• Joosie200twitter:
quote:Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Weet je wat cassatie is?
Nu tijd voor serieuze zaken: de uitspraak in de zaak Paxcon q.q. / Etsu c.s. Dit arrest is een schoolvoorbeeld van de perfecte en uiterst rechtvaardige werking van de Nederlandse rechtspraak. Waar eiser middels listige kunstgrepen de procedure wilde beïnvloeden is de onafhankelijkheid van het gerecht vast komen te staan en heeft het recht gezegevierd.quote:
quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:18 schreef Joosie200 het volgende:
Etsu c.s., eiser in eerste aanleg, vordert een verklaring voor recht dat Paxcon q.q. eiser verschuldigd is om een hertentamen, te weten: Europees Recht, te behalen met een cijfer gelijk of hoger als van Paxcon q.q. Paxcon q.q. verweerde zich wat als volgt begrepen moet worden: de eis moet worden afgewezen en wel omdat Etsu c.s. zich maar minder vijandelijker moet gedragen jegens mij, zijnde mod van het EXA forum op Fok.nl. Bovendien biedt Paxcon q.q. geen bijles aan medestudenten aan, omdat er reeds capita selecta voor handen zijn om zelf eigenhandig te bestuderen. En zo zou Paxcon q.q. al zijn diensten inzetten om bijles te verlenen, dan niet voor een vriendenprijsje jegens Etsu c.s. De Rechtbank te Noord-Nederland heeft de eis afgewezen en geeft Paxcon q.q. gelijk.
Vreemd dat wij op het HBO dan Corstens hadden en nu Ons Strafrecht krijgen (derdejaars vak!).quote:Op maandag 26 januari 2015 17:02 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Heb alleen De Hullu gelezen, Ons Strafrecht is meer hbo maar wel duidelijker (peppie en kokkie taal)
Er is een reden dat Corstens en De Hullu standaardwerken voor strafrecht zijn: ze zijn heel erg goed. Er staat verschrikkelijk veel in. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je ze per se nodig hebt om een basis van het strafrecht te kennen; bij bachelorvakken behandel je meestal allerlei stof niet die wel in handboeken staat. Tel daarbij op dat vooral Corstens soms echt verschrikkelijk schrijft.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:02 schreef IPA35 het volgende:
Wie is er bekend met de literatuur over formeel strafrecht?
Wij gebruikten op het HBO het boek van Corstens en ons werd verteld dat dit samen met het boek van De Hullu een beetje de standaardwerken over strafrecht waren. Nu heb ik i.p.v. Corstens een boek genaamd "Ons Strafrecht" moeten aanschaffen. Iemand een mening over welk boek "beter" is?
quote:Het arrest is eveneens moeilijk te vatten naast het arrest Marks & Spencer II (HvJ EG 13 december 2005, nr. C-446/03, BNB 2006/72c*). In die zaak aanvaardde het Hof een volstrekt generiek misbruikargument (verliesverplaatsing) als rechtvaardiging in een zaak waarin geen spoor van misbruik te ontwaren viel. In Cadbury Schweppes daarentegen wordt een generieke maatregel juist weer verboden in een zaak waarin bovendien evident wél sprake is van winstverplaatsing. Met de consistentie in 's Hofs rechtspraak blijft het dus tobben.
Dit heeft te maken met strafrechtelijke immuniteit van de overheid. Dit zou eens een mogelijke scriptieonderwerp voor mij kunnen worden.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Ons Strafrecht" klinkt best wel een beetjequote:Op maandag 26 januari 2015 17:04 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Vreemd dat wij op het HBO dan Corstens hadden en nu Ons Strafrecht krijgen (derdejaars vak!).
Godverdomme wat een baas. Heeft hij een fanclub? Klinkt alsof ik heel veel van deze kerel kan leren.quote:
Heel interessant. Ik zeg doen.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:05 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Dit heeft te maken met strafrechtelijke immuniteit van de overheid. Dit zou eens een mogelijke scriptieonderwerp voor mij kunnen worden.
quote:Op maandag 26 januari 2015 17:05 schreef Tchock het volgende:
Corstens ligt op dit moment naast mijn kussen op bedEtsu werd heel opgewonden eventjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Net zoals "belastingrecht voor het HO"quote:Op maandag 26 januari 2015 17:05 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
"Ons Strafrecht" klinkt best wel een beetje
Öneryıldızquote:
Wij Zijn Strafrechtquote:Op maandag 26 januari 2015 17:05 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Yildiz is toch zo'n sauzenmerk?quote:
quote:Op maandag 26 januari 2015 17:06 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Yildiz is toch zo'n sauzenmerk?
Mijn hele broodje zit Önderyildiz.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:06 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Precies, vroeg me dus al af waar de casus om zou gaan draaienquote:Op maandag 26 januari 2015 17:06 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
quote:
Nog duur ook nog...quote:Op maandag 26 januari 2015 17:05 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Okquote:Op maandag 26 januari 2015 17:06 schreef Etsu het volgende:
IPA35, ze bedoelen nestor. Vaak Dag erop op progress. Dat hele tijd in gaten houden heeft geen zin aangezien het 1x per dag (rond 06:00 u) wordt bijgewerkt en zichtbaar is
Ga je scriptie schrijven bij hem.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Godverdomme wat een baas. Heeft hij een fanclub? Klinkt alsof ik heel veel van deze kerel kan leren.
Niet gewoon zoals het een Fokker betaamt vanaf zijn zolderkamertje webwinkelenquote:Op maandag 26 januari 2015 17:07 schreef Etsu het volgende:
Ik heb net de halve stad doorgefietst omdat winkels failliet zijn en of hun kassa het niet deed.
3 winkels verder
Vrij gemiddeld. Wacht maar tot je een Asser moet aanschaffenquote:Op maandag 26 januari 2015 17:07 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Nog duur ook nog...
http://shop.kluwer.nl/boe(...)ht/prod10031603.html
Dumpen van meer asielzoekers in leeglopende Groningse dorpen is zo'n slecht plan nog niet.quote:
Hehehequote:Op maandag 26 januari 2015 17:08 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Vrij gemiddeld. Wacht maar tot je een Asser moet aanschaffen
Moet cadeau over halfuur alweer geven dus had geen tijd.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:08 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Niet gewoon zoals het een Fokker betaamt vanaf zijn zolderkamertje webwinkelen
Misschien best een goed idee.quote:
quote:Op maandag 26 januari 2015 17:08 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ik moest hardop lachen.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Misschien best een goed idee.
Maar hij heeft ook helemaal gelijk. Als je zoals ik afgelopen dagen tientallen zaken van het HvJ bestudeert valt echt op hoe weinig lijn er in zit. Richtlijnen hebben geen rechtstreekse werking, behalve in één arrest. De onderlinge samenhang van de verdragsvrijheden is gewoon prijsschieten: de ene keer gebruikt het HvJ ze nevenschikkend, de andere keer wordt er eentje niet behandeld omdat er een andere van toepassing is en soms worden ze allemaal nagelopen of ze van toepassing zijn of niet. In sommige arresten wordt de "dynamische interpretatie" toegepast, wat wil zeggen dat het Hof kan kijken waar ze op dat moment zin in hebben zonder zich aan te trekken van eerdere jurisprudentie. Echt, de lijst is eindeloos.
Belangrijke vraag: wiens zolderkamer webwinkelt een FOK!ker dan vanaf?quote:Op maandag 26 januari 2015 17:08 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ons Strafrecht is aan gewerkt door Prof. Knigge die voor de RUG werkt...quote:Op maandag 26 januari 2015 17:08 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Vrij gemiddeld. Wacht maar tot je een Asser moet aanschaffen
Dat gebeurt aan de lopende band. Voor Loonheffingen nog dertig euro afgetikt voor een jurisprudentiebundel geschreven door de hoofddocent die we vervolgens niet hebben gebruikt in de cursus.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:11 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ons Strafrecht is aan gewerkt door Prof. Knigge die voor de RUG werkt...
Ons kent ons.
Das de praktijk van alledagquote:Op maandag 26 januari 2015 17:11 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ons kent ons.
Je vindt Iraanse dames ook leuk?quote:Op maandag 26 januari 2015 17:08 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dumpen van meer asielzoekers in leeglopende Groningse dorpen is zo'n slecht plan nog niet.
quote:Op maandag 26 januari 2015 17:12 schreef Etsu het volgende:
Studieboeken lezen
Paxcon is met mij eens
Ik heb nog de vorige druk van Corstens liggen. Dan die maar gewoon leren?quote:Op maandag 26 januari 2015 17:12 schreef Etsu het volgende:
Ons Strafrecht lezen
Paxcon is met mij eens
Ofcquote:Op maandag 26 januari 2015 17:12 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Je vindt Iraanse dames ook leuk?
Hoe oud is die? Is nogal wat verandert mbt opsporingsbevoegdheden afgelopen jaren.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:13 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik heb nog de vorige druk van Corstens liggen. Dan die maar gewoon leren?
Straf2 kan je halen met werkgroepen. Ik heb dat boek nooit gezien/nooit van gehoord, dus weet niet in hoeverre het aansluit bij de stof.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:13 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik heb nog de vorige druk van Corstens liggen. Dan die maar gewoon leren?
quote:Op maandag 26 januari 2015 17:14 schreef Ties02 het volgende:
Ik heb slechte ervaringen met Iraanse dames
Paxcon weet hiervan
Bij Burgerlijk Recht 2 heb ik 13 van de 14 colleges alles gelezen. College 14 en de "aanvullende stof" niet. Maar daar hadden we de JFV samenvatting voor...quote:Op maandag 26 januari 2015 17:13 schreef Etsu het volgende:
[..]
Goed punt. Ik probeer het wel maar lukt nooit om alles te lezenEn toch blijf ik ze kopen.
Had je al eerder verteld.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:14 schreef Ties02 het volgende:
Paxcon weet hiervan
Vrij standaard. Ik weet nog dat ik een geïrriteerde opmerking kreeg van mijn hoogleraar omdat ik geen verwijzing naar zijn boek in mijn scriptie had opgenomen. Dat het slechts een bundeling van eerder werk was, maakte niet uit. Ze kicken op eigen publicaties en de verdiensten daaruit.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:11 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ons kent ons.
Blijkbaar ook met Nederlandsequote:Op maandag 26 januari 2015 17:14 schreef Ties02 het volgende:
Paxcon weet hiervan
Terecht. Ik rep ook altijd over mijn ene publicatie.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:15 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Vrij standaard. Ik weet nog dat ik een geïrriteerde opmerking kreeg van mijn hoogleraar omdat ik geen verwijzing naar zijn boek in mijn scriptie had opgenomen. Dat het slechts een bundeling van eerder werk was, maakte niet uit. Ze kicken op eigen publicaties en de verdiensten daaruit.
Hmm, ik denk zo'n 3 jaar.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoe oud is die? Is nogal wat verandert mbt opsporingsbevoegdheden afgelopen jaren.
Ben nu wel benieuwd.quote:
Ike houdt het bij serveersters uut heel 't land.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:15 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ties houdt het bij meiskes uuuut Groningen.
Nope, maar in het vorige topic maakte IPA35 die opmerking over Iraanse dames. Ik ben blijkbaar niet de enige in dit topic.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:15 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Nouja jij vertelt ook elk topic dat je op ze valt he
Lelijke wijven hierquote:Op maandag 26 januari 2015 17:15 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ties houdt het bij meiskes uuuut Groningen.
Toch maar eens opzoeken straks.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:15 schreef eriksd het volgende:
[..]
Terecht. Ik rep ook altijd over mijn ene publicatie.
Die krijg ik nu keihard terug.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:16 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ike houdt het bij serveersters uut heel 't land.
Valt wel mee.quote:
Pax klapt alleen pizza en biertjes.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:17 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Nait soez'n en gewoon wieven klappen joah
Pax is het eens met mij
Vind zo'n aangemaakte rrrrr een stuk hinderlijker hoor bij die verenigingsdamesquote:Op maandag 26 januari 2015 17:17 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Valt wel mee.
Ergerlijker zijn diegene uit de omliggende dorpen. Dat dialect.
En bigmacsquote:Op maandag 26 januari 2015 17:17 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Pax klapt alleen pizza en biertjes.
3HAVO op een gereformeerde middelbare school.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:05 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Moet je maar niet in haren wonenquote:Op maandag 26 januari 2015 17:17 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Valt wel mee.
Ergerlijker zijn diegene uit de omliggende dorpen. Dat dialect.
En dik dat die worden het eerste jaar.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:18 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Vind zo'n aangemaakte rrrrr een stuk hinderlijker hoor bij die verenigingsdames
Ik als beschaafde semi-zuiderling vind het allebei maar niks.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:18 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Vind zo'n aangemaakte rrrrr een stuk hinderlijker hoor bij die verenigingsdames
Was Erik eigenlijk ook lid?quote:Op maandag 26 januari 2015 17:18 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
En dik dat die worden het eerste jaar.
Ik trek er volgende week pas in...quote:
Daar hoop ik ooit te kunnen wonenquote:
Dan woon je in Haren zonder haren!quote:Op maandag 26 januari 2015 17:19 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Daar hoop ik ooit te kunnen wonen
Ik wil ergens in een bos.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:19 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Daarom juist. Ideaalquote:
Even een pareltje uit het boek er bij gezocht.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:12 schreef eriksd het volgende:
Moet nog steeds lachen om Tchock's samenvatting. Genieten.
Janken.quote:In deze zaak emigreerde N van Nederland naar het Verenigd Koninkrijk
en kreeg een conserverende aanslag opgelegd. De vraag was of deze conserverende aanslag in
strijd was met het recht van vestiging. Hoewel op grond van Werner verdedigbaar is dat het recht van vestiging niet van toepassing is (alleen verplaatsing van woonplaats) oordeelde het Hof van Justitie dat dat recht wel van toepassing is omdat het ‘gaat om het geval van een gemeenschapsonderdaan die sinds de verlegging van zijn woonplaats in een lidstaat woont en houder is van alle aandelen van in een andere lidstaat gevestigde vennootschappen’
Valt tegen inderdaad.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:21 schreef Ties02 het volgende:
Haren is wel voor de rijke tatta's
Ik weet niet zo gauw of er wel brood te verdienen is in dat arbeidsrecht
Daarom Boek 2 vriend...quote:Op maandag 26 januari 2015 17:21 schreef Ties02 het volgende:
Haren is wel voor de rijke tatta's
Ik weet niet zo gauw of er wel brood te verdienen is in dat arbeidsrecht
De snelweg ligt er al.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:19 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Wellicht. Heb stage gedaan bij een notaris. Dagelijks kwamen er van die kleine ondernemers langs voor hun B.V./Stichting/Vereniging etc. etc.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:23 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Oh zit daar geld in?
Dan ben ik op de goede weg
Huh maar je doet geen notarieel recht toch?quote:Op maandag 26 januari 2015 17:25 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Wellicht. Heb stage gedaan bij een notaris. Dagelijks kwamen er van die kleine ondernemers langs voor hun B.V./Stichting/Vereniging etc. etc.
Nee was op HBO.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:26 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Huh maar je doet geen notarieel recht toch?
Leuk! Ik ga deze zomer wss stage lopen ergens
Estate planning is ook wel tof ja, ga dat komend semester volgen denk ik
Ja ik weet niet wat jij wil doen op een notariskantoor zonder dat je (ka-)notaris bent, koffie halen?quote:Op maandag 26 januari 2015 17:28 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Je hoeft überhaupt geen notarieel recht gedaan te hebben om in die praktijk werkzaam te kunnen zijn, maar als je ooit (kandidaat-)notaris wil zijn wel natuurlijk.
Noh man, gewoon standaardmodelletjes van KNB invullen en dan ¤300 euro vragen voor standaardtestamentjes waar je 20 minuten mee bezig bent.quote:
Aktes maken die de notaris vervolgens een keer langsloopt, eventuele verbeterpunten geeft en daarna passeert?quote:Op maandag 26 januari 2015 17:28 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja ik weet niet wat jij wil doen op een notariskantoor zonder dat je (ka-)notaris bent, koffie halen?
Aha je bedoelt dus toegevoegd of kandidaat-notarisquote:Op maandag 26 januari 2015 17:29 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Aktes maken die de notaris vervolgens een keer langsloopt, eventuele verbeterpunten geeft en daarna passeert?
Nee.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:30 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Aha je bedoelt dus toegevoegd of kandidaat-notaris
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |