abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149138064
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 14:12 schreef Frutsel het volgende:

[..]

:')
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 14:12 schreef koekwausss het volgende:

[..]

:D grappenmaker.
Eh... 2006 was een nederlaag voor het IDF. ;(

Hezbollah heeft daarna trouwens een paar jaar moeten herbouwen, dus het heeft wel wát effect gehad, maar Israël liep mooi in een vooropgezette val.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  Moderator woensdag 28 januari 2015 @ 14:26:46 #162
8781 crew  Frutsel
  Moderator woensdag 28 januari 2015 @ 14:27:08 #163
8781 crew  Frutsel
pi_149138151
quote:
9s.gif Op woensdag 28 januari 2015 14:24 schreef Karrs het volgende:

[..]

[..]

Eh... 2006 was een nederlaag voor het IDF. ;(

Hezbollah heeft daarna trouwens een paar jaar moeten herbouwen, dus het heeft wel wát effect gehad, maar Israël liep mooi in een vooropgezette val.
Mooi man...
Zie het andere topic... tis nu de val van ISIS :P
pi_149139309
Shit, familie woont daar. ;(
pi_149139366
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 15:05 schreef jamesdeen het volgende:
Shit, familie woont daar. ;(
:{

Kut, man.
pi_149141132
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 13:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Nou jij zegt dat kinderen en baby's het land bezetten. Kijk maar:

[..]

Het filmpje bewijs trouwens dat het de Palestijnen zijn die het meeste gevaar lopen, dus waarom wil je hun niet weg hebben in plaats van joden? Is het volgens jou een goed idee om Marokkanen op de trein naar ''huis'' te zetten. Die wonen hier tenslotte korter dan de Joden van Israël dus die mogen Nederland al helemaal niet hun thuisland noemen. Het zou beter zijn voor hun eigen en onze veiligheid.

Het dikgedrukte stuk is wel eersteklas humor, dat moet ik je nageven.
Waar lees je nu dat ik schrijf dat kleine kinderen het land bezetten?
Ik zeg alleen dat als joodse kolonisten zich niet veilig wanen, ze beter naar een ander land kunnen vluchten. Palesteinen kunnen natuurlijk ook vluchten, maar het is wel het land van de Palesteinen natuurlijk.
Ik weet niet waar je het terugsturen vandaan haalt, maar het geeft te kennen hoe jij denkt over bepaalde bevolkingsgroepen.
Je kan dit niet vergelijken met het willen terugsturen van bevolkingsgroepen in ons land. Wij hebben geen bezetter. Hebben wij een bezetter in de vorm van Marokkaanse of Turkse kolonisten?
Gezien het feit dat je moet lachen om geloof en hersenspoeling, ben je er blijkbaar zelf zo een. Dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten.
pi_149142841
^ Jij trollt hoop ik?

" Hij die gelooft in God, kent geen vrees in zijn hart "

Het land van God is één en ondeelbaar en niet te koop, tegen geen enkele prijs
pi_149146805
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 15:59 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Waar lees je nu dat ik schrijf dat kleine kinderen het land bezetten?
Ik zeg alleen dat als joodse kolonisten zich niet veilig wanen, ze beter naar een ander land kunnen vluchten. Palesteinen kunnen natuurlijk ook vluchten, maar het is wel het land van de Palesteinen natuurlijk.
Ik weet niet waar je het terugsturen vandaan haalt, maar het geeft te kennen hoe jij denkt over bepaalde bevolkingsgroepen.
Je kan dit niet vergelijken met het willen terugsturen van bevolkingsgroepen in ons land. Wij hebben geen bezetter. Hebben wij een bezetter in de vorm van Marokkaanse of Turkse kolonisten?
Gezien het feit dat je moet lachen om geloof en hersenspoeling, ben je er blijkbaar zelf zo een. Dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten.
Ze gooien stenen naar random auto's waardoor er om de zoveel tijd kinderen gewond raken, waarop jij zegt dat die mensen maar het land niet moeten bezetten. Ik vat dat op als een verklaring dat pasgeboren baby's verantwoordelijk zijn voor de bezetting van een land. Ik zal je wel weer niet letterlijk mogen nemen ofzo :')

Hoe ik bij Marokkanen uitkom is simpel. Ik pas je standaard van vierde generatie bewoners van een land bezetters noemen toe op onze lokale bevolking. Vraag een random PVV'er en de kans is redelijk groot dat ze vinden dat Marokkanen ons land bezetten en dat ze terug naar eigen land moeten oprotten. Iets wat jij over Israëliërs zegt.
  Moderator woensdag 28 januari 2015 @ 19:39:16 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149147771
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 14:13 schreef SadPanda2 het volgende:

[..]

Dat zijn de feiten hoor.
het was geen succes maar ze zijn niet verslagen door Hezbollah ... meer door zichzelf
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_149148043
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 19:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

het was geen succes maar ze zijn niet verslagen door Hezbollah ... meer door zichzelf
Heb je dat rapport gelezen over die doctrine die het IDF had aangenomen vlak voor die operatie? Die lui wisten totaal niet meer wat er van ze verwacht werd...
pi_149148443
quote:
9s.gif Op woensdag 28 januari 2015 19:45 schreef Karrs het volgende:

[..]

Heb je dat rapport gelezen over die doctrine die het IDF had aangenomen vlak voor die operatie? Die lui wisten totaal niet meer wat er van ze verwacht werd...
Maar ze werden niet verslagen door Hezbollah, het was gewoon een groot militair falen van eigen kant, daarnaast werd het belangrijkste doel, het opblazen van raketarsenalen en decimeren van die voorraden, behaald (alhoewel Hezbollah binnen korte tijd meer raketten had dan voor de oorlog).
  Moderator woensdag 28 januari 2015 @ 20:01:01 #172
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149148706
de doelen zijn niet gehaald niemand wist uberhaupt wat ze waren :')

complete clusterfuck was het, tankbemanningen die geen idee meer hadden wat ze moesten doen, bergingsvoertuigen zonder zonder materiaal om tanks te te trekken etc. etc.

wel lekker veel granaten afgevuurd op niets maar dat niets hebben ze wel goed geraakt
pi_149149062
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 20:01 schreef sp3c het volgende:

complete clusterfuck was het, tankbemanningen die geen idee meer hadden wat ze moesten doen, bergingsvoertuigen zonder zonder materiaal om tanks te te trekken etc. etc.

wel lekker veel granaten afgevuurd op niets maar dat niets hebben ze wel goed geraakt
Ze hadden een 170 pagina tellende set aan 'gemoderniseerde' regels en instructies gekregen, waar de officieren die ze moesten uitvoeren, ongeveer de helft van begrepen. :')

Troepen moeten in essentie maar twee dingen weten: wat moet kapot en waar moeten we heen. In plaats daarvan moesten ze "een staat van incoherentie bij de de vijand afdwingen" (als doel!) en zo "stand-off dominantie van het slagveld te verkrijgen." :')

Euh, wat :? Heb ik daar pantserdoorborend of brisant voor nodig :?
pi_149149121
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 20:01 schreef sp3c het volgende:

Zoals ik al zei is het belangrijkste doel behaald.
  Moderator woensdag 28 januari 2015 @ 20:24:35 #175
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149149697
nee
  Moderator woensdag 28 januari 2015 @ 20:28:05 #176
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149149870
quote:
9s.gif Op woensdag 28 januari 2015 20:09 schreef Karrs het volgende:

[..]

Ze hadden een 170 pagina tellende set aan 'gemoderniseerde' regels en instructies gekregen, waar de officieren die ze moesten uitvoeren, ongeveer de helft van begrepen. :')

Troepen moeten in essentie maar twee dingen weten: wat moet kapot en waar moeten we heen. In plaats daarvan moesten ze "een staat van incoherentie bij de de vijand afdwingen" (als doel!) en zo "stand-off dominantie van het slagveld te verkrijgen." :')

Euh, wat :? Heb ik daar pantserdoorborend of brisant voor nodig :?
ik ken een verhaal van een tank die op een mijn reed, de mannen mochten er niet uit om de rups te fixen, dat moest de genie doen

die mochten het eventuele mijnenveld niet in

hebben ze een halve dag tegen elkaar staan schreeuwen over tetten en shit _O-
pi_149151274
Bevelen werden zo nu en dan ook gewoon niet opgevolgd omdat de soldaten ze te belachelijk vonden.
pi_149158320
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 20:24 schreef sp3c het volgende:
nee
Wel.
pi_149160135
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 09:18 schreef Karrs het volgende:

[..]

Graag even antwoord. Hoe kun je nou begrip hebben voor aanslagen op onschuldige mensen?
Ik zei al:
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 01:14 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je bedoelt de 1.200 Gazanen die platgebombardeerd werden tijdens de recente aanvallen?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_149162664
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 23:44 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wel.
:')

Wat wel zo is, is dat ook Hezbollah een gevoelige klap kregen in die oorlog. Ze waren uiteindelijk totaal uitgeput; hun arsenalen waren vrijwel leeg en van hun zwaarstbewapende en best getrainde strijders waren er erg veel omgekomen. Mede daarom heeft Hezbollah zich relatief stil gehouden in de jaren daarna; de kosten en verliezen waren veel te hoog voor het bereikte doel: de propaganda-overwinning.

Maar dat ze gewonnen hebben staat buiten kijf: ze hebben flink wat IDF-tanks en personeel te pakken gehad. En dat telt; ook al is het een pyrrhusoverwinning.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')