quote:‘Speculaties over vertrek Opstelten (70)’
http://nieuws.thepostonli(...)ertrek-opstelten-70/
Op het Binnenhof zoemt de vraag rond of Ivo Opstelten binnenkort vertrekt als minister van Veiligheid en Justitie. Bij de VVD staan achter de schermen twee potentiële opvolgers klaar: de tegenpolen Ard van der Steur en Fred Teeven. Dat schrijft De Telegraaf.
Opstelten zegt van geen wijken te willen weten. In VVD-kringen valt te horen dat de partij de minister, die zaterdag 71 jaar wordt, niet gaat dwingen tot vertrek. Opstelten ligt de laatste tijd wel steeds zwaarder onder vuur en de hoofdpijndossiers stapelen zich voor hem op.
Op het ministerie van Veiligheid en Justitie wordt druk gespeculeerd over een vertrek van Opstelten. Volgens De Telegraaf ligt de naam van Van der Steur, momenteel Kamerlid voor de VVD, op ieders lippen.
Kennelijk worden ze ook bij de VVD eindelijk moe van Ivo Opstelten. Ik ben benieuwd hoe dit verder afloopt.quote:http://www.telegraaf.nl/binnenland/article23609614.ece
VVD-strijd om roer Justitie
door Paul Jansen en Jorn Jonker
Den Haag -
De vraag zoemt rond aan het Binnenhof: vertrekt Ivo Opstelten na de Statenverkiezingen als minister van Veiligheid en Justitie?
De bewindsman zegt van geen wijken te willen weten en volgens de VVD is een vervanging niet aan de orde. Maar achter de schermen wordt bij de liberalen wél positie gekozen. Twee potentiële opvolgers staan te trappelen: de tegenpolen Ard van der Steur en Fred Teeven.
Zelfs op zijn eigen departement wordt er druk gespeculeerd over een vertrek van Opstelten. En ook daar ligt de naam van Van der Steur, momenteel Kamerlid voor de VVD, op ieders lippen. Teeven zegt dat een vertrek van Opstelten niet aan de orde is, maar aan het Binnenhof is bekend dat hij zelf graag de eerste plek in wil nemen bij Justitie.
In VVD-kringen valt te horen dat de partij de minister, die zaterdag 71 jaar wordt, niet gaat dwingen tot vertrek. Opstelten ligt de laatste tijd in de Kamer steeds zwaarder onder vuur en de hoofdpijndossiers stapelen zich op voor hem.
teevenquote:Op woensdag 28 januari 2015 19:57 schreef Faux. het volgende:
Wat is nou eigenlijk de bron voor dit hele gebeuren? Alleen de Telegraaf?
quote:
Dan zouden we geen begrotingstekort hebben.quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:22 schreef etuiedelapiel het volgende:
Eigenlijk zou hij plaats moeten maken voor een jongere, stel dat wij allemaal zouden doorwerken tot ons 71e.
Dit dus.quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:18 schreef 99.999 het volgende:
Of Teeven nu een verbetering zou zijn...
Niets dan lof voor mensen die werken na hun 70e.quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:22 schreef etuiedelapiel het volgende:
Eigenlijk zou hij plaats moeten maken voor een jongere, stel dat wij allemaal zouden doorwerken tot ons 71e.
???quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Niets dan lof voor mensen die werken na hun 70e.
Geen pensioen trekken.quote:Op donderdag 29 januari 2015 12:00 schreef john2406 het volgende:
[..]
???
Wat versta jij onder werken dan?
En jij verwacht dat hij iets waar iemand recht op heeft dit maar niet laat uitbetalen?quote:
AOW ja, pensioen nee.quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:04 schreef john2406 het volgende:
[..]
En jij verwacht dat hij iets waar iemand recht op heeft dit maar niet laat uitbetalen?
Al vermoed ik dat het dan maar een zakcentje is buiten wat iemand dan voor de rest krijgt.
Iedere ned heeft vanaf, leeftijd, namelijk recht op Aow, en misschien zelfs pensioen.
Volgens mij zelfs de koning.
Neemt echter niet weg dat ik het geen werken vind.quote:
Hij draagt elke maand een eurootje of 5000 af aan IB.quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:26 schreef john2406 het volgende:
[..]
Neemt echter niet weg dat ik het geen werken vind.
Maar ze zijn wel van de straat af is het niet?
Die of zo een bedrag zou ik maaar al te graag afstaan, en dan begrijp je me wel neem ik aan of niet?quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:32 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hij draagt elke maand een eurootje of 5000 af aan IB.
Er zijn dagen dat ik dat niet aan belasting betaal.
Nee, niet het halve tarief, met een salaris boven de 130k zit je alsnog voor 80.000 euro in de 52%-schijf.quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:35 schreef john2406 het volgende:
[..]
Die of zo een bedrag zou ik maaar al te graag afstaan, en dan begrijp je me wel neem ik aan of niet?
In welke schijf zit deze?
Als hij Aow ontvangt zit hij in het halve tarief niet?
Volgens mij als ik recht op aow heb zit ik toch echt met de bijverdienste ook op het halve tarief, en of dat zoveel of zoweinig is lijkt me niet van belang.quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:36 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, niet het halve tarief, met een salaris boven de 130k zit je alsnog voor 80.000 euro in de 52%-schijf.
Dat is alleen in schijf 1 en 2 het geval (waar minder dan 20% van zijn inkomen onder valt).quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:38 schreef john2406 het volgende:
[..]
Volgens mij als ik recht op aow heb zit ik toch echt met de bijverdienste ook op het halve tarief, en of dat zoveel of zoweinig is lijkt me niet van belang.
Geef me eens een linkje dan, waar in vermeld staat dat iemand met recht op aow maar zoveel bij verdienen mag.quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is alleen in schijf 1 en 2 het geval (waar minder dan 20% van zijn inkomen onder valt).
http://www.homefinance.nl/belastingen/belastingtarieven-2014.aspquote:Op donderdag 29 januari 2015 13:45 schreef john2406 het volgende:
[..]
Geef me eens een linkje dan, waar in vermeld staat dat iemand met recht op aow maar zoveel bij verdienen mag.
En als meer dan word deze bestraft door meer te betalen als iemand anders.
Ben zelf ook al opzoek ernaar maar nog niets gevonden helaas.
Dan had ik wel begrepen hoor dat jij dat beweerd echter ik beweer dat ook over het bij verdienen maar het halve tarief geld.quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
http://www.homefinance.nl/belastingen/belastingtarieven-2014.asp
Ik zeg nergens dat iemand met recht op AOW maar x mag bijverdienen. Ik zeg dat zijn inkomen (133-143k) gewoon wordt belast over de laatste twee schijven.
Je taalgebruik is wat warrig.quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:49 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan had ik wel begrepen hoor dat jij dat beweerd echter ik beweer dat ook over het bij verdienen maar het halve tarief geld.
En dan reken maar uit wat deze bijdraagt aan de overheid, als er ook iemand kan zitten die het volle tarief zou moeten betalen.
Maar dat is mij visie zo zie ik het dus.
donner, ballin, opstelten..quote:Op woensdag 28 januari 2015 19:57 schreef BasEnAad het volgende:
Dan is het wachten op de volgende populist die van Nederland zo snel mogelijk een politiestaat wil maken.
Ja, de stoere lijn van hard optreden tegen misdaad e.d.quote:Op donderdag 29 januari 2015 14:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
donner, ballin, opstelten..
Allemaal hetzelfde beleid. Zo snel mogelijk regelen dat de staat alle informatie over iedereen snel kan beschikken.
de stoere lijn van hard willen optreden tegen misdaadquote:Op donderdag 29 januari 2015 15:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja, de stoere lijn van hard optreden tegen misdaad e.d.
Nou ja, de standaard stoere "rechtse" retoriek in elk geval.quote:Op donderdag 29 januari 2015 15:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
de stoere lijn van hard willen optreden tegen misdaad
Als men gewoon niet meer zou uitgeven dan er binnen kwam ook niet.quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:16 schreef waht het volgende:
[..]
Dan zouden we geen begrotingstekort hebben.
Dat noemt men nu 'van de regen in de drup'..quote:Bij de VVD staan achter de schermen twee potentiële opvolgers klaar: de tegenpolen Ard van der Steur en Fred Teeven.
Zelfs op autocue kan de heer Opstelten zich niet bedwingen om ook hier een 'uuh' te kunnen onderdrukken. Op 0:23.quote:
In elk geval wel kostbesparend wat betreft de speeches.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 00:13 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Dat noemt men nu 'van de regen in de drup'..
Nee hoor, doen ze met kabinetten ook altijd (1 keer niet volgens mij).quote:Op vrijdag 6 februari 2015 00:13 schreef Kowloon het volgende:
Is dat niet ongebruikelijk om een minister tussentijds te vervangen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |