abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 januari 2015 @ 23:02:57 #51
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_149059565
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 22:20 schreef computergirl het volgende:

[..]

Dan moet jij de hele dag je moeder, je zus(sen), nichtjes en vrouw rondrijden.
Geen probleem. Of ze kunnen fietsen/lopen. :Y
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_149059595
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:00 schreef BigSmurf het volgende:
Dat ligt eraan, genoeg mensen die 2-strooks waar 130 km/h met 115-120 km/h gaan inhalen. In geval van V-max rijden hoeft het niet natuurlijk. Maar ik zou eerder even gas bijgeven en terugvoegen om uit die "gevaarlijke" situatie te komen dan remmen. Daarmee verleg je namelijk de gevaarzetting van jezelf naar de ander. Dat je dat doet omdat het eigen schuld dikke bult is snap ik wel, maar als het niet nodig is, wees dan gewoon wijs...
Oke, ik geef ook eigenlijk altijd gas bij moet ik zeggen. Zou je eigenlijk het nummerbord kunnen noteren en dat door kunnen geven aan de politie?
  zondag 25 januari 2015 @ 23:06:24 #53
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_149059732
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:00 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Dit.

[..]

Dat ligt eraan, genoeg mensen die 2-strooks waar 130 km/h met 115-120 km/h gaan inhalen. In geval van V-max rijden hoeft het niet natuurlijk. Maar ik zou eerder even gas bijgeven en terugvoegen om uit die "gevaarlijke" situatie te komen dan remmen. Daarmee verleg je namelijk de gevaarzetting van jezelf naar de ander. Dat je dat doet omdat het eigen schuld dikke bult is snap ik wel, maar als het niet nodig is, wees dan gewoon wijs...
Niet om vervelend te doen, maar 130 is de maximumsnelheid. Daar mag je met 120 ook rijden, ook bij inhalen. En hoe lang denk je nou dat iemand met 120 naast een vrachtauto met 80 rijdt? Lang genoeg om kleven te rechtvaardigen?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 25 januari 2015 @ 23:06:56 #54
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149059756
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:00 schreef BigSmurf het volgende:

Dat ligt eraan, genoeg mensen die 2-strooks waar 130 km/h met 115-120 km/h gaan inhalen. In geval van V-max rijden hoeft het niet natuurlijk. Maar ik zou eerder even gas bijgeven en terugvoegen om uit die "gevaarlijke" situatie te komen dan remmen. Daarmee verleg je namelijk de gevaarzetting van jezelf naar de ander. Dat je dat doet omdat het eigen schuld dikke bult is snap ik wel, maar als het niet nodig is, wees dan gewoon wijs...
Maar ja, wat is V-max he. Jouw teller of die van degene die achter je zit.
pi_149059760
quote:
7s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:03 schreef Kowloon het volgende:
Zou je eigenlijk het nummerbord kunnen noteren en dat door kunnen geven aan de politie?
Ja, dat kan. Er zal een aantekening gemaakt worden. Bij meerdere/veel aantekeningen gaat de politie even langs bij de eigenaar van dat kenteken.
Een foto waarop nummerbord, afstand (schatting natuurlijk) en eventueel chauffeur van de bumperklevende auto staan, helpen bij het doorgeven aan de politie.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_149059779
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:00 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Dit.

[..]

Dat ligt eraan, genoeg mensen die 2-strooks waar 130 km/h met 115-120 km/h gaan inhalen. In geval van V-max rijden hoeft het niet natuurlijk. Maar ik zou eerder even gas bijgeven en terugvoegen om uit die "gevaarlijke" situatie te komen dan remmen. Daarmee verleg je namelijk de gevaarzetting van jezelf naar de ander. Dat je dat doet omdat het eigen schuld dikke bult is snap ik wel, maar als het niet nodig is, wees dan gewoon wijs...
Nou ja, dat je 130 km/h mag, betekent niet dat 130 km/h een minimale snelheid is voor de linkerbaan.

Ja, er zijn ook tragere auto's, maar om die nu te verplichten op de rechtersstrook te blijven rijden...
pi_149059879
Er is geen minimale snelheid waarop je mag inhalen. Als je met 60km/u iemand wil inhalen, dan mag dat.
MITS het geen gevaar oplevert voor het (overige) verkeer en je dat overige verkeer niet hindert.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_149059930
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:07 schreef spijkerbroek het volgende:
Ja, dat kan. Er zal een aantekening gemaakt worden. Bij meerdere/veel aantekeningen gaat de politie even langs bij de eigenaar van dat kenteken.
Een foto waarop nummerbord, afstand (schatting natuurlijk) en eventueel chauffeur van de bumperklevende auto staan, helpen bij het doorgeven aan de politie.
Ah, dat laatste is ook wel handig ja. Wel eens gehoord dat het uiteindelijk tot een boete oid. kwam? Of volgt er echt alleen een gesprek?
pi_149060074
quote:
7s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:10 schreef Kowloon het volgende:
Ah, dat laatste is ook wel handig ja. Wel eens gehoord dat het uiteindelijk tot een boete oid. kwam? Of volgt er echt alleen een gesprek?
Geen idee, om eerlijk te zijn. Ik hoop dat het wel tot een boete komt, maar dat is 'hoop', niet 'weet' ;)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 25 januari 2015 @ 23:15:25 #60
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_149060182
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Niet om vervelend te doen, maar 130 is de maximumsnelheid. Daar mag je met 120 ook rijden, ook bij inhalen. En hoe lang denk je nou dat iemand met 120 naast een vrachtauto met 80 rijdt? Lang genoeg om kleven te rechtvaardigen?
Dat mag ja. En kleven is in principe nooit gerechtvaardigd. Maar hoe vaak kom je geen figuren tegen die een auto die bijvoorbeeld 110 km/h rijdt gaan inhalen met 112 - 113 km/h. Waar je dan 130 km/h mag. Dan hinder je gewoon achterop komend verkeer. En dát mag niet.
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:07 schreef skrn het volgende:

[..]

Nou ja, dat je 130 km/h mag, betekent niet dat 130 km/h een minimale snelheid is voor de linkerbaan.

Ja, er zijn ook tragere auto's, maar om die nu te verplichten op de rechtersstrook te blijven rijden...
Inmiddels kan 99,9% van de auto's in Nederland wel 130 km/h rijden. Geef gewoon gas als je inhaalt en voeg meteen terug. Tot in ieder geval iets wat op de V-max lijkt of een significant snelheidsverschil met het voertuig wat je inhaalt.
  zondag 25 januari 2015 @ 23:18:31 #61
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149060326
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:07 schreef skrn het volgende:

[..]

Nou ja, dat je 130 km/h mag, betekent niet dat 130 km/h een minimale snelheid is voor de linkerbaan.

Ja, er zijn ook tragere auto's, maar om die nu te verplichten op de rechtersstrook te blijven rijden...
Dat is idd ook een denkfout die vaak gemaakt wordt, je MAG 130 het moet niet. Die bumperklevertjes vinden zichzelf vaak in hun recht staan omdat ze de max toegestane snelheid op de klok hebben.
  zondag 25 januari 2015 @ 23:20:30 #62
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149060421
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:15 schreef BigSmurf het volgende:


Inmiddels kan 99,9% van de auto's in Nederland wel 130 km/h rijden. Geef gewoon gas als je inhaalt en voeg meteen terug. Tot in ieder geval iets wat op de V-max lijkt of een significant snelheidsverschil met het voertuig wat je inhaalt.
Ik rij altijd op de cruise en ook al gaat het inhalen wat trager ik geef geen centimeter gas bij. Betrokkene achter mij heeft maar ff geduld dan.
  zondag 25 januari 2015 @ 23:21:57 #63
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_149060512
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is idd ook een denkfout die vaak gemaakt wordt, je MAG 130 het moet niet. Die bumperklevertjes vinden zichzelf vaak in hun recht staan omdat ze de max toegestane snelheid op de klok hebben.
Ze staan in die zin in hun recht dat jij achteropkomend verkeer hindert als je flink onder V-max op de linkerbaan hangt. Het bumperkleven is fout, maar een gevolg, geen oorzaak. Zelfde met rechts inhalen. Dáár zit de denkfout.
  zondag 25 januari 2015 @ 23:23:24 #64
430880 mig72
De Professional
pi_149060577
vrouwen en autorijden :')
pi_149060626
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik rij altijd op de cruise en ook al gaat het inhalen wat trager ik geef geen centimeter gas bij. Betrokkene achter mij heeft maar ff geduld dan.
Is het niet zo dan je vlot iemand moet inhalen om meteen weer naar rechts te gaan?
Door jouw gedrag lok je ergernis uit.

Er zit een + knopje op je stuur om even gas bij de geven met de cc.
pi_149060637
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:21 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Ze staan in die zin in hun recht dat jij achteropkomend verkeer hindert als je flink onder V-max op de linkerbaan hangt. Het bumperkleven is fout, maar een gevolg, geen oorzaak. Zelfde met rechts inhalen. Dáár zit de denkfout.
Ik rijd regelmatig op zo'n 130 km/h weg, de A15, maar wat ik merk is dat snelheidsverschil ontstaat omdat er vrachtwagens ingehaald moeten worden. Helaas, als je keurig op de rechtersstrook rijdt, rijd je vanzelf een 'fuik' in, namelijk achterop een vrachtwagen. En dan laten de auto's, die op de linkerstrook blijven, je natuurlijk niet zo makkelijk meer tussen.

En dat moet je wel. Dan maar iedereen op de rem.
pi_149060650
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:21 schreef BigSmurf het volgende:
Ze staan in die zin in hun recht dat jij achteropkomend verkeer hindert als je flink onder V-max de gemiddelde snelheid op dat moment op de linkerbaan hangt.
Fixed.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 25 januari 2015 @ 23:25:26 #68
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149060675
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:21 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Ze staan in die zin in hun recht dat jij achteropkomend verkeer hindert als je flink onder V-max op de linkerbaan hangt. Het bumperkleven is fout, maar een gevolg, geen oorzaak. Zelfde met rechts inhalen. Dáár zit de denkfout.
Onzin, ga je ook bumperkleven achter een inhalende vrachtwagen?
pi_149060723
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:21 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Ze staan in die zin in hun recht dat jij achteropkomend verkeer hindert als je flink onder V-max op de linkerbaan hangt. Het bumperkleven is fout, maar een gevolg, geen oorzaak. Zelfde met rechts inhalen. Dáár zit de denkfout.
Ik ben het niet met je eens dat bumperkleven een gevolg is. Bumperklevers zien of de weg als een circuit of anticiperen onvoldoende. Als je goed vooruit kijkt dan zie je het vaak ruim van te voren als er een wat trager iemand in gaat halen en is het meestal al voldoende om gewoon het gas los te laten of de cruisecontrol even op standby te zetten. Dan hoef je niet eens abrupt te remmen en hoef je ook niet dicht op de bumper van je voorganger te zitten.
  zondag 25 januari 2015 @ 23:26:47 #70
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_149060733
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:24 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Fixed.
Ik hield de spits even buiten beschouwing, want dan gaat elke discussie over snelheid mank vanwege de hoeveelheid verkeer. Dan heb je uiteraard een punt.
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

Onzin, ga je ook bumperkleven achter een inhalende vrachtwagen?
Ik kleef zelden, dus nee. Maar als ik ergens voor ben is het een inhaalverbod voor vrachtwagens op 2-strooks snelwegen.
pi_149060746
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:15 schreef BigSmurf het volgende:
Geef gewoon gas als je inhaalt en voeg meteen terug.
Ik voeg pas terug als ik het voertuig wat ik heb ingehaald in mijn binnenspiegel zie.
  zondag 25 januari 2015 @ 23:27:35 #72
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149060773
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:24 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Is het niet zo dan je vlot iemand moet inhalen om meteen weer naar rechts te gaan?
Door jouw gedrag lok je ergernis uit.

Er zit een + knopje op je stuur om even gas bij de geven met de cc.
Heb ik geen boodschap aan. Ik rij altijd v-max. En als ik dan met 130 iemand inhaal die 128 rijdt duurt dat maar ff wat langer. Ga ik geen gas voor bijgeven.
pi_149060778
quote:
7s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:26 schreef BigSmurf het volgende:
Ik hield de spits even buiten beschouwing, want dan gaat elke discussie over snelheid mank vanwege de hoeveelheid verkeer. Dan heb je uiteraard een punt.
Het gaat altijd over de gemiddelde snelheid op dat moment, waarbij die niet boven V-max uit mag komen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_149060808
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:27 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ik voeg pas terug als ik het voertuig wat ik heb ingehaald in mijn binnenspiegel zie.
Dat doe ik ook.
  zondag 25 januari 2015 @ 23:29:37 #75
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_149060846
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Heb ik geen boodschap aan. Ik rij altijd v-max. En als ik dan met 130 iemand inhaal die 128 rijdt duurt dat maar ff wat langer. Ga ik geen gas voor bijgeven.
Maar dan rij je toch de V-max? Of de op dat moment gemiddelde snelheid op de linkerstrook? Dan is er geen discussie. Het ging over significant onder de V-max rijden. Je voorbeeld is niks mis mee. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')