abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150209069

Op zondag 1 maart 2015 is dan eindelijk de opvolger van HTC's vlaggenschip de HTC One M7 en HTC One M8 gepresenteerd tijdens de Mobile World Congress. De verwachtingen waren hoog aangezien de HTC One M8 een van de beste smartphones van 2014 was. Zal dit ook gaan gelden voor de nieuwe HTC One M9?

In mijn optiek zijn de eerste reacties wat lauw te noemen. Her en der lees ik teleurgestelde reacties. Men had blijkbaar meer verwacht van de opvolger van de M8.

Design

De HTC One M9 borduurt voort op het succes van zijn voorganger en HTC legt opnieuw de nadruk op het ontwerp en de features. De behuizing is op de speaker grills na vrijwel geheel van aluminium met geslepen, strak gevormde randen. De uit één stuk vervaardigde achterkant is enigszins afgerond om het iconisch design te krijgen dat zo kenmerkend is voor de smartphones uit de HTC One-serie.

HTC BoomSound™

In samenwerking met Dolby heeft HTC One M9 5.1-surroundgeluid met de twee stereo frontspeakers voor een echte bioscoopbeleving HTC BoomSound™ met Dolby Audio levert volgens HTC een subliem geluid, zelfs vanuit online bronnen als YouTube.

Met HTC BoomSound™ Connect kun je muziek en video van de HTC One M9 laten weergeven op compatibele stereoapparatuur, simpelweg door met drie vingers over je beginscherm te vegen. Je kunt zelfs verschillende muzieknummers gelijktijdig laten weergeven op verschillende luidsprekers. Zo heb je de ultieme, volledig aluminium afstandsbediening in handen.

De HTC One M9 biedt 24-bits ondersteuning, zodat je kunt genieten van een rijke, authentieke muziekbeleving, nog beter dan cd-kwaliteit.

Camera

De hoofdcamera van 20 MP met een UltraPixel-frontcamera bieden volgens HTC foto en video mogelijkheden als nooit tevoren. Met de HTC Eye™ Experience-software kun je split opnamen maken, spraakselfies maken, Live Make-up aanbrengen en nog veel meer. En met de Zoe-app kun je foto's en video's combineren met die van je vrienden, zodat je beelden hebt vanuit verschillende perspectieven.

HTC Sense 7

Dit toestel is met HTC Sense 7 in combinatie met Android Lollipop uitgerust. Ten opzichte van Sense 6 is er qua looks niet bijster veel veranderd. Ook is Blinkfeed weer aanwezig.

De HTC One M9 is persoonlijker dan ooit tevoren Met de ingebouwde HTC Thema app kun je het uiterlijk van je telefoon wijzigen met je favoriete foto of zelfs een online afbeelding. Je kunt alles instellen, van de vorm en grootte van je iconen tot je belsignalen en zelfs de achtergrondafbeelding van je telefoon.

Het toestel is uitgerust met een slimme widget op je beginscherm die op basis van jouw locatie en voorkeuren apps laat zien.

Op basis van je locatie zal je nog sneller persoonlijke informatie krijgen. De HTC One M9 zorgt ervoor dat je altijd in contact blijft, waar je ook bent.

SPOILER: Specificaties
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Preview Tweakers.net

Hands on Anandtech

The Verge

Foto's gemaakt met de M9

Vergelijking M8 (donkergrijs) en M9 (Zilver/goud):

Leverbaar in NL vanaf 1 april 2015.
Verkrijgbaar in Silver/Gold, Gold, Gun metal grey, pink. (In NL alleen silver/gold en Gun metal grey)
Officiële website: http://www.htc.com/nl/smartphones/htc-one-m9/

Stuur me een PB voor aan- en/of opmerkingen m.b.t. deze OP

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2015 20:41:29 ]
pi_150210076
Zelf toch wel een beetje teleurgesteld. Het is een mooie telefoon, maar ik vind de verbeteringen ten opzichte van zijn voorganger niet om over naar huis te schrijven. Zo mis ik nog steeds de capacitieve knoppen in de zwarte balk. Sowieso jammer dat die zwarte balk zo prominent aanwezig is.

Daarnaast zou de camera echt heel goed moeten zijn volgens HTC, maar er duiken nu al reviews op die beweren dat dit nogal tegenvalt.

Silver vind ik mooi. Heb zelf nu een zilveren M7. Echter bij de M9 rammen ze een kitscherige gouden rand door je strot. Beetje jammer en gemiste kans.
pi_150246990
Linkje naar foto's gemaakt met M9 toegevoegd. Ziet er toch wel goed uit eigenlijk.

https://www.flickr.com/ph(...)27/with/16509729050/

[ Bericht 89% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2015 13:40:07 ]
pi_150248125
Ze zouden de M9 toch waterdicht maken? Dát zou een goede toevoeging zijn :Y
Brutal. Fucking. Metal.
pi_150248544
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 14:11 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ze zouden de M9 toch waterdicht maken? Dát zou een goede toevoeging zijn :Y
Ik hoor meer mensen daarover, maar begrijp niet zo waarom. Zwemmen jullie met je telefoon of zo? :+
pi_150248980
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 14:24 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik hoor meer mensen daarover, maar begrijp niet zo waarom. Zwemmen jullie met je telefoon of zo? :+
Nee hoor, maar waterdicht betekent ook stofdicht en dus minder last van stofjes in poorten enzo. Ook als het regent vind ik het een fijner idee dat 'ie wat kan hebben hehe :+
Brutal. Fucking. Metal.
pi_150249080
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 14:37 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Nee hoor, maar waterdicht betekent ook stofdicht en dus minder last van stofjes in poorten enzo. Ook als het regent vind ik het een fijner idee dat 'ie wat kan hebben hehe :+
Ah, oké helder. :)
pi_150250145
even meelezen hier , misschien wordt dit de opvolger van mijn huidige M7 :)
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_150250240
HTC slaat weer een weg in die mij persoonlijk niet echt aanstaat... In ieder geval wat design betreft. De M7 was vernieuwend, de M8 ging nog wel, maar de M9 is totaal niet vernieuwend meer. Heb ook nog de HTC sportband gezien, dat ding is ook foeilelijk. Ziet er niet uit! De design afdeling laat het in mijn ogen weer afweten. Ik vraag me sterk af of ze het hiermee hun hoofd boven water kunnen houden...
Music was my first love, and it will be my last.
pi_150251587
Ik overweeg mijn huidige M7 voor een jaartje te vervangen voor een M8. In 2016 zie ik dan wel weer wat de nieuwe opvolger gaat zijn.

De M9 is zeker een erg mooi toestel. Zelfs dat gouden randje begin ik wat meer te waarderen nu ik wat meer gezien heb van dit toestel. Toch vind ik de prijs voor wat je krijgt t.o.v. een M8 aan de hoge kant. M8 voldoet voor mij prima op dit moment.
pi_150251843
Ik heb besloten mijn m8 nog een jaar te houden en volgend jaar naar de m10 te kijken.
De grootste dooddoeners bij de m9 voor mij zijn echt de bezels en de gouden rand.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_150252701
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 16:05 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik heb besloten mijn m8 nog een jaar te houden en volgend jaar naar de m10 te kijken.
De grootste dooddoeners bij de m9 voor mij zijn echt de bezels en de gouden rand.
Mja, die rand...

Op de een of andere manier vind ik het toch ook wel iets hebben. Zondag vond ik het nog afgrijselijk. :D

pi_150254550
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 14:37 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Overigens kan de M8 best tegen water :P

pi_150260949
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 15:15 schreef ReMcOrE het volgende:
even meelezen hier , misschien wordt dit de opvolger van mijn huidige M7 :)
Dit.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_150261312
Ik heb iig de knoop doorgehakt en een M8 besteld. Kijk volgend jaar wel weer wat HTC doet. :)
pi_150462207
inmiddels is de pre-order bij Hi geopend, dus even gekeken: Medium 1+1GB gratis + 100 minuten + onbeperkt sms (2 jaar) = ¤ 45 per maand. kost het toestel nog ¤ 199, valt me mee :s) (inclusief gratis dot view cover)
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 11 maart 2015 @ 17:41:25 #17
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_150536027
Heb nu de M7 gehad, direct bij de launch de M8 gehaald, precies dezelfde datum, 1 april.
Nu wil ik deze ook halen, maar dit ding verschilt bijna niets met de M8. :{

quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 16:04 schreef ReMcOrE het volgende:
inmiddels is de pre-order bij Hi geopend, dus even gekeken: Medium 1+1GB gratis + 100 minuten + onbeperkt sms (2 jaar) = ¤ 45 per maand. kost het toestel nog ¤ 199, valt me mee :s) (inclusief gratis dot view cover)
duuur :o

Vodafone RED 2j 2gb, onbeperkt bellen/sms 49p/m toestel 142,- of lagere toestelbudel 44 per maand, 223 toestel. Sowieso zal ik altijd 1 jaar doen, maar goed. Dit topic gaat over 't toestel :P
pi_150540949
quote:
11s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:41 schreef blup het volgende:
Heb nu de M7 gehad, direct bij de launch de M8 gehaald, precies dezelfde datum, 1 april.
Nu wil ik deze ook halen, maar dit ding verschilt bijna niets met de M8. :{

[..]

duuur :o

Vodafone RED 2j 2gb, onbeperkt bellen/sms 49p/m toestel 142,- of lagere toestelbudel 44 per maand, 223 toestel. Sowieso zal ik altijd 1 jaar doen, maar goed. Dit topic gaat over 't toestel :P
Hm, ik wil foto's zien van de gunmetal grey versie.
Die gouden rand is echt lelijk, maar niet elk model schijnt dit te hebben.

Overigens is de 20 megapixel redelijk gewoontjes qua prestaties, niet outstanding zoals de camera van de iPhone 6 schijnbaar wel is.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_150541480
quote:
7s.gif Op woensdag 11 maart 2015 20:15 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Hm, ik wil foto's zien van de gunmetal grey versie.
Die gouden rand is echt lelijk, maar niet elk model schijnt dit te hebben.

Overigens is de 20 megapixel redelijk gewoontjes qua prestaties, niet outstanding zoals de camera van de iPhone 6 schijnbaar wel is.
Ik lees her en der zoveel commentaar op die gouden rand, dat ik er vanuit ga dat HTC in Europa wel met een gun metal rand o.i.d. zal komen.

Mij boeit het niet, want ik heb inmiddels een M8 en ben daar erg tevreden mee. :)
  woensdag 11 maart 2015 @ 21:49:46 #20
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_150545414
Die on-screen knoppen trend van Google is echt kut. HTC had die capacitive knoppen moeten moeten houden.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 16:53:30 #21
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_150603511
Ben benieuwd of ik mijn S4 ga ruilen voor een M9 :P
Nog ee nhalf jaar te gaan dus even meelezen :+
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  vrijdag 13 maart 2015 @ 20:20:16 #22
2651 svann
night-hawk
pi_150610968
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 21:49 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Die on-screen knoppen trend van Google is echt kut. HTC had die capacitive knoppen moeten moeten houden.
Eens, echt onhandig.

Hoe maak je trouwens een screenshot zónder dat die zwarte balk met systeemknoppen ook telkens meegenomen worden?
Het is me een keer gelukt, maar ik weet niet wat ik toen anders deed.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_151352069
Hij komt hier vandaag binnen
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 april 2015 @ 18:37:19 #24
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_151866494
De HTC M9 komt binnenkort binnen :+

Toestel gewonnen :D
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_151868367
Toestel is bij een vriend van mij die toestellen levert aan zakelijke klanten afgewezen wegens de interne bouw.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')