quote:Op zaterdag 31 januari 2015 17:55 schreef Domnivoor het volgende:
Het ging om deze foto:Dank.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze heeft een zwelling op haar rechtervoet. Dat kan iets onschuldigs zijn, zoals een wespensteek.
Bij forensisch onderzoek constateerden ze een botvliesontsteking in het linkerbeen.
Hoe kan iemand nou een zwelling op de rechtervoet aanzien voor een scheenbeenblessure op haar linkerbeen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
De tekenen - al dan niet met het blote oog waarneembaar - waren inderdaad ontdekt bij onderzoek aan het bot. Dus het was zichtbaar aan het bot.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 17:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, wat je doet, is de methode van ontdekking, de analyse gebruiken als argument van overdrijving.
Een non sequitur.
Het is juist de ontdekking geweest die aantoonde dat die blessure er was en tot op het bot ging. Dat kan (moet bijna) een oude blessure geweest zijn. Het is dus niet spectaculaire hoernalistiek, maar gewoon simpelweg de analyse die gedaan is.
Vziw bestaat die blessure uit ontsteking van het beenvlies. Eenmaal genezen, of teruggebracht tot kwaal waar je geen last van hebt, is aan de buitenkant doorgaans niets te zien.quote:
Als in korte tijd een compleet nieuwe periostitis het bot al zichtbaar heeft aangetast? Dat zou ik na moeten gaan, maar ik neem aan (educated guess) dat het dan je er dan wel flink last van hebt.quote:[..]
Eens, het gedrag van Kris en Lisanne op 1 april en de dagen erna (lopen naar 2e (en 4e?) kabelbrug) duidt niet op een op dat moment ernstige blessure.
Maar dat is precies zo met een niet-oude blessure, met een ongeval dat ze gehad zouden moeten hebben. Dat is net zo vaag.
Ok, het was Poekje.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 17:54 schreef jackie12 het volgende:
[..]
tweelingbroer??? waar heb je t over???
Je kletst uit je nek
Jij weet overduidelijk meer van het medische, maar dit kan net zo goed een sloppy vertaling zijn die we al zoveel gezien hebben. Of herinterpretatie. Die hoernalisten moeten meer stukkies kopieren per dag...quote:Op zaterdag 31 januari 2015 18:02 schreef JustinCase het volgende:
[..]
De tekenen - al dan niet met het blote oog waarneembaar - waren inderdaad ontdekt bij onderzoek aan het bot. Dus het was zichtbaar aan het bot.
Uitdrukkingen met "tot op het bot" erin, hebben nu eenmaal betekenissen als "grondig" "ten diepste" enz. Indien correct gebruikt, wordt een feit hier dus opgeblazen door de woordkeuze.
Het hoeft geen bijbedoeling gehad te hebben, dan zijn er alleen een paar woorden verkeerd gebruikt.
[..]
Vziw bestaat die blessure uit ontsteking van het beenvlies. Eenmaal genezen, of teruggebracht tot kwaal waar je geen last van hebt, is aan de buitenkant doorgaans niets te zien.
[..]
Als in korte tijd een compleet nieuwe periostitis het bot al zichtbaar heeft aangetast? Dat zou ik na moeten gaan, maar ik neem aan (educated guess) dat het dan je er dan wel flink last van hebt.
Aihmgh: Toen die zwelling hier ter sprake kwam wisten we alleen dat ze een volleybalblessure had (de ouders zeiden dat in een interview). De beenbotten werden later gevonden.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 18:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dank.
Hoe kan iemand nou een zwelling op de rechtervoet aanzien voor een scheenbeenblessure op haar linkerbeen?
Ok, maar die meme is nu dus na 10 maanden doorgeprikt (pun intended)?quote:Op zaterdag 31 januari 2015 18:08 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Aihmgh: Toen die zwelling hier ter sprake kwam wisten we alleen dat ze een volleybalblessure had (de ouders zeiden dat in een interview). De beenbotten werden later gevonden.
Jij spoort echt niet.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 18:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Probeer je je er onderuit te lullen?
Gisteren schreef je (is inmiddels verwijderd):
agter: "denk je dat Baru Feliciano is?"
jackie12: "nee, zijn tweelingbroer"
Ik zie dat het Poekje was. Ik haal jullie wel eens door elkaar met die felle verdediging van een "ideaal" misdrijf.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 18:10 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Jij spoort echt niet.
Naast lafbek, pisventje, ex-bankrover zeg je nu ook nog eens dat ik heb gezegd dat Feliciano een tweelingbroer heeft?
Dat was Poekje01 op 30 januari 22.16 uur die dat zei.
Beetje minder met je neus in de....zitten op je zolderkamer
Aimgh was het inderdaad geconstateerd aan de gevonden voet. Waar dat scheenbeenblessure vandaan komt weet ik niet. Misschien doordat periostitis (=beenvliesontsteking) bij sporters, onder de knie, zo vaak voorkomt, en vaak gemakshalve "shin splints" genoemd wordt?quote:Op zaterdag 31 januari 2015 18:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dank.
De linkervoet (de zwelling zat rechts) werd al op 16 juni gevonden. Dat klopt dan niet met de tijd dat de foto's bekend werden, want dat was in augustus. Die scheenbeenblessure werd vastgesteld op basis van het bot gevonden op 29 augustus, dacht ik? Domnivoor weet er meer van.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 18:11 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Aimgh was het inderdaad geconstateerd aan de gevonden voet. Waar dat scheenbeenblessure vandaan komt weet ik niet. Misschien doordat periostitis (=beenvliesontsteking) bij sporters, onder de knie, zo vaak voorkomt, en vaak gemakshalve "shin splints" genoemd wordt?
nu met vid erbij... LET OP: als ze uit het bos komen, en die schuine helling aflopen...quote:Op zaterdag 31 januari 2015 17:58 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
er is ook die Youtube video van die Amerikaanse Carole Hutchinson (heb ik hier al eerder gepost) die duidelijk laat zien waar je in een gruwelijk ravijn kunt vallen. Ik zoek hem er nog even bij....
Dus... als het donker is...vind ik die plek nogthans de grootste kanshebber ...
In dat geval hebben we het over twee verschillende blessures. Waarvan de tweede mij ontgaan is, of ontschoten. Als het inderdaad vastgesteld is. Zo niet, dan bijna zeker het laatste (ontschoten).quote:Op zaterdag 31 januari 2015 18:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De linkervoet (de zwelling zat rechts) werd al op 16 juni gevonden. Dat klopt dan niet met de tijd dat de foto's bekend werden, want dat was in augustus. Die scheenbeenblessure werd vastgesteld op basis van het bot gevonden op 29 augustus, dacht ik? Domnivoor weet er meer van.
Stel dat ze daar wellicht langs gekomen zijn en samen in het ravijn gevallen of gesprongen. Hoe zijn ze dan uiteindelijk bij de vindplaatsen gekomen? Of waarom zouden de vondsten daar dan geplant zijn?quote:Op zaterdag 31 januari 2015 18:14 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
nu met vid erbij... LET OP: als ze uit het bos komen, en die schuine helling aflopen...
daar is een diep ravijn. Als K en L in het donker na de mirador linksaf zijn gegaan, richting Vulcan Baru, stel.... kwamen ze daar wellicht langs...
quote:Op zaterdag 31 januari 2015 17:55 schreef Domnivoor het volgende:
Het ging om deze foto:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze heeft een zwelling op haar rechtervoet. Dat kan iets onschuldigs zijn, zoals een wespensteek.
Bij forensisch onderzoek constateerden ze een botvliesontsteking in het linkerbeen.![]()
Periostitis op het scheenbeen:quote:Op zaterdag 31 januari 2015 18:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De linkervoet (de zwelling zat rechts) werd al op 16 juni gevonden. Dat klopt dan niet met de tijd dat de foto's bekend werden, want dat was in augustus. Die scheenbeenblessure werd vastgesteld op basis van het bot gevonden op 29 augustus, dacht ik? Domnivoor weet er meer van.
Verkeerde foto. De foto eronder moet je hebben.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 18:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dank.
Uhm ... Wat zijn onechte criminelen ?quote:
Oh, juist, het was jij en niet Matteo die de film postte. (Matteo wordt wel vaker verward met een ander.....) De film dient dus als vergelijking. Opmerking: Het grasland in deze film is geen weiland, daar is het te steil voor en er zitten geen diepe kuilen in de bodem. Kuilen die veroorzaakt worden door de hoeven van de dieren.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 18:14 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
nu met vid erbij... LET OP: als ze uit het bos komen, en die schuine helling aflopen...
daar is een diep ravijn. Als K en L in het donker na de mirador linksaf zijn gegaan, richting Vulcan Baru, stel.... kwamen ze daar wellicht langs...
No worries, ik heb die vraag ook.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 18:47 schreef 11en30 het volgende:
Als jullie echt op expeditie gaan zou ik wel eens een beter beeld van het pad over de mirador willen hebben. Voor mijn gevoel obv de beperkte beelden lijkt het net of je als een indoor wielrenner in de bocht de berg opgaat en met de bocht meedraaiend weer aan dezelfde kant naar beneden daalt. Ik zou graag willen weten hoe duidelijk het is dat je de kam van de CD oversteekt en aan de andere kant naar beneden loopt.
Top!quote:Op zaterdag 31 januari 2015 18:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
No worries, ik heb die vraag ook.
Op vakanties en excursies maak ik gemiddeld 100 foto's per dag ofzo, Boquete zal geen uitzondering zijn...
Ik kan me zo voorstellen dat hallucinaties een enorme factor worden, zeker na 10 dagen.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 18:47 schreef eight het volgende:
[..]
Uhm ... Wat zijn onechte criminelen ?
Ik ben geen 22 meer (maar 28, dus he), wel vrouw in redelijke conditie met astma (had Lisanne ook toch?). Als alle onkosten vergoed worden wil ik best een rondje wandelen in Boquete hoor. Wel graag met mannelijke back-up, want als er een moordenaar in de bosjes loert wil ik niet in m'n uppie zijn. Al hoewel je in dat scenario wel veel antwoorden krijgtquote:Op zaterdag 31 januari 2015 16:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die scheenbeenblessure kwam op ergens in oktober. Ik hoorde er pas van van Domni toen ik in Nederland was.
Je maakt wel een beetje rare kronkels. "genoemd zichtbaar tot op het bot". Ja, dat is nu net de manier van herkennen geweest, volgens de verhalen. Op het linkerbeen dat bijna compleet is teruggevonden (en verder niks!) van Lisanne schijnt dat gezien te zijn.
Nu, hoe oud en ernstig die was, kunnen we niet bepalen. Maar als je besluit 3 tours te gaan doen in 1 week, binnen 1:55 op de Mirador kan staan, doorloopt bij de Mirador een onbekend pad op, en daarna nog helemaal bij de 4e kabelbrug je rugzak kan afzetten, ja, dan lijkt het er niet op dat het ernstig was, het kan een oude blessure (van volleybal meen ik?) geweest zijn.
Wat me wel logisch lijkt, is dat dat later op gaat spelen door de verschrikkingen van hun naderende einde, maar in het begin lijkt het niet ernstig (genoeg) geweest te zijn.
[..]
Ik voel geen enkele druk of bewijslast en elk puntje dat we kunnen bijdragen, is prima. En als we voor de gelegenheid langbenige 22-jarige meiden mee moeten nemen voor een betere test case, heb ik daar niet zoveel problemen mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |