abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 februari 2015 @ 16:17:22 #76
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149360272
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 16:15 schreef xienix84 het volgende:

[..]

Sorry, zag deze niet. Nouja, je hebt bijvoorbeeld wel technieken waarbij je functionele informatie op structurele informatie registreert. Of waarbij je verschillende functionele scans over elkaar legt/vergelijkt. Bedoel je zoiets?
Mooi, ben niet de enige die daar aan moest denken :)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Moderator woensdag 4 februari 2015 @ 16:23:57 #77
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149360489
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 16:16 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat klinkt een beetje als de spatial registration die je bij MRI nodig hebt voor groepsanalyses. Wat je daarbij doet is een functionele scan maken waarbij het daadwerkelijke experiment gedaan wordt. Vervolgens meet je ook een hoog resolutie anatomische scan. Je doet dan eerst een rigide registratie van functionele data naar de anatomische scan, en vervolgens een non-rigide registratie van anatomische scan naar een common space template. Die twee transformaties samen zorgen dan dat je de functionele data in de common space hebt zitten, zodat bijvoorbeeld de visuele cortex van alle proefpersonen mooi overlappen.
Bijna maar dan zonder die 2de registratie maar die 2de dataset gewoon volgens dezelfde parameters transformeren als je met die rigide registratie hebt gedaan.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 4 februari 2015 @ 16:25:53 #78
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149360530
quote:
2s.gif Op woensdag 4 februari 2015 16:23 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Bijna maar dan zonder die 2de registratie maar die 2de dataset gewoon volgens dezelfde parameters transformeren als je met die rigide registratie hebt gedaan.
Als de twee datasets voor de transformatie netjes overlappen kan je toch gewoon diezelfde transformatie ook op de tweede toepassen?
Onikaan ni ov dovah
pi_149360540
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 16:25 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Als de twee datasets voor de transformatie netjes overlappen kan je toch gewoon diezelfde transformatie ook op de tweede toepassen?
Plus, dat lijkt me ook belangrijk mbt het kijken naar groepsniveau.
  Moderator woensdag 4 februari 2015 @ 16:33:47 #80
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149360743
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 16:25 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

het voorbeeld wat ik heb zijn dus 2 structuren die naar elkaar toe lijken te groeien. Zeg een groene slang en rode kubus, als ik nu alle slangen recht leg en zie dat in de tijd de kubussen steeds meer dicht bij de kop van de slang zitten kan ik dus zeggen in de tijd gaat de kop van de slang steeds meer naar de kubus toe.... (zoiets)

De kubussen wil je dus niet alignen
  woensdag 4 februari 2015 @ 16:36:20 #81
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149360811
quote:
2s.gif Op woensdag 4 februari 2015 16:33 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

het voorbeeld wat ik heb zijn dus 2 structuren die naar elkaar toe lijken te groeien. Zeg een groene slang en rode kubus, als ik nu alle slangen recht leg en zie dat in de tijd de kubussen steeds meer dicht bij de kop van de slang zitten kan ik dus zeggen in de tijd gaat de kop van de slang steeds meer naar de kubus toe.... (zoiets)

I am so confused right now :P Als je aan de slangen gaat draaien kan je toch niet meer zeggen dat ze naar de kubussen groeien?
Onikaan ni ov dovah
pi_149360827
quote:
2s.gif Op woensdag 4 februari 2015 16:33 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ah zo... erh, misschien DTI? Waarbij je naar white matter structuur kijkt? Ik denk dat je zo met meerdere scans wel naar veranderingen over tijd kan kijken.
  Moderator woensdag 4 februari 2015 @ 16:43:40 #83
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149361018
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 16:36 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

I am so confused right now :P Als je aan de slangen gaat draaien kan je toch niet meer zeggen dat ze naar de kubussen groeien?

grafisch gezien, ik draai dus alleen aan de slangen... en zie nu aan de kubussen dat hij er naartoe kruipt in de tijd... (laten we zeggen ik zet het hoofd altijd rechts)

Ik doe dus niets met de kubbussen dat wil ik juist niet doen maar wel meedraaien met de slangen. De draai parameters haal ik puur uit de slangen, ik ben blind voor de kubussen...

:X en ik maar denken dat ik het wiel opnieuw aan het uitvinden was :P

Prachtig mooie illustratie van mijn werk, wat doe je zoal :D ik draai aan dingen die eruit zien als slangen :D Het is wel een vereenvoudigd model...

[ Bericht 11% gewijzigd door Bosbeetle op 04-02-2015 16:53:25 ]
  woensdag 4 februari 2015 @ 16:54:01 #84
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149361313
quote:
2s.gif Op woensdag 4 februari 2015 16:43 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

grafisch gezien, ik draai dus alleen aan de slangen... en zie nu aan de kubussen dat hij er naartoe kruipt in de tijd... (laten we zeggen ik zet het hoofd altijd rechts)

Ik doe dus niets met de kubbussen dat wil ik juist niet doen maar wel meedraaien met de slangen.

Prachtig mooie illustratie van mijn werk, wat doe je zoal :D ik draai aan dingen die eruit zien als slangen :D Het is wel een vereenvoudigd model...
Ja als de kubussen meedraaien met de slangen doe je dus iets met de kubussen :P Dat is wat ik bedoelde met dezelfde transformatie toepassen op beide datasets zodat de relatieve orientaties hetzelfde blijven.
Onikaan ni ov dovah
  Moderator woensdag 4 februari 2015 @ 16:55:02 #85
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149361341
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 16:54 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ja als de kubussen meedraaien met de slangen doe je dus iets met de kubussen :P Dat is wat ik bedoelde met dezelfde transformatie toepassen op beide datasets zodat de relatieve orientaties hetzelfde blijven.
Juist ja :) Ik was verward door de term netjes overlappen ik werk met niet overlappende signalen, sorry voor mijn warrige omschrijving :D

Zijn daar voorbeelden van :)
  woensdag 4 februari 2015 @ 17:02:44 #86
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149361555
quote:
2s.gif Op woensdag 4 februari 2015 16:55 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Juist ja :) Ik was verward door de term netjes overlappen ik werk met niet overlappende signalen, sorry voor mijn warrige omschrijving :D

Zijn daar voorbeelden van :)
De fMRI preprocessing pipeline is denk ik wel een goed voorbeeld. Alleen zorg je er dan eerst voor dat je twee datasets in dezelfde space terecht komen. Dat is bij jou al het geval.

Misschien dat je hier wat bruikbare voorbeelden uit kan halen:
http://fsl.fmrib.ox.ac.uk/fslcourse/lectures/reg.pdf
Onikaan ni ov dovah
pi_149361590
Kunnen we de op updaten en bosbeetles werkgebied draaien aan slangen noemen?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  Moderator woensdag 4 februari 2015 @ 17:14:23 #88
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149361895
quote:
10s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:03 schreef oompaloompa het volgende:
Kunnen we de op updaten en bosbeetles werkgebied draaien aan slangen noemen?
_O- :D

Ik ben wel bioloog maar gelukkig gaat het niet over echte slangen dan was dit namelijk een erg raar onderzoek geweest, iedereen weet dat slangen blauwe kubussen prefereren.
pi_149361917
quote:
2s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:14 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik ben wel bioloog maar gelukkig gaat het niet over echte slangen dan was dit namelijk een erg raar onderzoek geweest, iedereen weet dat slangen blauwe kubussen prefereren.
_O_ _O- _O_
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_149361959
quote:
2s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:14 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

De een zit in DWDD over zijn slangen programma in Australie te kletsen, en de ander kijkt naar object preference in slangen! ;)
  Moderator woensdag 4 februari 2015 @ 17:17:22 #91
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149361991
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:02 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

De fMRI preprocessing pipeline is denk ik wel een goed voorbeeld. Alleen zorg je er dan eerst voor dat je twee datasets in dezelfde space terecht komen. Dat is bij jou al het geval.

Misschien dat je hier wat bruikbare voorbeelden uit kan halen:
http://fsl.fmrib.ox.ac.uk/fslcourse/lectures/reg.pdf
Ah daar heb ik zeker wat aan, ik heb alle algoritmes al wel lopen maar het is wel goed om een beetje terminologie te hebben, en misschien dat we dan kunnen refereren dat het in mri gebruikelijk is maar dat wij het toepassen op microscopie :)
pi_149364811
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 21:29 schreef Diabox het volgende:
Eergisteren ook mijn eerste manuscript gesubmit bij een Elsevier journal. De status was vanochtend nog 'With Editor', en nu staat ie op 'Decision in Process', volgens:
http://academia.stackexch(...)rial-system-ees-take
is dat al de laatste stap. Gaat dat echt zo snel..?
Status wijziging vandaag naar 'Under Review', lijkt me goed..?
pi_149366032
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 19:03 schreef Diabox het volgende:

[..]

Status wijziging vandaag naar 'Under Review', lijkt me goed..?
Ja, dat is goed.
Jesus saves but death prevails.
  woensdag 4 februari 2015 @ 20:00:17 #94
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_149367241
Ik zit al een week naar 'Reviews Completed' te kijken van de gereviseerde versie. Duurt lang!
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_149425470
quote:
2s.gif Op woensdag 4 februari 2015 16:43 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik doe dus niets met de kubbussen dat wil ik juist niet doen maar wel meedraaien met de slangen. De draai parameters haal ik puur uit de slangen, ik ben blind voor de kubussen...

In de beeldverwerking heet dit inderdaad "registratie". Hoe ik het zou aanpakken: je registreert alle beelden met het groen-kanaal (de slangen) naar één beeld dat je hebt uitgekozen. De transformatie die uit elke registratie komt sla je op en pas je vervolgens toe op het rood-kanaal (de kubussen).

Vervolgens zou je een dichtheidsmaat kunnen uitrekenen, een 2D Gaussian fitten, whatever, om de "kubus-spreiding" te bepalen?

Registratie-tool: http://elastix.isi.uu.nl/ Werkt super goed. Is wel wat complex, maar je kunt er alles mee.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_149440546
Wij gebruiken imageJ en [url=http://bigwww.epfl.ch/thevenaz/stackreg/]stackreg[/url] om onze plaatjes te registreren. Geen idee of dat programma het ook toelaat om alleen slangen te registreren, en de kubussen ongemoeid te laten.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator maandag 9 februari 2015 @ 10:02:19 #97
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149500906
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:42 schreef papernote het volgende:

[..]

In de beeldverwerking heet dit inderdaad "registratie". Hoe ik het zou aanpakken: je registreert alle beelden met het groen-kanaal (de slangen) naar één beeld dat je hebt uitgekozen. De transformatie die uit elke registratie komt sla je op en pas je vervolgens toe op het rood-kanaal (de kubussen).

Vervolgens zou je een dichtheidsmaat kunnen uitrekenen, een 2D Gaussian fitten, whatever, om de "kubus-spreiding" te bepalen?

Registratie-tool: http://elastix.isi.uu.nl/ Werkt super goed. Is wel wat complex, maar je kunt er alles mee.
Registreren ben ik bekend mee. Ik registreer niet naar een bekend object omdat ik geen idee heb hoe mij object er uit zou moeten zien, ik registreer naar eigenschappen en image features :) Grappig genoeg is het niet moeilijk om dit soort tools te vinden maar lastiger om artikelen te vinden waar ze het gebruiken. De artikelen waarin ze de algoritmes voor registratie uit de doeken doen zijn er legio :D

Thanks voor die link trouwens.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bosbeetle op 09-02-2015 10:08:10 ]
  Moderator maandag 9 februari 2015 @ 10:09:31 #98
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149501049
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 04:15 schreef Lyrebird het volgende:
Wij gebruiken imageJ en [url=http://bigwww.epfl.ch/thevenaz/stackreg/]stackreg[/url] om onze plaatjes te registreren. Geen idee of dat programma het ook toelaat om alleen slangen te registreren, en de kubussen ongemoeid te laten.
Het probleem met stackreg is dat je moeilijk je transformatie eruit kunt halen en op andere beelden kunt toepassen. (maar ik heb de registratie al lopen het gaat me nu meer om het correct in een artikel te zetten)
  Moderator maandag 9 februari 2015 @ 11:08:51 #99
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149502351
Ik lees nu trouwens een boek over de geschiedenis van de optica echt super boeiend :) en grappig om wetenschap aan het werk te zien over zulke lange tijdspanne het boek heet from sight to light loopt van euclides tot en met kepler.

soms ziet iets heel ouds er vrij futuristisch uit :D
pi_149505471
Dat is nog eens ray tracen...

Optica is een machtig mooi vak, en Nederlanders spelen al eeuwen lang internationaal heel goed mee, met eerder Philips en nu ASML. In Delft zitten erg goede optici.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')