SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne en Kris - update 4-12SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn (kort) - bron: EenVandaag - Fotoverslag
Foto's van de wandelingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Analyses van de foto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overzicht en analyses van de telefoongegevensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NieuwslinksSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kaarten en luchtfoto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten Lisanne en KrisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ZoekactiesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Algemene foto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Interviews / getuigenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flora, fauna, klimaat, zon en maanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie op videoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatieve postsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reisverslagen, Criminaliteit en Overige Informatie (o.a. Facebookbeschrijving El Pianista)The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Mislukte foto's? De meeste zijn juist prima gelukt.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:43 schreef SoloDuo het volgende:
Het enige bewijs tot nu toe is belgegevens en een paar mislukte foto's...
En niet "bewijs". Aanwijzingen.
We hebben er meer; het broekje, Lisannes schoen + voet, Kris' heupbot.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Ja, er zijn heel veel mogelijkheden waardoor de vrouwen om het leven kunnen zijn gekomen.Even een vraagje tussendoor: Is voor jou o-handel een optie?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:31 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Tja alles kan. Wie weet zijn ze een groepje straalbezopen koffieplukkers tegengekomen en is dat uit de hand gelopen. Het was 1 april afsluiting van het plukseizoen en dat wordt uitgebreid in de kroeg gevierd. Daarna lopen die koffieplukkers via de trails terug naar hun huis. Of ze slapen eerst hun roes uit in de bush![]()
Denk nu eens even praktisch over die orgaanhandel (waarom afkorten?).quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:59 schreef gynaika het volgende:
Even een vraagje tussendoor: Is voor jou o-handel een optie?
- We hebben het over een enorm vochtig en heet klimaat
- Het gaat om een totaal afgelegen en ontoegankelijk (per auto/4x4) gebied
- Die orgaanhandelaren moeten wanneer precies toegeslagen hebben?
- Die slepen een koelbox door de wildernis om 2 toevallig verdwaalde meiden te kunnen opensnijden?The only limit is your own imagination
[quote]Op vrijdag 30 januari 2015 15:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Denk nu eens even praktisch over die orgaanhandel (waarom afkorten?).
- Die slepen [quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/2193069/1/25#149210717]
[..]
1. nou en?
2 vliegveldje is al aangetoond
3 zijn al lang gespot mischien al in Bocas of in Costa Rica, K & L gingen niet veel om met anderen en waren op zich zelf, (letterlijk: Ingrid Lommers.) Waren op reis met z'n tweeën, niet in een groep
4 waarom opensnijden in de jungle als een een vliegveldje is? Verstoppen en leven houden tot match gevonden is. Beste orgaandonoren zijn degene met een donorverklaring die hersendood zijn. Ze bewaren organen het beste in het menselijk lichaam, gewoon waar het hoort. Meeste kans op succes is, 2 ok's naast elkaar en tegelijkertijd opereren.![]()
En vervolgens voor de fun wat lichaamsdelen en kledingstukken terugleggen?Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?![]()
Ja, voor de fun.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 15:20 schreef Copycat het volgende:
En vervolgens voor de fun wat lichaamsdelen en kledingstukken terugleggen?![]()
Nee ze waren Hans en Grietje aan het spelen in het bos samen en lieten hier en daar wat vallen...![]()
Die suggestie is even belachelijk ...quote:Op vrijdag 30 januari 2015 15:22 schreef ootjekatootje het volgende:
Ja, voor de fun.![]()
Nee ze waren Hans en Grietje aan het spelen in het bos samen en lieten hier en daar wat vallen...Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?![]()
1 - wil dus zeggen, samen met 4, dat ze niet ter plekke zijn vermoord? Of wel? Waarom dan die sporen uitzetten? Laten verdwijnen is toch veel simpeler? Humphrey is ook niet gevonden, dus dat je in de wildernis "zomaar" kan verdwijnen, is prima mogelijkquote:Op vrijdag 30 januari 2015 15:18 schreef ootjekatootje het volgende:
1. nou en?
2 vliegveldje is al aangetoond
3 zijn al lang gespot mischien al in Bocas of in Costa Rica, K & L gingen niet veel om met anderen en waren op zich zelf, (letterlijk: Ingrid Lommers.) Waren op reis met z'n tweeën,
niet in een groep
4 waarom opensnijden in de jungle als een een vliegveldje is? Verstoppen en leven houden tot match gevonden is. Beste orgaandonoren zijn degene met een donorverklaring die hersendood zijn. Ze bewaren organen het beste in het menselijk lichaam, gewoon waar het hoort. Meeste kans op succes is, 2 ok's naast elkaar en tegelijkertijd opereren.
2 - een vliegveldje is "aangetoond"? Nee, die landingsbaan was en is er al. Jij verbindt dat in je hoofd met orgaanhandel. Beetje jammer is alleen dat die landingsbaan godsgruwelijk ver van de resten is.
3 - jij denkt dat Centraal-Amerika stikt van de orgaanhandelaren die -sorry, maar dit is echt te bizar- mensen gaan lopen stalken vanuit Costa Rica en Bocas??
Dat mochten Kris en Lisanne op zware criminelen (geen lokale bende of psychopaat dus) zijn gestuit, zoals Plinio M. aan de WS-user in de taxi als mogelijkheid opperde, ze levend meer waard waren dan dood, ga ik in mee.
Maar zo'n bende zou ze gewoon ontvoeren en meenemen en dus niet de moeite doen van nepfoto's maken, nepsporen uitzetten en alles eromheen.
Het is natuurlijk geen probleem dat jij niet naar Panama wil om er te kijken, maar je zolderkamermeningen en ongegronde beschuldigingen aan het adres van Centraal-Amerika gaan helemaal nergens over.
JustinCase heeft dat ook al goed aangegeven.The only limit is your own imagination
Omdat het hier een beladen woord is, gebruik ik een afkorting.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 15:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Denk nu eens even praktisch over die orgaanhandel (waarom afkorten?).
- Die slepen een koelbox door de wildernis om 2 toevallig verdwaalde meiden te kunnen opensnijden?
En verder, ik kan aardig nadenken, niet uit mijzelf maar begiftigd met. We hebben namelijk niets van onszelf.![]()
Mata, hoe harder je schreeuwt hoe harder ik lach.
Je begint nu wel hele sneue trekjes te krijgen door iedereen die het niet met je eens is gelijk maar naar de zolder te verbannen.
Ik kan ook helemaal niet op mn zolder zitten want daar zit mn bondagekamer.
Kom maar een keer langs. Mn vriendin neemt je graag een keer onder handen.![]()
![]()
"begiftigd met"? Ik snap niet wat je bedoelt.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 15:38 schreef gynaika het volgende:
En verder, ik kan aardig nadenken, niet uit mijzelf maar begiftigd met. We hebben namelijk niets van onszelf.
En oneens; je ervaringen vormen je.
En daarom ben ik het ook oneens met JustinCase's case dat je niet zou kunnen uitgaan van "wat zouden ze gedaan kunnen hebben". Wel met zijn punt dat niet je eigen ervaring telt (om niet je eigen ervaringen te projecteren op twee vroege twintigers met bar weinig hike-ervaring), maar het gedrag van Kris en Lisanne zelf proberen te verklaren met hun eigen gedrag is helemaal niet raar.The only limit is your own imagination
Bespaar me de details, Jackie!quote:Op vrijdag 30 januari 2015 15:40 schreef jackie12 het volgende:
Mata, hoe harder je schreeuwt hoe harder ik lach.
Je begint nu wel hele sneue trekjes te krijgen door iedereen die het niet met je eens is gelijk maar naar de zolder te verbannen.
Ik kan ook helemaal niet op mn zolder zitten want daar zit mn bondagekamer.
Kom maar een keer langs. Mn vriendin neemt je graag een keer onder handen.Make my day!![]()
[quote]Op vrijdag 30 januari 2015 15:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
1 - wil dus zeggen, samen met 4, dat ze niet ter plekke zijn vermoord? Of wel? Waarom dan die sporen uitzetten? Laten verdwijnen is toch veel simpeler? Humphrey is ook niet gevonden, dus dat je in de wildernis "zomaar" kan verdwijnen, is prima mogelijk. Zoals al eerder aangegeven: wie had er verwacht dat ze vanuit Nederland zoveel aandacht aan de zaak zouden besteden, sporen uitzetten om het op een verdwaling te laten lijken is dan zo gek nog niet.
2 - een vliegveldje is "aangetoond"? Nee, die landingsbaan was en is er al. Jij verbindt dat in je hoofd met orgaanhandel. wow, jij bent goed, kun je in mijn hoofd kijken? Beetje jammer is alleen dat die landingsbaan godsgruwelijk ver van de resten is. Ja hooguit 15 km toch?
3 - jij denkt dat Centraal-Amerika stikt van de orgaanhandelaren die -sorry, maar dit is echt te bizar- mensen gaan lopen stalken vanuit Costa Rica en Bocas?? Nee hoor, een bende is voldoende[/i]
Dat mochten Kris en Lisanne op zware criminelen (geen lokale bende of psychopaat dus) zijn gestuit, zoals Plinio M. aan de WS-user in de taxi als mogelijkheid opperde, ze levend meer waard waren dan dood, ga ik in mee. [i]Gringos of hoe noemen jullie "locals" ze daar? Of zijn het daar allemaal rijke pensionado's? [/i]
Maar zo'n bende zou ze gewoon ontvoeren en meenemen en dus niet de moeite doen van nepfoto's maken, nepsporen uitzetten en alles eromheen.[i] Totdat ze doorhebben dat ze in de picture zijn?
Het is natuurlijk geen probleem dat jij niet naar Panama wil om er te kijken, maar je zolderkamermeningen en ongegronde beschuldigingen aan het adres van Centraal-Amerika gaan helemaal nergens over.[i]???? Komt wereldwijd voor, dus leg me geen woorden in de mond[/i]
JustinCase heeft dat ook al goed aangegeven. [b]Openstaan voor andere meningen is gezond, ook voor jou. Panama is niet het hof van Eden en dat weet jezelf erg goed,
[b]/quote]
foute quote, lees maar even tussen de regels door, kun je vast![]()
Ik sta open voor andere meningen als ze goed onderbouwd worden. In de afgelopen bijna 10 maanden (!) heb ik de degens aardig wat gekruist met mensen met een andere mening. Maar als die mening goed onderbouwd is, en dus waarde heeft, ben ik ten alle tijde bereid (geweest) daar over na te denken. Zo ben ik zelf ook van scenario's en verklaringen geswitcht. Door nieuwe feiten, meningen en dier onderbouwingen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 15:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
foute quote, lees maar even tussen de regels door, kun je vast
Zomaar wat roepen als "orgaanhandel" of "SINAPROCcers maken nepfoto's van dode meisjes, die ze juist moesten opsporen" vind ik niet zo heel erg snugger nee.
Dat heeft niets met "niet openstaan voor andere meningen" te maken, wel met "je bent zelf verantwoordelijk wat je voorstelt en wie je beschuldigt, maar laat het wel een beetje serieus zijn".The only limit is your own imagination
Ik opper niet dat Sinapoc nepfoto's maakt, dus leg me wederom geen woorden in de mond die ik niet gebruik, bovendien heb ik geen zolderkamertje en ben ik niet anti Centraal-amerika, anti F. en anti van alles waarvan je me beschuldigd.
Zolang er geen duidelijkheid is wat en met K&L gebeurt is, is ook orgaanhandel een optie en dat weet je best. Jammer dat je zo reageert, en zo stellig bent in hoe geweldig het daar namelijk is, naar mijn idee heb je oogkleppen op.![]()
Het is een optie, maar daar zijn er nog 10000 van:quote:Op vrijdag 30 januari 2015 15:55 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik opper niet dat Sinapoc nepfoto's maakt, dus leg me wederom geen woorden in de mond die ik niet gebruik, bovendien heb ik geen zolderkamertje en ben ik niet anti Centraal-amerika, anti F. en anti van alles waarvan je me beschuldigd.
Zolang er geen duidelijkheid is wat en met K&L gebeurt is, is ook orgaanhandel een optie en dat weet je best. Jammer dat je zo reageert, en zo stellig bent in hoe geweldig het daar namelijk is, naar mijn idee heb je oogkleppen op.
Een aantal mogelijkheden:
- Verdwaald en overleden aan:
* Honger
* uitdroging
* ongeluk
* vergiftiging van plant/struik/dierenbeet
* aangevallen door wild dier
- Verkeerde personen tegen het lijf gelopen
* rape gone wrong
* Moordenaar die met voorbedachte rade twee meiden meelokte
* Verdwaald en in handen gelopen van een niet zo-vriendelijke indiaan
- Elkaar kwijt geraakt en daardoor verdwaald.
- Ruzie gekregen en een vermoord de ander.
En zo kan ik nog wel even doorgaan (overigens zijn al deze scenario's in dit topic al tig keer langsgekomen).
Probleem: voor elk mogelijk scenario zijn argumenten voor en tegen aan te leveren, en onder de streep blijft het resultaat: we weten het niet. Het enige wat je kan doen is kijken wat enigszins aannemelijk is, en orgaanhandel is dat naar mijn idee niet. Dan zouden de meiden niet meerin staat zijn geweest om nog te bellen, bijv. en dan slaan die foto's in de nacht ook nergens op; al helemaal niet als op 1 van die foto's het haar/hoofd van Kris staat. Maar zelfs dat laatste is geen feit, want ook dat weten we niet precies.
Los daarvan: ik vrees dat nooit meer duidelijk gaat worden wat er precies gebeurd is. Hoe langer het duurt dat er nieuwe bewijzen gevonden worden, hoe minder betrouwbaar ze worden. Ik denk dat wat nu bekend is, het enige is waar je verder mee kan puzzelen. Maar dat is wat het blijft, puzzelen.![]()
Kwestie van goed lezen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 15:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"begiftigd met"? Ik snap niet wat je bedoelt.
En oneens; je ervaringen vormen je.
Daarom, ik heb een ruime levenservaring.![]()
Klopt daarom ga ik verder met stap 2 (mijn stap twee, niet gezamenlijk) en hier rammelen en schudden helpt daarbij. De soms domme reactie's hier neem ik voor lief. De meeste users hier leveren puzzelstukjes aan en de rest moet ik leren te negeren, al heb ik daar vandaag wat moeite mee.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 16:03 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Het is een optie, maar daar zijn er nog 10000 van:
Een aantal mogelijkheden:
- Verdwaald en overleden aan:
* Honger
* uitdroging
* ongeluk
* vergiftiging van plant/struik/dierenbeet
* aangevallen door wild dier
- Verkeerde personen tegen het lijf gelopen
* rape gone wrong
* Moordenaar die met voorbedachte rade twee meiden meelokte
* Verdwaald en in handen gelopen van een niet zo-vriendelijke indiaan
- Elkaar kwijt geraakt en daardoor verdwaald.
- Ruzie gekregen en een vermoord de ander.
En zo kan ik nog wel even doorgaan (overigens zijn al deze scenario's in dit topic al tig keer langsgekomen).
Probleem: voor elk mogelijk scenario zijn argumenten voor en tegen aan te leveren, en onder de streep blijft het resultaat: we weten het niet. Het enige wat je kan doen is kijken wat enigszins aannemelijk is, en orgaanhandel is dat naar mijn idee niet. Dan zouden de meiden niet meerin staat zijn geweest om nog te bellen, bijv. en dan slaan die foto's in de nacht ook nergens op; al helemaal niet als op 1 van die foto's het haar/hoofd van Kris staat. Maar zelfs dat laatste is geen feit, want ook dat weten we niet precies.
Los daarvan: ik vrees dat nooit meer duidelijk gaat worden wat er precies gebeurd is. Hoe langer het duurt dat er nieuwe bewijzen gevonden worden, hoe minder betrouwbaar ze worden. Ik denk dat wat nu bekend is, het enige is waar je verder mee kan puzzelen. Maar dat is wat het blijft, puzzelen.
Welk scenario ik ook bekijk hier, die telefoontijden maken naar mijn idee, helemaal nergens deel uit van enige logica.![]()
Ik lees prima.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 16:05 schreef gynaika het volgende:
[..]
Kwestie van goed lezen.
Daarom, ik heb een ruime levenservaring.
Aha, een ruime levenservaring in orgaanhandel in tropische klimaten? Ik mag toch hopen van niet...The only limit is your own imagination
De vraag is of je logica kan vinden in iets waar geen logica in zat. Misschien hadden l&k beperkt mogelijkheden om te bellen, misschien wilden ze de batterij zo min mogelijk belasten en hadden ze daarom tijden voorgenomen. En misschien had een ander wel de telefoons.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 16:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Klopt daarom ga ik verder met stap 2 (mijn stap twee, niet gezamenlijk) en hier rammelen en schudden helpt daarbij. De soms domme reactie's hier neem ik voor lief. De meeste users hier leveren puzzelstukjes aan en de rest moet ik leren te negeren, al heb ik daar vandaag wat moeite mee.
Welk scenario ik ook bekijk hier, die telefoontijden maken naar mijn idee, helemaal nergens deel uit van enige logica.
Of misschien waren ze in paniek en deden ze maar wat en komen de tijden per toeval zo uit. Ga dan maar is logica zoeken..![]()
Eens.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 16:36 schreef silliegirl het volgende:
[..]
De vraag is of je logica kan vinden in iets waar geen logica in zat. Misschien hadden l&k beperkt mogelijkheden om te bellen, misschien wilden ze de batterij zo min mogelijk belasten en hadden ze daarom tijden voorgenomen. En misschien had een ander wel de telefoons.
Of misschien waren ze in paniek en deden ze maar wat en komen de tijden per toeval zo uit. Ga dan maar is logica zoeken..
De patronen die sommigen in de belmomenten zien, komt doordat ons brein graag patronen wil zien. Die patronen hoeven helemaal niet te bestaan.
Bovendien is het maar de vraag of wij alle belmomenten wel kennen.Make my day!![]()
En alsof er al logica zit in het feit dat 2 nederlandse meiden die voor vrijwilligerswerk naar Boquete waren gegaan, daar vervolgens niet aan de slag kunnen. Als alternatief een wandeltochtje gaan maken om uren te vullen om
vervolgens in stukjes in de jungle te belanden.
Dat is wat mij betreft alles behalve logisch eigenlijk. Meer pure pech.
En wie weet was dat eerste al deel van een groot complot;
Mensen lokken als vrijwilliger en dan geen werk hebben.. Misschien staat heel de locatie van de
Vermissing wel los van wat er gebeurt is.![]()
Al met al lijkt het er op dat er nieuwe feiten nodig zijn om deze kwestie op te lossen.Wie dit leest is gek![]()
Je hebt helemaal gelijk en ik snap je punt, en alles wordt aan gort gediscussieerd hier. Voor het grote complot zelfs geldt weer hoe zijn de telefoongegevens en de nachtfoto's te verklaren.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 16:41 schreef silliegirl het volgende:
En alsof er al logica zit in het feit dat 2 nederlandse meiden die voor vrijwilligerswerk naar Boquete waren gegaan, daar vervolgens niet aan de slag kunnen. Als alternatief een wandeltochtje gaan maken om uren te vullen om
vervolgens in stukjes in de jungle te belanden.
Dat is wat mij betreft alles behalve logisch eigenlijk. Meer pure pech.
En wie weet was dat eerste al deel van een groot complot;
Mensen lokken als vrijwilliger en dan geen werk hebben.. Misschien staat heel de locatie van de
Vermissing wel los van wat er gebeurt is.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: