Options > Security > Screen Lock > No Lock Screen.quote:Op donderdag 29 januari 2015 00:54 schreef svann het volgende:
Mijn (oude maar fijne) Kaspersky trekt Lollipop niet helaas.
Dan maar even de (Vodafone) MacAfee of misschien toch Norton.
Wat gebruiken jullie?
Ik wil geen code op mijn lockscreen, maar die mogelijkheid is greyed out.
Gewoon een swipe omhoog voldoet.
Hoe stel ik dat weer in?
Greyed out.quote:Op donderdag 29 januari 2015 01:00 schreef Tchock het volgende:
Options > Security > Screen Lock > No Lock Screen.
Je ziet wat er staat, toch?quote:Op donderdag 29 januari 2015 01:42 schreef svann het volgende:
[..]
Greyed out.
[ afbeelding ]
Hoe krijg ik screenshots zónder die systeemknoppen daaronder?
Is me één keer per ongeluk gelukt.
Geen telefoon van de zaak.quote:Op donderdag 29 januari 2015 01:58 schreef Tchock het volgende:
Je ziet wat er staat, toch?Uitgeschakeld door beheerder, encryptiebeleid of referentieopslag. Wat is er anders aan jouw telefoon dan de mijne?
- Gebruik je een beveiligingsapp die dit voorkomt?
- Is het een telefoon van de zaak?
Probeer eens in settings > security "Clear credentials"?quote:Op donderdag 29 januari 2015 02:10 schreef svann het volgende:
[..]
Geen telefoon van de zaak.
Waarschijnlijk dus een beveiligingsapp, maar ik heb geen apparaatbeheer toegestaan.
Maar eens puzzelen welke zich extra rechten toeëigent.
Ik heb dus kennelijk last van een bug die alleen te verhelpen is met een harde reset. Ik heb in mijn recent apps-scherm die Google searchbalk niet:quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:02 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
In dat scherm zie je rechtsboven 3 puntjes (naast de google search balk) voor meer opties -> instellingen -> opmaak -> rasterweergave.
Oude situaties: ik ben bezig op mijn telefoon en krijg een whatsappbericht. De zwarte balk bovenin laat "Bericht van (...)" eventjes zien en daarna blijft er een permanent whatsapplogo staan als notificatie. Aangezien ik geluid en trillen voor whatsapp uit heb staan gebeurd er verder niks.quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat is precies je probleem met die meldingen? Dat ze op je lockscreen verschijnen? Dat kan uit. Dat ze in de notificatiebalk komen? Dat was op Kitkat ook zo. Snap je niet zo goed.
Dat is meteen álle certificaten deleten, dat lijkt me wat te drastisch.quote:Op donderdag 29 januari 2015 02:15 schreef Tchock het volgende:
Probeer eens in settings > security "Clear credentials"?
Wat was precies je probleem met Soundcloud? Ik probeerde gister in de auto via bluetooth muziek af te spelen maar er gebeurde nik; de balk begon te lopen bij Soundcloud maar de tijd bleef op 0:00 staan. Gewone MP3-speler werkte wel.quote:Op donderdag 29 januari 2015 10:35 schreef Neo-Mullen het volgende:
Heb nu al spijt van Lollipop... ik hoop dat mijn probleem gauw wordt verholpen, anders ga is het echt frustrerend.
edit: er wordt door experimentele software genaamd NuPlayer een aantal problemen ondervonden. Het vastlopen van apps zoals mijn probleem met Facebook Messenger, maar ook het afspelen van muziek in Soundcloud werkte niet goed.
Deze is uit te zetten: Instellingen -> Opties voor ontwikkelaars -> *scroll naar beneden* NuPlayer gebruiken uitvinken.
Problem solved.
Dat weet ik, daarom stelde ik clear credentials voor. Als je dat niet wil doen prima natuurlijk, maar dan raak je je lock screen niet kwijt.quote:Op donderdag 29 januari 2015 15:11 schreef svann het volgende:
[..]
Dat is meteen álle certificaten deleten, dat lijkt me wat te drastisch.
Ik heb alle kandidaat-apparaatbeheerders één voor één gedelete en telkens herstart, maar de opties 'lockscreen' en 'geen touchscreen' bleven onbereikbaar.
Android Apparaatbeheer is alleen maar aan of uit te zetten, lost ook niets op.
Blijf ik dus met een ongewenst lockscreen zitten.
Mijn probleem was exact hetzelfde en is verholpen door die NuPlayer uit te schakelen.quote:Op donderdag 29 januari 2015 15:13 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Wat was precies je probleem met Soundcloud? Ik probeerde gister in de auto via bluetooth muziek af te spelen maar er gebeurde nik; de balk begon te lopen bij Soundcloud maar de tijd bleef op 0:00 staan. Gewone MP3-speler werkte wel.
Dan zijn er niet opeens allerlei functies die zeggen iets essentieels te missen?quote:Op donderdag 29 januari 2015 15:14 schreef Tchock het volgende:
Dat weet ik, daarom stelde ik clear credentials voor. Als je dat niet wil doen prima natuurlijk, maar dan raak je je lock screen niet kwijt.
Waar staat die optie?quote:Op donderdag 29 januari 2015 15:15 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Mijn probleem was exact hetzelfde en is verholpen door die NuPlayer uit te schakelen.
Hier gevonden:
http://www.reddit.com/r/h(...)with_sense_lollipop/
quote:
quote:Op donderdag 29 januari 2015 10:35 schreef Neo-Mullen het volgende:
Heb nu al spijt van Lollipop... ik hoop dat mijn probleem gauw wordt verholpen, anders ga is het echt frustrerend.
edit: er wordt door experimentele software genaamd NuPlayer een aantal problemen ondervonden. Het vastlopen van apps zoals mijn probleem met Facebook Messenger, maar ook het afspelen van muziek in Soundcloud werkte niet goed.
Deze is uit te zetten: Instellingen -> Opties voor ontwikkelaars -> *scroll naar beneden* NuPlayer gebruiken uitvinken.
Problem solved.
Zit dat in de applicatie van Soundcloud of op mijn telefoon zelf?quote:
Dingen die je nodig hebt worden opnieuw gedownload. Dus daar hoe je niet bang voor te zijn. Heb je toevallig iets gedownload voor een VPN verbinding, of wifihotspot oid? Daar ligt het aan. Het verwijderen van die certificaten gaat waarschijnlijk wel helpen. Het is onmogelijk om te zien welke certificaten goed zijn en welke niet aangezien ze de meest rare namen hebben, vaak in andere talen, zoals Turks.quote:Op donderdag 29 januari 2015 15:11 schreef svann het volgende:
[..]
Dat is meteen álle certificaten deleten, dat lijkt me wat te drastisch.
Ik heb alle kandidaat-apparaatbeheerders één voor één gedelete en telkens herstart, maar de opties 'lockscreen' en 'geen touchscreen' bleven onbereikbaar.
Android Apparaatbeheer is alleen maar aan of uit te zetten, lost ook niets op.
Blijf ik dus met een ongewenst lockscreen zitten.
Nee, in de telefoon zelf. En die functie kan voor ook voor vasthangende apps zorgen buiten Soundcloud om.quote:Op donderdag 29 januari 2015 15:26 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Zit dat in de applicatie van Soundcloud of op mijn telefoon zelf?
Ik zie die hele mogelijkheid niet op mijn telefoon bij "Instellingen".quote:Op donderdag 29 januari 2015 15:27 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Nee, in de telefoon zelf. En die functie kan voor ook voor vasthangende apps zorgen buiten Soundcloud om.
Sorry, bedankt voor de moeite.quote:Op donderdag 29 januari 2015 15:33 schreef Neo-Mullen het volgende:
Screenshots en bewerking voor niets gemaakt
Ik zou het niet weten. Bij mij is díe optie juist grijs, suggererend dat ik überhaupt geen certificaten heb.quote:Op donderdag 29 januari 2015 15:22 schreef svann het volgende:
[..]
Dan zijn er niet opeens allerlei functies die zeggen iets essentieels te missen?
Waar worden die certificaten eigenlijk voor gebruikt?
Ondanks dat 5.0 een prima update is, zou ik wachten tot de Sense 7.0 release erbij zit. De kinderziektes waar ze nu tegenaan lopen zijn tegen die tijd waarschijnlijk wel verholpen, en je hebt echt een make-over met een nieuwe lay-out, die nu nog relatief beperkt is.quote:Op zondag 1 februari 2015 20:42 schreef Morgen- het volgende:
Ik heb mijn M8 nu al bijna twee maanden en ik moet zeggen dat het de beste telefoon is die ik tot nu toe heb gehad. Alles verloopt zo smooth en prachtig, alle apps werken perfect, ja, wat kan ik nog meer zeggen?
Er is alleen één klein dingetje:
[System update available]
Die balk blijft de hele tijd in mijn notificatiescherm staan.
Ik heb nog niet besloten of ik wil upgraden naar Lollipop (ik ben er wel erg enthousiast over en wil het graag uitproberen) maar na een aantal recente reviews van een aantal apps die ik dagelijks gebruik te lezen, heb ik toch opgemerkt dat er bij een groot aantal nog geen 5.0-support is.
Ik vraag me nu af, betekent 'geen support voor Lollipop' nu dat de apps helemaal niet werken, of niet goed, of vaak crashen?
Tot nu toe bevalt KitKat mij, dus ik wil graag weten wat Lollipop-support nu echt betekent, en als dat dus betekent dat de apps niet werken dan kan ik misschien beter naar een oplossing zoeken om die balk in mijn notificatiescherm weg te krijgen tot mijn apps 5.0-support hebben.
Hmm dat is een goeie inderdaad! Ik wacht wel tot Sense 7 uitkomt. Kan stiekem eigenlijk niet wachten nu ik over Sense 7 heb gehoordquote:Op zondag 1 februari 2015 21:23 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ondanks dat 5.0 een prima update is, zou ik wachten tot de Sense 7.0 release erbij zit. De kinderziektes waar ze nu tegenaan lopen zijn tegen die tijd waarschijnlijk wel verholpen, en je hebt echt een make-over met een nieuwe lay-out, die nu nog relatief beperkt is.
Graag gedaan static.quote:Op donderdag 26 februari 2015 01:17 schreef static het volgende:
Bedankt voor de nutteloze mededeling.
Ik snap dat goud ook echt niet. Antillianen zullen het vast mooi vinden, maar kom op...quote:Op zondag 1 maart 2015 17:29 schreef Neo-Mullen het volgende:
En het presteren om een goudkleurig randje om die perfecte look heen te stoppen_!!!
Ik begin m'n vertrouwen in het merk een beetje te verliezen met dit ding.
Ze hadden met onderstaand design echt een rake klap kunnen uitdelen naar Samsung, maar dit is echt vertieft... kan me er behoorlijk aan ergeren. Klantsignalen komen duidelijk niet binnen, of veel te laat. Ultrapixel was 2 jaar terug een dealbreaker voor velen en daar zijn ze nu pas vanaf gestapt, die lelijke zwarte balk is sinds de m8 een negatief punt en daar stappen ze nu ook nog niet van af.quote:Op zondag 1 maart 2015 17:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik snap dat goud ook echt niet. Antillianen zullen het vast mooi vinden, maar kom op...
Meh, dat is net een iets plattere IPhone 5s.Wel mooi overigens.quote:Op zondag 1 maart 2015 17:40 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ze hadden met onderstaand design echt een rake klap kunnen uitdelen naar Samsung, maar dit is echt vertieft... kan me er behoorlijk aan ergeren. Klantsignalen komen duidelijk niet binnen, of veel te laat. Ultrapixel was 2 jaar terug een dealbreaker voor velen en daar zijn ze nu pas vanaf gestapt, die lelijke zwarte balk is sinds de m8 een negatief punt en daar stappen ze nu ook nog niet van af.
En met de M7 en M8 waren ze altijd bij Vodafone de gouden aan het aanprijzen, en nu drukken ze het door je strot door een gewone kleur alsnog te combineren met dat Frans Bauer kleurtje.
Die vooruitgang in batterij is minimaal, RAM en processorverbetering is met de prestaties van de huidige M8 nauwelijks een verbetering... dus 750eu voor een goudkleurige 20-megapixel camera? No way...
[ afbeelding ]
Dit had het moeten zijn.
Ik ga ff kijken wat Samsung te bieden heeft, al ben ik nooit kapot van Samsung telefoons. Over 10 minuten Live presentatie.quote:Op zondag 1 maart 2015 18:06 schreef Ireyon het volgende:
Ik vind het wel prima zo. De kriebels om toch het nieuwste te willen zijn na 1 afbeelding volledig verdwenen
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 20:20 schreef svann het volgende:
Hoe maak je trouwens een screenshot zónder dat die zwarte balk met systeemknoppen ook telkens meegenomen wordt?
Het is me een keer gelukt, maar ik weet niet wat ik toen anders deed.
Ja die gaatjes zijn kut om schoon te maken.quote:Op donderdag 26 maart 2015 22:09 schreef Neo-Mullen het volgende:
Speaker maakte laatste tijd een vervormd geluid, alsof ik ze had opgeblazen
Vandaag deed mijn microfoon het zo goed als niet als ik belde. Dus ik baalde als een stekker.
Beetje gegoogled, stuitte ik op een YT filmpje waar een gast met zijn tandenborstel over de speakergrills heen gingdus ik dat gedaan en het viel me op dat er een teringzooi in dat zeg. Even 5 minuutjes mee bezig geweest, resultaat: weer prachtig vol en hard geluid en een weer werkende microfoon
Dus voor iedereen met dezelfde problemen± you know what to do!
Klopt, maar dat is met die tandenborstel volledig verholpen. geluid is echt weer zoals in het begin. Telefoongesprekken zijn veel duidelijker etc.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 11:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ja die gaatjes zijn kut om schoon te maken.
Belvolume neemt ook enorm af door vervuiling!
M8 Vibration Stopped Workingquote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:11 schreef Tchock het volgende:
Mijn M8 vibreert niet meer. Iemand hetzelfde probleem of een eventuele fix?
En nee, ik weet heel zeker dat het niet aan een verkeerd ingestelde optie ligt.
Dat is nieuw voor mij. Hoe werkt dat? Laatste keer dat ik mijn HTC probeerde te rooten (Android 4.4.2) lukte het niet.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dan moet je je bootloader unlocken en hem flashen
Deze ROM draai ik: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2694917quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:00 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat is nieuw voor mij. Hoe werkt dat? Laatste keer dat ik mijn HTC probeerde te rooten (Android 4.4.2) lukte het niet.
Het is maar wat jij voor waarde hecht aan een betere camera. Ik vond het de moeite niet en ben voor een m8 gegaan.quote:Op woensdag 1 april 2015 10:26 schreef Van_Poppel het volgende:
Ben van plan een M8 op de kop te tikken, maar zie dat er ook al een M9 op de markt is. Wat is het verschil? Alleen een betere camera?
Is het de 250 euro extra waard?
Same here. Heb een thema samengesteld aan de hand van mijn wallpaper. Maar als je dat eenmaal gedaan hebt, kun je niet opnieuw kiezen? Althans, ik kan de optie niet meer vinden om door alle thema's te bladeren.quote:Op vrijdag 3 april 2015 11:22 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik heb een update gekregen van HTC Sense! Via Google Play.
Weet je zeker dat het Sense is en geen Sense Home en Lockscreen - dat is wat anders.quote:Op vrijdag 3 april 2015 11:22 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik heb een update gekregen van HTC Sense! Via Google Play.
Sorry, dat is het inderdaad.quote:Op vrijdag 3 april 2015 11:34 schreef static het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het Sense is en geen Sense Home en Lockscreen - dat is wat anders.
Jawelquote:Op vrijdag 3 april 2015 11:25 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Same here. Heb een thema samengesteld aan de hand van mijn wallpaper. Maar als je dat eenmaal gedaan hebt, kun je niet opnieuw kiezen? Althans, ik kan de optie niet meer vinden om door alle thema's te bladeren.
Themes app > linksboven knopje met 3 strepen > Themes > Allquote:
Ik ben echt tantoescheelquote:Op vrijdag 3 april 2015 13:23 schreef LittleBrownie het volgende:
[..]
Themes app > linksboven knopje met 3 strepen > Themes > All
quote:
Ik moest één maand overbruggen voor mijn nieuwe abonnement inging toen ik mijn telefoon al had. Wilde niet wachten, dus heb mijn SD-kaartje bij zo'n Turk laten bijknippen. Duurde ongeveer vijf seconden en kostte ook geen drol maar ik kreeg wel de expliciete toevoeging dat het geheel op mijn eigen risico was (als de simkaart toen kapot was gegaan had ik dus een maand geen telefoon).quote:Op donderdag 28 mei 2015 18:56 schreef heywoodu het volgende:
Dan heb je de M8 gekocht en blijkt dat je er even overheen hebt gelezen dat ie een nano-SIM nodig heeft...
Volgens internet kun je je micro-SIM (laten) "omknippen" naar een nano-SIM, maar HTC zegt vrij expliciet dat je dat niet moet doen. Hebben 'jullie' gewoon een nieuwe nano-SIM aangevraagd bij je provider, of gebruik je een geknipte micro-SIM?
Thema's?quote:Op zaterdag 4 april 2015 21:50 schreef MostWanted het volgende:
Iemand een oplossing voor die blauwe achtergrond bij alle apparaten. Was altijd zwart maar sinds sense home is het irritant blauw
Ben in het dorp naar een winkel gegaan die van alle providers het ter plekke om kan laten zetten. Gaf mijn micro sim en binnen een paar minuten had ik een werkende nano sim terug.quote:Op donderdag 28 mei 2015 18:56 schreef heywoodu het volgende:
Dan heb je de M8 gekocht en blijkt dat je er even overheen hebt gelezen dat ie een nano-SIM nodig heeft...
Volgens internet kun je je micro-SIM (laten) "omknippen" naar een nano-SIM, maar HTC zegt vrij expliciet dat je dat niet moet doen. Hebben 'jullie' gewoon een nieuwe nano-SIM aangevraagd bij je provider, of gebruik je een geknipte micro-SIM?
Dus dan krijg je gewoon een splinternieuwe nano en kan de micro de prullenbak in, waarbij alles gewoon "officieel" en volgens de "regels" gedaan wordt? Dat klinkt wel als de meest verstandige optiequote:Op donderdag 28 mei 2015 18:59 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Ben in het dorp naar een winkel gegaan die van alle providers het ter plekke om kan laten zetten. Gaf mijn micro sim en binnen een paar minuten had ik een werkende nano sim terug.
Zelf knippen doe ik niet.
Ik ken dat helemaal niet. Eén winkel voor alle providers, en helemaal officieel?quote:Op donderdag 28 mei 2015 19:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dus dan krijg je gewoon een splinternieuwe nano en kan de micro de prullenbak in, waarbij alles gewoon "officieel" en volgens de "regels" gedaan wordt? Dat klinkt wel als de meest verstandige optie
Jup. Zij regelen het met de provider. En dat is officieel.quote:Op donderdag 28 mei 2015 19:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dus dan krijg je gewoon een splinternieuwe nano en kan de micro de prullenbak in, waarbij alles gewoon "officieel" en volgens de "regels" gedaan wordt? Dat klinkt wel als de meest verstandige optie
Dan ga ik nu lekker alvast apps downloaden en dingen instellen enzoquote:Op donderdag 28 mei 2015 19:23 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Jup. Zij regelen het met de provider. En dat is officieel.
Jij kan dat bv. in jouw plaats bij de Phone House.
Deed ik inderdaad ook, soort van. Was niet gewend dat een microsd-kaartje op die manier toegevoegd moest worden en liep daar te klooien met mijn simkaartje.quote:Op donderdag 28 mei 2015 19:27 schreef heywoodu het volgende:
Overigens wilde ik ook vragen of er iets mis kon zijn met een "standaard" microSD-kaartje, want die ging er niet in, tot ik zag dat ik hem in het SIM-dingetje probeerde te frotten
In plaats van? Standaard HTC skin?quote:Op donderdag 28 mei 2015 21:49 schreef Netsplitter het volgende:
Zijn hier mensen die 'm naar standaard android hebben gezet?
Dus naar de Google Play edition?
Heb ik met mijn oude M7 gedaan, was geinig, maar miste na een paar dagen wel bepaalde Sense features. Mijn M8 blijft voorlopig Sense draaien.quote:Op donderdag 28 mei 2015 21:49 schreef Netsplitter het volgende:
Zijn hier mensen die 'm naar standaard android hebben gezet?
Dus naar de Google Play edition?
Uiteraard, anders is vrij nutteloos om 'm te rooten en te flashen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:09 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
In plaats van? Standaard HTC skin?
Ik gebruik Sense zo ver ik weet helemaal niet. Heb er meteen een andere launcher op gezet en een ander theme met alles erop en eraan.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:56 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Heb ik met mijn oude M7 gedaan, was geinig, maar miste na een paar dagen wel bepaalde Sense features. Mijn M8 blijft voorlopig Sense draaien.
Poweramphttps://play.google.com/s(...)pz.audioplayer&hl=nlquote:Op zaterdag 6 juni 2015 22:21 schreef svann het volgende:
Aangezien de bijgeleverde media player nogal basic is -geen toonregeling, ben ik op zoek naar iets van een equalizer.
De bijgeleverde oortjes geven anders teveel bas.
Tips?
Geven ze nog steeds te veel bass als je boom sound uitzet? Ik heb ze eerlijk gezegd nooit geprobeerd...quote:Op zaterdag 6 juni 2015 22:21 schreef svann het volgende:
Aangezien de bijgeleverde media player nogal basic is -geen toonregeling, ben ik op zoek naar iets van een equalizer.
De bijgeleverde oortjes geven anders teveel bas.
Tips?
Ziet er mooi uit!quote:Op zondag 7 juni 2015 00:14 schreef SixSixOne het volgende:
Poweramphttps://play.google.com/s(...)pz.audioplayer&hl=nl
Dat staat uit, maar ze klinken alsof het aan staat.quote:Op zondag 7 juni 2015 00:28 schreef Djoetma het volgende:
Geven ze nog steeds te veel bass als je boom sound uitzet? Ik heb ze eerlijk gezegd nooit geprobeerd...
Poweramp is gewoon de beste muziekspeler. Die equalizerquote:Op zondag 7 juni 2015 01:23 schreef svann het volgende:
[..]
Ziet er mooi uit!
Kan je het ook voor YouTube gebruiken?
Waarschijnlijk hebben ze die Beats dingen gewoon een op een overgezet dan. Die dingen werden toch een tijd door HTC gemaakt? Anyway, ik weet niet of je met een equalizer wil klooien. De M8 heeft standaard gewoon een heel goede audio-uitgang. Dus ik zou gewoon een betere headset kopen. Hoef je niet veel voor uit te geven om iets beters tequote:Op zondag 7 juni 2015 01:26 schreef svann het volgende:
[..]
Dat staat uit, maar ze klinken alsof het aan staat.
Uitstekend geluid, als je het een beetje kan bijstellen tenminste.
Dat laatste doet de standaard muziekspeler ook.quote:Op zondag 7 juni 2015 01:38 schreef remi1986 het volgende:
[..]
Poweramp is gewoon de beste muziekspeler. Die equalizer![]()
Maven komt ook wel aardig in de buurt. Leuke feature is de automatische songtekstenzoeker.
Ik wil toch altijd zelf wat bijregelen omdat mijn oren niet (meer) de standaard curve volgen.quote:Op zondag 7 juni 2015 02:27 schreef Djoetma het volgende:
Waarschijnlijk hebben ze die Beats dingen gewoon een op een overgezet dan. Die dingen werden toch een tijd door HTC gemaakt? Anyway, ik weet niet of je met een equalizer wil klooien. De M8 heeft standaard gewoon een heel goede audio-uitgang. Dus ik zou gewoon een betere headset kopen. Hoef je niet veel voor uit te geven om iets beters te
Is een app dat de hardware aanspreekt, wat lastiger te doen is (anders dan skin-technische zaken). HTC houdt het bij de speakers met de boomsound-aanpassing en de camera-software. Maar de audio-uitvoer doen ze niets mee. Sony biedt bijv. standaard wel een equalizer aan als ik me niet vergis.quote:Op maandag 8 juni 2015 22:18 schreef svann het volgende:
[..]
Ik wil toch altijd zelf wat bijregelen omdat mijn oren niet (meer) de standaard curve volgen.
Toch vreemd dat er geen equalizer af kon.
Dat vind ik zelf toch wat belangrijker dan al die fotospeeltjes.
Hard reset is de enige manier om te controleren of het daadwerkelijk een software-probleem is. Aangezien ze bij het opsturen sowieso een hardreset doen, is dat iets dat je uiteindelijk sowieso moet doen.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 03:15 schreef static het volgende:
Het lijkt erop dat ik een probleem met het touchscreen heb; vooral links bovenaan waar je de status-bar naar beneden kunt trekken. Rechts werkt soms wel, soms niet.
Iemand een suggestie om te controleren of een een hardware of software probleem is?
Alles is standaard, dus geen root of iets dergelijks.
Stock ROM en browser, desktop lay-out.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 02:16 schreef svann het volgende:
De laatste dagen heb ik geregeld dat de topic-update op 'uitgeschakeld' springt en niet meer ingeschakeld kan worden.
In MAT en AT staat hij dan nog wel op 5 seconden en refresht dan ook daadwerkelijk.
Bij settings > overig staat het vinkje nog gewoon bij automatisch updaten.
Hard reset idd. Mocht dat het niet oplossen, dan is touchscreen verrot. Zelf ooit ook gehad met een Desire. Nieuwe besteld en toen zelf vervangen. Priegelwerk, maar te doen.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 03:15 schreef static het volgende:
Het lijkt erop dat ik een probleem met het touchscreen heb; vooral links bovenaan waar je de status-bar naar beneden kunt trekken. Rechts werkt soms wel, soms niet.
Iemand een suggestie om te controleren of een een hardware of software probleem is?
Alles is standaard, dus geen root of iets dergelijks.
Succes bij Dynafix danquote:Op donderdag 25 juni 2015 20:54 schreef svann het volgende:
Volgens mij heeft hij hem nog geen jaar, meer een garantie-geval dan.
ja hoor. Het werkt.quote:Op donderdag 23 juli 2015 20:04 schreef svann het volgende:
Is het jullie gelukt met de M8 naar Chromecast te streamen?
Met tablet en bevriend Samsung mobiel gaat het soepeltjes.
Er is wel verbinding, kan naam ed veranderen en zie ook een thump van het beeld.
Helaas. Hier niet.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Beeldscherm schoonmaken? Helpt bij mij altijd.
Opsturen dan en de body goed controleren wanneer hij terug is, en als dat in orde lijkt, het toestel effe flink pushen. Het is waarschijnlijk zacht weer dan, dus je hebt alle mogelijkheid om zaken als de koeling en het lijmwerk te testen. Gewoon muziekstreamen en navigeren tegelijkertijd.quote:
Ding is nog geen twee jaar uit, dus iedereen die een M8 heeft, heeft nog garantie.quote:Op donderdag 25 juni 2015 20:54 schreef svann het volgende:
Volgens mij heeft hij hem nog geen jaar, meer een garantie-geval dan.
Hmm, ok. Van te voren even over bellen dan. Dan weet je het zeker.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 21:38 schreef -J-D- het volgende:
Tja helemaal rechts onderin zit al een mini barstje. Ben dus bang dat het niet onder garantie valt aangezien het duidelijk is dat ie gevallen is. Overigens, dit probleem kwam pas maanden na de barst.
Werkt inderdaad wel.quote:
Balen....mijne na 1,5 jaar problemen met touchscreen. Als ik app dan typt ie niet de letters die ik wil...quote:Op maandag 7 december 2015 22:19 schreef Sickert het volgende:
Mn M8 heeft na 1,5 jaar kuren met de camera :´(
Blijkt dat de focus motor niet tegen trillen kan... daar kom je dan achter na een dagje kettingzagen en googlen :´)
Meeste hebben het tijdens motorrijden ik omdat mn telefoon in mn zaagbroek zit aan de kant waar ik de zaag vasthoud...
Het gaat al vrij somber met HTC, en het is helemaal hun eigen schuld. Ze waren de afgelopen jaren gewoon geen sterke speler.quote:Op dinsdag 8 december 2015 15:58 schreef Neo-Mullen het volgende:
Hm, ik heb na anderhalf jaar nog steeds echt helemaal geen problemen. Soms moet ik de speakergaatjes een beetje stofvrij maken, maar verder niks.
Wel hoop ik dat de m10 echt iets gaat worden, anders zie ik het bijzonder somber in voor HTC
De M7 en M8 waren enorm goede telefoons, de M9 heeft gewoon gruwelijk gefaald en de nieuwere telefoons zoals de M9+ en de A9 zie je nergens.quote:Op dinsdag 8 december 2015 17:23 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Het gaat al vrij somber met HTC, en het is helemaal hun eigen schuld. Ze waren de afgelopen jaren gewoon geen sterke speler.
Als dat het enige touchscreen probleem is, lijkt het me meer dat je je keyboard opnieuw moet kalibreren.quote:Op dinsdag 8 december 2015 11:33 schreef kreuk050 het volgende:
[..]
Balen....mijne na 1,5 jaar problemen met touchscreen. Als ik app dan typt ie niet de letters die ik wil...
Apple heeft HTC juist gekopieerd. HTC was eerder met de unibody van aluminium met strepen eroverheen, zie ook de M7.quote:Op dinsdag 8 december 2015 17:29 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
De M7 en M8 waren enorm goede telefoons, de M9 heeft gewoon gruwelijk gefaald en de nieuwere telefoons zoals de M9+ en de A9 zie je nergens.
Als HTC eens kapt met die idiote bezels, een uitstekende camera erin zet en een unieke manier van een vingerafdrukscanner erin zet (bijvoorbeeld dat het hele scherm gebruikt kan worden als vingerafdrukscanner?). En dan geen iPhone clone neerzetten zoals de A9, maar een ander uniek en sprekend uiterlijk. En tot slot gewoon goede specificaties neerzetten, dan kom je heel eind.
De M7 had als eerste een unibody ja, Apple kopieert het met de iPhone 6 en geeft er een eigen twist aan. Maar de A9 lijkt dan weer echt precies op de iPhone 6.quote:Op dinsdag 8 december 2015 18:09 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Apple heeft HTC juist gekopieerd. HTC was eerder met de unibody van aluminium met strepen eroverheen, zie ook de M7.
Dit is al uitgebreid besproken. Ook de M8 was een zwakte. Zowel qua degelijkheid, ontwerp als bouwkwaliteit. De argumenten hiervoor moet je maar even teruglezen.quote:Op dinsdag 8 december 2015 17:29 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
De M7 en M8 waren enorm goede telefoons, de M9 heeft gewoon gruwelijk gefaald en de nieuwere telefoons zoals de M9+ en de A9 zie je nergens.
Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Zomaar effe een veilige nieuwe vingerdruksensor ontwerpen... Verder moet je niet vergeten dat het geld kost om dit te doen. Zelfs als HTC de perfecte telefoon neerzet, verkopen anderen, met name Samsung nog altijd beter. Sowieso moet HTC eerst kijken naar de degelijkheid van het interne werk.quote:Als HTC eens kapt met die idiote bezels, een uitstekende camera erin zet en een unieke manier van een vingerafdrukscanner erin zet (bijvoorbeeld dat het hele scherm gebruikt kan worden als vingerafdrukscanner?). En dan geen iPhone clone neerzetten zoals de A9, maar een ander uniek en sprekend uiterlijk. En tot slot gewoon goede specificaties neerzetten, dan kom je heel eind.
Hoe doe ik dat?quote:Op dinsdag 8 december 2015 17:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Als dat het enige touchscreen probleem is, lijkt het me meer dat je je keyboard opnieuw moet kalibreren.
Instellingen -> Taal en toetsenbord -> HTC Sense Input (Toetsenbordopties) -> Geavanceerd (Meer invoerinstellingen) -> IJkhulpmiddelquote:
Ziet ie er dan gelijk weer helemaal anders uit enzo? Voor mijn gevoel is het pas een paar maanden geleden dat ik een update geïnstalleerd heb die alles er weer totaal anders uit deed zienquote:
Ik kreeg net een cluster van drie kleine updates met alleen een versienummer.quote:
ja, die had ik ook.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:02 schreef svann het volgende:
[..]
Ik kreeg net een cluster van drie kleine updates met alleen een versienummer.
Samen nog geen 2,5 MB.
Is dat de voorbereiding?
Nog geen vervolg gehad.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:19 schreef blup het volgende:
ja, die had ik ook.
Na 3 kleine, opnieuw opstarten komt de grote.
Een paar maanden geleden? Ze hebben een grote update (5.1) gewoon helemaal overgeslagen...quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ziet ie er dan gelijk weer helemaal anders uit enzo? Voor mijn gevoel is het pas een paar maanden geleden dat ik een update geïnstalleerd heb die alles er weer totaal anders uit deed zien
Handmatig checken voor updates. Dan komt alles binnen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:21 schreef svann het volgende:
[..]
Nog geen vervolg gehad.
En daarna doet alles het nog?
Je hebt wel als eerste de Playstore geüpdatet?quote:Op woensdag 20 januari 2016 07:28 schreef blup het volgende:
Lijkt erop dat de sysupdate te vroeg is. de nieuwe apps waren nog niet live.
Visueel is er niet veel veranderd trouwens.
jaquote:Op woensdag 20 januari 2016 07:39 schreef svann het volgende:
[..]
Je hebt wel als eerste de Playstore geüpdatet?
De oude doet het namelijk niet meer onder Android 6.
Klopt, maar of het in de ervaring ook uitmaakt?? Het is niet zo dat dergelijke toegangsprestaties voor de werking van de app iets zou moeten uitmaken lijkt me. Dus als iemand het heeft uitgeprobeerd (na een grote update een hard reset is sowieso geen slecht plan) ben ik wel benieuwd naar de ervaringen. De M8 is weer mijn primaire telefoon met de nodige data erop dus voordat ik een hard reset kan doen ben ik wel weer een maand verder.quote:Op donderdag 21 januari 2016 15:11 schreef Garbageman het volgende:
Schijnt niet zo'n goeie deal te zijn, je sd kaart wordt dan het "hoofdgeheugen" en je ziet het interne geheugen van de telefoon zélf niet meer.
http://liliputing.com/201(...)orage-at-a-cost.html
Dit is juist positief. Het biedt je de mogelijkheid om apps de toegang te ontzeggen tot zaken waar ze niets mee te maken zouden moeten hebben.quote:Op woensdag 20 januari 2016 05:42 schreef svann het volgende:
Nou, neem er de tijd voor.
Ook een stuk of tien HTC systeem-apps moeten geüpdatet.
Dan is er met een aantal apps iets vaags over rechten die moeten worden toegekend.
Soms is dan de gevraagde machtiging grijs uitgefade en nergens aan te krijgen.
Apps die bovenop andere apps gebruikt worden?
Een handleiding in begrijpelijke taal zou wel handig zijn.
Dat vind ik ook een vooruitgang.quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:40 schreef Djoetma het volgende:
Dit is juist positief. Het biedt je de mogelijkheid om apps de toegang te ontzeggen tot zaken waar ze niets mee te maken zouden moeten hebben.
Je bedoelt de HTC-gallary app met mappen als camera-opnames, downloads, screencaps enzo?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:12 schreef heywoodu het volgende:
Ik zit eens naar de verschillen te kijken tussen 5 en 6, maar ik zie dat Gallery vervangen is door een of andere cloud-app?
http://www.gottabemobile.(...)arshmallow/?gbmsl=13
Voor ik ga updaten wil ik dan toch wel erg graag weten of je dat hele cloudgebeuren ook gewoon uit kunt zetten? Ik zit er helemaal niet op te wachten namelijk en Gallery werkte altijd ideaal
Ah ok, ik las ergens dat Gallery vervangen was door iets als "Google Photos +" ofzoquote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:41 schreef svann het volgende:
[..]
Je bedoelt de HTC-gallary app met mappen als camera-opnames, downloads, screencaps enzo?
Die is er nog gewoon ongewijzigd.
Er is wel een nieuwe Google app "foto's", die wil naar de cloud.
Misschien staat de machtiging 'opslagruimte' niet aan?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 21:33 schreef Ireyon het volgende:
Spotify slaat z'n muziek niet meer op de SD-kaart op.. Niet chill als je alles in Extreme kwaliteit download
Gewoon Swiftkey gebruikenquote:Op woensdag 27 januari 2016 22:25 schreef Neo-Mullen het volgende:
Nou goed, misschien wel een oplossing voor het volgende probleem: mijn toetsenbord is moeilijk langzaam sinds die update
Ik had die hele klote update niet moeten doen.
Als je geen swype gebruikt, zou je de Fleksy kunnen proberen. Is een soort van kopie van het Blackberry 10 OS toetsenbord en buiten het origineel (aangezien ze bepaalde functies en gestures hebben overgenomen komt het overduidelijk daar vandaan) gewoon het beste toetsenbord dat er is. Gebruikt dezelfde voorspellingsengine als swiftkey.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |