Ja, dat is het grote verschil tussen het linkse en liberale wereldbeeld. Volgens de linkse visie is alles en iedereen "gelijk", terwijl de liberale visie nu juist is dat ieder mens verschillend is. Wat natuurlijk ook gewoon zo is.quote:Op woensdag 4 februari 2015 22:29 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dus die van bijvoorbeeld IS is even valide als die van een liberale moslimgeestelijke?
Ik ga gewoon in op wat je in je post stelt en check of ik het goed begrijp. Als jij daar niet over wilde oordelen had jij dat misschien ook gewoon niet moeten doen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 22:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waarom zou ik daar als ongelovige überhaupt over moeten oordelen? Ik erken de autoriteit van de koran niet dus is die hele discussie irrelevant.
quote:Op woensdag 4 februari 2015 22:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Op dezelfde koran als die iedere andere moslim leest. De ene interpretatie is niet beter of iets dan de ander.
Ah, Kanjer is een moslim? Waar anders op baseer je het oordeel dat de interpretatie van IS echter is dan die van je buurman?quote:Op woensdag 4 februari 2015 22:34 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik ga gewoon in op wat je in je post stelt en check of ik het goed begrijp. Als jij daar niet over wilde oordelen had jij dat misschien ook gewoon niet moeten doen.
[..]
Dat doe ik geheel niet. Hoe kom je erbij?quote:Op woensdag 4 februari 2015 22:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ah, Kanjer is een moslim? Waar anders op baseer je het oordeel dat de interpretatie van IS echter is dan die van je buurman?
Veel duidelijker dan dit kan ik het niet maken.quote:Op woensdag 4 februari 2015 22:34 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik ga gewoon in op wat je in je post stelt en check of ik het goed begrijp. Als jij daar niet over wilde oordelen had jij dat misschien ook gewoon niet moeten doen.
[..]
Dat is wat jij beweert. Niet ik.quote:Op woensdag 4 februari 2015 22:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Op dezelfde koran als die iedere andere moslim leest. De ene interpretatie is niet beter of iets dan de ander.
Ja, en? Kanjer beweert dat de interpretatie van IS echter of beter is dan die van je buurman. Dat impliceert dat je de koran autoriteit toekent.quote:Op woensdag 4 februari 2015 22:37 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dat doe ik geheel niet. Hoe kom je erbij?
[..]
Veel duidelijker dan dit kan ik het niet maken.
[..]
Dat is wat jij beweert. Niet ik.
Neequote:Op woensdag 4 februari 2015 22:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, en? Kanjer beweert dat de interpretatie van IS echter of beter is dan die van je buurman. Dat impliceert dat je de koran autoriteit toekent.
Juist.quote:Op woensdag 4 februari 2015 22:49 schreef Bensel het volgende:
Ah, de no true scotsman argument komt weer eens langs: if it look like a duck, walks like a duck, flaps like a duck, quacks like a duck, chances are, it's a duck.
Ze geven aan moslim te zijn, en maken daarbij gebruik van dezelfde 'tools' als de gematigde gelovigen. IS aanbid dezelfde God, hebben dezelfde profeet, ze bidden op dezelfde manier, ze vieren dezelfde feesten, ze lezen dezelfde koran en noemen zichzelf moslims. Dan kun je volgens mij niet anders dan concluderen dat het moslims zijn. Geweldadige moslims, maar nog steeds moslims.
En wat het nog leuker maakt, is dat ze aangeven dat hun interpretatie, de enige juiste is. En helaas voor de mensen die dat willen ontkennen, is dat er geen bewijs tegen te leveren valt dat hun interpretatie niet de juiste is.
Wat jij wil, ik lig er niet wakker van.quote:Op woensdag 4 februari 2015 22:42 schreef NotYou het volgende:
[..]
Needat impliceert dat je de Koran gelezen hebt, de inhoud kent en de interpretatie van IS daarmee meer in overeenstemming acht dan die van anderen. (Al gok ik dat hij de koran niet gelezen zal hebben en de volledige inhoud ook zeker niet zal kennen.
)
Het gaat volgens mij wel iets verderquote:Op woensdag 4 februari 2015 22:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat is het grote verschil tussen het linkse en liberale wereldbeeld. Volgens de linkse visie is alles en iedereen "gelijk", terwijl de liberale visie nu juist is dat ieder mens verschillend is. Wat natuurlijk ook gewoon zo is.
Kerel heeft ballen.twitter:waleedabunada twitterde op woensdag 04-02-2015 om 22:24:50BREAKING: Local reports here in Jordan say that King Abdullah will personally fly and lead the airstrikes against ISIS tomorrow. #IAmMoath reageer retweet
Is 8uur lang vastgehouden maar weer vrijgelatenquote:Op woensdag 4 februari 2015 23:34 schreef b4kl4p het volgende:
Jinek zegt net op TV dat er nu een Nederlander ontvoerd is door IS...
quote:Op woensdag 4 februari 2015 23:30 schreef Dvm86 het volgende:
Kerel heeft ballen.twitter:waleedabunada twitterde op woensdag 04-02-2015 om 22:24:50BREAKING: Local reports here in Jordan say that King Abdullah will personally fly and lead the airstrikes against ISIS tomorrow. #IAmMoath reageer retweet
Nu Koning Willy nog ..quote:Op woensdag 4 februari 2015 23:30 schreef Dvm86 het volgende:
quote:Op woensdag 4 februari 2015 23:23 schreef Dvm86 het volgende:
Lijkt mij een prima idee om tactische nukes in te zetten. Laten we beginnen met Raqqah, het centrum van deze monsters. En ja collateral damage kun je dan niet vermijden, maar met dit onkruid en de oorlog die ze voeren heb je dat sowieso dagelijks.
Vernietig hun steden met grof geweld, eventueel carpet bombing en verjaag ze naar de woestijn. Vervolgens wordt het makkelijk om ze af te slachten.
Er zit altijd wel een counter-beweging in ieder land.quote:Op woensdag 4 februari 2015 23:47 schreef Peunage het volgende:
@alle juichers
Zoek eerst even op wat de rol van Jordanië was in dit alles, voordat de huidige coalitie is opgezet. Ze steunden terroristen. Er zijn nog steeds stemmen in hun parlement die niet willen dat het leger zich met IS bemoeit.
Wel toevallig dat ze van veel landen die deelnemen aan de coalitie iemand te pakken weten te nemen. Het lijkt bijna wel geënsceneerd. Als ze onze Nederlander in de fik zetten willen wij vast ook dat er grondtroepen ingezet gaan worden en we IS volledig van de kaart gaan vegen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 23:34 schreef b4kl4p het volgende:
Jinek zegt net op TV dat er nu een Nederlander ontvoerd is door IS...
Misschien kan een ander buurland er ook een les uit trekken dat fosforbommen op woonwijken geen goede PR is.quote:Op woensdag 4 februari 2015 22:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
Het in de fik zetten van die piloot heeft wel effect gehad. De Jordaniërs zijn meer eensgezind dan ooit.
twitter:rConflictNews twitterde op woensdag 04-02-2015 om 23:12:58NEW PHOTO: Jordan's King Abdullah is seen now in combat gear, with rumors of him leading a battalion against #ISIS http://t.co/PpaIKxciA5 reageer retweet
quote:Op woensdag 4 februari 2015 23:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Die kan alleen koekhappen, spijkerpoepen en zaklopen.
Hij gaat nu?quote:Op woensdag 4 februari 2015 23:53 schreef UpsideDown het volgende:
[ afbeelding ]twitter:rConflictNews twitterde op woensdag 04-02-2015 om 23:12:58NEW PHOTO: Jordan's King Abdullah is seen now in combat gear, with rumors of him leading a battalion against #ISIS http://t.co/PpaIKxciA5 reageer retweet
Rare jongens die moslims...quote:Op woensdag 4 februari 2015 23:51 schreef Rica het volgende:
[..]
Misschien kan een ander buurland er ook een les uit trekken dat fosforbommen op woonwijken geen goede PR is.
Koningquote:Op woensdag 4 februari 2015 23:53 schreef UpsideDown het volgende:
[ afbeelding ]twitter:rConflictNews twitterde op woensdag 04-02-2015 om 23:12:58NEW PHOTO: Jordan's King Abdullah is seen now in combat gear, with rumors of him leading a battalion against #ISIS http://t.co/PpaIKxciA5 reageer retweet
Dit gaat niet om een counter beweging, het was het officiële standpunt van de regering.quote:Op woensdag 4 februari 2015 23:51 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Er zit altijd wel een counter-beweging in ieder land.
quote:Op woensdag 4 februari 2015 23:53 schreef UpsideDown het volgende:
Hahahahah wat een baasquote:Op woensdag 4 februari 2015 23:53 schreef UpsideDown het volgende:
en water managenquote:Op woensdag 4 februari 2015 23:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Die kan alleen koekhappen, spijkerpoepen en zaklopen.
quote:Op woensdag 4 februari 2015 23:56 schreef Peunage het volgende:
[..]
Kijk hem dan, net een boze kabouter.
Dat is dus veranderd.. en met Koning Abdullah voorop is dit dus het nieuwe visitekaartje dat Jordanië afgeeft.quote:Op woensdag 4 februari 2015 23:55 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dit gaat niet om een counter beweging, het was het officiële standpunt van de regering.
quote:Op woensdag 4 februari 2015 23:56 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat ie de paddestoelen van deze boze kabouters maar kapot mag gooien.quote:Op woensdag 4 februari 2015 23:56 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het is niet veranderd, ze gaan nog lekker door met het trainen van nieuwe rebellenquote:Op woensdag 4 februari 2015 23:58 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat is dus veranderd.. en met Koning Abdullah voorop is dit dus het nieuwe visitekaartje dat Jordanië afgeeft.
Ze grijpen het aan om zich te kunnen distantiëren van een groep die zegt islamitisch te zijn en moslims te vertegenwoordigen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 23:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Rare jongens die moslims...
Verkrachten, onthoofden, executeren, afslachten en levend begraven schijnt allemaal begrijpelijk te zijn. Maar verbranden, Ho maar
Wat als IS de koning te pakken krijgt?quote:Op woensdag 4 februari 2015 23:58 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat is dus veranderd.. en met Koning Abdullah voorop is dit dus het nieuwe visitekaartje dat Jordanië afgeeft.
Goede vraag...quote:Op donderdag 5 februari 2015 00:04 schreef Irakees het volgende:
[..]
Wat als IS de koning te pakken krijgt?
En hij is toch ook familie van Mohammed?quote:Op woensdag 4 februari 2015 23:58 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Is of was? Het incident is vrij nieuw en de afwijzing door kwalificatie van IS als niet-Islamitisch door een invloedrijke soennitische organisatie is ook pas nieuws van vandaag. Al met al niet de kleinste veranderingen.quote:Op donderdag 5 februari 2015 00:02 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het is niet veranderd, ze gaan nog lekker door met het trainen van nieuwe rebellen
En de bevolking is ook behoorlijk pro-IS. In dit geval misschien niet, maar over het algemeen wel.
Ja, maar waarom nu pas zo verongelijkt?quote:Op donderdag 5 februari 2015 00:03 schreef Rica het volgende:
[..]
Ze grijpen het aan om zich te kunnen distantiëren van een groep die zegt islamitisch te zijn en moslims te vertegenwoordigen.
Als er een christelijke sekte al inbrekend rond zou trekken zouden christenen zich ook distantiëren door te zeggen dat stelen door de bijbel verboden is.
Ik denk dat je een beetje achter de feiten loopt. IS is al lang en breed door veel Islamitischs organisaties als terroristisch bestempeld. Waaronder Al Azhar.quote:Op donderdag 5 februari 2015 00:06 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Is of was? Het incident is vrij nieuw en de afwijzing van IS als niet-Islamitisch door een invloedrijke soennitische organisatie is ook pas nieuws van vandaag. Al met al niet de kleinste veranderingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |