abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149410991
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 10:52 schreef Quoi het volgende:
[ afbeelding ]
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Er gaat een Fok!-team deelnemen aan de Ekiden (estafette-marathon) in Zwolle op 19 april. Wil jij ook meedoen, stuur dan een PM naar pijll, en geef aan welke afstand (5km/7km/10km) je zou willen lopen.

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2015 Challenge
SPOILER: 2014 Verlopen challenge
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters

[ Bericht 83% gewijzigd door La_Tramposa op 06-02-2015 15:38:41 ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 6 februari 2015 @ 07:53:45 #2
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_149411019
Dat gedoe met die OP.
Als je gewoon een nieuw deel opent, ook mobiel, krijg je gewoon een OP. En anders ctrlcv :)

Bij mij floepte 'ie bij het wijzigen alleen weg. Irritant ding is het :(

Ik heb nog geen koffie gehad en het was vroeg. Vergeef me ;)
pi_149411024
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 07:46 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Daar heb je ook wel weer gelijk in, misschien is zwolle wel beter dan rotterdam. Ik ga vandaag even kijken of het in mijn schema en agenda past!
^O^ Zou leuk zijn als het past!
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 07:56:06 #4
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_149411027
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 07:55 schreef Guard het volgende:

[..]

^O^ Zou leuk zijn als het past!
Wie doen er nu mee?
pi_149411035
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 07:56 schreef Quoi het volgende:

[..]

Wie doen er nu mee?
Dat moet je "racedirector" Pijll vragen, ik weet alleen dat ik me aangemeld heb :P
pi_149411045
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 07:53 schreef Quoi het volgende:
Dat gedoe met die OP.
Als je gewoon een nieuw deel opent, ook mobiel, krijg je gewoon een OP. En anders ctrlcv :)

Bij mij floepte 'ie bij het wijzigen alleen weg. Irritant ding is het :(

Ik heb nog geen koffie gehad en het was vroeg. Vergeef me ;)
Ja ik deed gewoon "open nieuw deel" maar toen was dat tekstvak dus leeg.. Zal zo wel even op het werk kijken of ik het kan fixen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 6 februari 2015 @ 08:24:17 #7
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_149411194
Moeten we die op niet gewoon skippen ofzo? Er blijft gezeik mee. De beheerders van fok hebben blijkbaar geen zin/tijd/mogelijkheden om het op te lossen.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_149411204
Hmm ik vind de op wel waardevol eigenlijk, zoek er best vaak iets in op!
  vrijdag 6 februari 2015 @ 08:31:48 #9
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_149411265
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 08:25 schreef La_Tramposa het volgende:
Hmm ik vind de op wel waardevol eigenlijk, zoek er best vaak iets in op!
Ja, ik ook. Maar het gedoe steeds....
pi_149411357
Haha dit is helemaal vaag, ik heb de gequote tekst geplakt en als ik op 'edit druk' zie ik die tekst ook gewoon staan.. maar als post? Nee dus..
  Redactie Sport vrijdag 6 februari 2015 @ 08:51:55 #11
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_149411471
Ik kijk ook best vaak in de OP. :@
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_149411506
lieve mede lopers, ik heb even wat advies nodig.. ik loop zondag 10 in schoorl maar heb dus voor het laatst 10 km gelopen zo n week of 3 geleden.. verder alleen kortere afstanden (max 8) en deze week dus door omstandigheden helemaal niets.

Nu kan ik vanavond nog gaan.. sowieso geen 10 denk ik? Maar wat is verstandig.. nu nog een korte snelle ronde lopen of nog een wat langere afstand?
pi_149411511
Ik heb even aanmoediging nodig..ik zou nu gaan lopen, maar ik vind het zo verrekte koud! ik haat kou...en het idee dat ik na een poosje lopen wel warm ben, vind ik niet genoeg..
Ben eigenlijk van plan te gaan lopen als het niet meer onder het vriespunt komt.. ;(
*schop onder kont en gaan!*
pi_149411535
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 08:54 schreef Danter het volgende:
lieve mede lopers, ik heb even wat advies nodig.. ik loop zondag 10 in schoorl maar heb dus voor het laatst 10 km gelopen zo n week of 3 geleden.. verder alleen kortere afstanden (max 8) en deze week dus door omstandigheden helemaal niets.

Nu kan ik vanavond nog gaan.. sowieso geen 10 denk ik? Maar wat is verstandig.. nu nog een korte snelle ronde lopen of nog een wat langere afstand?
Ik zou zeggen 5 a 6 km met een paar keer 200 en 400m versnellen. Je moet niet de illusie hebben dat je nog trainingseffect kunt hebben door een lange afstand te maken, dus het beste is om de benen even los te lopen en een paar keer een prikkel te geven op of boven wedstrijdtempo.
pi_149411546
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 08:55 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Ik heb even aanmoediging nodig..ik zou nu gaan lopen, maar ik vind het zo verrekte koud! ik haat kou...en het idee dat ik na een poosje lopen wel warm ben, vind ik niet genoeg..
Ben eigenlijk van plan te gaan lopen als het niet meer onder het vriespunt komt.. ;(
Harder lopen :P Nee maar even serieus, warmte is vervelender, op kou kun je je namelijk altijd kleden. Probeer eens met handschoentjes, of een hoofdband?
pi_149411556
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 07:35 schreef Guard het volgende:

[..]

Belachelijk natuurlijk dat men voor Rotterdam in de rij staat, en dat we voor het prachtige Zwolle niet eens zes personen bij elkaar kunnen schrapen :{
Vind ik helemaal niet zo belachelijk. Rotterdam is inmiddels een traditie. Zwolle is behalve geen traditie voor de meesten ook nog een klere-eind fietsen. Ik snap dat wel.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_149411563
Fietsen? Is het zo ver van het station? Of snap ik de grap niet :P
pi_149411605
Nogmaals dank voor jullie lieve berichten!
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
pi_149411610
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 08:56 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik zou zeggen 5 a 6 km met een paar keer 200 en 400m versnellen. Je moet niet de illusie hebben dat je nog trainingseffect kunt hebben door een lange afstand te maken, dus het beste is om de benen even los te lopen en een paar keer een prikkel te geven op of boven wedstrijdtempo.
thanks! Dat was ook mijn eigen gevoel maar vanwege wedstrijdzenuwen had ik toch nog een beetje bevestiging nodig haha
  vrijdag 6 februari 2015 @ 09:05:47 #20
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_149411644
quote:
Niet miepen maar lopen. Hup!
Hoofdband is nu wel fijn ja.

Ik heb net even wat ov plekken opgezocht langs de route voor vanmiddag, voor als het niet goed gaat :@
Dan doel ik op blessures enzo, moe is geen reden om te stoppen ;)
pi_149411657
quote:
http://prorun.nl/producte(...)er_kleed_je_goed_aan

En nou lopen....
*schop*
  vrijdag 6 februari 2015 @ 09:08:31 #22
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149411683
Ik weet niet of dit hier mag, zo niet dan haal ik hem zo weer weg:

Ik heb een mudmasters startbewijs te koop voor 7 maart om 13:10 (lima) de 12km. Ik kreeg gisteren van de fysio te horen dat ik niet mag vanwege shinsplints, enkelinstabiliteit en peroneuspeesluxatie :X ;(

Iemand intresse?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_149411747
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 09:08 schreef Qwea het volgende:
Ik weet niet of dit hier mag, zo niet dan haal ik hem zo weer weg:

Ik heb een mudmasters startbewijs te koop voor 7 maart om 13:10 (lima) de 12km. Ik kreeg gisteren van de fysio te horen dat ik niet mag vanwege shinsplints, enkelinstabiliteit en peroneuspeesluxatie :X ;(

Iemand intresse?
Mag best :)

Hier: http://startbewijshulp.nl/ ook al geprobeerd?
Denk dat hier de animo niet heel groot is aangezien het halve topic dat weekend al de CPC gaat doen
pi_149411758
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 08:57 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Harder lopen :P Nee maar even serieus, warmte is vervelender, op kou kun je je namelijk altijd kleden. Probeer eens met handschoentjes, of een hoofdband?
Warmte kun je je ook best op kleden. Gewoon in adam of eva outfit te straat op en hollen maar :Y
Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.
pi_149411777
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 09:11 schreef Maariindaa het volgende:

[..]

Warmte kun je je ook best op kleden. Gewoon in adam of eva outfit te straat op en hollen maar :Y
Haha, maar dan kun je het alsnog te warm hebben :P
pi_149411808
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 09:12 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Haha, maar dan kun je het alsnog te warm hebben :P
Ja klopt, als het echt warm is stap ik ook liever op de fiets dan dat ik ga hardlopen. Fiets staat dan weer opgeborgen als het onder de 12 graden is.
pi_149411851
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 09:14 schreef Maariindaa het volgende:

[..]

Ja klopt, als het echt warm is stap ik ook liever op de fiets dan dat ik ga hardlopen. Fiets staat dan weer opgeborgen als het onder de 12 graden is.
Same here :o Ik vind 12 graden op de racefiets al dapper.. Als het zonnetje schijnt gaat het nog wel.
pi_149411877
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 09:16 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Same here :o Ik vind 12 graden op de racefiets al dapper.. Als het zonnetje schijnt gaat het nog wel.
En ik zie ze nu nog gewoon fietsen. Brrrr..
pi_149411893
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 09:17 schreef Maariindaa het volgende:

[..]

En ik zie ze nu nog gewoon fietsen. Brrrr..
Mja, vaseline, kranten onder je shirt, boterhamzakjes in je schoenen en dan kan het wel :P Maar dan ga ik toch liever lopen, daar is het nu ideaal weer voor!
pi_149411926
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 09:17 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Mja, vaseline, kranten onder je shirt, boterhamzakjes in je schoenen en dan kan het wel :P Maar dan ga ik toch liever lopen, daar is het nu ideaal weer voor!
Boterhamzakjes?
Krijg je dan geen enorme zweetpoten?
pi_149411956
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 09:19 schreef Guard het volgende:

[..]

Boterhamzakjes?
Krijg je dan geen enorme zweetpoten?
Nou je voeten bewegen in principe 0,0 in fietsschoenen dus dat valt wel mee.. Het alternatief is bevroren voeten..
  vrijdag 6 februari 2015 @ 09:24:28 #32
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149412022
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 09:11 schreef Guard het volgende:

[..]

Mag best :)

Hier: http://startbewijshulp.nl/ ook al geprobeerd?
Denk dat hier de animo niet heel groot is aangezien het halve topic dat weekend al de CPC gaat doen
Jup, staat hij ook al op. En op facebook enzulks.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_149412032
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 09:21 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nou je voeten bewegen in principe 0,0 in fietsschoenen dus dat valt wel mee.. Het alternatief is bevroren voeten..
Of verwarmingingszakjes. Maar dat is best wel heel warm na een tijdje, maar liever warme dan koude voeten. Ik ben met fietsen met koud weer vooral bang dat ik mijn knieën de vernieling in help.
pi_149412040
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 09:21 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik ben ook een mooi weer fietser dus voor mij geen boterhamzakjes of bevroren voeten :)
pi_149412196
Ik ben net terug van lopen, maar met hoofband is het prima te doen. Lekker buiten!

Ik heb trouwens ook last van wedstrijd zenuwen. Zondag loop ik de Zaltbommel singelloop van 9,6 km. Alleen dus sinds twee weken last van linkerbeen. Dacht dat het een knie probleem was, maar gisteren by fysio geweest en die dacht dat de enkel de oorzaak was. Heb nu enkel oefeningetjes.
Kortom: voel me niet optimaal voorbereid voor zondag ;) dat geeft wel wat stress.
pi_149412496
Oh ja, gisteren had één van de professoren van mijn faculteit ineens ook besloten om bij mijn atletiek groep mee te trainen :P Hij is wel super sportief en snel (10km <40), maar wel een beetje gek!
pi_149412545
Bij het lopen vanmorgen schopte ik mezelf vrij vaak. 8)7

Kennelijk zet ik mijn voeten anders neer. Zal wel met enkel/knie te maken hebben. Moet geen gewoonte worden, flink irritant :P
pi_149412602
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 09:51 schreef La_Tramposa het volgende:
Oh ja, gisteren had één van de professoren van mijn faculteit ineens ook besloten om bij mijn atletiek groep mee te trainen :P Hij is wel super sportief en snel (10km <40), maar wel een beetje gek!
Lekker cliché: gekke professor... :)
(Maar dan horen ze weer niet sportief en snel te zijn)
pi_149412614
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 09:56 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Lekker cliché: gekke professor... :)
(Maar dan horen ze weer niet sportief en snel te zijn)
Oh de professor is niet gek hoor :P Maar het is toch altijd een beetje vreemd om je collega's in andere delen van je privé-leven tegen te komen, zeker als er een soort van hierarchie is of zo..
pi_149412671
Noordenwind, windkracht 5 a 7 zondag :o
  Redactie Sport vrijdag 6 februari 2015 @ 10:05:18 #41
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_149412797
Voor mij is de Ekiden in Zwolle wel erg dichtbij maar ik weet niet of ik dan mijn eerste 5km zou moeten lopen :P
  vrijdag 6 februari 2015 @ 10:07:54 #42
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_149412850
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 09:59 schreef La_Tramposa het volgende:
Ach getsie...
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_149413131
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:05 schreef DeLuna het volgende:
Voor mij is de Ekiden in Zwolle wel erg dichtbij maar ik weet niet of ik dan mijn eerste 5km zou moeten lopen :P
Waarom niet? Ik heb mijn eerste 5 km ook tijdens de Ekiden gelopen.
pi_149413189
Mooie stok achter de deur toch? En er zijn vast wel mensen die nog een rondje in jouw tempo mee kunnen rennen na hun eigen afstand, als je dat fijn vindt!
pi_149413368
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 09:59 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik weet niet waar je gekeken hebt, maar ik zie op weersites voor zondag meestal een windkracht 4 of hoogstens 5 staan
  Redactie Sport vrijdag 6 februari 2015 @ 10:35:46 #46
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_149413503
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:20 schreef Guard het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik heb mijn eerste 5 km ook tijdens de Ekiden gelopen.
Het kan wel natuurlijk... Laat me er even over nadenken :P
pi_149413666
Het is zo mooi weer, ik wil vandaag lopen in plaats van morgen. Maar al m'n (warme) loopkleren zitten in de was en ik moet met studie bezig. Het is niet eerlijk o|O
pi_149414533
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:30 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je gekeken hebt, maar ik zie op weersites voor zondag meestal een windkracht 4 of hoogstens 5 staan
Aan zee waait het meestal harder. Maar goed, ik besef dat ik dit vertel aan iemand die aan zee woont.
pi_149414559
Ja op windfinder vond ik net windkracht 5, met windstoten van windkracht 5/6.
Nouja ach het waait in ieder geval :P Daarnaast las ik wel weer op losse veter dat het hoogste punt van het parcours op 30 meter ligt, dat valt me weer mee! Had meer hobbels verwacht.
pi_149414706
Zo, vanmorgen gedryneedled (lekkere vervoeging haha) bij de fysio. Niet echt pijnlijk, en gelijk na de behandeling voelde het echt goed ontspannen. Nu beurs, maar ik mocht vanmiddag wel weer lopen van 'm dus dat ga ik doen :) Nu afwachten of het ook echt helpt met herstel.
pi_149414746
wind aan zee, dit was afgelopen zondag

pi_149414764
O+ Wildwaterzwemmen O+
Ja doei.
pi_149414846
Zandinjeogenwaais! Maar voor zover ik kan zien gaat de 30km niet echt over het strand?
pi_149414864
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 07:35 schreef Guard het volgende:

[..]

Belachelijk natuurlijk dat men voor Rotterdam in de rij staat, en dat we voor het prachtige Zwolle niet eens zes personen bij elkaar kunnen schrapen :{
Ik ga zeker niet naar Zwolle, maar ik ben wel benieuwd naar de foto's en verhalen. Ik denk dat het in ieder geval een mooier parkoers zal zijn daar.
pi_149414882
Dit was een wedstrijd in zeeland overigens, was meer hagelinjeogenwaaien!!!
pi_149414906
Ik begin trouwens lekker op tijd met me in het parcours verdiepen ^O^ en ik zie dat de finish niet op dezelfde plek is als de start. Is dat gewoon een kwestie van een klein stukje teruglopen of is er vervoer van tassen e.d.?
pi_149415045
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:26 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik begin trouwens lekker op tijd met me in het parcours verdiepen ^O^ en ik zie dat de finish niet op dezelfde plek is als de start. Is dat gewoon een kwestie van een klein stukje teruglopen of is er vervoer van tassen e.d.?
Je bedoelt in Schoorl? De finish is vlakbij de sporthal. Voor de start moet je een paar honderd meter lopen.
pi_149415068
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:30 schreef pijll het volgende:

[..]

Je bedoelt in Schoorl? De finish is vlakbij de sporthal. Voor de start moet je een paar honderd meter lopen.
Oke, dat is te overleven :P
pi_149415173
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 07:57 schreef Guard het volgende:

[..]

Dat moet je "racedirector" Pijll vragen, ik weet alleen dat ik me aangemeld heb :P
Ik ben slechts de "directeur sportif"!

Er zijn tot nu toe 3 echte aanmeldingen voor Zwolle: Guard, ik, en een meelezer. En een aantal mensen die "misschien" willen.

Voor Rotterdam geldt hetzelfde: 3 aanmeldingen. Als het zo blijft voeg ik de teams samen en gaan we met 6 man naar Zwolle ;)

Maar het is nog ruim twee maanden tot aan Zwolle en 5 maanden tot Rotterdam, dus ik maak me nog niet ongerust.
pi_149415237
Ik ga de Ekiden even voorstellen bij de Roparun trainingsgroep van het werk.
Mocht dat niet gaan gebeuren dan wil ik hier ook wel meedoen, mocht daar nog behoefte aan zijn :)
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  vrijdag 6 februari 2015 @ 11:38:31 #62
50430 Yuki
Student Midwife
pi_149415260
Morgenochtend lopen O+ in m'n geboorteplaats :) M'n lange tight, longsleeve, softshelljasje, handschoenen en muts zitten al in m'n tas. Ik heb er zowaar weer een beetje zin in.

Ben van plan om 7-8-9-10 te lopen. Rest van de opbouw moet ik nog bedenken... Maar ik heb een sprankje hoop voor de CPC :)
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_149415338
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:38 schreef Yuki het volgende:
Morgenochtend lopen O+ in m'n geboorteplaats :) M'n lange tight, longsleeve, softshelljasje, handschoenen en muts zitten al in m'n tas. Ik heb er zowaar weer een beetje zin in.

Ben van plan om 7-8-9-10 te lopen. Rest van de opbouw moet ik nog bedenken... Maar ik heb een sprankje hoop voor de CPC :)
Nu maar hopen dat het niet gaat ijzelen!
Maar: klinkt goed!
  Redactie Sport vrijdag 6 februari 2015 @ 11:41:28 #64
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_149415356
Ik wil wel meedoen in Zwolle. Ik ben wel een beginner en het is mijn eerste 5 km dan.

Moet ik nog iemand dm'en of pm'en?
pi_149415523
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:41 schreef DeLuna het volgende:
Ik wil wel meedoen in Zwolle. Ik ben wel een beginner en het is mijn eerste 5 km dan.

Voor zowel Zwolle als Rotterdam geldt: PM mij (pijll) om je aan te melden.
  Redactie Sport vrijdag 6 februari 2015 @ 11:49:07 #66
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_149415584
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:47 schreef pijll het volgende:

[..]

^O^ Zo maar even doen als ik thuis ben.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 11:49:21 #67
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_149415595
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:47 schreef pijll het volgende:

[..]

Ik denk wel dat je naam bekend is bij degenen die je bericht zien :Y
/flauw
  vrijdag 6 februari 2015 @ 11:51:28 #68
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_149415673
Ik begin zin te krijgen in zondag!
Elite
Tegen TTIP
  vrijdag 6 februari 2015 @ 11:53:03 #69
50430 Yuki
Student Midwife
pi_149415723
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:41 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Nu maar hopen dat het niet gaat ijzelen!
Maar: klinkt goed!
Dat zou echt ultiem kut zijn. En ik moet morgen ook met de auto Noord-Holland door, dus het mag sowieso niet glad worden.

Verder: eindelijk de goede kant op ja. Ik heb het gevoel dat m'n benen weer een beetje beginnen te wennen. Kleine pijntjes trekken sneller weg en ik voel eindelijk de "wanneer ga je weer lopen?" onrust weer in m'n benen. Het mooie weer helpt daar ook wel bij; wie wil er nou NIET naar buiten als het zo mooi helder blauw is?
pi_149415973
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:49 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ik denk wel dat je naam bekend is bij degenen die je bericht zien :Y
/flauw
I know :)

Maar je kan soms niet duidelijk genoeg zijn. :)
pi_149415996
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:53 schreef Yuki het volgende:
Het mooie weer helpt daar ook wel bij; wie wil er nou NIET naar buiten als het zo mooi helder blauw is?
Zeg dat wel. Ik heb gistermiddag echt genoten van het rondje Kijkduin - Molenslag - Meer en Bos. Hoe beroerd ik me verder ook voelde, het was super en ging vrij makkelijk.

Hou toch maar even de waarschuwingen en weersverwachtingen in de gaten morgen. Het kan best naar worden, schat ik zo in. Hopelijk valt het mee.
pi_149416417
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 12:02 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Zeg dat wel. Ik heb gistermiddag echt genoten van het rondje Kijkduin - Molenslag - Meer en Bos. Hoe beroerd ik me verder ook voelde, het was super en ging vrij makkelijk.

Hou toch maar even de waarschuwingen en weersverwachtingen in de gaten morgen. Het kan best naar worden, schat ik zo in. Hopelijk valt het mee.
Maar dat genieten kwam gister voor een groot deel ook door het gezelschap. Dat was tenminste mijn ervaring.

Ja, ga naar buiten rennen iedereen!
pi_149416634
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:41 schreef DeLuna het volgende:

^O^
pi_149417298
Mijn trainer zei gisteren trouwens: ik heb jou nog nooit zo ongemotiveerd zien lopen :P En blijkbaar was ik ook heel raar aan het doen met mijn armen, ik snap nog steeds niet hoe je nou een fatsoenlijke armzwaai doet. Maar het was ook wel een beetje suf, de baan was bevroren, sommigen hadden spikes mee dus die gingen wel op de baan, anderen gingen buiten het terrein op de weg heen en weer rennen. Ik ging rondjes maken op het binnenveld, rondjes van ongeveer 250m en de enige anderen die daar aan het lopen waren deden een soort van 10' dribbelen 5' joggen dus totaal niet hetzelfde idee. Maar ik had het idee dat ik gewoon serieus mijn meters aan het lopen was, niet per se ongemotiveerd of zo :P Maar ja, het was ook niet echt leuk en een geweldig gevoel, zoals het soms op de baan kan zijn als je een lekker ritme loopt.. Anyways, wel weer 2x400 1x100 (x2) gedaan in tempi tussen de 3.55 en 4.20 dus op zich prima, beetje prikkel gepakt voor zondag. Ik heb eigenlijk nu alweer zin om te gaan rennen maar dat slaat nergens op, alleen morgen nog een beetje loslopen en dan zondag knallen.

Ik heb er ook wel heel veel zin in, vooral omdat de MWM gewoon lekker ging, maar stiekem ben ik ook wel een beetje bang omdat 30km wel erg lang is.. HM + 8,9 km klinkt aan de andere kant helemaal niet zo enorm angstaanjagend. Nouja we zien wel.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 12:51:38 #75
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_149417304
Bluh...zeurende rug. Twijfel licht over de Night Trail morgenavond...
F means you're fucked
pi_149417611
Bedankt voor de virtuele schop onder de kont La Tramposa, Murmeli en Guard. :D

Lekker gelopen, geprobeerd een wat hoger tempo te houden maar het was te snel. Heb toch ook het gevoel dat de antibiotica mijn hartslag echt omhoog laat schieten. Hopelijk gaat het beter als ik daarmee mag stoppen.

SPOILER

(ik ben een reus :+ )

Het was heerlijk in het zonnetje en ik had het niet meer koud!! ;)
pi_149417654
Mooie foto's! En ja antibiotica is wel kut voor je conditie :(

Maar één keertje wat harder lopen als het koud is, is niet zo erg. Ik vind het ook altijd vervelend om op hele lage hartslag te blijven als het echt koud is want dan word ik gewoon niet warm. Als het maar geen gewoonte wordt ;)
pi_149419253
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 12:18 schreef pijll het volgende:

[..]

Maar dat genieten kwam gister voor een groot deel ook door het gezelschap. Dat was tenminste mijn ervaring.
Dat, maar ook door de ontdekking van een leuk nieuw paadje:
https://www.google.nl/map(...)7z/data=!4m2!4m1!3e2 (blauwe stippellijn)

(wel half verhard)
  vrijdag 6 februari 2015 @ 14:03:39 #79
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_149419337
Ik ben op weg met de trein voor een loopje naar huis *O*
pi_149419353
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:03 schreef Murmeli het volgende:
Naar Leeuwarden?
pi_149419390
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:03 schreef Murmeli het volgende:
Loop ze !
pi_149419597
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:00 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Dat, maar ook door de ontdekking van een leuk nieuw paadje:
https://www.google.nl/map(...)7z/data=!4m2!4m1!3e2 (blauwe stippellijn)

(wel half verhard)
Leuk paadje ja :Y
Dat hele grijsblauwe rondje is een bij mijn trainer geliefd en daardoor door ons veelgebruikt onderdeel voor fartlektrainingen
pi_149419691
quote:
Beste Nanook,

Leuk dat je erbij bent tijdens het Vuurtoren Trail Festival 2015 op Ameland. Hartelijk dank voor jouw inschrijving voor de 10 kilometer.
LT, kun je mij erbij zetten in de OP op zaterdag 21 maart als het lukt om die te repareren?
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_149419739
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:14 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

LT, kun je mij erbij zetten in de OP op zaterdag 21 maart als het lukt om die te repareren?
Ja ik heb dus alleen geen idee hoe :? Aangezien de hele tekst van de OP wel in het Edit venster staat..
pi_149419778
Ah hee het is gelukt! Ik zet je erbij
pi_149419791
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:16 schreef La_Tramposa het volgende:
Ah hee het is gelukt! Ik zet je erbij
*O*

Dank je wel!
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_149419934
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:11 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Leuk paadje ja :Y
Dat hele grijsblauwe rondje is een bij mijn trainer geliefd en daardoor door ons veelgebruikt onderdeel voor fartlektrainingen
Ik heb het al vaker gezegd, maar Den Haag is echt hét Walhalla voor hardlopers. En dan bedoel ik voornamelijk Noord en Zuid.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 14:22:58 #88
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_149419965
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:21 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik heb het al vaker gezegd, maar Den Haag is echt hét Walhalla voor hardlopers. En dan bedoel ik voornamelijk Noord en Zuid.
Ik liep van de week ook op dan duintje, best geinig inderdaad.
Ken je de Bosjes van Poot al?
F means you're fucked
pi_149420003
quote:

[..]

Ik wil nog steeds vanuit mijn werk eens een langer rondje maken. Het nadeel is alleen dat ik hier zonder lopen al van 8.30 tot 18.00 ben, dus dan moet ik wel heel vroeg beginnen om die uren in te halen..
  vrijdag 6 februari 2015 @ 14:24:52 #90
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_149420023
quote:

[..]

Dan ben je nog nooit in Amersfoort geweest.
Elite
Tegen TTIP
  vrijdag 6 februari 2015 @ 14:25:53 #91
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_149420056
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:24 schreef Happel het volgende:

[..]

Of in Bariloche ~O>
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_149420124
Grappig, ik kijk net even op de facebook pagina van Michel de Maat, een man die ik tijdens survivalruns vrij vaak tegenkom. meestal ben ik hem net voor. Maar die heeft best hard gelopen...

It has to mean something
pi_149420200
Heuuu Marti
  vrijdag 6 februari 2015 @ 14:30:00 #94
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_149420205
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:27 schreef Cynic het volgende:
Grappig, ik kijk net even op de facebook pagina van Michel de Maat, een man die ik tijdens survivalruns vrij vaak tegenkom. meestal ben ik hem net voor. Maar die heeft best hard gelopen...

[ afbeelding ]
Hij loopt nog steeds erg hard :Y
F means you're fucked
pi_149420277
La Tramposa; wil je in de OP nog een haakje zetten bij de URL van de wedstrijd van 25 april?Volgens mij klopt ie dan!

*loopze!*
pi_149420279
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:30 schreef YUR het volgende:

[..]

Hij loopt nog steeds erg hard :Y
Aardige vent. Hij ziet er inderdaad ook best snel uit nog steeds. :)
Gelukkig is het bij onze wedstrijden niet alleen maar hoe hard je kan lopen.
It has to mean something
pi_149420421
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:32 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
La Tramposa; wil je in de OP nog een haakje zetten bij de URL van de wedstrijd van 25 april?Volgens mij klopt ie dan!

*loopze!*
Dat was het probleem niet, ik moest lang zoeken maar er zaten allemaal spaties in de URL
pi_149420427
quote:

[..]

Mijn stem gaat naar ook Den Haag, ook al ben ik een keientrekker.
pi_149420560
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:22 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik liep van de week ook op dan duintje, best geinig inderdaad.
Ken je de Bosjes van Poot al?
Van naam wel, maar of ik er al gelopen heb durf ik niet te zeggen. Dat gaat ongetwijfeld nog eens gebeuren!

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:24 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik wil nog steeds vanuit mijn werk eens een langer rondje maken. Het nadeel is alleen dat ik hier zonder lopen al van 8.30 tot 18.00 ben, dus dan moet ik wel heel vroeg beginnen om die uren in te halen..
Terwijl een duurloop door een duingebied perfect is. Door de kleine klimmetjes die je voortdurend hebt is de belasting van het gestel heel wisselend en loop je automatisch een wisselduurloop zonder dat je steeds kortdurend hoeft te versnellen. Maar wees gerust: de dagen zijn weer aan het lengen, dus dan heb je meer uren de tijd.

quote:

[..]

Dat ligt voorlopig nog niet aan zee, maar ik geloof best dat het ook daar mooi lopen is. Ik word nu eenmaal gelukkig van zeelucht.
  Redactie Sport vrijdag 6 februari 2015 @ 14:45:59 #100
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_149420618
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:37 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat was het probleem niet, ik moest lang zoeken maar er zaten allemaal spaties in de URL
Lukt het om die van mij er nog in te zetten? Vast over het hoofd gezien, stond nog in het vorige topic :@

1
2
13 juni 2015 -[url=http://halvemarathonzwolle.nl/wavin4em]Scania Zwolse Halve Marathon[/url]
• DeLuna - 4EM
pi_149420734
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:45 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Lukt het om die van mij er nog in te zetten? Vast over het hoofd gezien, stond nog in het vorige topic :@
[ code verwijderd ]

check!

@Zwabber, ja de dagen worden wel langer maar mijn werkdagen worden niet korter :P En ik wil dan wel graag nog op het werk kunnen douchen dus dan moet ik voor 19.00 het gebouw uit zijn..
pi_149420754
Marti ten Kate die er altijd ' 8-) ' bijliep, geniaal.
Jack does it in real time...
pi_149420782
Ik ga zo ook weer 8-) lopen
pi_149420897
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:38 schreef pijll het volgende:

[..]

Mijn stem gaat naar ook Den Haag, ook al ben ik een keientrekker.
:'(
SPOILER
pi_149421172
Hee, weer een OP!
Zou je deze er nog/weer in willen zetten LT?

1
2
24 mei 2015 - [http://www.copenhagenmarathon.dk]Marathon van Kopenhagen (Kopenhagen)[/url]
• Mr.B - Marathon
  Redactie Sport vrijdag 6 februari 2015 @ 15:11:12 #106
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_149421312
Zo, pijll een PM gestuurd *O*
pi_149421336
Oeps dat ging even mis.

De codes zoals ze nu worden gepost zijn niet helemaal goed toch? Dan moet ik het zelf weer in [ * ] gaan veranderen en zo.. (zwaaaarrrr leven)

Als er nog meer mensen in de OP willen dan graag nu doorgeven, morgen heb ik er denk ik geen tijd voor :)

[ Bericht 66% gewijzigd door La_Tramposa op 06-02-2015 15:19:50 ]
pi_149421895
Wat een topweer om te lopen. Heerlijk zonnetje en koude wind. Had het uiteindelijk nog best warm

Start to run week 6
SPOILER
pi_149421909
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 13:02 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Bedankt voor de virtuele schop onder de kont La Tramposa, Murmeli en Guard. :D

Lekker gelopen, geprobeerd een wat hoger tempo te houden maar het was te snel. Heb toch ook het gevoel dat de antibiotica mijn hartslag echt omhoog laat schieten. Hopelijk gaat het beter als ik daarmee mag stoppen.

SPOILER
[ afbeelding ]
(ik ben een reus :+ )

[ afbeelding ]

Het was heerlijk in het zonnetje en ik had het niet meer koud!! ;)
Wow, wat een gigantisch hoge hartslag heb je. Is dat wel goed? Registreert je hartslagmeter wel goed?

Ik heb vanmorgen 2x10 en 1x 12 minuten gelopen en kwam uit op ongeveer 5 km met een gemiddelde hartslag van zo rond de 150/155 denk ik. Als ik langere tijd de 160 aantik dan merk ik dat ik te hard loop en doe ik bewust een stapje terug in snelheid. Meestal heb ik aan het begin een wat 'energieke' hartslag, maar stabiliseert deze na een minuut of 10/15, dan ligt deze rond de 150.

Gaat trouwens aardig, nu een aantal weken bezig en zoals hierboven benoemd zit ik nu op 2x10 en 1x12 minuten. Af en toe wel wat last van de knie, maar dat is na 2/3 rustdagen wel weer behoorlijk afgezakt.
pi_149421968
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 15:33 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Wow, wat een gigantisch hoge hartslag heb je. Is dat wel goed? Registreert je hartslagmeter wel goed?

Ik heb vanmorgen 2x10 en 1x 12 minuten gelopen en kwam uit op ongeveer 5 km met een gemiddelde hartslag van zo rond de 150/155 denk ik. Als ik langere tijd de 160 aantik dan merk ik dat ik te hard loop en doe ik bewust een stapje terug in snelheid. Meestal heb ik aan het begin een wat 'energieke' hartslag, maar stabiliseert deze na een minuut of 10/15, dan ligt deze rond de 150.

Gaat trouwens aardig, nu een aantal weken bezig en zoals hierboven benoemd zit ik nu op 2x10 en 1x12 minuten. Af en toe wel wat last van de knie, maar dat is na 2/3 rustdagen wel weer behoorlijk afgezakt.
Voor hetzelfde geld is jouw maximale hartslag 180 en die van zouzomaarkunnen >200. Dan zou jij ook te hoog zitten voor een duurloop.. Moeilijk wat over te zeggen voor je daar meer over weet.
pi_149421995
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 15:12 schreef La_Tramposa het volgende:
Oeps dat ging even mis.

De codes zoals ze nu worden gepost zijn niet helemaal goed toch? Dan moet ik het zelf weer in [ * ] gaan veranderen en zo.. (zwaaaarrrr leven)

Als er nog meer mensen in de OP willen dan graag nu doorgeven, morgen heb ik er denk ik geen tijd voor :)
Oeps, code was niet goed :@ url= was weggevallen..
Deze klopt nu als het goed is wel?

1
2
24 mei 2015 - [url=http://www.copenhagenmarathon.dk]Marathon van Kopenhagen (Kopenhagen)[/url]
• Mr.B - Marathon

Normaal geef ik geen loopjes voor de WLEWEW meer door, maar deze moest er eigenlijk wel in
pi_149422031
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 15:36 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Voor hetzelfde geld is jouw maximale hartslag 180 en die van zouzomaarkunnen >200. Dan zou jij ook te hoog zitten voor een duurloop.. Moeilijk wat over te zeggen voor je daar meer over weet.
Mijn ligt rond de 195 :P Klopt dat ik er niet écht wat zinnigs over kan zeggen zonder verder informatie. Maar (of ze moet <20 zijn :P) vind ik het wel een behoorlijke hartslag.
pi_149422084
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 15:39 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Mijn ligt rond de 195 :P Klopt dat ik er niet écht wat zinnigs over kan zeggen zonder verder informatie. Maar (of ze moet <20 zijn :P) vind ik het wel een behoorlijke hartslag.
Die leeftijdsregel zegt ook niets hoor ;) Maar het is wel hoog inderdaad, mijn Max HR is de laatste jaren rond de 210 en ik loop mijn duurlopen ook rond de 150. Maar goed, in het begin is het wennen en zeker in de kou is het lastig om 'langzaam' te lopen.
pi_149422170
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 15:41 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Die leeftijdsregel zegt ook niets hoor ;) Maar het is wel hoog inderdaad, mijn Max HR is de laatste jaren rond de 210 en ik loop mijn duurlopen ook rond de 150. Maar goed, in het begin is het wennen en zeker in de kou is het lastig om 'langzaam' te lopen.
Daarom is de hartslag een mooie graadmeter ;) Ik ben volgens mij wel echt een diesel, aan het begin doet alles me pijn en heb ik ook het gevoel dat ik m'n armen debiel hoog (geforceerd) houd, als ik eenmaal een paar km op gang ben dan komt het wat los en loopt ik veel meer ontspannen.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 15:56:27 #115
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_149422477
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 15:44 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Daarom is de hartslag een mooie graadmeter ;) Ik ben volgens mij wel echt een diesel, aan het begin doet alles me pijn en heb ik ook het gevoel dat ik m'n armen debiel hoog (geforceerd) houd, als ik eenmaal een paar km op gang ben dan komt het wat los en loopt ik veel meer ontspannen.
Dat heb ik ook. Heeft denk ik ook te maken met het warm worden van je lichaam. In het begin lukt niks me en lijkt alles pijn te doen. Naarmate de afstand vordert gaat het beter en beter.
Elite
Tegen TTIP
pi_149422552
Voor de liefhebber een epos/persoonlijk verhaal wat ik zojuist voor het clubblad heb geschreven over mijn eerste marathon. Niet op blog (nog), omdat ik eerst wil dat 'ie in 't blad gelezen wordt :+ :)

SPOILER: lang verhaal in Engels alleen lezen als je wat meer over mij wilt weten :')

[ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 06-02-2015 16:06:10 ]
Ja doei.
pi_149422626
Hmm ik ga zo verder lezen maar in de eerste regels: *further moet farther zijn :@
pi_149422632
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 15:56 schreef Happel het volgende:

[..]

Dat heb ik ook. Heeft denk ik ook te maken met het warm worden van je lichaam. In het begin lukt niks me en lijkt alles pijn te doen. Naarmate de afstand vordert gaat het beter en beter.
Exact. Had het met de voetbal ook altijd wel, altijd wat teamgenoten die wat aanklooiden bij de warming-up, maar ik was altijd wel vrij fanatiek anders had ik het gevoel dat ik bij het startsignaal alles afscheurde :').

Merk trouwens nu ook al wel dat het mentale aspect ook gewoon een grote rol speelt. Vanmorgen een aantal keer zo'n momentje gehad dat m'n hr richting de 165 ging en dat ik dacht Pfoeh, ik ben best moe. Vervolgens komt er iemand achter je lopen en dan kun je ineens weer als de brandweer. Gek is dat.

Edit: Om hier iets aan toe te voegen. Mijn anaerobe drempel ligt zo om en nabij de 160/165. Ik denk dat deze kennis ook meespeelt bij bovenstaand. Dat wil niet zeggen dat je niet een 5km op 165/170 kan lopen (misschien nog wel meer), maar ik heb het gevoel dat het een soort mentale stop is voor mij. Als ik 165 op de 'teller' zie dat ik dan denk: Oké, nu word ik moe :P Kan er anders ook niet echt wat logisch voor bedenken.

[ Bericht 17% gewijzigd door WaikikiWim op 06-02-2015 16:09:45 ]
pi_149422714
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 16:01 schreef La_Tramposa het volgende:
Hmm ik ga zo verder lezen maar in de eerste regels: *further moet farther zijn :@
Klopt. Ik moet er nog een keer doorheen lezen morgen ofzo om er wat schoonheidsfoutjes uit te halen die de spellcheck niet opvalt! Thanks.
Ja doei.
  Redactie Sport vrijdag 6 februari 2015 @ 16:06:45 #120
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_149422744
Ik was bijna aan het eind, gaat de spoiler weer dicht :'(

:D
  vrijdag 6 februari 2015 @ 16:07:16 #121
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_149422758
Wanneer weet je dat je goed Engels spreekt? Als je MoBlo kan verbeteren :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_149422784
Wow, de rest van het verhaal heb ik geen spelfouten meer gezien omdat ik zo in het verhaal zat dat ik er ook totaal niet meer op lette. Heftig maar mooi verhaal!
  Redactie Sport vrijdag 6 februari 2015 @ 16:09:04 #123
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_149422803
Mooi verhaal inderdaad.. wow.
pi_149422853
*so many, bijvoorbeeld, in plaats van 'so much races' (vaak zinnen begonnen en later weer aangepast :') daarom: schrijven = herschrijven)

En bedankt. Dit is dus wat rennen voor mij is. En waarom ik het wil blijven doen. O+
Ja doei.
pi_149422936
Heel mooi verhaal, MoBlo ^O^
pi_149422941
Epic story Moblo! ^O^

Op basis van mijn antropologisch onderzoek (N=1) in Darfield dat eind december j.l. plaatsvond kan ik stellen dat je een sociaal en tof mens bent.

Het gaat er in het leven denk ik niet niet om of je jezelf leert kennen, maar eerder wanneer je je vrij genoeg voelt om jezelf te zijn en te tonen. Dat is een hele strijd voor de meesten van ons.
pi_149422962
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 15:58 schreef motorbloempje het volgende:
Voor de liefhebber een epos/persoonlijk verhaal wat ik zojuist voor het clubblad heb geschreven over mijn eerste marathon. Niet op blog (nog), omdat ik eerst wil dat 'ie in 't blad gelezen wordt :+ :)

That's one heck of a story! ^O^
Heb er geen fouten in ontdekt en het leest lekker weg! Je hebt je verhaal mooi onder woorden gebracht. knap!
pi_149422997
Wel mooi dat je tijdens de marathon toch altijd tot diepere inzichten over jezelf komt.. Bij de één allicht heftiger dan bij de ander..
pi_149423191
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 15:33 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Je hebt gelijk hoor, dat ie hoog is. ik heb hem tot nu toe nog niet hoger gekregen dan 191, en toen had ik het gevoel dat ie uit mijn borstkas zou klappen.
Helaas ben ik geen 20 meer (daar mag je 12 jaar bij optellen) maar ik denk dus dat de antibiotica die ik momenteel gebruik invloed op mijn hartslag heeft. Of mijn schildklier medicijnen, maar anders weet ik eigenlijk niet waarom hij zo hoog is.
Ik moet zeggen dat het ook niet fijn voelt tijdens het lopen.
Ik wil het nog ff aankijken of mijn hartslag beter word als ik gestopt ben met de antibiotica. ik moet nog minimaal anderhalve week antibiotica en dan hoop ik er vanaf te zijn. (Als ik er van af ben word ik geopereerd en ben ik ook ff uit de 'running', als ik er niet vanaf ben moet ik het nog een poosje doorslikken)

Schildklier medicijn staat voor zover ik weet goed afgesteld, dus ik kan me niet echt voorstellen dat het daar van komt.

oh, en ik ga er vanuit dat de meter goed registreert, hij is net nieuw en bij rust of andere sporten lijkt het wel te kloppen.
pi_149423225
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:37 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

vreemd, vast niet goed gegaan met mobiel copy/pasten.
Bedankt in ieder geval! ^O^
pi_149423276
quote:

SPOILER: lang verhaal in Engels alleen lezen als je wat meer over mij wilt weten :')
Liefhebber meldt.

Mooi geschreven Mo _O_ (en vooral "die fase" is erg herkenbaar)
pi_149423374
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 16:07 schreef flipsen het volgende:
Wanneer weet je dat je goed Engels spreekt? Als je MoBlo kan verbeteren :D
Of LT. "Farther" is licht ouderwets, maar absoluut niet fout, zeker als het om afstanden gaat.
Tot zover het miereneuken.

Mooi verhaal moblo.
pi_149423486
Nou ja, ik wist echt niet wie ik was en wilde zijn, Zwab, al was dat denk ik vooral mezelf, gezien het feit dat ik eigenlijk nog steeds gewoon sarcastisch en grof ben, net als vroeger, maar nu ben ik dat gewoon. Klaar, en daar moet men het maar mee doen (dat, en nog veel andere nukken, hopelijk wat gecompenseerd met goede dingen ;) ) :D

Als hardlopen er toch niet was geweest! :o ;)

Zo maar eens oefeningen afmaken en dan omkleden, want...

Wolve is jarig ;)

En we gaan lekker uit eten met vrienden en pintjes drinken ;)
Ja doei.
pi_149423525
quote:

Mooi verhaal Mo ^O^
pi_149423528
Dit loopje was like the hangover from hell :')
In het begin waren de tempi van de intervallen nog heel aardig, maar het voelde niet echt "ok", al snel wist ik waarom.
Op een gegeven moment begonnen maag en darmen op te spelen, af en toe een aandrang tot schijten dan wel kotsen, soms beide tegelijkertijd :X
Iets voor de helft van de training al maar omgedraaid, de coolingdown zou ik dan missen, maar ik had een vermoeden dat iedere minuut ging tellen.
Paar keer op de terugweg een paar stappen moeten wandelen om een aandrang het figuurlijke hoofd te bieden en eenmaal weer thuis linea recta naar den porseleinen troon :D

Verder was het buiten wel ok, uit de wind in de zon was het zowaar aangenaam 8-)
  vrijdag 6 februari 2015 @ 16:35:25 #136
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_149423595
Pff, ben zo ongemotiveerd. -O- Ik moet mezelf echt even aan de gang zetten, voor je het weet is het april.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_149423600
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 16:33 schreef Guard het volgende:
In het begin waren de tempi van de intervallen nog heel aardig, maar het voelde niet echt "ok", al snel wist ik waarom.
Op een gegeven moment begonnen maag en darmen op te spelen, af en toe een aandrang tot schijten dan wel kotsen, soms beide tegelijkertijd :X
Iets voor de helft van de training al maar omgedraaid, de coolingdown zou ik dan missen, maar ik had een vermoeden dat iedere minuut ging tellen.
Paar keer op de terugweg een paar stappen moeten wandelen om een aandrang het figuurlijke hoofd te bieden en eenmaal weer thuis linea recta naar den porseleinen troon :D

Verder was het buiten wel ok, uit de wind in de zon was het zowaar aangenaam 8-)
Klinkt lekker :P
Ja doei.
pi_149423610
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 15:32 schreef byah het volgende:
Wat een topweer om te lopen. Heerlijk zonnetje en koude wind. Had het uiteindelijk nog best warm

Start to run week 6
SPOILER
Goed bezig! :D
Ja doei.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 16:35:58 #139
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_149423613
quote:
Lijkt me een heel fijn weertje idd. :+
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_149423634
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 15:12 schreef La_Tramposa het volgende:
Oeps dat ging even mis.

Anders kan men mij ook even DMmen. Pas ik 'm even aan als 't niet kan wachten :)
Ja doei.
pi_149423817
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 15:11 schreef DeLuna het volgende:
Zo, pijll een PM gestuurd *O*
Als Q en LT dat nu ook even doen, hebben we een team... :P
pi_149423872
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 16:32 schreef motorbloempje het volgende:
Nou ja, ik wist echt niet wie ik was en wilde zijn, Zwab, al was dat denk ik vooral mezelf, gezien het feit dat ik eigenlijk nog steeds gewoon sarcastisch en grof ben, net als vroeger, maar nu ben ik dat gewoon. Klaar, en daar moet men het maar mee doen (dat, en nog veel andere nukken, hopelijk wat gecompenseerd met goede dingen ;) ) :D
Is allemaal vaak een overlevingstechniek of façade, maar goed, laten we niet te diep op zaken ingaan. Het leven is daar veel te mooi en te kort voor.

quote:
Als hardlopen er toch niet was geweest! :o ;)
Een afschuwelijke gedachte.

quote:
Zo maar eens oefeningen afmaken en dan omkleden, want...

[info]Wolve is jarig ;) [/info]

En we gaan lekker uit eten met vrienden en pintjes drinken ;)
Have fun! ^O^

quote:

Gelukkig ben je niet voor thuiskomst al ontploft was (maar goed, is dat ooit iemand overkomen?).

quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 16:35 schreef richolio het volgende:
Pff, ben zo ongemotiveerd. -O- Ik moet mezelf echt even aan de gang zetten, voor je het weet is het april.
Hoe komt dat dan? Als je met dit weer al ongemotiveerd bent, hoe moet dat dan de rest van het jaar?
pi_149423875
quote:

Zonder gifjes lees ik niks :{w

zo maar eens even lezen
pi_149423932
Gifjes doen het niet zo goed in gedrukte vormen van media.... ;) maar misschien nog wel wat leuke plaatjes erbij zoeken, maar dan wordt het een 3-pagina lang epos :') :D
Ja doei.
pi_149423970
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 16:43 schreef Zwabberhark het volgende:

Gelukkig ben je niet voor thuiskomst al ontploft was (maar goed, is dat ooit iemand overkomen?).
En als dat al gebeurd zou zijn, is daar vast geen fotografisch bewijs van O-)
pi_149423995
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 16:42 schreef Guard het volgende:

[..]

Als Q en LT dat nu ook even doen, hebben we een team... :P
Groepsdruk, ik ben bezweken..
pi_149424036
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 16:47 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

*O*
  Redactie Sport vrijdag 6 februari 2015 @ 16:51:47 #148
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_149424119
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 16:47 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

pi_149424134
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 16:51 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Hard trainen nu jij he ;)
  Redactie Sport vrijdag 6 februari 2015 @ 16:53:46 #150
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_149424190
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 16:52 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hard trainen nu jij he ;)
Ik ga niet harder dan verstandig is. :P

Vanavond weer *O*
  vrijdag 6 februari 2015 @ 16:53:52 #151
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_149424194
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 16:14 schreef Zwabberhark het volgende:
Het gaat er in het leven denk ik niet niet om of je jezelf leert kennen, maar eerder wanneer je je vrij genoeg voelt om jezelf te zijn en te tonen. Dat is een hele strijd voor de meesten van ons.
Zo, die mag op een tegeltje _O_

En heppie bursdee Wolve *O*
  vrijdag 6 februari 2015 @ 16:56:31 #152
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_149424273
En voor de liefhebbers (maar dan moet je wel opschieten, het is op 15 februari) een marathonnetje rennen op de vulkaan Lanin :9~

Een ongelooflijke baggerwebsite, maar het is lekker over kleine paadjes rennen en "een paar hoogtemeters" :D
  vrijdag 6 februari 2015 @ 17:08:24 #153
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_149424608
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:04 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Naar Leeuwarden?
Nee naar Capelle :6

quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:05 schreef pijll het volgende:

[..]

Loop ze !
Dank je :)

Het was leuk. En best warm. En er lag nog sneeuw O+
Omdat het rondje toch al dik 20 km was heb ik er maar meteen een HM van gemaakt. Dus ik ben weer trots op mij.
Er was wel van alles op het loopje aan te merken verder maar ik heb geen zin in klagen 8)7

Alleen heb k echt een hartslagmeter issue.
Hij was weer aan het beweren dat mijn hartslag 175 was, op een moment dat ik gewoon liedjes kon zingen enzo. Ofwel: meting klopt niet. Als ik de hartslagband dan tegen mijn lichaam aanduw, dan zakt mijn hartslag ook langzaam (in een seconde of 30, gok ik) 20 a 25 slagen. Daarbij is mijn hartslaggrafiek nogal kartelig (al is mijn snelheid dat blijkbaar ook...vaag)
Dus daar is iets niet goed mee. Iemand hier daar ervaring mee? kan het batterijtje leeg zijn? (na 9 maanden :o ) is hij gewoon stuk?
pi_149424917
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:08 schreef Murmeli het volgende:

[..]

[..]

Omdat het rondje toch al dik 20 km was heb ik er maar meteen een HM van gemaakt. Dus ik ben weer trots op mij.
Er was wel van alles op het loopje aan te merken verder maar ik heb geen zin in klagen 8)7

Hij was weer aan het beweren dat mijn hartslag 175 was, op een moment dat ik gewoon liedjes kon zingen enzo. Ofwel: meting klopt niet. Als ik de hartslagband dan tegen mijn lichaam aanduw, dan zakt mijn hartslag ook langzaam (in een seconde of 30, gok ik) 20 a 25 slagen. Daarbij is mijn hartslaggrafiek nogal kartelig (al is mijn snelheid dat blijkbaar ook...vaag)
Dus daar is iets niet goed mee. Iemand hier daar ervaring mee? kan het batterijtje leeg zijn? (na 9 maanden :o ) is hij gewoon stuk?
Goed gelopen! Snel ook, vergeleken met je HM in september.

Ik zou niet weten wat er met je hsm is. Wel opvallend dat ie na 7 km opeens hoger is, maar dat zou met de wind te maken kunnen hebben. Een batterijtje zou wel langer mee moeten gaan dan 9 maanden, maar je zou 't kunnen proberen om 'm te vervangen. Als het goed is zijn het van die platte batterijtjes die je bij de AH of de Blokker koopt voor 2 euro per 5 stuks, of zo.
pi_149425024
Lekker Murm! Goed bezig! :)
Ja doei.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 17:39:38 #156
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_149425407
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:20 schreef pijll het volgende:

[..]

Goed gelopen! Snel ook, vergeleken met je HM in september.

Ik zou niet weten wat er met je hsm is. Wel opvallend dat ie na 7 km opeens hoger is, maar dat zou met de wind te maken kunnen hebben. Een batterijtje zou wel langer mee moeten gaan dan 9 maanden, maar je zou 't kunnen proberen om 'm te vervangen. Als het goed is zijn het van die platte batterijtjes die je bij de AH of de Blokker koopt voor 2 euro per 5 stuks, of zo.
Ik had niet ineens wind tegen na 7 km, geloof ik. wel meer sneeuw op de weg, maar daar gaat mijn hartslag niet zo hoog van. ik snap er niks van. zal ook eens kijken of ik het ergens op google tegenkom ofzo.

@mo: *O*
Nu nog zonder kniepijn o|O
  vrijdag 6 februari 2015 @ 17:59:34 #157
50430 Yuki
Student Midwife
pi_149426036
quote:

[..]

[..]

Dat loopt "even" een HM als training 8)7

Goed zeg! :D

Zit de band van je hsm strak genoeg? Dat loste bij mij wat issues op.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 17:59:40 #158
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_149426037
Mooi verhaal Mo :Y En Wolve gefeliciteerd! ^O^
F means you're fucked
  vrijdag 6 februari 2015 @ 18:00:01 #159
50430 Yuki
Student Midwife
pi_149426044
En MoBlo: dat verhaal _O_
  vrijdag 6 februari 2015 @ 18:03:09 #160
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_149426140
quote:

[..]

[..]

Wat bij mij destijds heeft geholpen, was mijn Garmin hartslagband vervangen door een exemplaar van Polar. Daar klik je je Garmin hartslagmeter ook gewoon op.

En anders kan het idd het batterijtje zijn :Y
F means you're fucked
pi_149426575
Ik heb mijn hartslagband van Garmin al drie jaar bijna. Nooit het batterijtje vervangen, nooitoproblemen.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 18:33:43 #162
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_149426863
quote:

O+
Voor een heel groot deel een herkenbaar verhaal. mooi dat je er zo over kunt schrijven en dat je marathon je zoveel inzichten heeft gegeven. Ik zou bijna zeggen: "jij komt er wel", maar je bent er al ;)
  vrijdag 6 februari 2015 @ 18:34:54 #163
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_149426896
tnx voor de tips yur en yuki. ik ga eens beginnen met strakker doen :) denk wel dat het daarin ergens zit. anders inderdaad polar eens proberen. raar gedoe
pi_149428087
^O^ voor het verhaal van Mo.
Ik wil dit weekend ook ruim een HM als training lopen. Al heb ik ook een aardige hoeveelheid werk mee naar huis genomen. Goed plannen dus...
pi_149428161
Oh ja,de Ekiden in Rotterdam is waarschijnlijk haalbaar. Zwolle zeker niet, dan loop ik al in Enschede.

En natuurlijk kamp Amersfoort qua mooi hardlopen. En kamp Twente uiteraard!
pi_149428242
Dubbel
pi_149428475
Heb deze week nog niet gelopen. Misschien zondag wel weer lopen.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 19:25:49 #168
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_149428641
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:20 schreef Voccar het volgende:
Heb deze week nog niet gelopen. Misschien zondag wel weer lopen.
Herkenbaar :@

Ik loop tegenwoordig nog maar heel weinig. Eigenlijk sinds ik heb besloten dat ik voor lange trails ga...klopt niet helemaal he?

Op de een of andere manier heb ik een motivatieprobleempje denk ik...
F means you're fucked
  vrijdag 6 februari 2015 @ 19:45:24 #169
50430 Yuki
Student Midwife
pi_149429275
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 18:34 schreef Murmeli het volgende:
tnx voor de tips yur en yuki. ik ga eens beginnen met strakker doen :) denk wel dat het daarin ergens zit. anders inderdaad polar eens proberen. raar gedoe
Zeker als ik lees dat aandrukken de meting accurater maakt (of lijkt te maken, iig), kan ik me voorstellen dat strakker trekken helpt.

Succes!
  vrijdag 6 februari 2015 @ 19:51:41 #170
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_149429474
HAPPY BIRTHDAY TO WOLVE w/

Ik ga Mo's verhaal even lezen straks. Benieuwd.

Weinig lopen ook hier :@ wel zonet een damn nice hoody longsleeve gekocht voor zondag :P

SPOILER
  vrijdag 6 februari 2015 @ 20:01:43 #171
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_149429771
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:51 schreef Quoi het volgende:
HAPPY BIRTHDAY TO WOLVE w/

Ik ga Mo's verhaal even lezen straks. Benieuwd.

Weinig lopen ook hier :@ wel zonet een damn nice hoody longsleeve gekocht voor zondag :P

SPOILER
Congrats!! *O*
Oja, ik mocht ook bier vanavond, maar heb nu thee
  vrijdag 6 februari 2015 @ 20:02:54 #172
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_149429800
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 20:01 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Congrats!! *O*
Oja, ik mocht ook bier vanavond, maar heb nu thee
maatje heeft bier. En vandaag nog een Toek ook #tossow
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_149429874
  vrijdag 6 februari 2015 @ 20:10:58 #174
50430 Yuki
Student Midwife
pi_149430039
quote:
Ik word ingehaald door een vrouw van 81 :') :D
pi_149430543
MoBlo, damn you! Je hebt me aan het huilen gemaakt met je verhaal. Mooi. O+
  vrijdag 6 februari 2015 @ 20:53:08 #176
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_149431470
En zo is hardlopen toch veel meer dan de ene voor de andere voet zetten. Mo, mooi verhaal :)
  vrijdag 6 februari 2015 @ 20:53:33 #177
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_149431485
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 20:02 schreef Toekito het volgende:

[..]

maatje heeft bier. En vandaag nog een Toek ook #tossow
* Murmeli zit in pyama en gaat de deur niet meer uit
  vrijdag 6 februari 2015 @ 21:26:26 #178
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_149432561
Gekocht voor halve prijs :7

SPOILER
  vrijdag 6 februari 2015 @ 21:28:42 #179
50430 Yuki
Student Midwife
pi_149432640
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 21:26 schreef Quoi het volgende:

SPOILER
Nice!!
  vrijdag 6 februari 2015 @ 21:29:42 #180
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_149432684
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 21:28 schreef Yuki het volgende:

[..]

Nice!!
Als je van roze houdt... en vrouw bent :P
pi_149432723
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 21:26 schreef Quoi het volgende:

SPOILER
Die is gaaf! ^O^
  vrijdag 6 februari 2015 @ 21:33:31 #182
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_149432827
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 21:29 schreef flipsen het volgende:

[..]

Als je van roze houdt... en vrouw bent :P
Ja hé? :D Roze = prima. Bij sale ben je afhankelijk van wat er hangt. Tofst vind ik stiekem de grijze. Moarja!
pi_149434284
Oeh die roze trui is echt nice!
  vrijdag 6 februari 2015 @ 22:17:16 #184
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_149434312
Leuk jasje quoi! O+
Is t zo'n hele dunne of een dikkere?
pi_149434397
Wolve gefeliciteerd :W
Moblo, je verhaal ga ik nog lezen. Ben benieuwd!
pi_149434514
O ja, ekiden Zwolle lijkt me leuk maar kan niet (kid jarig). Lijkt me ook wel spannend, een estafette. Iets meer wedstrijd zenuwen dan. :@
pi_149435016
@Murmeli: als je hr band strakker maken het probleem niet verhelpt zou ik inderdaad voor de Polar band gaan. Ik had ook problemen en vond die tip online. Voordeel: De Polar is goedkoper. Wel ff opletten welke je koopt want er zijn verschillende banden. Dit probleem lijkt vaker voor te komen bij Garmin.
pi_149435027
Mooi verhaal moblo! ^O^
pi_149435045
@Moblo: mooi geschreven!
pi_149435149
Of beter de HR-band natmaken?
  vrijdag 6 februari 2015 @ 22:47:59 #191
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_149435278
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 22:39 schreef Liesje68 het volgende:
@Murmeli: als je hr band strakker maken het probleem niet verhelpt zou ik inderdaad voor de Polar band gaan. Ik had ook problemen en vond die tip online. Voordeel: De Polar is goedkoper. Wel ff opletten welke je koopt want er zijn verschillende banden. Dit probleem lijkt vaker voor te komen bij Garmin.
Thanks! Ik ga het zien. Hij staat nu strakker afgesteld, maar ik weet inderdaad niet of t gaat helpen want hij zat best wel op mij vastgeplakt, dus er lijkt dan wel contact.
Ben wel blij te horen dat ik niet de enige ben met dit issue.

@wiccy, ik ben goed in zweten dus denk dat niet nat genoeg het probleem niet is. Ook omdat het de eerste kms wel goed gaat, zal dat wel meevallen.
pi_149435437
Meelezer die zich al bij Pijll opgegeven had voor de Ekiden in Zwolle meeloopt meldt zich! Is de club nu compleet of missen we er nog ééntje?

Ik heb me afgelopen weekend kunnen opgeven voor de Stationloop (inschrijving was binnen 17min vol...) en wil die wel in de OP bij WLWW hebben, mag dat?

[code]27 mei 2015 - Stationloop (Ommen-Dalfsen)
• Indepoeier -10 EM[/code]

[ Bericht 0% gewijzigd door indepoeier op 06-02-2015 22:54:33 (code aangepast) ]
  vrijdag 6 februari 2015 @ 22:52:57 #193
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_149435441
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 22:17 schreef Murmeli het volgende:
Leuk jasje quoi! O+
Is t zo'n hele dunne of een dikkere?
Uhm... niet heel dik, niet heel dun :{

Zie dat jij gewoon even een hm hebt gelopen. Wowie! Back on track ^O^
pi_149436234
Overnachting voor morgen geregeld en ik ga overdag eerst naar Scarabee. Een hoop gereis, maar zondag zal ik waarschijnlijk fris aan de start staan.

Ik heb maandag voor het laatst gelopen. :')
pi_149436917
Moblo O+

Ik vind jou tof! ^O^

Have fun met Wolve's party allebei!
  vrijdag 6 februari 2015 @ 23:35:22 #196
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_149436944
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 23:13 schreef wyccie het volgende:
Overnachting voor morgen geregeld en ik ga overdag eerst naar Scarabee. Een hoop gereis, maar zondag zal ik waarschijnlijk fris aan de start staan.

Ik heb maandag voor het laatst gelopen. :')
Oh, samen naar scarabee? Ik wil ook maar vind het zo ver weg!!!
  vrijdag 6 februari 2015 @ 23:35:53 #197
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_149436968
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 22:52 schreef Quoi het volgende:

[..]

Uhm... niet heel dik, niet heel dun :{

Zie dat jij gewoon even een hm hebt gelopen. Wowie! Back on track ^O^
Ja, de conditie is ok, maar de knie dus niet :(
pi_149437233
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 23:35 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Oh, samen naar scarabee? Ik wil ook maar vind het zo ver weg!!!
Waar woon jij dan?
Ik vertrek morgen half elf met de trein.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 23:53:26 #199
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_149437355
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 23:47 schreef wyccie het volgende:

[..]

Waar woon jij dan?
Ik vertrek morgen half elf met de trein.
Rotterdam. Ik wilde hier rond 10 uur de trein pakken.
pi_149437390
Dan zitten we allebei elk heel lang in de trein. :D

Als ik toevallig (zal vast niet) vroeger wakker ben ga ik een uur of half uur eerder, maar moet ook nog spullen pakken voor Schoorl. Twijfel zelfs of ik eerst terug ga naar Nijmegen. Dan ben ik wel vier uur onderweg, in totaal zes uur op een dag.
Kan ik wel mijn boek uitlezen.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 23:57:27 #201
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_149437437
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 23:54 schreef wyccie het volgende:
Dan zitten we allebei elk heel lang in de trein. :D
Ja blergh. Ik heb je ff een dm gestuurd
pi_149438189
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 22:52 schreef indepoeier het volgende:
Meelezer die zich al bij Pijll opgegeven had voor de Ekiden in Zwolle meeloopt meldt zich! Is de club nu compleet of missen we er nog ééntje?

Ik heb me afgelopen weekend kunnen opgeven voor de Stationloop (inschrijving was binnen 17min vol...) en wil die wel in de OP bij WLWW hebben, mag dat?

[b]
[ code verwijderd ]

We missen nog 1 deelnemer. Maar ik vertrouw erop dat er nog wel iemand opduikt.
pi_149440969
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 23:35 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ja, de conditie is ok, maar de knie dus niet :(
Waarom ga je dan een HM lopen? Op deze manier herstelt die knie nooit.
pi_149441075
-4 hier. Lijkt me prima om het hardlopen weer op te pakken. Zo 25km training.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 08:42:39 #205
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_149441135
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 08:05 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Waarom ga je dan een HM lopen? Op deze manier herstelt die knie nooit.
De knie was goed...
pi_149441156
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 08:30 schreef mosselmossel het volgende:
Hier ook. Vandaag rustig lopen met de groep en vanmiddag 10 km wandelen en verjaardag.
Zondag het echte werk, 28-30 km door de polder (rondje vanuit Amersfoort naar Bunschoten-Spakenburg en weer terug). Ik hoop dat het niet te hard waait...
  Moderator zaterdag 7 februari 2015 @ 08:47:37 #207
155227 crew  Guppy
dus
pi_149441164
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 08:30 schreef mosselmossel het volgende:
Alsof het allemaal maar niks is! :o
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_149441165
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 08:42 schreef Murmeli het volgende:

[..]

De knie was goed...
Zo heel lang is die nog niet hersteld toch? En volgens mij komt het steeds weer terug naarmate je langere afstanden gaat lopen. Ik snap dat je heel graag zo snel mogelijk weer zo ver mogelijk wilt lopen (of nouja, eigenlijk niet, maar aangezien meer mensen dat hebben kan ik het me indenken dat jij dat ook hebt), maar voor mijn gevoel (en blijkbaar ook voor het gevoel van je knie) wil je steeds weer even te snel. Wat is er mis met rustig opbouwen tot 18km tot je volgende HM, en dan pas weer 21km lopen? Ipv steeds weer te ver willen tijdens training en je knie slopen?
pi_149441181
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 08:47 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Zo heel lang is die nog niet hersteld toch? En volgens mij komt het steeds weer terug naarmate je langere afstanden gaat lopen. Ik snap dat je heel graag zo snel mogelijk weer zo ver mogelijk wilt lopen (of nouja, eigenlijk niet, maar aangezien meer mensen dat hebben kan ik het me indenken dat jij dat ook hebt), maar voor mijn gevoel (en blijkbaar ook voor het gevoel van je knie) wil je steeds weer even te snel. Wat is er mis met rustig opbouwen tot 18km tot je volgende HM, en dan pas weer 21km lopen? Ipv steeds weer te ver willen tijdens training en je knie slopen?
Ik vind dat hier heel veel lessen in staan voor iedereen.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 09:15:48 #210
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_149441330
Voor de derde zaterdag op rij op een godskolere tijdstip met gekamde haartjes klaarzitten voor de hockeywedstrijd van een achtjarig monsternichtje. Weer afgelast! :o

@Hats: kom je morgen nog buurten in Schoorl?
pi_149441375
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 09:15 schreef Quoi het volgende:
Voor de derde zaterdag op rij op een godskolere tijdstip met gekamde haartjes klaarzitten voor de hockeywedstrijd van een achtjarig monsternichtje. Weer afgelast! :o

@Hats: kom je morgen nog buurten in Schoorl?
Ik vrees dat dat onverstandig is, ben nog steeds ziekig.
pi_149441384
Ik had nog een loslooploopje op de planning staan maar aangezien mijn benen niet stijf zijn o.i.d. sla ik hem even over. Alle energie oppotten voor morgen!
@McTwente, pfoe, wat een weekend.. kijk je uit? Vooral 10km wandelen tussen al het hardlopen door kan vervelend zijn omdat je dan weer andere spieren gebruikt en veel spierpijn kunt krijgen.

En verder wel eens met wat Hats zegt!

Iedereen die lekker gaat lopen veel plezier!
  zaterdag 7 februari 2015 @ 09:22:47 #213
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_149441417
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 08:47 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Heb je wel gelijk in ja -O-
  zaterdag 7 februari 2015 @ 09:29:23 #214
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_149441483
Oja hats, jij hebt van die flesjes om aan je hand te binden he? Vond je dat nou niks of is het wel te doen? Ik zoek nog naar een manier om gewoon een paar slokken water mee te nemen
pi_149441551
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 09:29 schreef Murmeli het volgende:
Oja hats, jij hebt van die flesjes om aan je hand te binden he? Vond je dat nou niks of is het wel te doen? Ik zoek nog naar een manier om gewoon een paar slokken water mee te nemen
Ik vind het op zich ideaal, maar die ik heb vind ik niet zo super. Het is het geld in ieder geval allesbehalve waard (http://www.trailrunshop.c(...)/pr1993#.VNXOMkKhjms)

Jero en Guard hebben deze, en zijn er geloof ik wel te spreken over:
https://www.fruugo.nl/sal(...)q2z8MCFWKWtAodTQoA2A
Maar dat is wat meer dan een paar slokken (500ml).
  zaterdag 7 februari 2015 @ 09:38:36 #216
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_149441576
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 09:20 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ik vrees dat dat onverstandig is, ben nog steeds ziekig.
Oja. Binnen blijven dan maar!
  zaterdag 7 februari 2015 @ 09:42:07 #217
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_149441611
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 09:35 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ik vind het op zich ideaal, maar die ik heb vind ik niet zo super. Het is het geld in ieder geval allesbehalve waard (http://www.trailrunshop.c(...)/pr1993#.VNXOMkKhjms)

Jero en Guard hebben deze, en zijn er geloof ik wel te spreken over:
https://www.fruugo.nl/sal(...)q2z8MCFWKWtAodTQoA2A
Maar dat is wat meer dan een paar slokken (500ml).
Kee, thanks! Ik dacht dat jij ook die van salomon had. Ga ik die zo wel ff testen in vwaard.
pi_149441790
Wat een verhaal MoBlo! Voel me ook niet helemaal top. Hopelijk doet de frisse buitenlucht me goed tijdens het voetballen.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 10:15:15 #219
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_149441880
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 10:03 schreef Voccar het volgende:
Wat een verhaal MoBlo! Voel me ook niet helemaal top. Hopelijk doet de frisse buitenlucht me goed tijdens het voetballen.
Sterkte!
Als het je lukt om je echt op het sporten te focussen (en dat moet wel lukken bij voetbal lijkt me) dan is mijn ervaring dat het hoofd wel leeg gaat :*
pi_149442219
*Kan wel hardop schelden* :(

Net aan 5 km kunnen volhouden voordat de enkel te pijnlijk werd. Uitgewandeld, haast hinkend naar huis. Hier en daar weer wat proberen te joggen maar dat gaf een scherpe pijnscheut. Dus stop er maar gewoon mee.
De enige die holt vandaag is mijn conditie, die holt achteruit.

Had willen zeggen dat ik lekker heb genoten van de ijskou, heerlijk zonnetje, geen wind, uitstekende omstandigheden. Maar de frustratie overheerst.

Hardlopen is kut! :(
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 11:03:06 #221
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_149442502
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 10:42 schreef De_kluizenaar het volgende:

Net aan 5 km kunnen volhouden voordat de enkel te pijnlijk werd. Uitgewandeld, haast hinkend naar huis. Hier en daar weer wat proberen te joggen maar dat gaf een scherpe pijnscheut. Dus stop er maar gewoon mee.

Had willen zeggen dat ik lekker heb genoten van de ijskou, heerlijk zonnetje, geen wind, uitstekende omstandigheden. Maar de frustratie overheerst.

Klotezooi -O-
  Moderator zaterdag 7 februari 2015 @ 11:35:41 #222
155227 crew  Guppy
dus
pi_149443002
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 10:42 schreef De_kluizenaar het volgende:

Wat stom :(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_149443216
Sorry, moest even mijn frustratie kwijt.. ik heb mijn schoenen nog net niet in de kliko gesmeten.
Eerst die fysio maar afwachten, geen idee wat hij nog kan zeggen ik doe mijn rekoefeningen en cooling down shit al, dat deed ik vorig jaar nog niet.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_149443428
Ik blijf het een beetje marketing-onzin vinden, maar ik heb zojuist toch maar een paar Citytrail-schoenen besteld. M'n Boosts vind ik onverhard erg beroerd lopen, Kinvara's zijn voor mij (nog?) niet echt geschikt voor langere afstanden, en omdat ik vaker met de groep mee wil (groot deel onverhard, vaak ook wel een deel verhard) was er iets "nodig". Ik zal al een tijdje naar de Salomon X-Scream's te kijken, en voor niet teveel geld wil ik die best eens proberen :P

zaterdag 7 februari 2015 @ 11:59:04 #225
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_149443492
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 11:55 schreef hatsaflats het volgende:
Ik blijf het een beetje marketing-onzin vinden, maar ik heb zojuist toch maar een paar Citytrail-schoenen besteld. M'n Boosts vind ik onverhard erg beroerd lopen, Kinvara's zijn voor mij (nog?) niet echt geschikt voor langere afstanden, en omdat ik vaker met de groep mee wil (groot deel onverhard, vaak ook wel een deel verhard) was er iets "nodig". Ik zal al een tijdje naar de Salomon X-Scream's te kijken, en voor niet teveel geld wil ik die best eens proberen :P

[ afbeelding ]
Zozo :{ Heb je je temp al opgenomen? Ze zijn leuk though :Y

@Kluis: hardlopen is niet stom. Jouw enkel is stom! Hopelijk fijne begeleiding door je fysio.
pi_149443606
Wat balen Kluis... Het zit je niet mee. :(

Ik heb vandaag voor het eerst een duurloop op hartslag gelopen. Althans, de vorige keer (twee weken geleden) had ik nauwelijks een hartslag, dit keer deed de HRM het gelukkig wel! Maar het was wel wennen hoor! Mijn max hartslag is 200, ik wilde eigenlijk proberen mijn hartslag tussen de 150 en 160 te houden. Lukte voor geen meter. Ik liep bijna 2 minuten langzamer per kilometer dan normaal gesproken, kon door m'n neus ademen maar m'n hartslag bleef boven de 170 (gemiddeld 174). Wordt dit vanzelf beter als ik het vaker doe? Wat zijn jullie tips en ervaringen?
pi_149443681
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 11:59 schreef Quoi het volgende:

[..]

Zozo :{ Heb je je temp al opgenomen? Ze zijn leuk though :Y

@Kluis: hardlopen is niet stom. Jouw enkel is stom! Hopelijk fijne begeleiding door je fysio.
Ik loop wel vaker onverhard ;) En deze moeten ook goed zijn voor the city. Het ergste qua ziek zijn lijkt wel voorbij, dus tijd om te kijken of ik alweer iets meer lust dan crackers en thee }:| En als ik wel loop te ijlen kan ik ze de komende 60 dagen kosteloos retourneren.
pi_149443723
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 12:05 schreef Gogo83 het volgende:

Ik heb vandaag voor het eerst een duurloop op hartslag gelopen. Althans, de vorige keer (twee weken geleden) had ik nauwelijks een hartslag, dit keer deed de HRM het gelukkig wel! Maar het was wel wennen hoor! Mijn max hartslag is 200, ik wilde eigenlijk proberen mijn hartslag tussen de 150 en 160 te houden. Lukte voor geen meter. Ik liep bijna 2 minuten langzamer per kilometer dan normaal gesproken, kon door m'n neus ademen maar m'n hartslag bleef boven de 170 (gemiddeld 174). Wordt dit vanzelf beter als ik het vaker doe? Wat zijn jullie tips en ervaringen?
Mijn ervaring is dat ik zo knetterdol werd van die hartslagmeter die zei dat ik langzamer moest lopen, dat ik nu niet meer met hartslagmeter loop.
pi_149444040
Mijn ervaring is dat het vanzelf wel beter gaat.. Maar bij mij scheelde het geen 2 minuten per km..
  zaterdag 7 februari 2015 @ 12:38:53 #230
287364 verbraakje
&#128678;www.juniorverkeer
pi_149444146
Zojuist een heerlijk duurloopje afgerond van 25 km. Achteraf met iets te hogen hartslag gelopen (155) maar voor mijn gevoel ging het lekker! 5:42 op de km.

Op naar Rotterdam!
pi_149444166
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 08:46 schreef McTwente het volgende:

[..]

Hier ook. Vandaag rustig lopen met de groep en vanmiddag 10 km wandelen en verjaardag.
Zondag het echte werk, 28-30 km door de polder (rondje vanuit Amersfoort naar Bunschoten-Spakenburg en weer terug). Ik hoop dat het niet te hard waait...
Dan zien we elkaar misschien nog. Ik ga ook een rondje van 28km, via Eemdijk en Spakenburg.
pi_149444183
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 12:38 schreef verbraakje het volgende:
Zojuist een heerlijk duurloopje afgerond van 25 km. Achteraf met iets te hogen hartslag gelopen (155) maar voor mijn gevoel ging het lekker! 5:42 op de km.

Op naar Rotterdam!
Lekker! Jij gaat daar rúim onder de 4 uur duiken gok ik zo ;)
pi_149444198
Verder ligt er ijs op het kanaal, dus ipv roeien gaat mijn vriend ook richting mijn ouders en Schoorl. Hij wil ook nog wel de 10km lopen als we een startbewijs kunnen vinden :D En anders gaat hij maar fietsen en zelf door de duinen lopen of zo..
pi_149444249
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 12:31 schreef La_Tramposa het volgende:
Mijn ervaring is dat het vanzelf wel beter gaat.. Maar bij mij scheelde het geen 2 minuten per km..
Bij mij wel dus.. Bedacht me tijdens het douchen wel dat ik tegen een verkoudheid aan hik. Misschien speelt dat ook wel mee.
pi_149444335
quote:

Hartslagzones bepalen dmv Karvonen (hartslagreserve) methode. Die geeft bij mij een veel betere 'match' van aangegeven inspanning en hartslag dan %HRmax gebruiken.

Ik loop mijn duurlopen zo rond 160 HR (80% max) en dan loop ik erg ontspannen een minuut boven m'n beoogde marathontempo, dus qua intensiteit echt duur. Voor mij een teken dat elk lichaam anders is, hardlopen met 120 HR kan ik gewoon niet...
pi_149444515
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 12:42 schreef La_Tramposa het volgende:
Verder ligt er ijs op het kanaal, dus ipv roeien gaat mijn vriend ook richting mijn ouders en Schoorl. Hij wil ook nog wel de 10km lopen als we een startbewijs kunnen vinden :D En anders gaat hij maar fietsen en zelf door de duinen lopen of zo..
Startbewijzen zijn niet meer over te schrijven, dus dan zou hij onder een andere naam in de uitslagen komen te staan. Ik heb mijn startbewijs door m'n griepje niet meer kunnen verkopen, maar da's dus voor de halve.
pi_149444729
quote:

In mijn ervaring heb je dan misschien nog even meer herstel nodig, bijvoorbeeld wanneer je 2 dagen eerder nog een pittige duurloop hebt gelopen. Of, en dat is mij ook een paar keer opgevallen, dat je tegen een griepje of een verkoudheid aan zit. Best kans dat je al aan het snotteren bent?
pi_149444753
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 12:46 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Bij mij wel dus.. Bedacht me tijdens het douchen wel dat ik tegen een verkoudheid aan hik. Misschien speelt dat ook wel mee.
Ah.
pi_149444811
Zo. Ik heb weer 25km gehad. Merkte wel dat ik van de week niet heb gelopen. Na 19 of 20km wel wat zware benen. Maar ach. Ze zitten er weer op.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 13:29:03 #240
50430 Yuki
Student Midwife
pi_149444927
Kluis! -O- stomme enkel :(

Ik heb een happy :)
7-8-9-10 gelopen, ontspannen, op een tempo tussen 6:30 en 6:40/km. Conditie komt terug, hoezee!

Merk wel dat ik met rechts duidelijk anders land dan met links. En waar links geen reactie heeft, trekt bij rechts m'n scheenbeen weer een beetje. Maar eens zien of daar nog iets aan te verhapstukken valt...
pi_149444930
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 12:52 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Hartslagzones bepalen dmv Karvonen (hartslagreserve) methode. Die geeft bij mij een veel betere 'match' van aangegeven inspanning en hartslag dan %HRmax gebruiken.

Ik loop mijn duurlopen zo rond 160 HR (80% max) en dan loop ik erg ontspannen een minuut boven m'n beoogde marathontempo, dus qua intensiteit echt duur. Voor mij een teken dat elk lichaam anders is, hardlopen met 120 HR kan ik gewoon niet...
Ik ga er eens naar kijken, thanks voor de tip. :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:17 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

In mijn ervaring heb je dan misschien nog even meer herstel nodig, bijvoorbeeld wanneer je 2 dagen eerder nog een pittige duurloop hebt gelopen. Of, en dat is mij ook een paar keer opgevallen, dat je tegen een griepje of een verkoudheid aan zit. Best kans dat je al aan het snotteren bent?
Yep, een beetje. Het zet niet echt door. Maar snotterig en een rauwe keel. Ik heb trouwens niet gelopen deze week, dus dat kan het niet zijn. Wel een pittige week gehad op het werk, speelt misschien ook mee.

Ik denk dat ik het ook gewoon even een kans moet geven. Ga nog eens kijken naar die methode waar DeeBee het over had en verder maar gewoon aanzien hoe het de komende weken gaat.
pi_149444978
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:03 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Startbewijzen zijn niet meer over te schrijven, dus dan zou hij onder een andere naam in de uitslagen komen te staan. Ik heb mijn startbewijs door m'n griepje niet meer kunnen verkopen, maar da's dus voor de halve.
Dat boeit hem niet, als dat jou ook niet boeit? Omschrijven naar andere afstand kun je meestal nog wel bij de organisatie doorgeven op de dag zelf..
pi_149445147
quote:

Hardlopen met 120 HR kan ik gewoon niet...
Ik kan dat weer wel, en met dit weer loop ik dan niet eens heel erg langzaam ((maar ja oud en zo, dus niet zo'n hoge max hartslag).

Over twee weekjes mijn hardloopdebut in Zeeland, en over 4 weken knallen op de CPC, ik heb er echt veel zin in :)
pi_149445256
Dit is vast ook al 100x voorbij gekomen, maar hoe "hoort" het eigenlijk met ademhalen?
Ik heb net een duurloopje gedaan waarbij ik prima door mijn neus kan ademhalen, maar op "wedstrijdtempo" lukt dat dus niet meer. Moet je dat eigenlijk ongeacht je tempo kunnen?
Ik probeer wat dingetjes uit omdat ik tegenwoordig regelmatig wat buikklachten krijg, vooral als ik wat harder gelopen heb, kan me voorstellen dat ademhaling ook meespeelt?
It has to mean something
  zaterdag 7 februari 2015 @ 13:46:06 #245
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_149445272
Als er iets is waar ik niet bij nadenk tijdens het hardlopen, is het mn ademhaling...en problemen heb ik er ook niet mee eigenlijk
F means you're fucked
  zaterdag 7 februari 2015 @ 13:54:47 #246
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_149445426
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:45 schreef Cynic het volgende:
Dit is vast ook al 100x voorbij gekomen, maar hoe "hoort" het eigenlijk met ademhalen?
Ik heb net een duurloopje gedaan waarbij ik prima door mijn neus kan ademhalen, maar op "wedstrijdtempo" lukt dat dus niet meer. Moet je dat eigenlijk ongeacht je tempo kunnen?
Ik probeer wat dingetjes uit omdat ik tegenwoordig regelmatig wat buikklachten krijg, vooral als ik wat harder gelopen heb, kan me voorstellen dat ademhaling ook meespeelt?
Door je mond haal je veel meer zuurstof binnen. Ik zou zeggen mond open :o
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_149445470
We kregen vanmorgen een NL-alert dat als het niet echt nodig was we de straat niet op moesten gaan, omdat het heel erg glad was. Nou had ik mijn LDL op het programma staan, dus dat vond ik niet leuk. Toch maar gegaan, met het idee dat dat wel zou gelden voor met in de auto de weg op gaan. Als het echt niet ging kan ik immers altijd nog terug.

Goede keuze geweest, glad was het op de wegen waar ik liep helemaal niet. Dus lekker rustig 27.7km erop zitten. Benen voel ik nu wel een beetje.

Voor iemand denkt dat het weer eens een overbodige alert was. Er zijn hier in Friesland enorm veel ongelukken gebeurt vanmorgen, glad was het op de snelwegen in ieder geval.
pi_149445486
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:45 schreef Cynic het volgende:
Als ik echt het gevoel dat ik dringend zuurstof nodig heb beide tegelijk :9 Anders let ik er niet op.
pi_149445964
Hm, wat een nare blessureberichten weer. Bij de blessures die ik tot nu toe gehad heb heb ik nog nooit het idee gehad dat oefeningen en rekken ene hol uitmaakten. Bij de meeste pijntjes helpt het 't beste om ter plekke wat doorbloeding op gang te helpen door bijvoorbeeld rustig te fietsen o.i.d. (mijns inziens ook veel beter dan een "herstelloopje", omdat het niet de loopbelasting heeft).

En voor de meeste blessures geldt uiteindelijk gewoon dat je rust moet nemen. Dus hier met dat geld dat je anders aan een fysio had uitgegeven.

Het gekke is, ik heb nu een serie nachtdiensten en sinds gisteravond is de ergste lichtheid en vermoeidheid verdwenen. Ik voelde me vannacht, drukke dienst, dan ook beter dan in de late diensten van eerder deze week.

Ik ben verder benieuwd hoe Te-brengla de Kassenloop vond!

Alvast succes aan de Pretzel-lopers (was graag komen kijken, Jero gaat winnen) en de Schoorlers (gratis ontbooitkoek bij de finish gok ik?)
  zaterdag 7 februari 2015 @ 14:28:55 #250
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_149446057
Wij gaan blauwbekken bij de Pretzpret :Y
pi_149446361
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:31 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat boeit hem niet, als dat jou ook niet boeit? Omschrijven naar andere afstand kun je meestal nog wel bij de organisatie doorgeven op de dag zelf..
Is wat mij betreft prima! Er zit ook nog een buskaartje bij vanaf inholland. Af te halen in Alkmaar.
pi_149446688
Tof Quoi! ^O^

En Zwabber, was het maar zo'n feest, ik denk het niet :) Lopen een paar erg sterke lopers mee, zoals Ralph Apeldoorn, 1.14 bij de HM van Egmond. _O_

Alle geblesseerden veel succes met het herstel, balen!
pi_149446905
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 14:44 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Is wat mij betreft prima! Er zit ook nog een buskaartje bij vanaf inholland. Af te halen in Alkmaar.
Gaat toch niet door, er zit teveel tijd tussen. Wel bedankt!
pi_149447154
Nou ja, ik ben wel erg blij met m'n fysiohulp :o Al ga ik niet meer elke week nu. Duur grapje wel.

En balen kluizenaar -O- :*
Ja doei.
pi_149447429
Ik heb nog een startbewijs voor Schoorl 10 km in de aanbieding. Ik ga zelf de halve marathon lopen dus deze heb ik niet meer nodig. Dus roept u maar.
pi_149447447
quote:

[..]

80% max zou voor mij op hm wedstrijdtempo zijn.
pi_149447574
En bedankt voor de lieve woorden over m'n stukje! O+ :@ Geeft wel vertrouwen om 'm gewoon maar in te zenden (met wat aanpassingen/verbeteringen her en der) ;)

Zo maar eens na m'n oefeningen een korte rustige 30 minuten doen. O+ Het is goed loopweer hier. Kijken hoe 't gaat!
Ja doei.
pi_149447600
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 15:33 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

80% max zou voor mij op hm wedstrijdtempo zijn.
Kan prima! Maar mijn omslagpunt ligt op 183-186 ofzo, dus 160 is er weinig aan de hand. :P

Vanavond loop ik ook de Petzl Night Trail, echt zin in wel! Jero zal wel aardig rondvliegen, al moet hij wel wat overhouden voor de laatste 6-8 km, die zijn best technisch vergeleken met de rest.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 15:44:21 #259
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_149447712
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 15:39 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Kan prima! Maar mijn omslagpunt ligt op 183-186 ofzo, dus 160 is er weinig aan de hand. :P

Vanavond loop ik ook de Petzl Night Trail, echt zin in wel! Jero zal wel aardig rondvliegen, al moet hij wel wat overhouden voor de laatste 6-8 km, die zijn best technisch vergeleken met de rest.
En hoelang ga jij er ongeveer over doen?
pi_149447818
Ligt ook wel erg aan hoe baggerig het parcours is. Vorig jaar was het vrij erg, toen liep ik 5:18 gemiddeld op de 16 km. Als het nu een beetje harder is en omdat ik wel beter in conditie ben hoop ik die pace wel te halen op de 24 nu, dus 2u10 zoiets.

Al liepen ze vorig jaar op de 24 wel stuk trager, dus misschien is er veel zwaar off-road op dat stuk en kan het een stuk trager worden, lastig met trails soms. :P
pi_149447951
De Brandgrensrun schijnt bijna vol te zitten. Ik heb nog even nagedacht, maar ik vind die dag de Golden Tenloop denk ik toch leuker.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 15:55:59 #262
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_149448000
Ik ga voor de 3 uur straks ^O^
F means you're fucked
pi_149448174
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 15:55 schreef YUR het volgende:
Ik ga voor de 3 uur straks ^O^
Échte marathontraining! ;)

Misschien ben ik ook veel te optimistisch, we zullen het zien. :P
pi_149448292
Zo, dat is nel. Startbewijs voor Schoorl is verkocht.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 16:11:57 #265
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_149448310
Ok, weet ik wanneer ik moet opletten ;)

Brandgrensrun..... sja. Helemaal niet gedacht aan de Golden Ten, stom. Kan ook beiden nog. Brandgrensrun lijkt me toch meer een 'toeristische' loop.
pi_149448406
Die Night Trail vanavond is dus 25 km in de modder lopen en dan ook nog eens in het donker? Veel plezier daarmee YUR en DeeBee!
En Jero, je weet niet wat jij gelopen zou hebben in Egmond ;) Gewoon winnen dus!
pi_149448754
SPOILER
pi_149449064
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 16:30 schreef hatsaflats het volgende:
SPOILER
SPOILER
pi_149449093
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 16:47 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
  zaterdag 7 februari 2015 @ 17:03:15 #270
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_149449364
Gefeli Hats! *O*

Ik post hier wat minder, maar dat wil niet zeggen dat ik niet loop. Sinds ik vorige week zoiets had van "niet miepen, maar lopen" gaat het opeens hartstikke lekker, geen (noemenswaardig) kuit-gezeik meer. Net terug van mijn 0-5km schemaatje, dag 1 van week 6 alweer, 2x15´ met 2´ rust en dan nog 6´. Wilde vandaag erg langzaam lopen om toch een beetje te herstellen (3e keer rennen in 6 dagen), dus vertrok érg langzaam. Maar mijn Garmin bleef volhouden dat het rond de 6:45 was, lomp ding :) Maar februari begint dus lekker met al 17km op de teller (incl de rustminuten wandelen dan he).

Veel fun vanavond tijdens het baggeren, benieuwd naar de resultaten en natuurlijk naar de foto´s :Y
pi_149449405
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 16:48 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
Woohoo! *O*
Mijn eerste week van 50+km is een feit!

Volgende week even een minderingsweekje en dan de eindsprint naar de CPC inzetten!
  zaterdag 7 februari 2015 @ 17:06:34 #272
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_149449423
Edit: Mossel heeft gelijk :{

[ Bericht 42% gewijzigd door flipsen op 07-02-2015 18:22:27 ]
pi_149449427
quote:

[..]

SPOILER
*O*
SPOILER
pi_149449544
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 17:06 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

*O*
SPOILER
Ik ga niet voor de gemeente werken, dus die veldloop blijft me bespaard!
pi_149449729
Gefeliciteerd hats! *O* :*

Net lekker samen met Wolve 5km gelopen op 'n rustig tempo (6.06 geloof ik). Heb zelf geen horloge meegenomen en gewoon lekker op gevoel gelopen. Ging niet briljant, maar ook niet compleet kut. Nu hopen dat de rug zich goed houdt. Merkte al wel weer verschil dat het makkelijker wordt om de core gespannen te houden en de vooruit leunende houding aan te houden zonder dat het ál te geforceerd voelt, al werd het tegen het einde aan wel wat moeilijker en kreeg ik wat last van een vermoeide nek/schouder. Máár, op zich lekker gelopen, en dat is al heel wat O+
Ja doei.
pi_149449850
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 16:30 schreef hatsaflats het volgende:
SPOILER
Congrats hats! *O*
en welkom bij Haag ;)
pi_149449967
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 17:11 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ik ga niet voor de gemeente werken, dus die veldloop blijft me bespaard!
Aannames, aannames :@ Ik las 'den Haag' en mijn brein maakte daar 'gemeente den Haag' van. Nou ja, je kan nog altijd buiten mededinging meedoen :P
pi_149449971
quote:

[..]

SPOILER
SPOILER
pi_149449993
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 17:19 schreef motorbloempje het volgende:
Gefeliciteerd hats! *O* :*

Net lekker samen met Wolve 5km gelopen op 'n rustig tempo (6.06 geloof ik). Heb zelf geen horloge meegenomen en gewoon lekker op gevoel gelopen. Ging niet briljant, maar ook niet compleet kut. Nu hopen dat de rug zich goed houdt. Merkte al wel weer verschil dat het makkelijker wordt om de core gespannen te houden en de vooruit leunende houding aan te houden zonder dat het ál te geforceerd voelt, al werd het tegen het einde aan wel wat moeilijker en kreeg ik wat last van een vermoeide nek/schouder. Máár, op zich lekker gelopen, en dat is al heel wat O+
Lekkâh! Vermoeide nek/schouder heb ik ook wel eens, dan heb ik dus verkrampt gelopen. 6:06 is toch niet eens zo rustig? Belangrijkste is dat je lekker gelopen hebt ^O^
pi_149450097
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 17:30 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Lekkâh! Vermoeide nek/schouder heb ik ook wel eens, dan heb ik dus verkrampt gelopen. 6:06 is toch niet eens zo rustig? Belangrijkste is dat je lekker gelopen hebt ^O^
Het is geen 6.40 nee, maar belangrijkste was gewoon lekker soepel lopen :Y en dat is op zich gelukt, voor zover dat mogelijk is met het een beetje aanleren van die nieuwe techniek.

En ja, ik heb dat ook altijd in m'n nek/schouders bij te verkrampt lopen, maar gelukkig kwam het dit keer in de laatste km, dus dat is alweer een vooruitgang ten opzichte van vorige week!

Nu morgen lekker rusten, misschien nog even lekker een wandeling in de buurt maken als het weer goed is, en dan maandagochtend kijken wat de fysio zegt van de ziekenhuisdiagnose en hoe verder :)
Ja doei.
pi_149450121
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 17:29 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
  zaterdag 7 februari 2015 @ 17:52:49 #282
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_149450521
Gefeliciteerd hats! ^O^

En tof verhaal Mo :Y
pi_149450573
feli hats!
pi_149450695
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 17:06 schreef flipsen het volgende:
bla
Fijne manier van omgaan met privacy heb jij. Ik weet nu al waar ik geen reis boek als ik naar Argentinië wil.

[ Bericht 36% gewijzigd door mosselmossel op 07-02-2015 19:30:41 ]
  zaterdag 7 februari 2015 @ 18:01:21 #285
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_149450699
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 17:52 schreef GotC het volgende:
Gefeliciteerd hats! ^O^

:W How's it running?
pi_149450731
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 17:52 schreef GotC het volgende:
Gefeliciteerd hats! ^O^

Thanks!
Hoe gaan jouw vorderingen?
Ja doei.
pi_149450833
En dank allen! Superduperblij mee *O*
  zaterdag 7 februari 2015 @ 18:14:58 #288
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_149450961
Mwah, ik ga nergens heen :+ Volg braaf yoga/HIIT/kickboksen/coretraining in de sportschool maar hardlopen.. al tijdje niet gedaan. Sinds ik heb besloten om geen wedstrijden meer te lopen eigenlijk :+.
Volgende week maar weer eens starten met trainen :Y
  zaterdag 7 februari 2015 @ 18:22:50 #289
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_149451120
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 18:01 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Fijne manier van omgaan met privacy heb jij. Ik weet nu al waar ik geen reis boek als ik naar Argentinië wil.
Weggejorist, want gelijk...
pi_149451538
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 18:22 schreef flipsen het volgende:

[..]

Weggejorist, want gelijk...
Fijn dat Mossel je post quote, zodat jouw edit weinig uitmaakt.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 18:57:57 #291
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_149451938
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 18:42 schreef Guard het volgende:

[..]

Tja :P
pi_149452873
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 18:42 schreef Guard het volgende:

[..]

Ik kan ook editen.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 19:48:22 #293
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_149453301
Hatsa! Gefeliciteerd!

Ik heb vandaag mijn salaris er effe doorheen gejaagd :X
Racevest gekocht + waterzak (salomon skin lab 12, in het blauw)
VFFs gekocht (bikila evo, ook blauw)
Bij scarabee mocht ik een handflesjesjouwconstructie lenen om te testen "geef maar terug met de caubergtrail ofzo". Echt heel lief O+

Was gezellig bij scarabee (met wyccie, tof mens!) en bij anyones running :)
Toffe dag gehad dus en nu gesloopt en lui op de bank mijn vffs inliggen ;)
pi_149454202
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 19:48 schreef Murmeli het volgende:
Hatsa! Gefeliciteerd!

Bij scarabee mocht ik een handflesjesjouwconstructie lenen om te testen "geef maar terug met de caubergtrail ofzo". Echt heel lief O+

Toe maar! Jij gaat serieus trailen dus? :P
pi_149454566
quote:
Hatsa! Gefeliciteerd!

Zo, toe maar! Ga je fijn vinden zo'n racevest! Ik gebruik de mijne bij iedere loop....

Ennuh...had je je dm gezien? ;)
  zaterdag 7 februari 2015 @ 20:46:08 #296
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_149454837
Maar goed, die HM... in 8 maanden moet dat toch mogelijk zijn lijkt me. Zit nu bijna (weer) op de 5km en heb het schema 5-10 alvast gedwonload ;) Daarnaast is het op zeeniveau en zo goed als geheel vlak, wat voor mij natuurlijk een voordeel is. Als mijn kuiten geen roet in het eten gooien zou ik daar wel eens voor kunnen gaan. En voor die kuiten doe ik tegenwoordig wat eenvoudige oefeningen (op mijn tenen gaan staan en 10 seconden vasthouden enzo, makkelijk ´s ochtends onder de douche). Heb er nooit eerder over nagedacht, maar het lijkt me wel "grappig" eigenlijk :@
  zaterdag 7 februari 2015 @ 20:46:47 #297
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_149454852
En waar blijven de foto´s van Jero met beker?? (tenminste, de verwachtingen waren toch wel hooggespannen hier)
pi_149454978
Misschien moet je eerste eens relaxed 10km lopen, zonder blessures en zonder problemen? Ik denk dat je te snel wil.
  Moderator zaterdag 7 februari 2015 @ 20:52:49 #299
155227 crew  Guppy
dus
pi_149454998
quote:
5s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 20:46 schreef flipsen het volgende:
En waar blijven de foto´s van Jero met beker?? (tenminste, de verwachtingen waren toch wel hooggespannen hier)
Het is een night trail ;) de prijsuitreiking is pas om 22:30 uur
  zaterdag 7 februari 2015 @ 20:55:40 #300
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_149455059
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 20:20 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Toe maar! Jij gaat serieus trailen dus? :P
Dat sowieso O+ ik vind trailen echt leuk, een soort spelen is dat voor mij.
Maar ik zal altijd ook op de weg blijven lopen, snel en lekker makkelijk zijn voor mij ook prettig.

@liesje: nu wel. Ik was vandaag niet zo erg online dus eea gemist.

Lekker rustig wel hoor, zonder mobiel
pi_149455287
quote:
Hatsa! Gefeliciteerd!

Hele fijne schoentjes die Bikila Evo's, mijn favoriete model voor gewone loopjes :) Voor trail etc. vind ik ze minder geschikt, glijden nog als snel weg in modder en op natte stenen, daar zijn mijn VFF Spyridons weer beter geschikt voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')