abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148990967
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 21:04 schreef piepeloi55 het volgende:
Het word persoonlijk, heerlijk. :D
+t

wel correct spellen in je opwinding graag, we blijven heren nietwaar?
so long and thanks for all the fish
pi_148991048
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 21:07 schreef crashbangboom het volgende:
+t

wel correct spellen in je opwinding graag, we blijven heren nietwaar?
eeensch
  vrijdag 23 januari 2015 @ 21:14:45 #103
78918 SeLang
Black swans matter
pi_148991235
Het is ook gewoon immoreel wat er gebeurt. Oma die haar hele leven kwartjes heeft gespaard voor haar oude dag wordt even onder de bus geduwd "voor het grotere goed" ofzo? Gebaseerd op modellen waarvan we al hebben gezien dat ze niet werken.

Je ziet het ook hier op Fok! in het spaartopic bijvoorbeeld. Mensen die uit paniek hun spaargeld gaan beleggen in aandelen op de top van de bubble. Je weet al hoe dit gaat eindigen. En pensioenfondsen en verzekeraars leeg trekken met negatieve yields, terwijl er wereldwijd een enorm pensioen tekort is...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 23 januari 2015 @ 21:17:25 #104
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_148991324
. Conclusie moet volgens mij zijn dat een muntunie zonder politieke unie niet kan. De euro kan best, maar dan had er eerst een politieke unie moeten komen. nu verschillen de belangen van de landen veel te veel onderling. Dit kan nooit standhouden en deze mislukte qe operatie is daar het bewijs van. De ECB die politiek bedrijft is het failliet van de euro.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 21:19:55 #105
78918 SeLang
Black swans matter
pi_148991401
Maar goed, fuck Draghi Krugman en die hele kliek!

Vanmorgen 5-6 uur gewandeld en genoten van vogeltjes in een prachtig bevroren winterlandschap O+
Niets geconsumeerd behalve wat benzine (die ik toch heb gekocht ondanks dat de prijs van benzine is gezakt - fuck Krugman).

Ik heb me voorgenomen om voor straf minder te gaan consumeren ~O>
The best things in life are free anyway
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_148991513
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 21:00 schreef SeLang het volgende:

[..]

Kijk eens aan!
Je zou flauw kunnen zeggen van "wijsheid komt met de jaren", maar dat is het niet. Het heeft lang geduurd voordat het eurobouwwerk af is. Lange tijd kon je zeggen dat je geduld moest hebben en even door de zure appel heen moest bijten. Maar per 1 augustus vorig jaar is de SEPA definitief in werking getreden. Nu kun je eindelijk zien waar we het allemaal voor doen!

En dat valt me vies tegen.

Elk land heeft nog steeds z'n eigen regeltjes. In Duitsland kan je incasso's alleen met een schriftelijk ondertekende toestemming uitvoeren, in Nederland is dat niet nodig. En kan je ook op Europees niveau incasso's terugdraaien? Beslag op rekeningtegoeden leggen? Kan je probleemloos in elk willekeurig land een rekening openen? Volgens mij is daar heel veel niet geregeld, zodat er van een echte Europese betalingsmarkt niks terecht komt.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2015 21:24:42 ]
pi_148991530
Denken jullie nou echt dat Draghi niet doorheeft dat dit (zacht uitgedrukt) niet de meest effectieve/efficiënte manier is om de CPI inflatie doelstelling te bereiken? Volgens mij is hij niet dom.
pi_148991826
Immoreel is inderdaad het juiste woord, al het gedrag dat je op micro niveau aanleert, word op macro niveau afgestraft. De wereld staat met dit beleid op zijn kop en vrijwel niemand weet meer waar die aan toe is en wat te doen qua allocatie.

Ik moet bijvoorbeeld toegeven dat ik even heb nagedacht over goud/zilver, puur uit een last man standing gevoel. Totaal irrationeel en totaal niet piepeloi55 (lees gouddraadje maar eens), maar het schoot wel even door mijn hoofd. Het geeft gewoon de situatie van het moment aan.

Er zullen wel een hoop andere fokkers zijn die dit gevoel kennen nu.
pi_148991894
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 21:30 schreef piepeloi55 het volgende:
Ik moet bijvoorbeeld toegeven dat ik even heb nagedacht over goud/zilver, puur uit een last man standing gevoel. Totaal irrationeel en totaal niet piepeloi55 (lees gouddraadje maar eens), maar het schoot wel even door mijn hoofd. Het geeft gewoon de situatie van het moment aan.
Je vertrouwen blijven houden in de Goedheid van Centrale Bankiers is inderdaad veel rationeler.
pi_148991914
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 21:32 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Je vertrouwen blijven houden in de Goedheid van Centrale Bankiers is inderdaad veel rationeler.
Dat niet, maar allocatie naar goud/zilver is niet rationeel. Er zijn betere opties als je gelooft in dat scenario.
pi_148992061
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 21:33 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Dat niet, maar allocatie naar goud/zilver is niet rationeel. Er zijn betere opties als je gelooft in dat scenario.
Veel blijft er niet over als je enigszins liquide wilt blijven.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 21:37:46 #112
375626 WillemMiddelkoop
Aex eind dit jaar onder 200
pi_148992082
Op dit moment is een spaarrekening toch gewoon een prima allocatie?: geen downrisk, depositogarantiestelsel tot een ton en met de huidige zeer lage inflatie heb je gewoon een positief rendement van anderhalf procent en wacht je rustig betere tijden af.
pi_148992108
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 21:00 schreef SeLang het volgende:

Dus ja, ik wil eruit en wel zo snel mogelijk. Hopelijk kan Knot dit weekend een dealtje sluiten met Weidman voor een gezamelijke munt. Reken maar dat die meteen geloofwaardig is.
Dat zal nooit gebeuren want a) de les van de euro is dat je je munt beter in eigen beheer kunt houden en b) dat een muntunie een politieke/fiscale unie vereist, en c) de juridische infrastructuur is er niet, en voor een nationale munt is die er wel. Oh en d) het volk wil geen geexperimenteer en gedonder meer, maar gewoon zijn eigen oude vertrouwde munt. Kortom, als er wordt uitgestapt zal dat naar de bekende oude munten zijn. Die natuurlijk wel weer gekoppeld kunnen worden, maar dat is een ander verhaal.
pi_148992118
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 21:37 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
Op dit moment is een spaarrekening toch gewoon een prima allocatie?: geen downrisk, depositogarantiestelsel tot een ton en met de huidige zeer lage inflatie heb je gewoon een positief rendement van anderhalf procent en wacht je rustig betere tijden af.
Binnenkort nul percent rente en 1.2% belasting, en voor je het weet confiscatie. Nah. Dat valt me tegen van Willem :)

Gewoon stukjes uit roulatie nemen in een kluis droppen. Eat that Draghi.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 21:43:22 #115
375626 WillemMiddelkoop
Aex eind dit jaar onder 200
pi_148992309
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 21:38 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Binnenkort nul percent rente en 1.2% belasting, en voor je het weet confiscatie. Nah. Dat valt me tegen van Willem :)

Gewoon stukjes uit roulatie nemen in een kluis droppen. Eat that Draghi.
Als de rente nog verder daalt is dat 'kluis droppen' inderdaad een goede optie :Y :Y Heb daar al eens over nagedacht
pi_148992349
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 18:22 schreef crashbangboom het volgende:

Ja, verzekeraars staan te juichen bij een lage rente.
De lage rente is inderdaad fnuikend, maar die wordt niet alleen door QE veroorzaakt. In het huidige economische klimaat zouden we sowieso al lage rente hebben. Wat wel fijn is voor verzekeraars, is dat ze misinvesteringen op het bordje van de centrale bank kunnen leggen, liefst voordat ze er op af moeten schrijven. Daarvoor moet de ECB nog wel iets minder kritisch worden met wat ze zoal aankopen, maar dat komt vanzelf, net zoals in de VS gebeurd is.
pi_148992387
Daar moet je natuurlijk ook 1,2% over betalen, krijg anders maar eens een groot bedrag terug in het systeem als je dat wilt. Qua confiscatie ben je dus niet geheel veilig, want geregistreerd. Een evt. confiscatie kan immers een wealth tax box3 worden.
pi_148992495
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 21:44 schreef dvr het volgende:

[..]

De lage rente is inderdaad fnuikend, maar die wordt niet alleen door QE veroorzaakt. In het huidige economische klimaat zouden we sowieso al lage rente hebben. Wat wel fijn is voor verzekeraars, is dat ze misinvesteringen op het bordje van de centrale bank kunnen leggen, liefst voordat ze er op af moeten schrijven. Daarvoor moet de ECB nog wel iets minder kritisch worden met wat ze zoal aankopen, maar dat komt vanzelf, net zoals in de VS gebeurd is.
Dat kunnen ze niet, want die verzekeraars hebben met dank aan solvency haast uitsluitend niet renderende staatstroep op de balans staan, die ze onder solvency II alleen kunnen vervangen door nog minder renderende staatstroep. Kaptiaal is het issue, niet liquiditeit. Evenzeer voor de particuliere sector, daarom is QE zo bespottelijk arrogant dom.
pi_148992617
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 21:47 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Dat kunnen ze niet, want die verzekeraars hebben met dank aan solvency haast uitsluitend niet renderende staatstroep op de balans staan, die ze onder solvency II alleen kunnen vervangen door nog minder renderende staatstroep. Kaptiaal is het issue, niet liquiditeit. Evenzeer voor de particuliere sector, daarom is QE zo bespottelijk arrogant dom.
Als je ervan uitgaat dat centrale banken er vooral voor zijn om overheden te voorzien van geld, is QE helemaal niet dom. Werkt prima. Kijk maar naar de rentes die ze betalen op het moment.
pi_148992662
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 21:50 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Als je ervan uitgaat dat centrale banken er vooral voor zijn om overheden te voorzien van geld, is QE helemaal niet dom. Werkt prima. Kijk maar naar de rentes die ze betalen op het moment.
Pardon, die betaalden ze ook al voor QE?

Als je kjkt naar de USA, heeft QE daar ook nauwelijks impact op de treasuries gehad, sterker nog, die zijn gestegen na QE.
pi_148992883
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 21:51 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Pardon, die betaalden ze ook al voor QE?

Als je kjkt naar de USA, heeft QE daar ook nauwelijks impact op de treasuries gehad, sterker nog, die zijn gestegen na QE.
Nog niet zolang geleden was de rente op zuid-europese staatsobligaties nog boven de 7%. Nu 1.5%. Puur toeval zeker.
pi_148993875
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 21:57 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Nog niet zolang geleden was de rente op zuid-europese staatsobligaties nog boven de 7%. Nu 1.5%. Puur toeval zeker.
Niet zolang geleden stond de AEX op 200. What else is new?
pi_148994659
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 17:25 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Chinezen krijgen dus de hele rekening gepresenteerd?
Op zijn minst een flink deel ja. Tenzij ze fabrieken willen gaan sluiten.
pi_148994786
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 22:39 schreef HiZ het volgende:

[..]

Op zijn minst een flink deel ja. Tenzij ze fabrieken willen gaan sluiten.
Gokje, nog nooit echt in Azie geweest. Klopt het? Een pied a terre in Istabul telt niet :)
pi_148995287
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 22:42 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Gokje, nog nooit echt in Azie geweest. Klopt het? Een pied a terre in Istabul telt niet :)
Boeit het mij of de Chinezen wel of niet iets verkopen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')