er een topic aan dat haatevenement worden geweid?
waarom is dat een haatevenement.?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Waarom moet er een topic aan dat haatevenement worden geweid?
https://www.facebook.com/Rohamaa.nlquote:Het doel van deze mooie dag is om zoveel mogelijk geld binnen te halen voor de weeskinderen, gehandicapten en behoeftigen.
Verschillende sprekers, zoals Muhammad Hassan en Wahid Baali zullen lezingen geven in het kader van liefdadigheid
Omdat wrs om salafisten draait?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
waarom is dat een haatevenement.?
Zal nog uit gezocht moeten worden, denk ik, of dat allemaal waar is.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
[..]
https://www.facebook.com/Rohamaa.nl
Ik moest lachen, dit gelooft toch niemand?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
[..]
quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Omdat wrs om salafisten draait?
Maar ik kan dat nog niet bevestigen vanuit meerdere bronnen.
wrs? eerst checken...quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Omdat wrs om salafisten draait?
Maar ik kan dat nog niet bevestigen vanuit meerdere bronnen.
Dan doe je zoals ik, ga je er niet naartoe. Scheelt je 20 euro.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Een paar posts boven deze kun je lezen wat er mis mee is.
wat?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:18 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik moest lachen, dit gelooft toch niemand?
Eerst checken gewoon. En info is moeilijk te vinden, behalve aankondiging.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
[..]
wrs? eerst checken...
en dan nog... het schijnt een liefdadigheidsbijeenkomst te zijn.
quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
[..]
Ik zou willen zien dat dit soort idioten niet welkom zijn in NL om te komen preken en werven.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:19 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dan doe je zoals ik, ga je er niet naartoe. Scheelt je 20 euro.
Yeah, schijnt om liefdadigheid te gaan. In de UK worden dit soort liefdadigheidsinstellingen momenteel onderzocht ivm steun aan extremisten. Een charitydude is zelfs de eerste Britse suicide bomber in Syrie geworden.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:18 schreef Bluesdude het volgende:
wrs? eerst checken...
Bronquote:The Charity Commission launched its investigation after one of Al-Fatiha’s leaders was photographed with his arms around two hooded fighters carrying machine guns. A trustee of the charity has challenged the commission’s decision to launch the inquiry.
The investigation into Children in Deen began in April after it emerged that a participant in the Birmingham charity’s aid convoy last year, Abdul Waheed Majeed, had allegedly become Britain’s first suicide bomber in Syria.
Majeed, 41, killed dozens of civilians when he drove a truck full of explosives into the wall of Aleppo prison, enabling hundreds of prisoners to escape.
Last year, the Commission began formal inquiries into Aid Convoy, and Syria Aid, over concerns about the way their funds were being used once inside Syria.
wat zeggen ze dan op deze dag ?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik zou willen zien dat dit soort idioten niet welkom zijn in NL om te komen preken en werven.
Een liefdadigheidsevenement met nazistische sprekers?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
[..]
wrs? eerst checken...
Gelukkig genieten we in Nederland godsdienstvrijheid, wat "we" zo ongeveer hebben uitgevonden hier, en wordt beleid niet bepaald door mensen zoals jij die zich door angst laten leiden.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik zou willen zien dat dit soort idioten niet welkom zijn in NL om te komen preken en werven.
Blues, je moet dit soort lui imho zien als neonazi's, zou jij zoveel reserve hebben tav de doelstellingen van neonazi's?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:23 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
wat zeggen ze dan op deze dag ?
jij schijnt het allemaal al te weten... of je fantaseert maar wat .... beetje teveel haat, soms ?
ga je weer lekker met je haatpreek ?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:25 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Een liefdadigheidsevenement met nazistische sprekers?
Bijzonder.
Ik haat niemand. In tegenstelling tot de sprekers.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ga je weer lekker met je haatpreek ?
hoe weet je dat die sprekers nazistisch zijn ?
fantaseer je dat of heb je die gasten al jaren nauwgezet gelezen
Tjonge.... Ryan... op basis waarvan zet je die genoemde sprekers in een nazi-rol?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Blues, je moet dit soort lui imho zien als neonazi's, zou jij zoveel reserve hebben tav de doelstellingen van neonazi's?
Ze hebben NB ongeveer dezelfde ideologische verkniptheden als neonazi's: Het Grote Joodse Complot.
Ze zeggen waarschijnlijk dingen die in lijn liggen met hun salafistische gedachtegoed.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:23 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
wat zeggen ze dan op deze dag ?
jij schijnt het allemaal al te weten... of je fantaseert maar wat .... beetje teveel haat, soms ?
En waarom die haat? Je kent ze toch helemaal niet ?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik haat niemand. In tegenstelling tot de sprekers.
Hoe kom je aan die koppeling met salafisme ? Linkje?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ze zeggen waarschijnlijk dingen die in lijn liggen met hun salafistische gedachtegoed.
Salafisten geloven ook in Het Grote Joodse Complot, net als neonazi's.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Tjonge.... Ryan... op basis waarvan zet je die genoemde sprekers in een nazi-rol?
Ik ken ze niet.
Is het ook vreemd een hekel te hebben aan Hitler ondanks dat je hem niet kent?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
En waarom die haat? Je kent ze toch helemaal niet ?
Dus haal je maar figuren over de vloer die terroristische organisaties steunen om hier mensen die daar gevoelig voor zijn lekker te komen beïnvloeden?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:25 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Gelukkig genieten we in Nederland godsdienstvrijheid, wat "we" zo ongeveer hebben uitgevonden hier, en wordt beleid niet bepaald door mensen zoals jij die zich door angst laten leiden.
Muhammad Hassan staat op de poster.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die koppeling met salafisme ? Linkje?
Haat? Het is een potentieel gevaar, omdat ze mensen brainwashen. Idem neonazi's.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die kennen we wel dus... Massa's boeken en films daarover.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:30 schreef reza1 het volgende:
[..]
Is het ook vreemd een hekel te hebben aan Hitler ondanks dat je hem niet kent?
Alles is een complot, ook de dagelijkse gang van zaken.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Salafisten geloven ook in Het Grote Joodse Complot, net als neonazi's.
Ja, zelfs de stoelgang van Stalin idd.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:31 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Alles is een complot, ook de dagelijkse gang van zaken.
ben je aan het trollen?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Haat? Het is een potentieel gevaar, omdat ze mensen brainwashen. Idem neonazi's.
Welke haat? Ik haat niemand! Ik haat geen nazi's, geen salafisten, niemand. Ik haat hun gedachtegoed.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hahahahaha geld voor Kalashnikov's en bomgordels inzamelen voor gehandicapten en weeskinderen zekerquote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
[..]
Ondanks dat ik een hekel heb aan Geenstijl hebben ze wel een goed overzicht gemaakt met bronnen:quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die kennen we wel dus... Massa's boeken en films daarover.
Maar deze sprekers ken ik niet
Heb je een linkje naar wat ze vinden en wat ze willen zeggen op dat evenement ?
Als daar onwettige shit plaats vindt, zoals het scheiden van mensen op grond van geslacht, wat mij overduidelijk onder overtreding van artikel 1 van de grondwet lijkt te vallen, dan steek je daar een stokje voor als je je daar geroepen toe voelt.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dus haal maar je figuren over de vloer die terroristische organisaties steunen om hier mensen die daar gevoelig voor zijn lekker te komen beïnvloeden?
Ik ben niet aan het trollen, jij misschien?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ben je aan het trollen?
Je weet dat ik je altijd serieus neemt .
Zoals elk weldenkend mens en zij haten het gedachtegoed van ons.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:33 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Welke haat? Ik haat niemand! Ik haat geen nazi's, geen salafisten, niemand. Ik haat hun gedachtegoed.
Ik zou eerder willen pleiten voor preventie..quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:34 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Als daar onwettige shit plaats vindt, zoals het scheiden van mensen op grond van geslacht, wat mij overduidelijk onder overtreding van artikel 1 van de grondwet lijkt te vallen, dan steek je daar een stokje voor als je je daar geroepen toe voelt.
Dat bedoel ik.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, zelfs de stoelgang van Stalin idd.
Zo gek is dit niet, aangezien veel stichtingen hun kerntaken niet uitvoeren.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:33 schreef Nintex het volgende:
[..]
Hahahahaha geld voor Kalashnikov's en bomgordels inzamelen voor gehandicapten en weeskinderen zeker
Praktisch? Niets, wat mij betreft. Hoewel... Het schept nogal een precedent voor als de NVU weer eens een zaaltje wil huren, maar ook die kunnen wat mij betreft vertellen wat ze willen, waar ze willen. Dat je dan van die taferelen krijgt als in de VS, waar die God Hates Fags-figuren, beschermd door politie hun grenzeloze haat tentoonspreiden, dat is een teken dat het goed gaat met de vrijheid van meningsuiting.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zoals elk weldenkend mens en zij haten het gedachtegoed van ons.
Nu, wat moet er precies gebeuren met mensen die verder niemand kwaad doen behalve een gedachtegoed bezigen dat jij (en ik) haat?
En die Joodse arts is verre familie van Poetin.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Beïnvloed door een Joodse arts, meen ik me te herinneren.
Ok, helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:45 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Praktisch? Niets, wat mij betreft. Hoewel... Het schept nogal een precedent voor als de NVU weer eens een zaaltje wil huren, maar ook die kunnen wat mij betreft vertellen wat ze willen, waar ze willen. Dat je dan van die taferelen krijgt als in de VS, waar die God Hates Fags-figuren, beschermd door politie hun grenzeloze haat tentoonspreiden, dat is een teken dat het goed gaat met de vrijheid van meningsuiting.
Ik vermoed alleen dat dat precedent helemaal niet geschapen wordt, maar dat er hier een uitzondering wordt gemaakt om religieuze redenen. Haat om religieuze redenen is niet minder verwerpelijk dan andere haat.
Niet per definitie maar vaak genoeg wel hoor. Haat kan een rationele kern hebben, dan is het in mijn ogen begrijpelijker dan "ik haat omdat dat moet van god".quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:45 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Haat om religieuze redenen is niet minder verwerpelijk dan andere haat.
Zeker.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:49 schreef ems. het volgende:
[..]
Niet per definitie maar vaak genoeg wel hoor. Haat kan een rationele kern hebben, dan is het in mijn ogen begrijpelijker dan "ik haat omdat dat moet van god".
Er zijn enkele honderden jihadisten, die concreet afreizen naar gebieden als Syrie. Daarnaast zijn er duizenden sympathisanten. En de groep salafisten waaruit deze voorkomen, kent een omvang van zo'n 20.000 tot 30.000 mensen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 19:47 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het barst in Nederland van de moslim-extremisten? Hoe kom je aan deze info? Je kunt mensen in Nederland die hier geboren zijn niet het land uitzetten. Belachelijke om dat al te denken. Eerst worden de zogenaamde moslim-extremisten eruit gezet, daarna de complot-denkers want die zijn ook gevaarlijk, daarna de mensen die blauw een mooie kleur vinden, daarna gehandicapten omdat ze alleen maar last opleveren voor de economie, etc etc.
Dat kan dus echt niet. Waar ga je een Nederlandse salafist naartoe sturen? Die mensen zijn gek.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:54 schreef Elfletterig het volgende:
We zullen af moeten van het denken in onmogelijkheden. "Hier geboren zijn" moet vervallen als argument om mensen Nederland niet uit te zetten. Als mensen meer dan één nationaliteit hebben en zich vijandig richting Nederland gedragen, dan moeten we ze dat Nederlandse paspoort afnemen. Wet- en regelgeving moet zodanig worden veranderd dat dat mogelijk is.
Naja gek, ik zou het eerder "out of the box" willen noemen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:57 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat kan dus echt niet. Waar ga je een Nederlandse salafist naartoe sturen? Die mensen zijn gek.
Daarom zou ik voorstellen om ze te behandelen als wat ze zijn. Sluit die mensen op in gesloten psychiatrische instellingen. Niet om een mening, maar om een levensgevaarlijke psychische aandoening.
Of om het 'knuffellinks' te stelen: deze mensen verdienen onze zorg, niet onze haat.
Je zegt veel maar nog steeds niks concreets.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:54 schreef Elfletterig het volgende:
Als mensen meer dan één nationaliteit hebben en zich vijandig richting Nederland gedragen, dan moeten we ze dat Nederlandse paspoort afnemen. Wet- en regelgeving moet zodanig worden veranderd dat dat mogelijk is.
Dit in tegenstelling tot salafisme.
We moeten daar gewoon krachtig paal en perk aan stellen.
Moslims die hier willen wonen (het hoeft niet, je kunt ook weggaan!) moeten zich houden aan de wetten en regels die in Nederland gelden.
Staatsgevaarlijke of vijandige bewegingen moeten hard worden aangepakt.
Religie is een keuze. Salafist worden is een keuze. Jezelf afzetten tegen de Nederlandse samenleving is een keuze. Dan ga je ook maar op de blaren zitten; ophoepelen dus. Besteden we het geld wel aan mensen die buiten hun eigen schuld zorg nodig hebben.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:57 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat kan dus echt niet. Waar ga je een Nederlandse salafist naartoe sturen? Die mensen zijn gek.
Daarom zou ik voorstellen om ze te behandelen als wat ze zijn. Sluit die mensen op in gesloten psychiatrische instellingen. Niet om een mening, maar om een levensgevaarlijke psychische aandoening.
Of om het 'knuffellinks' te stelen: deze mensen verdienen onze zorg, niet onze haat.
Is het ineens niet meer waar dan dat dit soort predikers de zwakste moslimbroeders uitzoeken om te brainwashen naar het M-O te gaan om daar dood en verderf te zaaien, en evt. terug te komen en anderen ertoe aan te zetten dan wel hier hun strijd voort te zetten dan?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:45 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Praktisch? Niets, wat mij betreft. Hoewel... Het schept nogal een precedent voor als de NVU weer eens een zaaltje wil huren, maar ook die kunnen wat mij betreft vertellen wat ze willen, waar ze willen. Dat je dan van die taferelen krijgt als in de VS, waar die God Hates Fags-figuren, beschermd door politie hun grenzeloze haat tentoonspreiden, dat is een teken dat het goed gaat met de vrijheid van meningsuiting.
Ik vermoed alleen dat dat precedent helemaal niet geschapen wordt, maar dat er hier een uitzondering wordt gemaakt om religieuze redenen. Haat om religieuze redenen is niet minder verwerpelijk dan andere haat.
Dus, enkel de opvattingen van iemand (zonder ook maar enige daad gepleegd te hebben) zijn volgens jou voldoende reden om iemand uit te zetten?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 21:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Religie is een keuze. Salafist worden is een keuze. Jezelf afzetten tegen de Nederlandse samenleving is een keuze. Dan ga je ook maar op de blaren zitten; ophoepelen dus. Besteden we het geld wel aan mensen die buiten hun eigen schuld zorg nodig hebben.
Wie zijn dat dan, want alles is natuurlijk een keuze.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 21:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Religie is een keuze. Salafist worden is een keuze. Jezelf afzetten tegen de Nederlandse samenleving is een keuze. Dan ga je ook maar op de blaren zitten; ophoepelen dus. Besteden we het geld wel aan mensen die buiten hun eigen schuld zorg nodig hebben.
Nee. Religie is nog minder een keuze dan een heroïneverslaving een keuze is. Die mensen hebben hulp nodig.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 21:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zeker, maar dat zijn allemaal gevolgen van hun aandoening.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 21:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is het ineens niet meer waar dan dat dit soort predikers de zwakste moslimbroeders uitzoeken om te brainwashen naar het M-O te gaan om daar dood en verderf te zaaien, en evt. terug te komen en anderen ertoe aan te zetten dan wel hier hun strijd voort te zetten dan?
Hebben we het elders wel over, het gaat al off-topic genoeg. Waar het mij om gaat, is dat je concreet gedrag aanpakt. Haatzaaien bijvoorbeeld. Verbied haatpreken, voorkom de stichting van haatpaleizen zoals in Gouda.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 21:08 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wie zijn dat dan, want alles is natuurlijk een keuze.
Ruim 6.000.000.000 mensen zijn "geestesziek" en "hebben hulp nodig".quote:Op zaterdag 7 februari 2015 21:12 schreef Jigzoz het volgende:
Religie is ...Die mensen hebben hulp nodig.
Is iemand die de Nederlandse Antillen los van het Koninkrijk der Nederlanden wil maken in jouw ogen een "staatsgevaarlijk" iemand en moet ie dan uitgezet (wellicht naar de Antillenquote:Op zaterdag 7 februari 2015 21:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hebben we het elders wel over, het gaat al off-topic genoeg. Waar het mij om gaat, is dat je concreet gedrag aanpakt. Haatzaaien bijvoorbeeld. Verbied haatpreken, voorkom de stichting van haatpaleizen zoals in Gouda.
Gedachten / opvattingen kun je mensen niet afnemen en zijn ook niet te controleren. Dat wat wordt uitgedragen wél. Het moet dergelijke extremisten in Nederland een stuk moeilijker worden gemaakt dan nu het geval is, want we leggen ze feitelijk geen strobreed in de weg.
Op dit moment domineert islamitisch gerelateerd geweld een aanzienlijk deel van de wereld. Die extremistische figuren zijn er op uit om landen te destabiliseren, wat aardig lijkt te lukken her en der. In Europa valt het nog mee, maar ik zou deze zelfde figuren (salafisten/wahabisten) hier geen ruimte meer willen bieden om hun verderfelijke ideologie te verspreiden. Het moet hier heel onaangenaam en onaantrekkelijk worden zodat ze zelf hun spullen pakken en oprotten. Een verbod op deze stroming binnen de islam lijkt me wellicht op zijn plek. In eerste instantie lijkt dit in strijd met waar we hier voor staan, maar op termijn lijkt het me in het belang van en het behoud van onze Nederlandse rechtsstaat.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 21:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Is iemand die de Nederlandse Antillen los van het Koninkrijk der Nederlanden wil maken in jouw ogen een "staatsgevaarlijk" iemand en moet ie dan uitgezet (wellicht naar de Antillen) worden?
Jij wil serieus een andere opvatting over de maatschappelijke inrichting, zonder daar daden aan te verbinden, puur de opvatting, een geldig argument maken om mensen dingen te verbieden of ze zelfs het land uit te gooien?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 21:42 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Op dit moment domineert islamitisch gerelateerd geweld een aanzienlijk deel van de wereld. Die extremistische figuren zijn er op uit om landen te destabiliseren, wat aardig lijkt te lukken her en der. In Europa valt het nog mee, maar ik zou deze zelfde figuren (salafisten/wahabisten) hier geen ruimte meer willen bieden om hun verderfelijke ideologie te verspreiden. Het moet hier heel onaangenaam en onaantrekkelijk worden zodat ze zelf hun spullen pakken en oprotten. Een verbod op deze stroming binnen de islam lijkt me wellicht op zijn plek. In eerste instantie lijkt dit in strijd met waar we hier voor staan, maar op termijn lijkt het me in het belang van en het behoud van onze Nederlandse rechtsstaat.
In sommige gevallen is dat helaas noodzakelijk ben ik bang. Ik zie het ook liever niet en begrijp precies wat je bedoelt, maar die figuren maken misbruik van de vrijheid die ze hier genieten en haten het hier... dus wat mij betreft mogen ze dan een beetje geholpen worden hier weg te gaan.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 21:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij wil serieus een andere opvatting over de maatschappelijke inrichting, zonder daar daden aan te verbinden, puur de opvatting, een geldig argument maken om mensen dingen te verbieden of ze zelfs het land uit te gooien?
Trek dat nu eens door naar mensen die betwijfelen of Fortuyn wel echt is doodgeschoten om wat nertsjes of andere "BNW-visies".
Of is alleen "salafisme" staatsgevaarlijk (genoeg)? Een aparte clausule voor "salafisme" in de wet, of hoe moet ik dat zien?
En dat Matthijs Nieuwenhuis niet meer zo makkelijk op zijn fiets zit.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 21:55 schreef rmrt2010 het volgende:
Hoe dan ook ik voorzie komende maandagavond bij DWDD een gejammer over deze bezetting en dat het allemaal stuitend en wat al niet meer is en deze bezetters een schande voor het land zijn. Natuurlijk wordt vergeten hoe dit allemaal zo heeft kunnen komen.
quote:Op zaterdag 7 februari 2015 22:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En dat Matthijs Nieuwenhuis niet meer zo makkelijk op zijn fiets zit.
Hoe? Moet er uit de doeken worden gedaan of ze met de auto naar die moskee zijn gegaan, of met de trein?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 21:55 schreef rmrt2010 het volgende:
Hoe dan ook ik voorzie komende maandagavond bij DWDD een gejammer over deze bezetting en dat het allemaal stuitend en wat al niet meer is en deze bezetters een schande voor het land zijn. Natuurlijk wordt vergeten hoe dit allemaal zo heeft kunnen komen.
Die ja.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 22:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Matthijs van Nieuwkerk bedoel je...
Ja, gooi salafisten gerust op één hoop met alle andere religieuzen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 21:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ruim 6.000.000.000 mensen zijn "geestesziek" en "hebben hulp nodig".
Ik ga me zo weer begeven tussen hordes katholieken, ik hoop dat ik het overleef zeg...
Ik vind de vraag eerder waarom we deze mensen geen strobreed in de weg leggen..quote:Op zaterdag 7 februari 2015 21:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hebben we het elders wel over, het gaat al off-topic genoeg. Waar het mij om gaat, is dat je concreet gedrag aanpakt. Haatzaaien bijvoorbeeld. Verbied haatpreken, voorkom de stichting van haatpaleizen zoals in Gouda.
Gedachten / opvattingen kun je mensen niet afnemen en zijn ook niet te controleren. Dat wat wordt uitgedragen wél. Het moet dergelijke extremisten in Nederland een stuk moeilijker worden gemaakt dan nu het geval is, want we leggen ze feitelijk geen strobreed in de weg.
"noodzakelijk"quote:Op zaterdag 7 februari 2015 22:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
In sommige gevallen is dat helaas noodzakelijk ben ik bang. Ik zie het ook liever niet en begrijp precies wat je bedoelt, maar die figuren maken misbruik van de vrijheid die ze hier genieten en haten het hier... dus wat mij betreft mogen ze dan een beetje geholpen worden hier weg te gaan.
Een verbod op hun idiote stroming zou wat ver gaan wellicht, echter als er zo door wordt gegaan zoals nu, dan krijgen we daar een keer grote spijt van in NL.
Dus waar kies je voor?
Waarom zouden we bijvoorbeeld toestaan dat haatpaleizen hier gefinancierd worden door buitenlandse haatimams en instellingen?
Ach, je kunt bepaalde mensen wel ergens op wijzen, maar die blijven te eigenwijs en te policor om even verder te denken.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:34 schreef reza1 het volgende:
[..]
Ondanks dat ik een hekel heb aan Geenstijl hebben ze wel een goed overzicht gemaakt met bronnen:
1. Tarik Bin, of Ibn, maar het gaat om één en dezelfde haatbaard, Ali (Belgische-Marokkaan). Een recente bekende, want fondsenwerver voor de haathut in Gouda. Faciliteert tevens jihadi's in Europa.
2. Khalid Sujaa (Jordanië): Weinig over bekend. Wordt wel door de website sunnah4holland.nl gezien als een "betrouwbaar geleerde".
3. Wahid Baali (Egypte): Autoriteit op het gebied van ‘Ruqya’: Auteur van het boek hoe je het beste je kinderen islamitisch kunt laten opgroeien. Connaisseur van het 'zwaard' tegen zwarte magie en andere ongewenste tovenaars. Rouwt om dood Osama Bin Laden op YouTube.
4. Mohamad Hassa(a)n (Egypte). 'Adviseur' van Mursi. Moslimbroederschap (link met Obama-administratie). ''... popular Sheikh Muhammad Hassan holds that smiling to non-Muslims is forbidden, except when trying to win them over to Islam...'' Koestert haat tegen sjiieten. En over vrouwenbesnijdenis, 'democratie' en sharia: dit en dit. 4 type niet-moslims volgens de sharia. Het gevaar van innovatie binnen de islam. Prominent en invloedrijk binnen de politieke salafistische beweging in Egypte: "The most prominent and influential preachers on the political Salafist scene are currently Mohammad Hassan.."
5. Othman al Khamis (Koeweit). Steun aan Al-Nusra.
http://www.geenstijl.nl/m(...)n_haatbaarden_m.html
Als iedereen van elkaar wist wat hij/zij dacht zo iedereen elkaar spontaan overhoop schieten.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 21:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ze zijn al bezig hoor.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 21:55 schreef rmrt2010 het volgende:
Ik heb ze anders niet gehoord over dat ze geschokt zijn dat de Joodse gemeenschap zich hier niet meer veilig voelt, door het toenemende antisemitisme. Ik heb ze ook nog niet gehoord over dat ze geschokt zijn, dat hun jeugdige bezoekers oververtegenwoordigd is in de misdaadcijfers.quote:Ook de Raad van Marokkaanse Moskeeën Nederland is geschokt door actie in Leiden. "Onder islamitische burgers groeit de angst voor agressieve aanvallen op moslims en moskeeën."
Het viel mij ook op vandaag. De hele dag geen woord over de gebeurtenis (kennelijk niet nieuwswaardig genoeg of zo), maar als zo'n Moskeëenclub hun klaagzang klaar heeft, verschijnt dat wél prominent in het nieuws.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 23:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ze zijn al bezig hoor.
http://nos.nl/artikel/201(...)se-organisaties.html
[..]
Ik heb ze anders niet gehoord over dat ze geschokt zijn dat de Joodse gemeenschap zich hier niet meer veilig voelt, door het toenemende antisemitisme. Ik heb ze ook nog niet gehoord over dat ze geschokt zijn, dat hun jeugdige bezoekers oververtegenwoordigd is in de misdaadcijfers.
Maar zodra iets als dit gebeurd, weten ze niet hoe snel ze zich moeten neerzetten als onderdrukt slachtoffer.
Spiegeltje nodig?
Dit zijn natuurlijk je reinste idioten, maar waarom zou je ze verbieden te spreken?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 23:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ach, je kunt bepaalde mensen wel ergens op wijzen, maar die blijven te eigenwijs en te policor om even verder te denken.
Zal worden geframed als 'pfff, da's fascistische haat zonder fundament'.
Iemand in de slachtofferrol zal dan ook nooit iemand anders als een slachtoffer zien.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 23:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het viel mij ook op vandaag. De hele dag geen woord over de gebeurtenis (kennelijk niet nieuwswaardig genoeg of zo), maar als zo'n Moskeëenclub hun klaagzang klaar heeft, verschijnt dat wél prominent in het nieuws.
"Ze" (misschien niet dezelfde individuen) staan in de rij om een politicus die 1 vergrotende trap 3 keer liet herhalen het recht tot spreken te ontnemen en nu staan ze jankend bij de media dat ze niet genoeg vrijheid krijgen?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 23:38 schreef Red_85 het volgende:
Ik heb ze ook nog niet gehoord over dat ze geschokt zijn, dat hun jeugdige bezoekers oververtegenwoordigd is in de misdaadcijfers.
Maar zodra iets als dit gebeurd, weten ze niet hoe snel ze zich moeten neerzetten als onderdrukt slachtoffer.
Spiegeltje nodig?
http://www.omroepwest.nl/(...)en-geen-baldadigheidquote:LEIDEN - PvdA-Kamerlid Ahmed Marcouch is bang dat de politie de actie op een moskee in Leiden zal afdoen als een lichte overtreding. Hij wil dinsdag in het vragenuurtje opheldering daarover van minister Ivo Opstelten van Veiligheid.
Volgens Marcouch moet er hard worden opgetreden tegen extreme organisaties als Identitair Verzet die verantwoordelijk is voor de actie. Zaterdag werden aan de moskee spandoeken opgehangen met teksten als Stop de Islam.
Marcouch heeft de website van de organisatie bekeken en kwam er veel teksten tegen die oproepen tot haat. 'Het is naïef om ze alleen maar als baldadige jongeren te zien. Dit soort uitingen van geweld zijn de laatste tijd schering en inslag.'
Angst in de ogen
Het Kamerlid heeft zaterdag gesproken met moslims in Leiden en maakt daaruit op dat de actie 'grote impact' heeft. 'Ik heb de angst gezien in de ogen van volwassen mannen', aldus Marcouch.
quote:'Ik heb de angst gezien in de ogen van volwassen mannen', aldus Marcouch.
Ho ho, Smack:quote:Op zaterdag 7 februari 2015 23:53 schreef Smack10 het volgende:
[..]
http://www.omroepwest.nl/(...)en-geen-baldadigheid
Die Ahmed Marcouch ook, schreeuwt moord en brand nu opeens terwijl die daders gewoon geen stageplek konden vinden en geen voetbalveldje bij de flat kwam.
Meneer spreekt hier over idioten etc.twitter:ahmedmarcouch twitterde op zaterdag 07-02-2015 om 11:15:05Extreem rechtse idioten bezetten moskee. Zijn uit op ontwrichten samenleving. aanpakken en Lik op stuk! #moslimhaat http://t.co/otAJtkgdIa reageer retweet
En bij het mishandelen van een homoseksueel, dus daadwerkelijk geweld toepassen spreekt meneer over Marrokaanse Amsterdammers.twitter:ahmedmarcouch twitterde op maandag 26-01-2015 om 23:45:48bezocht Mishandelde, uitgescholden homo in B & Lommer. Politie zoekt drie Marokkaanse Amsterdammers. Verachtelijke hatecrime; wie getuigt? reageer retweet
Bizar inderdaad, al moet wel worden aangetekend dat Marcouch ook iemand is die heel krachtig stelling neemt tegen extremisme en het wangedrag van Marokkaanse jongeren.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 23:53 schreef Smack10 het volgende:
[..]
http://www.omroepwest.nl/(...)en-geen-baldadigheid
Die Ahmed Marcouch ook, schreeuwt moord en brand nu opeens terwijl die daders gewoon geen stageplek konden vinden en geen voetbalveldje bij de flat kwam.
Ach, wat verwacht je ook van volk wat massaal gaat huilen als je een tekeningetje van hun profeet maakt.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 23:56 schreef Nintex het volgende:
Terugkerende Jihadisten, onthoofdingen, soldaten levend verbranden, tja niet heel schokkend of zo...
Een Nederlandse vlag aan een gebouw hangen
[..]
Ik kan je uit eerste hand vertellen dat niet alleen de moslims de aanslagen op Hebdo begrepen.quote:Op zondag 8 februari 2015 00:01 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Ach, wat verwacht je ook van volk wat massaal gaat huilen als je een tekeningetje van hun profeet maakt.
pvda'er he. rancuneus policor in optima forma.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 23:59 schreef Smack10 het volgende:
Meneer spreekt hier over idioten etc.twitter:ahmedmarcouch twitterde op zaterdag 07-02-2015 om 11:15:05Extreem rechtse idioten bezetten moskee. Zijn uit op ontwrichten samenleving. aanpakken en Lik op stuk! #moslimhaat http://t.co/otAJtkgdIa reageer retweet
En bij het mishandelen van een homoseksueel, dus daadwerkelijk geweld toepassen spreekt meneer over Marrokaanse Amsterdammers.twitter:ahmedmarcouch twitterde op maandag 26-01-2015 om 23:45:48bezocht Mishandelde, uitgescholden homo in B & Lommer. Politie zoekt drie Marokkaanse Amsterdammers. Verachtelijke hatecrime; wie getuigt? reageer retweet
Ik hoor het al, we moeten nieuws censureren.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 23:47 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Iemand in de slachtofferrol zal dan ook nooit iemand anders als een slachtoffer zien.
Dat gezegd hebbende is het mij nog steeds niet duidelijk waarom er zo selectief nieuws wordt gebracht en daarmee de beeldvorming van de bevolking probeert te beïnvloeden.
Of zou het zijn dat ze de autochtone bevolking juist nog bozer willen maken en de tweedeling tussen moslims en niet-moslims wil vergroten.
Vertel het maar want ik heb even geen idee.
Echt de ironie he.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 23:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ho ho, Smack:
Blanke tokkies op stages zijn luie ongemotiveerde kutracisten
Marokkaanse tokkies op stages zijn gemotiveerde gekwetste tussen twee culturen vallende door Nederland bijzonder racistisch bejegende slachtoffers
Blanke tokkies met voetbal zijn treinenslopende debielen
Marokkaanse tokkies met voetbal zijn fanatieke sportlui die soms het onderscheid met kickboksen moeilijk kunnen maken en daarom verdienen zij daar een gratis cursus in
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is geen sprake van een eerlijke nieuwsverdeling dus kan je ook onmogelijk van "censuur" spreken.quote:Op zondag 8 februari 2015 00:12 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik hoor het al, we moeten nieuws censureren.
Wat een malloten hier.
Hij noemt het een verachtelijke hatecrime. Je verontwaardiging slaat in dit geval nergens op.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 23:59 schreef Smack10 het volgende:
Het gebeurt zelden, maar we zijn het ergens over eens. Stop de persen.quote:Op zondag 8 februari 2015 00:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hij noemt het een verachtelijke hatecrime. Je verontwaardiging slaat in dit geval nergens op.
Nee hoor, dat zeg jij.quote:Op zondag 8 februari 2015 00:12 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik hoor het al, we moeten nieuws censureren.
Wat een malloten hier.
Allicht maar om er allerhande complotten in te zien lijkt me vergezocht.quote:Op zondag 8 februari 2015 00:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er is geen sprake van een eerlijke nieuwsverdeling dus kan je ook onmogelijk van "censuur" spreken.
Een klein aantal bedrijven bepaalt welk nieuws wij zien, dat is verder geen complot ofzo, zo liggen de feiten.
Alsof jij ooit iets slechts over hem zou zeggen.quote:Op zondag 8 februari 2015 00:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hij noemt het een verachtelijke hatecrime. Je verontwaardiging slaat in dit geval nergens op.
Ik sta dan ook voor het bij elkaar brengen van verschillende partijen.quote:Op zondag 8 februari 2015 00:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het gebeurt zelden, maar we zijn het ergens over eens. Stop de persen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |