quote:
Eh... 2006 was een nederlaag voor het IDF.quote:
Mooi man...quote:Op woensdag 28 januari 2015 14:24 schreef Karrs het volgende:
[..]
[..]
Eh... 2006 was een nederlaag voor het IDF.
Hezbollah heeft daarna trouwens een paar jaar moeten herbouwen, dus het heeft wel wát effect gehad, maar Israël liep mooi in een vooropgezette val.
Waar lees je nu dat ik schrijf dat kleine kinderen het land bezetten?quote:Op woensdag 28 januari 2015 13:19 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nou jij zegt dat kinderen en baby's het land bezetten. Kijk maar:
[..]
Het filmpje bewijs trouwens dat het de Palestijnen zijn die het meeste gevaar lopen, dus waarom wil je hun niet weg hebben in plaats van joden? Is het volgens jou een goed idee om Marokkanen op de trein naar ''huis'' te zetten. Die wonen hier tenslotte korter dan de Joden van Israël dus die mogen Nederland al helemaal niet hun thuisland noemen. Het zou beter zijn voor hun eigen en onze veiligheid.
Het dikgedrukte stuk is wel eersteklas humor, dat moet ik je nageven.
Ze gooien stenen naar random auto's waardoor er om de zoveel tijd kinderen gewond raken, waarop jij zegt dat die mensen maar het land niet moeten bezetten. Ik vat dat op als een verklaring dat pasgeboren baby's verantwoordelijk zijn voor de bezetting van een land. Ik zal je wel weer niet letterlijk mogen nemen ofzoquote:Op woensdag 28 januari 2015 15:59 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Waar lees je nu dat ik schrijf dat kleine kinderen het land bezetten?
Ik zeg alleen dat als joodse kolonisten zich niet veilig wanen, ze beter naar een ander land kunnen vluchten. Palesteinen kunnen natuurlijk ook vluchten, maar het is wel het land van de Palesteinen natuurlijk.
Ik weet niet waar je het terugsturen vandaan haalt, maar het geeft te kennen hoe jij denkt over bepaalde bevolkingsgroepen.
Je kan dit niet vergelijken met het willen terugsturen van bevolkingsgroepen in ons land. Wij hebben geen bezetter. Hebben wij een bezetter in de vorm van Marokkaanse of Turkse kolonisten?
Gezien het feit dat je moet lachen om geloof en hersenspoeling, ben je er blijkbaar zelf zo een. Dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten.
het was geen succes maar ze zijn niet verslagen door Hezbollah ... meer door zichzelfquote:
Heb je dat rapport gelezen over die doctrine die het IDF had aangenomen vlak voor die operatie? Die lui wisten totaal niet meer wat er van ze verwacht werd...quote:Op woensdag 28 januari 2015 19:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
het was geen succes maar ze zijn niet verslagen door Hezbollah ... meer door zichzelf
Maar ze werden niet verslagen door Hezbollah, het was gewoon een groot militair falen van eigen kant, daarnaast werd het belangrijkste doel, het opblazen van raketarsenalen en decimeren van die voorraden, behaald (alhoewel Hezbollah binnen korte tijd meer raketten had dan voor de oorlog).quote:Op woensdag 28 januari 2015 19:45 schreef Karrs het volgende:
[..]
Heb je dat rapport gelezen over die doctrine die het IDF had aangenomen vlak voor die operatie? Die lui wisten totaal niet meer wat er van ze verwacht werd...
Ze hadden een 170 pagina tellende set aan 'gemoderniseerde' regels en instructies gekregen, waar de officieren die ze moesten uitvoeren, ongeveer de helft van begrepen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:01 schreef sp3c het volgende:
de doelen zijn niet gehaald niemand wist uberhaupt wat ze waren
complete clusterfuck was het, tankbemanningen die geen idee meer hadden wat ze moesten doen, bergingsvoertuigen zonder zonder materiaal om tanks te te trekken etc. etc.
wel lekker veel granaten afgevuurd op niets maar dat niets hebben ze wel goed geraakt
Zoals ik al zei is het belangrijkste doel behaald.quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:01 schreef sp3c het volgende:
de doelen zijn niet gehaald niemand wist uberhaupt wat ze waren
complete clusterfuck was het, tankbemanningen die geen idee meer hadden wat ze moesten doen, bergingsvoertuigen zonder zonder materiaal om tanks te te trekken etc. etc.
wel lekker veel granaten afgevuurd op niets maar dat niets hebben ze wel goed geraakt
ik ken een verhaal van een tank die op een mijn reed, de mannen mochten er niet uit om de rups te fixen, dat moest de genie doenquote:Op woensdag 28 januari 2015 20:09 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ze hadden een 170 pagina tellende set aan 'gemoderniseerde' regels en instructies gekregen, waar de officieren die ze moesten uitvoeren, ongeveer de helft van begrepen.
Troepen moeten in essentie maar twee dingen weten: wat moet kapot en waar moeten we heen. In plaats daarvan moesten ze "een staat van incoherentie bij de de vijand afdwingen" (als doel!) en zo "stand-off dominantie van het slagveld te verkrijgen."
Euh, watHeb ik daar pantserdoorborend of brisant voor nodig
Ik zei al:quote:Op zaterdag 24 januari 2015 09:18 schreef Karrs het volgende:
[..]
Graag even antwoord. Hoe kun je nou begrip hebben voor aanslagen op onschuldige mensen?
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 01:14 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je bedoelt de 1.200 Gazanen die platgebombardeerd werden tijdens de recente aanvallen?
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |