Geen TL;DR, wel een korte impressie van de klacht in het filmpje onder 'de ontploffing' voor de analfabeten onder ons.Geachte KLB,
FOK! heeft van mij een ander persoon gemaakt, niet in positieve zin. Het is een nogal lang verhaal dus daarom zal ik proberen het overzichtelijk onder te verdelen. Achtereenvolgens komen aan bod:
• Voorgeschiedenis
• De aangestoken lont
• De brandende lont
• De ontploffing
• Afsluiting
VoorgeschiedenisWat belangrijk is om te weten om de verandering die ik doorgemaakt heb te begrijpen is dat ik voordat mijn 'lont werd aangestoken' ik altijd een voorbeeldige user was. Ik was erg trots op mijn 0 notes en deed er zoveel mogelijk aan om dat in stand te houden. Ik zie het namelijk zo, notes zijn vergelijkbaar met een strafblad. Of je hebt een strafblad of je hebt het niet. Veel users zien het niet zo of het maakt ze niet uit dat ze een strafblad hebben maar ik wil liever iets maken van mijn leven.
De aangestoken lontZoals iedereen weet lag de FOK!shop er een paar jaar uit waardoor ik mijn notes niet kon checken. Omdat ik zo'n voorbeeldige user was vroeg ik slechts sporadisch in
FB / Hoeveel notes heb ik? #6 of
ONZ / [Hey Smegmanus] hoeveel notes heb ik? hoeveel notes ik had. Tot mijn grote vreugde werd mijn antwoord altijd bevestigd:
quote:
quote:
Dit was totdat ik vermoedde dat ik een note had gekregen in een R&P-topic. Ik heb hierop contact opgenomen met de desbetreffende moderator en die gaf geen ontkennende antwoorden. Na wat dm-verkeer besloot ik de feedback op te zoeken om daar een poging te doen om mijn note kwijtgescholden te krijgen want die was uiteraard onterecht.
quote:
Op dinsdag 30 december 2014 12:56 schreef Klokov het volgende:Hoezo ben ik voor deze reactie genote?
Ik snap de gedachtegang erachter enigszins maar heb problemen om deze te begrijpen. Je ziet een paar ongepaste reacties van users uit
Topicreeks: De gym maar dat betekend niet dat we allemaal trolls zijn. Ik heb serieus net een flinke griep achter de rug waar ik in 3 dagen evenveel geslapen heb als dat ik normaal in een week doe. Het voelt goed om daar vanaf te zijn. Het voelt echter niet goed om genote te worden voor een dergelijke reactie op basis van een topic waar ik regelmatig post. Dit is pure discriminatie en is wat mij betreft onacceptabel.
In tegenstelling tot een tal van andere users was ik altijd trots zijn dat ik 0 notes had. Ik word er daar misschien ietwat belachelijk om gemaakt maar dat maakt me niet uit. Ik maak er geen sport van om zoveel mogelijk notes te verzamelen omdat dat 'stoer' is of je daar een grotere E-penis van krijgt. De note die ik in dat topic gekregen heb is een onterechte afstraffing van goed gedrag en dat wil ik graag rechtzetten.
Uiteindelijk kwam er toch een antwoord van de desbetreffende moderator:
quote:
Op zaterdag 3 januari 2015 12:15 schreef Re het volgende:[..]
jij bent er dan ook niet voor genote, wat je inmiddels dus hebt kunnen inzien, weet verder niet waarom je hier er nog verder over post. Waarom je die andere note hebt over iets compleet anders daar zul je maar met een FA over moeten hebben maar heeft geen fuck met R&P te maken.
Recht was gesproken, althans in deze situatie. Ik had natuurlijk even in het hoeveel notes heb jij-topic gevraagd hoeveel notes ik had. Tot mijn grote schrik zag ik de volgende reactie:
quote:
Mijn wereld stortte in elkaar, het werd even zwart voor mijn ogen. Hoe heeft dit kunnen gebeuren? Ik zwoer de waarheid te achterhalen en dit is mij uiteindelijk ook gelukt. Het bleek dat ik was genote in LIF door een ongestelde moderator. Iedereen uit mijn stam-sc, de gym, kreeg een note wanneer zij daar hadden gepost. Hier werd ik dus afgerekend voor het gedrag van mijn groep in plaats van dat een ieder individueel berecht werd. Ik heb hoog en laag gesprongen om mijn note kwijtgescholden te krijgen maar het is mij niet gelukt. Ik noem verder geen namen maar vanaf dat moment realiseerde ik me dat het nooit meer hetzelfde zou zijn. Nooit meer 0 notes, nooit meer zonder strafblad. Je hebt immers een strafblad of je hebt het niet. Vanaf dat moment voelde ik mij ietwat vies, een crimineel, ik durfde mijn verloofde amper onder ogen te komen.
De brandende lontHet kwaad was geschied. Ik was boos om wat mij aangedaan was. Ik was boos, boos maar voornamelijk ook verdrietig. Na een bepaalde tijd kwam er een omslag en werd ik ietwat onverschillig. Maar waar het echt mis ging is dat ik geen inzicht had in mijn strafblad. Huh, er was toch een hoeveel notes heb jij topic? Dat klopt, ik dacht ook dat ik in dat topic kon vragen hoeveel notes ik had maar tot mijn grote verbazing werd mijn vraag naar verloop van tijd niet meer beantwoord.
quote:
quote:
quote:
Ik voelde mij niet serieus genomen. Ik werd ietwat paranoide omdat ik nu helemaal de controle over mijn notes kwijt was. Het inzicht in mijn eigen strafblad, mijn eigen criminele verleden, werd nog ontransparanter dan het al was. Van ellende begon ik uit elkaar te vallen en de onverschilligheid nam toe. Al snel kreeg ik een 2e note:
quote:
Kort dacht ik van mijn probleem af te zijn door een eigen topics waarin ik kon vragen hoeveel notes ik had:
FB / Hoeveel notes heeft Klokov? #6. Niks bleek minder waar, ik werd nog steeds niet serieus genomen door de moderators, de managers van FOK! kijken overduidelijk neer op hun onderdanen. Als je dit topic:
FB / Hoeveel notes heb ik? #6 even doorkijkt en ctrl-f't op 'Klokov' dan zie je dat er geen enkele moderator meer serieus antwoord op mijn vragen, op de kwestie die mij ondanks al dit onrecht, waarvan ik overigens kook van woede, nog steeds zo aan het hart ligt.
Gelukkig kwam er op den duur een oplossing vanuit moderator Kanovinnie.
quote:
Ik dacht dat daarmee alles opgelost zou zijn, maar niet bleek minder waar.
De ontploffingIk was relaxed. Ik hoefde niet meer zelf te vragen hoeveel notes ik had. Ik had immers met Kanovinnie afgesproken dat hij mij een dm zou sturen wanneer ik een nieuwe note kreeg. Op den duur bekroop het gevoel me dat ik het toch maar even zelf moest checken. Ten tijde van de deal met Kanovinnie had ik 3 notes. Daarom vroeg ik mijn grote vriend en tevens grote macht op FOK! hoeveel notes ik had.
quote:
quote:
Ik sloeg op tilt, ik dacht niet meer helder. Kanovinnie heeft zijn belofte gebroken. Voor mij maakt belofte schuld maar voor hem is het 1 grote grap. Een user zonder normen en waarden die mij zo te kijken zet. Ik besloot dat ik hem erop aan moest spreken maar ik had beter even kunnen wachten, dan hadden jullie namelijk 2 week eerder over dergelijk onrecht kunnen lezen.
quote:
Op dinsdag 20 januari 2015 20:55 schreef Klokov het volgende:[..]
[..]
Jullie nemen mij echt niet serieus. Ik word hier behandeld alsof ik een of andere klapjostie bent. Jij, Kanovinnie, zou mij dm'en wanneer ik er een note bij had. Dit was wanneer ik 3 notes had. Ik heb nu 7 notes! Je bent een vieze gore leugenaar en je mag hopen dat ik je niet tegenkom want van dit soort onrecht kook ik van woede. Je bent nog minder dan een stuk stront, teringlijer.
Nogmaals, ik ben normaal een hele rustige jongen maar er werd bij mij moedwillig het bloed onder de nagels vandaan gehaald en ik trok het gewoon even niet meer. Ik was eens zo'n rustige jongen maar het was ze gelukt, na lang trollen en provoceren brak ik, ik ontplofte. Ik werd door bijna alle moderators, op een enkeling na niet meer serieus genomen.
quote:
quote:
Op dinsdag 20 januari 2015 21:36 schreef Klokov het volgende:[..]
Dit is wat ik bedoel, voor jou zijn het maar notes maar voor mij is het een toevoeging aan mijn strafblad. Dat het jou niks kan schelen als je strafblad wat langer wordt heeft niks met mij te maken. Bovendien heeft een vertegenwoordiger van FOK! tegen mij gezegd dat hij mij zou dm'en wanneer ik een nieuwe note krijgt en dit heeft hij verzuimd.
Zie hier de verfilming van dit laatste tafereel:
Tot overmaat van ramp komt die klapjostie van een Kanovinnie mij nog verder provoceren nadat ik al monddood ben gemaakt door de FOK!maffia:
quote:
Op woensdag 21 januari 2015 15:53 schreef kanovinnie het volgende:[..]
Juistem. Ik heb vernomen dat Klokov boos is, dus ik kom hier net zo lang glitterplaatjes posten tot hij weer zijn normale vrolijke ik is

AfsluitingLater zag ik dat de FOK!shop gerepareerd was. Ik kon mijn notes weer inzien maar het kwaad was al geschied. Ik zou nooit meer dezelfde zijn, nooit meer die rustige jongen, er zal altijd anders naar mij worden gekeken na deze ontploffing.
Klacht: ik ben geen rustige jongen meer en dit komt allemaal door het onrecht dat mij op FOK! is aangedaan.
[ Bericht 0% gewijzigd door Klokov op 04-02-2015 11:26:55 ]