Precies mijn ervaring.quote:Op woensdag 28 januari 2015 02:13 schreef k_man het volgende:
Ik vind het al van de gekke dat een werkgever überhaupt verlangt dat dergelijke kosten door de medewerker worden voorgeschoten. Ik zou daar nooit in meegaan. Ja, ik schiet ook geregeld iets voor, maar dan hebben we het over dingen in de orde van grootte van parkeerkaartjes. No way dat ik kosten ga voorschieten voor hotels, vliegtickets, seminars, etc.
Je zou verwachten dat bij een bedrijf als dat waar TS werkt - waar consultants kennelijk geregeld in het buitenland moeten verblijven - er iemand binnen het bedrijf belast is met het regelen van dienstreizen. Die zorgt dat de vluchten en hotels geboekt worden, de transfers geregeld, de kosten gedekt, etc. Daar zou je als werknemer geen omkijken naar moeten hebben, laat staan dat je moet soebatten om je geld.
Ik zou persoonlijk verwachten dat er gewoon een company credit kaart is, en we die kunnen gebruiken. Dat is nu niet het geval.quote:Op woensdag 28 januari 2015 02:13 schreef k_man het volgende:
Ik vind het al van de gekke dat een werkgever überhaupt verlangt dat dergelijke kosten door de medewerker worden voorgeschoten. Ik zou daar nooit in meegaan. Ja, ik schiet ook geregeld iets voor, maar dan hebben we het over dingen in de orde van grootte van parkeerkaartjes. No way dat ik kosten ga voorschieten voor hotels, vliegtickets, seminars, etc.
Je zou verwachten dat bij een bedrijf als dat waar TS werkt - waar consultants kennelijk geregeld in het buitenland moeten verblijven - er iemand binnen het bedrijf belast is met het regelen van dienstreizen. Die zorgt dat de vluchten en hotels geboekt worden, de transfers geregeld, de kosten gedekt, etc. Daar zou je als werknemer geen omkijken naar moeten hebben, laat staan dat je moet soebatten om je geld.
Het is een Amerikaans consultancy bureau.quote:Op woensdag 28 januari 2015 08:00 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Precies mijn ervaring.
Ik vermoed dat TS bij een MKB-bedrijf werkt waarvan de DGA baalt dat TS en zijn collega's het binnenhalen van een opdrachten hebben verprutst (in zijn ogen) en dat nu afreageert op TS.
Ok, de chef NL(of EIMEA) reageert het nu op jullie af dus?quote:Op woensdag 28 januari 2015 09:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het is een Amerikaans consultancy bureau.
Nah, dit besluit komt uit zelfs uit Amerika.quote:Op woensdag 28 januari 2015 09:41 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ok, de chef NL(of EMEA) reageert het nu op jullie af dus?
Het is mij onduidelijk waar dit bedrijf zit. Mocht het ingeschreven staan in Nederland heeft het zich te houden aan Nederlandse regelsquote:Op woensdag 28 januari 2015 09:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nah, dit besluit komt uit zelfs uit Amerika.
Het zit niet in Nederland.quote:Op woensdag 28 januari 2015 10:06 schreef EigenwijzeMuffin het volgende:
Voor iemand die meer dan 2500 op zijn rekening heeft en het " er niet doorheen wil jagen aan het einde van de maand" kom je niet echt pienter over (no offence)
Je doet nu net of wij dat geld voor je terug moeten halen...quote:Op woensdag 28 januari 2015 11:11 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het zit niet in Nederland.
En ik heb het nergens over 'er niet door heen jagen' aan het eind van de maand. Dat zit wel in orde.
Ik zou graag gewoon de centen terug zien. That's all. Ik ben niet de enige, mijn collega's zitten in het zelfde schuitje (met nog grotere bedragen).
Dat ligt er maar net aan wat er afgesproken is. En als ik het zo lees is er niets formeel vastgelegd over deze kosten.quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:54 schreef miro86 het volgende:
TS, ik zou afwachten tot je je tekenbonus niet meer hoeft in te leveren en daarna meteen weg gaan daar. Het is geen fatsoenlijk bedrijf als ze zo met hun werknemers omgaan. (Of je moet een extra riante bonus krijgen)
zonder het bedrijf te kennen ga ik op basis van de branche er van uit dat het een rattenbende is. Daar hoort dit gewoon bij.quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:54 schreef miro86 het volgende:
TS, ik zou afwachten tot je je tekenbonus niet meer hoeft in te leveren en daarna meteen weg gaan daar. Het is geen fatsoenlijk bedrijf als ze zo met hun werknemers omgaan. (Of je moet een extra riante bonus krijgen)
Ik vermoed dat je deze terugbetaalde tekenbonus vervolgens wel weer mag aftrekken van je totaalinkomen dit jaar bij je belastingaangifte. Het netto/bruto verhaal maakt dan niet zo veel uit.quote:Op woensdag 28 januari 2015 01:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het grappige is dat als ik nu ontslag neem. Ik ook een gedeelte van mijn tekenbonus moet inleveren. (Staat wel in het contract..) het nadeel is wel dat ik de bruto tekenbonus moet inleveren. Terwijl ik hem netto natuurlijk kreeg.
Dat de klant niet wil betalen is voor risico van de baas. Je bent bij hem in dienst, niet bij de klant.quote:Op woensdag 28 januari 2015 00:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
In opdracht van de baas. Die zegt gewoon, vluchten, taxi en voedsel zijn af te trekken. (tot op bepaalde hoogtes maar dat trek je toch nooit)
Maar de klant wil nu niet betalen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |