abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149526225
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, Marcouch m.n. was heel dramatisch, Lodewijk ging vanmorgen meteen langs in Leiden, las ik. Potsierlijk wmb.

En Bluesdude ken ik al heel lang (>12 jaar), ik acht hem ook altijd heel hoog qua discussiant, als medestander in discussies tegen Holocaustontkenners (>10 jaar geleden). Maar het lijkt erop dat we ietwat uit elkaar gedreven zijn, maar waarom? Is er wat veranderd?
Dat bedoel ik dus met de slachtofferrol opzoeken. Politici werken er kennelijk graag aan mee.

Geen idee. Ken hem verder niet. Het is natuurlijk ook omschakelen. Jaren ageren tegen mensen die kritisch zijn op andere culturen en dan heb je nu te maken met een religie die vrijheden van anderen telkens in wil perken met onredelijke argumenten op basis van onbewezen claims. Sommigen ageren daar dan toch tegen, anderen blijven in hun oude rol.

De Holocaust ontkennen vind ik vrij dom eigenlijk. Lijkt me afdoende bewezen dat die heeft plaatsgevonden. Het is vanuit het oogpunt van mensen die dat doen vaak ook raar i.c.m. bepaalde adoraties van die lui. Nooit begrepen eigenlijk.
pi_149526363
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:50 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus met de slachtofferrol opzoeken. Politici werken er kennelijk graag aan mee.

Geen idee. Ken hem verder niet. Het is natuurlijk ook omschakelen. Jaren ageren tegen mensen die kritisch zijn op andere culturen en dan heb je nu te maken met een religie die vrijheden van anderen telkens in wil perken met onredelijke argumenten op basis van onbewezen claims. Sommigen ageren daar dan toch tegen, anderen blijven in hun oude rol.

De Holocaust ontkennen vind ik vrij dom eigenlijk. Lijkt me afdoende bewezen dat die heeft plaatsgevonden. Het is vanuit het oogpunt van mensen die dat doen vaak ook raar i.c.m. bepaalde adoraties van die lui. Nooit begrepen eigenlijk.
Ik denk dat we, ook vanuit de Holocaust, moeten gaan naar een wereldwijde discussie over wat mensenrechten inhouden. Er moet een geheel nieuw transcedent verhaal komen, de oude verhalen werken niet meer, nu gemaakt door mensen die zich niet meer laten ringeloren door allerlei elites. Een nieuwe wereldorde eigenlijk. Want het gaat zo niet langer, Kijk wat er nu in Oekraïne gebeurt.
Maar goed dat is het grotere verhaal eigenlijk.
I´m back.
pi_149526496
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat we, ook vanuit de Holocaust, moeten gaan naar een wereldwijde discussie over wat mensenrechten inhouden. Er moet een geheel transcedent verhaal komen, gemaakt door mensen die zich niet meer laten ringeloren door allerlei elites. Een nieuwe wereldorde eigenlijk. Want het gaat zo niet langer, Kijk wat er nu in Oekraïne gebeurt.
Maar goed dat is het grotere verhaal eigenlijk.
Ja, eens. Dit gaat een keer fout. Alleen is zo'n plan niet uitvoerbaar natuurlijk door alle belangen, angst voor gezichtsverlies, onderlinge fricties e.d. die er zijn. Met alleen mensenrechten definiëren kom je er niet, denk ik.

Jij en ik of ik en Blues zouden er snel uit zijn. Maarja, ik hoef met minder dingen rekening te houden.
pi_149526680
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:56 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, eens. Dit gaat een keer fout. Alleen is zo'n plan niet uitvoerbaar natuurlijk door alle belangen, onderlinge fricties e.d. die er zijn. Met alleen mensenrechten definiëren kom je er niet, denk ik.
Ja, je zou bijna zeggen er zou een nieuwe profeet moeten opstaan, à la Mohammed, en die dan de mensenrechten propageert vanuit een engel, en iedereen gelooft daarin en dat wordt dan de nieuwe vredelievende kunstmatige religie, maar ja dat is al gebeurd en binnen paar generaties gaan de mensen toch weer bakkeleien.... Misschien dat de miljarden mensen sws een nieuw verhaal moeten hebben, alle grote verhalen van nu, alle politici zijn wmb van hun voetstuk gevallen...
I´m back.
pi_149526699
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij zegt toch dat jij thee drinkt met ISIS-demonstranten ?
Heb je Marcouch gezien tijdens zo'n theekransje dan ?
Jeps, maar hij was vooral op zijn telefoon aan het twitteren.
pi_149526811
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 23:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, je zou bijna zeggen er zou een nieuwe profeet moeten opstaan, à la Mohammed, en die dan de mensenrechten propageert vanuit een engel, en iedereen gelooft daarin en dat wordt dan de nieuwe vredelievende kunstmatige religie, maar ja dat is al gebeurd en binnen paar generaties gaan de mensen toch weer bakkeleien.... Misschien dat de miljarden mensen sws een nieuw verhaal moeten hebben, alle grote verhalen van nu, alle politici zijn wmb van hun voetstuk gevallen...
Nee, a.u.b. geen profeten en dat soort grappen. Geloof is, hoe je het ook wendt of keert, toch vaak een bron van conflict, discussie en geweld. Gelooft komt de elite natuurlijk vaak ook heel goed van pas.
pi_149526945
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 23:05 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee, a.u.b. geen profeten en dat soort grappen. Geloof is, hoe je het ook wendt of keert, toch vaak een bron van conflict, discussie en geweld. Gelooft komt de elite natuurlijk vaak ook heel goed van pas.
Ja, maar 90% van de wereldbevolking is zo simpel dat ze alleen in termen van geloof en god etc. kunnen denken... zou toch geweldig zijn dat die mensen met een nieuwe profeet geconfronteerd worden, die ineens over mensenrechten gaat praten, dankzij een engel? En die dan gaan volgen?
I´m back.
pi_149527052
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij zegt toch dat jij thee drinkt met ISIS-demonstranten ?
Heb je Marcouch gezien tijdens zo'n theekransje dan ?
Jeps, maar hij was vooral op zijn telefoon aan het twitteren.
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als je het leest, dan is prima te volgen hoe het is bedoeld. Een statement van agressie lijkt me onzin. Toch maar van de theeblaadjes afblijven denk ik.
Dit.
pi_149527106
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 23:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar 90% van de wereldbevolking is zo simpel dat ze alleen in termen van geloof en god etc. kunnen denken... zou toch geweldig zijn dat die mensen met een nieuwe profeet geconfronteerd worden, die ineens over mensenrechten gaat praten, dankzij een engel? En die dan gaan volgen?
Dat is en vrij onrealistisch en die verhalen worden natuurlijk constant aangepast voor allerlei doeleinden. Zoals ook met de Bijbel en de Koran is gebeurd. Dan ben je weer terug bij af.

Beslissen op basis van redelijke argumenten is altijd beter dan beslissen op basis van onredelijke argumenten, zoals bv. godsdienstige argumenten.

Als ik dan toch een onrealistische bonus feature zou mogen kiezen, dan zou ik op een knop duwen en geloof uit de hersenpannen van mensen laten verdwijnen.
pi_149527567
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

[..]

geen theeblaadjes dus. misschien fokgeest teveel ?

Mijn point is dat de betreffende fokuser zat te fantaseren dat 'wij' en Marcouch theedrinken met ISIS-demonstranten.
Als dat een metafoor is voor "die gasten te zacht aanpakken, mep ze Nederland uit" dan moet hij dat direct zeggen.. Dat theedrinken is zo'n oudbakken grap die allang niet meer grappig is. Het is vooral een statement van agressie.
Volgens mij heb jij wat opgekropte agressie of ben je onder invloed van de slachtofferrol?
pi_149528674
Mensen die een nieuwe profeet willen :')

Nog meer verdeeldheid in de wereld
pi_149528878
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 23:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is en vrij onrealistisch en die verhalen worden natuurlijk constant aangepast voor allerlei doeleinden. Zoals ook met de Bijbel en de Koran is gebeurd. Dan ben je weer terug bij af.

Beslissen op basis van redelijke argumenten is altijd beter dan beslissen op basis van onredelijke argumenten, zoals bv. godsdienstige argumenten.

Als ik dan toch een onrealistische bonus feature zou mogen kiezen, dan zou ik op een knop duwen en geloof uit de hersenpannen van mensen laten verdwijnen.
Rationalisme en empirisme gaat het nooit winnen, dat is eigenlijk de tragiek.
I´m back.
pi_149528975
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 23:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Yep, daarom gaat het ook van kwaad tot erger. Geloof is zelfs nog bezig aan een opmars. Het aandeel seculiere mensen op de Aarde daalt dagelijks....
pi_149529022
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 23:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Doe niet zo dramatisch, het aantal gelovigen in Europa daalt al geruime tijd gestaag. Niet dat dat mensen per se rationeler maakt maar vooruit.
pi_149529064
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 00:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

Yep, daarom gaat het ook van kwaad tot erger. Geloof is zelfs nog bezig aan een opmars. Het aandeel seculiere mensen op de Aarde daalt dagelijks....
Ja, maar iig in NL niet. Maar er moet wel een nieuw groot verhaal komen, we geloven niet meer in de oude grote verhalen, en ja misschien moet je dat gieten in de vorm van een nieuwe religie, zoals de mormonen deden.
I´m back.
pi_149529148
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 00:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Doe niet zo dramatisch, het aantal gelovigen in Europa daalt al geruime tijd gestaag. Niet dat dat mensen per se rationeler maakt maar vooruit.
Hier in NL ja. En nee, het maakt mensen niet rationeler, maar the core van het verhaal is dat we een soort wereldwijd humanisme moeten heruitvinden. Zodat iedereen die regeringsleider wordt in de algemene vergadering van de VN ahw een eed aflegt dat-ie alleen werkt voor zijn/haar volk en niet voor andere doelen/portemonee's/idealen etc.
Ik denk dat mensenrechten echt iets fundamenteels is. Kunnen we daar als mensen over heel de wereld een akkoord over sluiten?
I´m back.
pi_149530565
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 00:00 schreef Halcon het volgende:
Het aandeel seculiere mensen op de Aarde daalt dagelijks....
Seculier =/= ongelovig.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149530570
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 00:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar iig in NL niet. Maar er moet wel een nieuw groot verhaal komen, we geloven niet meer in de oude grote verhalen, en ja misschien moet je dat gieten in de vorm van een nieuwe religie, zoals de mormonen deden.
Ásatrú

_O_

[ Bericht 4% gewijzigd door SuicideErrorist op 10-02-2015 06:06:45 ]
pi_149530602
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 05:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Seculier =/= ongelovig.
Weet ik.
pi_149530619
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 06:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

Weet ik.
True, you're not stupid.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149530622
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 00:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat zal toch vrijwel niemand accepteren als waarheid. Zeker de groep gelovigen niet.

Je moet het in scholing zoeken. Gewoon vanaf 4 (of 3 zoals Samson wil), geen religieuze onzin op school maar voortdurend duidelijke uitleg (met wetenschappelijke onderbouwing) dat het onzin is. Geen religieuze, publieke omroepen, etc.
pi_149530624
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 06:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat zal toch vrijwel niemand accepteren als waarheid. Zeker de groep gelovigen niet.

Je moet het in scholing zoeken. Gewoon vanaf 4 (of 3 zoals Samson wil), geen religieuze onzin op school maar voortdurend duidelijke uitleg (met wetenschappelijke onderbouwing) dat het onzin is. Geen religieuze, publieke omroepen, etc.
De publieke omroepen zijn religieuze onzin, Halcon, blij dat je het zegt.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')