Volgens mij is die streek die die naam draagt enkele decennia geleden niet spontaan van de aardbodem verdwenen.quote:Op zondag 25 januari 2015 19:35 schreef DeParo het volgende:
[..]
Volgens mij is die naam al enkele decennia niet meer van toepassing dus.
Ongetwijfeld, maar de naam is natuurlijk wel veelvuldig veranderd, ongetwijfeld kan je met de naam ook nog naar die streek wijzen maar binnen het huidige geopolitieke kader lijkt me dat niet heel relevant dus.quote:Op zondag 25 januari 2015 19:39 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Volgens mij is die streek die die naam draagt enkele decennia geleden niet spontaan van de aardbodem verdwenen.
Haha, lang geleden al gedaan toen het me bijna een ban opleverde, maar dat naïeve en koppige gedoe van SP3C vind ik schrijnend, je kan ook gewoon toegeven dat je fout zit, en zonder de TT te veranderen.quote:
quote:Op zondag 25 januari 2015 19:07 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het dekt de lading dus niet, je haalt elke vorm van objectiviteit weg omdat je in een discussie die nu gaande is al een standpunt inneemt en dat is dus gewoon vreemd, en daarmee is de TT helemaal niet prima dat jij dit niet ziet is minstens zo vreemd maar volgens mij is het vooral koppigheid, en nogmaals van mij doe je maar waar je zin in hebt, maar elke vorm van verdediging voor de TT die je nu hebt gebruikt rammelt aan alle kanten dus. Dus wat dat betreft dient de besproken TT dus wel degelijk anders te zijn als je echt graag een normale discussie tot stand zou willen brengen.
het is gewoon prima, zo noemen die figuren zichzelf nu eenmaalquote:Op zondag 25 januari 2015 19:54 schreef DeParo het volgende:
[..]
Haha, lang geleden al gedaan toen het me bijna een ban opleverde, maar dat naïeve en koppige gedoe van SP3C vind ik schrijnend, je kan ook gewoon toegeven dat je fout zit, en zonder de TT te veranderen.
Ze noemen zichzelf Palestijnen, dat is heel iets anders, de discussie op dit moment relevant voor dit topic betreft of en hoe een Palestijnse staat tot stand zou moeten komen, met een dergelijke TT neem je een groot deel van de objectiviteit al weg, alsof het slechts om heel andere zaken gaat, dat is dus erg verkeerd.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
[..]
het is gewoon prima, zo noemen die figuren zichzelf nu eenmaal
zo willen ze hun staat noemen en zo staat het op hun stoeltje bij de VN en dat krijg ik gewoon naar mijn hoofd geslingerd als ik het aanpas dus ik heb er toch net iets meer voor nodig dan 'deparo vind het niet leuk'
ik zie echt niet in hoe ik hier recht of reden heb om in te grijpen
daarnaast reageer ik ook gewoon normaal dus als je niet kunt reageren zonder jijbakken kun je je reactie besparen want daar ga ik dit jaar niet meer op in (voor zolang dat duurt natuurlijk)
Het blijft gewoon een onzinnige TT en zeer provocerend zeker als je even terugkijkt hoe de TT tot stand is gekomen.quote:
Vast. Maar ze gaan het niet veranderen.quote:Op maandag 26 januari 2015 00:09 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het blijft gewoon een onzinnige TT en zeer provocerend zeker als je even terugkijkt hoe de TT tot stand is gekomen.
Maar ze zouden het wel moeten doen dus.quote:Op maandag 26 januari 2015 00:09 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Vast. Maar ze gaan het niet veranderen.
Zet dan die discussie voort in feedback.quote:Op maandag 26 januari 2015 00:10 schreef DeParo het volgende:
[..]
Maar ze zouden het wel moeten doen dus.
De inhoud is ook relevant voor dit topic in ieder geval.quote:Op maandag 26 januari 2015 00:10 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zet dan die discussie voort in feedback.
Geez. Nevermind.quote:Op maandag 26 januari 2015 00:11 schreef DeParo het volgende:
[..]
De inhoud is ook relevant voor dit topic in ieder geval.
Een groot deel van de conflicten op diplomatiek niveau gaat over dit onderwerp, en dan ga jij zo doen, kom op zegquote:
Heb je door hoe jij doet? Mod zegt nee en jij blijft doordrammen over een fucking topictitel. Als je het niet eens bent met een mod kun je hier terecht:quote:Op maandag 26 januari 2015 00:12 schreef DeParo het volgende:
[..]
Een groot deel van de conflicten op diplomatiek niveau gaat over dit onderwerp, en dan ga jij zo doen, kom op zeg![]()
.
Hey, waarom staan die links van organisaties die de publieke opinie onderzoeken niet in de OP.quote:
Nogmaals, kennelijk volg je het niet helemaal, ik dram door over een bepaalde koppigheid om niet toe te geven dat het niet klopt wat er in de TT staat, dat ze het niet veranderen moeten ze zelf maar weten, dus lees eerst even terug voordat je gaat reageren.quote:Op maandag 26 januari 2015 00:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Heb je door hoe jij doet? Mod zegt nee en jij blijft doordrammen over een fucking topictitel. Als je het niet eens bent met een mod kun je hier terecht:
NWS / [NWS FeedBack] Happy new tear, buds.
waarom?quote:Op maandag 26 januari 2015 00:02 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dit zou dus ook op een Nederlands forum als richtlijn genomen moeten worden.
ik zou het waarderen als je me geen woorden meer in de mond zou leggen want op die manier gaat dit een hele wonderlijke discussie worden natuurlijkquote:Op maandag 26 januari 2015 00:26 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nogmaals, kennelijk volg je het niet helemaal, ik dram door over een bepaalde koppigheid om niet toe te geven dat het niet klopt wat er in de TT staat, dat ze het niet veranderen moeten ze zelf maar weten, dus lees eerst even terug voordat je gaat reageren.
Glazen huizen.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:38 schreef Szikha het volgende:
Waarom ruzie maken om een oude Romeinse provincie naam?
In het westen heet het gebied nou eenmaal Palestina. Weten zij veel.
Laat ze toch.
En mensen (semieten) die zich Palestijnen noemen maken zichzelf toch alleen maar belachelijk
Het is een politieke kwestie. En van zeer groot belang.
Het westen weet niet beter. Je kan ze het niet kwalijk nemen.
Het is niet Kanaan maar Ken'anquote:Op maandag 26 januari 2015 06:25 schreef Rica het volgende:
[..]
Glazen huizen.
In het oude Egypte heette het land Peleset
De Assyriers noemde het Palashtu
Herodotus noteerde dat het gebied Palaistinê genoemd werd
De oude Grieken noemde het gebied Palestine
Palestina is de naam die de Kanaanieten hun land hebben gegeven. Het heeft letterlijk sinds mensenheugenis zo geheten.
En wat voor historisch en archeologisch bewijs bestaat er ondertussen voor de thoraverhalen? Niks.
Zelfs het zogenaamde Hebreeuws waar het in is geschreven is niks meer dan een Kanaänitisch (Palestijns) dialect.
Wie is hier nou koppig?quote:Op maandag 26 januari 2015 00:26 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nogmaals, kennelijk volg je het niet helemaal, ik dram door over een bepaalde koppigheid om niet toe te geven dat het niet klopt wat er in de TT staat, dat ze het niet veranderen moeten ze zelf maar weten, dus lees eerst even terug voordat je gaat reageren.
Die knakker verschijnt ws dinsdag of woensdag voor een militair tribunaal.quote:Op maandag 26 januari 2015 09:45 schreef Szikha het volgende:
Heeft iemand nieuws over die aanslag van afgelopen woensdag in Tel Aviv? Een vriend van mij melde dat daar mensen zijn neergestoken?
14 gewonden?
Het is toch een Nederlands forum....?quote:
Dat kan, ik gaf mijn visie op waarom ik reageer, omdat je er al op hebt gereageerd verwacht ik ook niet dat je er nogmaals op reageert het was ter antwoord.quote:Op maandag 26 januari 2015 05:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zou het waarderen als je me geen woorden meer in de mond zou leggen want op die manier gaat dit een hele wonderlijke discussie worden natuurlijk
Ik ben vastberaden dat is iets anders inderdaad.quote:Op maandag 26 januari 2015 10:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wie is hier nou koppig?
De rest van Fok! is ook vastberaden.quote:Op maandag 26 januari 2015 11:13 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik ben vastberaden dat is iets anders inderdaad.
Er is een verschil tussen koppigheid en vastberadenheidquote:Op maandag 26 januari 2015 11:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De rest van Fok! is ook vastberaden.
Dat zeg ik, de rest van Fok! is vastberaden.quote:Op maandag 26 januari 2015 11:18 schreef DeParo het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen koppigheid en vastberadenheid![]()
.
Afschuwelijk zulke terroristische daden.quote:Op maandag 26 januari 2015 11:15 schreef SadPanda2 het volgende:
Israeli Settler Runs Over Palestinian Child as Clashes Hit East Jerusalem
Palestinian protesters clash with members of the Israeli security forces near the Israeli Ofer military prison, located next to the West Bank village of Betunia, after a march to protest against the building of Israeli settlements on Palestinian occupied land on January 23, 2015. AFP/Abbas Momani
Published Saturday, January 24, 2015
A settler car ran over a 5-year-old Palestinian child in the West Bank on Friday, medics told Ma?an news agency.
Meanwhile, clashes broke out Friday afternoon between Israeli forces and young Palestinian men in the East Jerusalem neighborhoods of Wadi al-Juz and al-Tur, as well as the towns of Abu Dis and al-Ezariya in Jerusalem district, a local spokesman said.
Yamen Nabil Mahmoud, 5, from the village of Shufa, was hit by the vehicle on a bypass road south of the West Bank city of Tulkarem.
The child was taken to a local hospital for treatment, where he is said to be in a moderate condition.
The circumstances behind the incident are unclear, but there have been several cases of Israeli settlers running over Palestinians in recent months.
In December, a 10-year-old Palestinian boy was injured after an Israeli settler ran him over on the main road of the Palestinian village of Tuqu southeast of Bethlehem.
Months earlier, a settler ran over two Palestinian children as they walked near Ramallah, killing 5-year-old Einas Khalil.
http://english.al-akhbar.(...)gets-youth-jerusalem
Fucking hell. Hoe ziek kan je zijn om expres en kind aan te rijden.quote:Op maandag 26 januari 2015 11:15 schreef SadPanda2 het volgende:
Palestinian protesters clash with members of the Israeli security forces near the Israeli Ofer military prison, located next to the West Bank village of Betunia, after a march to protest against the building of Israeli settlements on Palestinian occupied land on January 23, 2015. AFP/Abbas Momani
A settler car ran over a 5-year-old Palestinian child in the West Bank on Friday, medics told Ma’an news agency.
Meanwhile, clashes broke out Friday afternoon between Israeli forces and young Palestinian men in the East Jerusalem neighborhoods of Wadi al-Juz and al-Tur, as well as the towns of Abu Dis and al-Ezariya in Jerusalem district, a local spokesman said.
Yamen Nabil Mahmoud, 5, from the village of Shufa, was hit by the vehicle on a bypass road south of the West Bank city of Tulkarem.
The child was taken to a local hospital for treatment, where he is said to be in a moderate condition.
The circumstances behind the incident are unclear, but there have been several cases of Israeli settlers running over Palestinians in recent months.
In December, a 10-year-old Palestinian boy was injured after an Israeli settler ran him over on the main road of the Palestinian village of Tuqu southeast of Bethlehem.
Months earlier, a settler ran over two Palestinian children as they walked near Ramallah, killing 5-year-old Einas Khalil.
Jajaja, het staat er al in, het staat er al in.quote:Op maandag 26 januari 2015 00:19 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Hey, waarom staan die links van organisaties die de publieke opinie onderzoeken niet in de OP.![]()
Regelmatig melden zich hier idioten die wel even denken te weten wat de Israëliërs hier, en de Palestijnen daar van vinden. Met die links in de OP is terechtwijzing een stuk makkelijker. En los van dat is het erg interessante data.
Die bronquote:Op maandag 26 januari 2015 11:15 schreef SadPanda2 het volgende:
A settler car ran over a 5-year-old Palestinian child in the West Bank on Friday, medics told Ma’an news agency.
Dat zegt weinig want zij die koppig zijn vinden zich ook vastberaden.quote:Op maandag 26 januari 2015 11:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat zeg ik, de rest van Fok! is vastberaden.
Met Al Akhbar is niks mis. Dat de westerse MSM er niet over bericht zegt eerder iets over hun objectiviteit.quote:Op maandag 26 januari 2015 11:41 schreef DeParo het volgende:
[..]
Die bron![]()
, ik heb een beetje lopen zoeken en ik vind uitsluitend Arabische media die hierover een artikel hebben, ik vraag me af of er nog serieuze kranten zijn die hier melding van maken?! Dat zou interessant kunnen zijn in ieder geval dus.
quote:Op maandag 26 januari 2015 11:52 schreef SadPanda2 het volgende:
[..]
Met Al Akhbar is niks mis. Dat de westerse MSM er niet over bericht zegt eerder iets over hun objectiviteit.
Het westen is objectief, dat zeggen alle partijen links rechts als een berichtgeving hun niet zindquote:Op maandag 26 januari 2015 11:52 schreef SadPanda2 het volgende:
[..]
Met Al Akhbar is niks mis. Dat de westerse MSM er niet over bericht zegt eerder iets over hun objectiviteit.
quote:Op maandag 26 januari 2015 12:55 schreef Szikha het volgende:
Het gebeurd wel degelijk dat Palestijnse kinderen aangereden worden
Ongeacht de omstandigheden of van welke kant ze komen. Je kan het nooit goed praten.
Triest gewoon.
Wat heeft het met goedpraten te maken, als de bestuurder probeerde te ontkomen om een stenensalvo te ontwijken en een kind heeft geraakt dan is dat behoorlijk relevant te noemen, maar gezien het feit dat er maar een heel beperkt bronnen aanwezig is die hier überhaupt melding van maken vraag ik me af of en hoe het is gebeurd dus.quote:Op maandag 26 januari 2015 12:55 schreef Szikha het volgende:
Het gebeurd wel degelijk dat Palestijnse kinderen aangereden worden
Ongeacht de omstandigheden of van welke kant ze komen. Je kan het nooit goed praten.
Triest gewoon.
Ik denk eerlijk gezegd dat het helemaal niet complex is.quote:Op maandag 26 januari 2015 12:59 schreef Pavement het volgende:
[..]
Beide kanten zitten fout in dit filmpje zegt veel over de complexe situatie daar.
Ma'an news is notoir onbetrouwbaar omdat ze alles en iedereen Palestijnsgezind als valide bron aannemen.quote:Op maandag 26 januari 2015 11:41 schreef DeParo het volgende:
[..]
Die bron![]()
, ik heb een beetje lopen zoeken en ik vind uitsluitend Arabische media die hierover een artikel hebben, ik vraag me af of er nog serieuze kranten zijn die hier melding van maken?! Dat zou interessant kunnen zijn in ieder geval dus.
quote:Op maandag 26 januari 2015 11:36 schreef Karrs het volgende:
[..]
Jajaja, het staat er al in, het staat er al in.
Gewoon een vicieuze cirkel.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:25 schreef Szikha het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat het helemaal niet complex is.
Zie je dat de Palestijnen hun kinderen telkens weer gebruiken.
Ik zal mijn zoontje dus never nooit daar op die plek stenen laten gooien!
Sterker nog ik zal hem daarvoor straffen.
Ook bij Gaza afgelopen keer. Hoe vaak worden dode kinderen door hun ouders of andere volwassenen getoond aan de camera's? Honderden foto's gaan rond.
Is dat niet ander mans ellende gebruiken voor jouw doeleind? Dus de dode Palestijnse kinderen gebruiken om aan de wereld te laten zien wat Israel gedaan heeft?
Dan is je haat toch veel groter voor de vijand dan de liefde voor je naasten?
Welke ouder laat het toe om zijn/haar kind zo voor de camera's te showen?
Kun je voorstellen dat jij of je ouders net hun zoon hebben verloren. Kapot gereten door bommen en dat je deze optilt hoog boven alle mensen en het zo aan de gehele wereld laat zien.
Is toch vreemd? Ik zal dan echt rouwen om mijn kind. Hem afdekken.
Maar blijkbaar worden kinderen aangemoedigd en gebruikt. Het is niets anders dan indoctrinatie.
En ze volgen gewoon hun ouders natuurlijk. Hebben de ouders een haat dan gaan de kinderen daar toch gewoon in mee? Kijk maar naar achterstands wijken in NL waar Nederlandse tokkies staan te schreeuwen en de kinderen gewoon mee doen zonder enkele besef waarom.
Men moet ook niet vergeten dat er onder deze mensen een sterfcultuur heerst.
Dat kent het westen niet. Het is een hele eer om te sterven voor een goed doel. Zeker als het om Israel gaat.
Dat wordt er met de paplepel ingegoten.
Aan de andere kant is het natuurlijk nooit goed te praten. En kun je je afvragen waarom ze dan zulke cultuur hebben.
Wat is daar de onderliggende reden? Hun onderdrukking?
De oplossing is eigenlijk eenvoudig. Men wil geen vrede. Men wil eigenlijk de ander kapot maken. De ander de schuld geven.
Hoe moeilijk is het om de schuld op je te nemen? Lijkt een onmogelijke taak.
Als iedereen elkaar net zo waardeert als zichzelf ben ik zeker van dat er geen oorlogen meer zal zijn.
En het is zeker geen utopie
Eigenlijk is mijn post dus ook niets anders dan vinger wijzen!
En zo werkt de mens
twitter:ChemiShalev twitterde op maandag 26-01-2015 om 19:04:18New Channel 2 Poll: Herzog-Livni: 26; Netanyahu: 23; Bennett: 15; Arab List 12; Lapid 9: Kachlon: 8; Shas, Aguda, Liberman: 7 and Meretz 6 reageer retweet
Ze schrijven elkaar gewoon na, dat komt ook wel buiten de Arabische media voor maar het is toch best treurig dat het hier wordt gepresenteerd opeens als iets dat op die manier zou zijn gebeurd terwijl je bij een beetje onderzoek duidelijk kan zien dat er op een vreemde manier over wordt bericht, heel selectief dus.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:30 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Ma'an news is notoir onbetrouwbaar omdat ze alles en iedereen Palestijnsgezind als valide bron aannemen.
twitter:RGjournalist twitterde op dinsdag 27-01-2015 om 12:11:08Raket uit Syrie landt in Israel (of in grensgebied). Onduidelijk of dit echt gericht was op Israel of 'foutje'. Dat laatste gebeurt vaker reageer retweet
twitter:rConflictNews twitterde op dinsdag 27-01-2015 om 12:21:00NOW: Mount Hermon ski resort in northern Golan Heights being evacuated after reports of rocket fire in the area - @ILNewsAlerts reageer retweet
twitter:rConflictNews twitterde op dinsdag 27-01-2015 om 12:19:36UPDATE: 2 rockets land in Israeli Occupied Golan, Israeli forces have returned fire into #Syria - @OccPalGaza reageer retweet
http://www.haaretz.com/jewish-world/jewish-world-news/1.639213quote:Fifty-four countries, including Norway, Algeria and Peru, provide only the context in which the Holocaust may be taught (for instance, by referring to World War II or National Socialism) or address the Holocaust only to achieve an educational objective that is not specifically related to the Holocaust, as Mexico, Colombia and Argentina do.
twitter:rConflictNews twitterde op dinsdag 27-01-2015 om 15:00:14Israeli tanks seen deployed at Golan Heights border with #Syria following todays rocket attack - @IsraelBreaking http://t.co/d9nNgEPnfE reageer retweet
2 dingen over het filmpje die bij me opkomen:quote:Op maandag 26 januari 2015 12:59 schreef Pavement het volgende:
[..]
Beide kanten zitten fout in dit filmpje zegt veel over de complexe situatie daar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |