abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149127013
Je kent het wel.

Je zit op het werk, check je mail tijdens werkuren. Een eikhol van een college ziet dat en stuurt een mail naar z'n baas. (werknemer A doet niks! Einz!).

Dan krijg je plots een mail van je baas: "wat ben je aan het doen?" ... zo overduidelijk uiteraard...

Ik zie anderen er volledig van de stress in schieten, en rode wangen krijgen bij " wat was je aan het doen !??? ". Uhhh... ja ....

Zo'n kontenkruiper slaat zich zelf vaak op de borst. Hoe ga je daar sociaal gezien het beste mee om, op een werkvloer? Wanneer je zo'n kontenkruiper rond hebt lopen.

Opties hier?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_149127079
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 00:45 schreef sitting_elfling het volgende:
Je kent het wel.

Je zit op het werk, check je mail tijdens werkuren. Een eikhol van een college ziet dat en stuurt een mail naar z'n baas. (werknemer A doet niks! Einz!).

Dan krijg je plots een mail van je baas: "wat ben je aan het doen?" ... zo overduidelijk uiteraard...

Ik zie anderen er volledig van de stress in schieten, en rode wangen krijgen bij " wat was je aan het doen !??? ". Uhhh... ja ....

Zo'n kontenkruiper slaat zich zelf vaak op de borst. Hoe ga je daar sociaal gezien het beste mee om, op een werkvloer? Wanneer je zo'n kontenkruiper rond hebt lopen.

Opties hier?
Je omdraaien naar je collega en zeggen "hey snitch, in plaats van iedereen in de gaten te houden kun je ook gewoon zelf aan het werk als je bang bent dat er te weinig gedaan wordt".
Gewoon confronteren.
  woensdag 28 januari 2015 @ 00:48:07 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149127084
It's a dog eat dog world.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 28 januari 2015 @ 00:48:42 #4
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_149127092
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 00:47 schreef Elvi het volgende:

[..]

Je omdraaien naar je collega en zeggen "hey snitch, in plaats van iedereen in de gaten te houden kun je ook gewoon zelf aan het werk als je bang bent dat er te weinig gedaan wordt".
Gewoon confronteren.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_149127141
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 00:47 schreef Elvi het volgende:

[..]

Gewoon confronteren.
Ik zou jou echt naast me moeten hebben op kantoor :D Iedereen zou een hartverzakking krijgen. (Dit bedoel ik ten positieve)

Ze vinden dat ik al te direct ben :'). Mijn baas heeft me bewust gezegd dat ik mn mond moet houden want ik wou hem al op de vloer zelf met de grond gelijk maken :').
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  woensdag 28 januari 2015 @ 01:16:03 #6
396386 sturmpie
for night & nature
pi_149127675
er zijn nu eenmaal regels op de werkvloer, die verschillen per bedrijf.
als het niet is toegestaan privé en werk te combineren dan is er reden voor ONTSLAG !!
vanwege het ondermijnen van het arbeidsethos cq inefficientie.
als iedereen op zijn werk zijn prive-zaken gaat regelen dan gaat het bedrijf richting het einde van het bedrijf.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_149127682
Struggles op de Zuidas.

Moet je trouwens niet gaan slapen TS? Anders ben je morgen niet fris op je werk en krijg je weer allemaal mails van je baas.
  woensdag 28 januari 2015 @ 01:18:16 #8
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_149127716
Zzp'ende free-lancer worden, nooit nergens geen last meer van 8-)
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_149128024
Wat een nazihund! Hangt een beetje van de bedrijfscultuur af op welke manier ik hem zou confronteren. Kan je veel maken binnen het bedrijf? dan zou ik wel even link worden. Lig je bij het minste of geringste eruit? dan zou ik hem vriendelijk verzoeken het voortaan gewoon bij jou te komen melden als hij zich ergens aan stoort. Of je maakt een mooie snapchat van momenten dat hij lummelt en stuurt dat naar je baas :P .
pi_149128773
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 01:16 schreef sturmpie het volgende:
er zijn nu eenmaal regels op de werkvloer, die verschillen per bedrijf.
als het niet is toegestaan privé en werk te combineren dan is er reden voor ONTSLAG !!
vanwege het ondermijnen van het arbeidsethos cq inefficientie.
als iedereen op zijn werk zijn prive-zaken gaat regelen dan gaat het bedrijf richting het einde van het bedrijf.
Tsja, als mijn werk meent te denken dat ik enkel werkgerelateerde zaken mag oppakken tijdens werkuren, zal ik er ook voor zorgen dat ik stipt 8 uur per dag werk, en niet meer. :{w
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  woensdag 28 januari 2015 @ 06:03:16 #12
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_149128777
quote:
2s.gif Op woensdag 28 januari 2015 06:00 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Tsja, als mijn werk meent te denken dat ik enkel werkgerelateerde zaken mag oppakken tijdens werkuren, zal ik er ook voor zorgen dat ik stipt 8 uur per dag werk, en niet meer. :{w
precies dit.

En een oudje: "zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten."
Waardeloze baas heb je overigens als hij in gaat op zo'n klikkertje.
Jullie zijn allemaal 15?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_149128783
Bitch aanspreken, en zeggen dat 'snitches get stitches'. Eventueel nog even je connecties met de georganiseerde misdaad benadrukken terwijl je een appel schilt met een mes.

Tering kinderachtig dit.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_149128804
quote:
2s.gif Op woensdag 28 januari 2015 06:00 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Dan lig je er bij de eerst volgende contract verlenging tegenwoordig gewoon uit ;) Maar als zo'n persoon op je werk rond loopt dan zou ik ervoor zorgen dat deze persoon niet alles mee krijgt, want hij verlult je waarschijnlijk toch wel.

Maja je zou ook de bal terug kunnen kaatsen, van bemoei je met je eigen zaken? Of zo van ik heb jou ook niet werk gerelateerd zien surfen? Maar dit soort mensen zijn gewoon heel lastig lijkt mij, en ik heb gelukkig niet zulke collega's.
pi_149129123
Sla zijn hoofd door zn beeldscherm heen.
pi_149129331
En als je dan precies gaat bijhouden wie er meer 'werk' heeft gedaan dan heeft TS natuurlijk wel meer gedaan dan die collega, want die snitch werkt waarschijnlijk ook nog eens veel trager. :')
pi_149129363
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 00:45 schreef sitting_elfling het volgende:
Je kent het wel.

Nee dat ken ik niet. Gek bedrijf werk je. Neem ontslag.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2015 08:38:27 ]
pi_149129614
Bij zo'n werkgever zou ik ter plekke opstappen. Moet er wel een alternatief zijn natuurlijk, maar dat terzijde.
L2B's Mixcloud
  woensdag 28 januari 2015 @ 08:43:45 #19
431402 EigenwijzeMuffin
Bakt die zooi op 180graden
pi_149129753
Godverredome wat kinderachtig zeg :D

Tja ik zou een hele lap text maken en die terug mailen naar iedereen (bewust) Iets met uitleg dat prive zaken soms werk bevorderd en dat je dat moest opzoeken omdat je werkgever wat vroeg. In ieder geval een mail van pak em beet 10 minuten lezen.

Als conclusie komt daar dan te staan dat je dit eigenlijk verspilling vind van je werktijd ( ;) ) maar de aanleiding kwam omdat werknemer X zijn tijd spendeerde zoals men deed in 40' 45' en dat is niet productief werken maar fungeren als zelfbenoemde kamp commadant en daardoor de werksfeer drastisch wordt verziekt en door zijn bemoeienis ben je misschien wel gevoelig voor burnout/stress of andere hippe "werkziekte"

De strekking van het verhaal is natuurlijk dat je ziet dat je collega's dat ook hebben en dat het misschien ten goede komt voor de productiviteit en werksfeer als collega X voortaan elders gaat werken. Flexplekje in de kelder of zo.

FYI ik heb een vast contract en werk altijd naar behoren en daarboven wat ook terug komt in beoordelingen dus knappe werkgever de mij er zo uit gooit ^^.

VMBO oplossing; steek z'n banden lek in de garage
^O^
pi_149129864
Zolang jij je werk gewoon altijd netjes en op tijd af hebt TS, moet die gast niet zeiken. En mocht je baas je alsnog ontslaan, dan wil je toch niet voor hem werken (lijkt mij dan).

Als ik zo'n werknemer had die iedereen kwam verraden zou ik er ten eerste niet op ingaan (zolang de beschuldigde doet wat ie moet doen, kan mij het niet schelen wat ie verder doet) en ten tweede de klikspaan een speech geven dat ik wel bepaal of iemand z'n werk doet of niet, en niet hij.
pi_149129982
Komt dit echt voor?
pi_149130227
Ik heb dit nog nooit meegemaakt, lekkere organisatie dan.
pi_149130487
Oh ik heb er hier ook een zitten, maar die doet het net iets anders.

Die zegt overal ja op en komt dan om in het werk, maar gaat zich dan ook nog eens met jouw werk bemoeien en gaat proberen om alles over te nemen om een wit voetje bij de manager te halen. Hij zaagt nog net niet de poten onder je stoel vandaan.

Helaas is hij het lieverdje van de directeur, ze kennen elkaar ook privé dus daar kan je dan ook niet veel aan doen.
Haters gonna hate.
pi_149130535
quote:
11s.gif Op woensdag 28 januari 2015 08:59 schreef zarGon het volgende:
Komt dit echt voor?
Grote Amerikaanse consultancy boer.

Tussen mijn vrienden heb ik dit wel vaker gezien hoor. Het gebeurt mij alleen niet zo heel vaak. Ik heb ook wel eens een mail gekregen van een graduate die net begonnen was dat ik wat meer socialer moest zijn naar de rest. Ik liet die mail mn baas zien en z'n bek viel open van het lachen.

Knurft :').
  woensdag 28 januari 2015 @ 09:54:58 #25
317680 GoWithIt
Just like that
pi_149130867
We hadden een chick op het werk die scherp in de gaten hield hoe lang iedereen pauze nam.
'Ja nou, collega X neemt altijd wel drie kwartier pauze in plaats van een half uur!'
Ik zei gewoon eens tegen haar: Anders let je even op jezelf, het is niet jouw verantwoordelijkheid om in de gaten te houden wat een ander doet op zijn werkdag.

Gewoon direct zijn. Je hoeft er niet lullig over te doen maar zo'n collega mag best weten dat hij zich lekker met zijn eigen zaken mag bemoeien.
Dus. Dat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')