abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149177852
quote:
10s.gif Op donderdag 29 januari 2015 09:24 schreef Karrs het volgende:

[..]

:')

Wat wel zo is, is dat ook Hezbollah een gevoelige klap kregen in die oorlog. Ze waren uiteindelijk totaal uitgeput; hun arsenalen waren vrijwel leeg en van hun zwaarstbewapende en best getrainde strijders waren er erg veel omgekomen. Mede daarom heeft Hezbollah zich relatief stil gehouden in de jaren daarna; de kosten en verliezen waren veel te hoog voor het bereikte doel: de propaganda-overwinning.

Maar dat ze gewonnen hebben staat buiten kijf: ze hebben flink wat IDF-tanks en personeel te pakken gehad. En dat telt; ook al is het een pyrrhusoverwinning.
Dat is wat ik al zeg, het belangrijkste doel van die interventie was het vinden en uitschakelen van de raketcapaciteiten van Hezbollah, dat is Israel gelukt er was vrijwel geen raket meer in Noord-Libanon te vinden. Hoe dan ook maakte dit juist zeer weinig uit, Hezbollah had in de jaren daarna (zelfs in relatief korte tijd), het wapenarsenaal op een hoger niveau dan voor de oorlog in 2006.

Dat het IDF verslagen zou zijn door Hezbollah klopt evenmin, door een totale onderschatting van terrein en vijand, een ouderwetse militaire cultuur die net op een omslagpunt stond qua verandering maar voor dit soort oorlogen niet bepaald voldoende geïntegreerd was, heeft het IDF zoveel problemen gehad dankzij voornamelijk zichzelf, niet door Hezbollah ook al slaan die wel zichzelf daarvoor op de schouders, maar puur door onvoldoende aanpassing en voorbereiding binnen het IDF zelf dus, en nee, het IDF is dus niet verslagen.
  Moderator donderdag 29 januari 2015 @ 23:20:29 #182
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149194838
probleem is meer dat men geforceerd probeerde te veranderen in een 'modern' leger in een situatie waar dat niet nodig of zelfs wenselijk was
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_149196868
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 23:20 schreef sp3c het volgende:
probleem is meer dat men geforceerd probeerde te veranderen in een 'modern' leger in een situatie waar dat niet nodig of zelfs wenselijk was
Natuurlijk was dat nodig, en die veranderingen zijn in de jaren daarna beter doorgevoerd, op dat moment bleek echter hoe verkeerd bezig ze waren soort van.
pi_149198219
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 19:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ze gooien stenen naar random auto's waardoor er om de zoveel tijd kinderen gewond raken, waarop jij zegt dat die mensen maar het land niet moeten bezetten. Ik vat dat op als een verklaring dat pasgeboren baby's verantwoordelijk zijn voor de bezetting van een land. Ik zal je wel weer niet letterlijk mogen nemen ofzo :')

Hoe ik bij Marokkanen uitkom is simpel. Ik pas je standaard van vierde generatie bewoners van een land bezetters noemen toe op onze lokale bevolking. Vraag een random PVV'er en de kans is redelijk groot dat ze vinden dat Marokkanen ons land bezetten en dat ze terug naar eigen land moeten oprotten. Iets wat jij over Israëliërs zegt.
Ik vind dit wel grappig. Maar nu even ter verheldering.
Wilders praat over een tsunami van moslims die Europa zou gaan overspoelen. Op dit moment telt Nederland 5 tot 6 % moslims. Ongeveer evenveel als homo's. Het ziet er niet naar uit dat dat percentage de komende tijd snel zal groeien en toch zijn veel mensen al bang en willen ze tegenmaatregelen. Het lijkt erop dat jij bij die mensen hoort.
Rond 1850 was het aandeel joden in de bevolking van Palestina ongeveer 3 %. Grappig is wel dat de joden vervolgens in golven (aliya) het land overspoeld hebben, tot ze in 1937 bijna 30 % van de bevolking uitmaakten. Het lijkt erop dat jij, als je in de jaren 30 in Palestina gewoond zou hebben, de joden beslist met veel geweld weggestuurd had willen zien. Om nog maar niet te spreken van de verhoudingen op dit moment, waar de joden in Israel en Palestina de facto de macht overgenomen hebben.

Waarom wil jij het geringe aantal Marokkanen in Nederland de deur wijzen maar het grote aantal binnengespoelde joden in Palestina niet?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_149198285
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 00:50 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wilders praat over een tsunami van moslims die Europa zou gaan overspoelen. Op dit moment telt Nederland 5 tot 6 % moslims. Ongeveer evenveel als homo's. Het ziet er niet naar uit dat dat percentage de komende tijd snel zal groeien en toch zijn veel mensen al bang en willen ze tegenmaatregelen. Het lijkt erop dat jij bij die mensen hoort.
Rond 1850 was het aandeel joden in de bevolking van Palestina ongeveer 3 %. Grappig is wel dat de joden vervolgens in golven (aliya) het land overspoeld hebben, tot ze in 1937 bijna 30 % van de bevolking uitmaakten. Het lijkt erop dat jij, als je in de jaren 30 in Palestina gewoond zou hebben, de joden beslist met veel geweld weggestuurd had willen zien. Om nog maar niet te spreken van de verhoudingen op dit moment, waar de joden in Israel en Palestina de facto de macht overgenomen hebben.

Waarom wil jij het geringe aantal Marokkanen in Nederland de deur wijzen maar het grote aantal binnengespoelde joden in Palestina niet?
Bijvoorbeeld Glazenmaker is toch niet verantwoordelijk voor wat de Arabieren in Palestina wilden? Daarnaast is er natuurlijk een duidelijk verschil in claims en achtergronden tussen beide situaties, dit soort scenario's met elkaar vergelijken is vrij nutteloos, om het zo maar even te zeggen dus!
  Moderator vrijdag 30 januari 2015 @ 11:56:23 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149204844
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 00:02 schreef DeParo het volgende:

[..]

Natuurlijk was dat nodig, en die veranderingen zijn in de jaren daarna beter doorgevoerd, op dat moment bleek echter hoe verkeerd bezig ze waren soort van.
laatste oorlogje in de bezette gebieden was net zo'n drama

het oude IDF is beter geschikt hier
pi_149205227
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 11:56 schreef sp3c het volgende:

[..]

laatste oorlogje in de bezette gebieden was net zo'n drama

het oude IDF is beter geschikt hier
Dat is niet helemaal waar wat betreft de laatste oorlog, maar de intifada-tactiek is te snel opzij gezet, daar mag inderdaad wat meer aandacht voor zijn dus.
  Moderator vrijdag 30 januari 2015 @ 12:12:07 #188
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149205289
het is helemaal wel waar en ik blijf niet welles/nietes met je spelen ...
pi_149205434
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 12:12 schreef sp3c het volgende:
het is helemaal wel waar en ik blijf niet welles/nietes met je spelen ...
Geef dan eens een argument :') :'), je kan hier wel consequent bijdehand en uit de hoogte doen maar een discussie moet van twee kanten komen mocht je dat gemist hebben, het is niet waar want die tunneloorlog in Gaza vorig jaar was bij voorbaat al ontzettend lastig welke tactiek je ook zou hebben gebruikt, wat Israel heel slim deed was het focussen op specifieke gebieden en uitsluitend daar met grondtroepen opereren plus deze ontoegankelijk maken door luchtsteun voor vijandige troepen. Hier had die oude tactiek waar jij nu plotseling naar wijst minstens zo veel slachtoffers veroorzaakt.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 14:34:44 #190
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_149236429
http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0L40BS20150131

Egypte doet het tegenovergestelde van Europa :D : Egyptian court bans Hamas' armed wing, lists as terrorist organization
pi_149237369
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 14:34 schreef tfors het volgende:
http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0L40BS20150131

Egypte doet het tegenovergestelde van Europa :D : Egyptian court bans Hamas' armed wing, lists as terrorist organization
egypte w0rdt tegenwoordig gesubsidieerd door saudi arabie, dat verklaart het ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_149240575
Er zijn dan ook problemen tussen Egypte en Gaza envele kinderen slachtoffer geworden afgelopen dagen ;(

Nieuws:
Hamas blasts Egyptian decision to list it as terror organization, says "dangerous decision that serves only the Zionist occupation"
pi_149247424
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 17:46 schreef Szikha het volgende:
Er zijn dan ook problemen tussen Egypte en Gaza envele kinderen slachtoffer geworden afgelopen dagen ;(

Nieuws:
Hamas blasts Egyptian decision to list it as terror organization, says "dangerous decision that serves only the Zionist occupation"
Hadden ze moeten bedenken voordat ze met het Moslimbroederschap gingen samenwerken.
  maandag 2 februari 2015 @ 11:08:18 #194
176916 Karrs
2007-2017
pi_149291272
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 17:46 schreef Szikha het volgende:

Nieuws:
... waarmee ze maar weer eens aangeven waarom ze als terroristische organisatie worden bestempeld. :')
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  dinsdag 3 februari 2015 @ 05:08:21 #195
430880 mig72
De Professional
pi_149317328
quote:

[..]

Je hebt wel een goed punt.

As-salam-al-lakhum :W
  dinsdag 3 februari 2015 @ 05:13:20 #196
430880 mig72
De Professional
pi_149317333
quote:

[..]

Je hebt wel een punt

As-salam-al-lekhum :W
pi_149317876
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 05:08 schreef mig72 het volgende:

[..]

Je hebt wel een goed punt.

As-salam-al-lakhum :W
Als je kortzichtig bent wel, Kees z'n Palestina bevat ook (grote delen van het huidige) Jordanië en de West Bank. Maar deze opgewonden Hamas minister Fathi Hammad vertelt je waar de Palestijnse arabieren zèlf vandaan komen. Trouwens, uit diezelfde landen zijn ook duizenden joden vandaan gekomen.
Racist
  dinsdag 3 februari 2015 @ 08:24:55 #198
176916 Karrs
2007-2017
pi_149317959
Nou, simpel dus. Egyptenaren terug naar Egypte. ;)
Tja, gelijke monniken...

[ Bericht 100% gewijzigd door Karrs op 03-02-2015 08:44:52 ]
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_149347589
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 08:15 schreef Toga het volgende:

[..]

Als je kortzichtig bent wel, Kees z'n Palestina bevat ook (grote delen van het huidige) Jordanië en de West Bank. Maar deze opgewonden Hamas minister Fathi Hammad vertelt je waar de Palestijnse arabieren zèlf vandaan komen. Trouwens, uit diezelfde landen zijn ook duizenden joden vandaan gekomen.
GVD, zelfs na bijwerking weigert Adobe iets te doen.
Mijn Palestina omvat helemaal niet het huidige Jordanië maar wel de bezette westoever.
De meeste bekende kaarten van Palestina omvatten eigenlijk Cis-Jordanië: het deel van de Jordaan tot aan de Middellandse Zee.

Wat die opgewonden minister zegt, kan ik niet zien, maar het is wel duidelijk dat tijdens de naqba veel Palestijnen verdreven zijn en dat zij en/of hun nazaten gewoon terug willen naar huis.
Of die minister het daarover heeft, betwijfel ik, gezien de titel van het filmpje.

Overigens vermoed ik dat mig72 ironisch is.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 4 februari 2015 @ 16:45:44 #200
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_149361064
Leader of War Crimes Inquiry Into ’14 Gaza Conflict Resigns
UNITED NATIONS — The chairman of a United Nations panel investigating possible war crimes in the 50-day Gaza conflict last summer resigned Monday, attributing the decision to Israeli accusations of personal bias that led to a formal inquiry over whether he should be removed. (New York Times).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')