Je geeft aan dat je erbij betrokken bent. Je geeft aan dat er reden is voor een verzekering om erbij betrokken te worden. Je geeft de verzekering van de andere partij ammunitie om geld bij jouw verzekering te komen halen, terwijl er helemaal niks is, in dit geval, waar dat op gebaseerd is. Maar als je ze de opening geeft pakken ze hem en op termijn gaat het jou geld kosten. Omdat een opa een fiets heeft die hij niet onder controle kan houden in het moderne verkeer, en niet weet aan welke kant van de weg hij hoort te fietsen.quote:Op zondag 25 januari 2015 11:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Met het invullen en ondertekenen van een schadeformulier beken je GEEN schuld. Je maakt slechts een situatieschets.
In dit specifieke geval vraag ik me oprecht af of de verzekering van de auto gaat toegeven aan de eis van de e-bike-opa. Verzekeraars keren echt niet zomaar uit, zeker niet wanneer het verhaal, zoals het hier in het topic staat, ook op het schadeformulier staat en door beide partijen ondertekend is.quote:Op zondag 25 januari 2015 11:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je geeft aan dat je erbij betrokken bent. Je geeft aan dat er reden is voor een verzekering om erbij betrokken te worden. Je geeft de verzekering van de andere partij ammunitie om geld bij jouw verzekering te komen halen, terwijl er helemaal niks is, in dit geval, waar dat op gebaseerd is. Maar als je ze de opening geeft pakken ze hem en op termijn gaat het jou geld kosten. Omdat een opa een fiets heeft die hij niet onder controle kan houden in het moderne verkeer, en niet weet aan welke kant van de weg hij hoort te fietsen.
Dan maak je zelf foto's van de situatie.quote:Op zondag 25 januari 2015 11:33 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
In dit specifieke geval vraag ik me oprecht af of de verzekering van de auto gaat toegeven aan de eis van de e-bike-opa. Verzekeraars keren echt niet zomaar uit, zeker niet wanneer het verhaal, zoals het hier in het topic staat, ook op het schadeformulier staat en door beide partijen ondertekend is.
Als er geen schadeformulier was en opa besluit aangifte te doen, wordt het zijn woord en dat van de getuigen tegen dat van de automobilist. God weet dat die dan gaan vertellen en dan sta je. Nu staat het in ieder geval nog juist op papier.
Ik geloof je ook wel. Maar ik vind het ook wel een beetje de wereld op z'n kop. Als automobilist kun je dit soort zaken gewoonweg niet voorkomen. De auto maakt een foutje door een fietser over het hoofd te zien, realiseert zich dit op tijd èn remt op tijd. Dat de fietser vervolgens onderuit gaat, kan toch onmogelijk de schuld van de auto genoemd worden? Voor dit soort dingen heb je een fietsverzekering, zou je zeggen.quote:Op zondag 25 januari 2015 11:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dan maak je zelf foto's van de situatie.
En de verzekering van opa gaat gegarandeerd bij jouw verzekering zeuren en aangezien het hier om een opa op een fiets gaat, is er grote kans dat jouw verzekering daarin meegaat. Zwakke verkeersdeelnemer en zo. En als ze niet betalen en het komt in de krant en zo.... Geloof me nou maar, als automobilist trek je in dit soort gevallen altijd aan het langste eind.
Dat is er wel: het optrekken en stoppen van de auto.quote:Op zondag 25 januari 2015 11:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
terwijl er helemaal niks is, in dit geval, waar dat op gebaseerd is.
Huidige fietsen met trap ondersteuning vallen niet onder deze wet, de fiets voldoet niet aan de vereisten van de kracht van de motor. Ondertussen zijn er wel fietsen die een dergelijke kracht hebben en die hebben dan ook een kenteken plaatjequote:Op zondag 25 januari 2015 12:52 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Volgens art 185 wvw is er sprake van risico-aansprakelijkheid bij een geval tussen een gemotoriseerd voertuig en een niet-gemotoriseerde verkeersdeelnemer. Volgens art 1 lid 1 sub e ex Wegenverkeerswet 1994 valt een fiets met trapondersteuning onder een bromfiets en daarmee is het een gemotoriseerd voertuig waardoor art. 185 wvw buiten toepassing verklaart kan worden.
We weten geen van beide Hoe zwaar de motor van fiets met trapondersteuning in dit verhaal isquote:Op zondag 25 januari 2015 13:45 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Huidige fietsen met trap ondersteuning vallen niet onder deze wet, de fiets voldoet niet aan de vereisten van de kracht van de motor. Ondertussen zijn er wel fietsen die een dergelijke kracht hebben en die hebben dan ook een kenteken plaatje
Toevallig wel.quote:Op zondag 25 januari 2015 13:43 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat is er wel: het optrekken en stoppen van de auto.
Middels een schadeformulier beschrijf je (mede) die feitelijkheid zonder daarmee schuld te erkennen. Wel betrokkenheid maar dat zul je toch niet willen ontkennen.
In dat geval is het geen fiets met trapondersteuning maar een snorfietsquote:Op zondag 25 januari 2015 14:11 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
We weten geen van beide Hoe zwaar de motor van fiets met trapondersteuning in dit verhaal is. Misschien heeft deze fiets in dit verhaal wel een kenteken
Haha, klopt. Desondanks niet onmogelijk;).quote:Op zondag 25 januari 2015 17:52 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
In dat geval is het geen fiets met trapondersteuning maar een snorfietsHij heeft immers dan een blauwe kentekenplaat
![]()
Dit dus. Ik zou 'm ook overeind helpen, zeggen dat je verbaasd bent over zijn schrikreactie en hem sterkte wensen. Doei. Maak evt nog even een fotootje.quote:Op zondag 25 januari 2015 11:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je geeft aan dat je erbij betrokken bent. Je geeft aan dat er reden is voor een verzekering om erbij betrokken te worden. Je geeft de verzekering van de andere partij ammunitie om geld bij jouw verzekering te komen halen, terwijl er helemaal niks is, in dit geval, waar dat op gebaseerd is. Maar als je ze de opening geeft pakken ze hem en op termijn gaat het jou geld kosten. Omdat een opa een fiets heeft die hij niet onder controle kan houden in het moderne verkeer, en niet weet aan welke kant van de weg hij hoort te fietsen.
Idem. Op het Europees Schadeformulier staat ook overal "aanrijding" (aanrijdingsformulier, datum aanrijding etc.). Er is geen sprake van een aanrijding, dus ik zou het formulier ook niet invullen.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:31 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dit dus. Ik zou 'm ook overeind helpen, zeggen dat je verbaasd bent over zijn schrikreactie en hem sterkte wensen. Doei. Maak evt nog even een fotootje.
Elke vorm van betrokkenheid kan je alleen maar gezeik opleveren.
Toevallig wel wát?quote:
Maar je bent ook betrokken als je dat formulier niet invult. Ik had zeker dat kenteken gezien en genoteerd al wist ik niet precies wat er aan de hand was zag ik wel de valpartij vlak voor die auto.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:31 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dit dus. Ik zou 'm ook overeind helpen, zeggen dat je verbaasd bent over zijn schrikreactie en hem sterkte wensen. Doei. Maak evt nog even een fotootje.
Elke vorm van betrokkenheid kan je alleen maar gezeik opleveren.
Dat kan. En dan word je uitgenodigd door de politie en ga je langs. Dan leg je uit dat je ruimschoots op tijd stopte, dat er geen contact is geweest, jij een man hebt zien vallen maar geen schade had en het er dus bij hebt gelaten.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:23 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Maar je bent ook betrokken als je dat formulier niet invult. Ik had zeker dat kenteken gezien en genoteerd al wist ik niet precies wat er aan de hand was zag ik wel de valpartij vlak voor die auto.
En dan had ik dus moeten verklaren dat ik inderdaad zag dat de man uitweek voor de auto die uit die straat kwam maar verder niet kon zien hoe dichtbij die man was. Waarna je dus betrokken bent. Eerlijk gezegd denk ik dat jouw kansen dan kleiner zijn dan de automobilist nu is.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:33 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat kan. En dan word je uitgenodigd door de politie en ga je langs. Dan leg je uit dat je ruimschoots op tijd stopte, dat er geen contact is geweest, jij een man hebt zien vallen maar geen schade had en het er dus bij hebt gelaten.
En dan kan de politie ook weinig.
Betrokkenheid ontkennen. Ik heb niks fout gedaan, hij wel.quote:
Dan had je ook moeten verklaren dat die man aan de verkeerde kant van de weg reed en dat de automobilist dus in principe voor verkeer uit die richting helemaal niet te ver doorgereden was en dat het dus aan de fietser zelf te wijten was dat hij schrok.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:37 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
En dan had ik dus moeten verklaren dat ik inderdaad zag dat de man uitweek voor de auto die uit die straat kwam maar verder niet kon zien hoe dichtbij die man was. Waarna je dus betrokken bent. Eerlijk gezegd denk ik dat jouw kansen dan kleiner zijn dan de automobilist nu is.
Ah, de auto is dus NIET opgetrokken (en weer op de rem gaan staan)?!quote:Op zondag 25 januari 2015 22:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Betrokkenheid ontkennen. Ik heb niks fout gedaan, hij wel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |