abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149244537
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 20:02 schreef 11en30 het volgende:
JC z'n poedel kan natuurlijk alles veel beter maar ik ben wel onder de indruk van deze honden. Tot 26 jaar! oude verdwijningen oplossen en in water tot 23 meter diep! en zowel op levende als dode mensen aanslaan.
Begrijp me niet verkeerd (die poedel moet ik zelf nog opzoeken, maar dat terzijde), ik ben ook onder de indruk van de prestaties. Net als van wat amateurs soms presteren met (relatief goedkope) drones. Maar waar het me om ging, is dat het ontbreken van resultaat in het geval van Kris en Lisanne gebruikt wordt als argument, en dat er dan die succes-story's bij gehaald worden om het argument kracht bij te zetten. Dan worden hoogtepunten vergeleken met (wellicht) een dieptepunt. Vandaar dat ik (tevergeefs) ging zoeken naar wat tophond(?) Signi niet kon vinden.
Dat was omdat ik toch op die site beland was. Ik had beter kunnen zoeken naar omstandigheden die het zoeken met honden belemmeren, naar de betekenis van "aanslaan" en hoe vaak daar iets anders achter zit dan waar ze naar zoeken (maar wel gezien wordt door getuigen, met allerlei praatjes als gevolg) enz. Zoekhondensites worden gemaakt door liefhebbers, en dan kun je een te rooskleurig beeld van het gemiddelde verwachten.

Doe mij maar een nuchtere deskundige, en die mag best een liefhebber zijn. Zoals die dolfijnenkenner op Radio 1 (nu NPO 1), die een vraag kreeg over dolfijnen die drenkelingen redden. Ja, zei die man, die voorbeelden ken ik. En ze kloppen. Maar dolfijnen zijn speelse dieren, die duwen ook zonder bedoeling wel drijvende objecten voor zich uit. En als ze een drenkeling naar open zee duwen in plaats van naar de kust, zul je dat verhaal niet te horen krijgen. Liefhebber zijn, en toch nuchter, de combinatie komt voor. Dan valt me dat meteen op, en dat heeft z'n reden.
pi_149244796
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 20:18 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd (die poedel moet ik zelf nog opzoeken, maar dat terzijde), ik ben ook onder de indruk van de prestaties. Net als van wat amateurs soms presteren met (relatief goedkope) drones. Maar waar het me om ging, is dat het ontbreken van resultaat in het geval van Kris en Lisanne gebruikt wordt als argument, en dat er dan die succes-story's bij gehaald worden om het argument kracht bij te zetten. Daar worden hoogtepunten vergeleken met (wellicht) een dieptepunt. Vandaar dat ik (tevergeefs) ging zoeken naar wat tophond(?) Signi niet kon vinden.
Dat was omdat ik toch op die site beland was. Ik had beter kunnen zoeken naar omstandigheden die het zoeken met honden belemmeren, naar de betekenis van "aanslaan" en hoe vaak daar iets anders achter zit dan waar ze naar zoeken (maar wel gezien wordt door getuigen, met allerlei praatjes als gevolg) enz. Zoekhondensites worden gemaakt door liefhebbers, en dan kun je een te rooskleurig beeld van het gemiddelde verwachten.

Doe mij maar een nuchtere deskundige, en die mag best een liefhebber zijn. Zoals die dolfijnenkenner op Radio 1 (nu NPO 1), die een vraag kreeg over dolfijnen die drenkelingen redden. Ja, zei die man, die voorbeelden ken ik. En ze kloppen. Maar dolfijnen zijn speelse dieren, die duwen ook zonder bedoeling wel drijvende objecten voor zich uit. En als ze een drenkeling naar open zee duwen in plaats van naar de kust, zul je dat verhaal niet te horen krijgen. Liefhebber zijn, en toch nuchter, de combinatie komt voor. Dan valt me dat meteen op, en dat heeft z'n reden.
Het lijkt me gezond om die nuchtere kijk op dingen te hebben, en ik ben het helemaal met je eens dat afwezigheid van bewijs geen argument op zichzelf is, maar het lijkt soms een overkille beschouwing te worden, alles afwijzend of wegnuancerend.

De honden zijn gewoon niet in het juiste gebied geweest en nu ook zijn ze niet bij het gevaarlijkste stuk van de Culebra geweest, precies waar Kris en Lisanne van het spijkerbroekje naar de rugzak geklauterd (?) moeten hebben....

Speurhonden lijken me effectief genoeg, anders zouden ze niet gebruikt worden. Maar zoals met alles; er is geen uniek wondermiddel.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149244954
quote:
19s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 20:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De honden zijn gewoon niet in het juiste gebied geweest
Als de zoekteams een beetje vergelijkbaar zijn met deze lijkt me dit de enige juiste conclusie.

Wel vreemd dat er helemaal geen sporen zijn opgepikt op het traject waarvan we zeker weten dat K en L wel geweest zijn. Of zijn daar ook nog geen honden geweest?
pi_149245066
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 20:27 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Als de zoekteams een beetje vergelijkbaar zijn met deze lijkt me dit de enige juiste conclusie.

Wel vreemd dat er helemaal geen sporen zijn opgepikt op het traject waarvan we zeker weten dat K en L wel geweest zijn. Of zijn daar ook nog geen honden geweest?
Het is verdomd moeilijk om alles in kaart te brengen, voor ons hier vanaf de luie bank, stoel of zolderkamer. Daarom ook die veelheid aan kaartjes.

Waar de honden precies geweest zijn weten we niet.

Wel dat de Nederlandse delegatie, begeleid door topspeurder John van den H., eind mei (20-27 zoiets) daar was, tussen de verdwijning en voor de eerste vondst op 11 juni (de rugzak).

Ze sliepen elke dag in Boquete en zijn dus nooit zover geweest als de kabelbruggen over de Changuinola.

Ik weet ook niet of in Nederland(s klimaat) getrainde speurhonden in het klimaat en in de veelheid aan geuren van de tropen ook net zo effectief zijn...
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149245624
quote:
19s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 20:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het lijkt me gezond om die nuchtere kijk op dingen te hebben, en ik ben het helemaal met je eens dat afwezigheid van bewijs geen argument op zichzelf is, maar het lijkt soms een overkille beschouwing te worden, alles afwijzend of wegnuancerend.
Niet alles, alleen alles waarvan ik dat zo zie. Maar ik begrijp je wel: het lijkt (weinig tot) niets anders dan terecht kritische noten, en dan nog bescheiden ook azijn toevoegen of zo. Maar je moet als lezer het geheel hier proeven, en daar zit nog steeds teveel suiker in en te weinig zuur. Je moet natuurlijk niet vijf happen van mijn azijn achterelkaar opeten.
Evengoed neem ik het ter harte, en zal proberen wat smakelijker te worden. De ergste zoetekauw plezieren zal me wel niet lukken, maar 11en30 irriteren gebeurt niet zomaar. Dan is de pH echt laag.
quote:
De honden zijn gewoon niet in het juiste gebied geweest en nu ook zijn ze niet bij het gevaarlijkste stuk van de Culebra geweest, precies waar Kris en Lisanne van het spijkerbroekje naar de rugzak geklauterd (?) moeten hebben....

Speurhonden lijken me effectief genoeg, anders zouden ze niet gebruikt worden. Maar zoals met alles; er is geen uniek wondermiddel.
Dat ze effectief genoeg zijn, staat voor mij als een paal boven water. Als leek denk ik zelfs dat het had moeten lukken: als je een plek weet waar ze zeker geweest zijn, dan alle sporen volgen (terug, heen en zijpaden die geprobeerd zijn) . Immers, de sporen zitten allemaal aan elkaar vast. Toch? Dacht ik althans. Maar zo werkt het blijkbaar niet, of daarvoor waren ze te laat (dat alle sporen nog te ruiken zijn). Of nog anders (menselijke fouten bijvoorbeeld).

EDIT: ik vrees dat dat (inmiddels) vetgedrukte het probleem was: het als. Dat zo'n plek er niet was. Tja, dan wordt het moeilijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door JustinCase op 31-01-2015 21:01:10 ]
pi_149245949
Er zijn de fotolokaties en de vondstlokaties. Als daar nog geen honden geweest zijn dan zouden die er alsnog een keer in de komende 26 jaar naartoe kunnen gaan om sporen op te pikken.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 21:29:19 #282
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_149247101
Een interview met de mensen uit Duiven die er geweest zijn zou alweer kunnen helpen om keuzes te maken in wat wel en niet bezocht moet worden en van alles meer over de situatie ter plaatse.
Wie weet hoeveel foto's met exif data er beschikbaar zijn op hun telefoons.
Wie dit leest is gek
pi_149247521
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 20:49 schreef JustinCase het volgende:

[..]

, maar 11en30 irriteren gebeurt niet zomaar. Dan is de pH echt laag.

_O- oO/
pi_149249439
quote:
19s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 16:06 schreef El_Matador het volgende:
Matteo en RapaNui, hebben jullie geen zin in een Panamatripje?

Jullie scherpe geest en grote kennis van deze "zaak" (2 onfortuinlijke sterfgevallen, om Justin tevreden te stellen) zouden enorm helpen bij de expeditie.
Om eerlijk te zijn heb ik er wel over nagedacht. Het is er ook ontaard mooi.
Maar ik weet niet of ik dan ook speurwerk zou willen doen (of iets wat daarop lijkt).
In ieder geval wens ik jullie allen (4 ?) veel succes en wat extra geluk toe.
pi_149249466
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 16:11 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Is dat die video die je al eens postte, toen we op zoek waren naar Finca Las Princesas? Over die 2 die aan de wandel waren -met gids? En langs een aardbeienveldje?
Exactamente si!
pi_149249580
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 22:37 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn heb ik er wel over nagedacht. Het is er ook ontaard mooi.
Maar ik weet niet of ik dan ook speurwerk zou willen doen (of iets wat daarop lijkt).
In ieder geval wens ik jullie allen (4 ?) veel succes en wat extra geluk toe.
Ja, jij denkt dat ze mij met 10 paarden die wildernis in krijgen?

Domni en zijn ploeg gaan lekker hiken, ik zit met mijn videodrone vanaf de veilige kant van de Mirador aan het zwembad een beetje te relaxen.

Nikki van P. sponsort een cocktailtje, liet ze me per DM weten, dus dat zit helemaal snor.

pi_149249588
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 16:30 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Maar daar waren ze vlgs de deskundigen Feliciano en de ouders niet geweest, dus ook niet de moeite waard om aandacht aan te besteden. ( wel 's leuk om te lezen waar die kruising ong zou moeten zijn)

Voor Sinaproc wel, zij hebben daar gezocht, zelfs een heel eind naar links. Zouden ze daar ergens opgepikt zijn door een auto of netzo dezelfde weg lopend weer terug?
Auto niet, kan daar niet komen. Helikoptertje misschien??
pi_149249623
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 16:31 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen, als daar in de buurt een aardbeienveld is, dat die - wat oudere mensen - daar helemaal naar toe gelopen zijn.
Dat aardbeienveld is aan de zuidelijk kant, in meer toegankelijk gebied. Maar ook mooi.
pi_149249950
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 17:58 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

er is ook die Youtube video van die Amerikaanse Carole Hutchinson (heb ik hier al eerder gepost) die duidelijk laat zien waar je in een gruwelijk ravijn kunt vallen. Ik zoek hem er nog even bij....

Dus... als het donker is...vind ik die plek nogthans de grootste kanshebber ...
Deze bedoelde ik dus. Op 4.05 it's so beautiful, it takes my breath away.
pi_149250121
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 17:52 schreef jackie12 het volgende:

[..]

De enige bron die gezegd heeft dat Feliciano zijn huis is onderzocht/doorzocht door de politie is Baru.
Als jij een andere bron hebt dan hoor ik die graag.
Baru had gelijk. Ik zal nagaan of een andere bron daarvoor genoemd kan worden.
pi_149250228
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 18:14 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

nu met vid erbij... LET OP: als ze uit het bos komen, en die schuine helling aflopen...
daar is een diep ravijn. Als K en L in het donker na de mirador linksaf zijn gegaan, richting Vulcan Baru, stel.... dus naar het noorden, kwamen ze daar wellicht langs...
Dan waren ze flink verdwaald. Van daaruit kun je ook niet in de Rio Culebra terechtkomen, alleen in een rivier naar het zuiden. Als ze er waren zijn ze ook weer teruggelopen.
pi_149251049
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 22:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Domni en zijn ploeg gaan lekker hiken, ik zit met mijn videodrone vanaf de veilige kant van de Mirador aan het zwembad een beetje te relaxen.

Nikki van P. sponsort een cocktailtje, liet ze me per DM weten, dus dat zit helemaal snor.
Jullie laten de drone alles opknappen en die dan door F. bedienen?
Mooi werk. c_/
pi_149251622
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 16:04 schreef RapaNui het volgende:

[..]

OK.
Vader Kremers heeft het volgens mij niet over de rotsen op de nachtfoto. Hij heeft het over de rotsen met geel/oranje bewegwijzering erop. Die zijn aan de Boquete kant van het pad te vinden.
Hij heeft het over de rotsen van de foto. Verder niet belangrijk hoor :)
pi_149251720
quote:

[..]

Hebben jullie al een maand in gedachten wanneer jullie gaan?
Make my day!
pi_149251735
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 23:23 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Jullie laten de drone alles opknappen en die dan door F. bedienen?
Mooi werk. c_/
Wellicht dat F de foto- en videotijden ongemerkt kan veranderen met zijn supersonische EXIF-editing software. :+

pi_149251878
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 23:49 schreef agter het volgende:

[..]

Hebben jullie al een maand in gedachten wanneer jullie gaan?
Jep.

zaterdag 31 januari 2015 @ 23:59:37 #297
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_149251957
quote:

[..]

We regelen gewoon 11 paarden :+
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_149251972
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 23:59 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

We regelen gewoon 11 paarden :+
Da's lekker voor op de BBQ.

Bij een goeie excursie hoort een goeie braai. :9

zondag 1 februari 2015 @ 00:03:00 #299
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_149252043
quote:
14s.gif Op zondag 1 februari 2015 00:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Da's lekker voor op de BBQ.

Bij een goeie excursie hoort een goeie braai.
Handig, zo'n abattoir aan het begin van El Pianista ^O^
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_149252055
quote:
12s.gif Op zondag 1 februari 2015 00:03 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Handig, zo'n abattoir aan het begin van El Pianista ^O^
Die schijnen alleen orgaanvlees te hebben, daar ben ik niet zo van.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')